VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2006 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. VA-4 „DĖL NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO IR MOKESTINIŲ PRIEVOLIŲ VYKDYMO STEBĖSENOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. vasario 10 d. Nr. VA-8

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2006 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. VA-4 „Dėl Naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo ir mokestinių prievolių vykdymo stebėsenos taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.11 papunkčiu,

tvirtinu Naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo taisykles (pridedama).“

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Viršininkė                                                                                                               Edita Janušienė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos viršininko 2006 m. sausio 23 d.

įsakymu Nr. VA-4

(Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos viršininko

2020 m. vasario 10 d. įsakymo

Nr. VA-8 redakcija)

 

 

NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (toliau – VMI) naujų mokesčių mokėtojų statusą turinčių fizinių ir juridinių asmenų aptarnavimo tvarką.

2. Taisyklių tikslas – tobulinti ir suvienodinti VMI mokestinių prievolių padalinių atsakingų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, aptarnaujančių ir / ar kontaktuojančių su NMM tiesiogiai ar telefonu dėl teikiamų elektroninių paslaugų, mokestinių prievolių vykdymo bei sąmoningumo ugdymo būdus ir priemones.

3. Taisyklės yra parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (toliau – MAĮ), Asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. gruodžio 17 d. įsakymu VA-77 „Dėl Asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklės), Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo" (toliau – Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklės), ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

4. Šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek atitinkamų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

5.1. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas – tai VMI valstybės tarnautojas ar pagal darbo sutartį dirbantis darbuotojas, atliekantis jo pareigybių aprašyme nustatytas mokesčių mokėtojų aptarnavimo funkcijas. 

5.2. e. VMImobilioji programėlė, kurioje gyventojams pateikiamos aktualiausios VMI paslaugos.

5.3. EDS – Valstybinės mokesčių inspekcijos Elektroninio deklaravimo informacinė sistema.

5.4. Mano VMIValstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų sritis.

5.5. Nauji mokesčių mokėtojai (toliau – NMM) – tai 18 mėnesių laikotarpiu nuo įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą (toliau – Registras) dienos įregistruoti veiklą pradėję:

5.5.1. fiziniai asmenys, pirmą kartą įregistravę individualią veiklą pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą (FR0468 forma patvirtinta Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2002 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 373 „Dėl Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo ir nenuolatinio Lietuvos gyventojo nuolatinės bazės įregistravimo Lietuvoje pažymų išdavimo taisyklių“) ar įsigiję verslo liudijimą (neatsižvelgiant į tai, kokiam laikotarpiui verslo liudijimas buvo išduotas);

5.5.2. ūkininkai, kurių ūkiai įregistruoti į Ūkininkų ūkių registrą;

5.5.3. juridiniai asmenys.

5.6. NMM aptarnavimas – tai veikla, apimanti komunikavimą, dokumentų (prašymų, pranešimų, skundų ir kitų) priėmimą, nagrinėjimą ir su tuo susijusių priimtų sprendimų įforminimą ir / ar perdavimą atsakingiems valstybės tarnautojams ir / ar darbuotojams, taip pat pagalbos ir informacijos apie VMI informacinių sistemų elektroninių paslaugų teikimą bei mokestinių prievolių vykdymą suteikimą NMM.

5.7. NMM sąmoningumo ugdymas – tai kryptinga bei nuosekli pagalba NMM, laiku suteikiant NMM informaciją apie mokesčių naujoves, organizuojamus seminarus, mokymus, siekiant ne tik padėti NMM tinkamai vykdyti mokestines prievoles, bet ir skatinti NMM savanoriškai mokėti mokesčius, savarankiškai domėtis savo, kaip mokesčių mokėtojo, teisėmis bei pareigomis ir jomis tinkamai bei laiku naudotis.

5.8. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos MAĮ, mokesčių įstatymuose, Asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklėse, Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklėse ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO YPATUMAI

 

6. NMM skiriamas ypatingas dėmesys, teikiant metodinę pagalbą ir informaciją apie mokesčių naujoves, seminarus, elektronines paslaugas, mokestines prievoles.

7. Ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo NMM įregistravimo dienos mokesčių mokėtojui Mano VMI paskelbiamas pranešimas, kuriame nurodyta, kad:

7.1. jam yra suteiktas NMM statusas;

7.2. naudodamasis VMI informacinėmis sistemomis, elektroninėmis paslaugomis, jis greičiau ir paprasčiau atliks mokestines prievoles;

7.3. VMI organizuoja nuotolinius mokymus, seminarus ir teikia konsultacijas mokesčių klausimais;

7.4. savarankiškai informaciją apie mokesčius ar mokestinių prievolių vykdymo klausimais galima surasti adresu www.vmi.lt.

8. Kai NMM atvyksta į aptarnavimo padalinį, VMI atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas:

8.1. apmoko NMM naudotis VMI sukurtomis elektroninėmis paslaugomis mokesčių mokėtojams skirtose kompiuterinėse vietose;

8.1.1. NMM pageidaujant, dėl atvykimo gali būti iš anksto derinamas laikas (elektroniniu būdu, telefonu) VMI interneto svetainėje nurodytais aptarnavimo skyrių kontaktais (Apie VMI > Struktūra ir kontaktai > Aptarnavimo skyriai);

8.1.2. iškilus nenumatytoms aplinkybėms, trukdančioms sutartu laiku aptarnauti NMM, atsakingi valstybės tarnautojai ar darbuotojai apie tai jį įspėja (telefonu) ir susitaria dėl kito laiko;

8.2. paaiškina NMM elektroninių paslaugų privalumus, funkcionalumus ir naudojimosi jomis galimybes;

8.3. paskatina ir paaiškina NMM, kaip tapti EDS ir Mano VMI vartotoju ir pasiūlo sudaryti sutartį dėl prisijungimo priemonių;

8.4. informuoja apie galimybę parsisiųsti mobiliąją programėlę e. VMI;

8.5. įvertina VMI duomenų bazėse ir informacinėse sistemose turimą informaciją ir, nustatę, kad NMM netinkamai vykdo mokestines prievoles, išsiaiškina priežastis, lemiančias netinkamą mokestinių prievolių vykdymą, ir paaiškina NMM, kaip tinkamai įvykdyti mokestines prievoles;

8.6. pasiūlo NMM dalyvauti seminaruose ir / ar peržiūrėti elektroninių seminarų įrašus;

8.7. informuoja, kad konsultacijas visais mokesčių klausimais teikia Mokesčių informacijos centras telefonu 1882 (skambinant iš užsienio +37052605060) arba per Mano VMI paslaugą „Paklausimų teikimas“.

9. Kai NMM skambina telefonu, VMI atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo suprantamai informuoti ir paaiškinti NMM:

9.1. kokius dokumentus ir kokiu būdu (asmeniškai ar paštu, elektroniniu būdu) galima pateikti VMI, kad NMM klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

9.2. kitus klausimus, susijusius su VMI teikiamomis paslaugomis, vykdomomis funkcijomis.

 

III SKYRIUS

NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ SĄMONINGUMO UGDYMAS

 

10. VMI, siekdama padėti mokesčių mokėtojams tinkamai ir laiku vykdyti mokestines prievoles, teikia kokybiškas aptarnavimo, informavimo (konsultavimo) paslaugas:

10.1 organizuoja nemokamus aktualiais mokesčių, mokestinių prievolių vykdymo ir teikiamų elektroninių paslaugų klausimais:

10.1.1. seminarus;

10.1.2. e. konferencijas;

10.1.3. informacinius renginius;

10.1.4. nuotolinius mokymus;

10.1.5. auditorinius mokymus;

10.1.6. susitikimus;

10.1.7. ruošia ir skelbia e. seminarų įrašus socialinio tinklo „YouTube“ Valstybinės mokesčių inspekcijos Vaizdo kanale;

10.2. teikia konsultacijas / informaciją:

10.2.1. telefonu;

10.2.2. raštu;

10.2.3. žodžiu.

11. Seminarai, e. konferencijos, informaciniai renginiai, mokymai (nuotoliniai, auditoriniai) organizuojami, atsižvelgiant į mokesčių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatų aktualumą, naujoves bei mokesčių mokėtojų poreikius.

12. Informacija apie organizuojamus 10.1.110.1.7 papunkčiuose nurodytus renginius skelbiama adresu www.vmi.lt.

13. NMM gali užsiregistruoti iš anksto į organizuojamą renginį, prisijungę Mano VMI arba paskambinę į Mokesčių informacijos centrą trumpuoju numeriu 1882.

 

IV SKYRIUS

NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS APKLAUSOS

 

14. VMI vykdo mokesčių mokėtojų aptarnavimo kokybės apklausas, nagrinėja, apibendrina rezultatus ir teikia pasiūlymus dėl priemonių aptarnavimo kokybei gerinti.

15. NMM aptarnavimo kokybę gali įvertinti VMI interneto svetainėje (www.vmi.lt), skiltyje „Apklausos“.

16. VMI aptarnavimo kokybės apklausas gali vykdyti, ir pasitelkusi nepriklausomą apklausos vykdytoją.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Taisyklių privalo laikytis VMI valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atliekantys NMM aptarnavimo, informavimo, aptarnavimo kokybės apklausų vykdymo ir rezultatų nagrinėjimo bei apibendrinimo funkcijas.

______________