TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013–2015 METŲ PROGRAMOS LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2014 m. balandžio 3 d. Nr. S1-110
Trakai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr. l 13-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. A-102 ir 2014 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. A1-125 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“ (TAR, 2014, Nr. 02770), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. A1-116 „Dėl lėšų paskirstymo savivaldybėms, įgyvendinant vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programą 2014 metais, sąrašo patvirtinimo“, Trakų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Trakų rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Trakų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 2 d. sprendimą Nr. S1-111 „Dėl vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Trakų rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ laikyti netekusiu galios.
Trakų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. balandžio 3 d.
sprendimu Nr. S1-110
VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013–2015 METŲ PROGRAMOS
LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Trakų rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Trakų rajono savivaldybės seniūnijose vietos bendruomenių tarybų sudarymo ir veiklos principus, lėšų skyrimo, naudojimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir kontrolės tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programa (toliau – programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013-02-25 įsakymu Nr. A1-71 (Žin., 2013, Nr. 22-1099) ir Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013-03-07 įsakymu Nr. A1-102 (Žin., 2013, Nr. 27-1297) ir 2014 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. A1-125 „ Dėl vietos bendruomenių savivaldos 2013-2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“ (TAR, 2014. Nr. 02770);
3. Programos paskirtis – skatinti vietos bendruomenių savivaldą ir savarankiškumą, sudarant galimybes vietos bendruomenėms spręsti joms aktualius klausimus ir tenkinti bendruomenių viešuosius poreikius.
4. Vietos bendruomenė – seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojai, jų atstovai (seniūnaičiai), šioje teritorijoje veikiančios bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, kitos nevyriausybinės organizacijos. Seniūnijų neturinčiose savivaldybėse vietos bendruomene laikomi savivaldybės gyvenamosios vietovės (jos dalies ar kelių gyvenamųjų vietovių) gyventojai, susieti bendrais gyvenimo kaimynystėje poreikiais ir interesais, toje gyvenamojoje teritorijoje veikiančios bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, kitos nevyriausybinės organizacijos.
5. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. VIETOS BENDRUOMENIŲ TARYBŲ SUDARYMAS IR VEIKLA
7. Trakų rajono savivaldybės seniūnijose: Aukštadvario, Onuškio, Grendavės, Paluknio, Rūdiškių, Senųjų Trakų, Lentvario, Trakų sudaroma po vieną Vietos bendruomenės tarybą.
7.1. Vietos bendruomenės taryba (toliau–VBT) sudaroma iš pavienių bendruomenės narių, vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių), šioje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų bei religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovų. Miestų seniūnijose gali būti sudaroma daugiau negu viena VBT.
8. Pavieniai vietos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovai sudaro ne daugiau nei 1/3 VBT narių skaičiaus.
9. Pradedant antrais Programos įgyvendinimo metais, kasmet vykdoma ne mažiau kaip ketvirtadalio VBT narių rotacija.
10. VBT, pasitarusi su vietos bendruomene, priima sprendimus dėl finansuotinų veiklų ir teikia juos seniūnui.
11. VBT sudaro nuo 5 iki 9 narių. Savo atstovus demokratiniais principais išrenka ir į VBT deleguoja vietos bendruomenės gyventojų atstovai (seniūnaičiai). Taip pat savo atstovus į VBT deleguoja šioje teritorijoje veikiančios bendruomeninės organizacijos bei religinės bendruomenės ir bendrijos.
12. Seniūnas, pasitaręs su įvardintais vietos bendruomenės gyventojų ir organizacijų atstovais, į VBT kviečia pavienius vietos bendruomenės narius, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės įstaigų atstovus, tačiau jie negali sudaryti daugiau nei 1/3 VBT narių.
13. VBT sudarymo procedūra pradedama seniūnijos skelbimų lentoje, savivaldybės interneto svetainėje arba vietos spaudoje paskelbus informaciją apie VBT sudarymą ir kitą, gyventojų informavimui apie VBT sudarymą svarbią informaciją. Seniūnai seniūnaičiams ir toje vietos bendruomenėje veikiančių bendruomeninių organizacijų bei religinių organizacijų ir bendrijų atstovams išsiunčia pranešimus apie pasitarimą, skirtą VBT sudarymo organizavimui aptarti.
14. VBT veiklos tikslas – bendradarbiaujant su vietos bendruomene, priimti sprendimus dėl programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tenkinant viešuosius vietos bendruomenės poreikius.
18. Sprendimai priimami balsuojant atvirai. Susitarimas dėl slapto balsavimo priimamas tik dalyvaujančių VBT narių dauguma.
19. VBT sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia VBT pirmininko (jo nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.
20. VBT sprendimai įforminami VBT posėdžio protokolais. Protokolus pasirašo VBT posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Protokolų kopijos kartu su siūlomų finansuoti veiklų aprašymu ir sąmata pateikiami vietos seniūnijos seniūnui.
III. LĖŠŲ SKYRIMAS, NAUDOJIMAS, STEBĖSENA
22. Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo pasirašo sutartį su Socialinės apsaugos ir darbo ministru ar jo įgaliotu asmeniu dėl VBT sprendimais numatytų veiklų finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas.
23. Aprašo 7 punkte įvardytų VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti savivaldybei skirtos valstybės biudžeto lėšos Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skiriamos seniūnijoms pagal šiuos kriterijus.
24. Trakų rajono savivaldybės administracija (toliau – administracija):
24.1. strateginio planavimo, investicijų ir ūkio plėtros skyrius pagal poreikį konsultuojasi su ministerija dėl Programos įgyvendinimo tvarkos aprašų ir jų pakeitimo projektų;
24.2. strateginio planavimo, investicijų ir ūkio plėtros skyrius pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui savivaldybių tarybų patvirtintus Programos įgyvendinimo tvarkos aprašus;
24.3. apskaitos skyrius teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai finansines ataskaitas sutartyse nustatyta tvarka.
24.4. strateginio planavimo, investicijų ir ūkio plėtros skyrius teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai veiklos ataskaitas sutartyse nustatyta tvarka.
24.5. strateginio planavimo, investicijų ir ūkio plėtros skyrius įgyvendina ar paveda įgyvendinti seniūnijoms ar kitiems įgyvendinti Programą savivaldybėje atsakingiems subjektams VBT sprendimu numatytas finansuoti veiklas ir informuoja apie jas savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus;
24.6. apskaitos skyrius teikia ir atsako už informacijos ir pateiktų duomenų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.7. seniūnijos teikia teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja už Programos lėšas įsigytą turtą; ir juo disponuoja;
24.8. seniūnijos, bendruomenės pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;
24.9. strateginio planavimo, investicijų ir ūkio plėtros skyrius užtikrina ir kontroliuoja, kad VBT sprendimais patvirtintų veiklų įgyvendinti skirtomis lėšomis nebūtų finansuojamos išlaidos, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;
24.10. administracijos direktorius koordinuojančios įstaigos vadovų teikimu savo įsakymu tvirtina VBT sudėtis;
24.11. administracijos direktorius, vadovaudamasis aprašo 23.1 punktu, įsakymu paskirsto lėšas VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti. Apie tai VBT veiklą koordinuojančios įstaigos informuojamos raštu;
24.12. administracijos direktorius su VBT veiklą koordinuojančių įstaigų vadovais pasirašo sutartis dėl VBT sprendimais numatytos veiklos finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas;
24.13. apskaitos skyrius perveda VBT veiklą koordinuojančioms įstaigoms sutartyse nustatyta tvarka VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti skirtas lėšas;
25. VBT veiklą koordinuojančios įstaigos:
25.2. rūpinasi VBT posėdžių organizavimu: patalpomis, reikalingomis priemonėmis ir kitomis VBT veiklai reikalingomis sąlygomis;
25.3. pateikia administracijos direktoriui VBT sprendimus ir Trakų rajono savivaldybės Vietos bendruomenių savivaldos 2014 metų programos lėšų paraiškos forma Priedas Nr. 1, ir sąmatas dėl numatytų veiklų vykdymo;
25.4. koordinuojančios įstaigos vadovas su administracijos direktoriumi pasirašo sutartį dėl VBT sprendimais numatytos veiklos finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas;
25.5. vykdo VBT sprendimais numatytų finansuoti veiklų įgyvendinimą, informuoja Trakų rajono savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus (gyventojams prieinamu būdu);
26. VBT:
26.2. kviečia vietos bendruomenių gyventojus į diskusijas, pasitarę su vietos bendruomene, priima sprendimus dėl finansuotinos veiklos ir teikia juos VBT veiklą koordinuojančios įstaigos vadovui;
26.3. teikia pasiūlymus dėl priimtų sprendimų įgyvendinimo koordinuojančios įstaigos vadovui ar savivaldybės administracijai;
26.4. aktyviai dalyvauja ir kviečia dalyvauti vietos bendruomenių narius vykdant VBT priimtų sprendimų įgyvendinimą ir sprendimų įgyvendinimo stebėseną
27. Skėtinės vietos bendruomenių asociacijos (asociacijos, kurios vienija savivaldybėse veikiančias bendruomenines organizacijas ir (ar) bendruomeninių organizacijų asociacijas):
27.1. dalyvauja savivaldybių institucijų organizuojamuose pasitarimuose ar posėdžiuose, kuriuose aptariami Programos įgyvendinimo tvarkos aprašų projektai;
IV. VEIKLOS FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ
28. Tinkama finansuoti laikoma VBT sprendimu patvirtinta veikla, tenkinanti vietos bendruomenių viešuosius poreikius, t. y. socialinė veikla, skirta:
28.1. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir/ar grupėms (labdaros akcijų organizavimas, senyvo amžiaus ir kitų vienišų pagalbos reikalingų asmenų lankymas, savipagalbos grupių organizavimas nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims bei jų artimiesiems, renginių ir kitų priemonių, skatinančių socialinėje atskirtyje esančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas);
28.2. vaikų ir jaunimo užimtumas (renginių, stovyklų ir kitų prasmingo vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, skatinantis asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą);
28.3. kultūrinė ir švietėjiška veikla (mokymo(si) priemonių, skatinančių kūrybiškumą, saviraišką ir vietos gyventojų išprusimą, organizavimas, vietos bendruomenės tapatybei ir telkimui reikšmingų leidinių leidyba);
28.4. sporto ir sveikatinimo veikla (sportuojančių gyventojų telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikos gyvensenos propagavimui skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas);
28.5. bendruomenės akcijos ir iniciatyvos, skirtos viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio ir rekreacijos vietų, tvarkymas ir atnaijinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams);
28.6. bendruomeninė veikla ir kita vietos bendruomenės sutelktumą ir gyvenimo kokybę gerinanti veikla (pilietinių iniciatyvų (bendruomenės forumų), skatinančių vietos gyventojus kelti ir spręsti vietos bendruomenei svarbius klausimus, bendruomeninių organizacijų ir vietos valdžios institucijų bendradarbiavimą, organizavimas, ir savanoriškos veiklos organizavimas.
29. Programos įgyvendinimo veiklų vertinimo kriterijus – įgyvendinta ne mažiau kaip 90 proc. veiklų procentinė dalis nuo VBT priimtų sprendimų patvirtintų veiklų.
30. Lėšos negali būti naudojamos:
30.3. apmokėti Programos įgyvendinimo išlaidoms, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;
30.4. veiklai, kuri:
30.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams simboliams;
31. Lėšos privalo būti naudojamos tik sutartyse nurodytai veiklai, t. y. VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti. Administracija turi teisę tikrinti, ar programai įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos laikantis sutartyje nustatytų įsipareigojimų dėl finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos.
32. Lėšos turi būti naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir panaudotos iki einamųjų metų pabaigos.
33. Ilgalaikio materialiojo turto, įsigyto už Programos lėšas, savininkas yra savivaldybė, o valdytojas – savivaldybės administracija (jos filialai–seniūnijos). Šis turtas naudojamas vieišiesiems vietos bendruomenių poreikiams tenkinti.
34. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje,
35. Lėšos privalo būti naudojamos tik sutartyse nurodytai veiklai. Ministerija ir / ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentas turi teisę tikrinti, ar Programai įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos laikantis sutartyje nustatytų įsipareigojimų dėl finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos.
36. Už banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privaloma pervesti į valstybės biudžeto sutartyje nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5. d.
37. Ministerija ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentas gali nutraukti sutartį, sustabdyti lėšų pervedimą arba inicijuoti pervestų lėšų išieškojimą, jeigu nevykdomi ar netinkamai vykdomi pasirašytų sutarčių įsipareigojimai.
38. Administracija gali nutraukti sutartį, sustabdyti lėšų pervedimą arba inicijuoti pervestų lėšų išieškojimą, jeigu nevykdomi ar netinkamai vykdomi pasirašytų sutarčių įsipareigojimai.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS