LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL EMOCINĖS PAGALBOS TELEFONU TEIKIMO 2019 METAIS PROJEKTO ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTO VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO
2019 m. sausio 10 d. Nr. A1-21
Vilnius
Įgyvendindamas Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. A1-182 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.1.4 papunkčio priemonę:
1. T v i r t i n u Emocinės pagalbos telefonu teikimo 2019 metais projekto atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
2. S u d a r a u šios sudėties Emocinės pagalbos telefonu teikimo projekto vertinimo ir atrankos komisiją (toliau – komisija):
Violeta Murauskaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji patarėja pažeidžiamų grupių klausimais (komisijos pirmininkė);
Kristina Stepanova – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyresnioji patarėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);
Almira Gecevičiūtė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus vyresnioji patarėja (jos laikinai nesant, Gintarė Urbonienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė);
Tomas Milevičius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus patarėjas (jo laikinai nesant, Ieva Lankelienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė);
Rita Zilnienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė (jos laikinai nesant, Irma Mituzienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus patarėja);
Tautvydas Vencius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Piniginės paramos ir būsto skyriaus vyriausiasis specialistas (jo laikinai nesant, Ieva Aninkevičiūtė-Gorbyliovienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Piniginės paramos ir būsto skyriaus vyriausioji specialistė).
3. S k i r i u Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausiąją specialistę Daivą Junevičienę (jos laikinai nesant, Teresą Roščinską –Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausiąją specialistę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2019 m. sausio 10 d.
įsakymu Nr. A1-21
EMOCINĖS PAGALBOS TELEFONU TEIKIMO 2019 METAIS
PROJEKTO ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Emocinės pagalbos telefonu teikimo 2019 metais projekto atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Emocinės pagalbos telefonu teikimo projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus, reikalavimus pareiškėjams, projektams, paraiškų teikimo ir projektų atrankos bei vertinimo tvarką, Emocinės pagalbos telefonu teikimo projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektams, projektų vykdymo kontrolę.
2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
3. Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), skelbime nurodoma:
3.1. paraiškų priėmimo pradžia ir terminas (vienas mėnuo nuo skelbimo teikti projektus paskelbimo dienos);
3.2. informacija apie tai, kad projektai ministerijai turi būti siunčiami elektroniniu paštu Konkursas_emocine@socmin.lt, eilutėje „Tema“ įrašius konkurso pavadinimą „Emocinės pagalbos telefonu teikimo 2019 metais projektų atrankos konkursui“;
3.3. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo (nurodant jų pareigas, vardus ir pavardes), teikiantys konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono numeriai, elektroninio pašto adresai ir laikas pasiteirauti;
3.4. formos, pagal kurias rengiamos projekto paraiška ir Nuostatų 17.3 papunktyje nurodyta deklaracija (toliau – deklaracija);
3.5. konkursui numatyta skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų suma;
4. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, kurį įgyvendinant bus teikiama emocinė pagalba telefonu per Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) veikiantį Skambučių centrą Nuostatų 5 punkte nurodytoms projektų tikslinėms grupėms.
Siektinas konkurso rezultatas – organizuojamos kokybiškos, tikslinės grupės poreikius atitinkančios veiklos, numatytos Nuostatų 12 punkte.
5. Projektų tikslinės grupės:
6. Konkursui numatyta skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų suma – 411 000 eurų (keturi šimtai vienuolika tūkstančių eurų).
Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 411 000 eurų.
7. Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys, teikiantys arba numatantys teikti emocinę pagalbą telefonu Nuostatų 5 punkte nurodytoms tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims (toliau – pareiškėjas).
8. Konkursui numatytas biudžetas patvirtintas Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. A1-182 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.1.4 papunktyje.
10. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
10.1. emocinė pagalba telefonu – šiai veiklai parengtų konsultantų / savanorių teikiama emocinė pagalba telefonu;
10.2. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme.
II SKYRIUS
finansuoTINos veiklos IR FINANSAVIMO PRIORITETAI
11. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
12. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
12.2. savanorių rengimas teikti emocinę pagalbą telefonu ir jų veiklos teikiant emocinę pagalbą telefonu koordinavimas;
14. Vykdydamas Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytą veiklą, pareiškėjas turi užtikrinti, kad:
14.1. emocinė pagalba telefonu būtų teikiama lietuvių kalba ir nors viena užsienio kalba (lenkų, rusų ir kt.);
14.2. emocinę pagalbą telefonu vaikams ne trumpiau nei 10 valandų per parą vienu metu teiktų ne mažiau nei 3 konsultantai ar savanoriai. Bendras konsultantų ar savanorių teikiamos nurodytos paslaugos teikimo laikas per savaitę – ne mažiau kaip 308 valandos. Teikdamas emocinę pagalbą telefonu vaikams, pareiškėjas turi bendradarbiauti su Tarnybos pagalbos vaikams linija;
14.3. emocinę pagalbą telefonu jaunimui ir suaugusiems krizę išgyvenantiems asmenims ne trumpiau nei 24 valandas per parą vienu metu teiktų ne mažiau nei 3 konsultantai ar savanoriai, o bendras konsultantų ar savanorių teikiamos nurodytos paslaugos teikimo laikas per savaitę – ne mažiau kaip 735 valandos;
14.4. emocinę pagalbą telefonu moterims ne trumpiau nei 24 valandas per parą vienu metu teiktų ne mažiau nei 2 konsultantai ar savanoriai, o bendras konsultantų ar savanorių teikiamos nurodytos paslaugos teikimo laikas per savaitę – ne mažiau kaip 350 valandų;
14.5. emocinę pagalbą telefonu smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims ne trumpiau nei 24 valandas per parą vienu metu teiktų ne mažiau nei 2 konsultantai ar savanoriai, o bendras konsultantų ar savanorių teikiamos nurodytos paslaugos teikimo laikas per savaitę – ne mažiau kaip 350 valandų;
14.6. emocinę pagalbą telefonu nors viena iš gausiausių Lietuvoje gyvenančių tautinių mažumų kalbų teiktų ne trumpiau nei 3 valandas per parą ne mažiau nei 1 konsultantas ar savanoris, o bendras konsultanto (-ų) ar savanorio (-ių) teikiamos nurodytos paslaugos teikimo laikas per savaitę – ne mažiau kaip 20 valandų;
14.7. emocinę pagalbą telefonu teikiantys konsultantai ar savanoriai turėtų įrengtą darbo vietą (darbo stalas, darbo kėdė ir pan.) šiai veiklai pritaikytose patalpose;
14.8. turima kompiuterio sistema ir joje įdiegta programinė įranga atitiktų šiuos minimalius reikalavimus:
14.8.1. kompiuterio parametrai (ne mažesni nei): 2.4 GHz procesorius (32 bitai arba 64 bitai), 2 GB RAM, 10 GB laisvos vietos kietajame diske, DVD įrenginys;
14.8.2. Nuostatų 13.7.1 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančioje kompiuterinėje įrangoje įdiegta bent viena iš šių operacinių sistemų: Microsoft Windows 8.1 Pro ar Enterprise (32 bitai ar 64 bitai), Microsoft Windows 8.0 Pro ar Enterprise (32 bitai ar 64 bitai), Microsoft Windows 7 SP1 Professional, Enterprise ar Ultimate (32 bitai ar 64 bitai), Microsoft Windows Vista SP2 Business ar Enterprise (32 bitai ar 64 bitai);
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
15. Projektai aprašomi užpildant paraišką. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba pagal paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas) ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas privalo turėti antspaudą. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu Microsoft Word formatu ir ministerijai pateikta .pdf formatu.
Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.
Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką ministerijai, ją taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
16. Paraiškoje nurodoma:
16.4. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 11 punkte numatytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 11 punkte nustatytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);
16.11. emocinės pagalbos telefonu teikimo tikslinėms grupėms apibūdinimas (konsultantų, savanorių skaičius, emocinės pagalbos telefonu prieinamumas, vidutinis per mėnesį atsilieptų skambučių skaičius);
16.12. rodikliai, pagal kuriuos pareiškėjas įsivertins emocinės pagalbos telefonu teikimo rezultatus ir efektyvumą (planuojamas atsilieptų skambučių skaičius įgyvendinant projektą, savanorių, konsultantų, teikiančių emocinę pagalbą telefonu, skaičius, šios pagalbos prieinamumo ir ją teikiančių asmenų darbo laiko rodikliai, per metus teikti emocinę pagalbą telefonu parengtų savanorių skaičius, suorganizuoti renginiai ir pan.);
16.13. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai vertinimo kriterijai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rezultatus, nurodytus Nuostatų 4 punkte, taip pat pateikta informacija apie planuojamą projekto viešinimą;
16.15. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų;
16.16. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas teiks emocinę pagalbą telefonu, konsultantų, savanorių darbo vietas, kompiuterinę įrangą; informacija apie pareiškėjo darbuotojus, savanorių pasirengimą teikti emocinę pagalbą; informacija apie projekto vadovo, asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, konsultantų kvalifikaciją, išsilavinimą, darbo patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamas turėti ar gauti lėšas ir pan.);
16.17. projekto įgyvendinimo partneriai (jei yra) (institucijos, įstaigos ir organizacijos, su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą);
16.18. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);
17. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 15 punkte) elektronines kopijas .pdf formatu:
17.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (pvz.: nuostatų, įstatų, steigimo sutarties; religinės bendruomenės ir bendrijos gali pateikti Kanonų teisės kodekso ištrauką, kurioje būtų nurodyta, kad jos gali verstis atitinkama veikla), patvirtintų pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
17.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
17.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (Nuostatų 3 priedas);
17.4. projekto vadovo ir pareiškėjo buhalterio (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) gyvenimo aprašymų ir kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų;
17.5. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, patvirtinančių dokumentų;
17.6. galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
17.7. jei teikiant emocinę pagalbą telefonu bendradarbiaujama su kitomis įstaigomis ar organizacijomis, sudarytų sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą;
17.8. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 11 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams, jei pareiškėjas pretenduoja juos atitikti;
17.9. dokumentų, patvirtinančių teisę ne trumpiau, nei įgyvendinamas projektas, naudotis nekilnojamuoju turtu, jei emocinę pagalbą telefonu numatoma teikti tose patalpose;
17.10. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;
18. Pareiškėjai elektroniniu laišku paraišką ir Nuostatų 17 punkte nurodytus dokumentus pateikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Paraiška ir visi kiti su paraiška privalomi pateikti dokumentai gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete. Laiško dydis negali viršyti 16 MB.
19. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Junevičienė (tel. 8 706 68 130, el. p. daiva.juneviciene@socmin.lt), jos nesant – ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Rita Zilnienė (tel. 8 706 64 221, el. p. rita.zilniene@socmin.lt). Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.
20. Paraiška turi būti išsiųsta konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23.59 val. Informacija, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas registracijos numeris, skelbiama ministerijos interneto svetainėje per 2 darbo dienas nuo konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos. Jei per nurodytą laiką ministerijos interneto svetainėje pareiškėjas neranda informacijos apie tai, kad ministerijoje paraiška yra gauta ir jai suteiktas numeris, jis nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pateiktų paraiškų sąrašo paskelbimo ministerijos interneto svetainėje dienos, privalo kreiptis į ministeriją elektroniniu paštu ir pranešti apie tai, pateikdamas paraišką, Nuostatų 17 punkte nurodytus dokumentus bei išsiuntimo faktą įrodančius dokumentus (išsiųsto elektroninio laiško išrašą). Patikslintas paraiškų sąrašas ministerijos interneto svetainėje skelbiamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo paraiškos ir išsiuntimo faktą įrodančių dokumentų (išsiųsto elektroninio laiško išrašo) gavimo ministerijoje dienos. Jei paraiška ir Nuostatų 17 punkte nurodyti dokumentai pateikti kitu nei skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu ar kitu nei Nuostatuose nurodytu būdu arba jei nepateikta paraiška bei jos išsiuntimo faktą įrodantys dokumentai, kai ministerijos interneto svetainėje nėra paraiškos pateikimo faktą patvirtinančio įrašo, kaip numatyta šiame punkte, ji konkurso paraiškų registre neregistruojama ir nevertinama.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Nuostatais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.
24. Komisijos sekretorius:
24.3. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;
24.4. skelbia informaciją apie Komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html) ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio ministerijos interneto svetainėje paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę, šios informacijos pasikeitimus (jei yra);
24.5. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;
24.6. rengia ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų, kuriais ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, Tarnybai, kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;
24.8. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 33 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;
24.9. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus, patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
24.10. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas organizuojant konkursą svarbias aplinkybes;
24.11. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 45 punkto pirmoje pastraipoje nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
25. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas Komisijai dėl Komisijos posėdžio eigos, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl Komisijos posėdžio eigos, Komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia (nurodo neatsižvelgimo priežastis). Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad Komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.
Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
Komisijos nariams apie posėdį elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama ministerijos interneto svetainėje.
Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
26. Komisijos sekretorius, prieš pradėdamas registruoti paraiškas ir tikrindamas jų atitiktį formaliesiems kriterijams, ir Komisijos nariai, prieš gaudami bet kokią su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusią informaciją, privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Nuostatų 4 priedas) – užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas (Nuostatų 5 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo, viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
Prieš posėdį konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų, kitų suinteresuotų asmenų atstovai (Nuostatų 6 priedas).
Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (‑iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio Komisijos nario vertintą projektą (-us) vertina pakaitinis Komisijos narys.
Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.
27. Komisijos pirmininkas, narys ar Komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje Taisyklių 46 punkte nurodytais pagrindais.
28. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.
Jei nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti pakaitiniam Komisijos nariui. Jei nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka pakaitinis Komisijos sekretorius.
29. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
30. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su Komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas Komisijos nariams suderinti pateikiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo pateikia per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Su Komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su Komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
31. Protokole nurodoma:
31.2. Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;
31.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;
31.5. informacija apie Komisijos sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti projektui finansavimą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui nebuvo skirtas arba siūloma skirti mažiau lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;
31.6. Komisijai nepritarus projektus vertinusių Komisijos narių įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi objektyvūs argumentai, kodėl nepritariama jų įvertinimui ar išvadai, ir nurodoma, kad projektas yra perduodamas vertinti trečiajam Komisijos nariui;
31.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;
31.11. balsavimo rezultatai, nurodant ir informaciją apie kiekvieno Komisijos posėdyje dalyvavusio Komisijos nario balsavimą Komisijos posėdyje svarstytais klausimais;
31.12. informacija apie galimą Komisijos nario, sekretoriaus ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;
32. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.
V Skyrius
PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS IR PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA BEI PAGRINDAI
33. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina projektų atitiktį formaliesiems kriterijams, t. y. ar:
33.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;
33.5. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 Eur;
33.8. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso organizavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją);
33.9. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 Eur sumą;
33.10. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 65 punkte numatytas trejų metų terminas;
33.11. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 14 punkte;
33.12. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;
34. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 17 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 15 punkte, Komisijos sekretorius kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.
35. Nustatęs, kad tas pats pareiškėjas tam pačiam konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, Komisijos sekretorius kreipiasi į pareiškėją ir nurodo per 2 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos informuoti, kuri paraiška turėtų būti vertinama. Per nustatytą terminą pareiškėjui neinformavus Komisijos sekretoriaus, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai. Paraiška, kurios nevertinti nurodė pareiškėjas, arba paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau (jei pareiškėjas neinformavo, kurią paraišką vertinti), atmetama Taisyklių 17 punkte nustatyta tvarka.
36. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšos projektams neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
36.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
36.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų, užsienio kalba surašytų dokumentų vertimų į lietuvių kalbą, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 15 punkte;
36.6. pareiškėjas neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso organizavimo nuostatuose nustatyta tvarka;
36.7. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 64 punkte numatytas trejų metų terminas;
36.8. pareiškėjas yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, jei ši skola viršija 150 Eur sumą;
36.9. pareiškėjo prašoma skirti suma yra didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;
37. Jeigu, vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, Komisijos narys elektroniniu paštu kreipiasi į Komisijos sekretorių su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydamas šio prašymo motyvus. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios ministerija negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per Komisijos nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, vertinama turima su projekto vertinimu susijusi informacija.
VI Skyrius
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
38. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų, sutampa Komisijos narių to paties projekto vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skirtų balų pagrindimas, vienas Komisijos narys siūlo vertinamą projektą finansuoti, o kitas – ne, arba Komisijos narių siūlomi skirti valstybės biudžeto asignavimai projektui įgyvendinti skiriasi daugiau nei 25 procentais, palyginti su kito paraišką vertinusio Komisijos nario siūlymu, Komisijos pirmininkas tokį projektą papildomai vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.
Projektai turi būti įvertinti per 10 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, terminą gali pratęsti iki 10 darbo dienų arba paraiškas paskirstyti vertinti iki jų priėmimo termino pabaigos.
39. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateiktas išsamus kiekvieno Komisijos nario skirto balo pagrindimas. Jeigu Komisijos nario siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos to siūlymo priežastys.
40. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balų už kiekvieną nurodytą aplinkybę:
40.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;
40.3. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;
41. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 60. Privaloma surinkti minimali balų suma – 35. Projektai, kurie nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami. Projektai reitinguojami Komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.
43. Užpildytas projekto vertinimo anketas Komisijos nariai pateikia Komisijos sekretoriui, kuris apibendrina projektų vertinimo rezultatus, parengdamas projektų vertinimo suvestinę, apskaičiuodamas projektus vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir pateikia juos Komisijai svarstyti. Jeigu projektui vertinti buvo pasitelktas trečias Komisijos narys, projektui skiriamas balas – artimiausius balus suteikusių Komisijos narių balų vidurkis. Jeigu artimiausių balų negalima vienareikšmiškai nustatyti, skaičiuojamas pareiškėjui naudingesnių artimiausių balų vidurkis.
44. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgusi į Komisijos narių vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.
Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 50 punkte nustatyta tvarka.
Pakartotinai projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo Komisijos nariams dienos.
Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, Komisijos narys vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos neatitinka Nuostatuose numatytų tikslų.
Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšų, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymų dėl lėšų skyrimo.
45. Jei Komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, vertinimo anketas, nusprendžia siūlyti ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti.
Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos priimto sprendimo siūlyti ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus.
Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.
Komisijai gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Komisijos nariams Nuostatuose nustatyta tvarka. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina ir perduoda Komisijos sekretoriui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte bei Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti ministerijos kancleriui jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjų patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
46. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo Komisija pateikia ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų ministerijos kancleriui pateikimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos. Ministerijos kancleris per
5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų projektams skyrimo, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.
47. Ministerijos kanclerio sprendime dėl lėšų skyrimo projektams nurodoma:
47.1. pagrindas finansuoti arba nefinansuoti projektus (teisės aktų nuostatos, Komisijos protokolų duomenys);
47.2. finansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkį, prašomas sumas, skiriamas sumas;
47.3. rezervinių projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas;
47.4. nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas;
47.5. atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas sumas;
47.6. pavedimas atsakingo už konkurso organizavimą ministerijos administracijos padalinio vadovui užtikrinti tinkamą Nuostatų įgyvendinimą finansuojant projektus;
48. Komisijos sekretorius perduoda Tarnybai patvirtintą ministerijos kanclerio potvarkio kopiją, paraišką ir visus protokolinius Komisijos sprendimus.
49. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis sudaroma tarp pareiškėjo ir Tarnybos ne vėliau nei per 15 darbo dienų nuo ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.
50. Nesudarius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 49 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, Tarnyba teikia ministerijai pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšų. Pareiškėjui nesudarius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 49 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 45 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projekte prašomų lėšų, sąmata ir (ar) veiklų planas tikslinimas Nuostatų 45 punkte nurodyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.
51. Pareiškėjai raštu informuojami apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ
53. Lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2019 m. sausio 1 d. iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki 2019 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei įprasta rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.
54. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai atidarytoje sąskaitoje, įvertinę jų laikymo, naudojimo, saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje bei patvirtintoje sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d. pareiškėjai privalo pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Tarnybos sąskaitą nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą.
Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reguliuojančiais teisės aktais.
Komisija turi teisę mažinti projektui įgyvendinti siūlomų skirti lėšų sumą, atsižvelgdama į sutrumpėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį, jeigu jis turi įtakos numatomoms vykdyti veikloms, jų apimčiai ir (ar) pareiškėjo prašomų lėšų dydžiui.
55. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
Išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turi sudaryti iki 85 procentų projektui skirtų lėšų.
56. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:
56.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 5 procentai projektui įgyvendinti ministerijos skirtų lėšų):
56.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
56.1.2. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
56.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
56.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 4 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 11 punkte numatytų veiklų vykdymu):
56.2.1. darbuotojų, tiesiogiai įgyvendinančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
56.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, įrangai, reikmenims ir priemonėms, tiesiogiai susijusioms su projekto veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 56.3 papunktyje;
56.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veikla, įsigyti;
56.2.5. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms bei paslaugoms, leidybos paslaugoms įsigyti;
56.2.7. patalpų, kuriose organizuojama ar teikiama emocinė pagalba telefonu, nuomos ir (ar) komunalinės išlaidos (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, kitos patalpų išlaikymo ir priežiūros išlaidos);
56.2.8. išlaidos mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas;
56.2.9. su savanoriška veikla teikiant emocinę pagalbą telefonu susijusios išlaidos:
56.2.9.1. kelionės iki vietos, kur bus atliekama savanoriška veikla, ir iš jos išlaidos, taip pat kelionės išlaidos, susijusios su savanoriškos veiklos atlikimu;
57. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
57.2. investiciniams projektams finansuoti, pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, išperkamajai nuomai;
57.3. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, įsigyti, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;
58. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas pagrįstą prašymą kartu su lyginamąja tikslinamų projekto išlaidų sąmata turi raštu pateikti Tarnybai. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
Apie leidimą tikslinti sąmatą Tarnyba pareiškėją informuoja raštu. Prašymai tikslinti prašymą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
59. Ministerija, skyrusi papildomų lėšų emocinei pagalbai telefonu teikti, neskelbdama naujo konkurso, per 5 darbo dienas apie tai informuoja pareiškėją, kurio pateiktam projektui skirtas finansavimas, nurodo ministerijos skirtų papildomų lėšų emocinei pagalbai telefonu teikti dydį ir paprašo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą. Lyginamąją projekto išlaidų sąmatą ir patikslintą priemonių ir (ar) veiklų vykdymo planą pareiškėjas turi raštu pateikti ministerijai per 5 darbo dienas. Papildomos lėšos skiriamos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu ministerijos kanclerio potvarkiu.
Jei pareiškėjas nepateikia patikslintos sąmatos ir priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plano arba jei jis pateikia minėtus dokumentus ir, skyrus papildomą finansavimą projektui, lieka nepanaudotų lėšų, Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu ministerijos kanclerio potvarkiu, ministerijos papildomai skirtos lėšos eilės tvarka gali būti skirtos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.
60. Pareiškėjas privalo raštu informuoti ministeriją ir Tarnybą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, kurie įrodytų, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
61. Pareiškėjas privalo informuoti ministeriją ir Tarnybą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Tarnyba sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Tarnybai, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas.
62. Pareiškėjas privalo:
62.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;
62.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Tarnybai pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ataskaitas bei finansines ataskaitas pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro arba Tarnybos patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;
62.3. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.
64. Tarnyba tikrina, ar valstybės biudžeto lėšas projektui įgyvendinti gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų Tarnybos nustatyta tvarka.
65. Tarnyba, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Tarnybą apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei pareiškėjas per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Tarnybos apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, nustatytus reikalavimus, Tarnyba privalo vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjusi prieš 10 darbo dienų.
Tarnybai nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti Tarnybai per jo nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas ministerijos programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
66. Tarnyba nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju, ir skirtos lėšos grąžinamos, jei:
66.2. Tarnyba nustato esminių Nuostatų, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, pažeidimų;
66.3. vadovaujantis Nuostatų 65 punktu, sustabdomas valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymas;
66.4. paaiškėja, kad deklaracijoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, pareiškėjas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo arba sudarius nurodytą sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos.
67. Tarnyba apibendrintas kiekvieno metų ketvirčio projektų vykdymo ataskaitas, išvadas dėl projekto įgyvendinimo bei pasiūlymus pateikia ministerijai kas ketvirtį iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 17 d., o metinę projektų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo tinkamumo ataskaitą – iki kitų kalendorinių metų sausio 20 d.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
68. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė ministerija.
69. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Tarnybos ir (ar) ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.
70. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į Tarnybos pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar lėšos tinkamai panaudotos, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
71. Pareiškėjas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
72. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
73. Ministerija ir Tarnyba neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.
74. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą lėšų sumą.
75. Ministerija ir Tarnyba turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
76. Ministerija savo interneto svetainėje pagal Tarnybos pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių / konkursų įgyvendinimo ataskaitas.