Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2013 M. GRUODŽIO 18 D.
NUTARIMO NR. 1253 „DĖL NACIONALINĖS SUSISIEKIMO PLĖTROS
2014–2022 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. gruodžio 11 d. Nr. 1268
Vilnius
Pakeisti Nacionalinę susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“:
1. Pakeisti 9.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„9.2.2. Lietuvoje tarpmiestinį susisiekimą viešuoju transportu koordinuoja Lietuvos transporto saugos administracija, susisiekimą miestuose ir priemiesčiuose – savivaldybės. Tarpmiestinį susisiekimą geležinkeliais organizuoja Susisiekimo ministerija, tarpmiestinį susisiekimą geležinkeliais vykdo viešosioms keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugoms teikti parinkta geležinkelio įmonė (vežėjas). Šios institucijos tik iš dalies bendradarbiauja tarpusavyje planuodamos maršrutus, derindamos tvarkaraščius, kainodarą, informavimo ir rinkodaros priemones. Plečiantis didiesiems miestams, priemiesčių teritorijos patenka į kitų savivaldybių teritoriją (didžiųjų miesto savivaldybių ir rajono savivaldybių atveju), todėl jos neįtraukiamos į bendrą miesto viešojo transporto sistemą. Išaugusi urbanizacija iškėlė iššūkių transporto sistemai: urbanistinės sklaidos augimas, miestų ir jų priemiesčių plėtra bei naujų verslo centrų ir gyvenamųjų rajonų kūrimasis neigiamai paveikė transporto sistemos plėtrą, išaugo asmeninių automobilių poreikis, viešasis transportas nebeužtikrina gyventojų judumo poreikių. Darbo vietos ir paslaugų centrai (įskaitant valstybines institucijas) telkiasi miesto centre, o gyvenamieji rajonai – miesto pakraščiuose ir priemiesčiuose. Taip sukuriami papildomi eismo srautai, ypač piko metu. Nėra sprendimų, kaip suderinti asmeninį ir viešąjį transportą (pvz., Park&Ride sistemų).“
2. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Pagal Programoje numatytus tikslus ir uždavinius įgyvendintų projektų būklė viešojoje geležinkelių infrastruktūros srityje bus prižiūrima vadovaujantis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksu, kuris nustato viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros finansavimo šaltinius. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros programos finansuojamos iš užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą, valstybės biudžeto, ES struktūrinių fondų ir privačių lėšų. Viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektus įgyvendina akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijoms atlikti įsteigta akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.“
3. Pakeisti 1 priedo 1.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„1.9. |
Įrengti naują, atnaujinti ir tobulinti esamą tarptautinės ir vietinės reikšmės geležinkelių infrastruktūrą (įskaitant naujų projekto „Rail Baltica“ geležinkelio kelių ir antrųjų geležinkelio kelių bei aplinkkelių tiesimą), įgyvendinti naujus kontrolės, valdymo ir signalizacijos, energijos posistemių projektus (įskaitant geležinkelių linijų elektrifikavimą) |
nutiestų naujų 1 435 mm pločio vėžės geležinkelio kelių ilgis, kilometrais |
0
|
100
|
126
|
Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“. |
nutiestų naujų (taip pat ir antrųjų geležinkelio kelių) 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių kelių ilgis, kilometrais
|
0
|
64
|
75
|
|||
rekonstruotų 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių kelių ilgis, kilometrais
|
0
|
2,4
|
196,4
|
|||
elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis, kilometrais |
122 |
150 |
314 |
4. Pakeisti 1 priedo 1.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„1.14. |
Kurti ir diegti intelektines transporto sistemas (toliau – ITS), technologijas, inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (eismo informavimo ir srautų valdymo, pažeidimų kontrolės, eismo stebėjimo sistemos ir kt.), kurie padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose, sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį |
įdiegtų arba patobulintų ITS ir kitų inovacijų, padedančių užtikrinti keleivių ir krovinių judumą, projektai, vienetais |
– |
2
|
3+ (2) |
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“. |
5. Pakeisti 1 priedo 1.16 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„1.16. |
Sukurti ir plėtoti viešųjų logistikos centrų infrastruktūrą ir užtikrinti jų jungtis su tarptautiniais transporto koridoriais |
pastatyti įvairiarūšio transporto terminalai, vienetais |
– |
3
|
4 |
Susisiekimo ministerija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“, savivaldybės“. |
6. Pakeisti 1 priedo 3.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„3.9. |
Skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu ir didinti viešojo transporto patrauklumą atnaujinant transporto priemones, gerinant viešojo transporto infrastruktūrą, diegiant universalaus dizaino sprendimus, didinti prieinamumą, diegti viešojo transporto pirmumo sistemas ir plačiau taikyti ITS sprendimus |
įsigytos viešojo transporto priemonės, vienetais |
–
|
20
|
60
|
uždaroji akcinė bendrovė „LG Keleiviams“, Susisiekimo ministerija, savivaldybės“. |
įdiegtos viešojo transporto pirmumo skatinimo sistemos, vienetais |
1 |
2 |
2 |
7. Pakeisti 1 priedo 4.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„4.8. |
|
Didinti energijos vartojimo efektyvumą – skatinti alternatyvių energijos šaltinių (degalų) naudojimą transporte, sukurti tam reikalingą infrastruktūrą ir atnaujinti viešojo transporto parką |
objektų (sankryžų, pėsčiųjų perėjų) apšvietimo įrenginių, turinčių vėjo turbinas, saulės plokštes ir akumuliatorius, įrengimas, vienetais |
4
|
11
|
22
|
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“, uždaroji akcinė bendrovė „LG Keleiviams“. |
naujos kartos dyzelinių traukinių skaičius, vienetais
|
–
|
6
|
9
|
||||
naujos kartos elektrinių traukinių skaičius, vienetais |
– |
4 |
4 |
8. Pakeisti 1 priedo 4.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„4.10. |
Mažinti transporto sistemos skleidžiamo triukšmo neigiamą poveikį – modernizuoti ir tobulinti valstybinės reikšmės automobilių kelių ir viešąją geležinkelių infrastruktūrą pagal parengtus strateginius triukšmo žemėlapius ir triukšmo prevencijos planus arba savivaldybių strateginius plėtros ir (ar) veiklos planus, automobilių kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros techninius projektus |
šalia valstybinės reikšmės kelių įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais |
1,1
|
3,4
|
5,5
|
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos |
šalia viešosios geležinkelių infrastruktūros įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais
|
–
|
41
|
41
|
|||
atnaujinti pagrindinių geležinkelių, kuriais per metus važiuoja daugiau nei 30 tūkst. traukinių, strateginiai triukšmo žemėlapiai ir parengti triukšmo prevencijos veiksmų planai
|
–
|
1
|
2
|
|||
parengtas viešosios geležinkelių infrastruktūros strateginis triukšmo žemėlapis, kuriame pažymėtos didesnio triukšmo nei ribinis geležinkelių transporto triukšmo lygis veikiamos teritorijos |
–
|
–
|
1
|
9. Pakeisti 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„5.4. |
Didinti eismo saugą ir saugumą, tobulinti eismo valdymą diegiant ITS ir kitas inovacijas |
įdiegtų saugą ir saugumą didinančių bei eismo valdymą gerinančių ITS ir kitų inovacijų projektai, vienetais
|
– |
2+ (2) |
3 + (1) + (2) |
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“, savivaldybės“. |