LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PASLAUGOMS IŠ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĖS ATLIKIMO VIETŲ PALEIDŽIAMIEMS (PALEISTIEMS) ASMENIMS TEIKTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2024–2026 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. spalio 4 d.Nr. A1-650
Vilnius
Įgyvendindama Lygių galimybių įgyvendinimo 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1‑507 „Dėl Lygių galimybių įgyvendinimo 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1 papunktyje nurodytą priemonę „Finansuoti nevyriausybinių organizacijų projektą, skirtą iš pataisos įstaigų paleidžiamų asmenų socialinės integracijos veikloms vykdyti“, vadovaudamasi Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Projektų, skirtų socialinės integracijos paslaugoms iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti, atrankos konkurso organizavimo 2024–2026 metais nuostatus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro
2023 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. A1-650
PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PASLAUGOMS IŠ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĖS ATLIKIMO VIETŲ PALEIDŽIAMIEMS (PALEISTIEMS) ASMENIMS TEIKTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2024–2026 METAIS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų, skirtų socialinės integracijos paslaugoms iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti (toliau – projektai), atrankos konkurso organizavimo
2024–2026 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo 2024–2026 metais bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, finansavimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo, vykdymo ir kontrolės, atsiskaitymo už gautų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą tvarką, projektų finansavimo pratęsimo tvarką ir konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1 Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.
2.2. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma.
2.3. Pareiškėjas – juridinis asmuo, kuris pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas nevyriausybine organizacija (toliau – NVO), turi NVO žymą Juridinių asmenų registre, atitinka Nuostatų 16 punkte nustatytus reikalavimus ir kuris pateikė paraišką konkursui, siekdamas gauti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti.
2.4. Partneris – viešasis juridinis asmuo, kuris Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, patvirtinančią, kad jis yra NVO, turi ne mažesnę negu 3 metų darbo su asmenimis, paleidžiamais (paleistais) iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų, patirtį ir su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį).
2.5. Projektas – Nuostatų nustatyta tvarka įvertinta paraiška su visais pridedamais dokumentais, kurią pateikusiam pareiškėjui skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei duomenų bazėse (pvz., valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenų bazėse) esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti).
2.6. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su SPPD.
2.7. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos probacijos įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekse, Iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-939/1R-324 „Dėl Iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), todėl Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos vadovaujantis Taisyklėmis.
4. Konkursą organizuoja Ministerija, vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
5. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus socialinės integracijos paslaugoms iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti, vadovaujantis Iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-939/1R-324 „Dėl Iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
6. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas (-i) ir finansuotas (-i) geriausiai įvertintas (-i) projektas (-ai), kurio (kurių) vykdytojas (-ai) teiks socialinės integracijos paslaugas ir (ar) kitą pagalbą iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims.
7. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai) ir SPPD interneto svetainėje https://sppd.lrv.lt/.
Skelbime nurodoma:
7.2. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga (paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);
7.4. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
8. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą antriems metams – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą tretiems metams – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d.
10. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2024 metais – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų, 2025 metais – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų, 2026 metais – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų.
11. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų.
III SKYRIUS
finansuotinos veiklos
13. Vykdant projektus finansuotinos veiklos:
13.1. individuali pagalba (informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas ir kt.), teikiama iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems asmenims kalėjimuose;
13.2. individuali pagalba (asmens poreikių ir situacijos vertinimas, pagalbos teikimo proceso koordinavimas ir stebėjimas, individualaus pagalbos plano sudarymas), teikiama iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleistiems asmenims;
13.3. psichologinė, teisinė, sveikatos priežiūros, švietimo pagalba, teikiama ir (ar) organizuojama iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;
13.4. palydimosios paslaugos, teikiamos iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;
13.5. kita pagalba, teikiama ir (ar) organizuojama iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims, atsižvelgiant į individualius jų poreikius, susijusi su ikiteisminiu tyrimu ir teisminiu procesu, darbo paieškomis, pagalba įsidarbinant ir (ar) pradėjus dirbti, taip pat pagalba tvarkant asmens dokumentus (pvz., pagalba kreipiantis dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo arba keitimo);
13.6. visuomenės sąmoningumo didinimas ir informavimas (informacijos sklaida žiniasklaidos priemonėmis, socialinės akcijos ir kt.), siekiant formuoti teigiamą požiūrį į asmenis, paleidžiamus (paleistus) iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų;
13.7. prevencinė veikla, visuomenės informavimas ir švietimas (darbas su socialinę riziką patiriančiais asmenimis (šeimomis), likusiais be tėvų globos vaikais, jaunimu, priklausomybę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų turinčiais asmenimis);
14. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), įgyvendindamas projektą, turi vykdyti ne mažiau kaip šešias Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas.
15. Vykdydamas Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:
15.1. reikiamą socialinės integracijos paslaugas ir (ar) kitą pagalbą iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikiančių specialistų kvalifikaciją;
15.2. asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymąsi bei iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikiamų socialinės integracijos paslaugų ir (ar) kitos pagalbos konfidencialumą;
15.3. informacijos apie iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamus (paleistus) asmenis, kuriems teikiamos socialinės integracijos paslaugos ir (ar) kita pagalba (pvz., asmens duomenų), perdavimą kitiems asmenims tik teisės aktų nustatyta tvarka;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS (PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS) IR PROJEKTŲ VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS
16. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
16.1. turi būti NVO, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija;
16.2. turi atstovauti iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų interesams ne trumpiau kaip trejus metus nuo jo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos;
16.3. turi vienyti ne mažiau kaip tris narius (juridinius asmenis) ir (ar) būti sudaręs bendradarbiavimo ar partnerystės sutartis su partneriais (NVO), teikiančiais (galinčiais teikti) kompleksines socialinės integracijos paslaugas iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;
17. Projekto vykdytojas turi atitikti Nuostatų 16 punkte nurodytus reikalavimus, keliamus pareiškėjui.
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ (PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI, PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
19. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) prisiima Taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimus.
20. Vykdydamas projektą, pareiškėjas (projekto vykdytojas) įsipareigoja iki 2024 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2025 m. – iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2026 m. – iki 2026 m. gruodžio 31 d. pasiekti:
20.1. šiuos esminius kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 50 punkte nustatytos sankcijos:
20.1.1. kasmet į projekto veiklas įtraukti ne mažiau nei 150 iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų asmenų, užtikrinant, kad 2024 metais iki 2024 m. rugsėjo 30 d., o pratęsus projekto finansavimą 2025 metams – iki 2025 m. rugsėjo 30 d. projekto veiklose būtų dalyvavę ne mažiau nei 90 iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų asmenų;
20.1.2. kasmet į projekto veiklas įtraukti ne mažiau nei 150 iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleistų asmenų, užtikrinant, kad 2024 metais iki 2024 m. rugsėjo 30 d., o pratęsus projekto finansavimą 2025 metams – iki 2025 m. rugsėjo 30 d. projekto veiklose būtų dalyvavę ne mažiau nei 90 iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleistų asmenų;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jei projektų finansavimas Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais pratęsiamas 2025 ir 2026 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos atitinkamai nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. bei nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (pvz., projekto vykdytojo atstovų susitikimų darbo klausimams su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais aptarti protokolai, bendradarbiavimo su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis sutartys, renginiuose ar konsultacijose dalyvavusių asmenų registracijos sąrašai, renginių, mokymų, seminarų ar konsultacijų darbotvarkės, sklaidos bei viešinimo priemonių dokumentacija, specialistų teikiamų konsultacijų registracijos žurnalai, sudaryti individualios pagalbos planai ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį);
22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 5 punkte nurodyto konkurso tikslo, Nuostatų 6 punkte numatyto siektino konkurso rezultato siekimu ir Nuostatų 13 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
22.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:
22.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijos darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);
22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos;
22.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju Lietuvos Respublikoje) įsigijimo išlaidos;
22.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo (projekto vykdytojo) ar (ir) pareiškėjo (projekto vykdytojo) partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);
22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
22.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (psichologų, teisininkų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
22.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo (projekto vykdytojo) nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir projektui vykdyti skirtų patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo paslaugų išlaidos);
22.2.2.7. projekto viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);
22.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, įrangai, smulkiam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems seminarams ar mokymams, ar projekto vykdytojo atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 24.5 papunktyje;
22.2.2.9. išlaidos kitoms projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, lektorių ar mokymų vadovų, projekto sklaidos), įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
23. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 22.1.1. ir 22.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
24. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos (netinkamos finansuoti išlaidos):
24.1. pareiškėjo (projekto vykdytojo), taip pat pareiškėjo (projekto vykdytojo) partnerio (-ių) ir (ar) kito (-ų) fizinio (-ių) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) įsiskolinimams padengti ir (ar) investiciniams projektams finansuoti;
24.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų aplinkos ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;
24.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui) ar pareiškėjo (projekto vykdytojo) partneriui (-iams), nuomai projekto veiklai vykdyti;
24.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
24.7. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2024 m. gruodžio 31 d., jei projekto finansavimas nebūtų pratęstas 2025 metams, o jei projekto finansavimas būtų pratęstas 2025 metams, išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms po 2025 m. gruodžio 31 d., padengti;
24.9. išlaidoms, skirtoms politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinių kampanijų dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinių kampanijų dalyviams remti, padengti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
25. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje pagal Nuostatų 26 punkte nustatytus reikalavimus lietuvių kalba užpildant 2024, 2025 ir 2026 m. paraiškas bei detalias projektų įgyvendinimo sąmatas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Jeigu pateikiama tik vienų metų paraiška, ji nevertinama ir finansavimas jai neskiriamas. Jeigu pareiškėjas pateikė daugiau nei po vieną 2024, 2025 ir 2026 m. paraišką, vertinama ta konkrečių metų paraiška, kurios pateikimo laikas yra vėlesnis, tačiau ne vėlesnis negu Nuostatų 7.2 papunktyje nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną Ministerijai nurodo, kurią paraišką vertinti. Paraiška, užpildyta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
26. Paraiškoje nurodoma:
26.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir projekto vadovą, finansininką (informacija teikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles));
26.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
26.11. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (pvz., informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos veiklos, bei apie jų tinkamumą projektui įgyvendinti, darbuotojų ir savanorių skaičius, telefono linijų skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);
26.12. projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys);
26.13. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);
26.14. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, projekto veiklos vykdymo pradžia, pabaiga, planuojama vykdymo vieta, atsakingas (‑i) vykdytojas (-ai) (juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai)), kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklas, nurodytas Nuostatų 13 punkte, taip pat nurodoma informacija apie planuojamą projekto viešinimą;
26.15. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų;
27. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, bei nuorodas į dokumentus ir informaciją internete:
27.1. pareiškėjo steigimo dokumento (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarties) (religinės bendruomenės ir bendrijos, neturinčios savo statuto ar įstatų, turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad ši religinė bendruomenė pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamas veiklas);
27.2. galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
27.3. projekto vadovo, projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį); projekto buhalterio (-ų) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (kuriuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (pvz., diplomų, pažymėjimų datos ir numeriai);
27.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
27.5. bendradarbiavimo ar partnerystės sutarčių su ne mažiau kaip trimis partneriais (NVO), teikiančiais (galinčiais teikti) kompleksines socialinės integracijos paslaugas iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;
27.6. ne mažesnę nei trejų metų pagalbos teikimo iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims (atlikusiems terminuoto laisvės atėmimo bausmę ar paleistiems lygtinai) patirtį patvirtinančių dokumentų (veiklos ataskaitų ir (ar) pagalbos teikimo minėtiems asmenims sutarčių);
27.7. pasirašytos Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijos (Nuostatų 1 priedas);
27.8. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;
27.9. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei jame numatoma vykdyti veiklas (pvz., sutarčių);
28. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 24.00 val.
29. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos tel. +370 658 59 788. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.
30. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
33. Projektai, kuriems įgyvendinti siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
34. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 35 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
35. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:
35.1. paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį finansuojamoms veikloms, nurodytoms Nuostatų 13 punkte, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nepagrįsti, neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies pagrįsti, iš dalies aiškūs ir informatyvūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – pagrįsti, aiškūs, informatyvūs, atitinka konkurso tikslą;
35.2. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos, netinkamos projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos, iš dalies tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos, tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti;
35.3. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – laukiami rezultatai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – laukiami rezultatai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – laukiami rezultatai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
35.4. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – lėšos neatitinka planuojamų atlikti veiklų ir (ar) priemonių sąrašo, nedetalios, nerealios ir visiškai nepagrįstos; 1–9 – lėšos iš dalies atitinka planuojamų atlikti veiklų ir (ar) priemonių sąrašą, iš dalies detalios, iš dalies realios ir pagrįstos; 10 – lėšos atitinka planuojamų atlikti veiklų ir (ar) priemonių sąrašą, detalios, realios ir pagrįstos;
35.5. projekto vykdytojo (-ų) tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai netinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai iš dalies tinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai visiškai tinkami projektui sėkmingai įgyvendinti.
36. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 45. Privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Projektai, kurių paraiškos nesurinko minimalios balų sumos, nefinansuojami.
37. Projektai reitinguojami pagal bendrą dviejų ekspertų trims projektų paraiškoms (2024, 2025 ir 2026 m.) skirtų balų vidurkį. SPPD gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo apibendrina, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai ir išvedamas bendras dviejų ekspertų trims paraiškoms skirtų balų vidurkis.
38. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje lėšų dalis, skirta projektui administruoti, yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Taisyklių 64 punkte nustatyta tvarka.
39. Jeigu Taisyklių 37 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.
40. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti šiuos projektus vadovaujantis Taisyklių 51 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
41. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais vertinimo kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
45. Projektų vykdytojai, kurių projektams skirtas finansavimas ir su kuriais sudaryta Sutartis, privalo projektus įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2025 metams – ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2026 metams – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jie privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SPPD informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
45.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (einamųjų kalendorinių metų duomenys teikiami didėjančia tvarka po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);
45.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (einamųjų kalendorinių metų duomenys teikiami didėjančia tvarka po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);
45.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (einamųjų kalendorinių metų duomenys nurodomi didėjančia tvarka po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);
45.4. veiklų įvykdymo ataskaita (einamųjų kalendorinių metų duomenys teikiami didėjančia tvarka pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
45.4.1. įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 13 punkte ir su paraiška pateiktame projekto veiklų plane);
46. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą, konkurso pavadinimą, projekto pavadinimą ir kodą, Sutarties datą ir numerį, kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl projekto išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
47. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas projekto išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
48. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą, konkurso pavadinimą, projekto pavadinimą ir kodą, Sutarties datą ir numerį, kartu pateikdamas lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) projekto veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (perduodamas projekto vykdytojo prašymas ir kita su veiklų plano keitimu susijusi informacija). Ministerijos paskirtas asmuo per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, atsakingas SPPD specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.
49. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas ir (ar) Sutarties data ir numeris bei reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
50. Jei projektas įgyvendinamas netinkamai ar jei sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, nesiekiama ar nepavyksta pasiekti Nuostatų 20 punkte nustatytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių ar jų dalies, Taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
50.1. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS
51. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų, einančių po ataskaitinių metų, gruodžio 31 dienos ir ne daugiau nei du kartus tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projektų finansavimą antriems metams, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki pratęsus projektų finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus projektų finansavimą tretiems metams, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus projektų finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą kitiems metams, projekto vykdytojas iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos informacinės sistemos priemonėmis pateikia:
51.1. projekto vykdytojo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą (Nuostatų 2 priedas);
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
54. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui įgyvendinti gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios įvertinus SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skirti valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus jo paraišką.
55. Ministerijos veiksmai ir (ar) neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui gali būti apskundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali apskųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali apskųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
56. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (veiklos ar buveinės adreso, telefono ryšio numerio, fakso ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.
57. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą lėšų sumą ir pagal SPPD pateiktą formą apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
58. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
59. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
60. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.
61. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.