LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

2014 M. GRUODŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 1V-863 „DĖL INTENSYVIOS PRIEŽIŪROS VYKDYMO IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 1V-803

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. gruodžio 15 d. įsakymą Nr. 1V-863 „Dėl Intensyvios priežiūros vykdymo ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL INTENSYVIOS PRIEŽIŪROS VYKDYMO IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 1311 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymo 17 straipsnio 5 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 1311 straipsnio 3 dalį ir Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymo 17 straipsnio 5 dalį“:

1. Tvirtinu Intensyvios priežiūros vykdymo ir kontrolės taisykles (pridedama).

2. Pavedu Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos organizuoti ir koordinuoti policijos įstaigų veiklą vykdant intensyvią priežiūrą.“

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                               Rita Tamašunienė

 

 

PATVIRTINTA

2014 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. 1V-863

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2020 m. rugpjūčio 18 d. įsakymo Nr. 1V-803 redakcija)

 

 

INTENSYVIOS PRIEŽIŪROS VYKDYMO IR KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiose taisyklėse nustatoma kardomosios priemonės – intensyvios priežiūros (toliau – intensyvi priežiūra) ir organizuoto nusikalstamumo prevencijos priemonės – teismo įpareigojimo taikyti intensyvią priežiūrą vykdymo ir kontrolės tvarka.

2. Intensyvią priežiūrą vykdančios policijos įstaigos (toliau – policijos įstaigos) elektroninėmis stebėjimo priemonėmis kontroliuoja, ar asmenys, kuriems paskirta intensyvi priežiūra (toliau – kontroliuojami asmenys), nepažeidžia ikiteisminio tyrimo teisėjo ar teismo nutartyje nustatytų intensyvios priežiūros sąlygų (toliau – intensyvios priežiūros sąlygos) ir laikosi Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 1311 straipsnio 6 ir 7 dalyse ir Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymo 17 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytų pareigų ir draudimų (toliau – pareigos ir draudimai).

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas – prie kontroliuojamo asmens rankos ar kojos tvirtinama elektroninė stebėjimo priemonė, perduodanti informaciją stacionariam elektroniniam stebėjimo įtaisui apie kontroliuojamo asmens buvimą jo gyvenamojoje vietoje arba visuotine padėties nustatymo sistema (GPS) nustatanti savo buvimo vietos koordinates ir judriuoju (mobiliuoju) ryšiu perduodanti šias koordinates ir kitą informaciją elektroninio stebėjimo sistemai;

3.2. stacionarus elektroninis stebėjimo įtaisas – kontroliuojamo asmens gyvenamojoje vietoje sumontuota, mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso skleidžiamą signalą fiksuojanti ir informaciją apie kontroliuojamo asmens buvimą jo gyvenamojoje vietoje elektroninio stebėjimo sistemai laidiniu ar judriuoju (mobiliuoju) ryšiu perduodanti elektroninė stebėjimo priemonė.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekse, Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II skyrius

INTENSYVIOS PRIEŽIŪROS VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

5. Gavęs ikiteisminio tyrimo teisėjo ar teismo nutartį, kurioje nustatytos intensyvios priežiūros sąlygos, įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas nedelsdamas kartu su kontroliuojamu asmeniu vyksta į kontroliuojamo asmens gyvenamąją vietą, kur įsitikina, ar yra techninės galimybės (elektra, judrusis (mobilusis) ryšys ir kt.) sumontuoti stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir užtikrinti jo veikimą.

6. Įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas, įsitikinęs, kad kontroliuojamo asmens gyvenamojoje vietoje yra techninės galimybės sumontuoti stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir užtikrinti jo veikimą, kontroliuojamo asmens gyvenamojoje vietoje nedelsdamas sumontuoja stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir pritvirtina prie kontroliuojamo asmens mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.

7. Prieš pritvirtindamas prie kontroliuojamo asmens mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą, įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas kontroliuojamą asmenį pasirašytinai supažindina su elektroninių stebėjimo priemonių naudojimo instrukcija. Jei kontroliuojamas asmuo yra nepilnametis, su šia instrukcija įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas pasirašytinai supažindina ir jo atstovą pagal įstatymą.

8. Policijos įstaiga, nustačiusi galimą intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimą, pareigų ir draudimų nesilaikymą ar sutrikus elektroninių stebėjimo priemonių veikimui, nedelsdama imasi priemonių nustatyti ir pašalinti priežastis, dėl kurių buvo padarytas intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimas, nesilaikyta pareigų ir draudimų ar sutrikęs elektroninių stebėjimo priemonių veikimas.

9. Apie intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimą, pareigų ir draudimų nesilaikymą ar sutrikusį elektroninių stebėjimo priemonių veikimą policijos įstaiga nedelsdama elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja ikiteisminio tyrimo pareigūną, prokurorą, teismą, kurio žinioje yra byla, ar organizuoto nusikalstamumo prevenciją įgyvendinančio padalinio pareigūną ir nurodo priežastis, dėl kurių kontroliuojamas asmuo padarė intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimą, nesilaikė pareigų ir draudimų ar buvo sutrikęs elektroninių stebėjimo priemonių veikimas, ir laikotarpį, kai intensyvi priežiūra nebuvo vykdoma.

10. Mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas nuimamas:

10.1. kai intensyvi priežiūra panaikinama, pakeičiama kita kardomąja priemone arba atsiranda sąlygos, kai intensyvi priežiūra baigiama taikyti, arba nutraukiamas teismo įpareigojimų vykdymas;

10.2. kai mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas trukdo kontroliuojamam asmeniui teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

10.3. kai mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas sugenda ir jį būtina sutaisyti ar pakeisti kitu;

10.4. ikiteisminio tyrimo teisėjo ar teismo nustatytais atvejais.

11. Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytu atveju, gavęs prokuroro nutarimą ar teismo nutartį panaikinti intensyvią priežiūrą, ją pakeisti kita kardomąja priemone arba atsiradus sąlygoms, kai intensyvi priežiūra baigiama taikyti, arba gavus organizuoto nusikalstamumo prevenciją įgyvendinančio padalinio pareigūno nutarimą nutraukti teismo įpareigojimų vykdymą, patvirtintą organizuoto nusikalstamumo prevenciją įgyvendinančio padalinio vadovo, įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas nedelsdamas vyksta į kontroliuojamo asmens gyvenamąją vietą, išmontuoja stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir nuima prie kontroliuojamo asmens pritvirtintą mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.

12. Taisyklių 10.2 papunktyje nurodytu atveju kontroliuojamas asmuo kreipiasi į policijos įstaigą, kurios įgaliotas policijos pareigūnas, įvertinęs mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso nuėmimo pagrįstumą, jį pritvirtina prie kitos kontroliuojamo asmens kūno vietos, jei tai netrukdo teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, o jei nėra galimybės mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą pritvirtinti prie kitos kontroliuojamo asmens kūno vietos, nuima prie kontroliuojamo asmens pritvirtintą mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą ir, esant būtinumui, dalyvauja kontroliuojamam asmeniui teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Baigus teikti kontroliuojamam asmeniui asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas nuo kontroliuojamo asmens buvo nuimtas, įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas prie kontroliuojamo asmens vėl pritvirtina mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.

Esant būtinumui kontroliuojamam asmeniui suteikti būtinąją medicinos pagalbą, šią pagalbą teikiantys sveikatos priežiūros specialistai turi teisę mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą nedelsdami nuimti, tačiau apie tai nedelsdami privalo informuoti policijos įstaigą, kuri užtikrina įgalioto policijos įstaigos pareigūno atvykimą ir dalyvavimą suteikiant būtinąją medicinos pagalbą kontroliuojamam asmeniui. Sveikatos priežiūros specialistai turi teisę pradėti teikti būtinąją medicinos pagalbą nelaukdami, kol atvyks įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas. Suteikus kontroliuojamam asmeniui būtinąją medicinos pagalbą, įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas prie kontroliuojamo asmens vėl pritvirtina mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.

13. Taisyklių 10.3 papunktyje nurodytu atveju kontroliuojamas asmuo nedelsdamas praneša policijos įstaigai apie mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso gedimą. Gavęs šį pranešimą arba policijos įstaigai pačiai nustačius mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso gedimą, įgaliotas policijos įstaigos pareigūnas nedelsdamas vyksta į kontroliuojamo asmens gyvenamąją ar faktinę buvimo vietą ir pašalina mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso gedimą arba jį pakeičia kitu.

14. Policijos įstaiga, gavusi prokuroro nutarimą, ikiteisminio tyrimo teisėjo arba teismo nutartį, kuria pakeičiamos intensyvios priežiūros sąlygos, nuo šio nutarimo ar nutarties gavimo dienos arba šiame nutarime ar nutartyje nurodytos dienos vykdo intensyvią priežiūrą šiomis sąlygomis.

15. Policijos įstaiga, dėl techninių ar kitų objektyvių priežasčių neturinti galimybės užtikrinti intensyvios priežiūros sąlygų ar pareigų ir draudimų laikymosi kontrolės, nedelsdama apie tai elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja ikiteisminio tyrimo pareigūną, prokurorą ar teismą, kurio žinioje yra byla, ar organizuoto nusikalstamumo prevenciją įgyvendinančio padalinio pareigūną ir nurodo priežastis, dėl kurių nėra galimybės užtikrinti intensyvios priežiūros sąlygų ar pareigų ir draudimų laikymosi kontrolės, ir laikotarpį, kai intensyvi priežiūra nebuvo vykdoma.

 

III skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Policijos įstaiga duomenis apie intensyvios priežiūros vykdymą ir kontrolę tvarko elektroninėse bylose. Esant būtinumui, šie duomenys gali būti kaupiami policijos įstaigos tvarkomose popierinėse bylose.

___________________________