A black and white logo of a knight on a horse  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

Dėl Ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 4-735 „DĖL skatinamosios finansinės priemonės „TIPINĖS GAMYBOS PASKIRTIES PASTATŲ LAISVOSIOSE EKONOMINĖSE ZONOSE, PRAMONĖS PARKUOSE IR KITOSE PRAMONINĖSE TERITORIJOSE STATYBA“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2024 m. rugpjūčio 9 d. Nr. 4-432

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymą Nr. 4-735 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SKATINAMOSIOS FINANSINĖS PRIEMONĖS „TIPINĖS GAMYBOS PASKIRTIES PASTATŲ LAISVOSIOSE EKONOMINĖSE ZONOSE, PRAMONĖS PARKUOSE IR KITOSE PRAMONINĖSE TERITORIJOSE STATYBA“ VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SCHEMOS PATVIRTINIMO

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius,

t v i r t i n u Skatinamosios finansinės priemonės „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ valstybės pagalbos teikimo schemą (pridedama).“

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                          Aušrinė Armonaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 4-735

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2024 m. rugpjūčio 9 d. įsakymo Nr. 4-432

redakcija)

 

skatinamosios finansinės priemonės „TIPINĖS GAMYBOS PASKIRTIES PASTATŲ LAISVOSIOSE EKONOMINĖSE ZONOSE, PRAMONĖS PARKUOSE IR KITOSE PRAMONINĖSE TERITORIJOSE statyba“ VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SCHEMA

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;

1.3. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) 2021 m. lapkričio 10 d. pasirašyta skatinamosios finansinės priemonės „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose įrengimas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-187 (toliau – Sutartis).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

41 400 000 (keturiasdešimt vienas milijonas keturi šimtai tūkstančių) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

3.

Priemonės valstybės pagalbos teikimo schemos (toliau – schema) galiojimo trukmė

3.1. Kai Paskolos teikiamos kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, schemos galiojimo trukmė negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 galiojimo laikotarpio.

3.2. Kai Paskolos teikiamos pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas ir laikomos de minimis pagalba, schemos galiojimo trukmė negali viršyti Reglamento (ES) 2023/2831  galiojimo laikotarpio.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir Paskolas teiks INVEGA, kaip Sutartimi paskirta Priemonės valdytoja.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme.

6.

Finansuojama veikla

Paskolos teikiamos projektui, apimančiam gamybos, pramonės arba mokslo paskirties pastatų, kaip jie apibrėžti statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, (toliau – Tipinis gamybos paskirties pastatas) statybą, taip pat naujos statybos, rekonstravimo darbus laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose, kurie įsteigti ar steigiami pagal Investicijų įstatymo 9¹ straipsnį, jeigu jų teritorijos vystymo projektui Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas (toliau – pramonės parkai), o jeigu ši veikla vykdoma savivaldybėse ir kitose pramoninėse teritorijose (toliau – Projektas), – kai paskolos gavėjai atitinka schemos 7 punkto reikalavimus.

7.

 

Paskolos gavėjai

7.1. Paskolos gavėjai turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.1.1. Paskolos gavėjas yra laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė, jos dukterinė įmonė, pramonės parkų operatorius (išskyrus fizinius asmenis) ir savivaldybė (savivaldybių vykdomosios institucijos).

7.1.2. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nėra patiriantis sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte.  

7.1.3. Paskolos gavėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje.

7.1.4. Paskolos gavėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, jis nėra likviduojamas.

7.1.5. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal teisės aktus, reguliuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) finansinių ataskaitų už paskutinius dvejus finansinius metus arba, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei dvejus metus, už trumpesnį terminą rinkinį, kuriame būtų išsamiai išdėstyta nuosavo kapitalo sudėtis.

7.1.6. Paskolos gavėjas nėra gavęs Lietuvos Respublikos institucijų valstybės pagalbos, kuri Paskolos davėjo sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba), kaip nurodyta Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba), ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles. 

7.1.7. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. „The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury“), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė.

7.1.8. Paskolos gavėjas nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“).

7.1.9. Paskolos gavėjo ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o Projektas Paskolos davėjo yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikingumo lygio bei Projekto ekonominio pagrįstumo ir finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas Paskolos davėjo vidaus procedūrų tvarka.

7.1.10. Paskolos gavėjas neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Rusijos Federacijos, Baltarusijos Respublikos, Rusijos Federacijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos bei Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijos fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.

7.1.11. Paskolos gavėjas turi sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje.

7.1.12. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES)  2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte.

7.2. Paskolos gavėjo atitiktis reikalavimams, nurodytiems schemos 7.1.1–7.1.12 papunkčiuose, vertinama pagal viešai prieinamų registrų duomenis, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų pateiktus duomenis, viešai skelbiamą informaciją (pvz., Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos) ir Paskolos gavėjo pateiktą informaciją. Jeigu Paskolos gavėjo pateikta informacija neatitinka viešai prieinamų registrų ar valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktų duomenų, viešai skelbiamos informacijos, vadovaujamasi viešai prieinamų registrų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų pateiktais duomenimis. Tais atvejais, kai Paskolos gavėjas nėra įsteigtas Lietuvos Respublikoje, Paskolos gavėjo prašoma pateikti valstybės, kurioje jis yra įsteigtas, atitinkamus dokumentus, viešai skelbiamą informaciją.  

7.3. Visi to paties Paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento  2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 

7.4. Kai Paskolos gavėjas yra laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės įsteigta dukterinė įmonė, laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė turi valdyti 100 procentų dukterinės įmonės akcijų.

8.

Tinkamos finansuoti išlaidos

8.1. Tinkamos finansuoti išlaidos yra investicijų į materialųjį ir nematerialųjį turtą išlaidos:

8.1.1. pasirengimo statybai (pastato techninio projekto parengimo, statybą leidžiančio dokumento gavimo) išlaidos;

8.1.2. žemės sklypo sutvarkymo išlaidos;

8.1.3. infrastruktūros sklype įrengimo ir sutvarkymo išlaidos;

8.1.4. inžinerinių tinklų sklype ir inžinerinių sistemų pastate įrengimo ir (ar) sutvarkymo išlaidos;

8.1.5. Tipinio gamybos paskirties pastato naujos statybos ir (ar) rekonstravimo išlaidos;

8.1.6. pastato statybos techninės priežiūros ir Projekto vykdymo priežiūros išlaidos;

8.1.7. pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) – tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas teisės aktų, reguliuojančių mokesčių administravimą, nustatyta tvarka neturi galimybės įtraukti jo į PVM atskaitą.

8.2. Tinkamos finansuoti išlaidos, patirtos nuo 2021 m. sausio 1 d., finansuojamos tiek Priemonės lėšomis, tiek Paskolos gavėjo iš kitų šaltinių gautomis lėšomis tuo atveju, jeigu paskola Projektui būtų teikiama pagal Reglamentą (ES) 2023/2831.

9.

Netinkamos išlaidos

 

 

9.1. Paskolos lėšomis negali būti finansuojama:

9.1.1. išlaidos, kurios jau buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų;

9.1.2. paraiškos Paskolai ir verslo plano parengimo išlaidos;

9.1.3. PVM, kai jis laikomas netinkamu finansuoti Priemonės lėšomis tuo atveju, jei Paskolos gavėjas teisės aktų nustatyta tvarka turi galimybę jį įtraukti į PVM atskaitą;

9.1.4. išlaidos, kurios neatitinka schemos 8.1 papunktyje nurodytų išlaidų;

9.1.5. Paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams finansų įstaigoms vykdyti ir (ar) Paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams perfinansuoti, taip pat įsipareigojimų kitiems asmenims pagal paskolos arba kreditavimo sutartis grąžinimas anksčiau nei pagal nustatytą grafiką (netaikoma laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės dukterinių įmonių įsipareigojimams laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovei, jei Paskolos sutartyje tarp Paskolos gavėjo ir Paskolos davėjo nenumatyta kitaip, kai Paskolos teikiamos kaip de minimis pagalba pagal Reglamentą (ES) 2023/2831).

9.2. Už darbus, pradėtus anksčiau nei 2020 m. liepos 1 d., patirtos išlaidos nėra laikomos tinkamomis finansuoti Priemonės lėšomis. Tinkamos finansuoti išlaidos, patirtos laikotarpiu nuo 2020 m. liepos 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d., Paskolos gavėjo prašymu įskaitomos kaip Paskolos gavėjo prisidėjimas nuosavomis lėšomis prie Projekto, tačiau Priemonės lėšomis nefinansuojamos.

10.

Paskolų teikimo sąlygos

 

10.1. Paskolos skiriamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarius sutartis tarp Paskolos gavėjo ir Paskolos davėjo Paskolų.

10.2. Paskola teikiama ne ilgesniam kaip 240 mėnesių (20 metų) laikotarpiui, įskaitant paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpį, nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos. Trumpesnė kaip 240 mėnesių laikotarpio paskola gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo laikotarpio (240 mėnesių), jei Paskolos gavėjas pateikia pasirašytą prašymą dėl Paskolos sutarties pratęsimo ir sumoka Paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų keitimo mokestį. Sprendimą dėl Paskolos sutarties pratęsimo Paskolos davėjas priima įvertinęs Projekto riziką, kaip nurodyta Sutarties A priede, bei apskaičiavęs, ar nebus viršyta leistina suteikti  de minimis pagalbos suma, tuo atveju, kai Paskolos teikiamos pagal Reglamentą (ES) 2023/2831, vadovaujantis schemos 12.3.4 papunkčiu.

10.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą grąžinti anksčiau, nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos terminas, be jokių papildomų mokesčių.

10.4. Paskoloms taikoma 1,5 procento fiksuotoji metinė palūkanų norma Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir jų rajonuose ir 1 procento fiksuotoji metinė palūkanų norma kituose Lietuvos Respublikos regionuose ir (ar) statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai, visuose pagal Priemonę tinkamuose regionuose.

10.5. Siekdamas sumažinti Paskolos negrąžinimo riziką, Paskolos davėjas, vadovaudamasis vidaus tvarkos aprašais, kurie tvirtinami INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymais, pareikalauja Paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonių. Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių pateikimu, įkeitimu ir draudimu, apmoka Paskolos gavėjas.

10.6. Suteikiant Paskolą taikomas maksimalus Projekto finansavimo intensyvumas:

Priemonės lėšomis finansuojama Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, proc.

Projekto vertė

(taikoma laipsniškai)

Iki 3 mln. eurų (imti-nai)

Nuo 3 mln. iki 6 mln. eurų (imtinai)

Nuo 6 mln. iki 10 mln. (imtinai)

Nuo 10 mln. iki 15 mln. eurų (imtinai)

Nuo 15 mln. eurų

Statant  gamybos paskirties pastatus, skirtus apdirbamajai gamybai

Vilnius, Kaunas, Klaipėda (miestai ir jų rajonai)

 

90

 

85

 

70

 

20

 

10

Kiti Lietuvos Respubli-kos regionai

100

95

80

30

10

Rekonstruojant gamybos paskirties pastatus, skirtus apdirbamajai gamybai

Visi Lietuvos Respubli-kos regionai

 

 

80

 

 

 

 

70

 

 

20

 

 

10

Statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai

Vilnius, Kaunas

 

 

 

100

 

 

 

95

10.7. Kai Paskolos teikiamos vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis, Tipinio gamybos paskirties pastato statybos (tarp jų ir statybos parengiamieji, žemės sklypo sutvarkymo, sklypo infrastruktūros sutvarkymo darbai) ar rekonstravimo darbai turi būti pradėti ne anksčiau kaip 2020 m. liepos 1 dieną. Kai paskolos teikiamos kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, Tipinio gamybos paskirties pastato statybos ar rekonstravimo darbai (išskyrus pasirengimo statybai ar rekonstravimui darbus) turi būti pradėti ne anksčiau nei paraiškos pateikimo INVEGAI data.

10.8. Suteikiant Paskolą finansuojamas maksimalus statomo naujo ar rekonstruojamo pastato įkainis:

10.8.1. ne daugiau kaip 1 200 (vienas tūkstantis du šimtai) eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas Tipinis gamybos paskirties pastatas ir planuojama pritraukti apdirbamosios gamybos investuotojų;

10.8.2. ne daugiau kaip 3 100 (trys tūkstančiai šimtas) eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas mokslo paskirties pastatas ir planuojama pritraukti medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomąją veiklą vykdysiančius investuotojus;

10.8.3. ne daugiau kaip 400 (keturi šimtai) eurų (be PVM) už vieną rekonstruojamo pastato m².

10.9. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio Paskolos davėjo sutikimo negali mokėti dividendų ar tantjemų, supirkti Paskolos gavėjo kapitalo dalių (akcijų) ir (ar) išmokėti pelno dalies Paskolos gavėjo dalyviui (-iams) kitokiais būdais.

10.10. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio Paskolos davėjo sutikimo negali skolintis iš kitų šaltinių.

10.11. Paskolos panaudojimo terminas iki 24 mėnesių nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos su galimybe, Paskolos gavėjui pateikus argumentuotą prašymą, šį terminą pratęsti ne ilgesniam nei 12 mėnesių laikotarpiui.

10.12. Už Paskolos nepanaudojimą taikomas nepanaudotos Paskolos dalies mokestis – iki 0,5 procento dydžio metinis mokestis, skaičiuojamas nuo nepanaudotos (neišmokėtos) Paskolos dalies, pradedant skaičiuoti po 12 mėnesių nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos.

10.13. Paskolos grąžinimo atidėjimo terminas:

10.13.1. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir rajonuose – iki bus užimta ne mažiau kaip 70 procentų Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto, bet ne ilgiau kaip 4 metai nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos;

10.13.2. kituose Lietuvos Respublikos regionuose – iki bus užimta ne mažiau kaip 70 procentų Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto, bet ne ilgiau kaip 5 metai nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos;

10.13.3. statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai, – kol bus užimta ne mažiau kaip 70 procentų Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto, bet ne ilgiau kaip 5 metai nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos;

10.13.4. Paskolos sutarties grąžinimo atidėjimo laikotarpiu Paskolos gavėjas moka Paskolos sutartyje nurodytas palūkanas (ir, jei taikoma, kitus su paskola susijusius mokesčius), kurios skaičiuojamos nuo išmokėtos paskolos dalies;

10.13.5. Paskolos grąžinimo atidėjimas stabdomas kitą mėnesį, kai pasiekiamas ne mažesnis kaip 70 procentų Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto užimtumas, bet ne vėliau nei nurodytas paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpis.

10.14.  Paskolos gavėjai, vykdydami Priemonės lėšomis finansuojamas veiklas, turi laikytis šių reikalavimų:

10.14.1. Pastatą išnuomoti ar parduoti tik vienam investuotojui ne trumpiau kaip 15 mėnesių nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos arba statybą leidžiančio dokumento gavimo dienos, atsižvelgiant į tai, kuri data vėlesnė, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestuose ir jų rajonuose ir ne trumpiau kaip 12 mėnesių – kituose Lietuvos Respublikos regionuose. Praėjus pirmiau nurodytiems terminams, šiame punkte nurodyti ribojimai netaikomi.

10.14.2. Ne mažiau kaip 70 procentų Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto turi būti išnuomota ir (ar) parduota investuotojams, kurie pastate vykdo apdirbamosios gamybos ir (ar) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomąją veiklą (tik medicininės (raudonosios) biotechnologijos), kaip nustatyta 2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1893/2006, nustatančio statistinį ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių NACE 2 red. ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 3037/90 bei tam tikrus ES reglamentus dėl konkrečių statistikos sričių, su visais pakeitimais 1 priedo NACE 2 red. C sekcijoje ir M sekcijos 72.11 klasėje.

10.14.3. Ne trumpiau kaip 5 metus, kai Priemonės lėšomis finansuojamos veiklos vykdomos Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestuose ir (ar) jų rajonuose, arba ne trumpiau kaip 4 metus, kai Priemonės lėšomis finansuojamos veiklos vykdomos kituose Lietuvos Respublikos regionuose, nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos pastatas turi būti išnuomotas arba parduotas investuotojams, kurie asmeniškai, per kontroliuojamus asmenis, kaip tai nurodyta Konkurencijos įstatyme, arba per investuotojo įmonių grupę iki šiol nevykdė ekonominės veiklos, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikoje, arba ekonominę veiklą Lietuvos Respublikoje jau vykdantiems investuotojams, jeigu jie pradeda vykdyti naują ekonominę veiklą, sukurdami naujų darbo vietų, ar (ir) įgyvendina vykdomos ekonominės veiklos plėtros projektus, kuriuos įgyvendinant kuriamos naujos darbo vietos. Praėjus pirmiau nurodytiems terminams, šiame punkte nurodyti reikalavimai netaikomi.

10.14.4. Tipinio gamybos paskirties  pastato investuotojai negali būti susiję su Paskolos gavėjais. Investuotojai ir Paskolos gavėjai laikomi susijusiais, jei vienas kito atžvilgiu jie laikomi kontroliuojančiais asmenimis pagal Reglamento Nr. 651/2014 I priedo nuostatas.

10.14.5. Jei paskola teikiama kaip valstybės pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, Paskolos gavėjas privalo laikytis šių sąlygų:

10.14.5.1. Užtikrinti infrastruktūros naudojimą vadovaudamasis   schemos 10.14.1, 10.14.2, 10.14.3, 10.14.4 papunkčių reikalavimais.

10.14.5.2. Tipinio gamybos paskirties pastato nuomos ar pardavimo kaina turi atitikti rinkos kainą.

10.14.5.3. Bet kokia koncesija ar kitas patikėjimas trečiajai šaliai eksploatuojant Tipinį gamybos paskirties pastatą suteikiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais koncesijas ir viešuosius pirkimus.

10.15. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

10.16. Jei Paskola pagal schemą buvo suteikta nepagrįstai, nes Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo suteikti Paskolą priėmimui, arba suteikta didesnė Paskola nei, vadovaujantis schemos nuostatomis, priklauso ir (arba) Paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba ir (arba) nesuderinama pagalba, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą nepagrįstai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir (arba) neteisėtą pagalbą, ir (arba) nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (apskaičiuotomis Paskolos grąžinimo ar Paskolos sutarties nutraukimo dieną) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589. Paaiškėjus, kad pagal Priemonę buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaudamasis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, Paskolos gavėjas privalo jam suteiktą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

10.17. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014. Projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama de minimis pagalba, jei tenkinamos Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatos.

10.18. Visi to paties Paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento (ES)  2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 

10.19. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros nustatomos Skatinamosios finansinės priemonės „Tipinių gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ paskolų teikimo tvarkos apraše, tvirtinamame INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu.

11.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

 

11.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos.

11.2. Paskolos (-ų) suma vienam Paskolos gavėjui negali viršyti 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.

12.

Valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos apskaičiavimas

12.1. Paskolos davėjas yra atsakingas už valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą schemos 14.2 papunktyje nurodytame registre.

12.2. Paskolos Projekto finansavimui gali būti teikiamos:

12.2.1. kaip de minimis pagalba pagal Reglamento (ES)  2023/2831 nuostatas Projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, jei tenkinamos Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatos;

12.2.2. kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas. Projektas turi atitikti visas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio nuostatas. Projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama de minimis pagalba, jei tenkinamos Reglamento  (ES) 2023/2831 nuostatos.

12.3. De minimis pagalbos sumos ir valstybės pagalbos sumos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

12.3.1 De minimis pagalbos ir valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu (toliau – BSE), apskaičiuojamas pagal formulę

SE = K x T x (N + R – M proc.), kurioje:

SE – Paskolos subsidijos ekvivalentas;

K – Paskolos suma, eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama bazinė palūkanų norma (https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount_en);

R – 2008 m. sausio 19 d. Europos Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatyta marža;

M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

12.3.2.  Pagalba diskontuojama, taikant Europos Komisijos komunikate nustatytą diskonto dydį, iki suteikimo momentu esamos jos vertės.

12.3.3. Kai Paskola Projekto finansavimui teikiama kaip de minimis pagalba, remiantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis pagal schemos 12.3.1 papunktyje nurodytą skaičiavimą apskaičiavus de minimis dydį, išreikštą BSE, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo de minimis pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Jeigu apskaičiuotas de minimis pagalbos dydis, išreikštas BSE, viršija didžiausią galimą de minimis pagalbos dydį, gali būti keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis) neviršiant schemoje nustatytų maksimalių sumų ir (ar) nepažeidžiant terminų, jeigu Paskolos gavėjas su tuo sutinka ir pateikia Paskolos davėjui patikslintą paraišką. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama.

12.3.4. De minimis pagalbos, suteiktos vienam Paskolos gavėjui, suma negali viršyti Reglamente (ES) 2023/2831 nustatytos sumos, t. y. bendra vienam Paskolos gavėjui, įskaitant su Paskolos gavėju susijusius subjektus taip, kaip jie apibrėžti Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, suteiktos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 metų laikotarpį.

12.3.5. Pagalbos suma turi neviršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis arba taikant lėšų susigrąžinimo mechanizmą, jei paskola teikiama kaip valstybės pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014. Pagal šį papunktį apskaičiuota pagalbos suma yra palyginama su pagal 12.3.1 papunktį apskaičiuotu BSE. Jeigu apskaičiuotas BSE yra didesnis negu galima suteikti valstybės pagalbos suma pagal šį papunktį, atitinkamai yra keičiamos Paskolos palūkanos, dydis arba trukmė.

13.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

13.1. Pagal schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

13.2. Pagal schemą teikiama de minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnyje.

14.

 

Stebėsena

 

14.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ar Reglamento (ES) 2023/2831 ir šios schemos nuostatas.

14.2. Paskolos davėjas turi teikti informaciją apie suteiktą pagalbą ar de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.  

15.

Skaidrumo reikalavimai

15.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, pagal Reglamento Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų ribą, būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ (toliau – svetainė) per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

15.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia schemos 15.1 papunktyje nurodytoje svetainėje. 

16.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

16.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio ar Reglamento (ES)  2023/2831 6 straipsnio 3 punkto nuostatomis.

16.2. Paskolos gavėjas privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, saugoti 10 metų nuo įsipareigojimų pagal Paskolos sutartį įvykdymo pabaigos.

16.3. Asmens duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. + 370 5 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus bei iš kitų duomenų šaltinių (išskyrus socialinius tinklus) surinktus, kaip nustatyta schemoje, asmens duomenis tik tais atvejais, kai jie yra būtini pareiškėjo atitikčiai Schemos reikalavimams vertinti: Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšius su politikoje dalyvaujančiais asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme,  Paskolos gavėjo vadovo ar atstovo, jo naudos gavėjų ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens tapatybės dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis.

16.4. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant šią schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, schemoje. Asmens duomenis Paskolos davėjas tvarko vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, INVEGOS generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

16.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: nustatyti Paskolos gavėjo naudos gavėjus, tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti Paskolos davėjo suteiktų paskolų apskaitą, atlikti Paskolos davėjo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (paskolos gavėjas, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje ir Paskolos davėjo interneto svetainėje www.invega.lt, atlikti Paskolos davėjo suteiktų paskolų auditą. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonių apie Paskolos davėjo suteiktų paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines Paskolos davėjo suteiktų paskolų ataskaitas.

16.6. Paskolos davėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679  reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms.

16.7. Su schemos reikalavimų įgyvendinimu susiję asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos.

16.8. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

16.8.1. teisę gauti informaciją apie savo asmens duomenų tvarkymą;

16.8.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

16.8.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

16.8.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

16.8.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

16.9. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

____________________