Pagėgių savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2019–2021 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PLANO PATVIRTINIMO
2019 m. liepos 25 d. Nr. T-127
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba
1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės 2019–2021 metų korupcijos prevencijos programą ir programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-43 „Dėl Pagėgių savivaldybės 2016–2018 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.
3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. liepos 25 d.
sprendimu Nr. T-127
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2019–2021 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I. BENDROSIOS PROGRAMOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės 2019–2021 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. 2-185 „Dėl savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.
2. Korupcija yra viena iš nacionalinių grėsmių valstybei ir vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, sąžiningą konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, valstybės ar savivaldybių įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu. Korupcija yra latentinis reiškinys, o korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų poveikis įvairioms ekonomikos ir socialinėms sritims paprastai išryškėja tik vėliau, susidūrus su korupcijos pasekmėmis.
3. Pagėgių savivaldybės 2019–2021 metų korupcijos prevencijos programa skirta korupcijos prevencijai Pagėgių savivaldybės (toliau − Savivaldybė) biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, kurių savininkė arba viena iš dalininkių yra Savivaldybė, akcinėse bendrovėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų (toliau – Savivaldybės įstaigos).
4. Programa siekiama paskatinti visuomenę reikšti nepakantumą korupcijai, sustiprinti visuomenės paramą numatytoms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, užtikrinti glaudų Savivaldybės institucijų bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.
5. Programa nustato pagrindinius kovos su korupcija Savivaldybės institucijose tikslus ir uždavinius, korupcijos prevencijos subjektus bei jų teises ir pareigas korupcijos prevencijos srityje ir reglamentuoja korupcijos prevencijos priemonių taikymą.
6. Programoje vartojamos sąvokos:
6.1. Korupcija – korupcija yra laikomas piktnaudžiavimas įgaliojimais siekiant asmeninės naudos – tiek viešajame, tiek privačiame sektoriuose;
6.2. Korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai – korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos ir kiti tokio pobūdžio teisės pažeidimai, už kuriuos numatyta administracinė, drausminė ar kitokia teisinė atsakomybė;
6.3. Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas, sudarant bei įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, tai pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo;
7. Kitos Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.
9. Korupcijos prevencija ir antikorupcinis švietimas įgyvendinamas vadovaujantis šiais principais:
9.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės Savivaldybėje įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;
9.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi juridiniai ir fiziniai asmenys;
9.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam reikiamą pagalbą;
9.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.
10. Programos nuostatos yra privalomos visoms Savivaldybės institucijoms, biudžetinėms ir viešosioms įstaigoms bei valdomoms įmonėms.
II. SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU
13. Tarptautinė organizacija „Transparency International“ atlieka „Korupcijos suvokimo indekso“ (toliau – KSI) tyrimą. KSI įverčiai rikiuojasi šimto balų skalėje, kur 100 balų žymi labai skaidrią valstybę, 0 – labai korumpuotą. Ekspertai pabrėžia, kad vertinant korupcijos suvokimą konkrečioje šalyje reikia žiūrėti būtent į KSI balus, o ne į valstybių sąraše užimamą vietą. Tiek balus, tiek vietą gali pakoreguoti viso labo tyrimo metodologijos pokyčiai. Nustatant Lietuvos 2018 m. KSI remtasi devyniais šaltiniais: 1. Bertelsmann Foundation Transformation Index; 2. Bertelsmann Foundation Sustainable Governance Indicators; 3. IMD World Competitiveness Yearbook; 4. Political Risk Services International Country Risk Guide (ICRG); 5. World Economic Forum Executive Opinion Survey (EOS); 6. Economist Intelligence Unit. Country Risk Ratings; 7. Global Insight Country Risk Ratings; 8. Freedom House Nations in Transit; 9. Varieties of Democracy Project. TI KSI yra vienas iš garsiausių pasaulyje korupcijos suvokimo tyrimų, parodantis, kaip įvairioms pasaulio valstybėms pavyksta kontroliuoti korupciją. 2018 metais atlikto tyrimo duomenys parodė, kad 59 balus surinkusi Lietuva tarp Europos Sąjungos (ES) valstybių narių yra 16-toji, o pasaulio valstybių žemėlapyje užima 38 vietą. Lyginant Baltijos šalių KSI, Lietuva užima vidurinę poziciją, pirmąją vietą užleisdama Estijai (73 balai), bet aplenkdama Latviją (58 balai). Lietuvos KSI nuo 2012 metų keičiasi didėjančia tvarka, tačiau 2016 metais indekso rodiklis nebuvo didžiausias: 2012 m. – 54 balai, 2013 m. – 57 balai, 2014 m. – 58 balai, 2015 m. – 61 balas, 2016 m. – 59 balai, 2017 m. – 59 balai, 2018 m. – 59 balai.[1]
14. Kitas „Transparency International“ atliekamas tyrimas „Pasaulinis korupcijos barometras“ – tai tyrimas apie požiūrį į korupciją ir korupcijos patirtį. Pasaulinio korupcijos barometro 2016 metų duomenimis, kas ketvirtas Lietuvos gyventojas per pastaruosius metus yra davęs kyšį, t. y. į klausimą „Ar jūs / jūsų šeimos narys davėte kyšį naudodamiesi tokiomis paslaugomis (sveikatos apsaugos, teismų, policijos, nedarbingumo lengvatos, kitos socialinės lengvatos, valstybės apmokamo išsilavinimo, oficialių dokumentų gavimas) per pastaruosius 12 mėnesių“ teigiamai atsakė 24 proc. apklaustų Lietuvos respondentų.[2]
15. Lietuvos gyventojų, verslininkų ir valstybės tarnautojų požiūris į korupciją įvertinamas pasitelkiant sociologinį tyrimą „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2018“[3]. Buvo tiriamos trys tikslinės grupės: Lietuvos gyventojai, verslo įmonių vadovai ir valstybės tarnautojai. Iš viso buvo apklausti 1004 Lietuvos gyventojai, 501 verslo įmonių vadovai, 507 valstybės tarnautojai. Tyrimo tikslas – įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje bei palyginti ją su ankstesnių metų rezultatais. Tyrimo uždaviniai: įvertinti tikslinių grupių požiūrį į korupciją, korupcijos paplitimą įvairiose institucijose, nustatyti respondentų korupcinę patirtį, įvertinti antikorupcinį potencialą. Apklausos duomenys padėjo nustatyti:
15.1. Tarp Lietuvos gyventojams aktualių problemų korupcija užima 4-ą vietą po mažų atlyginimų, kylančių kainų, emigracijos. Kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 40% gyventojų. Tai mažiau nei 2016 m. (56%). Įmonių vadovai korupciją, kaip labai rimtą problemą, paminėjo 6-oje vietoje – 27% (2016 m. – 35%), o valstybės tarnautojai – 6-oje vietoje – 30% (2016 m. – 32%). Visose tirtose grupėse, lyginant su 2016 m., korupcija minima rečiau. Verslininkams buvo pateiktas ir klausimas apie verslą stabdančias problemas. Korupcija buvo minima 11-oje vietoje po mokesčių dydžių, administracinės naštos verslui, emigracijos ir kitų problemų. Korupciją paminėjo 12% (2016 m. beveik dvigubai daugiau – 21%);
15.2. Dažniausiai gyventojai nurodė, kad labai paplitusi situacija, kai valstybės tarnyboje dirbantis žmogus pasinaudoja tarnybiniu automobiliu asmeniniais tikslais – 32%. Sumažėjo teigiančių, kad yra paplitusi situacija, kai politinė partija žada priimti naudingą sprendimą, jei verslininkas suteiks finansinę paramą (nuo 36% 2016 m. iki 25% 2018 m.). Visais atvejais, lyginant su 2016 m., sumažėjo sakančių, kad minimos korupcinės situacijos yra labai paplitusios;
15.3. Visos tikslinės grupės korupciją kaip reiškinį vertina neigiamai – korupcija yra kliūtis geresniam žmonių gyvenimui, visuomenės bei valstybės vystymuisi. Mažėja verslininkų, kurie nurodo, kad korupcija šiuo metu yra didelis kliuvinys verslui. Kita vertus padaugėjo įmonių vadovų, teigiančių, kad kyšiai sutaupo laiką tvarkant administracines procedūras (nuo 23% iki 30%), kad korupcija „sutepa“ neefektyviai veikiančius valstybinius mechanizmus (nuo 21% iki 27%);
15.4. 25% Lietuvos gyventojų mano, kad korupcijos mastai per 5 metus išaugo, 34% – kad nepakito ir 25% – kad sumažėjo. 2008 m. manančių, kad korupcijos mastai per 5 metus padidėjo, buvo 77%, 2011 m. – 53%, 2014 m. – 35%, 2016 m. – 42%, t.y. nuo 2008 m. iki 2014 m. buvo stebima vertinimų gerėjimo tendencija, o 2016 m. – pablogėjimas. 2018 m. užfiksuotas geriausias rezultatas vertinimuose. Panaši tendencija ir 12 mėnesių dinamikos vertinime. 2007 m. manančių, kad korupcijos mastai per 12 mėn. padidėjo, buvo 54%, 2008 m. – 66%, 2014 m. – 26%, o 2016 m. – 36%. 2018 m. tyrimo metu korupcijos augimą nurodė tik 20% respondentų. Ateities atžvilgiu yra kiek daugiau optimistų (27%), negu pesimistų (14%). Tai vėlgi geriausias rezultatas per daugelį metų. Įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų atsakymai tai pat yra pozityviausi per daugelį metų;
15.5. Atvirame klausime apie labiausiai korumpuotas institucijas gyventojai dažniausiai minėjo sveikatos apsaugos institucijas (50%), Seimą (32%), teismus (27%). Daugeliu atvejų įvairios institucijos buvo pradėtos minėti rečiau. Įmonių vadovai ir valstybės tarnautojai dažniausiai taip pat minėjo sveikatos apsaugos institucijas (35% ir 43% atitinkamai), be to – Seimą (22% ir 23% atitinkamai) ir savivaldybes (22% ir 29% atitinkamai);
15.6. Taigi, lyginant su 2016 m., visuomenės nuomone sumažėjo korupcijos, kaip problemos svarba. Padaugėjo nurodančių, kad sumažėjo korupcijos mastai per 5 metus ir per 12 mėnesių. Mažėja kyšių prievartavimo ir davimo indeksai, mažėja korupcinė patirtis. Per du metus išaugo žinomumas, kur kreiptis dėl korupcinių įvykių. Nepakantumas korupcijai ir kyšininkavimui išlieka tame pačiame lygmenyje. Savivaldybės veiklos situacijos analizė antikorupciniu požiūriu nagrinėjama pagal aktualiausias sritis.
16. Išskirtini šie veiksniai ir Savivaldybės veiklos sritys, kuriose gali egzistuoti korupcijos pasireiškimo prielaidos:
16.2. priimant valstybės tarnautojus (darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis) į valstybės tarnybą (darbą);
16.6. savivaldybės turto (žemės sklypų, pastatų ir statinių) ir savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo sritis;
16.8. paramos viešiesiems ir privatiesiems juridiniams asmenims teikimo (pagal aplinkosauginio švietimo, kultūros rėmimo, sporto ir sveikatingumo skatinimo, nevalstybinių organizacijų socialinių projektų rėmimo ir kita programas) sritis;
17. Savivaldybėje veikia teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema: veiklą vykdo 6-ojo šaukimo Tarybos kadencijos laikui sudaryta Pagėgių savivaldybės Antikorupcijos komisija, vykdoma korupcijos prevencijos programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas, kasmet yra atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas pasirinktoje (-ose) srityje (-yse), rengiamų norminių teisės aktų projektai yra vertinami antikorupciniu požiūriu, nuolat vykdomas antikorupcinis švietimas ir informavimas, Savivaldybės interneto svetainėje yra skelbiama ir nuolat atnaujinama informacija apie Savivaldybės veiklą. Vykdant korupcijos prevencijos veiklą Savivaldybėje:
17.1. veiklą vykdo 6-ojo šaukimo Tarybos kadencijos laikui sudaryta Pagėgių savivaldybės Antikorupcijos komisija (sudaryta Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 gegužės 16 d. sprendimu Nr. T-78 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos sudarymo“), kurios tikslas – vykdyti Savivaldybės korupcijos prevencijos politiką, plėtoti prevencijos priemonių sistemą, skatinti Savivaldybės bendradarbiavimą su visuomene, žiniasklaida, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais asmenimis korupcijos prevencijos srityje, dalyvauti atliekant teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Antikorupcijos komisija veiklą vykdo pagal Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 16 d. sprendimu Nr. T-79 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais) patvirtintus nuostatus;
17.2. 2016–2018 metų laikotarpiu galiojo Pagėgių savivaldybės kovos su korupcija 2016–2018 metų programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas, patvirtinti Pagėgių savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-43 „Dėl Pagėgių savivaldybės 2016–2018 metų korupcijos prevencijos ir priemonių įgyvendinimo plano patvirtinimo“. Pagal nustatytus vertinimo kriterijus įgyvendinta didžioji dalis Pagėgių savivaldybės kovos su korupcija 2016–2018 metų programos priemonių;
17.3. kasmet yra atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas pasirinktoje (-ose) srityje (-yse):
17.3.1. korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas laikotarpiu nuo 2017 m. III ketvirčio pradžios iki 2018 m. II ketvirčio pabaigos atliktas Valstybės tarnautojų ir darbuotojų materialinės ir drausminės atsakomybės taikymo srityje (atkreipiant dėmesį į tuos atvejus, kai teisminės, kontrolės ir audito institucijos nustato teisės aktų pažeidimus, padarytą materialinę žalą, priteisia sumokėti kompensacijas, bylinėjimosi išlaidas ir pan.);
17.3.2. korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas laikotarpiu nuo 2016 m. III ketvirčio pradžios iki 2017 m. II ketvirčio pabaigos atliktas finansinės paramos nevyriausybinėms organizacijoms, jaunimo organizacijoms ir neformalioms grupėms teikimo srityje;
17.4. nuolat kreipiamasi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą (STT) dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti pareigas Savivaldybės administracijoje, vadovaujančias pareigas (vadovas ar jo pavaduotojas) biudžetinėse ar viešosiose įstaigose ir valdomose įmonėse;
17.5. yra atliekamas Savivaldybės tarybos ir Savivaldybės administracijos direktoriaus rengiamų norminių teisės aktų projektų vertinimas antikorupciniu požiūriu vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi bei Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimo Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu;
17.6. nuolat vykdomas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių darbuotojų antikorupcinis švietimas;
17.7. Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt viešinamos galimybės ir būdai (telefonu ar el. paštu) pranešti apie Savivaldybės institucijose, įstaigose ar įmonėse pastebėtus galimus korupcijos atvejus, taip pat Savivaldybės pastatuose ir seniūnijose yra įrengtos dėžutės anoniminiams pranešimams su užrašu „Pranešk apie Korupciją“;
17.8. Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt skelbiama ir nuolat atnaujinama visa būtina su Savivaldybės veikla susijusi informacija (struktūra ir kontaktai, korupcijos prevencija, biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai, darbo užmokestis, viešieji pirkimai, teritorijų planavimas ir statyba, informacija susijusi su asmens duomenų apsauga, licencijos ir leidimai ir kt.), vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“ 1 punktu (su vėlesniais pakeitimais);
17.9. Siekiant didinti viešumą ir atskaitingumą visuomenei Savivaldybės tarybos posėdžių garso įrašai skelbiami interneto svetainėje www.pagegiai.lt. Taip pat skelbiami Savivaldybės tarybos sprendimai, sprendimų projektai, rengimo medžiaga, Savivaldybės mero potvarkiai, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai, taip pat kita teisinė informacija;
17.10. Išplėstas viešųjų pirkimų arsenalas, pradėta daugiau vykdyti pirkimų CVPIS priemonėmis, naudojantis viešosios įstaigos Centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu. Pagėgių savivaldybės administracijos sudarytos sutartys dėl paslaugų teikimo, darbų ir prekių pirkimo visos viešinamos Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje, (išskyrus sutartis su fiziniais asmenimis dėl asmens duomenų reikalavimų) (http://www.cvpp.lt/index.php?option=com_vptpublic&task=sutartys&Itemid=109&filter_show=1&filter_limit=10&vpt_unite=pag%C4%97gi%C5%B3+savivaldyb%C4%97s+administracija&filter_tender=&filter_number=&filter_proctype=&filter_authority=&filter_jarcode=&filter_cpv=&filter_valuefrom=&filter_valueto=&filter_contractdate_from=&filter_contractdate_to=&filter_expirationdate_from=&filter_expirationdate_to=&filter_supplier=&filter_supplier_jarcode=&filter_agreement_type=), taip pat www.pagegiai.lt svetainės skiltyje Viešieji pirkimai viešinamos kiekvienų metų pirkimų suvestinės ir planai (http://www.pagegiai.lt/index.php?3984749333);
17.11. 2016−2018 metais organizuoti Tarptautinės antikorupcijos dienos renginiai, akcijos, teisinių žinių konkursai, kurių tikslas yra ugdyti gebėjimus kurti ir meninės raiškos priemonėmis atskleisti nepakantumą korupcijai bei jos apraiškoms – kyšininkavimui, papirkimui, piktnaudžiavimui tarnyba, didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti Savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;
17.12. 2016−2018 m. Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių darbuotojai dalyvavo mokymuose, seminaruose korupcijos prevencijos ir teisės aktų antikorupcinio vertinimo temomis;
17.13. 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio nuostatoms, vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Dėl Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“, 2017, 2018 metų III ketvirtį savivaldybės įstaigose ir įmonėse buvo atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas. Savivaldybės išvados pateiktos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai;
17.14. Savivaldybė, savivaldybės institucijos, įmonės ar įstaigos kreipėsi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį savivaldybės įstaigoje ar įmonėje pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje (2016 m. – 2, 2017 m. – 2, 2018 m. − 1);
17.15. 2016–2018 metų laikotarpyje Savivaldybės administracijoje atlikti 4 tarnybiniai patikrinimai;
17.16. Savivaldybės interneto svetainėje http://pagegiai.lt korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama Pagėgių savivaldybės korupcijos prevencijos programa, jos įgyvendinimo priemonių planas, taip pat informacija dėl pranešimų apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ar pasiūlymų korupcijos prevencijos klausimais pateikimą, atsakingus už korupcijos prevenciją asmenis bei kita aktuali informacija.
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
18. Savivaldybės korupcijos prevencijos programos tikslas – užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemą Savivaldybėje, Savivaldybės administracijoje, jos struktūriniuose padaliniuose, Savivaldybės viešosiose ir biudžetinėse įstaigose, taip pat Savivaldybės įmonėse, šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą, stiprinti pilietiškumą ir netoleranciją korupcijai ir diegti sąžiningo elgesio standartus.
19. Pirmasis tikslas – skatinti korupcijos kaip neigiamo socialinio reiškinio netoleravimą bei nepakantumą.
20. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:
20.1. vykdyti visuomenės ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių vadovų ir/ar asmenų atsakingų už korupcijos prevencijos kontrolę, antikorupcinį švietimą;
21. Antrasis tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose, įstaigose ir jas šalinti.
22. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:
23. Trečiasis tikslas – sklandus ir efektyvus 2019−2021 m. Programos ir jos priemonių plano įgyvendinimo užtikrinimas nustatant konkrečius terminus.
24. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:
25. Konkrečių Programoje nustatytų tikslų pasiekimas vertinamas pagal priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus. Atskiri Programos uždaviniai vertinami pagal priemonių plane nustatytus laukiamo rezultato vertinimo kriterijus. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako Programos priemonių plane nurodyti vykdytojai.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSKAITOMYBĖS KONTROLĖ, KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS
26. Už antikorupcinės politikos įgyvendinimą Savivaldybėje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės įstaigos vadovas.
27. Programa įgyvendinama pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Programos įgyvendinimo priemonių planą.
28. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.
29. Programos uždavinių įgyvendinimo vertinimą ir Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo Savivaldybės tarybos sudaryta Antikorupcijos komisija šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
30. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai (Savivaldybės administracijos skyrių vedėjai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kiti Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti asmenys).
31. Programoje dalyvaujančios Savivaldybės įstaigos vykdytinas Programos priemones numato savo veiklos planuose arba įtraukia į įstaigos ar įmonės korupcijos prevencijos programos priemonių planus, jei tokie rengiami.
32. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus einamiesiems metams, ne vėliau kaip iki sausio 15 d., pateikia Savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją ir kontrolę, apibendrintą informaciją apie jiems priskirtų Programos priemonių įgyvendinimo eigą, pasiektus rezultatus.
33. Už korupcijos prevenciją ir kontrolę atsakingas asmuo pasibaigus kalendoriniams metams apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia Antikorupcijos komisijai. Informacija skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
34. Antikorupcijos komisija pagal reikalą išklauso Programos vykdytojų ataskaitas ir ne vėliau kaip iki gegužės 1 d. apibendrintą praėjusių metų Programos vykdymo ataskaitą kartu su savo veiklos ataskaita teikia Savivaldybės tarybai.
35. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą Savivaldybėje atlieka Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.
36. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.
37. Savivaldybės institucijos, įmonės ar įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar / ir pildymo. Pasiūlymai skelbiami Savivaldybės interneto svetainės www.pagegiai.lt skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nurodomi siūlymo autoriai, turinys ir Antikorupcijos komisijos komentaras.
38. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal reikalą Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atnaujinami, tačiau ne vėliau kaip likus 6 mėnesiams iki Programos įgyvendinimo pabaigos.
39. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas (Programos priedas), kuriame nustatytos korupcijos prevencijos priemonės, vykdytojai, vykdymo terminai, laukiami rezultatai, įgyvendinimo vertinimo rodikliai ir finansavimas.
42. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa gali būti keičiama Savivaldybės tarybos sprendimu.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. liepos 25 d. sprendimu Nr. T-127
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2019–2021 M.
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
I. KORUPCIJOS PREVENCIJA |
|||||
I. TIKSLAS − SKATINTI KORUPCIJOS KAIP NEIGIAMO SOCIALINIO REIŠKINIO NETOLERAVIMĄ BEI NEPAKANTUMĄ. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano žinomumas Savivaldybės gyventojams ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių vadovams ir darbuotojams. 2. Asmenų, teigiančių, kad žino kur pranešti apie korupcijos atvejį, skaičiaus padidėjimas. 3. Organizuotų seminarų korupcijos prevencijos, viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo valstybės tarnyboje temomis skaičius. 4.Paskelbta ir nuolat atnaujinama informacija apie korupcijos prevenciją Savivaldybės bei Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų ir valdomų įmonių interneto svetainėse. |
|||||
1. UŽDAVINYS − VYKDYTI VISUOMENĖS IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, BIUDŽETINIŲ IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ BEI VALDOMŲ ĮMONIŲ VADOVŲ IR/AR ASMENŲ ATSAKINGŲ UŽ KORUPCIJOS PREVENCIJOS KONTROLĘ, ANTIKORUPCINĮ ŠVIETIMĄ. |
|||||
1. |
Visuomenės pasyvumas antikorupcinėje veikloje, korupcijos apraiškų toleravimas. Nepakankamos bendrojo lavinimo mokyklų moksleivių žinios apie korupciją bei jos daromą žalą teisinei valstybei. |
Organizuoti bent po 1 (vieną) renginį (mokymus, seminarą, Tarptautinės antikorupcijos dienos paminėjimą ir pan.) per metus, skirtą Savivaldybės gyventojų antikorupciniam švietimui. ****** Antikorupcinį švietimą įtraukti į bendrojo lavinimo mokyklų programas. |
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje
****** Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas, Švietimo įstaigų vadovai ir / ar asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją |
Kasmet iki gruodžio 31 d. |
Organizuotų renginių (mokymų, seminarų ir kt.) bei jų dalyvių skaičius.
****** Bendrojo lavinimo mokyklų ir atnaujintų programų, į kurias įtrauktas antikorupcinis švietimas, skaičius. |
2. |
Antikorupcinių iniciatyvų trūkumas, bendradarbiavimo tarp institucijų stoka. |
Bendradarbiauti su kompetentingomis institucijomis korupcijos prevencijos srityje, dalintis gerąja patirtimi. |
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje, Antikorupcijos komisija |
Kasmet iki gruodžio 31 d. |
Bendradarbiavimo su kompetentingomis institucijomis korupcijos prevencijos srityje iniciatyvų skaičius. |
3. |
Nesukurta anoniminė telefono linija Savivaldybės administracijoje, kad gyventojai galėtų paskambinti ir pranešti apie galimus pažeidimus. |
Užtikrinti Savivaldybės administracijos anoniminių pranešimų („Karštosios linijos„) veikimą ir populiarinimą. |
Informacinių sistemų vyresnysis specialistas, asmuo atsakingas už korupcijos prevenciją ir Antikorupcijos komisija |
Iki 2020 gruodžio 1 d. |
Užregistruotų anoniminių ir kitų pranešimų skaičius |
2. UŽDAVINYS − Skelbti viešai informaciją apie Programą ir jos priemonių planą bei kitą su korupcijos prevencija susijusią informaciją. |
|||||
1. |
Savivaldybės gyventojai nepakankamai informuojami apie galimus būdus pranešti apie jiems žinomą korupcijos atvejį. |
Skatinti gyventojus pranešti apie jiems žinomus korupcinio pobūdžio pažeidimus, apie galimus pranešimo būdus informuoti Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt, skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nuolat atnaujinti šią informaciją. ****** Užtikrinti, kad Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių interneto svetainėse būtų skelbiama informacija apie galimybes ir būdus pranešti dėl asmenims žinomų galimų korupcijos atvejų (Savivaldybės telefono numeris ir el. pašto adresas), taip pat jų pastatuose įrengti dėžutes anoniminiams pranešimams „Pranešk apie Korupciją“.
|
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje, Savivaldybės įstaigų ir valdomų įmonių vadovai ir / ar asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją |
Nuolat |
Sudarytos galimybės ir skelbiama informacija apie galimybę pranešti dėl žinomo korupcinio pobūdžio pažeidimo. |
2. |
Ne visos Savivaldybės įstaigos ir valdomos įmonės savo interneto svetainėse skelbia ir nuolat atnaujina informaciją, susijusią su korupcijos prevencijos veikla |
Kontroliuoti, kad Savivaldybės įstaigų bei valdomų įmonių interneto svetainėse, skyriuje „Korupcijos prevencija“ būtų skelbiama ir nuolat atnaujinama informacija, susijusi su korupcijos prevencijos veikla įstaigoje, įmonėje.
|
Savivaldybės įstaigų ir valdomų įmonių vadovai ir / ar asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje |
Kasmet iki kiekvieno ketvirčio pabaigos |
Užtikrintas Savivaldybėje įgyvendinamų korupcijos prevencijos priemonių viešumas. |
II. TIKSLAS − atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Įvertinti situaciją Pagėgių savivaldybėje biudžetinių, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir (ar) savivaldybės valdomų įmonių (toliau – savivaldybės įstaiga) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika, ir parengtos išvados. 2. Nustatyti bendrą darbuotojų požiūrį į korupciją, įvertinti kiek plačiai paplitęs korupcijos reiškinys įstaigose ir įmonėse.
|
|||||
1. UŽDAVINYS − Užtikrinti efektyvų korupcijos rizikos valdymą. |
|||||
1. |
Neužtikrinama Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnyje nustatyta pareiga atlikti veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą. |
Atlikti savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą. |
Savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai |
Kasmet iki III ketvirčio pabaigos |
Nustatytos veiklos sritys, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimas, parengta išvada. |
2. |
Tikrinant Savivaldybei priklausančių įmonių bei įstaigų veiklą, nustačius korupcijos atsiradimo prielaidas, neinformuojama Savivaldybės antikorupcijos komisija. |
Pateikti informaciją apie nustatytas korupcijos atsiradimo prielaidas. |
Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyriaus vedėjas |
Informaciją pateikti nedelsiant, paaiškėjus apie nustatytas korupcijos atsiradimo prielaidas. |
Nustatytų atvejų skaičius. |
3. |
Nėra skelbiamas visas savivaldybei priklausantis nekilnojamas turtas bei jo naudojimo būdas. Nėra skelbiama savivaldybės išnuomotas ir nuomojamas nekilnojamas turtas, sutarčių sudarymo ir pabaigos datos. |
Savivaldybės internetiniame tinklalapyje www.pagegiai.lt skelbti informaciją apie visą savivaldybei priklausantį nekilnojamąjį turtą, jo naudojimo būdus bei nuomojamo ir išnuomoto turto sutarčių sudarymo ir pabaigos datas. |
Turto ir ūkio skyrius |
Iki 2020 m. birželio 1 d.
Pasikeitus informacijai per 20 darbo dienų. |
Nuolat atnaujinama ir skelbiama aktuali informacija. Didesnis informacijos prieinamumas gyventojams, viešumas ir priimamų sprendimų skaidrumas. Sumažės interesų konfliktų ir jų regimybė. |
2. UŽDAVINYS − Efektyviai organizuoti asmenų, atsakingų už korupcijos prevenciją, veiklą. |
|||||
1. |
Neužtikrintas veiksmingas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatų įgyvendinimas. |
Paskirti asmenį, atsakingą už korupcijos prevencijos, kontrolės ir bendradarbiavimo funkcijų, nustatytų Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607, vykdymą. |
Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai |
Iki 2019 m. III ketvirčio pabaigos |
Savivaldybės įstaigose, įmonėse paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolės funkcijų vykdymą. Informacija apie atsakingą asmenį skelbiama savivaldybės įstaigos, įmonės interneto svetainėje.
|
2. |
Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos. |
Organizuoti savivaldybės tarnautojų mokymus dėl antikorupcinio teisės aktų projektų vertinimo. |
Dokumentų valdymo ir teisės skyrius |
Kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. |
Savivaldybės darbuotojai supažindinti su norminių teisės aktų projektų antikorupciniu vertinimu. Kursuose dalyvavusių asmenų skaičius, kursų trukmė. |
3. |
Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo srities parinkimas - nemotyvuojama kokiais kriterijais parenkama kurią sritį nagrinėti |
Savivaldybės veiklos sritį, kurioje būtų tikslinga nustatyti KPT, motyvuotai parinkti Antikorupcijos komisijoje, įvertinus atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, gautus skundus ar pranešimus, taip pat ir kitą teisėtai gautą informaciją apie Savivaldybės bei jos įmonių ir įstaigų veiklą ir vadovaujantis kriterijais, patvirtintais Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011-05-13 įsakymu Nr. 2-170 „Dėl valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“. |
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę
Antikorupcijos komisija |
Iki kiekvienų metų II ketvirčio pabaigos. |
Motyvuotai parinkta tema, kuria bus atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo tyrimas bei parengta išvada. |
3. UŽDAVINYS − Nustatyti savivaldybės administracijoje, savivaldybės įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų atsparumą (toleranciją) korupcijai. |
|||||
1. |
Nenustatytas Savivaldybės administracijoje, savivaldybės įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų atsparumo korupcijai lygis. |
Nustatyti Savivaldybės administracijoje, savivaldybės įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų atsparumo korupcijai lygį. |
Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę ir savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai |
Ne mažiau 2 kartus 2019-2021 metų laikotarpiu |
Savivaldybės administracijoje, savivaldybės įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų pagal darbo sutartis, atsparumo korupcijai lygis. |
III. TIKSLAS − sklandus ir efektyvus 2019−2021 m. Programos ir jos priemonių plano įgyvendinimo užtikrinimas nustatant konkrečius terminus. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo tęstinumas, informacijos aktualumas, tobulintinų teisės aktų savalaikis pakeitimas. |
|||||
1. UŽDAVINYS − Programos ir jos priemonių plano įgyvendinimo užtikrinimas nustatant konkrečius terminus ir įvykdytų priemonių viešinimas. |
|||||
1. |
Neužtikrinamas savalaikis informacijos apie priemonių plano įgyvendinimą pateikimas. |
Atsakingi vykdytojai pateikia informaciją apie Programos įgyvendinimo priemonių vykdymą. |
Savivaldybės administracijos skyrių vedėjai. |
2019-12-01 2020-12-01 2021-12-01 |
Pateikta informacija apie priemonių, numatytų, Programos įgyvendinimo priemonių plane, įvykdymo rezultatus. |
2. |
Interneto svetainėje neskelbiamos ataskaitos apie priemonių plano vykdymą. |
Parengiama ir Antikorupcijos komisijoje apsvarstoma Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaita. |
Antikorupcijos komisija, asmuo atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, Savivaldybės administracijos skyrių vedėjai. |
Kasmet iki gegužės 1 d. |
Savivaldybės Tarybai pritarus Antikorupcijos komisijai ataskaitai, ji paskelbiama Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagęgiai.lt |
[1] https://www.transparency.lt/wp-content/uploads/2019/01/KSI_2018_skaidres.pdf
[2] https://www.transparency.lt/pasaulinis-korupcijos-barometras-naujienos/
[3] Tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2018“ išsami ataskaita, santrauka ir apklausos duomenys skelbiami: https://www.stt.lt/lt/menu/tyrimai-ir-analizes/