LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2016 M. BIRŽELIO 21 D. ĮSAKYMO NR. 4-427 „dėl 2014–2020 metų europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės
Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo nr. 1

patvirtinimo PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 12 d. Nr. 4-240

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2016 m. birželio 21 d. įsakymą Nr. 4-427 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ PRIEMONĖS NR. 01.2.1-LVPA-V-830 „SMARTPARKAS LT“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1:

2.1.    Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės
Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvos Respublikai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397), 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.“

2.2.    Papildau 4.121 papunkčiu:

4.121. Sunkumų patirianti įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte.

2.3.    Papildau 4.141 papunkčiu:

4.141. Valstybei svarbus projektas – projektas, pripažintas svarbiu valstybei Projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 136 „Dėl Projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“

2.4.    Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

2.5.    Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 24 000 000 Eur (dvidešimt keturių milijonų eurų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę šiame Aprašo punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.“

2.6.    Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą (-us) numatoma sudaryti 2016 metų II ketvirtį, 2019 metų II ketvirtį. Valstybės projektų sąraše (-uose) nurodomas paraiškų finansuoti projektą pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas – ne ilgesnis nei iki 2019 m. lapkričio 29 dienos.“

2.7. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra:

12.1. iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos;

12.2. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu;

12.3. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės.“

2.8. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Pagal Aprašą galimi partneriai:

13.1. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės;

13.2. iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos;

13.3. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu.“

2.9. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 3 dalyje nustatytus atvejus ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 2–5 dalyse ir 4 straipsnyje nustatytus apribojimus. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui ir (arba) partneriui (-iams), jei jie yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės kategorijai. Pagal Aprašą finansavimas neteikiamas, jeigu pareiškėjas nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.“

2.10. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM(2012) 128 (toliau – ES BJRS), kuris skelbiamas Europos Komisijos svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, tikslo įgyvendinimo pagal ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017) 118, kuris skelbiamas Europos Komisijos svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, numatytą politinę sritį „Inovacijos“.“

2.11. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Aprašo 10.1 papunktyje nurodytos veiklos įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30  mėnesių nuo iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos, o Aprašo 10.2 papunktyje nurodytos veiklos įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 20  mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.“

2.12. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis Aprašo 10.1 papunktyje nurodytai veiklai, nustatytas Aprašo 21 punkte, gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, ne ilgiau kaip 6 mėnesiams ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų. Prireikus pratęsti projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ilgiau, nei nurodyta šiame Aprašo punkte, projekto sutarties keitimas turi būti derinamas su Ministerija.“

2.13. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Projektu turi būti siekiama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių (jei projektu numatyta vykdyti tik Aprašo 10.1 papunktyje nurodytą veiklą, projektu turi būti siekiama visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių, išskyrus Aprašo 25.5 papunktyje nurodytą Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklį, o Aprašo 25.1 papunktyje nurodytas Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklis neprivalomas, jeigu planuojama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio reikšmė būtų 0; jeigu projekte vykdoma tik Aprašo 10.2 papunktyje nurodyta veikla, privalomai turi būti siekiama Aprašo 25.1, 25.5 ir 25.6 papunkčiuose nurodytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių; jei numatytos vykdyti abi Aprašo 10.1 ir 10.2 papunkčiuose nurodytos veiklos, projektu turi būti siekiama visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių):

25.1. produkto stebėsenos rodiklio „Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“, kodas P.B.227;

25.2. produkto stebėsenos rodiklio „Investicijas gavusių viešųjų teritorijų plotas“, kodas P.S.303;

25.3. rezultato stebėsenos rodiklio „Pritraukta užsienio įmonių į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“, kodas R.N.814;

25.4. produkto stebėsenos rodiklis „Pramonės parkai ir (ar) LEZ, į kurių infrastruktūrą investuota“, kodas P.N.818;

25.5. produkto stebėsenos rodiklio „Įgyvendintos pramonės parkų ir (ar) LEZ rinkodaros priemonės, kurios skirtos investuotojams, vykdantiems MTEPI veiklas, pritraukti“, kodas P.N.824;

25.6. rezultato stebėsenos rodiklio „Pritrauktos investicijos į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“, kodas R.N. 825.“

2.14. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Aprašo 25.3, 25.4, 25.5 ir 25.6 papunkčiuose nurodytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“. Aprašo 25.1 ir 25.2 papunkčiuose nurodytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

2.15. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Projekto parengtumui yra taikomi šie reikalavimai:

27.1. Jeigu projekte numatyta vykdyti Aprašo 10.1 papunktyje nurodytą veiklą arba yra numatytos vykdyti abi Aprašo 10.1 ir 10.2 papunkčiuose nurodytos veiklos:

27.1.1. iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos nuosavybės arba kitos daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į nekilnojamąjį turtą, kuris bus tiesiogiai naudojamas įgyvendinant projektą, turi priklausyti pareiškėjui ir (arba) turi būti atsiradę Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.254 straipsnyje nurodyti juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, o iki paraiškos vertinimo pabaigos šios teisės ir (arba) juridiniai faktai turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre. Daiktinės teisės į nekilnojamąjį turtą arba juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, turi galioti ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, naudojimo paskirtis turi atitikti pagal projektą įgyvendinamą veiklą;

27.1.2. turi būti parengtas ir patvirtintas teritorijos, kurioje plėtojamas pramonės parkas arba LEZ, detalusis arba specialusis planas;

27.1.3. pareiškėjas turi būti įgijęs teisę ir pareigą valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, išplėtoti ir valdyti pramonės parką ar LEZ (netaikoma iš savivaldybės biudžeto išlaikomoms biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kurie pramonės parką ar LEZ kuria, plėtoja ir valdo ne valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje);

27.1.4. teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų veiklą statybos srityje, nustatyta tvarka turi būti parengta statinio statybos, rekonstravimo ar kapitalinio remonto techninio projekto bendroji dalis;

27.1.5. turi būti pasirašyta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis arba analogiškas susitarimas dėl partnerystės, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais);

27.1.6. turi būti parengta koncepcija, kaip įgyvendinant projektą ir 5 metus po projekto finansavimo pabaigos bus užtikrinta, kad į pramonės parką ar LEZ bus pritraukta užsienio įmonių, vykdančių MTEPI veiklas ir atitinkančių Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos nuostatas (toliau – MTEPI sumanios specializacijos kryptys) ir bent vieną konkretaus prioriteto veiksmų plane nustatytą teminį specifiškumą (toliau – užsienio įmonių pritraukimo koncepcija) (Aprašo 4 priedas);

27.2. Jeigu projekte numatyta vykdyti Aprašo 10.2 papunktyje nurodytą veiklą:

27.2.1. turi būti pasirašyta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis arba analogiškas susitarimas dėl partnerystės, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais);

27.2.2. turi būti parengta užsienio įmonių pritraukimo koncepcija.“

2.16. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nustatytos Aprašo lentelėje.

 

Lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Žemės pirkimo išlaidos, jei jos nėra patiriamos specialiai infrastruktūrai, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 33 punkte ir 56 straipsnio 7 dalyje, kurti. Šios išlaidos negali sudaryti daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.

Žemės kaina negali viršyti žemės vidutinės rinkos vertės, kuri skelbiama valstybės įmonės Registrų centro tinklalapyje, arba rinkos vertės, kurią atlikęs nepriklausomą vertinimą, nustato nepriklausomas turto vertintojas.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

3.1. Pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 56 straipsnio nuostatas:

3.1.1.    inžinerinių tinklų (vandentiekio, kanalizacijos ir kitų inžinerinių tinklų, išskyrus energetikos infrastruktūrą) tiesimo, kapitalinio remonto arba rekonstravimo išlaidos (išskyrus vietinių inžinierinių tinklų tiesimo, kapitalinio remonto arba rekonstravimo išlaidas);

3.1.2. susisiekimo komunikacijų (kelių, gatvių, šaligatvių, automobilių stovėjimo aikštelių ir kt., (įskaitant jų apšvietimą) tiesimo, kapitalinio remonto arba rekonstravimo išlaidos;

3.2. Pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 130 punkto ir 48 straipsnio 4 dalies nuostatas – energetikos infrastruktūros tiesimo, kapitalinio remonto arba rekonstravimo išlaidos (išskyrus prisijungimo prie elektros ar dujų tinklų mokestį).

Aprašo lentelės 3.1.1 ir 3.1.2 papunkčiuose nurodytos išlaidos yra tinkamos tik tuo atveju, jeigu vykdant Aprašo lentelės 3.1.1 ir 3.1.2 papunkčiuose nurodytas veiklas nėra kuriama speciali infrastruktūra kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 33 punkte ir 56 straipsnio 7 dalyje (Aprašo lentelės 3.1.1 ir 3.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos turi būti vykdomos pramonės parko ar LEZ teritorijoje arba iki pramonės parko ar LEZ teritorijos, bet tik iki tokio žemės sklypo, kuris negali turėti konkrečių investuotojų, ribų).

Projekto darbų, projektavimo ir kitų paslaugų įkainiai nustatomi pagal investicijų projekto rengimo metu vėliausiai išleistas valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro registruotas rekomendacijas ir, jei įkainiai nėra nustatyti šiose rekomendacijose, remiantis darbų, projektavimo ir kitų paslaugų rinkos kainomis ir (arba) projektinėmis sąmatomis ir (arba) tiekėjų (rangovų) pasiūlymais.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos.

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

5.1. Prijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugų teikimo išlaidos (pagal de minimis reglamentą).

5.2. Papildančių investicinį projektą pramonės parko ar LEZ rinkodaros priemonių (pvz., lankstinukų, interneto svetainės kūrimo, rinkodaros socialiniuose tinkluose, vaizdo reklamos internete, mobiliosios rinkodaros, reklamos elektroniniu paštu, reklamos interneto portaluose, turinio rinkodaros (tinklaraščiai, elektroninės. knygos ir kiti elektroniniai leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai ir pan.), skirtų pramonės parko ar LEZ žinomumui didinti, išlaidos (pagal de minimis reglamentą).

6.

Informavimas apie projektą

Netinkamos finansuoti išlaidos.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Netinkamos finansuoti išlaidos.“

 

2.17. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

„48. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

48.1. nurodytos Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt ketvirtajame skirsnyje;

48.2. neišvardytos kaip tinkamos Aprašo lentelėje;

48.3. išlaidos veikloms, išvardytoms Aprašo 45 punkte kaip tinkamos finansuoti išlaidos, bet dėl kurių įvykdymo pareiškėjas jau yra įsipareigojęs pasirašydamas sutartį dėl teisės valdyti LEZ ar pramonės parką;

48.4. projektinio pasiūlymo ir paraiškos rengimo išlaidos.“

2.18. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Įgyvendinančioji institucija vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą (Aprašo 3 priedas). Įgyvendinančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 ir http://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/es-fondu-investicijos/2014-2020-m-programavimo-laikotarpis/smartparkas-lt paskelbtą rekomenduojamą formą, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras), patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta de minimis reglamento 3 straipsnyje. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos registre.“

2.19. Papildau 581 punktu:

581. Jeigu vadovaujantis Aprašo 58 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

581.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiami į elektroninę laikmeną įrašyta paraiška ir priedai). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti tapatus. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;

581.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.“

2.20. Pakeičiu 61.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

61.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos kainas, projektinės sąmatos ir (arba) tiekėjų (rangovų) pasiūlymai ir kt.);“.

2.21. Pakeičiu 61.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

61.9. pareiškėjo ir partnerio (-ių), jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), patvirtintus paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (netaikoma pareiškėjui ir partneriui (-iams), jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), kurie yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui);“.

2.22. Pakeičiu 61.16 papunktį ir išdėstau taip:

61.16. informaciją dėl įmonių tarpusavio santykių, nurodytų de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, reikalingą vienos įmonės, kaip nurodyta de minimis reglamente, apimčiai nustatyti (pildoma „Vienos įmonės“ deklaracija pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 ir http://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/es-fondu-investicijos/2014-2020-m-programavimo-laikotarpis/smartparkas-lt paskelbtą rekomenduojamą formą), kai vykdoma Aprašo 10.2 papunktyje nurodyta veikla ir pareiškėjas ar partneris yra LEZ valdymo bendrovė ar pramonės parko operatorius arba kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu;“.

2.23. Pakeičiu 61.17 papunktį ir jį išdėstau taip:

61.17. projekto veiklos pelno skaičiavimus, atliktus vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengtomis Rekomendacijomis dėl projektų veiklos pelno skaičiavimo (netaikoma, jei įgyvendinant projektą vykdoma tik Aprašo 10.2 papunktyje nurodyta veikla);“.

2.24. Papildau 61.19 papunkčiu:

61.19. nuosavybės arba kitos daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į nekilnojamąjį turtą, kuris bus tiesiogiai naudojamas įgyvendinant projektą, priklausymą pareiškėjui (partneriui) ir (arba) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.254 straipsnyje nurodytų juridinių faktų, susijusių su šiuo nekilnojamuoju turtu, buvimą patvirtinančius dokumentus, jeigu daiktinės teisės į nekilnojamąjį turtą, kuris bus tiesiogiai naudojamas įgyvendinant projektą, ir (arba) juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, nėra įregistruoti Nekilnojamojo turto registre.“

2.25. Papildau 651 punktu:

651. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jeigu projektas neatitinka Aprašo 27 punkte nurodytų parengtumo reikalavimų.“

2.26. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

74.1. pasirašytas raštu popierinėje laikmenoje arba

74.2. pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje).“

2.27. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Projekto (-ų) įgyvendinimo priežiūrai sudaromas Projekto (-ų) priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas projekto vykdytojui dėl projekto įgyvendinimo. Projekto (-ų) priežiūros komitetas sudaromas iš įgyvendinančiosios institucijos, Ministerijos ir projekto vykdytojo atstovų, į projekto priežiūros komiteto sudėtį gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Projekto (-ų) priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, o jo veiklos principai bus nustatyti šio komiteto darbo reglamente.“

2.28. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:

78. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos draudimo sritį reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Draudžiamojo įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).“

2.29. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Jei projekto veikla nepradėta įgyvendinti per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį Projektų taisyklių 192 punkte nustatyta tvarka. Jeigu įgyvendinančioji institucija nenutraukia projekto sutarties, ji nustato pareiškėjui ne ilgesnį kaip 2 mėnesių terminą pateikti informaciją dėl projekto veiklų įgyvendinimo pradžios nukėlimo ir, įvertinusi priežastis, priima galutinį sprendimą dėl projekto sutarties pratęsimo (nepratęsimo).“

2.30. Pakeičiu 1 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla.

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

 

 

 

 

 

 

 

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 1.2.1 konkretų uždavinį „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje“ ir siekiamą rezultatą.

 

 

(Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija), pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija) atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą)

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-830 „SmartParkas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 (toliau – Aprašas) 10 punkte nurodytas veiklas.

 

Informacijos šaltinai: paraiška finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška), Aprašo 4 priedas.

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius Aprašo 18.2, 18.3 papunkčiuose ir 20, 22, 30, 31 punktuose nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, Aprašo 4 priedas.

 

 

 

2.31. Pakeičiu 1 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

Projektas turi atitikti nacionalinį strateginio planavimo dokumentą, nurodytą Aprašo 18.1 papunktyje.

 

 

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą)

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128, tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017) 118, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį.  

Projektas turi prisidėti prie Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos tikslo įgyvendinimo, kaip tai nustatyta Aprašo 19 punkte.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

 

 

 

2.32. Pakeičiu 1 priedo 4.5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014, L 187, p. 1), laikantis ten nustatytų reikalavimų;

 

Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) ir Aprašo 16, 32, 33, 49 ir 50 punktuose nustatytus reikalavimus.

Vertinant atitiktį šiam vertinimo aspektui, pildomas Aprašo 2 priedas.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, Aprašo 61.8, 61.10 ir 61.17 papunkčiuose nurodyti dokumentai; metinių finansinių ataskaitų rinkiniai, Aprašo 4 priedas.“

 

 

 

2.33. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai), arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 Eur (penkiasdešimt eurų) (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 Eur (penkiasdešimt eurų), pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 Eur (penkiasdešimt eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai).

Informacijos šaltiniai: paraiška, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Juridinių asmenų registro, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenys, taip pat kita įgyvendinančiajai institucijai prieinama informacija.“

 

 

 

2.34. Papildau 1 priedą 6.4 papunkčiu:

„6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas.

Informacijos šaltinis – paraiška.“

 

 

 

2.35. Pakeičiu 1 priedo 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas investicijų projektu, parengtu pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, kuri skelbiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

 

 

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą)

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

 

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

 

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes;

 

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

 

 

 

2.36. Pakeičiu 1 priedo 7.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas investicijų projektu, parengtu pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, kuri skelbiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

 

 

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą)

 

 

2.37. Pakeičiu 1 priedo 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje.

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

8.1.2. iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

- ES teritorijoje;

- ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 24 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.“

 

 

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministras                                                                     Virginijus Sinkevičius