LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-988 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2023 m. spalio 4 d. Nr. V-1052
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“, ir papildau 19 priedu (pridedama).
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo
19 priedas
2022–2030 METŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS Nr. 19
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Priori-tetas ar kompo-nentas |
Uždavi-nys ar priemo-nė |
Veikla ar paprie-monė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekono-minės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės mat-mens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
6.2. Sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas, Sostinės regionas |
ES struktūrinių fondų lėšos (toliau – ES lėšos)
Bendrojo finansavimo lėšos (toliau – BF lėšos) |
4 |
4.10 |
4.10.1. Sustiprinti pirminę sveikatos priežiūrą; 4.10.3. Gerinti aukštos kokybės specializuotos sveikatos priežiūros prieinamumą
|
128
|
Sostinės regionas
|
01 – Dotacija |
33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą |
22 – Žmonių sveikatos priežiūros veikla |
– |
03 – Neutralu-mas lyties požiūriu |
Ne |
Pastaba. Sąvoka „nepanaudotos EGADP lėšos“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Investicijų programos ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės), 721 punkte.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros talpumas |
P.B.2.0069 P-11-002-02-11-01-31 |
Asmenys per metus |
412 000 (2029) |
Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros naudotojų skaičius per metus |
R.B.2.2073 R-11-002-02-11-01-28 |
Naudotojai per metus |
339 185 (2029) |
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Priori-tetas ar kompo-nentas |
Uždavi-nys ar priemo-nė |
Veikla ar paprie-monė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekono-minės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės mat-mens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
6.3. Sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
ES lėšos
BF lėšos |
4 |
4.10 |
4.10.1. Sustiprinti pirminę sveikatos priežiūrą; 4.10.3. Gerinti aukštos kokybės specializuotos sveikatos priežiūros prieinamumą |
128
|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
|
01 – Dotacija |
33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą |
22 – Žmonių sveikatos priežiūros veikla |
– |
03 – Neutralu-mas lyties požiūriu |
Ne |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros talpumas |
P.B.2.2069 P-11-002-02-11-01-31 |
Asmenys per metus |
1 280 000 (2029) |
Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros naudotojų skaičius per metus |
R.B.2.2073 R-11-002-02-11-01-28 |
Naudotojai per metus |
1 054 665 (2029) |
Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelės skelbiamos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM) interneto svetainėje https://sam.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/sveikatos-prieziuros-kokybes-ir-efektyvumo-didinimo-pletros-programa |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonės aprašas) patvirtintą 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 19 (toliau – Aprašas): 1.1. bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės; 1.1.2. 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinta programa 2021–2027 metų Europos Sąjungos investicijų programa; 1.1.3. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT); 1.2. specialieji teisės aktai: 1.2.1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. gegužės 22 d. įsakymas Nr. V-589 „Dėl Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Sveikatos centro aprašas); 1.2.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. rugpjūčio 1 d. įsakymas Nr. V-879 „Dėl Regioniniu bendradarbiavimo modeliu pagrįsto asmens sveikatos priežiūros įstaigų modernizavimo veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Modernizavimo planas); 1.2.3. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. gruodžio 5 d. įsakymas Nr. V-943 „Dėl Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“; 1.2.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. spalio 10 d. įsakymas Nr. V-982 „Dėl Sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. V-528 „Dėl Ambulatorinių specializuotų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų patvirtinimo“; 1.2.6. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. liepos 24 d. įsakymas Nr. V-881 „Dėl Radiologijos asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.7. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 25 d. įsakymas Nr. V-754 „Dėl Ambulatorinės chirurgijos paslaugų teikimo reikalavimų ir ambulatorinės chirurgijos paslaugų sąrašo patvirtinimo“; 1.2.8. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. rugpjūčio 21 d. įsakymas Nr. V-668 „Dėl Dienos chirurgijos paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.9. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. birželio 6 d. įsakymas Nr. V-660 „Dėl Dienos stacionaro paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.10. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 16 d. įsakymas Nr. V-1073 „Dėl Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašo patvirtinimo“; 1.2.11. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymas Nr. V-432 „Dėl Ultragarsinių tyrimų, atliekamų teikiant ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.12. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymas Nr. V-680 „Dėl teisės verstis siaura medicinos praktika“; 1.2.13. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. rugsėjo 9 d. įsakymas Nr. V-527 „Dėl Ambulatorinių antrinio ir (ar) tretinio lygio akušerijos ir ginekologijos asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.14. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. rugsėjo 23 d. įsakymas Nr. V-900 „Dėl Nėščiųjų, gimdyvių ir naujagimių sveikatos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo ir Perinatologijos integruotos sveikatos priežiūros stebėsenos komiteto sudarymo “; 1.2.15. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. spalio 10 d. įsakymas Nr. V-980 „Dėl Gastroenterologijos ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.16. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. lapkričio 11 d. įsakymas Nr. V-1661 „Dėl Otorinolaringologijos ambulatorinių antrinio ir tretinio lygio paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.17. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. spalio 14 d. įsakymas Nr. V-986 „Dėl Oftalmologijos ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“; 1.2.18. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. gegužės 17 d. įsakymas Nr. V-440 „Dėl Endokrinologijos ir vaikų endokrinologijos ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.19. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. gegužės 17 d. įsakymas Nr. V-441 „Dėl Neurologijos ir vaikų neurologijos ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.20. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gruodžio 14 d. įsakymas Nr. 728 „Dėl Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.21. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. vasario 25 d. įsakymas Nr. V-429 „Dėl Anestezijos asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo vaikams ir suaugusiesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.22. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymas Nr. V-208 „Dėl Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašo patvirtinimo“; 1.2.23. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymas Nr. V-1111 „Dėl Stebėjimo paslaugos teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Pagal šį Aprašą finansuojama veikla atitinka Pažangos priemonės aprašo III skyriaus „Plėtros programos pažangos priemonės veiklų suvestinė“ 6 veiklą „Bazinių sveikatos priežiūros paslaugų užtikrinimas“, 6.2 poveiklę „Sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas, Sostinės regionas“ ir 6.3 poveiklę „Sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“. 2.2. Įgyvendinant Pažangos priemonės 6.2 ir 6.3 poveikles investicijos bus skiriamos sveikatos centrui priskiriamų teikti: 2.2.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų, nurodytų Sveikatos centro aprašo 1 priede (išskyrus ambulatorinės slaugos paslaugas namuose ir ambulatorinės paliatyviosios pagalbos paslaugas), infrastruktūrai modernizuoti – remonto / rekonstrukcijos / statybos darbams atlikti ir (ar) įrangai, baldams bei transporto priemonėms (elektromobilis su arba be įkrovimo stotelės), skirtoms pacientams lankyti ir paslaugoms teikti namuose, įsigyti. Prioritetas teikiamas investicijoms šeimos gydytojo komandos teikiamų paslaugų plėtrai, kokybei ir veiksmingumui gerinti reikalingos infrastruktūros modernizavimui ir (ar) sukūrimui; 2.2.2. antrinio lygio ambulatorinės specializuotos asmens sveikatos priežiūros, ambulatorinės chirurgijos, dienos chirurgijos, dienos stacionaro bei skubiosios pagalbos paslaugų, nurodytų Sveikatos centro aprašo 1 priede (išskyrus psichiatrijos dienos stacionaro ir geriatrijos paslaugas), infrastruktūrai modernizuoti – remonto / rekonstrukcijos / statybos darbams atlikti ir (ar) įrangai, baldams įsigyti, ir (ar) vidinių informacinių sistemų adaptavimui skubiosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo srityje, siekiant užtikrinti centralizuotą skubiosios medicinos pagalbos paslaugų stebėseną, analizę, kokybės vertinimą ir prieinamumą. 2.3. Galimi pareiškėjai – savivaldybių administracijos. 2.4. Partneriai – sveikatos centrai ir (ar) asmens sveikatos priežiūros įstaigos, dalyvaujančios sveikatos centro veikloje ir sudariusios Sveikatos centro apraše nurodytą bendradarbiavimo sutartį. 2.5. Jei sveikatos centro paslaugų teikimo organizavimo modelis kuriamas reorganizuojant sveikatos priežiūros įstaigas į vieną juridinį asmenį (toliau –reorganizavimo etapas) ir kartu pasitelkiant kitas sveikatos priežiūros įstaigas (toliau – funkcinio pasitelkimo etapas), iki projekto sutarties sudarymo turi būti užbaigti reorganizavimo ir funkcinio pasitelkimo etapai bei pasirašyta (-os) bendradarbiavimo sutartis (-ys). Administruojančiajai institucijai turi būti pateiktos juridinių asmenų registro išrašo kopija ir bendradarbiavimo sutarties (-čių) kopijos. 2.6. Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriais turi sudaryti partnerystės sutartis, kuriose turi būti nustatytos tarpusavio teisės, lėšų pasiskirstymas, vykdomos veiklos, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. Partnerystės sutartis administruojančiajai institucijai turi būti pateikta kartu su pasirašyta projekto sutartimi. 2.7. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje. 2.8. Aprašo 6.2 ir 6.3 poveiklėms įgyvendinti skiriama suma:
2.9. Kiekvienai savivaldybei projektui įgyvendinti galima skirti didžiausia investicijų suma atitinka Modernizavimo plane savivaldybei numatytą lėšų sumą ir yra nurodyta Aprašo 1 priede. Aprašo 1 priedo 2-ame stulpelyje nurodyta bazinė lėšų dalis gali būti skiriama tik pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūrai modernizuoti, o 5-ame stulpelyje nurodyta bazinė lėšų dalis ir 3-iame bei 6-ame stulpeliuose nurodytų papildomų lėšų dalis, esant pagrįstam poreikiui, kuris pagrindžiamas PĮP ar investicijų projekte (jei taikoma), gali būti perskirstoma tarp pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros infrastruktūros modernizavimo ir antrinio lygio ambulatorinės specializuotos asmens sveikatos priežiūros, ambulatorinės chirurgijos, dienos chirurgijos, dienos stacionaro, skubiosios pagalbos infrastruktūros modernizavimo veiklų. 2.10. Aprašo 1 priede nurodyta papildoma (-os) lėšų suma (-os) skiriama (-os), jei išpildytos Modernizavimo plane numatytos sąlygos papildomai (-oms) lėšų sumai (-oms) gauti: 2.10.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo infrastruktūrai modernizuoti / plėtoti papildoma lėšų suma skiriama, kai steigiamas / įsteigtas sveikatos centras reorganizuojant sveikatos priežiūros įstaigas (pirminės sveikatos priežiūros įstaiga (-os) ir monoprofilinė ligoninė, kurioje teikiamos aktyviojo gydymo paslaugos), kurių savininkė yra savivaldybė, į vieną juridinį asmenį. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateiktas pagrindžiantis dokumentas – savivaldybės tarybos sprendimas dėl sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimo kuriant savivaldybės sveikatos centrą; 2.10.2. antrinio lygio ambulatorinės specializuotos asmens sveikatos priežiūros, ambulatorinės chirurgijos, dienos chirurgijos, dienos stacionaro, skubiosios pagalbos paslaugų infrastruktūrai modernizuoti / plėtoti papildoma lėšų suma skiriama: 2.10.2.1. kai savivaldybėje atsisakoma (transformuojama) visų bendrai Modernizavimo plane nurodytų profilių lovų (pediatrijos, akušerijos, chirurgijos), skiriama visa papildoma lėšų suma. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateikti pagrindžiantys dokumentai – sveikatos priežiūros įstaigos vadovo raštas, kuriame pateikiama informacija apie panaikintų (transformuotų) stacionarinių aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros lovų skaičių (chirurgijos ir (ar) akušerijos, ir (ar) pediatrijos stacionaro profilio) nuo 2019 m. ir Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos sprendimas dėl licencijų panaikinimo, kai panaikinus (transformavus) stacionarinio aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros lovas stacionarinė asmens sveikatos priežiūros paslauga nebeteikiama; 2.10.2.2. kai atsisakoma (transformuojama) visų bendrai Modernizavimo plane nurodytų pediatrijos ir akušerijos profilio lovų ir kartu atsisakoma (transformuojama) daugiau nei 30 proc. chirurgijos profilio lovų, numatytų Modernizavimo plane, papildomai galima skirti lėšų suma apskaičiuojama proporcingai pagal atsisakomų / transformuojamų profilių lovų skaičių. Projekto vykdytojas ir (ar ) partneris suderina su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) atsisakomų / transformuojamų lovų skaičių ir papildomai projektui galimą skirti lėšų sumą. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateiktas pagrindžiantis dokumentas – Ministerijos raštas, kuriame nurodytas suderintas atsisakomų / transformuojamų lovų skaičius pagal profilius ir apskaičiuota galima projektui skirti papildoma lėšų suma. 2.11. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 2.12. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2027 metų gruodžio 31 d. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, finansuojamų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka ne ilgiau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 31 d. 2.13. Projektams taikomos matomumo ir informavimo priemonės nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“. Kai įgyvendinamas projektas, kurio bendra vertė viršija 10 000 000,00 (dešimt milijonų) eurų, ar įgyvendinamas projektas savivaldybėje, kurioje iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai įsteigtas ir vykdo veiklą sveikatos centras, kurio darbo organizavimo forma – struktūrinis bendradarbiavimas, turi būti surengiamas komunikacinis renginys ar įgyvendinama kita komunikacijos veikla, kuriuose dalyvauti ar į kuriuos įsitraukti pakviečiami Europos Komisijos ir vadovaujančiosios institucijos atstovai, kaip numatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 341.5 papunktyje. 2.14. Kartu su PĮP (PAFT 1 priedas „Projekto įgyvendinimo plano forma“) administruojančiajai institucijai turi būti pateikti šie dokumentai (informacija): 2.14.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas; 2.14.2. pasirašytos partnerių deklaracijos (PAFT 1 priedo 1 priedas); 2.14.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą (PAFT 1 priedo 2 priedas); 2.14.4. kai įkurtas sveikatos centras, kurio darbo organizavimo forma – funkcinis bendradarbiavimas, kartu su PĮP pateikiama Sveikatos centro apraše nurodyta Sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių sveikatos centrui priskiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, bendradarbiavimo sutarties kopija; 2.14.5. kai įkurtas sveikatos centras, kurio darbo organizavimo forma – struktūrinis bendradarbiavimas, kartu su PĮP pateikiamas savivaldybės tarybos sprendimas dėl sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimo kuriant savivaldybės sveikatos centrą ir Juridinių asmenų registro išrašo kopija. Jei sveikatos centras įkurtas reorganizuojant sveikatos priežiūros įstaigas, kurių savininkė yra savivaldybė, į vieną juridinį asmenį (reorganizavimo etapas) ir pasitelkiant kitas sveikatos priežiūros įstaigas bendradarbiauti (funkcinio pasitelkimo etapas), kartu su PĮP pateikiamas savivaldybės tarybos sprendimas dėl sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimo kuriant savivaldybės sveikatos centrą, Juridinių asmenų registro išrašo kopija ir Sveikatos centro apraše nurodyta Sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių sveikatos centrui priskiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, bendradarbiavimo sutarties kopija; 2.14.6. jei PĮP pateikimo metu sveikatos centras yra kuriamas, t. y. vykdomi reorganizavimo ir funkcinio pasitelkimo etapų darbai, kartu su PĮP pateikiamas savivaldybės tarybos sprendimas dėl sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimo kuriant savivaldybės sveikatos centrą ir Sveikatos centro apraše nurodyto savivaldybės tarybos posėdžio dėl funkcinio bendradarbiavimo vykdant sveikatos centro veiklą protokolo kopija; 2.14.7. Modernizavimo plane numatytų sąlygų dėl papildomų lėšų sumos skyrimo išpildymą pagrindžiantys dokumentai: savivaldybės tarybos sprendimas dėl sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimo įkuriant savivaldybės sveikatos centrą ir (ar) sveikatos priežiūros įstaigos vadovo raštas, kuriame pateikiama informacija apie panaikintų (transformuotų) stacionarinių aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros lovų skaičių (chirurgijos ir (ar) akušerijos, ir (ar) pediatrijos stacionaro profilio) nuo 2019 m. ir Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos sprendimas dėl licencijų panaikinimo, kai panaikinus (transformavus) stacionarinio aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros lovas stacionarinė asmens sveikatos priežiūros paslauga nebeteikiama, ir (ar) Ministerijos raštas, kuriame nurodytas suderintas atsisakomų / transformuojamų lovų skaičius pagal profilius ir apskaičiuota galima projektui skirti papildoma lėšų suma (jei taikoma); 2.14.8. investicijų projektas (jei taikoma), parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri paskelbta http://www.ppplietuva.lt skiltyje „Viešųjų investicijų projektų rengimas“ prie „Rengimas ir vertinimas“. Investicijų projektas rengiamas, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investicijų į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms atlikti, ir (arba) teisingumo vykdymo funkcijai atlikti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir šių investicijų suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija 1 (vieną) milijoną eurų; 2.14.9. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.) ir darbo užmokesčio išlaidų (veiklų sąrašas, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas) pagrįstumą; 2.14.10. dokumentai, patvirtinantys daiktines pareiškėjo teises į žemės sklypą arba kitą nekilnojamąjį turtą, valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijos (jei taikoma). Jei statinys ar sklypas, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, turi būti pateikta šio turto valdymo / naudojimo sutarties kopija ir (ar) turto valdytojo raštiškas sutikimas vykdyti projekto veiklas (jei toks sutikimas nėra išreikštas turto perdavimo valdyti / naudotis sutartyje). Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui, skaičiuojant nuo projekto veiklų finansavimo pabaigos, ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Jei nurodytos daiktinės teisės galioja trumpiau nei penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos, turi būti pateikiamas įsipareigojimas užtikrinti šį reikalavimą; 2.14.11. jei statinys, kuriame numatoma atlikti rangos darbus, turi bendraturčių, statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus kopija; 2.14.12. jei projekte numatomi statybos darbai ir pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą privalomas statinio projektas (toliau – statinio projektas), statinio projekto, parengto ir patvirtinto statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopija. Teikiama visos sudėties statinio techninio projekto elektroninė versija PDF formatu arba tokiu formatu, kad būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Jei yra gautas statybą leidžiantis dokumentas, išduotas statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo, nustatyta tvarka, kartu pateikiama jo kopija; 2.14.13. jei statybos darbus planuojama vykdyti kultūros paveldo statiniuose ar statiniuose, esančiuose kultūros paveldo objektų teritorijose, gali būti prašoma pateikti ir papildomų Lietuvos Respublikos statybos įstatyme nustatytų reikalingų dokumentų kopijas (jei taikoma); 2.14.14. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektą rengti privaloma, tačiau jis dar nėra parengtas ir patvirtintas, teikiama patvirtintos statinio projektavimo užduoties kopija; 2.14.15. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektas dar nėra parengtas ir patvirtintas ar statinio projekto rengti neprivaloma, teikiami patalpų brėžiniai iš inventorinės bylos ir preliminarūs darbų apimčių žiniaraščiai, kuriuose nurodytos orientacinės darbų kainos, atitinkančios rinkos kainas, arba dokumentai, kuriuose nustatyta orientacinė patalpų einamojo remonto kvadratinio metro kaina, bei preliminarūs rangovų komerciniai pasiūlymai ir (arba) kainų apklausos suvestinė; 2.14.16. pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentas (savivaldybės tarybos sprendimas, įstaigos finansinės ataskaitos, teritorinei ligonių kasai teikta Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansinės veiklos ataskaita, banko sąskaitos išrašas ar kt. dokumentai); 2.15. Projektu turi būti siekiama visų Apraše nurodytų stebėsenos rodiklių. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Projekto tikslinės grupės |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tikslinės grupės – Lietuvos Respublikos savivaldybių gyventojai, sveikatos priežiūros specialistai ir kiti sveikatos priežiūros srityje dirbantys specialistai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamas HP laikymasis. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.), inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį laikantis HP. 5.2. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos nė vienam iš 6 aplinkos apsaugos tikslų, nurodytų 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 2 priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“. 5.3. Vykdant veiklas, apimančias infrastruktūros plėtojimą ar modernizavimą, PĮP turi būti detaliai aprašytas bent vienas universalaus dizaino, kaip tai apibrėžta Statybos įstatymo 2 straipsnio 109 dalyje, principų įgyvendinimas. Informacija apie universalaus dizaino principus skelbiama svetainėje https://www.ndt.lt/universalus-dizainas. 5.4. Projekto įgyvendinimo metu taikomas reikalavimas, kad planuojamos įsigyti transporto priemonės (lengvasis automobilis, M1 klasė) turi būti varomos elektra. 5.5. Vykdant statybos rangos darbus privaloma vadovautis Lietuvos Respublikos statybos įstatymu ir (ar) statybos techniniu reglamentu STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-754 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“ patvirtinimo“. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: žmogaus orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Projektų atrankos kriterijai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Papildomi reikalavimai, kurie nėra nurodyti PAFT, nenustatyti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. Kiti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vadovaudamasi Administravimo taisyklių 99.4 papunkčiu, projektą administruojanti institucija gali priimti PĮP, pateiktą po kvietime teikti projekto įgyvendinimo planus nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos, gavusi ir įvertinusi pareiškėjo argumentus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.1. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams). 13.2. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo / partnerio lėšų. 13.3. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas. 13.4. Projekto išlaidos įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas. 13.5. Projektams taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti Aprašo 14 punkte „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“. Netiesioginėms išlaidoms taikoma 7 proc. fiksuotoji norma nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų. Jeigu projekto visos išlaidos neviršija 200 000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų), visos projekto išlaidos turi būti apmokamos supaprastintai. 13.6. Netinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje. Pagal šį Aprašą taip pat netinkamos finansuoti išlaidos yra: 13.6.1. žemės ir kito nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos; 13.6.2. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos; 13.6.3. transporto priemonių lizingo (finansinės nuomos), transporto priemonės eksploatavimo ir susijusios išlaidos; 13.6.4. vienkartinės priemonės, higienos prekės ir kitos panašios paslaugoms teikti reikalingos priemonės. 13.7. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 19
1 priedas
SAVIVALDYBEI PROJEKTUI ĮGYVENDINTI GALIMA SKIRTI DIDŽIAUSIA INVESTICIJŲ SUMA, NUMATYTA MODERNIZAVIMO PLANE
Savivaldybė |
Pirminė ambulatorinė asmens sveikatos priežiūra, eurai |
Antrinio lygio ambulatorinė specializuota asmens sveikatos priežiūra, ambulatorinė chirurgija, dienos chirurgija, dienos stacionaras, skubioji pagalba, eurai |
Bendra savivaldybei skiriama suma, eurai |
||||
Bazinė lėšų dalis, eurai |
Papildoma lėšų dalis, eurai |
Iš viso |
Bazinė lėšų dalis, eurai |
Papildoma lėšų dalis, eurai |
Iš viso |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Akmenės rajono |
212 264 |
608 323 |
820 587 |
512 790 |
200 768 |
713 558 |
1 534 145 |
Alytaus miesto |
676 880 |
- |
676 880 |
755 319 |
- |
755 319 |
1 432 199 |
Alytaus rajono |
200 849 |
- |
200 849 |
581 820 |
- |
581 820 |
782 669 |
Anykščių rajono |
229 029 |
656 370 |
885 399 |
833 209 |
1 295 277 |
2 128 486 |
3 013 885 |
Birštono |
21 032 |
- |
21 032 |
32 070 |
- |
32 070 |
53 102 |
Biržų rajono |
253 316 |
725 973 |
979 289 |
811 429 |
1 165 749 |
1 977 178 |
2 956 467 |
Druskininkų |
237 678 |
- |
237 678 |
510 391 |
- |
510 391 |
748 069 |
Elektrėnų |
250 706 |
718 494 |
969 200 |
277 275 |
777 166 |
1 054 441 |
2 023 641 |
Ignalinos rajono |
143 680 |
411 770 |
555 450 |
412 844 |
- |
412 844 |
968 294 |
Jonavos rajono |
451 926 |
- |
451 926 |
1 189 896 |
1 036 221 |
2 226 117 |
2 678 043 |
Joniškio rajono |
235 275 |
674 271 |
909 546 |
368 269 |
323 819 |
692 088 |
1 601 634 |
Jurbarko rajono |
266 650 |
- |
266 650 |
443 298 |
388 583 |
831 881 |
1 098 531 |
Kaišiadorių rajono |
310 401 |
889 572 |
1 199 973 |
438 268 |
194 292 |
632 560 |
1 832 533 |
Kalvarijos |
82 281 |
- |
82 281 |
232 885 |
- |
232 885 |
315 166 |
Kauno miesto |
3 995 584 |
- |
3 995 584 |
2 960 413 |
- |
2 960 413 |
6 955 997 |
Kauno rajono |
714 170 |
- |
714 170 |
1 435 101 |
- |
1 435 101 |
2 149 271 |
Kazlų Rūdos |
120 590 |
- |
120 590 |
300 808 |
- |
300 808 |
421 398 |
Kėdainių rajono |
494 248 |
- |
494 248 |
750 382 |
129 527 |
879 909 |
1 374 157 |
Kelmės rajono |
274 066 |
785 440 |
1 059 506 |
652 789 |
1 489 568 |
2 142 357 |
3 201 863 |
Klaipėdos miesto |
2 046 998 |
- |
2 046 998 |
4 827 692 |
- |
4 827 692 |
6 874 690 |
Klaipėdos rajono |
450 513 |
1 291 115 |
1 741 628 |
1 353 336 |
906 694 |
2 260 030 |
4 001 658 |
Kretingos rajono |
409 000 |
1 172 143 |
1 581 143 |
1 269 124 |
2 331 498 |
3 600 622 |
5 181 765 |
Kupiškio rajono |
172 402 |
494 084 |
666 486 |
312 344 |
323 819 |
636 163 |
1 302 649 |
Lazdijų rajono |
184 127 |
527 686 |
711 813 |
504 069 |
841 930 |
1 345 999 |
2 057 812 |
Marijampolės |
671 760 |
- |
671 760 |
1 185 143 |
- |
1 185 143 |
1 856 903 |
Mažeikių rajono |
583 682 |
- |
583 682 |
1 183 390 |
- |
1 183 390 |
1 767 072 |
Molėtų rajono |
168 928 |
484 126 |
653 054 |
304 407 |
- |
304 407 |
957 461 |
Neringos |
20 539 |
- |
20 539 |
120 526 |
- |
120 526 |
141 065 |
Pagėgių |
68 519 |
- |
68 519 |
225 687 |
- |
225 687 |
294 206 |
Pakruojo rajono |
181 194 |
519 279 |
700 473 |
431 024 |
388 583 |
819 607 |
1 520 080 |
Palangos miesto |
200 791 |
- |
200 791 |
767 455 |
- |
767 455 |
968 246 |
Panevėžio miesto |
1 072 003 |
- |
1 072 003 |
1 715 652 |
- |
1 715 652 |
2 787 655 |
Panevėžio rajono |
335 481 |
- |
335 481 |
723 942 |
- |
723 942 |
1 059 423 |
Pasvalio rajono |
239 256 |
- |
239 256 |
846 636 |
518 111 |
1 364 747 |
1 604 003 |
Plungės rajono |
371 453 |
- |
371 453 |
531 755 |
2 072 443 |
2 604 198 |
2 975 651 |
Prienų rajono |
286 084 |
819 881 |
1 105 965 |
590 911 |
388 583 |
979 494 |
2 085 459 |
Radviliškio rajono |
369 904 |
- |
369 904 |
883 966 |
- |
883 966 |
1 253 870 |
Raseinių rajono |
346 645 |
- |
346 645 |
528 617 |
259 055 |
787 672 |
1 134 317 |
Rietavo |
75 804 |
- |
75 804 |
186 880 |
- |
186 880 |
262 684 |
Rokiškio rajono |
300 395 |
- |
300 395 |
762 979 |
- |
762 979 |
1 063 374 |
Skuodo rajono |
168 393 |
- |
168 393 |
698 286 |
- |
698 286 |
866 679 |
Šakių rajono |
282 370 |
809 238 |
1 091 608 |
405 738 |
1 165 749 |
1 571 487 |
2 663 095 |
Šalčininkų rajono |
296 170 |
- |
296 170 |
946 029 |
1 360 041 |
2 306 070 |
2 602 240 |
Šiaulių miesto |
1 425 428 |
- |
1 425 428 |
2 774 271 |
- |
2 774 271 |
4 199 699 |
Šiaulių rajono |
255 563 |
732 413 |
987 976 |
600 877 |
- |
600 877 |
1 588 853 |
Šilalės rajono |
239 940 |
687 638 |
927 578 |
689 842 |
647 638 |
1 337 480 |
2 265 058 |
Šilutės rajono |
438 170 |
- |
438 170 |
754 488 |
- |
754 488 |
1 192 658 |
Širvintų rajono |
149 740 |
429 136 |
578 876 |
371 545 |
- |
371 545 |
950 421 |
Švenčionių rajono |
235 763 |
675 670 |
911 433 |
694 410 |
1 424 804 |
2 119 214 |
3 030 647 |
Tauragės rajono |
440 438 |
- |
440 438 |
401 815 |
- |
401 815 |
842 253 |
Telšių rajono |
451 593 |
- |
451 593 |
702 577 |
- |
702 577 |
1 154 170 |
Trakų rajono |
308 688 |
884 662 |
1 193 350 |
822 365 |
1 230 513 |
2 052 878 |
3 246 228 |
Ukmergės rajono |
380 174 |
- |
380 174 |
582 097 |
194 292 |
776 389 |
1 156 563 |
Utenos rajono |
441 747 |
- |
441 747 |
1 372 300 |
- |
1 372 300 |
1 814 047 |
Varėnos rajono |
205 627 |
589 301 |
794 928 |
492 072 |
647 638 |
1 139 710 |
1 934 638 |
Vilkaviškio rajono |
360 085 |
- |
360 085 |
457 741 |
194 292 |
652 033 |
1 012 118 |
Vilniaus miesto |
6 853 918 |
- |
6 853 918 |
4 306 227 |
- |
4 306 227 |
11 160 145 |
Vilniaus rajono |
950 538 |
- |
950 538 |
1 487 105 |
- |
1 487 105 |
2 437 643 |
Visagino |
245 298 |
- |
245 298 |
560 825 |
64 764 |
625 589 |
870 887 |
Zarasų rajono |
144 254 |
413 415 |
557 669 |
274 599 |
388 583 |
663182 |
1 220 851 |
2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 19
2 priedas
PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Pagrindimas (remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas
|
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos (sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas: remonto / rekonstrukcijos / statybos darbai, įrangos, baldų bei transporto priemonių įsigijimas) prisideda prie klimato kaitos švelninimo tikslo. Atlikus sveikatos centro remonto / rekonstrukcijos / statybos darbus bus padidintas pastatų energijos efektyvumas, užtikrintas atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) naudojimas elektrai ir (ar) šildymui, kiek tai bus finansiškai racionalu atsižvelgiant į centralizuotų šilumos tiekimo (CŠT) sistemų pajėgumą ir prieinamumą. Neplanuojama, kad veiklos gali turėti neigiamą poveikį klimato kaitos švelninimo tikslui, kadangi bus užtikrinta, kad kuriama infrastruktūra atitiktų statybos techninio reglamento bei kitų teisės aktų reikalavimus, susijusius su šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisija, ir atitiks beveik energijos nenaudojančių pastatų projektavimo, statybos ir eksploatacijos (angl. Nearly Zero Energy Building, NZEB) standartą naujai kuriamos infrastruktūros atveju arba bus užtikrintas 2018 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2018/844 reikalavimų, susijusių su energetiniu pastatų efektyvumu, laikymasis modernizuojamos infrastruktūros atveju. Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui gerinti, finansuojant transporto priemonių, skirtų pacientams lankyti ir paslaugoms teikti namuose, įsigijimą, yra numatoma įsigyti elektromobilius (lengvieji automobiliai, M1 klasė) su elektromobilio įkrovimo stotele arba be jos. Ši investicija prisideda prie ŠESD emisijų mažinimo, švaraus ar neutralaus poveikio klimatui judumo didinimo. Projektų vykdytojai ir kiti dalyviai bei tarpininkai privalo laikytis pagrindimo skiltyje nurodytų teisės aktų reikalavimų. |
Pagrindimo dokumentai su PĮP nėra teikiami. PĮP pateikiamas įsipareigojimas pirkimo dokumentuose: 1. kelti reikalavimą, kad vykdant statybos rangos darbus būtų vadovaujamasi Lietuvos Respublikos statybos įstatymu ir (ar) statybos techniniu reglamentu STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“; 2. kelti reikalavimą, kad įsigyjami automobiliai (lengvasis automobilis, M1 klasė) būtų varomi elektra. Atitiktis bus vertinama pagal PĮP nurodytą informaciją ir projektų įgyvendinimo metu pateikiamų pirkimo dokumentų informaciją. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturės jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad ši investicija atitinka prisitaikymo prie klimato kaitos tikslą, kadangi numatomas tik energetiškai efektyvios infrastruktūros kūrimas, tai neturės neigiamos įtakos prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, žmonėms, gamtai ar turtui. Kuriant ar modernizuojant infrastruktūrą, bus laikomasi aplinkos apsaugą ir statybas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. Tai užtikrins rizikos dėl neigiamo poveikio klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui eliminavimą. Taip pat nauja statyba nebus atliekama potvynių zonose, bus skatinama naudoti žaliąją infrastruktūrą – augmeniją ir kitus pastatų dizaino / apželdinimo sprendinius, kurie sumažintų energijos poreikius, ir kt. |
Netaikoma, nes įgyvendinant veiklas neplanuojama statyti jokios infrastruktūros, turinčios poveikį aplinkai.
|
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturės jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad priemonė atitinka tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. |
Netaikoma, kadangi planuojamos veiklos neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant šią veiklą neplanuojama statyti jokios infrastruktūros vandens telkinių apsaugos zonose arba arti vandens telkinių, kas galėtų turėti neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimui. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui. Pasibaigus naudingam įrangos, baldų, transporto priemonių tarnavimo laikui, jie bus sutvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais. |
Netaikoma, nes priemonės veikla neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes planuojamų veiklų atlikimo metu nenumatomas atliekų susidarymas.
|
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos (sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas: rangos darbai, įrangos, baldų bei transporto priemonių įsigijimas) neturės jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad ši investicija atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas padidės teršalų išmetimas į orą, vandenį ar žemę, kadangi vykdomi rangos darbai, įsigyjama įranga ir transporto priemonės privalės atitikti visus aukščiausius kokybės reikalavimus. |
Netaikoma, kadangi nenumatoma, kad įgyvendinant projektų veiklas susidarytų ženkli oro, vandens ir dirvožemio tarša, nes modernizuojant įstaigas bus naudojamos statybas reglamentuojančiuose teisės aktuose leistinos medžiagos, atitinkančios aplinkos apsaugos reikalavimus.
|
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojamos veiklos (sveikatos centro sveikatos priežiūros paslaugoms teikti reikiamos infrastruktūros modernizavimas: rangos darbai, įrangos, baldų bei transporto priemonių įsigijimas) neturės jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad ši investicija atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Veiklos planuojamos šalies miestuose jau įrengtose infrastruktūrose, asmens sveikatos priežiūros įstaigų teritorijose, todėl reikšminga įtaka biologinei įvairovei ar ekosistemoms nebūtų padaryta. Nenumatoma, kad priemonė turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai, nes nenumatoma kurti ar modernizuoti infrastruktūros „Natura 2000“, UNESCO pasaulinio paveldo ar kitose saugomose teritorijose. |
Netaikoma, nes nenumatoma kurti ar modernizuoti infrastruktūros „Natura 2000“, UNESCO pasaulinio paveldo ar kitose saugomose teritorijose. |