ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, KITŲ PINIGINIŲ IŠTEKLIŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2016 m. birželio 14 d. Nr. DV-559

Alytus

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Biudžeto sandaros įstatymo 27 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-05-14 nutarimu Nr. 543 patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių 21 punktu, Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimu Nr. T-148 patvirtintu Alytaus miesto savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo, asignavimų ir kitų piniginių išteklių administravimo tvarkos aprašu,

t v i r t i n u Alytaus miesto savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, kitų piniginių išteklių planavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                 Vytautas Jastremskas


 

 

PATVIRTINTA

Alytaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2016 m. birželio 14  d.

įsakymu Nr. DV- 559

 

ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, KITŲ PINIGINIŲ IŠTEKLIŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Alytaus miesto savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, kitų piniginių išteklių planavimo tvarkos aprašas (toliau – tvarka) nustato savivaldybės biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo, kitų piniginių išteklių planavimo procedūras, administravimo principus, asignavimų valdytojų teises, pareigas ir atsakomybę.

2. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos  vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, valstybinės statistikos duomenimis, patvirtintais savivaldybių strateginio planavimo dokumentais, taip pat savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais. Sudarant savivaldybių biudžetus, savivaldybėms rekomenduojama taikyti strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus, nustatytus Strateginio planavimo metodikoje, atitinkamai papildytus pagal jų poreikius.

3. Pagrindinės sąvokos:

3.1. savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžetinių metų pajamų ir asignavimų planas;

3.2. biudžetiniai metai – 12 mėnesių laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną;

3.3. savivaldybės biudžeto asignavimaisavivaldybės tarybos patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs savivaldybės administracijai paraišką finansuoti patvirtintas programas;

3.4. kiti piniginiai ištekliai – visi kiti finansiniai ištekliai, kurie netvirtinami biudžete, bet naudojami programoms finansuoti;

3.5. maksimalūs asignavimai – kontroliniai skaičiai išlaidoms ir turtui įsigyti;

3.6. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje – administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys);

3.7. finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų išlaidų apmokėjimas iš savivaldybės biudžeto sąskaitos;

3.8. biudžetinių įstaigų pajamos – pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigų poreikiams;

3.9. programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti;

3.10. ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius;

3.11. funkcinė asignavimų klasifikacija – asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

I etapas. Biudžeto pajamų projekto rengimas

 

5. Alytaus miesto savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyrius parengia Alytaus miesto savivaldybės atitinkamų metų strateginio veiklos plano ir biudžeto projekto rengimo grafiką.  Juo asignavimų valdytojai ir programų koordinatoriai vadovaujasi rengdami savo veiklos programas ir programų sąmatas.

6. Lėšų poreikį valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybei) funkcijoms vykdyti skaičiuoja administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atsakingi už šių funkcijų vykdymą, lėšų planavimą, naudojimą ir ataskaitų teikimą. Atskiru administracijos direktoriaus įsakymu yra tvirtinamas Alytaus miesto savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų, atsakingų už valstybinių (perduotų savivaldybei) funkcijų vykdymą, lėšų planavimą, naudojimą ir ataskaitų teikimą, sąrašas ir lėšų, skirtų valstybinėms (perduotoms savivaldybei) funkcijoms vykdyti, planavimo, naudojimo ir ataskaitų teikimo kontrolės taisyklės.

7. Asignavimų valdytojai, savivaldybės administracijos programų koordinatoriai planuojamas ateinančiais metais gauti pajamų, gaunamų iš veiklos, sumas suveda į Alytaus miesto savivaldybės administracijos veiklos valdymo informacinę sistemą (toliau – AMSA VVIS).

8. Strateginio planavimo ir finansų skyrius:

8.1. suveda į AMSA VVIS planavimo posistemę ebvs.alytus.lt prognozuojamas gauti dotacijų iš valstybės biudžeto ir kitas prognozuojamas mokestines ir nemokestines pajamas;

8.2. priima suvestus prognozuojamų pajamų duomenis iš asignavimų valdytojų ir programų koordinatorių;

8.3. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais prognozuojamais makroekonominiais rodikliais, biudžetinių įstaigų pateikta informacija apie planuojamas gauti pajamas iš veiklos, miesto ekonominiais rodikliais ir įvertinęs Alytaus miesto savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių resursų galimybes, parengia prognozinių kitų metų savivaldybės biudžeto pajamų projektą.

 

II etapas. Biudžeto asignavimų projekto rengimas pagal poreikį

 

9. Programų koordinatoriai parengia ir praneša jiems pavaldžioms įstaigoms ir kitiems subjektams patikslintas ir patvirtintas naujas pinigines ir natūrines išlaidų normas, kitus rodiklius, kurie būtini programų sąmatų projektuose numatomiems asignavimams tiksliai apskaičiuoti.

10. Asignavimų valdytojai ir programų koordinatoriai (kurių asignavimų valdytojas yra savivaldybės administracijos direktorius) suveda į AMSA VVIS planavimo posistemę ebvs.alytus.lt programos sąmatų projektus, išlaidas apskaičiuoja pagal galiojančius teisės aktus ir patvirtintus normatyvus.

11. Programų sąmatos sudaromos pagal programų finansavimo šaltinių, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:

11.1. pagal detalią ekonominę klasifikaciją – pavaldžiai biudžetinei ar viešajai įstaigai;

11.2. nedetalizuojant pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus – kitam subjektui, kurio išlaidų paskirstyti detaliai ekonominiais straipsniais nėra galimybės.

12. Strateginio planavimo ir finansų skyrius:

12.1. priima asignavimų valdytojų ir programų koordinatorių pateiktus AMSA VVIS  planavimo posistemėje ebvs.alytus.lt duomenis ir sudaro miesto savivaldybės ateinančių metų patikslintą biudžeto pagal pajamų rūšis projektą;

12.2. priima asignavimų valdytojų ir programų koordinatorių pateiktus į AMSA VVIS  planavimo posistemėje ebvs.alytus.lt duomenis ir sudaro ateinančių metų biudžeto asignavimų projektą pagal išlaidų poreikį, programas, lėšų šaltinius ir funkcijas;

12.3. analizuoja pajamų prognozinius rodiklius ir, suderinęs su savivaldybės administracijos direktoriumi, programų koordinatoriams pateikia maksimalias asignavimų sumas (kontrolinius skaičius) kitų metų veiklos programoms vykdyti.

 

III etapas. Biudžeto asignavimų projekto parengimas pagal maksimalius rodiklius

 

13. Programų koordinatoriai, gavę maksimalias sumas kitų metų veiklos programoms vykdyti, duoda nurodymus dėl jiems pavaldžių kuruojamų biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir kitų subjektų vykdomų atskirų programos priemonių (projektų) sąmatų projektų sudarymo ir nustato jų pateikimo terminus.

14. Biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai, įvertinę maksimalius rodiklius, parengia AMSA VVIS planavimo posistemėje ebvs.alytus.lt programų sąmatų (pagal nustatytas formas) projektus ir  pateikia programų koordinatoriams ir asignavimų valdytojams svarstyti, analizuoti ir derinti. Suderintus, išanalizuotus ir patikrintus programos projekto duomenis AMSA VVIS planavimo posistemėje ebvs.alytus.lt priima Strateginio planavimo ir finansų skyrius.

15. Viešųjų įstaigų vadovai, teikdami programos sąmatos projektus asignavimų valdytojui / programos koordinatoriui, papildomai pateikia informaciją, apimančią ir visus kitus (ne iš savivaldybės biudžeto) įstaigos pajamų šaltinius ir iš jų planuojamas išlaidas (pagal ekonominius straipsnius).

16. Strateginio planavimo ir finansų skyrius pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus pajamų rodiklius, vadovaudamasis Biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 4 punktu ir asignavimų valdytojų pateiktais programų sąmatų projektais, parengia Alytaus miesto savivaldybės subalansuotą biudžeto pajamų ir asignavimų projektą pagal maksimalius rodiklius ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui.

 

IV etapas. Biudžeto projekto svarstymas

 

17. Vadovaujantis Alytaus miesto savivaldybės veiklos reglamentu, miesto savivaldybės biudžeto projektas teikiamas svarstyti Alytaus miesto savivaldybės tarybai.

17.1. Savivaldybės tarybos komitetai svarsto biudžeto projektą.

17.2. Asignavimų valdytojai ir/ar programų koordinatoriai privalo dalyvauti svarstant savivaldybės biudžeto projektą ir pristatyti savo programą savivaldybės tarybos komitetams. Esant reikalui jie teikia papildomas reikiamas analizes apie savo veiklos programą.

17.3. Savivaldybės tarybos komitetai teikia pasiūlymus ir išvadą dėl biudžeto projekto ar atskirų programų.

18. Savivaldybės administracijos vadovybė apsvarsto gautus pasiūlymus.

19. Strateginio planavimo ir finansų skyrius parengia galutinį ateinančių metų biudžeto pajamų ir asignavimų projektą.

20. Vadovaujantis Alytaus miesto savivaldybės veiklos reglamentu, miesto savivaldybės biudžeto projektas teikiamas tvirtinti Alytaus miesto savivaldybės tarybai.

 

V etapas. Biudžeto tvirtinimas

 

21. Savivaldybės taryba biudžeto projektą tvirtina teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMAS IR VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

22. Strateginio planavimo ir finansų skyrius tarybos patvirtinto savivaldybės biudžeto sprendimą pateikia Finansų ministerijai ir Lietuvos savivaldybių asociacijai.

23. Asignavimų valdytojų ir programų koordinatorių sukeltas į informacinę sistemą sąmatas Strateginio planavimo ir finansų skyrius AMSA VVIS priima ir registruoja.

24. Savivaldybės tarybai patvirtinus metinį biudžetą, įstaigos vadovas (savivaldybės administracijoje – programos koordinatorius) paskirsto savo veiklos pajamų planą ir skirtus asignavimus ketvirčiais, pasirašo sąmatas, o asignavimų valdytojas jas tvirtina.

Per 15 darbo dienų nuo priimto sprendimo asignavimų valdytojas ar programos koordinatorius Strateginio planavimo ir finansų skyriui (iki bus patvirtintas elektroninis parašas) pateikia patvirtintas programos priemonių sąmatas, prideda prie jų priklausančius skaičiavimus ir aiškinamuosius raštus, o viešosios įstaigos papildomai pristato suvestinę informaciją apie visų kitų, nebiudžetinių lėšų šaltinius ir planuojamą paskirstymą pagal ekonominius straipsnius.

25. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu ir, atsižvelgdamas į asignavimų valdytojų patvirtintą jų asignavimų ketvirčių paskirstą, paskirsto miesto savivaldybės biudžeto pajamas ir asignavimus ketvirčiais, sudaro ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal programas ir priemones ir teikia tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.

26. Tarybai patvirtinus biudžetą, Strateginio planavimo ir finansų skyrius pagal finansų ministro patvirtintas formas ir reikalavimus per 30 darbo dienų parengia patvirtinto Alytaus miesto savivaldybės biudžeto knygą ir pateikia ją Finansų ministerijai.

27. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto skiriami vadovaujantis atitinkamų metų biudžeto pajamų ir programų finansavimo planu (išlaidų sąrašu) ir per metus patikslintomis sąmatomis.

28. Asignavimų valdytojai skirtus biudžeto asignavimus naudoja pagal paskirtį – veiklos planui įgyvendinti ir teikia ataskaitas Strateginio planavimo ir finansų skyriui. Už tikslinių dotacijų panaudojimą asignavimų valdytojai atsiskaito atitinkamoms valstybės institucijoms.

29. Biudžetinės įstaigos gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas. Pajamas, gautas už teikiamas paslaugas, kaupia atskiroje sąskaitoje, sumas iš šių sąskaitų įmoka į miesto biudžetą vieną kartą mėnesio pabaigoje. Biudžetinių įstaigų pajamos pervedamos į savivaldybės biudžeto sąskaitą.

Gautos pajamos paskutinę mėnesio dieną pervedamos kitą mėnesį.

Viešosios įstaigos ir kiti subjektai, surenkantys pajamas už savivaldybės turto nuomą, kas mėnesį, bet ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 25 d. (o jei 25 d. nedarbo diena – kitą darbo dieną, einančią po 25 d.) į savivaldybės administracijos specialiųjų programų lėšų sąskaitą perveda surinktas patalpų nuomos lėšas. Kas ketvirtį viešosios įstaigos ir kiti subjektai savivaldybės administracijai teikia užpildytas formas, nustatytas Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintame pajamų apskaitos Alytaus miesto savivaldybės administracijoje tvarkos apraše.

30. Asignavimų valdytojai paraiškas lėšoms gauti Strateginio planavimo ir finansų skyriui teikia tokia tvarka:

30.1. paraiškos gauti lėšoms pateikiamos prieš 3 dienas iki mokėjimo termino (pirmenybę teikiant darbo užmokesčiui, soc. draudimo įmokoms, mitybai), bet ne dažniau kaip 3 kartus per mėnesį. Savivaldybės administracijai paraiškų teikimo skaičius neribojamas;

30.2. už duomenų pateikiamoje paraiškoje teisingumą atsako paraišką pateikusios įstaigos vadovas (ar jo įgaliotas asmuo) ir vyriausiasis buhalteris (finansininkas);

30.3. Strateginio planavimo ir finansų skyrius turi teisę nepriimti paraiškų, jeigu jos netinkamai įformintos ar prašoma suma viršija asignavimų valdytojų programų sąmatoje ketvirčiui numatytas sumas.

31. Asignavimų valdytojai finansinių ataskaitų rinkinius Strateginio planavimo ir finansų skyriui teikia tokia tvarka ir terminais:

31.1. biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo mėnesio ataskaitos AMSA VVIS programoje pateikiamos kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos;

31.2. biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą, biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, skiriamų programoms finansuoti – kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos;

31.3. skolinių įsipareigojimų ir suteiktų garantijų bei paskolų statistinę ataskaitą, jei yra lizingas – kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos;

31.4. mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitos pateikiamos mėnesiui pasibaigus iki kito mėnesio 8 dienos, o savivaldybės administracijos iki 10 dienos;

31.5. biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ketvirčio ataskaitos ir aiškinamasis raštas pateikiami iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 7 dienos, o savivaldybės administracijos – iki 9 dienos;

31.6. metiniai biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai, aiškinamasis raštas pateikiami iki kitų metų sausio 9 dienos (savivaldybės administracijos – iki kitų metų sausio 10 dienos).

32. Žemės nuomos mokestis kaupiamas atskiroje savivaldybės administracijos surenkamojoje sąskaitoje ir pervedamas į savivaldybės biudžeto sąskaitą iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos imtinai.

33. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus, per 2 darbo dienas pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai finansų ministro patvirtintą ir užpildytą tiesiogiai į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervestų lėšų formą.

34. Asignavimų valdytojai, programų koordinatoriai privalo analizuoti ir iš karto nustatyti (bet ne rečiau kaip kas ketvirtį) netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas ir apie tai informuoti savivaldybės administracijos direktorių.

35. Prie netekusiųjų tikslinės paskirties asignavimų priskiriama:

35.1. planuoti, bet nepanaudoti asignavimai;

35.2. patikrinimų (revizijų) metu nustatyti per dideli ir neteisėtai numatyti asignavimai patvirtintose asignavimų valdytojų sąmatose.

36. Programų tikslinimas:

36.1. tikslinimas programos viduje – tarybos sprendimų dėl tikslinimo projektus rengia asignavimų valdytojai / programų koordinatoriai ir dalyvauja juos svarstant tarybos komitetuose ir taryboje;

36.2. tikslinimas tarp programų – tarybos sprendimų dėl tikslinimo projektus pagal asignavimų valdytojų ir programų koordinatorių pateiktus raštus rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius. Programos koordinatoriai dalyvauja svarstant jų programos klausimus tarybos komitetuose ir taryboje;

36.3. tikslinimas dėl naujai gautų lėšų – tarybos sprendimų dėl tikslinimo projektus rengia Strateginio planavimo skyrius ir kartu su programos koordinatoriumi dalyvauja juos svarstant tarybos komitetuose ir taryboje;

36.4. apsvarsčius tarybos sprendimo dėl programos priemonių tikslinimo projektus tarybos komitetuose asignavimų valdytojai AMSA VVIS programoje patikslina programų sąmatas;

36.5. suvestinį miesto savivaldybės biudžeto pakeitimo projektą rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius;

36.6. visais programų tikslinimo taryboje atvejais asignavimų valdytojai ir programų koordinatoriai sprendimų projektus (dėl vykdomos veiklos rūšių) derina su Strateginio planavimo ir finansų skyriaus valstybės tarnautojais, koordinuojančiais savivaldybės planų programų projektų rengimą ir įgyvendinimą.

37. Asignavimų valdytojai programų išlaidų apskaitą tvarko ir atskaitomybę vykdo Finansų ministerijos nustatyta tvarka.

38. Paskutinę biudžetinių metų darbo dieną asignavimų valdytojai nepanaudotus biudžeto asignavimus perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Savivaldybės biudžete metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, taip pat lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, grąžinamos į valstybės biudžetą – pervedamos iš savivaldybės biudžeto sąskaitos į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 dienos.

39. Mėnesio pabaigoje nepanaudotų lėšų banko sąskaitoje neturėtų likti, nes pagal naują apskaitos politiką finansuojamos jau patirtos išlaidos.

40. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu yra tvirtinamas Programų, kurių asignavimų valdytojas yra administracijos direktorius, išskaidymo pagal priemones ir darbuotojų, atsakingų už priemonių vykdymą ir apskaitos tvarkymą, sąrašas. 

41. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Alytaus miesto savivaldybės tarybos priimti teisės aktai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

 

IV SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

42. Asignavimų valdytojai programų sąmatas gali keisti:

42.1. tarybos sprendimu, bet ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį pirmus tris metų ketvirčius ir ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį ketvirtąjį metų ketvirtį:

42.1.1. keičiantis patvirtinto pajamų plano apimčiai;

42.1.2. keičiantis patvirtintai bendrai asignavimų plano apimčiai;

42.1.3. keičiantis patvirtinto darbo užmokesčio asignavimų plano apimčiai;

42.1.4. keičiantis patvirtinto turto išlaidų plano apimčiai;

42.1.5. pasikeitus teisės aktams;

42.2. savivaldybės administracijos direktoriaus (derinimas) įsakymu, bet ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį keičiant asignavimų paskirstymą ketvirčiais;

42.3. asignavimų valdytojo įsakymu pagal įstaigos poreikį, bet ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį pirmus tris metų ketvirčius ir ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį ketvirtąjį metų ketvirtį keičiant asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį (asignavimų valdytojo įsakymu).

Visais atvejais raštu informuojamas savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyrius ir patikslinamas strateginis veiklos planas.                                                                                 

43. Iš sutaupytų asignavimų išlaidoms lėšų pirmiausia turi būti dengiama kreditinė skola.

44. Išlaidoms numatytus asignavimus pakeitus pagal ekonominę klasifikaciją, ketvirčiais arba sutaupytas lėšas panaudojus turtui įsigyti, asignavimų valdytojai atitinkamai pasitikslina programų sąmatas.

45. Asignavimų valdytojai, organizuodami programų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto, vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo ar jam pavaldžių įstaigų funkcijoms. Asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų už faktiškai atliktus darbus ir paslaugas, numatytas sutartyse.

Savivaldybės administracijoje atskiru administracijos direktoriaus įsakymu yra tvirtinamos Finansavimo ir atsiskaitymo taisyklės, kai lėšos pervedamos pagal biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

46. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, patvirtintos programos finansuojamos pagal prioritetus, laikantis šio eiliškumo: pirmenybę teikiant darbo užmokesčiui, soc. draudimo įmokoms, mitybai ir socialinėms pašalpoms mokėti. Ši nuostata netaikoma tikslinių dotacijų lėšoms ir specialiosioms programoms finansuoti, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas įmokėjo.

47. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių kitų subjektų vadovai ir kiti subjektai yra atsakingi:

47.1. už teisingą jų ir jiems pavaldžių įstaigų programų ir jų biudžeto lėšų ir nebiudžetinių lėšų sąmatų projektų ir jau patvirtintų asignavimų sąmatų sudarymą, jų teisingumą, asignavimų apskaitą ir jų naudojimo teisingumą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą. Jie turi užtikrinti, kad jų ir jiems pavaldžių įstaigų praėjusių metų skolos būtų numatytos padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų;

47.2. Buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą ir pateikimą.

Asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatyme, valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo, taip pat šiose taisyklėse numatytų pareigų tinkamą vykdymą.

 

V SKYRIUS

KITŲ PINIGINIŲ IŠTEKLIŲ PLANAVIMAS IR TIKSLINIMAS

 

48. Asignavimų valdytojai ir programų koordinatoriai kitus piniginių išteklius planuoja AMSA VVIS planavimo posistemėje ebvs.alytus.lt. Planavimui naudojamos planavimo formos, kaip ir biudžeto asignavimams planuoti.

Patvirtintų kitų piniginių išteklių sąmatų planus per metus gali patikslinti tik sprendimą priėmusi institucija pagal kompetenciją (savivaldybės taryba – sprendimu, savivaldybės administracijos direktorius, asignavimų valdytojas – įsakymu).

 

––––––––––––––