VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. lapkričio 26 d. Nr. T3-294

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu,18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Strateginio valdymo įstatymu, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1. Patvirtinti Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedamas).

2. Pripažinti netekusiu galios 2016 m. kovo 25 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T3-91 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės trejų metų strateginio veiklos plano rengimo ir įgyvendinimo, koordinavimo bei stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2021 m. gruodžio 1 d.

4. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre bei savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                          Marija Rekst

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. lapkričio 26 d.

sprendimu Nr. T3-294

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Vilniaus rajono savivaldybės „Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą.

2.  Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.

2.2.    Priemonės koordinatoriai – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų savivaldybės strateginio veiklos plano priemonių rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

2.3.    Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.4.    Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.5.    Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP)– ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti.

2.6.    Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP)– 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.7.    Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir planuojamos išlaidos.

2.8.    Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.

2.9.    Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

2.10Strateginio planavimo darbo grupė – savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta darbo grupė, koordinuojanti savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.

2.11Strateginio planavimo komisija – savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta komisija, sudaryta iš savivaldybės darbuotojų ir tarybos narių, kuri svarsto, rengia ir teikia išvadas, pasiūlymus dėl savivaldybės strateginių planų tvirtinimo, jų pakeitimo ir įgyvendinimo ataskaitų bei svarsto kitus su strateginiu planavimu susijusius klausimus.

2.12Strateginio valdymo sistema – savivaldybėje įdiegta strateginio valdymo sistema, veikianti kaip efektyvus veiklos valdymo ir stebėsenos įrankis bei sudaranti galimybes ir sąlygas skaidriai atsakingų ir suinteresuotų veiklos vykdymu asmenų tarpusavio komunikacijai.

2.13Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.

3.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.

 

II. STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4. Savivaldybėje yra rengiami šie Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai: SPP, atskirų Savivaldybės skyrių, padalinių planai ir SVP. Administracijos direktorius užtikrina dalyvavimą rengiant ir įgyvendinant regionų plėtros planus.

5. SVP, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant), detalizuoja SPP ir Savivaldybės skyrių, padalinių planų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

6. Strateginio planavimo Savivaldybėje organizavimo (Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimo, svarstymo ir tvirtinimo, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimo ir svarstymo, Savivaldybės gyventojų įtraukimo į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimo ir kt.) tvarką nustato Savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu.

7. Planavimo dokumentai yra tarpusavyje susiję – ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.

 

III. SPP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

8. SPP yra Savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. SPP įgyvendinimą, stebėseną ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

9.   SPP struktūra:

9.1.  bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, SPP laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;

9.2.  vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;

9.3.  savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą;

9.4.  savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;

9.5.  preliminarus lėšų SPP įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

9.6.  regiono plėtros plano (toliau – RPP) pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;

9.7.  kiti savivaldybės lėšomis finansuojami projektai;

9.8.  SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.

10.   SPP iš esmės atnaujinamas kas aštuoni - dešimt metų: atliekama išsami aplinkos analizė, peržiūrima vizija, rajono plėtros sritys, strateginiai tikslai ir kitos plano dalys, organizuojamas viešas dokumento svarstymas.

11.   SPP uždaviniai ir veiksmai prireikus gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl SPP keitimo pateikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. SPP pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

12.   Kasmet rengiama ir teikiama Savivaldybės tarybai išklausyti bei patvirtinti SPP įgyvendinimo metinė ataskaita. SPP įgyvendinimo ataskaitos struktūra nustatoma SPP įgyvendinimo ir stebėsenos skiltyje.

 

 

IV. SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

13.     Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas kasmet, planuojant savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri ir treti – prognoziniai.

14.     Už savivaldybės strateginio veiklos plano parengimą ir įgyvendinimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius. SVP rengimo grafikas tvirtinamas kasmet Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

15.     Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus (Priemonių koordinatorius), atsakingus už savivaldybės strateginio veiklos plano programų bei priemonių (projektų) parengimą.

16.     Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimą organizuoja už strateginį planavimą atsakingas padalinys.

17.     Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo forma ir jo pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

18.     Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas vadovaujantis savivaldybės SPP, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

19.     Kasmet savivaldybės strateginio veiklos plano projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų bei priemonių peržiūra.

20.     Priemonių koordinatoriai peržiūri vykdomas priemones, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš kuruojamų įstaigų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.

21.  Planuodami išlaidas, priemonių koordinatoriai ir kuruojamos įstaigos privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintų pinigų ir natūrinių normų bei limitų, skaičiuodami darbo užmokesčio poreikį – vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais.

22.  Įvertinę kuruojamų įstaigų pateiktą informaciją, priemonių koordinatoriai:

22.1.1. Parengia programos parengimo argumentus;

22.1.2. Suformuluoja (patikslina) programos tikslus ir uždavinius;

22.1.3. Nustato efekto vertinimo kriterijus;

22.1.4. Užtikrina visos programos tikslų, uždavinių ir priemonių suderinamumą;

22.1.5. Iki Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyto termino parengia programų bei priemonių projektus, kuriuos pateikia už strateginį planavimą atsakingam padaliniui Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis formomis.

23.     Už strateginį planavimą atsakingas padalinys, gavęs iš priemonių koordinatorių ir kitų padalinių SVP duomenis\projektą, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį SPP, Savivaldybės veiklos prioritetams bei kitiems planavimo dokumentams ir parengia SVP projektą.

24.  Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės interneto svetainėje.

25.  Gauti pasiūlymai išnagrinėjami Strateginio planavimo darbo grupės susirinkime, prireikus projektas tikslinamas.

26.  Patikslintas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas Strateginio planavimo grupės ir komisijos posėdžiuose bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

27.  Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys savivaldybės strateginį veiklos planą pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti savivaldybės interneto svetainėje.

28.  Savivaldybės tarybos patvirtintas savivaldybės strateginis veiklos planas yra savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.

 

V. SVP ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

29.     Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas - strateginiame planavime dalyvaujantiems kuruojamoms įstaigoms, priemonių koordinatoriams, savivaldybės administracijos direktoriui ir jo pavaduotojams stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

30.  Strateginio plano įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo lygio ir pažangos vertinimą, stebint vertinimo kriterijus ir priemones veiklos planavimo ir priežiūros sistemoje.

31.  Pasibaigus kalendoriniams metams, už strateginį planavimą savivaldybėje atsakingam padaliniui pateikiami Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir kitų jiems pavaldžių padalinių duomenis apie jiems priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus pagal patvirtintus rodiklius. Išanalizavus gautus duomenis, už strateginį planavimą atsakingas padalinys parengia SVP įgyvendinimo galutinę ataskaitą ir teikia ją Savivaldybės tarybai tvirtinti.

32.  Pasiūlymus dėl savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojai, skyrių ir savivaldybės administracijos kuruojamų įstaigų vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

 

VI. SVP KEITIMAS

 

 

33.  Pasiūlymai dėl SVP pakeitimo teikiami raštu už strateginį planavimą atsakingam padaliniui.

34.  Už strateginį planavimą atsakingas padalinys atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia SVP pakeitimo projektą.

35.  Parengęs SVP pakeitimo projektą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys organizuoja jo svarstymą Strateginio planavimo grupėje, o vėliau Strateginio planavimo komisijoje ir teikia tvirtinti savivaldybės tarybai.

36.  Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimus, už strateginį planavimą atsakingas padalinys juos pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti savivaldybės interneto svetainėje.

37.  Pasibaigus biudžetiniams metams, priemonių koordinatoriai, vadovaudamiesi strateginio valdymo sistemos duomenimis, parengia ir už strateginį planavimą atsakingam padaliniui pateikia strateginio veiklos plano programų bei priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

38.  Programų bei priemonių įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

39.  Už strateginį planavimą atsakingas padalinys, išanalizavęs priemonių koordinatorių pateiktas priemonių įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina parengia savivaldybės SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

40.  Parengęs ataskaitą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys organizuoja jos svarstymą Strateginio planavimo grupės, o vėliau Strateginio planavimo komisijos posėdyje ir teikia ją savivaldybės tarybai tvirtinti.

41.  Savivaldybės tarybai pritarus savivaldybės SVP įgyvendinimo metinei ataskaitai, už strateginį planavimą atsakingas padalinys ją pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti savivaldybės interneto svetainėje.