LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. SPALIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 1K-316 „DĖL PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. lapkričio 12 d. Nr. 1K-361
Vilnius
1. Pakeičiu Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Papildau 207.5 papunkčiu:
„207.5. jei reikia apmokėti išlaidas, kurios yra tinkamos finansuoti ir kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu, neviršijant projekto sutartyje nurodytos projektui skirtų finansavimo lėšų sumos.“
1.2. Pakeičiu 344 punktą ir jį išdėstau taip:
„344. Įgyvendinančioji institucija gali paprašyti projekto vykdytojo ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos patikslinti ir (arba) atlikti patikrą vietoje. Įgyvendinančioji institucija ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos per 30 dienų nuo jos gavimo iš projekto vykdytojo dienos patvirtina arba paprašo patikslinti ir per DMS informuoja apie tai projekto vykdytoją, nurodydama patikslinimo priežastis, o kai ji atlieka patikrą vietoje ar pradeda pažeidimo tyrimą, apie ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos patvirtinimą arba patikslinimą per DMS informuoja projekto vykdytoją per 14 dienų atlikusi patikrą vietoje ar baigusi pažeidimo tyrimą.“
1.3. Papildau nauju 3461 punktu:
1.4. Papildau nauju 4571 punktu:
„4571. Ne perkančioji organizacija pirkimo procedūroms atlikti gali sudaryti pirkimo komisiją arba paskirti pirkimo organizatorių. Ne perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą ir siekdama išvengti konkurencijos iškraipymo bei užtikrinti visų prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar rangovų (toliau kartu šiame Taisyklių skirsnyje – tiekėjai) lygiateisiškumą, turi imtis veiksmingų ir jai prieinamų priemonių, kad būtų išvengta interesų konfliktų atsiradimo, taip pat priemonių, reikalingų interesų konfliktams nustatyti ir šalinti. Interesų konfliktai apima atvejus, bet jais neapsiriboja, kai ne perkančiosios organizacijos darbuotojai, pirkimo komisijos nariai, ekspertai, stebėtojai, taip pat tiekėjo, rinkoje siūlančio pagalbines viešųjų pirkimų veiklos paslaugas, atstovai, kurie dalyvauja pirkimo procedūroje arba gali padaryti poveikį šios procedūros rezultatams, turi tiesioginį arba netiesioginį finansinį, ekonominį ar kitokį asmeninį suinteresuotumą, kuris leidžia abejoti jų nešališkumu ir nepriklausomumu atliekant pirkimo procedūrą.“
1.6. Pakeičiu 458 punktą ir jį išdėstau taip:
„458. Ne perkančioji organizacija, išskyrus Taisyklių 4572, 4601 ir 461 punktuose nurodytus atvejus, svetainėje www.esinvesticijos.lt užpildo skelbimo apie kvietimą dalyvauti pirkime formą. Tik tada, kai kvietimas dalyvauti pirkime paskelbtas svetainėje www.esinvesticijos.lt, ne perkančioji organizacija informaciją apie pirkimą papildomai gali skelbti ne perkančiosios organizacijos ar specializuotose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ir kitais būdais.“
1.7. Pakeičiu 459 punktą ir jį išdėstau taip:
„459. Ne perkančioji organizacija kvietime dalyvauti pirkime pateikia (nurodo) pasiūlymams parengti būtiną informaciją: pirkimo būdą (konkursas arba derybos), pasiūlymų teikimo terminą ir reikalavimus, pirkimo objekto apibūdinimą, kvalifikacijos reikalavimus ir jų įrodymo dokumentus (jei kvalifikacijos reikalavimai keliami), informaciją apie pasiūlymų vertinimą, pasirinktinai nurodydama ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus arba mažiausios kainos kriterijų, ar bus deramasi arba kokiais atvejais bus deramasi, ir (ar) derėjimosi tvarką, apie pagrindines pirkimo sutarties sąlygas (prekių patiekimo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminus, kainodaros taisykles, atsiskaitymo terminus, atsiskaitymo tvarką, pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimus (jei keliami), jei reikia, – kitas sąlygas. Jei paskelbus kvietimą dalyvauti pirkime yra keičiama pasiūlymams parengti reikalinga informacija, taip pat kai tiekėjui (-ams) teikiami dokumentų paaiškinimai (patikslinimai) (pavyzdžiui, keičiami ir (ar) tikslinami kvalifikacijos reikalavimai), ne perkančioji organizacija Taisyklių 458 punkte nustatyta tvarka paskelbia pakeistą kvietimą dalyvauti pirkime.“
1.9. Papildau 520 punktu:
1.10. Pakeičiu 1 priedą:
1.10.2. Pakeičiu 20.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.10.3. Pakeičiu 20.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.10.4. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:
„78. Projekto vykdytojas mokėjimo prašymą rengia pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 6 priede pateiktą formą, atsižvelgdamas į mokėjimo prašymo formos pildymo reikalavimus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse. Kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, mokėjimo prašymas rengiamas pagal Techninės paramos administravimo taisyklėse nustatytus mokėjimo prašymo formos pildymo reikalavimus.“
1.10.5. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
„79. Projekto vykdytojas naują tarpinį ar galutinį mokėjimo prašymą rengia tiesiogiai prisijungęs prie DMS. Mokėjimo prašyme nurodomo prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sąrašo duomenims pateikti projekto vykdytojas gali parsisiųsti iš DMS iš dalies užpildytą prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sąrašo formą PDF formatu arba duomenis pateikti XML formatu (prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sąrašo formos įkėlimo XML formatu specifikacija skelbiama interneto svetainėje adresu https://esinvesticijos.lt//lt/DMS).“
1.10.6. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:
„81. DMS naudotojas, tiesiogiai prisijungęs prie DMS, pateikia mokėjimo prašymo duomenis: informaciją apie projekto veiklų įgyvendinimą, stebėsenos rodiklių pasiekimą, galutinius naudos gavėjus (arba įkelia parengtą ir įdiegtomis priemonėmis patikrintą galutinių naudos gavėjų sąrašą XML formatu pagal galutinių naudos gavėjų sąrašo formos įkėlimo XML formatu specifikaciją, skelbiamą interneto svetainėje adresu https://esinvesticijos.lt//lt/DMS) ir ankstesniuose mokėjimo prašymuose pateiktų duomenų koregavimus (kai projekto sutartyje numatyta šiuos duomenis teikti), mokėjimo prašymų teikimo grafiko duomenis, taip pat pateikia prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sąrašo duomenis (arba įkelia parengtą ir įdiegtomis priemonėmis patikrintą prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sąrašą PDF ar XML formatu), pridedamų išlaidų pagrindimo ir (arba) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų duomenis ir įkelia šių dokumentų kopijas, dokumentus išsaugo ir pateikia tikrinti. DMS patikrinama, ar užpildytas mokėjimo prašymas parengtas pagal pildymo reikalavimus.“
1.10.7. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:
„87. Pateiktą mokėjimo prašymą galima tikslinti tiesiogiai prisijungus prie DMS tik įgyvendinančiosios institucijos prašymu, kai jo būsena yra „Tikslinamas“. Projekto vykdytojas gali tikslinti tik tas mokėjimo prašymo dalis, kurioms suteikta būsena „Tikslinama PV“, ir (arba) tas prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų, apmokamų taikant sąskaitų apmokėjimo būdą ar išlaidų kompensavimo būdą, sąrašo eilutes, kurios turi tinkamumo finansuoti požymį „P“, bei įtraukti papildomas išlaidų sąrašo eilutes. Patikslinus mokėjimo prašymo duomenis, toliau kartojami Aprašo 81–83 punktuose nurodyti veiksmai.“
1.10.8. Pakeičiu 871 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.9. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:
„101. Projekto vykdytojas gali teikti Aprašo 100.1 ir 100.2 papunkčiuose nurodytus duomenis įkeldamas užpildytas ir įdiegtomis priemonėmis patikrintas formas PDF formatu (Duomenų apie projekto dalyvius ir Informacijos apie projekto dalyvius, baigusius dalyvauti projekte, formos, kurioms pritarė 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų administravimo darbo grupė) ar XML formatu (duomenų apie projekto dalyvius įkėlimo XML formatu specifikacija skelbiama interneto svetainėje adresu https://esinvesticijos.lt//lt/DMS). Iš dalies užpildytas formas PDF formatu projekto vykdytojas parsisiunčia iš DMS arba (jei neužtikrinamas DMS veikimas) elektroniniu paštu gavęs formas iš įgyvendinančiosios institucijos atstovo.“
1.10.10. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.11. Pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:
„112. Įgyvendinančioji institucija turi teisę, naudodamasi DMS funkcija dalyvių meniu skiltyje „Pranešimai“, paprašyti projekto vykdytojo papildomai pateikti informaciją, ar konkretūs projekto dalyviai per 28 dienas po projekto veiklų pabaigimo dienos pradėjo dirbti. Informacijos gali būti prašoma tik tokiu atveju, jeigu yra objektyvių priežasčių, dėl kurių projekto dalyvis nėra įrašytas valstybės registruose. Informacija teikiama PDF formatu.“
1.10.12. Pakeičiu 116 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.14. Pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:
„118. Projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai teikia savo nurodyto ataskaitinio laikotarpio (ataskaitinio laikotarpio pradžia užpildoma automatiškai) mokymų grafiką (jeigu jis teikiamas). Pirmą kartą nurodoma projektų veiklų įgyvendinimo pradžios data, kitus kartus – paskutinė patvirtinto mokymų grafiko ataskaitinio laikotarpio pabaigos data. Jeigu pasirašius projekto sutartį projekto veiklos pradedamos įgyvendinti tą patį mėnesį, šio mėnesio mokymų grafikas pateikiamas ne vėliau kaip prieš vieną dieną iki mokymo pradžios.“
1.10.15. Pakeičiu 119 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.16. Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.17. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.18. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:
„122. DMS naudotojas DMS rengiamą mokymų grafiką gali atsispausdinti, per DMS pateikti įgyvendinančiajai institucijai arba pašalinti jį iš DMS. DMS naudotojas pateiktą mokymų grafiką prireikus savo iniciatyva gali tikslinti prisijungęs prie DMS ir pakartotinai teikti įgyvendinančiajai institucijai.“
1.10.19. Pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.20. Papildau 1251 punktu:
1.10.21. Pakeičiu 126 punktą ir jį išdėstau taip:
„126. Projekto vykdytojas Projekto dalyvių mokymų lankomumo suvestinės (toliau – lankomumo suvestinė) formą, kuriai pritarė 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų administravimo darbo grupė, pildo tiesiogiai prisijungęs prie DMS pagal šios formos pildymo reikalavimus, nustatytus Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijoje.“
1.10.23. Pakeičiu 128 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.24. Pakeičiu 129 punktą ir jį išdėstau taip:
„129. DMS naudotojas, prisijungęs prie DMS, užpildo lankomumo suvestinės formą arba įkelia parengtą ir įdiegtomis priemonėmis patikrintą lankomumo suvestinę XML formatu (lankomumo suvestinės duomenų įkėlimo XML formatu specifikacija skelbiama interneto svetainėje adresu https://esinvesticijos.lt//lt/DMS), ją išsaugo ir pateikia tikrinti. DMS patikrinama, ar lankomumo suvestinės forma užpildyta pagal šios formos pildymo reikalavimus, nustatytus Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijoje, ir ar visų lankomumo suvestinėje nurodytų projekto dalyvių duomenys pateikti įgyvendinančiajai institucijai Aprašo XII skyriuje nustatyta tvarka.“
1.10.25. Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.26. Pakeičiu 131 punktą ir jį išdėstau taip:
„131. Jei DMS lankomumo suvestinė užpildyta neteisingai, DMS naudotojui pateikiamas klaidų sąrašas. Jeigu nustatyta, kad lankomumo suvestinėje nurodytų projekto dalyvių anketų duomenys nepateikti įgyvendinančiajai institucijai, projekto vykdytojui pateikiamas trūkstamų projekto dalyvių sąrašas. Projekto vykdytojas gali papildyti trūkstamų projekto dalyvių anketų duomenis tiesiogiai prisijungęs prie DMS Aprašo XII skyriuje nustatyta tvarka (dalis duomenų DMS užpildoma automatiškai pagal informaciją, nurodytą minėtame trūkstamų projekto dalyvių sąraše).“
1.10.27. Pakeičiu 132 punktą ir jį išdėstau taip:
1.10.28. Pakeičiu 133 punktą ir jį išdėstau taip:
„133. DMS naudotojas DMS rengiamą lankomumo suvestinę gali per DMS pateikti įgyvendinančiajai institucijai arba pašalinti ją iš DMS. DMS naudotojas įgyvendinančiajai institucijai pateiktą lankomumo suvestinę gali atsisiųsti, tikslinti tiesiogiai prisijungęs prie DMS ir pakartotinai teikti įgyvendinančiajai institucijai, kol šios suvestinės būsena nėra „Patvirtinta“.“
1.10.30. Pakeičiu 142 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„142. Norėdamas išsiųsti pranešimą atsakingam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui, DMS naudotojas susijusio objekto (dalyvių, atitinkamo mokėjimo prašymo, pirkimų plano ar atitinkamo pirkimo arba atitinkamos ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos) meniu skiltyje „Pranešimai“ arba bendro meniu skiltyje „Pranešimai“ atlieka šiuos veiksmus:“.
1.10.31. Papildau nauju XVII skyriumi:
„XVII SKYRIUS
ATASKAITOS PO PROJEKTO FINANSAVIMO PABAIGOS RENGIMAS, TEIKIMAS IR TIKSLINIMAS
147. Ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 8 priede. Projekto vykdytojas ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos formą pildo tiesiogiai prisijungęs prie DMS pagal ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos formos pildymo reikalavimus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse.
148. Ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos forma pildoma, jeigu tai nustatyta projekto sutartyje.
149. DMS naudotojas, tiesiogiai prisijungęs prie DMS, užpildo ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos formą (ataskaitinis laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita po projekto finansavimo pabaigos, užpildomas automatiškai užtikrinant nuoseklų ataskaitų po projekto finansavimo pabaigos pateikimą pagal projekto sutartyje nustatytus ataskaitų po projekto finansavimo pabaigos teikimo reikalavimus), įkelia papildomus dokumentus (jei reikia), juos išsaugo ir pateikia tikrinti. DMS patikrinama, ar ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos forma užpildyta pagal šios formos pildymo reikalavimus.
150. Jei ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos forma užpildyta teisingai ir joje nėra klaidų, DMS naudotojas ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos per DMS teikia įgyvendinančiajai institucijai.
151. Jei ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos forma užpildyta neteisingai, DMS naudotojui pateikiamas klaidų sąrašas. DMS naudotojas ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos klaidas taiso tiesiogiai prisijungęs prie DMS, ištaisytas ataskaitas išsaugo ir pateikia tikrinti. Toliau kartojami Aprašo 149 ir 150 punktuose nurodyti veiksmai.
152. DMS naudotojas DMS rengiamą ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos gali peržiūrėti, tikslinti, taip pat įkelti arba pašalinti papildomus dokumentus, ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos per DMS pateikti įgyvendinančiajai institucijai arba pašalinti šią ataskaitą iš DMS.
153. Ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos ir su ja pateiktų papildomų dokumentų negalima pašalinti iš DMS, kai jie jau pateikti įgyvendinančiajai institucijai.
154. Ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos pasirašyti ir pateikti įgyvendinančiajai institucijai gali tik DMS naudotojas, turintis teisę teikti mokėjimo ir ataskaitų po projekto finansavimo pabaigos teikimo paslaugų duomenis. Ataskaita po projekto finansavimo pabaigos pasirašoma jos teikimo įgyvendinančiajai institucijai metu. Nepasirašyta ataskaita po projekto finansavimo pabaigos arba ataskaita po projekto finansavimo pabaigos, kurios pasirašymas atšauktas, nepateikiama įgyvendinančiajai institucijai.
155. Įgyvendinančiajai institucijai pateiktą ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos galima tikslinti tik įgyvendinančiosios institucijos prašymu, kai ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos būsena yra „Tikslinama“. Patikslinus ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos duomenis, toliau kartojami Aprašo 149–151 punktuose nurodyti veiksmai.
156. Vienu metu galima rengti tik vieną ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos. Kai ataskaita po projekto finansavimo pabaigos pateikiama įgyvendinančiajai institucijai, galima rengti kito ataskaitinio laikotarpio ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos, jeigu pagal projekto sutarties reikalavimus ji turi būti teikiama.
1.10.32. Buvusį XVII skyrių laikau atitinkamai XVIII skyriumi, o buvusius 147–150 punktus laikau atitinkamai 158–161 punktais.
1.10.33. Pakeičiu 1 priedą:
1.10.33.1. Pakeičiu 1.2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.11. Pakeičiu 2 priedą:
1.11.1. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą. (Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu, o įgyvendinant bandomąją iniciatyvą, kai tai nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Regioninės plėtros departamentas) prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą, arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, išskyrus atvejus, kai veiksmų programos techninės paramos prioriteto priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu.) |
(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos, Regioninės plėtros departamento ar vadovaujančiosios institucijos atlikto projektinio pasiūlymo dėl valstybės ar regiono projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) |
(Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo reikalavimo aspekto įvertinimas.)“. |
1.11.2. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas. (Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše nurodo, prie kurių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo turi būti prisidedama projektais, t. y. nurodo specialųjį atrankos kriterijų, kuris turi būti patvirtintas Veiksmų programos stebėsenos komiteto. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam reikalavimui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu, o įgyvendinant bandomąją iniciatyvą, kai tai nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše. Kitais atvejais atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą, arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, išskyrus atvejus, kai veiksmų programos techninės paramos prioriteto priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu. |
(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos, Regioninės plėtros departamento ar vadovaujančiosios institucijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.)“. |
|
1.11.3. Pakeičiu 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės (toliau – SNA) rezultatais:
(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) ir investicijų projekto skaičiuoklė, ir kurių įgyvendinimo alternatyvų analizė ir palyginimas atlikti taikant SNA metodą. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu, o įgyvendinant bandomąją iniciatyvą, kai tai nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija ir numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše.
Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)
|
(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos ar Regioninės plėtros departamento atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) |
|
7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
|
|
7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
|
|
7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
|
|
7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes; |
|
|
7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.“ |
|
|
1.11.4. Pakeičiu 7.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų veiksmingumo analizės (toliau – SVA) rodikliu.
(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) ir investicijų projektų skaičiuoklė, kuriuose alternatyvų analizė ir palyginimas atlikti taikant SVA metodą.
Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu, o įgyvendinant bandomąją iniciatyvą, kai tai nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika.
Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)
|
(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos ar Regioninės plėtros departamento atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.)“. |
|
1.11.5. Pakeičiu Galutinę projekto atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimo išvadą ir ją išdėstau taip:
„Galutinė projekto atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimo išvada: - Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regiono projektų sąrašą?
Taip Ne Taip su išlyga Komentarai: ______________________________________________________________
(Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti. Šis punktas taikomas tik valstybės ir regionų projektų planavimo būdu atrenkamiems projektams, išskyrus atvejus, kai pagal bandomosios iniciatyvos projektų finansavimo sąlygų aprašą neturi būti rengiamas projektinis pasiūlymas ir (ar) valstybės ar regiono projektų sąrašas. Vertinant techninės paramos projektus šis reikalavimas netaikomas.)
- Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:
Taip Ne Taip su išlyga Komentarai:________________________________________________________________
- Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
Taip, nebandė Ne, bandė Komentarai:______________________________________________________________“.
|
1.12. Pakeičiu 3 priedą:
1.12.1. Pakeičiu 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.2. Kvietimo teikti paraišką arba patvirtinto sąrašo numeris |
Nurodomas (pasirenkamas) paskelbto kvietimo teikti paraiškas numeris, patvirtinto valstybės ar regiono projektų sąrašo numeris arba, kai įgyvendinamos bandomosios iniciatyvos, nurodomas skaičius „1“. Galimas simbolių skaičius – 2. Nurodyti privaloma.“ |
1.12.2. Pakeičiu 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.4. Projekto įgyvendinimo rizikos ir jų valdymas |
||||||||||||
Aprašant projektui tiesioginį poveikį galinčias turėti rizikas, toliau pateiktoje lentelėje iš išsiskleidžiančio sąrašo pasirenkama aktuali projekto rizika. Šios lentelės laukuose detalizuojama, kokį neigiamą poveikį ir pasekmes projekto įgyvendinimui bei siekiamiems rezultatams gali turėti minima rizika. Galima pasirinkti daugiau nei vieną riziką. Pateikiamas rizikų sąrašas yra preliminarus ir skirtas pareiškėjui palengvinti rizikų nustatymą, todėl nėra laikomas baigtiniu. Jei buvo rengtas investicijų projektas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodikos, kuri skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt, nuostatas ir teiktas ministerijai ar Regioninės plėtros departamentui kartu su projektiniu pasiūlymu (kai taikomas valstybės ar regionų projektų planavimo būdas (išskyrus valstybės projektų planavimą įgyvendinant bandomąją iniciatyvą) arba įgyvendinančiajai institucijai kartu su paraiška (kai taikomas konkurso ar tęstinės projektų atrankos būdas arba, įgyvendinant bandomąją iniciatyvą, – valstybės projektų planavimo būdas), rizikų ir jų valdymo priemonių įvertinimas gali būti perkeliamas iš investicijų projekto. Tokiu atveju perkeliamos tik tos rizikos, kurios yra vis dar aktualios teikiant paraišką.
Tuo atveju, jeigu išskleidžiamame sąraše nenurodyta pareiškėjui aktuali rizika, pareiškėjas iš sąrašo gali pasirinkti „Kita rizika“ ir šią riziką detalizuoti kituose lentelės laukuose.
- Projektavimo (planavimo) kokybės rizika (projekto valdymo komandos administracinių gebėjimų ir kompetencijos trūkumas, projekto veiklų vėlavimas dėl viešųjų pirkimų vykdymo ir (ar) dėl užsitęsusio statybos leidimo dokumentų išdavimo, būtinybės stabdyti, keisti ar pirkti papildomus darbus, papildomų finansavimo šaltinių pritraukimo padidėjusiai statybos darbų vertei finansuoti, netikslaus mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (MTEPI) veiklų plano rizika, patentavimo rizika, rodiklių nepasiekimas dėl netikslaus planavimo ir kt.). - Įsigyjamų (atliekamų) rangos darbų kokybės rizika (nepakankami paskirtų specialistų gebėjimai ir kompetencijos trūkumas, atsakingų asmenų nepaskyrimas, rangovų kompetencijos trūkumas ir (ar) nepakankama rangos darbų kokybė, dėl nekokybiškai atliekamų rangos darbų galimi Lietuvos Respublikos teisės aktų pažeidimai, užsitęsusios rangos darbų užbaigimo procedūros, rangos darbų defektai, aplinkosauginė rizika, nepakankama MTEPI veiklų kokybė ir kt.). - Įsigyjamų (atliekamų) paslaugų kokybės rizika (nepakankamos įsigyjamų paslaugų kokybės rizika, nepakankamos projekto vykdymo veiklų kokybės rizika, nepakankamos įsigyjamų MTEPI paslaugų kokybės rizika, esamo ar naujai įdarbinamo MTEPI ar kito personalo patirties ir (ar) kompetencijos trūkumas ir kt.). - Įsigyjamos įrangos, pagaminamų įrenginių ir sukuriamų produktų ar kito turto kokybės rizika (įrangos, įrenginių ar kito turto defektai, netinkamumas naudoti produktų kūrimo procese, įrangos, įrenginių ar kito turto nepakankami ar neišnaudojami pajėgumai ir kt.) - Nepakankamo finansavimo rizika (finansinė rizika, politinė rizika, neteisėtos valstybės pagalbos rizika, netikslus projekto įgyvendinimo kaštų įvertinimas, klaidingas projekto veiklų trukmės įvertinimas, finansinių srautų trūkumas ir kt.). - Rinkai pateikiamų produktų (paslaugų, prekių) tinkamumo rizika (technologinė rizika, technologinio suderinamumo rizika, teisinė rizika, socialinė rizika, tiekėjų (teikėjų) sutartinių įsipareigojimų nesilaikymo rizika, produktų neatitikties sutarties sąlygoms ir galiojantiems reikalavimams rizika, eksploatavimo kaštų padidėjimo rizika, padidėjusių rinkos kainų rizika, papildomų išlaidų rizika, MTEPI veiklos rezultatų komercinis nepritaikomumas ir kt.). - Rinkai pateikiamų produktų (paslaugų, prekių) paklausos rizika (makroekonominės rizikos, mikroekonominės rizikos, rodiklių nepasiekimas dėl nepakankamos paklausos ir kt.). - Turto likutinės vertės projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigoje rizika (neplanuoto turto vertės pasikeitimo rizika, numatytų reinvesticijų dydžio pasikeitimo rizika ir kt.). - Kita rizika.
|
1.12.3. Pakeičiu 20 punkto lentelės 7 eilutę ir ją išdėstau taip:
„7. |
Investicijų projektas |
Kai vykdomas projektų konkursas ar tęstinė projektų atranka arba kai įgyvendinama bandomoji iniciatyva, jeigu projektų finansavimo sąlygų apraše nurodoma, kad kartu su paraiška privaloma pateikti investicijų projektą, pateikiamas šis priedas. Investicijų projektas rengiamas vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, kuri skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt. |
(...)“. |
1.13. Pakeičiu 4 priedą:
1.13.1. Pakeičiu 5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.3. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su jame nurodyta informacija apie artimiausių 6 projekto įgyvendinimo mėnesių ar ilgesnio nei 6 mėnesių laikotarpio mokėjimo prašymų teikimo grafiką, jei tai nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše (nurodomos planuojamų mokėjimo prašymų datos ir sumos).“
1.13.2. Pakeičiu 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.4. Projekto vykdytojas mokėjimo prašymus kartu su atnaujintu mokėjimo prašymų teikimo grafiku įgyvendinančiajai institucijai teikia ne vėliau, nei nustatyta su įgyvendinančiąja institucija suderintame mokėjimo prašymų teikimo grafike. Galutinis mokėjimo prašymas teikiamas iki Sutarties 2 priedo 1.3 papunktyje nurodyto termino.“
2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1.9 papunktis galioja, iki bus atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta valstybės lygio ekstremalioji situacija.