LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL REGIONO PLĖTROS TARYBAI skirtinų valstybės biudžeto LĖŠŲ apskaičiavimo ir skyrimo metodikos patvirtinimo

 

2021 m. kovo 10 d. Nr. 1V-182

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 28 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 900 „Dėl Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo įgyvendinimo“ 2.1.4 papunkčiu,

t v i r t i n u Regiono plėtros tarybai skirtinų valstybės biudžeto lėšų apskaičiavimo ir skyrimo metodiką (pridedama). 

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                                    Agnė Bilotaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2021 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. 1V-182

 

 

REGIONO PLĖTROS TARYBAI SKIRTINŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR SKYRIMO METODIKA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Regiono plėtros tarybai skirtinų valstybės biudžeto lėšų apskaičiavimo ir skyrimo metodika (toliau – Metodika) nustato valstybės biudžeto lėšų poreikio Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo (toliau – Įstatymas) 25 straipsnio 1 dalyje nurodytoms regiono plėtros tarybos išlaidoms apmokėti ir regiono plėtros tarybos funkcijoms ir veikloms, kurios, vadovaujantis Įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 1 punktu, yra finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, vykdyti apskaičiavimo, regiono plėtros tarybai skirtinos valstybės biudžeto lėšų sumos ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos vertinimo kriterijų (toliau – vertinimo kriterijai) nustatymo, valstybės biudžeto lėšų skyrimo regiono plėtros tarybai bei jos atsiskaitymo už skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą veiklą tvarką.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS FINANSUOJAMOS IŠLAIDOS

 

3. Valstybės biudžeto lėšos skiriamos regiono plėtros tarybos išlaidoms, kurių reikia Įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 1–8 ir 11 punktuose nustatytoms regiono plėtros tarybos funkcijoms (toliau – specialiosios remtinos funkcijos) ir regiono plėtros tarybos kolegijos (toliau – kolegija) narių, regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus (toliau – administracijos direktorius) ir regiono plėtros tarybos administracijos darbuotojų (toliau – administracijos darbuotojai) (toliau kartu – regiono plėtros tarybos personalas) kvalifikacijos, reikalingos atliekant Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nustatytus regiono plėtros tarybos veiklos tikslus atitinkančią veiklą, tobulinimo veikloms vykdyti. Valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos:

3.1. išlaidos kolegijos narių (išskyrus kolegijos nariais esančius savivaldybių merus ir ne visuomeniniais pagrindais dirbančius savivaldybių merų pavaduotojus) atlyginimui už darbo laiką atliekant neatsiejamai su specialiųjų remtinų funkcijų vykdymu susijusias kolegijos narių pareigas ir įstatymuose nustatytų privalomų mokėti mokesčių ir įmokų, susijusių su kolegijos nariams mokamu atlyginimu, mokėjimui;

3.2. išlaidos administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų darbo užmokesčiui ir kitoms su administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų darbo santykiais susijusiems mokėjimams (t. y. įstatymuose nustatytų privalomų mokėti mokesčių ir įmokų, susijusių su darbuotojams mokamu darbo užmokesčiu, taip pat Lietuvos Respublikos darbo kodekse nurodytais atvejais darbuotojui mokamų išmokų mokėjimui);

3.3. paslaugų, prekių ir kito turto įsigijimo išlaidos.

4. Regiono plėtros tarybos išlaidomis, kurių reikia valstybės biudžeto lėšomis finansuojamoms veikloms vykdyti, laikomos išlaidos, kurias regiono plėtros taryba patiria tiesiogiai vykdydama specialiąsias remtinas funkcijas ir regiono plėtros tarybos personalo kvalifikacijos tobulinimo veiklas (toliau kartu – valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla), taip pat išlaidos, kurias regiono plėtros taryba patiria vykdydama bendrąsias (buhalterinės apskaitos, dokumentų valdymo, regiono plėtros tarybos personalo administravimo ir kitas pagalbinio pobūdžio) funkcijas, kuriomis padedama įgyvendinti valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą veiklą (toliau – bendrosios funkcijos).

5. Kolegijos nario pareigomis, neatsiejamai susijusiomis su specialiųjų remtinų funkcijų vykdymu, laikoma:

5.1. dalyvavimas kolegijos posėdžiuose svarstant klausimus, susijusius su bent viena iš kolegijos funkcijų, nurodytų Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1–5, 8 ir 9 punktuose, ir (ar) klausimus, susijusius su Įstatymo 26 straipsnio 13 dalyje nurodytų kolegijos teisių įgyvendinimu, ir priimant šiais klausimais sprendimus, taip pat svarstant ir priimant sprendimus, nurodytus Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 7 punkte, kai tokie sprendimai priimami siekiant parengti, pakeisti ar įgyvendinti regiono plėtros planą ir (arba) įgyvendinti Regionų plėtros programoje regionui nustatytas išankstines sąlygas, sprendimus, nurodytus Įstatymo 26 straipsnio 6 ir 8 dalyse ir 27 straipsnio 4 dalyje, bei sprendimus dėl regiono plėtros tarybos funkcijų, kurios nustatytos kituose įstatymuose ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, įgyvendinimo;

5.2. kolegijos sprendimu atstovavimas regiono plėtros tarybai kitose institucijose, įstaigose, organizacijose Metodikos 5.1 papunktyje nurodytais klausimais;

5.3. dalyvavimas pretendentų į administracijos direktoriaus pareigas atrankos komisijos darbe (taikoma kolegijos nariams, kuriuos kolegija, vadovaudamasi Konkursų į regionų plėtros tarybų administracijų direktorių pareigas organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Vyriausybės 2020 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 900 „Dėl Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo įgyvendinimo“, paskiria būti pretendentų į administracijos direktoriaus pareigas atrankos komisijos nariais).

6. Kolegijos pirmininko pareigomis, neatsiejamai susijusiomis su specialiųjų remtinų funkcijų vykdymu, be Metodikos 5 punkte nurodytų pareigų, laikoma:

6.1. pirmininkavimas kolegijos posėdžiams, kuriuose svarstomi Metodikos 5.1 papunktyje nurodyti klausimai ir (ar) priimami šiais klausimais kolegijos sprendimai, taip pat tokių posėdžių darbotvarkių sudarymas, protokolų ir sprendimų pasirašymas;

6.2. dalyvavimas Nacionalinės regioninės plėtros tarybos posėdžiuose.

7. Jeigu administracijos direktorius ir (ar) bent vienas administracijos darbuotojas atlieka ne tik su valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos vykdymu susijusias funkcijas, regiono plėtros taryba turi įvertinti visas administracijos direktoriaus ir kiekvieno administracijos darbuotojo atliekamas funkcijas ir darbo laiko, skiriamo valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai bei šios veiklos vykdymui tenkančiai bendrųjų funkcijų daliai atlikti, bei kito darbo laiko pasiskirstymą ir, atsižvelgdama į vertinimo rezultatus, apskaičiuoti administracijos direktoriaus ir kiekvieno administracijos darbuotojo pareigybės funkcijų susiejimą su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla. Kiekvienos pareigybės funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla apskaičiuojamas pagal formulę (atliekant formulėje nurodytus veiksmus, gaunamas skaičius aritmetiškai suapvalinamas):

Fsus = Hsus / H × 100 %,

kur:

Fsus pareigybės funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentai);

Hsus – darbo laikas, kurį administracijos direktorius ar administracijos darbuotojas per biudžetinius metus skiria valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai bei šios veiklos vykdymui tenkančiai bendrųjų funkcijų daliai atlikti per biudžetinius metus (valandų skaičius);

H – darbo laikas, kurį administracijos direktorius ar administracijos darbuotojas per biudžetinius metus skiria visoms pareigybės funkcijoms atlikti (valandų skaičius).

8. Metodikos 7 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotus regiono plėtros tarybos pareigybių funkcijų susiejimus su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla, kurie yra mažesni kaip 100 procentų, tvirtina administracijos direktorius.

9. Administracijos direktoriaus ar administracijos darbuotojo, kurio pareigybės funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla yra lygus 100 procentų, darbo užmokesčio ir kiti su darbo santykiais susiję mokėjimai apmokami valstybės biudžeto lėšomis. Administracijos direktoriaus ar administracijos darbuotojo, kurio pareigybės funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla yra mažesnis negu 100 procentų, darbo užmokesčio ir kiti su darbo santykiais susiję mokėjimai valstybės biudžeto lėšomis apmokami valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos dalimi pagal jo pareigybės funkcijų susiejimą.

10. Išlaidos kolegijos narių atlyginimui ir įstatymuose nustatytų privalomų mokėti mokesčių ir įmokų, susijusių su kolegijos nariams mokamu atlyginimu, mokėjimui apmokamos valstybės biudžeto lėšomis pagal kolegijos nario faktiškai dirbtą laiką, atliekant Metodikos 5 ir 6 punktuose nustatytas pareigas. Kolegijos nario faktiškai dirbtas laikas apskaičiuojamas vadovaujantis kolegijos nario darbo laiko apskaičiavimo tvarka, kurią nustato Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras. Regiono plėtros tarybos visuotinis dalyvių susirinkimas, atsižvelgdamas į Metodikoje nustatyta tvarka biudžetiniams metams skiriamas valstybės biudžeto lėšas, nustato kolegijos nario darbo, atliekant Metodikos 5 ir 6 punktuose nustatytas pareigas, valstybės biudžeto lėšomis apmokamų valandų per mėnesį ir (ar) biudžetinius metus maksimalų skaičių.

11. Regiono plėtros tarybos paslaugų, prekių ir kito turto įsigijimo išlaidos apmokamos valstybės biudžeto lėšomis ta dalimi, kuri yra pagrįstai susijusi su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (įskaitant šiai veiklai vykdyti tenkančią bendrųjų funkcijų dalį), išskyrus Metodikos 12 ir 13 punktuose nurodytus atvejus.  

12. Kai tik dalis regiono plėtros tarybos išlaidų, nurodytų Metodikos 11 punkte, yra susijusi su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (įskaitant šiai veiklai vykdyti tenkančią bendrųjų funkcijų dalį) ir nėra galimybės atskirti išlaidų dalies, apmokamos valstybės biudžeto lėšomis, šiame punkte nurodytos išlaidos valstybės biudžeto lėšomis apmokamos ta dalimi, kuri lygi Metodikos 7 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotų administracijos direktoriaus ir visų administracijos darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimų su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentų) vidurkiui. Regiono plėtros tarybos pareigybių funkcijų susiejimų su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla vidurkis apskaičiuojamas pagal formules:

Fsusvid = Fsusbendr / Pbendr,

Fsusbendr = Fsusadr + Fsusd(1) + Fsusd(2) + ... Fsusd(n),

Pbendr = Padr + Pd(1) + Pd(2) + ... Pd(n),

kur:

Fsusvid – regiono plėtros tarybos pareigybių funkcijų susiejimų su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla vidurkis, procentai;

Fsusbendr – regiono plėtros tarybos pareigybių funkcijų susiejimų su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentų) suma;

Pbendr – administracijos direktoriaus pareigybės ir visų administracijos darbuotojų pareigybių bendras skaičius;

Fsusadr  – administracijos direktoriaus pareigybės funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentai), apskaičiuotas Metodikos 7 punkte nustatyta tvarka;

Fsusd(1) – administracijos darbuotojo pareigybės Nr. 1 funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentai), apskaičiuotas Metodikos 7 punkte nustatyta tvarka;

,Fsusd(2) – administracijos darbuotojo pareigybės Nr. 2 funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentai), apskaičiuotas Metodikos 7 punkte nustatyta tvarka;

Fsusd(n) – administracijos darbuotojo pareigybės „n“ funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla (procentai), apskaičiuotas Metodikos 7 punkte nustatyta tvarka;

Padr – administracijos direktoriaus pareigybė;

Pd(1) – administracijos darbuotojo pareigybė Nr. 1;

Pd(2) – administracijos darbuotojo pareigybė Nr. 2;

Pd(n) – administracijos darbuotojo pareigybė „n“.

13. Metodikos 12 punktas netaikomas tuo atveju, kai regiono plėtros tarybos pareigybių funkcijų susiejimų su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla vidurkis, apskaičiuotas vadovaujantis Metodikos 12 punkte nustatyta tvarka, yra didesnis kaip 85 procentai. Tokiu atveju Metodikos 11 punkte nurodytos išlaidos valstybės biudžeto lėšomis apmokamos 100 procentų.

14. Darbo kodekso 107 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais administracijos direktoriui ir administracijos darbuotojams mokėtini dienpinigiai apskaičiuojami vadovaujantis Dienpinigių mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“.

15. Regiono plėtros tarybos išlaidos, finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, turi būti pagrįstos išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į regiono plėtros tarybos buhalterinę apskaitą.

16. Regiono plėtros taryba, įsigydama paslaugas, prekes ir kitą turtą iš jai Metodikoje nustatyta tvarka skirtų valstybės biudžeto lėšų, turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

 

III SKYRIUS

REGIONO PLĖTROS TARYBAI SKIRTINOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMOS PLANAVIMAS, NUSTATYMAS IR SKYRIMAS

 

17. Regiono plėtros taryba kiekvienais metais per Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nurodytą terminą, kuris nustatomas atsižvelgiant į Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus duomenų (informacijos) pateikimo terminus, pateikia Vidaus reikalų ministerijai raštu informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai ateinantiems trejiems biudžetiniams metams ir šio poreikio pagrindimą. Kai įsteigiama regiono plėtros taryba, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos regiono plėtros taryba taip pat pateikia Vidaus reikalų ministerijai raštu informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai einamiesiems metams, o tuo atveju, kai regiono plėtros taryba įsteigiama iki biudžetinių metų pabaigos likus mažiau kaip 2 mėnesiams, ‒ ir informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai ateinantiems biudžetiniams metams.

18. Regiono plėtros taryba informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį ir šio poreikio pagrindimą rengia užpildydama Metodikos 1 priede pateiktą formą.

19. Regiono plėtros taryba valstybės biudžeto lėšų poreikį valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai planuoja laikydamasi šių reikalavimų:

19.1. valstybės biudžeto lėšų poreikį gali sudaryti tik tos išlaidos, kurios, vadovaujantis Metodikos II skyriaus nuostatomis, gali būti Metodikoje nustatyta tvarka finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis;

19.2. valstybės biudžeto lėšų poreikis turi būti pagrįstas ir suplanuotas efektyviai, vadovaujantis Įstatymo nuostatomis dėl regiono plėtros tarybos personalo darbo apmokėjimo dydžių, taip pat atlikus planuojamų įsigyti paslaugų, prekių ir kito turto rinkos kainų analizę;

19.3. valstybės biudžeto lėšų poreikis biudžetiniams metams (neįskaičiuojant lėšų poreikio baldams, kompiuterinių darbo vietų įrangai įsigyti) negali būti didesnis už didžiausią galimą regiono plėtros tarybai skirti valstybės biudžeto lėšų sumą, reikalingą paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti bei regiono plėtros tarybos personalui išlaikyti (toliau – didžiausia galima regiono plėtros tarybai skirti valstybės biudžeto lėšų suma regiono plėtros tarybos personalui ir paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti), apskaičiuotą Metodikos IV skyriuje nustatyta tvarka.

20. Vidaus reikalų ministerija, gavusi Metodikos 17 punkte nurodytą informaciją, įvertina, ar regiono plėtros tarybos pateiktas valstybės biudžeto lėšų poreikis atitinka Metodikos 19 punkte nustatytus reikalavimus, ir regiono plėtros tarybai pateikia regiono plėtros tarybos nurodyto valstybės biudžeto lėšų poreikio vertinimo išvadą.

21. Jeigu regiono plėtros tarybos pateiktam valstybės biudžeto lėšų poreikiui įvertinti trūksta informacijos, pateiktoje informacijoje yra netikslumų, Vidaus reikalų ministerija kreipiasi į regiono plėtros tarybą dėl papildomos informacijos pateikimo ir (ar) pateikto valstybės biudžeto lėšų poreikio patikslinimo per Vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo Vidaus reikalų ministerijos kreipimosi į regiono plėtros tarybą dienos.

22. Vidaus reikalų ministerija Metodikos 20 punkte nurodytus veiksmus atlieka ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Metodikos 17 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos. Į šį terminą nėra įskaičiuojamas laikas, per kurį, pagal Metodikos 21 punktą, regiono plėtros taryba pateikia papildomą informaciją ir (ar) tikslina informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį.

23. Regiono plėtros taryba kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. parengia ir su Vidaus reikalų ministerija suderina ateinančių biudžetinių metų vertinimo kriterijus. Kai steigiama regiono plėtros taryba, regiono plėtros taryba vertinimo kriterijus einamiesiems metams, o tuo atveju, kai regiono plėtros taryba įsteigiama iki biudžetinių metų pabaigos likus mažiau kaip 2 mėnesiams, ‒ ir ateinantiems biudžetiniams metams parengia ir su Vidaus reikalų ministerija suderina ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Metodikos 17 punkte nurodytos informacijos pateikimo Vidaus reikalų ministerijai dienos.

24. Įsigaliojus tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų vidaus reikalų ministras įsakymu patvirtina valstybės biudžeto asignavimų paskirstymą regionų plėtros taryboms ir Vidaus reikalų ministerija apie tai informuoja regiono plėtros tarybas, kartu nurodydama terminą, per kurį regiono plėtros taryba turi Vidaus reikalų ministerijai pateikti regiono plėtros tarybos planuojamų išlaidų per biudžetinius metus sąmatą ir vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes. Jeigu regiono plėtros taryba, vadovaudamasi Metodikos 17 punkto nuostatomis, pateikia Vidaus reikalų ministerijai informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį einamiesiems ir, kai taikoma, ateinantiems biudžetiniams metams po atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo, šiame punkte nurodyti veiksmai atliekami per 15 darbo dienų nuo informacijos apie valstybės biudžeto lėšų poreikį gavimo dienos.

25. Vidaus reikalų ministerija terminą išlaidų per biudžetinius metus sąmatai ir vertinimo kriterijų siektinoms reikšmėms pateikti nustato, atsižvelgdama į patvirtinto biudžeto programų sąmatų pateikimo Lietuvos Respublikos finansų ministerijai terminus, kurie nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau ‒ Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės).

26. Regiono plėtros taryba išlaidų per biudžetinius metus sąmatą ir vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes rengia per Vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą, atsižvelgdama į jai skiriamą valstybės biudžeto lėšų sumą. Išlaidų per biudžetinius metus sąmata rengiama pagal  20__ m. programos sąmatos (B-1) formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“.

27. Vidaus reikalų ministerija, iš regiono plėtros tarybos gavusi išlaidų per biudžetinius metus sąmatą ir informaciją apie vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų įvertina, ar išlaidų per biudžetinius metus sąmatoje nurodytos išlaidos (neskaičiuojant baldų ir kompiuterinės įrangos įsigijimo išlaidų) neviršija didžiausios galimos regiono plėtros tarybai skirti valstybės biudžeto lėšų sumos regiono plėtros tarybos personalui ir paslaugų, prekių ir kito turto įsigijimui, apskaičiuotos Metodikos IV skyriuje nustatyta tvarka, ir ar vertinimo kriterijų siektinas reikšmes regiono plėtros taryba suplanavo pagrįstai. Prireikus Vidaus reikalų ministerija prašo regiono plėtros tarybos informaciją tikslinti, nurodydama terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo Vidaus reikalų ministerijos prašymo patikslinti informaciją pateikimo regiono plėtros tarybai dienos.

28. Regiono plėtros tarybai biudžetiniams metams skiriama valstybės biudžeto lėšų suma ir vertinimo kriterijai fiksuojami Vidaus reikalų ministerijos ir regiono plėtros tarybos sudaromoje valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje (toliau – Sutartis), kurios projektą Vidaus reikalų ministerija parengia ir pateikia regiono plėtros tarybai pasirašyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo išlaidų per biudžetinius metus sąmatos ir informacijos apie vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes gavimo iš regiono plėtros tarybos dienos, o tuo atveju, kai regiono plėtros taryba Vidaus reikalų ministerijos prašymu šią informaciją tikslino – per 5 darbo dienas nuo tinkamai patikslintos išlaidų per biudžetinius metus sąmatos ir informacijos apie siektinas pusmetines ir metines reikšmes gavimo dienos.

29. Sutartis rengiama vadovaujantis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse nustatytais reikalavimais, regiono plėtros tarybos pateikta išlaidų per biudžetinius metus sąmata ir informacija apie vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes, taip pat Metodikos V skyriaus nuostatomis. Regiono plėtros tarybos išlaidų per biudžetinius metus sąmata, parengta pagal Metodikos 26 punkte nustatytus reikalavimus, yra neatskiriama Sutarties dalis. Jeigu dėl aplinkybių, kurių regiono plėtros taryba, pasirašydama Sutartį, negalėjo numatyti, atsiranda būtinybė tikslinti regiono plėtros tarybos išlaidų per biudžetinius metus sąmatą, regiono plėtros taryba dėl išlaidų per biudžetinius metus sąmatos keitimo argumentuotu raštu kreipiasi į Vidaus reikalų ministeriją, kartu pateikdama patikslintą regiono plėtros tarybos išlaidų per biudžetinius metus sąmatą. Išlaidų per biudžetinius metus sąmatos pakeitimas įforminamas Vidaus reikalų ministerijos ir regiono plėtros tarybos sudaromu Sutarties pakeitimu.

30. Vidaus reikalų ministerijai ir regiono plėtros tarybai sudarius Sutartį, Vidaus reikalų ministerija perveda regiono plėtros tarybai valstybės biudžeto lėšas pirmajam ketvirčiui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties sudarymo dienos, o kiekvienam kitam metų ketvirčiui – per 10 darbo dienų iki kiekvieno ketvirčio pirmojo mėnesio 10 darbo dienos.

31. Valstybės biudžeto lėšų suma, regiono plėtros tarybai pervedama metų ketvirčiui, lygi regiono plėtros tarybos išlaidų per biudžetinius metus sąmatoje atitinkamam ketvirčiui nurodytai lėšų sumai.

32. Vidaus reikalų ministerija valstybės biudžeto lėšas regiono plėtros tarybai gali skirti kitais terminais, nei nustatyta Metodikos 30 punkte, šiais atvejais:

32.1. jeigu regiono plėtros taryba Sutartyje nustatytais terminais nepateikia Vidaus reikalų ministerijai Sutartyje nurodytos informacijos ir dokumentų, reikalingų atsiskaityti už regiono plėtros tarybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą regiono plėtros tarybos veiklą. Tokiu atveju Vidaus reikalų ministerija valstybės biudžeto lėšas regiono plėtros tarybai perveda ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios informacijos ir dokumentų gavimo Vidaus reikalų ministerijoje dienos;

32.2. jeigu Vidaus reikalų ministerija nustato valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos trūkumų, dėl kurių kyla didelė rizika nepasiekti Sutartyje nustatytų vertinimo kriterijų reikšmių, ir nurodo juos regiono plėtros tarybai ištaisyti. Tokiu atveju Vidaus reikalų ministerija valstybės biudžeto lėšas regiono plėtros tarybai perveda ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dienos, kada regiono plėtros taryba ištaiso Vidaus reikalų ministerijos nurodytus valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos trūkumus arba, kai regiono plėtros taryba, vadovaudamasi Metodikos 43 punktu, pateikia Vidaus reikalų ministerijai valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos trūkumų šalinimo veiksmų planą – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dienos, kada Vidaus reikalų ministerija šiam veiksmų planui pritaria.

 

 

IV SKYRIUS

DIDŽIAUSIA GALIMA REGIONO PLĖTROS TARYBAI BIUDŽETINIAMS METAMS SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA REGIONO PLĖTROS TARYBOS PERSONALUI IR PASLAUGOMS, PREKĖMS IR KITAM TURTUI ĮSIGYTI

 

33. Didžiausia galima regiono plėtros tarybai biudžetiniams metams skirti valstybės biudžeto lėšų suma regiono plėtros tarybos personalui ir paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti apima visas lėšas, kurios reikalingos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos išlaidoms apmokėti, išskyrus lėšas baldams ir kompiuterinių darbo vietų įrangai (t. y. kompiuterių techninei ir programinei įrangai, licencijoms, spausdintuvams, skeneriams, daugiafunkciams aparatams, multimedijoms) įsigyti.

34. Didžiausia galima regiono plėtros tarybai biudžetiniams metams skirti valstybės biudžeto lėšų suma regiono plėtros tarybos personalui ir paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti (Ldg) apskaičiuojama pagal formulę:

Ldg = D + (D × 0,24),

kur:

D – valstybės biudžeto lėšų poreikis kolegijos narių atlyginimui ir administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų darbo užmokesčiui.

35. Valstybės biudžeto lėšų poreikis kolegijos narių atlyginimui ir administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų darbo užmokesčiui apskaičiuojamas pagal formulę:

D = DA + DK,

kur:

DA – darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų pareigybėms;

DK –lėšų poreikis kolegijos narių atlyginimui.

36. Darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų pareigybėms apskaičiuojama pagal formules:

DA = (Dadr  + Deksp + Dvyr + Dvyresn) × C,

Dadr = ((Imin + Imax)/2) × B × M,

Deksp = ((Imin + Imax)/2) × B × M,

Dvyr = ((Ivyrmin + Ivyrpmax) / 2) × B × M,

Dvyresn = ((Ivyresnmin + Ivyresnmax) / 2) × B × M,

kur:

Dadr – darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos direktoriaus pareigybei;

Deksp – darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos eksperto pareigybei;

Dvyr – darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos vyriausiojo specialisto pareigybei;

Dvyresn – darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos vyresniojo specialisto pareigybei;

C – kintamasis dydis, priklausantis nuo regiono plėtros tarybos dalyvių skaičiaus: kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 3 arba 4 savivaldybės, C = 1,1; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 5 savivaldybės, C = 1,2; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 6 savivaldybės, C = 1,3; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 7 savivaldybės, C = 1,4; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 8 savivaldybės, C = 1,5;

Imin – Įstatyme nustatytas mažiausias galimas pareigybės pareiginės algos koeficientas;

Imax – Įstatyme nustatytas didžiausias galimas pareigybės pareiginės algos koeficientas;

B – Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų bei valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis;

M – mėnesių per biudžetinius metus skaičius, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą.

37. Lėšų poreikis kolegijos narių atlyginimui apskaičiuojamas pagal formules:

DK = ((Nsk-m × HKvid × DKval) + (DKval × HKpirm × 0,3)) / 12 × M,

DKval = Dvid / Vvid,

Vvid  = (Vn + Vn-1 + Vn-2) / 3,

kur:

Nsk-m – regiono plėtros tarybos kolegijos narių (išskyrus savivaldybių merus) skaičius;

HKvid – vidutiniškai vienam kolegijos nariui per biudžetinius metus tenkantis maksimalus darbo valandų, atliekant su specialiosiomis remtinomis funkcijomis neatsiejamai susijusias kolegijos nario pareigas, skaičius, kuris lygus 53;

DKval – vidutinis kolegijos nariui mokamas atlyginimas už vieną darbo valandą;

HKpirm – kolegijos pirmininko maksimalus darbo valandų, kai jis atlieka su specialiosiomis remtinomis funkcijomis neatsiejamai susijusias kolegijos nario pareigas dalyvaudamas kolegijos posėdžiuose ir jiems ruošdamasis, skaičius per biudžetinius metus, kuris lygus 44;

Dvid – Lietuvos statistikos departamento paskutinio paskelbto ketvirčio šalies ūkio vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio, įskaitant individualiąsias įmones, dydis apskrityje;

Vvid – metinis vidutinis mėnesio darbo valandų skaičius (esant penkių darbo dienų savaitei);

Vn – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintas paskutinių trejų metų vidutinio mėnesio darbo valandų skaičius (esant penkių darbo dienų savaitei);

M – mėnesių per biudžetinius metus skaičius, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą.

38. Laikoma, kad regiono plėtros taryba veiklą pradeda vykdyti kitą dieną po regiono plėtros tarybos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos. Jeigu regiono plėtros taryba veiklą vykdo ne visas mėnesio dienas, taikant Metodikos 36 ir 37 punktuose nustatytas formules, skaičiuojama tik ta mėnesio dalis, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą; ši mėnesio dalis apskaičiuojama atitinkamo mėnesio kalendorinių dienų skaičių, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą, padauginus iš 1,001 ir padalinus iš visų atitinkamo mėnesio kalendorinių dienų skaičiaus.

39. Atlikus Metodikos 34 punkte nurodytus veiksmus, gauta suma nurodoma tūkstančiais eurų, suapvalinus iki vieno skaičiaus po kablelio. Atliekant Metodikos 35 punkte nurodytus veiksmus, gaunami skaičiai aritmetiškai suapvalinami iki sveikojo skaičiaus. Atliekant Metodikos 38 punkte nurodytus veiksmus, gaunami skaičiai aritmetiškai suapvalinami iki dviejų skaičių po kablelio.

 

V SKYRIUS

REGIONO PLĖTROS TARYBOS ATSISKAITYMAS UŽ JAI SKIRTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS FINANSUOJAMĄ REGIONO PLĖTROS TARYBOS VEIKLĄ

 

40. Regiono plėtros taryba atsiskaito už jai Metodikos III skyriuje nustatyta tvarka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą jos veiklą Sutartyje nustatyta tvarka. Sutartyje nustatoma atsiskaitymo tvarka turi atitikti Metodikos 4144 punktų nuostatas.

41. Vidaus reikalų ministerijai pagal Sutartį pervedus valstybės biudžeto lėšas regiono plėtros tarybai, regiono plėtros taryba:

41.1. pasibaigus atitinkamų metų kiekvienam ketvirčiui, iki atitinkamai kiekvieno kito metų ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos Vidaus reikalų ministerijai pateikia praėjusio metų ketvirčio valstybės biudžeto lėšų, pervestų regiono plėtros tarybai, panaudojimo ataskaitą, parengtą užpildant formą Nr. 2 metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20___ m. __________ d. ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ ir kitus Sutartyje numatytus valstybės biudžeto lėšų panaudojimo išlaidas pateisinančius dokumentus;

41.2. iki einamųjų metų liepos 10 dienos Vidaus reikalų ministerijai pateikia regiono plėtros tarybos veiklos, finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, ataskaitą, parengtą pagal Metodikos 2 priede pateikiamą formą, už einamųjų metų pirmąjį pusmetį. Regiono plėtros taryba, Juridinių asmenų registre įregistruota einamaisiais metais, neturi teikti šiame papunktyje nurodytos ataskaitos;

41.3. iki sausio 10 dienos – regiono plėtros tarybos veiklos, finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, ataskaitą, parengtą pagal Metodikos 2 priede pateikiamą formą, už atitinkamus praėjusius biudžetinius metus.

42. Jeigu informacija, regiono plėtros tarybos pateikta Metodikos 41 punkte nurodytuose dokumentuose, yra netiksli ir (ar) nepakankama regiono plėtros tarybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimui ir regiono plėtros tarybos veiklai, finansuojamai valstybės biudžeto lėšomis, įvertinti, Vidaus reikalų ministerija kreipiasi į regiono plėtros tarybą dėl regiono plėtros tarybos pateiktos informacijos patikslinimo ir (ar) papildomos informacijos pateikimo per Vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos. Jeigu regiono plėtros taryba dėl objektyvių priežasčių negali patikslinti ir (ar) papildyti Metodikos 41 punkte nurodytuose dokumentuose pateiktos informacijos per Vidaus reikalų ministerijos nurodytą terminą, Vidaus reikalų ministerija regiono plėtros tarybos argumentuotu prašymu gali pratęsti nustatytą terminą, bet ne ilgiau kaip 5 darbo dienas.

43. Vidaus reikalų ministerijai nustačius valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos trūkumų, dėl kurių kyla didelė rizika nepasiekti Sutartyje nustatytų vertinimo kriterijų reikšmių, Vidaus reikalų ministerija nurodo regiono plėtros tarybai per 5 darbo dienų terminą trūkumus ištaisyti. Kai regiono plėtros tarybai trūkumams ištaisyti reikalingas ilgesnis kaip 5 darbo dienų terminas ir regiono plėtros taryba apie tai raštu informuoja Vidaus reikalų ministeriją motyvuotai pagrįsdama, kodėl per 5 darbo dienų terminą negali ištaisyti trūkumų, Vidaus reikalų ministerija nustato 5 darbo dienų terminą trūkumų šalinimo veiksmų planui parengti ir Vidaus reikalų ministerijai pateikti. Vidaus reikalų ministerijai pritarus regiono plėtros tarybos pateiktam regiono plėtros tarybos veiklos trūkumų šalinimo veiksmų planui, regiono plėtros taryba turi Vidaus reikalų ministerijai elektroniniu paštu teikti informaciją apie kiekvieną į veiksmų planą įtraukto veiksmo įgyvendinimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo termino, kuris veiksmų plane nustatytas konkrečiam veiksmui įvykdyti, pabaigos ir, jeigu veiksmas įvykdomas pasibaigus veiksmų plane nustatytam veiksmo įvykdymo terminui, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo veiksmo įvykdymo dienos.

44. Sutartyje gali būti nustatyta kitokia regiono plėtros tarybos atsiskaitymo už valstybės biudžeto lėšų, pervestų regiono plėtros tarybai, panaudojimą ir (ar) regiono plėtros tarybos veiklą, finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, tvarka, nei nurodyta Metodikos 41 punkte (t. y. nustatyti kitokie, nei Metodikos 41 punkte nurodyti, dokumentų pateikimo Vidaus reikalų ministerijai terminai ir (ar) nustatyta regiono plėtros tarybai pareiga pateikti Vidaus reikalų ministerijai ir kitus, nei Metodikos 41 punkte nurodytus, dokumentus, informaciją apie regiono plėtros tarybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą regiono plėtros tarybos veiklą), šiais atvejais:

44.1. nustačius, kad regiono plėtros taryba pažeidė praėjusiais metais sudarytos Sutarties nuostatas;

44.2. paaiškėjus, kad regiono plėtros taryba jai skirtas valstybės biudžeto lėšas praėjusiais metais naudojo neefektyviai ir (ar) pažeisdama įstatymus ir (ar) kitus teisės aktus;

44.3. regiono plėtros tarybai per praėjusius metus nepasiekus Sutartyje nustatytų vertinimo kriterijų reikšmių dėl nuo jos priklausiusių priežasčių.

45. Regiono plėtros taryba informaciją apie jai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą jos veiklą įtraukia į metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir metinę veiklos ataskaitą, kurias ji rengia, teikia regiono plėtros tarybos steigėjomis (dalyvėmis) esančioms savivaldybėms ir skelbia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu.