LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL skėtinIŲ nacionalinių nevyriausybinių organizacijų INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ ATRANKOS 2025–2026 METŲ KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. rugsėjo 20 d. Nr. A1-627
Vilnius
Įgyvendindamas Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2025–2027 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2025–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, nurodytą 1.1.1.1 priemonę „Finansuoti NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektus“, vadovaudamasis 2025–2026 metų skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo kryptimis ir vertinimo kriterijais, patvirtintais Nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos 2024 m. rugsėjo 10 d. protokoliniu sprendimu Nr. D5-111:
1. T v i r t i n u Skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro
2024 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-627
skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ ATRANKOS 2025–2026 METŲ KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų Lietuvos Respublikoje veikiančioms skėtinėms nacionalinėms nevyriausybinėms organizacijoms (toliau – NVO) stiprinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams (projektų vykdytojams), projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo ir projektų rezultatų rodiklių nustatymo tvarką, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką, projektų finansavimo pratęsimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Informacinė sistema – informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt:.8099.
2.2. Pareiškėjas – juridinis asmuo, kuris pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas skėtine nacionaline NVO, atitinka Nuostatų 22 punkte nustatytus reikalavimus ir kuris pateikė paraišką konkursui, siekdamas gauti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti. Pareiškėju nelaikoma skėtinė nacionalinė NVO, kuri yra kitos veikiančios skėtinės nacionalinės NVO narė, jei pastaroji veikia toje pačioje viešosios politikos srityje ir teikia paraišką konkursui.
2.3. Partneris – juridinis asmuo, kuris pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, atitinka Nuostatų 24 punkte nustatytus reikalavimus ir su kuriuo kartu pareiškėjas vykdo projekto veiklą (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį dėl bendrų veiklų vykdymo). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto veiklų vykdymo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys subjektai.
2.4. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-741 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Aprašu. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Apraše nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projektų atrankos nuostatos, taikomos Apraše nustatytos nuostatos.
4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti Apraše ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas, pagal 2025–2026 metų skėtinių nacionalinių NVO institucinio stiprinimo projektų finansavimo kryptis ir vertinimo kriterijus, patvirtintus NVO fondo tarybos 2024 m. rugsėjo 10 d. protokoliniu sprendimu Nr. D5-111.
5. Konkurso būdu atrinkti projektai finansuojami 2025–2026 m. numatytomis NVO fondo lėšomis, įgyvendinant Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2025–2027 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo
2025–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, nurodytą 1.1.1.1 priemonę „Finansuoti NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektus“.
6. Konkursas organizuojamas vienkartinės atrankos būdu. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
7. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA), vykdanti Apraše ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
9. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
10. Konkurso tikslas – stiprinti NVO sektorių, finansuojant konkurso būdu atrinktus skėtinių nacionalinių NVO institucinio stiprinimo projektus.
11. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti skėtinių nacionalinių NVO projektai, kurie skirti pareiškėjų, jų narių ir (ar) kitų NVO instituciniams gebėjimams stiprinti ir kuriais siekiama vieno arba kelių iš toliau išvardintų uždavinių:
11.2. kokybiškai ir sistemingai atstovauti visuomenės interesams viešosios politikos formavimo srityje;
11.3. stiprinti pareiškėjo, jo narių ir kitų NVO gebėjimus, reikalingus NVO finansiniam tvarumui didinti ir (ar) NVO teikiamų viešųjų ir (ar) socialinio verslo paslaugų plėtrai skatinti (įskaitant paslaugų kokybės gerinimą), ir (ar) strateginei NVO plėtrai vykdyti, ir (ar) kokybiškos savanoriškos veiklos plėtrai vykdyti.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTŲ VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje (toliau – Sutartis) nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2026 m. – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d.
13. Projektų veiklų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika (išskyrus NVO tarptautinį bendradarbiavimą, tarptautinių ryšių skatinimą ir tarptautinės veiklos organizavimą).
14. Konkursui numatytos skirti 2025 ir 2026 m. valstybės biudžeto lėšų sumos nurodytos Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2025–2027 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1‑387 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2025–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (1.1.1.1 priemonė „Finansuoti NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektus“):
14.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma vieniems metams – 62 000 (šešiasdešimt du tūkstančiai) eurų;
16. Įvertinti projektai reitinguojami atskirai pagal Nuostatų 22.4 papunktyje nurodytas viešosios politikos sritis, kuriose veikia pareiškėjai. Finansuoti siūloma tik vieną aukščiausiu balu tam tikroje viešosios politikos srityje įvertintą projektą. Jei konkursui pasibaigus lieka nefinansuotų projektų tam tikroje viešosios politikos srityje, nurodytoje 22.4 papunktyje, Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų nuostatų ir Aprašo nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
VEIKLOS, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
17. Veiklos, kurioms skiriamos valstybės biudžeto lėšos:
17.1. NVO ir valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir (ar) įstaigų bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas ir (ar) stiprinimas ir (ar) pasiūlymų dėl viešosios politikos teikimas kompetentingai (-oms) valstybės ir (ar) savivaldybės institucijai (-oms) ir (ar) įstaigai (-oms);
17.2. tyrimų, aktualių pareiškėjo ir (ar) jo narių vykdomai veiklai ir (ar) skirtų NVO atstovaujamos visuomenės grupės nuomonei, įžvalgoms dėl viešosios politikos sprendimų ir (ar) jų tobulinimo įvertinti, organizavimas ir vykdymas;
17.3. NVO darbuotojų, savanorių ir (ar) narių kompetencijų ir (ar) įgūdžių tobulinimas (įskaitant viešinimo veiklų, skirtų viešosios politikos sprendimams aptarti, pristatyti ar viešinti, organizavimą ir vykdymą);
17.4. NVO veiklos organizavimo strategijų ir (ar) sistemų kūrimas ir (ar) tobulinimas, NVO kuriamo poveikio matavimas;
17.7. NVO, verslo subjektų (pvz., įmonių) ir (ar) mokslo institucijų bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas ir stiprinimas;
17.8. NVO tarptautinio bendradarbiavimo, tarptautinių ryšių skatinimas ir tarptautinės veiklos organizavimas (įskaitant NVO narių, visuomenės grupių interesų atstovavimą tarptautiniu mastu);
18. Projektai privalo atitikti visas šias sąlygas:
18.2. visos įgyvendinant projektą numatomos vykdyti veiklos privalo atitikti Nuostatų 17 punkte nurodytas veiklas. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) paraiškoje privalo pasirinkti ir numatyti vykdyti bent vieną Nuostatų 11 punkte nurodytą uždavinį ir, įgyvendindamas projektą, vykdyti pasirinktinai bent vieną konkrečią veiklą, nurodytą Nuostatų 17 punkte;
19. Pareiškėjai paraiškoje turi nurodyti pačių pasirinktus su 2025 m. planuojamomis vykdyti projekto veiklomis siejamus projekto įgyvendinimo rodiklius, kuriuos įsipareigoja pasiekti iki 2025 m. gruodžio 31 d., bei pačių pasirinktus su 2026 m. planuojamomis vykdyti projekto veiklomis siejamus projekto įgyvendinimo rodiklius, kuriuos įsipareigoja pasiekti iki 2026 m. gruodžio 31 d. Komisijos nariai vertina pareiškėjų pasirinktų projekto įgyvendinimo rodiklių atitiktį pasirinktoms veikloms ir konkurso tikslui. Projektų vykdytojai, 2025 m. vykdydami projekto paraiškoje nurodytas veiklas, turi pasiekti projekto įgyvendinimo rodiklius, kuriuos įsipareigojo pasiekti iki 2025 m. gruodžio 31 d., o 2026 m. vykdydami projekto paraiškoje nurodytas veiklas, turi pasiekti projekto įgyvendinimo rodiklius, kuriuos įsipareigojo pasiekti iki 2026 m. gruodžio 31 d.
20. Pareiškėjai paraiškoje turi nurodyti pačių pasirinktus projekto rezultatų rodiklius, kuriuos įsipareigoja pasiekti iki 2026 m. gruodžio 31 d. Projektų vykdytojai, vykdydami projekto paraiškoje nurodytas veiklas, turi pasiekti projekto rezultatų rodiklius, kuriuos įsipareigojo pasiekti iki 2026 m. gruodžio 31 d., o jų nepasiekę, nurodyti priežastis, dėl kurių projekto rezultatų rodikliai nebuvo pasiekti.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS (PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS) IR PARTNERIAMS, PAREIŠKĖJŲ (PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI
21. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) prisiima Aprašo 8 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimus.
22. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
22.1. pareiškėjas yra Lietuvos Respublikoje registruota skėtinė nacionalinė NVO, atitinkanti Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje nustatytą skėtinės nacionalinės nevyriausybinės organizacijos sąvoką;
22.2. ne mažiau nei dvi trečiosios pareiškėjo vienijamų narių yra Lietuvos Respublikoje registruotos NVO, atitinkančios Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą NVO sąvoką;
22.3. pareiškėjas Juridinių asmenų registre ne vėliau kaip paraiškos pateikimo dieną yra įregistravęs NVO žymą, patvirtinančią, kad jis yra NVO;
22.4. pareiškėjas veikia vienoje iš šių viešosios politikos sričių:
22.5. pareiškėjas turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti ir (ar) įgyvendinti viešąją politiką, veikloje (mažiausiai viena taryba, komitetas, komisija arba darbo grupė, kurioje atstovaujamas pats pareiškėjas, o ne jo nariai);
22.7. pareiškėjas 2023–2024 metais kompetentingai (-oms) valstybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (‑oms) yra pateikęs (inicijavo) pasiūlymus (iniciatyvas) dėl viešojo valdymo ir viešosios politikos formavimo nacionaliniu lygmeniu viešosios politikos srityje, kurioje jis veikia (mažiausiai vienas pasiūlymas (iniciatyva));
22.8. pareiškėjas nėra kitos veikiančios skėtinės NVO narys, jei pastaroji veikia toje pačioje viešosios politikos srityje ir teikia paraišką konkursui;
22.9. pareiškėjas turi ir viešai skelbia mažiausiai 2 metus apimančią galiojančią ilgalaikę NVO veiklos strategiją arba kitą jai prilyginamą dokumentą, kuriame nurodyta NVO misija ir (ar) vizija bei tikslai;
22.11. pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą;
22.12. pareiškėjas savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus (paraiškoje pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete);
22.14. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus pagal Mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnį (nustatoma pagal viešai prieinamus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenis);
22.15. pareiškėjo projektui įgyvendinti prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ne mažesnė negu Nuostatų 14 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir ne didesnė negu numatyta didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;
22.16. pareiškėjas nėra pateikęs paraiškos dalyvauti Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurse, kuris organizuojamas vadovaujantis Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurso organizavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. A1-404 „Dėl Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo“.
23. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais), kuris (-ie) kartu su projekto vykdytoju vykdys dalį projekte numatytų veiklų ir (ar) kuriam projekto vykdytojas perves dalį projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų. Paraiškoje turi būti konkrečiai nurodyta, už kurių veiklų vykdymą partneris bus atsakingas, kaip jis prisidės prie veiklų vykdymo ir kiek projekto lėšų jam numatyta skirti (jei numatoma).
24. Partneris (-iai) (jei yra) turi atitikti šiuos reikalavimus:
24.1. partneris yra Lietuvos Respublikoje registruota NVO, atitinkanti Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą NVO sąvoką;
24.2. partneris Juridinių asmenų registre ne vėliau kaip paraiškos pateikimo dieną yra įregistravęs NVO žymą, patvirtinančią, kad jis yra NVO;
24.3. partneriu negali būti juridinis asmuo, prie projekto įgyvendinimo prisidedantis finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių ir (ar) daiktų tiekėjas (pvz., rėmėjas);
24.4. partneris su pareiškėju iki paraiškos pateikimo dienos yra pasirašęs sutartį dėl bendradarbiavimo vykdant projekto veiklas arba jų dalį;
24.5. partneris nėra konkurse dalyvaujantis pareiškėjas arba kito (kitų) konkurse dalyvaujančio (-ių) pareiškėjo (-ų) partneris;
24.6. partneriui negali būti numatyta ir (ar) pervesta daugiau nei 30 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
24.7. partneris teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą;
25. Finansavimas neskiriamas:
25.1. projektų vykdytojams, partneriams ir projektams, kurie:
25.1.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, nepagrįstai varžo kitų asmenų teises ir laisves;
25.1.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais diskriminuoja ar kursto diskriminaciją dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kt., išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;
25.1.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, alkoholį, tabaką ir (ar) psichotropines medžiagas;
25.2. projektų veikloms, kurios:
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTŲ VYKDYMO IŠLAIDOS
26. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki projekto įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 m. – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki projekto įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Projektams įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais, veiklų dalyvių sąrašais, mokymų medžiaga, tyrimų ar analizių ataskaitomis, sukurtais produktais ir pan.) arba jų kopijomis, užtikrinant šių dokumentų ir informacijos juose (pvz., prekių ir (ar) paslaugų pavadinimai, vienetai, kiekiai ir kt.) atsekamumą. Jei tik dalis pareiškėjo (projekto vykdytojo), partnerio patiriamų išlaidų yra tiesiogiai susijusios su projektu, sąmatoje ir išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose turi būti aiškiai nurodoma, kokia tai dalis, ir pagrindžiama, kodėl pasirinkta būtent tokia proporcija (pvz., projekto vykdytojo patalpų nuomos išlaidų dalis gali būti kompensuojama tik tokia apimtimi, kokia patalpose vykdomos projekto veiklos). Jei projekto vykdytojas neturi buhalterinės sistemos, kuri leidžia automatiškai sieti konkrečias išlaidas su konkrečiu projektu, su projektu susiję dokumentai turi būti pažymėti žyma (pvz., projekto numeris ar pavadinimas), leidžiančia identifikuoti projektą. Visos su projektu susijusios išlaidos turi būti įtrauktos į projekto vykdytojo (partnerio) finansinę apskaitą, atskiriant jas atskirose sąskaitose arba naudojant kitą projekto lėšų atskyrimo būdą. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.
27. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
27.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 25 procentai projektui įgyvendinti iš Ministerijos prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
27.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį), išlaidos;
27.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, neįdarbinamas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį) įsigijimo išlaidos;
27.2. projekto veiklų vykdymo išlaidos:
27.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei jie įdarbinami projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) organizacijoje pagal darbo sutartį), išlaidos;
27.2.2. prekių ir paslaugų, tiesiogiai susijusių su projekto veiklomis ir būtinų projektui įgyvendinti, įsigijimo išlaidos:
27.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo, transporto priemonės stovėjimas) ir transporto paslaugų įsigijimo (autobuso ar kito viešojo transporto ekonominės klasės bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
27.2.2.3. komandiruočių išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį);
27.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų organizacijos biurui ar renginiams) nuomos išlaidos;
27.2.2.5. išlaidos kvalifikacijai tobulinti (projekto vykdytojo darbuotojų ar narių, taip pat savanorių mokymams, seminarams, skirtiems kvalifikacijai tobulinti, organizuoti ar juose dalyvauti);
27.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, lektorių, teisininkų, konsultantų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (pagal sudarytas paslaugų teikimo sutartis);
27.2.2.7. organizacijos biuro ar projektui įgyvendinti naudojamų patalpų komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo) išlaidos;
27.2.2.8. mažesnės nei 500 Eur išlaidos materialiajam turtui (pvz., kompiuterinei įrangai) įsigyti (vieno įsigyjamo turto vieneto vertė gali būti 500 Eur ar didesnė, tačiau išlaidomis, tinkamomis finansuoti projekto lėšomis, laikoma iki 499,99 Eur suma);
27.2.2.9. kitos Nuostatuose neišvardytų, bet projektui įgyvendinti reikalingų prekių, priemonių ir (ar) inventoriaus (kanceliarinių, ūkio prekių, taip pat maisto produktų) įsigijimo išlaidos;
27.2.2.10. kitos Nuostatuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
27.2.2.10.2. apgyvendinimo paslaugų įsigijimo ir išvykų, būtinų vykdant projekto veiklas, išlaidos (kitų asmenų, nei nurodyta Nuostatų 27.2.2.3 papunktyje (įskaitant savanorius);
27.2.2.10.3. veiklų, vykdomų įgyvendinant projektą, sklaidos ir viešinimo paslaugų (straipsnių, televizijos laidų, vaizdo klipų, reklaminių skydelių leidybos, publikavimo ir kt.) įsigijimo išlaidos;
28. Nuostatų 27.1.1 ir 27.2.1 papunkčiuose nurodytos darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos iš viso gali sudaryti iki 80 procentų iš Ministerijos projektui įgyvendinti prašomų ir skirtų valstybės biudžeto lėšų.
29. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
29.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos (vertinama vieno įrangos vieneto kaina);
29.2. išlaidos projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
29.3. transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo, remonto, eksploatacinės išlaidos (išskyrus išlaidas degalams);
29.4. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, statinių priežiūros ir (ar) aplinkos priežiūros ir (ar) tvarkymo, ir (ar) tvarkybos išlaidos;
29.5. išlaidos, susijusios su paraiškos rengimo veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. ir po 2026 m. gruodžio 31 d.;
29.6. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui ir (ar) partneriui (-iams), nuomai projekto veiklai vykdyti;
29.8. pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu jis į atskaitą įtrauktas nebuvo, bei PVM, kurį sumokėjo užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
30. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
31. Kiekvienas pareiškėjas turi pateikti dvi paraiškas (2025 ir 2026 m.), užpildydamas dvi paraiškos formas informacinėje sistemoje.
32. Pareiškėjas (įskaitant jo filialus ir atstovybes) konkursui gali pateikti vieną paraišką. Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip per dvi darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos ESFA nurodo, kurią paraišką vertinti.
33. Paraiškoje pateikiama:
33.1. bendroji informacija apie projektą:
33.2. informacija apie pareiškėją ir partnerius:
33.2.1. duomenys apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, buveinės adresas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės adresas);
33.2.2. duomenys apie pareiškėjo vadovą (valdymo organą) (vardas, pavardė, pareigos, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
33.2.3. duomenys apie projektą administruojantį (-čius) asmenį (asmenis) (vardas (‑ai) ir pavardė (-ės), telefono ryšio numeris (-iai), elektroninio pašto adresas (-ai));
33.2.5. informacija apie partnerį (-ius) (partnerio (-ių) pavadinimas (-ai), juridinio asmens kodas (-ai), buveinės adresas (-ai), telefono ryšio numeris (-iai), bendradarbiavimo pagrindas (-ai) (sutarties data ir numeris) (jeigu projektas bus įgyvendinamas kartu su partneriu (‑iais); paraiškoje taip pat turi būti konkrečiai nurodyta, už kurių veiklų vykdymą partneris bus atsakingas, kaip jis prisidės prie veiklų vykdymo ir kiek projekto lėšų jam numatyta skirti (jei numatoma);
33.2.6. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 22 punkte nustatytoms sąlygoms:
33.2.6.2. dokumentai (jų kopijos) arba interneto nuorodos, įrodantys, kad pareiškėjas turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti ir (ar) įgyvendinti viešąją politiką, veikloje (mažiausiai viena taryba, komitetas, komisija arba darbo grupė, kurioje atstovaujamas pats pareiškėjas, o ne jo nariai);
33.2.6.3. dokumentai (jų kopijos) arba interneto nuorodos, įrodantys, kad pareiškėjas 2023–2024 metais kompetentingai (-oms) valstybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (‑oms) yra pateikęs (inicijavo) pasiūlymus (iniciatyvas) dėl viešojo valdymo ir viešosios politikos formavimo nacionaliniu lygmeniu viešosios politikos srityje, kurioje jis veikia (mažiausiai vienas pasiūlymas (iniciatyva);
33.2.6.4. interneto nuoroda į pareiškėjo skelbiamą mažiausiai 2 metus apimančią galiojančią ilgalaikę NVO veiklos strategiją arba kitą jai prilyginamą dokumentą (jo kopiją), kuriame nurodyta NVO misija ir (ar) vizija bei tikslai;
33.2.6.5. interneto nuoroda (jeigu pareiškėjas turi interneto svetainę) į viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
33.3. projekto aprašymas:
33.3.1. projektu sprendžiamo (-ų) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO, kurių instituciniai gebėjimai bus stiprinami įgyvendinant projektą, iššūkio (-ių) aprašymas;
33.3.2. veiklų planas (įskaitant veiklų aprašymą ir siekiamus projekto įgyvendinimo rodiklius) (teikiamas 2025 ir 2026 m.);
33.3.4. siekiami projekto rezultatai, nurodant paties pareiškėjo pasirinktus projekto rezultatų rodiklius, jų dabartines reikšmes bei siekiamas reikšmes, kurias pareiškėjas planuoja pasiekti iki 2026 m. gruodžio 31 d., ir projektu siekiamas poveikis (tvariam) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO instituciniam stiprėjimui (įskaitant projekto rezultatų ir poveikio pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO instituciniam stiprėjimui vertinimo planą);
34. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti interneto nuorodas ir (ar) šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu:
34.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus jis turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
34.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, atstovavimo sutarties);
34.3. dokumento, įrodančio pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) įgyvendinant šį projektą (jeigu projektas bus įgyvendinamas bendradarbiaujant su partneriu (-iais) (pvz., bendradarbiavimo sutarties);
34.4. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nekilnojamojo turto nuomos, panaudos sutarčių);
34.5. dokumentų (komercinių pasiūlymų, sutarčių, sąskaitų ar kt.) ar interneto nuorodų, pagrindžiančių prekei ar paslaugai įsigyti prašomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (komerciniuose pasiūlymuose nurodoma informacija privalo būti palyginama);
34.6. dokumentų arba interneto nuorodų, įrodančių, kad pareiškėjas
2023–2024 metais kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (‑oms) pateikė (inicijavo) daugiau nei 1 pasiūlymą (iniciatyvą) dėl viešojo valdymo ir viešosios politikos formavimo (pateikiama iki 5 (penkių) pasiūlymų (iniciatyvų), priklausomai nuo to, į kiek balų pagal Nuostatų priedo 2.1 papunktyje nurodytą vertinimo kriterijų pareiškėjas pretenduoja);
34.7. dokumentų arba interneto nuorodų, įrodančių, kad pareiškėjas matuoja ir vertina NVO veiklos poveikį, turi patvirtintą NVO veiklos poveikio matavimo metodiką (įskaitant siekiamus veiklos poveikio rodiklius) ir yra atlikęs bent vieną veiklos poveikio vertinimą per pastaruosius 5 metus (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų priedo 2.4 papunktyje nurodytą vertinimo kriterijų); teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimo (-ų), jei jis (jie) yra ir jei jis (jie) turi būti patvirtintas (-i) vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.
35. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją elektroniniu paštu NVOkonkursai@socmin.lt ir telefono ryšio numeriais +370 659 80 746, +370 659 80 948, +370 6 59 42 118, +370 660 36 262 teikia Ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus ir ESFA specialistai.
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
37. Informacinėje sistemoje pateiktų paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina ESFA. Ji patikrina, ar:
37.3. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos;
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
39. Paraiškas pagal Nuostatų priede išvardytus vertinimo kriterijus vertina ekspertai ir ESFA. Ekspertai paraiškas vertina ir balus skiria pagal paraiškų turinio vertinimo kriterijus (Nuostatų priedo 1 punktas), o ESFA – pagal pareiškėjų vertinimo kriterijus (Nuostatų priedo 2 punktas).
41. Eksperto vertinimo anketoje nurodomi eksperto skiriami balai pagal vertinimo kriterijus, skiriamų balų pagrindimas bei eksperto siūlymas skirti visišką finansavimą (visoms veikloms vykdyti), skirti dalinį finansavimą (daliai veiklų vykdyti) arba finansavimo neskirti.
42. ESFA paraiškas vertina ir balus skiria, prieš tai įvertinusi jų atitiktį formaliesiems kriterijams.
43. Vieną paraišką vertina vienas ESFA darbuotojas. ESFA gali paraišką paskirti papildomai įvertinti pagal pareiškėjų vertinimo kriterijus (Nuostatų priedo 2 punktas) Aprašo 31 punkte nustatyta tvarka atrinktam ekspertui, jei komisija nepritaria ESFA skirtiems balams.
44. Jeigu vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus ESFA kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinimui, ji per informacinę sistemą nurodo pareiškėjui pateikti patikslintą informaciją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos.
46. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 80, privaloma surinkti minimali balų suma pagal paraiškų turinio vertinimo kriterijus, vertinamus ekspertų, – 40. Projektai, kurių paraiškos nesurinko 40 balų pagal paraiškų turinio vertinimo kriterijus, vertinamus ekspertų, nefinansuojami.
IX SKYRIUS
SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO PRIĖMIMAS
48. ESFA, įvertinusi paraiškas pagal Nuostatų priedo 2 punkte nurodytus vertinimo kriterijus ir gavusi ekspertų vertinimus, atliktus pagal Nuostatų priedo 1 punkte nurodytus vertinimo kriterijus, bei ekspertų siūlymus dėl projektų finansavimo, juos apibendrina, parengia paraiškų vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų paraiškas vertinusių ekspertų skirtus balus, ESFA paraiškoms skirtus balus, paraiškoms skirtų balų vidurkius (gautus susumavus ekspertų ir ESFA vertinimus) bei ekspertų siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkius, ir ją pateikia komisijai.
49. Posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų ir ESFA vertinimus, ekspertų išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi ESFA paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų ir (ar) ESFA skirtų balų vidurkiui bei ekspertų siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.
51. Jei komisija nepritaria ESFA paraiškai skirtiems balams, paraišką ESFA perduoda vertinti papildomam ekspertui, kuris vertina paraišką pagal Nuostatų priedo 2 punkte nurodytus vertinimo kriterijus. ESFA apibendrina papildomo eksperto pasiūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama papildomo eksperto pagal Nuostatų priedo 2 punkte nurodytus vertinimo kriterijus skirtus balus (vietoj ESFA skirtų balų), ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi paraiškos vertinimų suvestinę, parengtą papildomam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.
52. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tuos projektus, kurie surinko daugiau ekspertų balų pagal vertinimo kriterijų „Numatyto projekto tikslo ir idėjos aiškumas, atitiktis konkurso tikslui, tinkamumas iškeltam (-iems) iššūkiui (‑iams) spręsti“. Jei ir pagal šį vertinimo kriterijų kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų skaičius sutampa, komisija gali siūlyti finansuoti tuos projektus, kurių paraiškų pateikimo laikas yra ankstesnis.
53. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Konkursui vykdyti numatytos valstybės biudžeto lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše pagal viešosios politikos sritis, finansuojamų projektų pareiškėjams nesudarius Sutarties per Nuostatų 58 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau įgyvendinti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, Aprašo 50 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano ir grąžinus nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas.
54. Jei pareiškėjui siūloma skirti dalį paraiškoje prašomos lėšų sumos, ESFA per informacinę sistemą apie tai informuoja pareiškėją. Paraiškos tikslinamos ir patikslintos paraiškos vertinamos Aprašo 49–52 punktuose nustatyta tvarka.
55. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti. Ministerijos kanclerio sprendime dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti nurodoma:
55.1. finansuotinų projektų sąrašas pagal viešosios politikos sritis, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, skiriamas valstybės biudžeto lėšų sumas;
55.2. rezervinių projektų sąrašas pagal viešosios politikos sritis, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, preliminariai siūlomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas;
55.3. nefinansuotinų projektų sąrašas pagal viešosios politikos sritis, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, nefinansavimo pagrindą;
55.4. atmestinų projektų sąrašas pagal viešosios politikos sritis, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, atmetimo pagrindą;
55.5. pavedimas Ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vedėjui užtikrinti tinkamą Nuostatuose numatytų nuostatų, susijusių su projektų finansavimu, įgyvendinimą;
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
58. Sutartis tarp pareiškėjo, kurio projektui įgyvendinti skirtas finansavimas, ir ESFA sudaroma ir pasirašoma Aprašo VIII skyriuje nustatyta tvarka per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti perdavimo ESFA dienos.
59. Jei nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti priėmimo dienos iki Sutarties sudarymo dienos paaiškėja, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, ESFA raštu apie tai informuoja Ministeriją (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, neatsiskaitymo faktas ir lėšų, už kurių panaudojimą neatsiskaityta, suma). Komisijos sekretorius nedelsdamas informuoja komisiją apie susidariusią padėtį (nurodo ESFA pateiktą informaciją) ir organizuoja komisijos posėdį dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui arba Ministerijos kancleris, remdamasis ESFA pateikta informacija, pakeičia savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju išlaidos, pareiškėjo patirtos iki Sutarties pasirašymo, nekompensuojamos.
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
61. Projekto vykdytojas privalo:
61.1. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 m. – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d.;
61.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d. ESFA informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti pusmečio ir metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
61.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);
61.2.2. sąmatos vykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);
61.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);
61.2.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta informacija apie įvykdytas projekto veiklas pagal projekto tikslus bei informacija apie projekto paraiškoje pasirinktų projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;
61.3. pasibaigus antriesiems projekto įgyvendinimo metams, pateikti pasiektų projekto rezultatų vertinimo ataskaitą, kurioje nurodyti planuoti ir pasiekti projekto rezultatų rodikliai, aprašytos rodiklių nepasiekimo, jei jie nebuvo pasiekti, priežastys;
61.4. užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgiant į valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Sutarties nuostatas;
61.5. pasibaigus ataskaitiniams metams, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių metų, sausio 5 d. grąžinti per ataskaitinius metus nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas – jas pervesti į Sutartyje nurodytą ESFA banko sąskaitą;
61.6. informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir ESFA, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas ir kodas bei reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
62. Jei projektas įgyvendinamas netinkamai ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesiekiama projekto paraiškoje pasirinktų projekto įgyvendinimo rodiklių, gali būti taikomos šios sankcijos:
62.1. jeigu projekto vykdytojas pasiekė tik dalį projekto paraiškoje pasirinktų projekto įgyvendinimo rodiklių, t. y. nepasiekė vieno ar daugiau iš projekto paraiškoje pasirinktų projekto įgyvendinimo rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą ESFA banko sąskaitą turi grąžinti po 20 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų už kiekvieną nepasiektą rodiklį;
63. Sprendimą dėl sankcijų taikymo ir apimties priima komisija. Priimdama sprendimą dėl sankcijų taikymo, komisija vadovaujasi Nuostatais, projekto vykdytojo pateikta informacija apie projekto įgyvendinimą ir ESFA paskirto atsakingo specialisto pateiktais duomenimis bei informacija, susijusiais su projekto įgyvendinimu. Jei yra galimybė, projekto vykdytojas ar jo atstovas turi būti kviečiamas į komisijos posėdį, kuriame bus svarstomas sankcijų jam skyrimas.
XII SKYRIUS
TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
64. Tinkamai įgyvendinus projektą 2025 m., jo finansavimas gali būti pratęstas 2026 m., bet ne ilgiau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2026 m. nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2026 m., nekompensuojamos.
65. ESFA ne vėliau kaip iki 2025 m. spalio 15 d. elektroniniu paštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoja projektų vykdytojus apie teisę iki 2025 m. lapkričio 15 d. pateikti šiame Nuostatų punkte nurodytus dokumentus, nurodydama pasekmes, kurių atsirastų, nurodytų dokumentų nepateikus. Siekdamas pratęsti projekto finansavimą, projekto vykdytojas iki 2025 m. lapkričio 15 d. informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti:
65.1. projekto vykdytojo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą, jame nurodydamas informaciją apie projekto įgyvendinimo rodiklius, pasiektus iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos;
65.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją (Aprašo 1 priedas);
67. ESFA, gavusi Nuostatų 65 punkte nurodytus dokumentus dėl projekto finansavimo pratęsimo, per 10 darbo dienų nuo paskutinės prašymo pratęsti projekto finansavimą pateikimo termino dienos įvertina projekto vykdytojo pateiktą ir kitą turimą su projekto vykdymu susijusią informaciją.
68. Jeigu, vertinant projekto vykdytojo pateiktą ir kitą turimą su projekto vykdymu susijusią informaciją, nustatomos objektyvios priežastys (pvz.: projektas buvo pradėtas įgyvendinti ne nuo metų pradžios; daugumą veiklų suplanuota vykdyti II–IV ketvirčiais; kitos objektyvios priežastys, lėmusios paslaugų poreikį ir jų teikimo rezultatus), dėl kurių projekto vykdytojas iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos nepasiekė projekto įgyvendinimo rodiklių, ESFA nusprendžia atidėti sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui pratęsti šio projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos ir įvertintos 2025 m. veiklų įvykdymo ir finansinės ataskaitos. Sprendimas dėl konkretaus projekto finansavimo pratęsimo 2026 m. priimamas per 15 darbo dienų nuo metinių veiklų įvykdymo ir finansinių ataskaitų gavimo dienos.
69. Jei ESFA nėra aiškios priežastys, dėl kurių projekto vykdytojas nepasiekė 2025 m. suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos, ji gali kreiptis į projekto vykdytoją, prašydama per 5 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo dienos nurodyti objektyvias priežastis, dėl kurių jis nepasiekė tiems metams suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių, ir pateikti tai pagrindžiančius duomenis ir (ar) dokumentus.
ESFA, įvertinusi priežastis, dėl kurių projekto vykdytojas nepasiekė 2025 m. suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos, jas patvirtinančius duomenis ir (ar) dokumentus ir nustačiusi, kad projekto vykdytojas 2025 m. suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių nepasiekė iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos dėl objektyvių priežasčių, nusprendžia atidėti sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui pratęsti šio projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos ir įvertintos 2025 m. veiklų įvykdymo ir finansinės ataskaitos.
Gavusi 2025 m. veiklų įvykdymo ir finansines ataskaitas, ESFA nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui pratęsti šio tęstinio projekto finansavimą visiems 2026 m.
Projekto vykdytojui per šio punkto pirmojoje pastraipoje nustatytą terminą nenurodžius priežasčių, dėl kurių jis nepasiekė 2025 m. suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių, ir (ar) nepateikus jas pagrindžiančių duomenų ir (ar) dokumentų, ir (ar) ESFA nustačius, kad projekto vykdytojo nurodytos priežastys, dėl kurių jis nepasiekė 2025 m. suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių, nelaikytinos objektyviomis, nusprendžiama nesiūlyti Ministerijos kancleriui pratęsti šio projekto finansavimo 2026 m.
70. Jei ESFA, vertinančiai projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą 2026 m., kyla neaiškumų, ji privalo paprašyti projekto vykdytoją patikslinti atitinkamą informaciją, prašyme nurodydama protingą terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 3 darbo dienos, tai informacijai patikslinti. ESFA įvertina gautą patikslintą informaciją ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo 2026 m. (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas ir kodas, pasiūlymas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo). Jei projekto vykdytojas per ESFA nurodytą terminą jos nustatyta forma nepateikia prašomos patikslinti informacijos, projekto vykdytojo prašymas pratęsti projekto finansavimą 2026 m. toliau nesvarstomas.
71. ESFA, per Nuostatų 67 punkte nustatytą terminą įvertinusi projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą 2026 m. ir kartu su prašymu projekto vykdytojo pateiktą kitą turimą su projekto vykdymu susijusią informaciją, raštu pateikia Ministerijos kancleriui motyvuotą pasiūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo 2026 m. (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas ir kodas, pasiūlymas dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo).
72. Kartu su motyvuotu pasiūlymu dėl projekto finansavimo pratęsimo 2026 m. ESFA pateikia Ministerijos kancleriui 2025 m. projekto įgyvendinimo įvertinimą, kuriame turi būti nurodyta, ar projektas 2025 m. buvo vykdomas nepažeidžiant Aprašo, Nuostatų ir Sutarties reikalavimų, ar projekto vykdytojas iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos pasiekė ne mažiau, nei suplanuota 2025 m., projekto įgyvendinimo rodiklių.
73. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo ESFA pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl projektų finansavimo pratęsimo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas ir kodas, skirtų valstybės biudžeto lėšų suma arba lėšų neskyrimo priežastys).
74. Projekto finansavimas gali būti pratęsiamas tik tuo atveju, jei nustatoma, kad projektas 2025 m. buvo vykdomas nepažeidžiant Aprašo, Nuostatų ir Sutarties reikalavimų ir kad projekto vykdytojas iki prašymo pratęsti projekto finansavimą 2026 m. pateikimo dienos pasiekė ne mažiau, nei suplanuota 2025 m., projekto įgyvendinimo rodiklių.
75. ESFA, iki 2026 m. sausio 5 d. gavusi projekto vykdytojo metų veiklų įvykdymo bei finansines ataskaitas ir nustačiusi, kad projekto vykdytojas nepasiekė visų tiems ataskaitiniams kalendoriniams metams suplanuotų projekto įgyvendinimo rodiklių, numatytų pasiekti iki 2025 m. gruodžio 31 d., sustabdo Sutarties vykdymą ir raštu pateikia motyvuotą pasiūlymą Ministerijos kancleriui pakeisti sprendimą dėl projekto finansavimo pratęsimo visiems ateinantiems kalendoriniams metams (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas ir kodas, pasiūlymas nutraukti Sutartį, pasiūlymo motyvai). Ministerijos kancleris šiame punkte nurodytą sprendimą turi priimti per 5 darbo dienas nuo ESFA motyvuoto pasiūlymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas ir kodas, sprendimo priėmimo motyvai, Sutarties nutraukimo data).
76. ESFA projekto vykdytoją raštu, taip pat per informacinę sistemą informuoja apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas ir kodas, skirtų valstybės biudžeto lėšų suma). Projektų vykdytojai, kurių prašymai pratęsti projekto finansavimą buvo atmesti ar kurių projektams neskirta valstybės biudžeto lėšų, apie šį sprendimą informuojami raštu, taip pat per informacinę sistemą, nurodant jų prašymų pratęsti projekto finansavimą netenkinimo ar atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Projektų vykdytojai, dėl kurių projektų finansavimo pratęsimo atidėtas sprendimo priėmimas, iki bus gautos metų veiklų įvykdymo ir finansinės ataskaitos, informuojami raštu, taip pat per informacinę sistemą per 3 darbo dienas nuo dienos, kurią ESFA nusprendžia atidėti sprendimo dėl jų projektų finansavimo pratęsimo, iki bus gautos metų veiklų įvykdymo ir finansinės ataskaitos, priėmimą.
77. Informaciją apie projekto finansavimo pratęsimą komisijos sekretorius per vieną darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos paskelbia Ministerijos interneto svetainėje (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas ir kodas, projektui skirta valstybės biudžeto lėšų suma).
78. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo su projekto vykdytoju pasirašoma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo perdavimo ESFA dienos.
79. Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo turi būti nustatyta, kad Sutartis įsigalioja nuo 2026 m. sausio 25 d., jei projekto vykdytojas pasiekė visus 2025 m. suplanuotus projekto įgyvendinimo rodiklius, numatytus pasiekti iki 2026 m. gruodžio 31 d.
80. Pratęsus projekto finansavimą 2026 m., vykdant projektą projekto vykdytojo patirtos ir Nuostatuose tinkamomis finansuoti laikytinos išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti nuo 2026 m. sausio 1 d.
81. Nesudarius naujos Sutarties per Nuostatų 78 punkte nurodytą terminą ar nutraukus sudarytą Sutartį, ESFA teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo tęstiniam projektui įgyvendinti. Tokiu atveju projekto vykdytojo 2026 m. patirtos išlaidos nekompensuojamos.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
83. Siekdama, kad valstybės biudžeto lėšos būtų tinkamai panaudotos, Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti ESFA, pareiškėjus (projektų vykdytojus) ir (ar) partnerius.
84. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į ESFA pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
85. Ministerijos, ESFA veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, ESFA sprendimai, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
86. Ministerija ir ESFA neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.
88. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
89. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.
Skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurso organizavimo nuostatų priedas
PARAIŠKŲ VERTINIMO KRITERIJAI
Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Balai |
Vertinimo skalė |
Paraiškoje pateiktos informacijos dalis ir dokumentai, pagal kuriuos vertinama |
1. |
Paraiškų turinio vertinimo kriterijai, pagal kuriuos paraiškas vertina ekspertai: |
|||
1.1. |
Projekto ir pareiškėjo atitiktis Skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų atrankos 2025–2026 metų konkurso organizavimo nuostatų (toliau – Nuostatai) 18 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms |
0 arba 1 balas
|
0 – projektas neatitinka bent vienos iš Nuostatų 18 punkte nurodytų privalomų sąlygų. 1 – projektas atitinka visas Nuostatų 18 punkte nurodytas privalomas sąlygas.
Pastaba. Projektus, kurių paraiškos pagal šį vertinimo kriterijų surenka 0 balų, siūloma įtraukti į nefinansuojamų projektų sąrašą. Ekspertui paraiškai skyrus 0 balų pagal šį vertinimo kriterijų, paraiškos atitikties kitiems vertinimo kriterijams ekspertas ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA) nebevertina – jai automatiškai skiriama 0 balų pagal kiekvieną vertinimo kriterijų.
|
Visa paraiškoje pateikta ir kita su pareiškėju susijusi viešai prieinama informacija |
1.2. |
Projektu sprendžiamo (-ų) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO iššūkio (-ių) aiškumas ir pagrįstumas |
0–10 balų |
Nepatenkinamai (0–2): projektu sprendžiamas (-i) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO iššūkis (-iai) neapibrėžtas (-i) arba jo (jų) apibrėžimas (-ai) iš esmės neaiškus (-ūs) ir (ar) nepagrįstas (-i). Silpnai (3–4): projektu sprendžiamas (‑i) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO iššūkis (-iai) neaiškiai apibrėžtas (-i) arba nepakankamai pagrįstas (-i). Patenkinamai (5–6): projektu sprendžiamas (-i) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO iššūkis (-iai) vidutiniškai aiškus (-ūs) ir pagrįstas (-i). Iššūkis (-iai) apibrėžtas (-i), bet trūksta išsamesnio paaiškinimo arba svarbių detalių. Gerai (7–8): projektu sprendžiamas (-i) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO iššūkis (-iai) aiškus (-ūs) ir pagrįstas (-i). Aiškiai apibrėžtas (-i) iššūkis (-iai) ir pagrįsta jo (jų) svarba. Yra neesminių trūkumų. Puikiai (9–10): projektu sprendžiamas (-i) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO iššūkis (-iai) labai aiškus (-ūs) ir pagrįstas (-i). Išskirtinai išsamiai ir aiškiai aprašytas projektu sprendžiamas (-i) iššūkis (-iai), argumentai stiprūs ir įtikinantys. |
Projektu sprendžiamo (-ų) organizacijos iššūkio (-ių) aprašymas |
1.3. |
Numatyto projekto tikslo ir idėjos aiškumas, atitiktis konkurso tikslui, tinkamumas iškeltam (-iems) iššūkiui (-iams) spręsti |
0–10 balų |
Nepatenkinamai (0–2): projekto tikslas ir idėja neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir netinka iškeltam (-iems) iššūkiui (-iams) spręsti. Silpnai (3–4): projekto tikslas ir idėja iš dalies aiškūs, bet trūksta išsamesnio vertinimo, jie tik iš dalies atitinka konkurso tikslą ir tik iš dalies tinka iškeltam (-iems) iššūkiui (-iams) spręsti. Patenkinamai (5–6): projekto tikslas ir idėja vidutiniškai aiškūs, vidutiniškai atitinka konkurso tikslą ir tinka iškeltam (-iems) iššūkiui (-iams) spręsti. Gerai (7–8): projekto tikslas ir idėja aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir tinka iškeltam (-iems) iššūkiui (-iams) spręsti. Puikiai (9–10): projekto tikslas ir idėja išskirtinai aiškūs, puikiai atitinka konkurso tikslą ir tinka iškeltam (-iems) iššūkiui (-iams) spręsti. |
Projekto aprašymas, projekto tikslas, visa paraiškoje pateikta informacija |
1.4. |
Projekto veiklų vykdymo plane numatytų veiklų nuoseklumas, pagrįstumas ir tinkamumas projekto tikslui pasiekti |
0–10 balų |
Nepatenkinamai (0–2): veiklų vykdymo plane numatytos veiklos chaotiškos, nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti. Silpnai (3–4): veiklų vykdymo plane numatytos veiklos nenuoseklios, nepakankamai aiškios ir pagrįstos. Veiklų tinkamumas projekto tikslui pasiekti ribotas. Patenkinamai (5–6): veiklų vykdymo plane numatytos veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti. Gerai (7–8): veiklų vykdymo plane numatytos veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti, bet yra neesminių trūkumų. Puikiai (9–10): veiklų vykdymo plane numatytos veiklos išskirtinai nuoseklios, ypač gerai pagrįstos ir puikiai tinkamos projekto tikslui pasiekti. |
Veiklų vykdymo planas |
1.5. |
Siekiamų projekto įgyvendinimo rodiklių atitiktis pasirinktoms veikloms ir (ar) konkurso tikslui |
0 arba 1 balas |
0 – siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai neatitinka pasirinktų veiklų ir (ar) konkurso tikslo. 1 – siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai atitinka pasirinktas veiklas ir (ar) konkurso tikslą. |
Veiklų vykdymo plano stulpelis „Siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai“ |
1.6. |
Siekiamų projekto įgyvendinimo rodiklių aiškumas ir konkretumas |
0–10 balų |
Nepatenkinamai (0–2): siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai neaiškūs ir nepakankamai konkretūs. Pagal šiuos rodiklius neįmanoma tiksliai matuoti ar vertinti veiklų rezultatų. Silpnai (3–4): siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai iš dalies aiškūs, bet trūksta konkretumo. Patenkinamai (5–6): siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai vidutiniškai aiškūs, vidutiniškai konkretūs. Gerai (7–8): siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai aiškūs ir konkretūs. Puikiai (9–10): siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai išskirtinai aiškūs ir konkretūs. |
Veiklų vykdymo plano stulpelis „Siekiami projekto įgyvendinimo rodikliai“ |
1.7. |
Sąmatos tikslumas, aiškumas, atitiktis ir proporcingumas projekte numatytoms veikloms |
0–5 balai |
Nepatenkinamai (0–1): sąmata netiksli, neaiški, neatitinka projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga. Silpnai (2): sąmata iš dalies tiksli, iš dalies aiški, tik iš dalies atitinka projekte numatytas veiklas ir tik iš dalies joms proporcinga. Patenkinamai (3): sąmata vidutiniškai tiksli, tačiau tobulintina, siekiant didesnio aiškumo ir atitikties bei proporcingumo projekte numatytoms veikloms. Gerai (4): sąmata tiksli, aiški, atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga. Puikiai (5): sąmata išskirtinai tiksli, aiški, puikiai atitinka projekte numatytas veiklas ir joms visiškai proporcinga. |
Sąmata, visa paraiškoje pateikta informacija |
1.8. |
Numatytų veiklų vykdymo išlaidų pagrįstumas ir atitiktis rinkos kainoms |
0–5 balai |
Nepatenkinamai (0–1): išlaidos nepagrįstos ir neatitinka rinkos kainų. Silpnai (2): išlaidos iš dalies pagrįstos ir iš dalies atitinka rinkos kainas. Patenkinamai (3): išlaidos pagrįstos, bet tik iš dalies atitinka rinkos kainas. Gerai (4): išlaidos gerai pagrįstos ir atitinka rinkos kainas. Puikiai (5): išlaidos puikiai pagrįstos ir visiškai atitinka rinkos kainas. |
Sąmata (ypač stulpelis „Komentarai“) bei kartu su paraiška pateikti dokumentai (komerciniai pasiūlymai, sutartys ar sąskaitos), pagrindžiantys prekei ar paslaugai įsigyti prašomą skirti lėšų sumą |
1.9. |
Projekto rezultatų ir siekiamo poveikio aiškumas, (tikėtinas) tvarumas ir (tikėtinas) ilgalaikis projekto poveikis instituciniam pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO stiprėjimui bei projekto rezultatų ir poveikio vertinimo plano (toliau – Vertinimo planas) tinkamumas |
1–10 balų |
Nepatenkinamai (1–2): projekto rezultatai ir siekiamas poveikis nepakankamai aiškūs, o projekto tvarumas ir ilgalaikis poveikis instituciniam pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO stiprėjimui mažai tikėtini. Vertinimo plano tinkamumo projekto poveikiui vertinti lygis žemas. Silpnai (3–4): projekto rezultatai ir siekiamas poveikis iš dalies aiškūs, projekto tvarumas ir ilgalaikis poveikis instituciniam pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO stiprėjimui ribotas. Vertinimo plano tinkamumas projekto poveikiui vertinti ribotas. Patenkinamai (5–6): projekto rezultatai ir siekiamas poveikis vidutiniškai aiškūs, tikėtina, kad projektas prisidės prie institucinio pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO stiprėjimo, tačiau rezultatų tvarumas ir ilgalaikis poveikis gali būti nepakankami. Vertinimo planas tobulintinas. Gerai (7–8): projekto rezultatai ir siekiamas poveikis aiškūs, tikėtina, kad projektas turės tvarų ir ilgalaikį poveikį instituciniam pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO stiprėjimui. Vertinimo planas tinkamas projekto poveikiui vertinti. Puikiai (9–10): projekto rezultatai ir siekiamas poveikis aiškūs, projekto tvarumas ir ilgalaikis poveikis pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO stiprėjimui išskirtiniai. Vertinimo planas puikiai tinkamas projekto poveikiui objektyviai įvertinti. |
Siekiami projekto rezultatų rodikliai, Projektu siekiamas poveikis (tvariam) pareiškėjo, jo narių ir (ar) kitų NVO instituciniam stiprėjimui, Vertinimo planas |
1.10 |
Pagrindimo, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas darnaus vystymosi (aplinkosaugos srities) ir (ar) lygių galimybių visiems, ir (ar) inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliųjų principų laikymasis, aiškumas ir tinkamumas |
0–5 balai |
Nepatenkinamai (0–1): pagrindimas, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis, neaiškus, netinkamas. Silpnai (2): pagrindimas, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis, iš dalies aiškus, iš dalies tinkamas. Patenkinamai (3): pagrindimas, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis, vidutiniškai aiškus, vidutiniškai tinkamas. Gerai (4): pagrindimas, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis, aiškus ir tinkamas. Puikiai (5): pagrindimas, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis, visiškai aiškus ir visiškai tinkamas.
Pastaba. Vertinama, kaip bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis įgyvendinant projektą, o ne pareiškėjo vykdoma veikla. |
Pagrindimas, kaip įgyvendinant projektą bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis |
|
|
Iš viso: 67 balai |
|
|
2. |
Pareiškėjų vertinimo kriterijai, pagal kuriuos pareiškėjus vertina ESFA: |
|
2.1. |
Kiek pasiūlymų (iniciatyvų) dėl viešojo valdymo ir viešosios politikos formavimo pareiškėjas pateikė (inicijavo) kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (‑oms) 2023–2024 m.?
Vertinama nuo 1 iki 5 balų, skiriant po vieną balą už kiekvieną pasiūlymą (iniciatyvą) dėl viešojo valdymo ir viešosios politikos formavimo, kurį (-ią) pareiškėjas pateikė (inicijavo) kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (‑oms) |
|
2.2. |
Ar pareiškėjas narystės pagrindu vienija ne mažiau nei 10 nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO)?
Vertinama 0 arba 4 balais: 0 – pareiškėjas narystės pagrindu vienija mažiau nei 10 NVO; 4 – pareiškėjas narystės pagrindu vienija ne mažiau nei 10 NVO. |
|
2.3. |
Ar pareiškėjas yra paskelbęs 2022 arba 2023 m. išorinio audito audituotą metinį finansinių ataskaitų rinkinį su auditoriaus išvada?
Vertinama 0 arba 2 balais: 0 – pareiškėjas nėra paskelbęs 2022 arba 2023 m. išorinio audito audituoto metinio finansinių ataskaitų rinkinio su auditoriaus išvada; 2 – pareiškėjas yra paskelbęs 2022 arba 2023 m. išorinio audito audituotą metinį finansinių ataskaitų rinkinį su auditoriaus išvada. |
|
2.4. |
Ar pareiškėjas matuoja ir vertina NVO veiklos poveikį, turi patvirtintą NVO veiklos poveikio matavimo metodiką (įskaitant siekiamus veiklos poveikio rodiklius) ir yra atlikęs bent vieną veiklos poveikio vertinimą per pastaruosius 5 m.?
Vertinama 0, 1 arba 2 balais: 0 – pareiškėjas nematuoja ir nevertina NVO veiklos poveikio; 1 – pareiškėjas matuoja ir vertina savo veiklos poveikį, tačiau NVO veiklos poveikio matavimo metodika yra tik pradiniame etape, siekiami veiklos poveikio rodikliai apima tik nedidelę dalį organizacijos vykdomų veiklų ir atliktas tik vienas nedetalus ir neišsamus veiklos poveikio vertinimas per pastaruosius 5 m.; 2 – pareiškėjas nuosekliai ir išsamiai matuoja savo veiklos poveikį, turi patvirtintą, gerai integruotą NVO veiklos poveikio matavimo metodiką su konkrečiais rodikliais ir yra atlikęs daugiau nei vieną išsamų veiklos poveikio vertinimą per pastaruosius 5 m. |
|
|
Iš viso: 13 balų |
|
________________