konturas

 

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMUI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugsėjo 17 d. Nr. T-253

Šakiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu, Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-614 „Dėl darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo patvirtinimo“, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2V-107(1.4) „Dėl rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, Šakių rajono savivaldybės 2018–2024 metų strateginio plėtros plano, patvirtinto Šakių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. spalio 23 d. sprendimu Nr. T-299 „Dėl rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 21 d. sprendimo Nr. T-378 „Dėl rajono savivaldybės 2018–2024 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“ pakeitimo“, II prioriteto „Veikli, atvira, saugi, sveika ir tobulėjanti visuomenė“ 2.3. tikslo „Pilietinės bendruomenės formavimas“ 2.3.3 uždavinio „Jaunimo politikos įgyvendinimas“ 2.3.3.2 priemone „Teikti atvirojo darbo su jaunimu bei mobiliojo darbo su jaunimu paslaugas“ ir siekdama užtikrinti kokybišką atvirąjį darbą su jaunimu, Šakių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šakių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 22 d. sprendimą Nr. T-238 „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu: Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Edgaras Pilypaitis

 

PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-253

 

ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMUI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato veiklos kokybės užtikrinimą atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių vykdomai veiklai.

2. Siekiama, kad atvirieji jaunimo centrai ir atvirosios jaunimo erdvės, vykdydami savo veiklą, vadovautųsi pateiktu Aprašu.

3. Jei nenurodyta kitaip, Aprašas yra taikomos bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. atvirasis darbas su jaunimu– darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.

4.2. atvirasis jaunimo centras (toliau – Centras) – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.3. atviroji jaunimo erdvė (toliau – Erdvė) – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro/erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro/erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei.

4.6. lankytojas – 14–29 metų amžiaus asmuo, lankantis atvirąjį jaunimo centrą arba erdvę.

4.7. jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

4.8. jaunimas - du ir (ar) daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS PLANAVIMAS

 

6. Centro/Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;

6.2. siekiami rezultatai yra konkretūs ir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas;

6.3. Centro/Erdvės veikla gali būti planuojama vieneriems metams ir (ar) trejiems metams. Vienerių metų veiklos plano forma pateikta Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-614 patvirtintame Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo priede; trimečio veiklos plano forma pateikta šio Aprašo Priede. Įstaigos vadovas kartu su komanda patys nusprendžia dėl veiklos plano formos pasirinkimo, atsižvelgiant į Centro/Erdvės veikimo metus, žmogiškųjų išteklių skaičių, planuojamus pasiekti rezultatus.

6.4. pirmiausia atliekamas Centro/Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro/Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 7-8 ir (arba) 9-10 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centro/Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro/Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro/Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro/Erdvės atlikta savianalizė bei su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai bei tikslas. Esant poreikiui Centras/Erdvė gali nusimatyti veiklos kryptis (pvz., tiesioginis darbas su jaunimu, darbas su komanda, patalpų ir infrastruktūros palaikymas, finansinių išteklių valdymas, veiklos viešinimas, bendradarbiavimas ir atstovavimas, kita);

6.5. atvirajam darbui su jaunimu vykdyti, gali būti planuojami šie uždaviniai:

6.5.1. ugdyti socialinius jauno žmogaus įgūdžius, suteikti erdvę jaunam žmogui ugdytis ir individualiai augti, skatinti jį prisiimti atsakomybę įvairiose situacijose įvairiomis priemonėmis (pavyzdžiui, įsitraukiant į veiklas, savanoriaujant ir pan.);

6.5.2. užtikrinti sąlygas jaunimui socializuotis, bendrauti, atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir tai, kas jam svarbu (atsipalaidavimas, kalbėjimasis svarbiais klausimais, buvimas bendraamžių grupėje); jaunimo kasdienybę aptarti jam priimtiniausiu būdu;

6.5.3. sudaryti galimybes prasmingai praleisti laisvalaikį;

6.5.4. vykdyti pirminę tabako, alkoholio, kitų psichotropinių medžiagų vartojimo, nusikalstamumo prevenciją;

6.5.5. padėti jaunimui atrasti ir įsivardyti savo privalumus ir gebėjimus;

6.5.6. skatinti jaunimo savarankiškumą, kūrybiškumą, padėti jam įgyvendinti savo idėjas ir tikslus;

6.5.7. individualiai konsultuoti ir informuoti į įvairias problemines situacijas patekusį jaunimą, padėti jam spręsti problemas;

6.5.8. įtraukti į veiklas socialinę atskirtį patiriančius ir mažiau galimybių turinčius jaunus žmones;

6.6.    atsižvelgiant į Centro/Erdvės esamos situacijos vertinimą gali būti sudaromas vienerių metų arba trimetis Centro/Erdvės veiklos planas. Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centro/Erdvės vadovas derina su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi;

6.7.    kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro/Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Centro/Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo;

6.8.    organizuojami reguliarūs susirinkimai, Centrai ir (ar) Erdvės turi ne rečiau kaip vieną kartą per savaitę organizuoti darbuotojų, vykdančių atvirąjį darbą su jaunimu, susirinkimus;

6.9.    įstaigų administracijos prie kurių veikia Centrai/Erdvės turi vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams, vykdantiems atvirąjį darbą su jaunimu, gauti individualias ar komandines supervizijas, sudaryti sąlygas jiems nuolat mokytis;

6.10.  Centro/Erdvės esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centras/Erdvė vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;

6.11.  Centro/Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro/Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;

6.12.  siekiant užtikrinti, kad Centro/Erdvės veiklos vertinimas yra skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centro/Erdvės finansavimui numatyti.

7.       Centrui/Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos kiekybiniais rodikliais:

7.1.    bendras lankytojų skaičius;

7.2.    unikalių lankytojų skaičius;

7.3.    mažiau galimybių turinčių jaunų žmonių dalis nuo unikalių lankytojų skaičiaus.

8.       Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui/Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis

šiais kiekybiniais veiklos rodikliais:

8.1.    individualių konsultacijų skaičius;

8.2.                         unikalių lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir (ar) lytį;

8.3.                         susitikimų su jaunų žmonių tėvais, rūpintojais, globėjais, kitais atstovais skaičius;

8.4.                         jaunimo inicijuotų ir (ar) suorganizuotų veiklų skaičius;

8.5.                         organizacijos vykdomų viešinimo veiklų, skirtų lankytojams pritraukti, skaičius;

8.6.                         įgyvendintų projektų, į kuriuos buvo įtrauktas jaunimas, skaičius;

8.7.                         numatomų gauti ir (ar) gautų lėšų veikloms vykdyti suma ir šaltiniai;

8.8.    padedant atvirajam jaunimo centrui arba atvirajai jaunimo erdvei įdarbintų jaunų žmonių skaičius.

9.       Centrui/Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos kokybiniais rodikliais:

9.1.    taikomų darbo su jaunimu metodų įvairovė;

9.2.    veiklos vykdomos atsižvelgiant į jaunimo poreikius, jo padėtį, jaunimo pasiūlytas įgyvendinti veiklas, remiantis jaunimo padėties tyrimais;

9.3.    jaunas žmogus motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, ugdytis verslumo bei darbo rinkai reikalingus įgūdžius;

9.4.    sudarytos sąlygos jaunam žmogui įsitraukti į visuomeninę veiklą, įgyti socialinius įgūdžius ugdančios veiklos vykdymo ir organizavimo patirties;

9.5.    sudarytos sąlygos į veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančiam ar mažiau galimybių turinčiam jaunimui ir skatinti socialinę jo integraciją;

9.6.    teikiamų paslaugų, padėsiančių socialinę atskirtį patiriančiam jaunimui reintegruotis/ integruotis į darbo rinką ir (ar) švietimo sistemą, visuomeninį gyvenimą, įvairovė.

10.     Rodiklių pasiekimas vertinamas remiantis šiais kriterijais:

10.1.  išsamumo – rodikliai turi būti išsamūs, aiškiai aprašytas jų skaičiavimo būdas;

10.2.  konkretumo – rodikliai turi būti kiekybiniai ir kokybiniai;

10.3.  nuoseklumo – visi siekiami rodikliai turi atitikti veiklos plano veiklas bei iškeltus metinius prioritetus.

 

III SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

11.     Centro/Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbuotojams:

11.1.  Centro/Erdvės darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);

11.2.  Centro/Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro/ Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208 „Dėl jaunimo darbuotojų veiklos aprašo patvirtinimo“;

11.3.  Centre turi dirbti ne mažiau nei 2 darbuotojai, dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto atvirajam darbui su jaunimu vykdyti. Erdvėje turi dirbti ne mažiau nei 1 darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip puse etato, skirto atvirajam darbui su jaunimu vykdyti.

11.4.  bent vienas darbuotojas, vykdantis atvirąjį darbą su jaunimu Centre, turi būti įgijęs socialinio darbuotojo, arba socialinio pedagogo, arba pedagogo, arba edukologo, arba psichologo išsilavinimą, arba nuo 2020 metų turintis jaunimo darbuotojo sertifikatą.

11.5.  Lyčių lygybei užtikrinti Centre rekomenduojama dirbti abiejų lyčių jaunimo darbuotojams;

11.6.  kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan. skirtuose Centro/ Erdvės veiklai gerinti;

11.7.  administracinį darbą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o įstaigų administracijos prie kurių veikia  Centras/Erdvė;

11.8.  finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įstaigų administracijose prie kurių veikia Centras/Erdvė įdarbintas darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

12.     Centro/Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbui su savanoriais:

12.1savanorišką veiklą Centre/Erdvėje vykdantys asmenys gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti laikomi jaunimo darbuotojais;

12.2.  darbe su savanoriais Centras/Erdvė vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

IV SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13.     Centro/Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiuo Aprašu:

13.1.  darbas su jaunimu atitinka Centro/Erdvės darbo kryptį:

13.1.1.                    bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre/Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro/Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.1.2.                    atvirojo darbo su jaunimu krypties Centre/Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 70 proc. Centro/Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.2.  darbas su jaunimu atitinka Centro/Erdvės veiklos planą;

13.3.  darbas Centre/Erdvėje su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu;

13.4.  atvirojo darbo su jaunimu paslaugos Centro/Erdvės lankytojams nėra apmokestinamos;

13.5.  tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro/Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;

13.6.  Centro/Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro/Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;

13.7.  atvirosios krypties Centro/Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre /Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;    

13.8.  Centro/Erdvės lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;

13.9.  Centras/Erdvė yra pasitvirtinę ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo metodiką;

13.10.                     kartu su Centro/Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro/Erdvės vidaus tvarkos taisyklės;

13.11.                     Centro/Erdvės lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą;

13.12.                     Centro/Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Centras dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio, Erdvė – tris kartus per savaitę po 4 val.;

13.13.                     Centras/Erdvė gali būti uždaryti ne daugiau nei 12 savaičių per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto ar paskelbtų ekstremalių situacijų šalyje šis laikas gali būti pratęsiamas;

13.14.                     vasaros sezono metu Centro/Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro/Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro/Erdvės patalpose; 

13.15.                     Centras/Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;

13.16.                     Centro/Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;

13.17.                     pagal kompetenciją atvirosios krypties Centras teikia vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;

13.18.                     darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 „Dėl atvirų jaunimo centrų veiklos aprašo patvirtinimo“, ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4) „Dėl atvirųjų jaunimo centrų ir erdvių koncepcijos patvirtinimo“.

 

V SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS

 

14.     Centro/Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šio Aprašo rekomendacijas Centro/Erdvės patalpoms:

14.1Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą darbui su jaunimu.

14.1.1.                    Centras turi atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;

14.1.2.                    Centras/Erdvė turi ne mažiau nei vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams.

14.2.  Centro/Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro/ Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;

14.3.  Centro/Erdvės patalpose įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

15.    Centro/Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šio Aprašo  rekomendacijas Centro/Erdvės vietai:

15.1.  Centras/Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro /Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;

15.2.  Centras turi turėti atskirą įėjimą;

15.3.  Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis  ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui; 

15.4.  Centras/Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;

15.5.  Centras/Erdvė yra lengvai surandamas;

15.6.  Centras/Erdvė nėra įkurtas gyvenamajame daugiabučiame name.

16.     Centrai ir Erdvės kuriami atlikus teorinį ir praktinį aplinkos tyrinėjimą bei jaunų žmonių situacijos tyrimą konkrečioje vietovėje, analizei atlikti pasitelkiami kiti su jaunimu dirbantys asmenys.

 

VI SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

17.     Centro/Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiuo Aprašu:

17.1.  Centras/Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro/Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);

17.2.  dalis lėšų, reikalingų Centro/Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų;

17.3.  dalis lėšų, reikalingų Centro/Erdvės veikloms, gaunamos iš mokamų Centro/Erdvės veiklų.

 

VII SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

18.     Centro/Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

18.1.  Centras/Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms;

18.2.  Centras/Erdvė yra pasiekiamas el. paštu, socialinių tinklų pagalba, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;

18.3.  viešinant ir pristatant Centro/Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir esant poreikiui yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;

18.4.  Centro/Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti Centro/Erdvės veiklos viešinime ir pristatyme;

18.5.  bendravimui su jaunimu Centras/Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro/Erdvės veiklą skelbimo būdas;

18.6.  jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro/Erdvės veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, susitikimai mokyklose, per kitas darbo su jaunimu formas ir kt.;

18.7.  rajone gyvenantys tėvai supažindinami su Centro/Erdvės darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

19.     Centrų/Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

19.1.  pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centras/Erdvė;

19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras/Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (pavyzdžiui, mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriumi, seniūnijomis, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klientų aptarnavimo departamentų Jaunimo užimtumo skyriais, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriais ir kt.);

19.3.  bent kartą per metus Centro/Erdvės darbuotojas (-ai) dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose;

19.4.  siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras/ Erdvės bendradarbiauja su kitomis su jaunimu dirbančiomis organizacijomis;

19.5.  Centras/Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais/Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;

19.6.  siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą/Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau galimybių turintį jaunimą, Centras/Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;

19.7.  siekdamas keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir, esant poreikiui, vykdyti bendras veiklas, Centras/Erdvė bendradarbiauja su užsienio šalių organizacijomis.

 

_____________________________________

 

Aprašo atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių

veiklos kokybės užtikrinimui  

priedas

 

(Atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)

 

ATVIROJO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS

(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.

 

I.          TRIMETIS VEIKLOS PLANAS

 

Tikslas

Uždaviniai

Uždavinio kokybinis rezultatas

Uždavinio kiekybinis rodiklis

Poreikis (kiek kartų, kaip dažnai ir (ar) reguliariai numatomi užsiėmimai)

I metai

II metai

III metai

1

2

 

Pvz., organizuoti ir užtikrinti kokybišką darbą su jaunimu

 

 

 

 

 

 

Pvz., individualus darbas su jaunimu

 

 

Pvz., grupinių užsiėmimų organizavimas jaunuolių poreikius atitinkančiomis temomis

 

Pvz., suteikta individuali pagalba, jaunuoliai labiau pasitiki savimi

 

 

 

Pvz., nuolatos, pagal poreikį

 

 

Pvz., pagerės tarpusavio santykiai, atsiras geresni bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai, pagerės jaunuolių socializacija, mažės agresyvaus elgesio apraiškos

 

 

 

Pvz., ne mažiau nei du kartai per mėnesį

 

 

Pvz., jaunuoliai nukreipti savanoriauti ar įsitraukti į kitas veiklas

 

 

 

 

 

 

Pvz., kas savaitinių susirinkimų organizavimas



 

Pvz., darbuotojų kompetencijų kėlimas

Pvz., darbuotojai geba planuoti savo veiklą ir atliepia jaunuolių poreikius

 

 

 

Pvz., kartą per savaitę

 

 

Pvz., kokybiškesnių paslaugų teikimas – Darbuotojai geba įvertinti savo darbą, komandoje nuolat reflektuodami

 

 

 

Pvz., ne mažiau kaip du kartai per metus vienam darbuotojui

 

 

Pvz., atsakomybių pasidalijimas

 

 

 

 

 

 

Pvz., kosmetinis patalpų atnaujinimas

Pvz., jaunuolių poreikiams pritaikytos patalpos saugiai leisti laisvalaikį, būti, kurti

 

 

 

Pvz., kartą per 3 metus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pvz., efektyvus resursų naudojimas






 

Pvz., projektinių veiklų rašymas.

Pvz., padengtos telefono ryšio, interneto paslaugos jaunimo darbuotojams kokybiškam darbui su jaunimu

 

 

 

Pvz., nuolatos

 

 

Pvz., pritrauktos papildomos lėšos jaunuolių veikloms įgyvendinti

 

 

 

Pvz., kas pusmetį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pvz., organizuojami susitikimai su partneriais dėl bendrai vykdomų veiklų

Pvz., stiprinamas ryšys su partneriais, teikiamos kokybiškesnės paslaugos

 

 

 

Pvz., kas ketvirtį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trimečio veiklos plano sudedamoji dalis - Centro/Erdvės veiklos rodikliai (rodikliai turi būti suderinti su Aprašo 7-8 punktuose nurodytais rodikliais):

Eil. nr.

Veiklos rodiklis

Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje

I metai

II metai

III metai

1.  

Bendras lankytojų skaičius

 

 

 

2.  

Unikalių lankytojų skaičius

 

 

 

3.  

Iš unikalių lankytojų skaičiaus, mažiau galimybių turinčio jaunimo skaičius

 

 

 

4.  

Individualių konsultacijų skaičius;

 

 

 

5.  

Unikalių lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir (ar) lytį;

 

 

 

6.  

Susitikimų su jaunų žmonių tėvais, rūpintojais, globėjais, kitais atstovais skaičius;

 

 

 

7.  

Jaunimo inicijuotų ir (ar) suorganizuotų veiklų skaičius;

 

 

 

8.  

Organizacijos vykdomų viešinimo veiklų, skirtų lankytojams pritraukti, skaičius;

 

 

 

9.  

Įgyvendintų projektų, į kuriuos buvo įtrauktas jaunimas, skaičius;

 

 

 

10.

Numatomų gauti ir (ar) gautų lėšų veikloms vykdyti suma ir šaltiniai;

 

 

 

11.

Padedant atvirajam jaunimo centrui arba atvirajai jaunimo erdvei įdarbintų jaunų žmonių skaičius.

 

 

 

 

Tvirtinama atviro jaunimo centro /erdvės vadovo (-ės):

 

Data:

 

Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi:

 

Data:

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

 

_____________________________________