LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS SVARBOS ENERGETIKOS OBJEKTŲ plėtros projektų rengimo ir derinimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. 1-23

Vilnius

 

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 6 straipsnio 13 punktu:

1.         T v i r t i n u  Valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros projektų rengimo ir derinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.         N u s t a t a u,  kad valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros planai, dėl kurių iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos yra išduotos planavimo sąlygos, planavimo organizatoriaus pasirinkimu gali būti:

2.1. baigiami rengti, derinti, viešai skelbti ir tvirtinti vadovaujantis iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusiais teisės aktais;

2.2. pradedami rengti nauji valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros projektai, vadovaujantis šiuo įsakymu tvirtinamame Valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros projektų rengimo ir derinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

2.3. nerengiami ar nebaigiami rengti, derinti, viešai skelbti ir tvirtinti.

 

 

 

Energetikos ministras    Rokas Masiulis


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1-23

 

Valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros projektų rengimo ir derinimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.    Valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros projektų rengimo ir derinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybinės svarbos energetikos objektų plėtros projektų (toliau – plėtros projektai) rengimo ir derinimo tvarką, rengimo tikslus, plėtros projektų turinį, galiojimą ir keitimą bei šio proceso dalyvių teises ir pareigas.

2.    Apraše vartojama sąvoka valstybinės svarbos energetikos objektų (toliau – objektai) plėtra naujo objekto įrengimas, statyba, esamo objekto rekonstravimas ar modernizavimas.

3.    Plėtros projektai rengiami planuojamiems objektams iki objektų teritorijų planavimo dokumentų ar (ir) statinio projekto rengimo pradžios.

4.    Aprašu turi vadovautis plėtros projektų organizatoriai, plėtros projektų rengėjai bei plėtros projektus derinanti Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Energetikos ministerija).

5.    Aprašas netaikomas:

5.1. planuojant branduolinės energetikos objektų plėtrą, kurią reglamentuoja Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymas;

5.2. įgyvendinant Europos Sąjungos (toliau – ES) bendro intereso projektus, kurie šį statusą įgijo vadovaujantis 2013 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 347/2013 dėl transeuropinės energetikos infrastruktūros gairių nustatyta tvarka, atsižvelgiant į tai, kad ES valstybėms narėms šiuo reglamentu pavesta siekti kiek įmanoma supaprastinti ir paspartinti leidimų išdavimo procesą ES bendro intereso statusą turintiems energetikos infrastruktūros projektams bei tai, kad šių objektų statybos tikslingumas įvairiapusiškai įvertinamas ES bendro intereso projektų atrankos metu;

5.3. planuojant objektų, įtrauktų į Nacionalinį elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 746 „Dėl Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, plėtrą;

5.4. planuojant objektų, kurie Lietuvos Respublikos Seimo arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu yra pripažinti ypatingos valstybinės svarbos projektais arba valstybei svarbiais ekonominiais projektais, plėtrą.

6.     Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II skyrius

PLĖTROS PROJEKTŲ OBJEKTAI IR tikslai

 

7.  Plėtros projektų rengimo tikslai:

7.1. informuoti Energetikos ministeriją apie planuojamus įrengti, statyti, modernizuoti ar rekonstruoti objektus Lietuvos Respublikos teritorijoje;

7.2. parengti objektų plėtros analizę, pagrindžiančią objektų plėtros tikslingumą techniniu, finansiniu ir ekonominiu aspektu, siekiant nustatyti optimalią objekto plėtros alternatyvą, vadovaujantis Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. O3-100 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“, nustatytais finansinio ir ekonominio investicijų projekto pagrindimo kriterijais;

7.3. įsitikinti, ar planuojami objektai atitinka valstybės politikos strategines kryptis nustatytas Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintuose strateginio planavimo dokumentuose ir Nacionalinėje energetinės nepriklausomybės strategijoje ir yra suderinamas su esama Lietuvos Respublikos energetikos sektoriaus infrastruktūra ir jos plėtra;

7.4. subalansuoti Lietuvos Respublikos energetikos raidą, siekiant užtikrinti efektyvią ir tarpusavyje suderintą elektros, šilumos, dujų ir naftos sektorių plėtrą.

 

III skyrius

PLĖTROS PROJEKTŲ ORGANIZAtoriai ir RENGĖJAI

 

8.    Plėtros projektų organizatoriai (toliau – organizatoriai) yra:

8.1. valstybės institucijos;

8.2. energetikos įmonės;

8.3. Lietuvos Respublikoje registruoti  juridiniai asmenys.

9.    Plėtros projektus turi teisę rengti juridiniai ir fiziniai asmenys, taip pat įmonės, įsteigtos Europos Sąjungos valstybėse narėse ir kitose Europos ekonominės erdvės susitarimą pasirašiusiose valstybėse, veikiantys pagal su organizatoriumi sudarytą(-as) sutartį(-is).

 

IV skyrius

Plėtros PROJEKTŲ rengimo ir Derinimo PRoCeSaS

 

10.  Plėtros projekto rengimo etapą sudaro:

10.1.  esamos būklės analizės bei perspektyvinių energijos gamybos, perdavimo, skirstymo pajėgumų ir(ar) perspektyvinių energijos vartojimo poreikių ir apkrovų nustatymo stadija;

10.2.  koncepcijos rengimo stadija, kurioje nustatomi objektų veiklos prioritetai ir principai, parengiamos perspektyvinės objektų išdėstymo schemos planuojamoje teritorijoje;

10.3.  sprendinių konkretizavimo stadija, kurioje:

10.3.1.   pateikiamos galimos objektų veiklos alternatyvos, suformuotos vadovaujantis Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos nuostatomis, atliekama objektų plėtros analizė, numatyta Aprašo 7.2 papunktyje, nurodoma plėtros rūšis (naujo objekto statyba ar įrengimas, esamo objekto rekonstravimas ar modernizavimas), nurodomi plėtros etapai;

10.3.2.   pateikiami objektų techninių režimų skaičiavimai, energijos poreikio įvertinimas ar energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemonės;

10.3.3.   atsižvelgiant į objektų pobūdį pateikiama: veiklos socialinių ir ekonominių pasekmių vertinimas, Aprašo 7.2 papunktyje nurodyta objektų plėtros analizė, objektų plėtros darbų apimtys bei nurodomas investicijų poreikis objektų plėtrai ir finansavimo galimybės.

11.  Plėtros projekto derinimo etapą sudaro parengto plėtros projekto derinimas su Energetikos ministerija:

11.1.   ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo plėtros projekto pateikimo Energetikos ministerijai ir visų reikiamų dokumentų įregistravimo Energetikos ministerijoje, Energetikos ministerija privalo atlikti plėtros projekto derinimo procedūrą ir pateikti organizatoriui derinimo raštą arba motyvuotą rašytinį atsisakymą suderinti. Jei per nustatytą terminą Energetikos ministerija organizatoriui nepateikia derinimo rašto ar motyvuoto rašytinio atsisakymo suderinti, laikoma, kad plėtros projektas yra suderintas;

11.2.   Energetikos ministerijai pateikiamos plėtros projektų spausdinta ir skaitmeninė versijos lietuvių kalba, nurodant, kuri pateikta informacija laikytina konfidencialia;

11.3.   jeigu plėtros projekto derinimo su Energetikos ministerija metu plėtros projektas keičiamas, plėtros projektas, kartu su plėtros projekto derinimo pažyma, kurioje nurodyti plėtros projekto pakeitimai, turi būti pateikti pakartotiniam derinimui Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka;

11.4.   Energetikos ministerija, nusprendusi atlikti papildomas konsultacijas su kitomis institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ar organizacijomis, turi teisę pratęsti plėtros projekto derinimo terminą iki 50 darbo dienų, apie tai raštu pranešusi organizatoriui;

11.5.   Energetikos ministerija turi teisę raštu kreiptis į organizatorių ir paprašyti pateikti papildomą informaciją ar dokumentus. Tokiu atveju 20 darbo dienų plėtros projekto derinimo terminas skaičiuojamas nuo visų trūkstamų dokumentų įregistravimo Energetikos ministerijoje;

11.6.   informacija (pranešimas) apie suderintiną plėtros projektą kartu su plėtros projektu (išskyrus jame esančia konfidencialia informacija) viešai skelbiama organizatoriaus ir Energetikos ministerijos interneto tinklapiuose.

 

V skyrius

BaiGIAmosIOS nUOSTATOs

 

12.  Suderinti su Energetikos ministerija plėtros projektai galioja 3 (trejus) metus nuo Energetikos ministerijos derinimo rašto dienos.

13.  Jei per Aprašo 12 punkte minėtą laikotarpį nėra pradėti rengti objektų teritorijų planavimo dokumentai ar (ir) objektų statinių projektai, plėtros projekto galiojimo terminas pagal motyvuotą organizatoriaus prašymą Energetikos ministerijos raštu gali būti pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip 2 (dvejiems) metams.

14.  Parengtas plėtros projektas (išskyrus jame esančią konfidencialią informaciją), visi jo pakeitimai, turi būti skelbiamas ir viešinamas plėtros organizatoriaus tinklalapyje iki plėtros projekto įgyvendinimo pabaigos, t. y. iki planuojamo objekto eksploatavimo pradžios.

15.  Jeigu tolesnėse plėtros projekto įgyvendinimo procedūrose iki objekto statybą leidžiančio dokumento išdavimo dienos (teritorijų planavimo, poveikio aplinkai vertinimo ir (arba) statinio projekto rengimo ir (arba) derinimo metu) reikšmingai keičiami objekto plėtros technologiniai, finansiniai, ekonominiai sprendiniai (daugiau nei 10 procentų viršijamos viršutinės su Energetikos ministerija suderinto plėtros projekto nagrinėjamuose sprendiniuose numatytų pajėgumų ribos, energijos gamybos apimtys, plėtros projekto investicijų dydis, daugiau nei 12 mėnesių pratęsiami plėtros projekto įgyvendinimo terminai), organizatorius privalo Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka pakartotinai suderinti plėtros projektą su Energetikos ministerija, iki šiame punkte minimų procedūrų pabaigos.

16Organizatorius kartu su plėtros projektų rengėju atsako už plėtros projektų rengimo, derinimo ir viešumą užtikrinančių priemonių organizavimą, tinkamą plėtros projekto parengimą ir pateikimą bei Apraše nustatytų reikalavimų laikymąsi.

17.  Už Aprašo pažeidimus asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

___________________