IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. sausio 7 d. Nr  V2-28  

Ignalina

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2009, Nr. 159-7206) 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 1S-174 „Dėl Perkančiųjų organizacijų ir viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 155-7382),

t v i r t i n u Ignalinos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos  direktorius                                                                                Rimantas Mačys  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2014 m. sausio 7 d.

įsakymu Nr. V2-28

 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Planuodama ir atlikdama pirkimus, vykdydama pirkimo sutartis, perkančioji organizacija vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais įstatymais ir perkančiosios organizacijos priimtais teisės aktais.

2. Organizuojant pirkimus perkančiojoje organizacijoje, turi būti racionaliai naudojamos perkančiosios organizacijos lėšos ir valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai), darbo laikas, laikomasi konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.

3. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Mažos vertės pirkimo pažyma – perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, pildomas pirkimo organizatoriaus ir pagrindžiantis jo priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams.

Pirkimų iniciatorius – perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio vedėjas arba jį pavaduojantis asmuo, arba įgaliotas asmuo, arba atskiro projekto vykdytojas, atsakingas už projektui įgyvendinti priskirtoms funkcijoms vykdyti reikalingų pirkimų planavimą bei konkrečių pirkimų, numatytų Pirkimų plane, inicijavimą.

Pirkimų organizatorius – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas, kuris perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija.

Pirkimų organizavimas – perkančiosios organizacijos vadovo veiksmai, kuriant sistemą, apimančią atsakingų asmenų paskyrimą, jų funkcijų, teisių, pareigų ir atsakomybės nustatymą, kuria siekiama tinkamo pirkimų ir pirkimų sutarčių vykdymo, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas ir žmogiškuosius išteklius.

Pirkimų planas – perkančiosios organizacijos parengtas ir patvirtintas einamaisiais biudžetiniais metais planuojamų vykdyti prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sąrašas.

Pirkimų suvestinė – perkančiosios organizacijos parengta informacija apie visus biudžetiniais metais planuojamus vykdyti pirkimus, įskaitant mažos vertės pirkimus ir tuos, kurie numatyti Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje (toliau – vidaus sandoriai). Ši informacija kasmet iki kovo 15 dienos, o patikslinus pirkimų planą – nedelsiant, turi būti paskelbta CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje, jeigu toks yra.

Pirkimų žurnalas – perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas (popieriuje ar skaitmeninėje laikmenoje), skirtas registruoti perkančiosios organizacijos atliktus pirkimus.

Prekių, paslaugų ar darbų poreikio sąrašas (toliau – pirkimų sąrašas) – pirkimų iniciatoriaus parengta susisteminta informacija apie ateinančiais biudžetiniais metais reikalingas pirkti prekes, paslaugas ir darbus, įskaitant ir vidaus sandorius.

Perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas vykdantis išankstinę pirkimo proceso procedūros stebėseną, patikrinimą ir suderinimą.

Rinkos tyrimas – kokybinės ir kiekybinės informacijos apie realių bei potencialių prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą (tiekėjus (įskaitant ir rinkoje veikiančias Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytas įstaigas ir įmones), jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, užimamą rinkos dalį, kainas ir pan.) rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas, skirtas sprendimams, susijusiems su pirkimais, priimti.

Už perkančiosios organizacijos administravimą Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje atsakingas asmuo (toliau – CVP IS administratorius) – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas perkančiosios organizacijos darbuotojas, turintis teisę Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) tvarkyti duomenis apie perkančiąją organizaciją ir jos darbuotojus (pirkimų specialistus, ekspertus ir kt.).

Už pirkimų organizavimą ir organizavimo priežiūrą atsakingas asmuo – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas ar struktūrinis padalinys, atsakingas už pirkimų organizavimo tvarkos nuo pirkimo planavimo iki pirkimo sutarties įvykdymo nustatymą perkančiojoje organizacijoje, perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, įskaitant perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių, parengimą, derinimą ir, perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių atveju, paskelbimą, taip pat kitų perkančiosios organizacijos dokumentų, privalomų skelbti Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, paskelbimo priežiūrą.

Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas, atsakingas už biudžetiniais metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų plano sudarymą ir jo paskelbimą.

Už pirkimų vykdymą naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos elektroniniu katalogu atsakingas asmuo – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas, kuriam viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, atliekanti centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) funkcijas, suteikia prisijungimo duomenis prie elektroninio katalogo CPO.lt™ (toliau – CPO elektroninis katalogas).

4. Kitos Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.

5. Pasikeitus Apraše minimiems teisės aktams ir rekomendacinio pobūdžio dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ir rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos.

 

 

II. PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS IR JUOSE DALYVAUJANTYS ASMENYS

 

6. Pirkimų iniciatorius:

6.1. atlieka rinkos tyrimą (išskyrus ypatingos skubos pirkimus ar kitais perkančiosios organizacijos teisės aktuose nustatytais atvejais);

6.2. rengia laisvos formos prekių, paslaugų ir darbų pagrindimą (toliau – pirkimų pagrindimas) (pagrindžiamas išlaidų būtinumas, atsižvelgiant į pirkimo iniciatoriaus veiklos uždavinius ir tikslus);

6.3. rengia pirkimų sąrašą, kurio pavyzdinė forma pateikta Aprašo 1 priede;

6.4. kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką, kurios pavyzdinė forma pateikta Aprašo 2 priede (toliau – paraiška);

6.5. koordinuoja (organizuoja) perkančiosios organizacijos sudarytose pirkimo sutartyse numatytų jos įsipareigojimų vykdymą ir prižiūri pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų bei prekių, paslaugų ir darbų atitiktį pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams laikymąsi;

6.6. inicijuoja siūlymus dėl pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo ar pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo kontrahentui;

6.7. rengia pirkimo sutartties pratęsimo, keitimo, nutraukimo projektus;

6.8. pateikia komisijai ar pirkimo organizatoriui reikiamą informaciją Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 5 dalyje nurodytą įvykdytos, pakeistos ar nutrauktos pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) ataskaitos parengimui;

7. už pirkimų planavimą atsakingas asmuo:

7.1. rengia perkančiosios organizacijos einamųjų biudžetinių metų pirkimų planą, kurio pavyzdinė forma pateikta Aprašo 4 priede, ir jo pakeitimus;

7.2. pagal perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą pirkimų planą rengia perkančiosios organizacijos pirkimų suvestinę ir ją ne vėliau negu iki einamųjų biudžetinių metų kovo 15 d., o patikslinus pirkimų planą – nedelsdamas, skelbia Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje, jeigu toks yra;

7.3. CVP IS pildo Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje nurodytą visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimų sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, ir visų per kalendorinius metus atliktų mažos vertės pirkimų ataskaitą, kurioje taip pat pateikia duomenis apie visus per kalendorinius metus sudarytus vidaus sandorius, teikia ją Viešųjų pirkimų tarnybai (atspausdintas šios ataskaitos egzempliorius turi būti patvirtintas perkančiosios organizacijos vadovo parašu) ir skelbia perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje;

7.4. tvarko visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimų sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, nurodytų Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje, ir mažos vertės pirkimų ataskaitų registrą.

8. už pirkimų organizavimą ir pirkimų organizavimo priežiūrą atsakingas asmuo:

8.1. atlieka nuolatinę teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, ir jų pakeitimų stebėseną;

8.2. rengia perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisykles ir kitus su pirkimais susijusius vidaus dokumentus;

8.3. tikrina perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, tarp jų ir perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų ir pirkimų organizavimo taisyklių atitiktį galiojantiems teisės aktams ir, esant poreikiui, rengia jų pakeitimus, perkančiosios organizacijos vadovo nustatyta tvarka juos derina ir teikia tvirtinti perkančiosios organizacijos vadovui, o perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintas supaprastintų pirkimų taisykles ir jų pakeitimus skelbia Viešųjų pirkimų įstatymo 85 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka;

8.4. vykdo kitų perkančiosios organizacijos dokumentų (pirkimų suvestinė, pirkimų ataskaitos ir kt.), privalomų skelbti Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, paskelbimo priežiūrą;

8.5. analizuoja darbuotojų, dalyvaujančių visuose pirkimų proceso etapuose, poreikį ir teikia siūlymus perkančiosios organizacijos vadovui dėl už pirkimų planavimą atsakingo asmens, pirkimų organizatoriaus, Viešojo pirkimo komisijos (-ų) narių ir kitų perkančiosios organizacijos pirkimų organizavimo sistemoje dalyvaujančių asmenų skyrimo.

9. pirkimo organizatorius:

9.1. vykdo pirkimų procedūras perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse nustatytais atvejais ir tvarka;

9.2.  pildo mažos vertės pirkimo pažymą, kurios pavyzdinė forma pareikta Aprašo 3 priede;

9.3. rengia pirkimo dokumentus perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse numatytais atvejais;

9.4. pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus patvirtintas formas ir reikalavimus rengia ir jai teikia Viešųjų pirkimų įstatymo 19, 86 straipsniuose nurodytą informaciją (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytas ataskaitas);

9.5. registruoja kiekvieną atliktą mažos vertės pirkimą pirkimų žurnale, kurio pavyzdinė forma pateikta Aprašo 5 priede;

9.6. tvarko jo vykdomų pirkimų dokumentų registrą.

10. Viešojo pirkimo komisija, be kitų jai nustatytų funkcijų:

10.1. tvarko Viešojo pirkimo komisijos protokolų registrą;

10.2. pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus patvirtintas formas ir reikalavimus rengia ir Viešųjų pirkimų tarnybai teikia Viešųjų pirkimų įstatymo 19, 22, 86 straipsniuose ir 92 straipsnio 2 dalyje nurodytą informaciją (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytas ataskaitas);

10.3. Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnyje nurodytą informaciją (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytas ataskaitas) skelbia perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje;

10.4. tvarko jos vykdomų pirkimų dokumentų registrą.

11. Informacijos, nurodytos Aprašo 9.4 ir 10.2 punktuose, išspausdinti egzemplioriai turi būti patvirtinti perkančiosios organizacijos vadovo parašu.

12. perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo:

12.1. vizuoja pirkimų iniciatorių pateiktas paraiškas;

12.2. vizuoja mažos vertės pirkimo pažymą;

12.3. perkančiosios organizacijos vadovo prašymu pateikia jam savo nuomonę dėl vykdomų pirkimų, teikia jam informaciją apie pastebėtus trūkumus;

12.4. teikia perkančiosios organizacijos vadovui siūlymus, kaip tobulinti perkančiosios organizacijos vykdomas pirkimų procedūras;

12.5. teikia siūlymus perkančiosios organizacijos vadovui dėl pirkimų organizavimo procedūrų nustatymo;

12.6. vizuoja pirkimo iniciatorių parengtus pirkimo sutarčių, pirkimo sutarčių keitimo ir pirkimo sutarčių nutraukimo projektus;

13. CVP IS administratorius:

13.1. atsako už duomenų apie perkančiąją organizaciją aktualumą ir teisingumą, administruoja perkančiosios organizacijos darbuotojams suteiktas teises;

13.2. vykdydamas perkančiosios organizacijos vadovo nurodymus, sukuria ir registruoja organizacijos naudotojus, kuria naudotojų grupes CVP IS priemonėmis vykdomiems pirkimams, suteikia jiems įgaliojimus ir nustato prieigos prie duomenų ribas;

13.3. vykdydamas perkančiosios organizacijos vadovo nurodymus, CVP IS pašalina esamus naudotojus arba apriboja jų teises ir prieigą prie CVP IS.

14. už pirkimų vykdymą naudojantis CPO elektroniniu katalogu atsakingas asmuo:

14.1. prekių, paslaugų ar darbų poreikio formavimo etape, kreipiantis pirkimų iniciatoriui, derina galimybę prekes, paslaugas ar darbus įsigyti naudojantis CPO elektroniniu katalogu;

14.2. vizuoja pirkimo iniciatoriaus pateiktą siūlymą pirkimą vykdyti naudojantis CPO elektroniniu katalogu, kai jame siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka pirkimo iniciatoriaus suformuotus poreikius ir pirkimas negali būti atliktas efektyvesniu būdu racionaliai naudojant lėšas, arba motyvus atlikti pirkimą nesinaudojant elektroniniu katalogu;

14.3. tvarko pirkimų, atliktų naudojantis CPO elektroniniu katalogu, paraiškų ir rinkos tyrimų duomenų registrą;

14.4. teikia informaciją apie praėjusiais kalendoriniais metais naudojantis CPO elektroniniu katalogu perkančiosios organizacijos įvykdytus pirkimus už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui arba kitam asmeniui, perkančiosios organizacijos vadovo įgaliotam pildyti ir teikti Viešųjų pirkimų tarnybai visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimų sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, ir visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, nurodytų Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje, bei mažos vertės pirkimų ataskaitą.

 

 

III. PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO PROCEDŪROS PAGAL ETAPUS

 

Perkančiosios organizacijos prekių, paslaugų ir (ar) darbų poreikio formavimo etapas

 

15. Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuoja pirkimų iniciatoriai. Kiekvienas pirkimų iniciatorius kiekvienų biudžetinių metų pabaigoje raštu ir elektroniniu paštu pateikia už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui pirkimų sąrašą ateinantiems biudžetiniams metams iki gruodžio 20 dienos.

16. Pirkimų iniciatorius, rengdamas pirkimų sąrašą, turi:

16.1. atlikti rinkos tyrimą, reikalingą potencialiems tiekėjams, numatomai pirkimo vertei ir galimybei supaprastintą pirkimą atlikti iš Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytų įstaigų ir įmonių nustatyti;

16.2. įvertinti galimybę prekes, paslaugas ir darbus įsigyti naudojantis CPO elektroniniu katalogu ir pirkimų pagrindime pateikti vieną iš toliau pateiktų siūlymų, suderintą su už pirkimų vykdymą naudojantis CPO elektroniniu katalogu atsakingu asmeniu:

16.2.1. pirkimą vykdyti naudojantis CPO elektroniniu katalogu, kai jame siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka pirkimo iniciatoriaus suformuotus poreikius ir pirkimas negali būti atliktas efektyvesniu būdu racionaliai naudojant lėšas;

16.2.2. atlikti pirkimą nesinaudojant CPO elektroniniu katalogu ir, jeigu perkančioji organizacija pagal teisės aktus privalo užtikrinti, kad prekių, paslaugų ir darbų pirkimai būtų vykdomi naudojantis CPO elektroniniu katalogu, kai jame siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali jų atlikti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama lėšas, pateikti argumentuotą motyvaciją;

16.3. įvertinti galimybę atlikti pirkimą CVP IS priemonėmis;

16.4. įvertinti, ar ketinamoms įsigyti prekėms, paslaugoms ar darbams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, ir pirkimų pagrindime pateikti siūlymus dėl šių kriterijų taikymo vykdant pirkimą;

16.5. parengti pirkimų pagrindimą, kuriame būtų nurodytas išlaidų būtinumas, atsižvelgdamas į savo veiklos uždavinius ir tikslus, ir kita Aprašo 16.2–16.4 punktuose nurodyta informacija. Jeigu pirkimų sąraše numatyti vidaus sandoriai, – nurodyta jų atitiktis Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytiems kriterijams.

 

Pirkimų planavimo etapas

 

17. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs iš pirkimo iniciatorių pirkimų sąrašus kartu su atliktų rinkos tyrimų duomenimis, rezultatais ir pirkimų pagrindimais, juos patikrina ir pradeda rengti perkančiosios organizacijos pirkimų planą ir informaciją apie numatomus sudaryti vidaus sandorius:

17.1. iniciatorių pateiktoje informacijoje nurodytiems darbams, prekėms ir paslaugoms priskiria Bendrajame viešųjų pirkimų žodyne, patvirtintame Europos Parlamento ir Tarybos 2002 m. lapkričio 5 d. reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (OL 2002 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 5 tomas, p. 3) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais Komisijos 2007 m. lapkričio 28 d. reglamento (EB) Nr. 213/2008, iš dalies keičiančio Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (CVP) ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvas 2004/17/EB ir 2004/18/EB dėl viešųjų pirkimų tvarkos, kad CPV būtų atnaujintas (OL 2008 L 74, p. 1) (toliau – BVPŽ), nurodytus kodus, o paslaugoms papildomai priskiria Viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlyje nurodytas paslaugų kategorijas;

17.2. vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 9 straipsniu ir Numatomo viešojo pirkimo vertės nustatymo metodikos, patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1S-26 (Žin., 2003, Nr. 22-949; 2006, Nr. 12-454; 2008, Nr. 103-3961), nuostatomis apskaičiuoja numatomų pirkimų vertes;

17.3. vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytais kriterijais parengia iniciatorių pateiktame sąraše numatytų vidaus sandorių pagrindimą.

18. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs pirkimų planą, suderina jį su pirkimų iniciatoriais ir perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas ir teikia tvirtinti perkančiosios organizacijos vadovui.

19. Perkančiosios organizacijos vadovui patvirtinus pirkimų planą, jis grąžinamas už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui.

20. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą planą, rengia pirkimų suvestinę, kurioje taip pat pateikia informaciją apie einamaisiais biudžetiniais metais ketinamus sudaryti vidaus sandorius (jei šiuos sandorius numatoma sudaryti), ir ne vėliau negu iki einamųjų biudžetinių metų kovo 15 d. Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka ją paskelbia CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje, jeigu toks yra. Pirkimų suvestinė rengiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi ir Informacijos apie planuojamus vykdyti viešuosius pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašu, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 1S-49 (Žin., 2009, Nr. 60-2396; 2011, Nr. 25-1249) (toliau – Informacijos apie planuojamus vykdyti pirkimus skelbimo CVP IS tvarkos aprašas).

21. Atsiradus poreikiui einamaisiais biudžetiniais metais tikslinti pirkimų planą, pirkimo iniciatorius raštu ir elektroniniu paštu pateikia už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui patikslintą pirkimų sąrašą.

22. Pirkimų iniciatorius, tikslindamas pirkimų sąrašą, turi atlikti visus veiksmus, numatytus Aprašo 16 punkte.

23. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs iš pirkimo iniciatoriaus patikslintą pirkimų sąrašą kartu su atlikto rinkos tyrimo duomenimis, rezultatais ir pirkimų pagrindimais, rengia pirkimų plano pakeitimą.

24. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs pirkimų plano pakeitimą, turi atlikti visus veiksmus, numatytus Aprašo 17−19 punktuose.

25. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą pakeistą planą, nedelsdamas patikslina paskelbtą perkančiosios organizacijos pirkimų suvestinę ir ją paskelbia Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje.

26. Pirkimų suvestinė gali būti nekeičiama, jeigu dėl perkančiosios organizacijos nenumatytų aplinkybių iškyla poreikis ypač skubiai vykdyti pirkimų suvestinėje nenurodytą pirkimą arba kai konkretaus pirkimo metu keičiasi informacija, kuri apie šį pirkimą nurodyta pirkimų suvestinėje.

 

 

Pirkimo iniciavimo ir pasirengimo jam etapas

 

27. Pirkimų iniciatorius kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką. Pirkimo iniciatoriui rekomenduojama peržiūrėti pirkimų sąrašo rengimo etape atlikto rinkos tyrimo duomenis, rezultatus ir atlikti išsamesnį rinkos tyrimą, būtiną pirkimo vertei ir realių tiekėjų (įskaitant ir rinkoje veikiančias Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytas įstaigas ir įmones) skaičiui nustatyti. Jeigu paraiška paduodama dėl pirkimo, apie kurį nebus paskelbta, − tyrimu būtų nustatomi siūlomų kviesti tiekėjų sąrašai ir ketinamų pirkti prekių, paslaugų ar darbų techniniai, estetiniai, funkciniai bei kokybės reikalavimai ir tiekėjo kvalifikacijai bei kompetencijai keliami reikalavimai. Rinkos tyrimas gali būti neatliekamas, esant nuo perkančiosios organizacijos nepriklausančioms ypatingos skubos aplinkybėms ar kitais perkančiosios organizacijos teisės aktuose nustatytais atvejais.

28. Užpildyta, su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir atsakingu už pirkimų vykdymą naudojantis CPO elektroniniu katalogu asmeniu suderinta paraiška kartu su rinkos tyrimo duomenimis ir rezultatais teikiama perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui.

29. Perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo, gavęs vizuoti paraišką:

29.1. jeigu nepritaria, išdėsto savo pastabas ir išvadą paraiškoje su žyma „nepritariu“, vizuoja ir grąžina pirkimo iniciatoriui.

30. Pirkimų iniciatorius Aprašo 29.1 punkte nurodytu atveju pataiso paraišką pagal perkančiosios organizacijos įgalioto asmens pastabas, suderina ją su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir pateikia kartu su atmesta paraiška perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui pakartotiniam suderinimui.

31. Perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo įsitikinęs, kad paraiška užpildyta tinkamai, ją vizuoja ir priima vieną iš sprendimų:

31.1. pavesti sudarytai Viešojo pirkimo komisijai atlikti pirkimo procedūras;

31.2. pavesti pirkimo organizatoriui atlikti mažos vertės pirkimo procedūras;

31.3. įgalioti kitą perkančiąją organizaciją atlikti pirkimo procedūras iki pirkimo sutarties sudarymo, nustačius jai užduotis ir suteikus visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti.

32. Aprašo 31.1, 31.2 ir 31.3 punktuose nurodytais atvejais paraiškos ir Aprašo 27 punkte nurodyti rinkos tyrimų duomenys bei rezultatai saugomi kartu su susijusio pirkimo dokumentais.

33. Aprašo 27 punkte nurodyti rinkos tyrimų duomenys bei rezultatai registruojami pirkimų, atliktų naudojantis CPO elektroniniu katalogu, paraiškų ir rinkos tyrimų duomenų, dokumentų registre.

34. Pirkimų iniciatorius nagrinėja gautas pastabas dėl pirkimo techninės specifikacijos projekto, įvertina pateiktų pastabų ir pasiūlymų svarbą, atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimams ir teikia siūlymus perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui.

 

Pirkimo vykdymo etapas

 

35. Perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui priėmus sprendimą pavesti pirkimo procedūras atlikti Viešojo pirkimo komisijai, Viešojo pirkimo komisija atlieka pirkimo procedūras vadovaujantis ją sudariusios organizacijos patvirtintu komisijos darbo reglamentu ir Viešųjų pirkimų įstatymu.

36. Perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui Aprašo 31.2 punkte nustatyta tvarka priėmus sprendimą pavesti mažos vertės pirkimo procedūras atlikti pirkimo organizatoriui:

36.1. pirkimo organizatorius:

36.1.1. atlieka mažos vertės pirkimo procedūras perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse numatytais būdais ir tvarka;

36.1.2. pildo mažos vertės pirkimo pažymą;

36.1.3. mažos vertės pirkimo pažymą suderinęs su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju teikia vizuoti perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

36.2. perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo, gavęs vizuoti mažos vertės pirkimo pažymą:

36.2.1. jeigu pritaria, vizuoja ją su žyma „pritariu“ ir grąžina pirkimo organizatoriui;

36.2.2. jeigu nepritaria, išdėsto savo pastabas ir išvadą, vizuoja ją su žyma „nepritariu“ ir grąžina pirkimo organizatoriui;

36.3. Aprašo 36.2.2 punkte nurodytu atveju pirkimo organizatorius įvertina perkančiosios organizacijos įgalioto asmens pastabas ir (ar) išvadą ir priima sprendimą dėl mažos vertės pirkimo procedūrų. Pirkimo organizatoriui nesutikus su perkančiosios organizacijos įgalioto asmens pastabomis, galutinį sprendimą priima perkančiosios organizacijos vadovas, gavęs tvirtinti mažos vertės pirkimo pažymą;

36.4. perkančiosios organizacijos įgalioto asmens vizuota mažos vertės pirkimo pažyma teikiama tvirtinti perkančiosios organizacijos vadovui.

37. Jei pirkimo sutartis pagal Viešųjų pirkimo įstatymo 18 straipsnio 10 dalyje nustatyta tvarka sudaroma žodžiu, perkančioji organizacija turi turėti išlaidas pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui, fiskalinį kvitą ir (ar) sąskaitą faktūrą), kuriuose įrašo prekių, paslaugų ar darbų kodą (-us) pagal BVPŽ ir supaprastintų pirkimų taisyklių punktą, kuriuo vadovaujantis pasirinktas pirkimo būdas.

 

Pirkimo sutarties sudarymo etapas

 

38. Atlikus pirkimo procedūras ir priėmus sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, Viešojo pirkimo komisija:

38.1. vadovaujantis galiojančio  Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka ir būdais nedelsdamas informuoja apie nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti sutartį.

38.2. jei vykdomas supaprastintas neskelbiamas pirkimas, Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 2 punkte ir perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse numatytais atvejais gali paskelbti informacinį pranešimą apie ketinimą sudaryti sutartį CVP IS ir savo tinklalapyje;

38.3. jei vykdomas tarptautinės vertės pirkimas, apie kurį neprivaloma skelbti, Viešojo pirkimo komisijai priėmus sprendimą paskelbti apie ketinimą sudaryti sutartį, skelbia pranešimą dėl savanoriško ex ante skaidrumo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje, CVP IS ir savo tinklalapyje;“

39. Galutinį pirkimo sutarties projektą pagal pirkimo dokumentuose pateiktą projektą arba pagrindines pirkimo sutarties sąlygas parengia pirkimo iniciatorius arba mažos vertės pirkimų atveju, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, – pirkimo organizatorius.

40. Parengtas pirkimo sutarties projektas suderinamas perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka.

41. Suderinti pirkimo sutarties egzemplioriai pateikiami perkančiosios organizacijos vadovui.

42. Perkančiosios organizacijos vadovas gali pavesti pirkimų organizatoriui, Viešojo pirkimo komisijai,  pirkimo iniciatoriui ar perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui  pateikti jam detalesnę informaciją ir (ar) paaiškinimus.

43. Jei perkančioji organizacija ketina sudaryti vidaus sandorį pirkimų iniciatorius:

43.1. parengia prašymo Viešųjų pirkimų tarnybai pagal Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytą tvarką dėl sutikimo pradėti pirkimą ir sudaryti vidaus sandorį, projektą;

43.2. suderintą su perkančiosios organizacijos įgaliotu asmeniu, perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir Juridinio skyriaus vedėju prašymo projektą teikia perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui;

43.3. gavus Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, pradėti pirkimą ir sudaryti vidaus sandorį, iniciatorius parengia pirkimo sutarties projektą, suderina perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka ir pateikia perkančiosios organizacijos vadovui;

43.4. negavus Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimo, pirkimą atlikti šiuo būdu, pirkimo procedūroms atlikti patikslina pirkimų sąrašą pagal Aprašo 16 punktą.

44. pirkimų iniciatoriui patikslinus už pirkimų planavimą atsakingų asmenų patikslintą pirkimų sąrašą, atliekami visi reikalingi veiksmai, aprašyti Aprašo 22-65 punktuose.

 

Pirkimo sutarties vykdymo etapas

 

45. Perkančiosios organizacijos ir tiekėjo įsipareigojimų vykdymo, pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymosi priežiūrą (organizavimą), taip pat prekių, paslaugų ir darbų atitikties pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams stebėseną atlieka pirkimo iniciatoriai.

46. Perkančiajai organizacijai gavus Viešųjų pirkimų tarnybos neigiamą išvadą dėl sudarytos sutarties:

46.1. perkančiosios organizacijos vadovas:

46.1.1. įpareigoja perkančiosios organizacijos įgaliotą asmenį , pirkimų iniciatorius ar kitą (-us) atsakingą (-us) asmenį (-is) kartu su Viešojo pirkimo komisija ar pirkimų organizatoriumi peržiūrėti visas galiojančias panašaus pobūdžio (pvz., pagal pirkimo objektą, jei tai yra nustatyto konkretaus pažeidimo pagrindas) sutartis;

46.1.2. nustačius, kad perkančioji organizacija yra sudariusi panašaus pobūdžio sutartis, paveda pirkimą vykdžiusiam subjektui (Viešojo pirkimo komisijai ar pirkimų organizatoriui) kartu su perkančiosios organizacijos įgaliotu asmeniu ar kitu perkančiosios organizacijos vadovo paskirtu asmeniu įvertinti šias sutartis, pirkimų dokumentus ir pirkimo procedūras ir apie patikrinimo rezultatus pateikti išvadą raštu;

46.1.3. gavęs išvadą, kurioje yra konstatuoti pažeidimai, paveda pirkimų iniciatoriui ar kitam atsakingam asmeniui inicijuoti šių sutarčių nutraukimą;

46.2. pirkimų iniciatorius ar kitas perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas atsakingas asmuo:

46.2.1. parengia pirkimo sutarties nutraukimui reikiamus dokumentus;

46.2.2. suderintus su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju, Juridinio skyriaus vedėju ir pirkimų iniciatoriumi pirkimo sutarties nutraukimui reikiamus dokumentus pateikia perkančiosios organizacijos vadovui.

47. Jeigu pirkimo sutartyje nenumatyta pasirinkimo galimybė dėl jos pratęsimo, o prekių tiekimas ar paslaugų teikimas yra būtinas perkančiosios organizacijos funkcijoms atlikti, pirkimų iniciatorius privalo Apraše nustatyta tvarka numatyti jų pirkimą ateinančiais biudžetiniais metais.

48. Jeigu pirkimo sutartyje numatyta pasirinkimo galimybė dėl jos pratęsimo, pirkimų iniciatorius, atsižvelgęs į pirkimo sutartyje numatytų įsipareigojimų laikymąsi ir atlikęs tyrimą pirkimo sutarties objekto rinkos kainai nustatyti, įvertina pirkimo sutarties pratęsimo tikslingumą.

49. Nustatęs, kad perkančiajai organizacijai nėra naudinga pratęsti galiojančią pirkimo sutartį, pirkimų iniciatorius einamųjų biudžetinių metų pabaigoje naująjį pirkimą įtraukia į pirkimų sąrašą ateinantiems biudžetiniams metams.

50. Nustačius, kad yra tikslinga pratęsti galiojančią pirkimo sutartį:

50.1. pirkimų iniciatorius:

50.1.1. parengia susitarimo dėl pirkimo sutarties pratęsimo projektą ir suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir Juridinio skyriaus vedėju;

51. Pritarus perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui , susitarimo dėl pirkimo sutarties pratęsimo egzemplioriai teikiami pasirašyti perkančiosios organizacijos vadovui. Kartu pridedami pirkimo iniciatoriaus atlikto tyrimo pirkimo sutarties objekto rinkos kainai nustatyti duomenys bei rezultatai.

52. Perkančiosios organizacijos vadovas, priėmęs sprendimą pratęsti pirkimo sutartį, pasirašo susitarimą dėl pirkimo sutarties pratęsimo. Perkančiosios organizacijos vadovas gali priimti sprendimą nepratęsti pirkimo sutarties ir pavesti pirkimo iniciatoriui Apraše nustatyta tvarka numatyti naują pirkimą ateinančiais biudžetiniais metais.

53. Visais atvejais, kai vykdant sudarytą pirkimo sutartį atsiranda poreikis keisti tam tikras sutartyje nustatytas sąlygas, pirkimo sutarties pakeitimą inicijuoja pirkimų iniciatorius, kuriam priskirtas šios pirkimo sutarties (sutartinių įsipareigojimų) vykdymo priežiūra (organizavimas).

54. Inicijuodamas pirkimo sutarties sąlygų keitimą, pirkimų iniciatorius turi nustatyti, ar:

54.1. pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė buvo numatyta pirkimo sutartyje;

54.2. pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus pažeisti pagrindiniai pirkimų principai ir tikslai;

54.3. pirkimo sutarties sąlygoms pakeisti yra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas.

55. Pirkimų iniciatoriui nustačius, kad numatomų keisti nustatytų pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė buvo numatyta pirkimo sutartyje, pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos, nebus pažeisti viešųjų pirkimų pagrindiniai principai bei tikslai ir vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 8 dalimi bei Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 1S-43 patvirtintomis Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijomis (Žin., 2009, Nr. 54-2151) (toliau – Sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijos) pirkimo sutarties sąlygų keitimui nėra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas:

55.1. pirkimų iniciatorius:

55.1.1. parengia pirkimo sutarties pakeitimo projektą;

55.1.2. suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir Juridinio skyriaus vedėju;

55.1.3. pirkimo sutarties pakeitimo projektą teikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

55.2. Aprašo 55.1.3 punkte nurodytu atveju perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo:

55.2.1. patikrina, ar:

55.2.1.1. parengtas pirkimo sutarties pakeitimo projektas atitinka sudarytoje pirkimo sutartyje nustatytas jos keitimo sąlygas ir aplinkybes;

55.2.1.2. pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus pažeisti pagrindiniai pirkimų principai ir tikslai;

55.2.1.3. pirkimo sutarties sąlygoms pakeisti nėra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas;

55.2.2. jeigu pritaria, vizuoja žyma „pritariu“ ir grąžina pirkimo sutarties pakeitimo projektą  pirkimo iniciatoriui;

55.2.3. jeigu nepritaria, išdėsto savo pastabas su žyma „nepritariu“, vizuoja ir grąžina pirkimo sutarties pakeitimo projektą  pirkimo iniciatoriui;

55.3. Pirkimų iniciatorius Aprašo 55.2.3 punkte nurodytu atveju:

54.3.1. pataiso pirkimo sutarties pakeitimo projektą pagal perkančiosios organizacijos įgalioto asmens pastabas;

55.3.2. suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir Juridinio skyriaus vedėju;

55.3.3. Su Aprašo 55.3.2 punkte nurodytais asmenimis suderintą pataisytą pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir perkančiosios organizacijos įgalioto asmens atmestą pirkimo sutarties projektą pateikia perkančiosios organizacijos įgaliotuam asmeniui;

55.4. pritarus perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui, pirkimų iniciatorius pirkimo sutarties pakeitimo projektą pateikia perkančiosios organizacijos vadovui.

56. Pirkimų iniciatoriui nustačius, kad numatomų keisti nustatytų pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė nebuvo numatyta pirkimo sutartyje, pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos, nebus pažeisti viešųjų pirkimų pagrindiniai principai bei tikslai ir, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 8 dalimi bei Sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijomis, pirkimo sutarties sąlygų keitimui yra būtinas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas arba tokio sutikimo būtinybę nurodė perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo:

56.1. pirkimų iniciatorius:

56.1.1. parengia pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju, Juridinio skyriaus vedėju;

56.1.2. suderintą pirkimo sutarties pakeitimo projektą pateikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

56.2. perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo, gavęs vizuoti pirkimo sutarties keitimo projektą:

56.2.1. patikrina, ar:

56.2.1.1. pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos ir nebus pažeisti pagrindiniai pirkimų principai ir tikslai;

56.2.1.2. pirkimo sutarties sąlygoms pakeisti yra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas;

56.2.2. jeigu pritaria, vizuoja žyma „pritariu“ ir grąžina pirkimo sutarties pakeitimo projektą  pirkimo iniciatoriui;

56.2.3. jeigu nepritaria, išdėsto savo pastabas su žyma „nepritariu“, vizuoja ir grąžina pirkimo sutarties pakeitimo projektą  pirkimo iniciatoriui;

56.3. pirkimų iniciatorius Aprašo 56.2.2 punkte nurodytu atveju:

56.3.1. parengia kreipimąsi į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl sutikimo dėl pirkimo sutarties sąlygų pakeitimo Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimų pateikimo ir nagrinėjimo taisyklėse, patvirtintose Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. 1S-90 (Žin., 2009, Nr. 106-4463; 2010, Nr. 144-7406), nustatyta tvarka;

56.3.2. gavęs Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą dėl pirkimo sutarties sąlygų keitimo:

56.3.2.2. suderintą pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą pateikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

56.3.3. Viešųjų pirkimų tarnybai neleidus keisti pirkimo sutarties sąlygų, raštu kreipiasi į perkančiosios organizacijos vadovą, siūlydamas taikyti kontrahentui pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdą (-us), jei tam yra teisinis pagrindas, ir (arba) inicijuoti pirkimo sutarties nutraukimą joje nustatytais pagrindais;

56.4. perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo 56.3.2 punkte nurodytu atveju vizuoja pirkimo sutarties pakeitimo projektą su žyma „pritariu“ ir kartu su pirkimo sutarties pakeitimo projektu ir gautu Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimu grąžina jį pirkimo iniciatoriui;

56.5. pritarus perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui, pirkimų iniciatorius pirkimo sutarties pakeitimo egzempliorius pateikia perkančiosios organizacijos vadovui;

56.6. pirkimų iniciatorius Aprašo 56.2.3 punkte nurodytu atveju:

56.6.1. pataiso pirkimo sutarties pakeitimo projektą pagal perkančiosios organizacijos įgalioto asmens  pastabas;

56.6.2. suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir Juridinio skyriaus vedėju;

56.6.3.su Aprašo 56.6.2 punkte nurodytais asmenimis suderintą pataisytą pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir perkančiosios organizacijos įgalioto asmens atmestą pirkimo sutarties keitimo projektą pateikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

56.7. pataisius pirkimo sutarties pakeitimo projektą atliekami Aprašo 56.2–56.5 punktuose numatyti veiksmai.

57. Pirkimų iniciatoriui nustačius, kad numatomų keisti nustatytų pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė nebuvo numatyta pirkimo sutartyje, pakeitus nustatytas pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos, nebus pažeisti viešųjų pirkimų pagrindiniai principai bei tikslai ir, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 8 dalimi bei Sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijomis, pirkimo sutarties sąlygų keitimui nėra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas:

57.1. pirkimų iniciatorius:

57.1.1. parengia pirkimo sutarties pakeitimo projektą;

57.1.2. suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėja ir Juridinio skyriaus vedėju;

57.1.3. pirkimo sutarties pakeitimo projektą teikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

57.2. perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo, gavęs vizuoti pirkimo sutarties pakeitimo projektą:

57.2.1. patikrina, ar:

57.2.1.1. pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos ir nebus pažeisti pagrindiniai pirkimų principai ir tikslai;

57.2.1.2. pirkimo sutarties sąlygoms pakeisti nėra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas;

57.2.2. jeigu pritaria, vizuoja žyma „pritariu“ ir grąžina pirkimo sutarties pakeitimo projektą  pirkimo iniciatoriui;

57.2.3. jeigu nepritaria, išdėsto savo pastabas su žyma „nepritariu“, vizuoja ir grąžina pirkimo sutarties pakeitimo projektą pirkimo iniciatoriui;

57.2.4. jeigu nustato, kad pirkimo sutarties sąlygoms pakeisti reikia gauti Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, išdėsto savo pastabas su žyma „nepritariu“, vizuoja ir pirkimo sutarties pakeitimo projektą grąžina pirkimo iniciatoriui;

57.3. Pirkimų iniciatorius Aprašo 57.2.3 punkte nurodytu atveju:

57.3.1. pataiso pirkimo sutarties pakeitimo projektą pagal perkančiosios organizacijos įgalioto asmens pastabas;

57.3.2. suderina jį su perkančiosios organizacijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju ir Juridinio skyriaus vedėju;

57.3.3. su Aprašo 57.3.2 punkte nurodytais asmenimis suderintą pataisytą pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir perkančiosios organizacijos įgalioto asmens atmestą pirkimo sutarties projektą pateikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

57.3.5. pritarus perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui, pirkimų iniciatorius pirkimo sutarties pakeitimo egzempliorius pateikia perkančiosios organizacijos vadovui;

57.4. Aprašo 57.2.4 punkte nurodytu atveju:

57.4.1. pirkimų iniciatorius:

57.4.1.2. perkančiosios organizacijos įgalioto asmens atmestą pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir suderintą pirkimo sutarties pakeitimo projektą pateikia perkančiosios organizacijos įgaliotam asmeniui;

57.4.2. toliau atliekami Aprašo 56.2–56.7 punktuose numatyti veiksmai.

58. Pirkimo sutarties pakeitimo projektas negali būti teikiamas perkančiosios organizacijos vadovui tol, kol perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo nevizavo pirkimo sutarties pakeitimo projekto su žyma „pritariu“.

59. Jeigu pateiktoms prekėms, suteiktoms paslaugoms ar atliktiems darbams priimti sudaroma komisija, įsakymų projektai dėl prekių ar paslaugų ar darbų priėmimo komisijų sudarymo rengiami pirkimo iniciatoriaus iniciatyva.

60. Prekių, paslaugų ar darbų priėmimo−perdavimo aktą pasirašo pirkimo iniciatorius arba prekių pristatymo, paslaugų ar darbų priėmimo komisija.

61. Jei pirkimo sutartyje numatyta pasirašyti priėmimo−perdavimo aktą, pirkimo iniciatorius arba prekių pristatymo, paslaugų ar darbų priėmimo komisija privalo įsitikinti, kad pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai atitinka pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, nepažeisti prievolių užtikrinimo terminai, kitos pirkimo sutartyje nustatytos sąlygos ir prievolės yra įvykdytos tinkamai.

62. Jei pirkimo iniciatorius arba prekių pristatymo, paslaugų ar darbų priėmimo komisija neturi pretenzijų dėl jai pristatytų prekių, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų, pasirašo priėmimo−perdavimo aktą.

63. Jei pirkimo iniciatorius arba prekių pristatymo, paslaugų ar darbų priėmimo komisija nustato, kad pirkimo objektas ar jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai neatitinka pirkimo sutartyje nustatytų sąlygų, priėmimo−perdavimo akto nepasirašo ir raštu reikalauja iš tiekėjo tinkamo prievolių įvykdymo.

64. Tiekėjui neįvykdžius pirkimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, pirkimo iniciatorius arba prekių pristatymą, paslaugų ar darbų priėmimo komisija teikia siūlymą perkančiosios organizacijos vadovui dėl pirkimo sutarties nutraukimo ar joje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo tiekėjui.

65. Jei pirkimo iniciatorius arba prekių pristatymo, paslaugų ar darbų priėmimo komisija nustato, kad pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai atitinka pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, tačiau pažeisti prievolių užtikrinimo terminai ar kitos pirkimo sutartyje nustatytos neesminės sąlygos ir prievolės yra įvykdytos netinkamai, priėmimo−perdavimo akte nurodo nustatytus trūkumus, jį pasirašo ir teikia siūlymą perkančiosios organizacijos vadovui dėl pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo tiekėjui.

 

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66. Visi su pirkimų organizavimu, vykdymu ir vidaus kontrole susiję dokumentai saugomi kartu su pirkimų procedūrų dokumentais Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnyje nustatyta tvarka.

Priedai:

1. Biudžetiniais metais reikalingų pirkti prekių, paslaugų ir darbų sąrašo pavyzdinė forma.

2. Paraiškos pavyzdinė forma.

3. Mažos vertės viešojo pirkimo pažymos pavyzdinė forma.

4. Biudžetiniais metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų plano pavyzdinė forma.

5. Biudžetiniais metais atliktų pirkimų registracijos žurnalo pavyzdinė forma.

 

__________________

 

 


Ignalinos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo aprašo

1 priedas

________________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos pavadinimas)

_______________________________________________________

(perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio pavadinimas)

 

 

20__ BIUDŽETINIAIS METAIS REIKALINGŲ PIRKTI

PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ SĄRAŠAS

20__ m._____________ d. Nr. ______

__________________________

(vietovės pavadinimas)

 

 

Eil. Nr.

Prekės, paslaugos ar darbo pavadinimas

Prekės, paslaugos ar darbo trumpas apibūdinimas

Preliminari vienerių finansinių metų prekės, paslaugos ar darbo numatomos sudaryti pirkimo sutarties apimtis (Lt)

Ketvirtis, kurio metu turi būti įsigyta prekė, suteikta paslauga ar atliktas darbas

Informacija apie tai, ar yra poreikis pirkti tą pačią prekę, paslaugą ar darbą ilgiau nei
1 finansiniams metams (jeigu taip, nurodyti konkretų laikotarpį ir kiekvienų finansinių metų apimtį Lt)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Sąrašą parengė:

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 


 

Ignalinos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo aprašo

2 priedas

________________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos pavadinimas)

_______________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos padalinio pavadinimas)

 

 

Perkančiosios organizacijos

įgalioto asmens viza:

 

 

PARAIŠKA

20__ m._____________ d. Nr. ______

__________________________

(vietovės pavadinimas)

 

1.   Pirkimo objekto pavadinimas:

2.   Pirkimo objekto aprašymas, ketinamų pirkti prekių paslaugų ar darbų savybės, kokybės reikalavimai, techninių specifikacijų projektai, jų pakeitimai ir teiktos pastabos (informacija apie šių projektų paviešinimą):

 

3.   Reikalingas kiekis ar apimtys, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais:

 

4.   Maksimali planuojamos sudaryti sutarties vertė Lt:

 

5.   Numatomos pirkimo objekto eksploatavimo išlaidos Lt:

 

6.   Numatoma pirkimo sutarties trukmė, atsižvelgiant į visus galimus pratęsimus

(nurodyti trukmę dienomis/mėnesiais/metais arba numatomą sutarties pradžios ir pabaigos datą)

 

7.   Prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminai

(nurodyti terminus dienomis/mėnesiais/metais arba datą)

 

8.   Kitos reikalingos pirkimo sutarties sąlygos (gali būti pateikiamas pirkimo sutarties projektas)

9.   Siūlomi minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai:

 

10. Tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas:

 

11. Siūloma tiekėjų pasiūlymus vertinti mažiausios kainos/ekonominio naudingumo vertinimo kriterijumi (reikiamą pabraukti)

 

12. Tiekėjų pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo pasirinkimo atveju siūlomi

 

ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai:

 

ekonominio naudingumo vertinimo kriterijaus parametrai:

 

13. Planuojama pirkimo pradžia:

(nurodyti datą arba mėnesį)

 

 

Siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas, jeigu paraiška paduodama dėl pirkimo, apie kurį nebus paskelbta:

 

Siūlomų kviesti tiekėjų sąrašo pagrindimas (įskaitant ir rinkoje veikiančias Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytas įstaigas ir įmones):

 

Pirkimo pagrindimas (nurodyti, ar: pirkimas įtrauktas į metinį pirkimų planą, jeigu ne – nuo perkančiosios organizacijos nepriklausančios aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba; keliami techniniai, estetiniai, funkciniai, kokybės ir kt. reikalavimai; taikytini aplinkos apsaugos kriterijai; taikytini energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai; atsisakoma pirkti iš CPO (pateikiamas pagrindimas); teikiamas siūlymas vykdyti elektroninį pirkimą CVP IS priemonėmis.

Pridedama:

1)   techninė specifikacija;

2)   planai, brėžiniai, projektai ir kiti dokumentai (jei reikalingi – išvardinti)

 

(pirkimo iniciatoriaus pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(perkančiosios organizacijos finansininko pareigos)

 

(už pirkimų vykdymą naudojantis Centrinės perkančiosios

organizacijos elektroniniu katalogu atsakingo asmens pareigos)

 

 

 

(parašas)

 

(parašas)

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

(data)

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ignalinos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo aprašo

3 priedas

 

________________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos pavadinimas)

 

TVIRTINU

 

(perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

MAŽOS VERTĖS VIEŠOJO PIRKIMO PAŽYMA

 

20_____ m._____________ d. Nr. ______

__________________________

(vietovės pavadinimas)

 

Pirkimo objekto pavadinimas:

 

Pirkimo būdas ir jo pasirinkimo bei apklaustų ar kviečiamų tiekėjų skaičiaus pasirinkimo pagrindimas (nustatytas, vadovaujantis Perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėmis):

 

Pirkimo objekto aprašymas (pagrindiniai kiekybiniai ir kokybiniai reikalavimai):

 

BVPŽ kodas:

Pasiūlymų vertinimo kriterijus:

 

Pirkimas vykdomas CVP IS priemonėmis: 

taip

 

ne

 

 

 

Vykdomas skelbiamas pirkimas: 

 

 

 

Skelbimo paskelbimo data:

 

 

 

 

 

 

 

Vykdytas neskelbiamas pirkimas:

 

 

 

Kvietimo išsiuntimo data:

 

 

 

 

 

 

 

Tiekėjai apklausti:             žodžiu

 

raštu

 

 

 

Apklausti/pateikę pasiūlymus tiekėjai:

Eil. Nr.

Pavadinimas

Tiekėjo kodas

Adresas, interneto svetainės, el. pašto adresas, telefono, fakso numeris ir kt.

Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tiekėjų siūlymai:

Eil. Nr.

Pavadinimas

Pasiūlymo kaina ir kitos charakteristikos

(nurodyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas: tiekėjo pavadinimas

 

Pastabos: (nurodyti, ar: sudaryta pasiūlymų eilė, taikytas atidėjimo terminas, tiekėjai informuoti apie pirkimo rezultatus, gautos pretenzijos ir į jas atsakyta)

 

 

 

 

 

 

 

 

Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas: tiekėjo pavadinimas

 

Pastabos: (nurodyti, ar: sudaryta pasiūlymų eilė, taikytas atidėjimo terminas, tiekėjai informuoti apie pirkimo rezultatus, gautos pretenzijos ir į jas atsakyta)

 

 

 

part_b32088a35a98475eb088bf90b91831a9_end

 

Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas: tiekėjo pavadinimas

 

Pastabos: (nurodyti, ar: sudaryta pasiūlymų eilė, taikytas atidėjimo terminas, tiekėjai informuoti apie pirkimo rezultatus, gautos pretenzijos ir į jas atsakyta)

 

 

 

(pirkimo organizatoriaus pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

(perkančiosios organizacijos finansininko pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(data)

 

Pildo perkančiosios organizacijos įgaliotas asmuo asmuo 

 

 

Pritariu

 

Nepritariu

 

Tikrinimo pastabos ir išvada_____________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

 

Pastabos pridedamos

 

(perkančiosios organizacijos įgalioto asmens pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(data)

 

 

part_b32088a35a98475eb088bf90b91831a9_end

Ignalinos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo aprašo

4 priedas

__________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos pavadinimas)

 

/Jeigu planas tvirtinamas įstaigos vadovo parašu:

TVIRTINU

 

(perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

20_______BIUDŽETINIAIS metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų planas

 

 

Eil. Nr.

Pirkimo objekto pavadinimas

Pagrindinis pirkimo objekto kodas pagal BVPŽ, papildomi BVPŽ kodai (jei jų yra)

Numatomų pirkti prekių kiekiai bei paslaugų ar darbų apimtys (jei įmanoma)

Numatoma pirkimo vertė

Numatomas pirkimo būdas arba sutarties atitiktis Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytiems reikalavimams

Numatoma pirkimo pradžia

Ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmė (su pratęsimais)

Ar pirkimas bus atliekamas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 arba 91 straipsnio nuostatas

Ar pirkimas bus atliekamas centralizuotai, naudojantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu

Ar pirkimui bus taikomi Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatyti aplinkos apsaugos kriterijai

Ar pirkimas bus elektroninis ir atliekamas CVP IS priemonėmis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________                       ___________________  

(už pirkimų planavimą atsakingo asmens pareigos)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pirkimų iniciatoriaus pareigos)

 

(perkančiosios organizacijos finansininko pareigos)

 

(perkančiosios organizacijos teisininko pareigos)

 

 

 

 

 

 

 

(parašas)

 

(parašas)

 

(parašas)

 

 

 

 

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

(vardas ir pavardė)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(data)

 

(data)

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ignalinos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo aprašo

5 priedas

 

(perkančiosios organizacijos pavadinimas)

 

20____ BIUDŽETINIAIS metais ATLIKTŲ pirkIMŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS

 

 

Eil. Nr.

 

Pirkimo objekto pavadinimas/ Sutarties pavadinimas

Pagrindinis pirkimo objekto kodas pagal BVPŽ, papildomi BVPŽ kodai (jei yra)

Pirkimo būdas

Pirkimo Nr. (jei apie pirkimą buvo skelbta)/Pirkimo būdo pasirinkimo priežastys bei apklaustų ar kviečiamų tiekėjų skaičiaus pagrindimas (jei apie pirkimą nebuvo skelbta)

Pirkimo sutarties Nr./ sąskaitos faktūros Nr.*

Tiekėjo pavadinimas, įmonės kodas*

Sutarties sudarymo data*

Sutarties trukmė/ Numatoma sutarties įvykdymo data*

Sutarties kaina, Lt (atsižvelgus į numatytus sutarties pratęsimus su visais privalomais mokesčiais)

Numatoma sutarties vertė, Lt

Kita informacija (vykdytas elektroninis pirkimas, pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 arba 91 straipsnio nuostatas, taikyti aplinkos apsaugos, energijos taupymo reikalavimai...)

*Nepildoma, jei sutartis nesudaryta