LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETE NUMATYTŲ LĖŠŲ KETVIRTOJO SVEIKATOS SISTEMOS PLĖTROS IR LIGONINIŲ TINKLO KONSOLIDAVIMO ETAPO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖMS FINANSUOTI SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. liepos 7 d. Nr. V-913

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. 1290 „Dėl Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano patvirtinimo“, 20 punktu:

1. Tvirtinu Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatytų lėšų Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano įgyvendinimo priemonėms finansuoti skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                      Juras Požela


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2016 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. V-913

 

PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETE NUMATYTŲ LĖŠŲ KETVIRTOJO SVEIKATOS SISTEMOS PLĖTROS IR LIGONINIŲ TINKLO KONSOLIDAVIMO ETAPO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖMS FINANSUOTI SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatytų lėšų Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano įgyvendinimo priemonėms finansuoti skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. 1290 „Dėl Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano patvirtinimo“ patvirtintu Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo planu.

2.         Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto Restruktūrizavimo programos lėšomis kompensuojamos Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano įgyvendinimo priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro patvirtintuose apskričių asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo planuose.

3. Siūlymus dėl Restruktūrizavimo programos lėšų skyrimo šio tvarkos aprašo nustatyta tvarka priima sveikatos apsaugos ministro sudaryta Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo įgyvendinimo komisija (toliau – Koordinavimo komisija).

 

II SKYRIUS

RESTRUKTŪRIZAVIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS KOMPENSUOJAMOS RESTRUKTŪRIZUOJAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ IŠLAIDOS

 

4. Restruktūrizavimo programos lėšomis gali būti kompensuojamos šios restruktūrizuojamų sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – restruktūrizuojama įstaiga) išlaidos:

4.1. išeitinės išmokos ir kompensacijos už nepanaudotas atostogas atleidžiamiems darbuotojams, kurie netenka darbo restruktūrizuojamoje įstaigoje;

4.2. išlaidos susijusios su priemonių įgyvendinimu prioritetinių paslaugų prieinamumui gerinti, reorganizuojant įstaigas prijungimo ar sujungimo būdu.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

IR JŲ ĮVERTINIMAS

 

5. Restruktūrizuojama įstaiga, norinti gauti lėšų iš Restruktūrizavimo programos, pateikia teritorinei ligonių kasai (toliau – TLK), kurios veiklos zonai priklauso:

5.1. vadovo arba steigėjo(-ų)/dalininko (-ų) informaciją (sprendimą, planą ar kt.) apie apskrities asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo plano įgyvendinamą priemonę (nurodant įgyvendinamos priemonės punktą);

5.2. duomenis apie atleidžiamus darbuotojus (pagal tvarkos aprašo 1 priede pateiktą formą);

5.3. duomenis apie lėšų poreikį prioritetinių paslaugų prieinamumui gerinti, reorganizuojant įstaigas prijungimo ar sujungimo būdu (pagal tvarkos aprašo 2 priede pateiktą formą);

5.4. prašymą skirti lėšas, nurodant prašomų lėšų bendrą poreikį.

6. TLK iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos:

6.1. patikrina tą mėnesį iš restruktūrizuojamų įstaigų gautų tvarkos aprašo 5 punkte nurodytų dokumentų informacijos teisingumą;

6.2. apibendrina iš jos veiklos zonos tą mėnesį gautų restruktūrizuojamų įstaigų informaciją ir parengia išvadą (pagal tvarkos aprašo 3 priede pateiktą formą).

7. TLK ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio tvarkos aprašo 6 punkte nurodyto termino pabaigos Koordinavimo komisijai pateikia:

7.1. restruktūrizuojamų įstaigų pateiktus dokumentus, nurodytus tvarkos aprašo 5 punkte;

7.2. tvarkos aprašo 6.2 papunktyje nurodytą išvadą.

 

IV SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

8. Koordinavimo komisija, gavusi iš TLK dokumentus nurodytus tvarkos aprašo 7 punkte, per 10 darbo dienų juos įvertina ir, prireikus, paprašo TLK pateikti patikslintus restruktūrizuojamos įstaigos pateiktus duomenis. Restruktūrizuojama įstaiga ir TLK privalo juos patikslinti ne ilgiau kaip per 7 darbo dienas nuo prašymo gavimo.

9. Įvertinusi atitiktį tvarkos aprašo 4 punktui bei atsižvelgdama į Restruktūrizavimo programos finansines galimybes, Koordinavimo komisija priima nutarimu įforminama siūlymą:

9.1. skirti restruktūrizuojamai įstaigai Restruktūrizavimo programos lėšas tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų išlaidų kompensavimui;

9.2. skirti restruktūrizuojamai įstaigai atitinkamą dalį Restruktūrizavimo programos lėšų tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų išlaidų kompensavimui, kai atitinkama dalis pateiktos informacijos neatitinka arba atitinka ne visus šiame apraše keliamus reikalavimus;

9.3. neskirti restruktūrizuojamai įstaigai Restruktūrizavimo programos lėšų tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų išlaidų kompensavimui.

10. Koordinavimo komisija priėmusi vieną iš tvarkos aprašo 9 punkte nurodytų siūlymų, jį pateikia sveikatos apsaugos ministrui.

11. Sveikatos apsaugos ministras, išnagrinėjęs Koordinavimo komisijos siūlymą, priima galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo (dalinio skyrimo, neskyrimo), kuris įforminamas įsakymu ir nukreipiamas vykdymui Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Valstybinė ligonių kasa).

12. Valstybinė ligonių kasa, vadovaudamasi sveikatos apsaugos ministro įsakymu,  TLK pateikia restruktūrizuojamų įstaigų, kurioms skiriamos lėšos iš Restruktūrizavimo programos, sąrašą ir informaciją apie restruktūrizuojamoms įstaigoms numatytas skirti lėšų sumą. 

13. TLK, vadovaudamasi iš Valstybinės ligonių kasos gauta tvarkos aprašo 12 punkte nurodyta informacija, per 3 darbo dienas nuo jos gavimo, raštu informuoja savo veiklos zonos restruktūrizuojamas įstaigas apie joms skiriamas lėšas, su jomis pasirašo susitarimus dėl išlaidų kompensavimo Restruktūrizavimo programos lėšomis ir patvirtina restruktūrizuojamos įstaigos parengtą Programos sąmatą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų ir pažymų apie valstybės biudžeto asignavimų pakeitimus formų patvirtinimo“, patvirtintą formą BFP-1. Sąmata sudaroma 2 egzemplioriais – po vieną restruktūrizuojamai įstaigai ir TLK. Neparengus ir nepatvirtinus sąmatos, naudoti PSDF biudžeto lėšų neleidžiama.

14. Patvirtinus Programos sąmatą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną restruktūrizuojama įstaiga pateikia TLK:

14.1. patikslintus šio tvarkos aprašo 5.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodytus duomenis;

14.2. lėšų paraišką.

15. TLK, gavusi dokumentus nurodytus tvarkos aprašo 14 punkte, kreipiasi į Valstybinę ligonių kasą dėl lėšų pervedimo, pateikdama lėšų paraišką.

16. Valstybinė ligonių kasa ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo tvarkos aprašo 15 punkte nurodytos paraiškos gavimo, perveda Restruktūrizavimo programos lėšas į TLK sąskaitą.

17. Gavusi iš Valstybinės ligonių kasos lėšas, TLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną jas perveda į restruktūrizuojamos įstaigos nurodytą sąskaitą.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

18. Restruktūrizuojamos įstaigos įsipareigoja Restruktūrizavimo programos lėšas naudoti tik apskričių asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo planuose numatytoms priemonėms įgyvendinti pagal tvarkos aprašo 13 punkte nuodytuose susitarimuose numatytas sąlygas.

19. Restruktūrizuojamos įstaigos vadovas atsako už teikiamų duomenų teisingumą ir Restruktūrizavimo programos lėšų naudojimą pagal paskirtį.

20. Skyrus lėšų išlaidoms, nurodytoms tvarkos aprašo 4.1 papunktyje, kompensuoti, restruktūrizuojama įstaiga vienerius metus nuo šių lėšų gavimo dienos TLK kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos, pateikia darbuotojų ir jų užimamų pareigybių sąrašą.

21. Tais atvejais, kai restruktūrizuojama įstaiga atleido darbuotoją, išmokėjo jam išeitinę išmoką bei kompensaciją už nepanaudotas atostogas ir už tai gavo kompensaciją iš Restruktūrizavimo programos, nepraėjus 1 metų laikotarpiui nuo darbuotojo atleidimo dienos vėl priima tą patį arba kitą darbuotoją į tas pačias (ar analogiškas) pareigas restruktūrizuojamoje įstaigoje, laikoma, kad PSDF biudžetui padaryta žala, ir restruktūrizuojama įstaiga privalo šias lėšas grąžinti į PSDF biudžetą.

22. Restruktūrizuojama įstaiga, gavusi Restruktūrizavimo programos lėšas, nurodytas tvarkos aprašo 4.2 papunktyje, vienerius metus TLK kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos, teikia informaciją apie paslaugų prieinamumo pokyčius.

23. Ne pagal paskirtį panaudotos Restruktūrizavimo programos lėšos privalo būti grąžintos į PSDF biudžeto sąskaitą.

24. Pasibaigus metų ketvirčiui, restruktūrizuojamos įstaigos iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos parengia gautų iš Restruktūrizavimo programos lėšų Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, užpildydamos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ patvirtintą formą Nr. 2, ir pateikia ją TLK kartu su dokumentais, pagrindžiančiais lėšų panaudojimą (vardinį atleistų darbuotojų sąrašą, kuriame nurodomos su darbuotojų atleidimu susijusios išlaidos, bei kitus išlaidų dokumentus, atitinkančius ir pagrindžiančius lėšų paskirtį).

25. Nepanaudotos Restruktūrizavimo programos lėšos gali būti naudojamos ir ankstesniais restruktūrizavimo etapais atleistų darbuotojų iki šiol restruktūrizuotai įstaigai nekompensuotų išeitinių išmokų bei kompensacijų už nepanaudotas atostogas kompensavimui.

26. Likusios nepanaudotos Restruktūrizavimo programos lėšos grąžinamos į PSDF biudžetą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Šis tvarkos aprašas galioja skiriant ir naudojant 2016 m. ir 2017 m. PSDF biudžete numatytas Restruktūrizavimo programos lėšas.

______________