LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL skundų NAGRINĖJIMO LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOje dėl galimo pažeidimo teisinės metrologijos SRITYJE TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 1 d. Nr. 11V-151-(1.2E)

Vilnius

 

Įgyvendinant Lietuvos metrologijos inspekcijos 2024 metų veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2024-02-23 įsakymu Nr. 4-90 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos 2024 metų veiklos plano patvirtinimo“, 5.2 papunktį:

1.Tvirtinu  pridedamą Skundų nagrinėjimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje dėl galimo pažeidimų teisinės metrologijos srityje tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

2. Pavedu:

2.1. Lietuvos metrologijos inspekcijos (toliau – Inspekcija) valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurie bus įgalioti  nagrinėti skundus dėl galimų pažeidimų teisinės metrologijos srityje vadovautis Apraše įtvirtintomis nuostatomis.

2.2. Bendrųjų reikalų skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Inspekcijos interneto svetainėje.

 

 

Viršininkas                                                                                                              Vaidas Gricius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko

2024 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 11V-151-(1.2E)

 

 

skundų NAGRINĖJIMO LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOje dėl galimo pažeidimo teisinės metrologijos SRITYJE

TVARKOS APRAŠas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skundų nagrinėjimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje dėl galimo pažeidimo teisinės metrologijos srityje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens, pateikiančio skundą Lietuvos metrologijos inspekcijai (toliau – Inspekcija), skundo priėmimo tvarką, jo nagrinėjimą, skundo nagrinėjimo įforminimą bei apskundimo tvarką.

2. Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos metrologijos įstatymo, Lietuvos Respublikos vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo, Inspekcijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. rugpjūčio 6 d. įsakymu Nr. 4-527 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“, nuostatas.

3. Nagrinėjant skundus Inspekcijoje dėl galimo pažeidimo teisinės metrologijos srityje Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek tų teisinių santykių nereglamentuoja įstatymai ar jų pagrindu priimti teisės aktai.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Skundas – asmens kreipimasis į Inspekciją, kuriame tas asmuo nurodo, kad yra galimai pažeistos jo ar kito asmens teisės ar teisėti interesai dėl galimo pažeidimo teisinės metrologijos srityje, ir prašo juos apginti.

5. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.

6. Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo nagrinėdamas skundą dėl galimo pažeidimo teisinės metrologijos srityje (toliau – skundas), vadovaujasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnyje ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintais principais.

7. Inspekcijoje skundai priimami parašyti valstybine kalba arba anglų kalba.

 

II SKYRIUS

SKUNDO PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

8. Asmuo skundą gali pateikti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą (toliau - E. pristatymo sistemą), elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, kreipiantis asmeniškai atvykęs į Inspekciją adresu: A. Goštauto g. 9. Vilnius (darbo dienos laiku arba kitu iš anksto suderintu laiku), kuris registruojamas Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje (toliau – DBSIS).

9. Asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos naudojant asmens nurodytą kontaktinę informaciją Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojas, kuriam pavesta atlikti „Vieno langelio“ funkciją, išsiunčią pažymą (informacija) per DBSIS apie priimtus dokumentus.

10. Skundas, teikiamas žodžiu, gali būti išdėstomas Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui, kuriam pavesta atlikti „Vieno langelio“ funkciją, Inspekcijoje adresu: A. Goštauto g. 9. Vilnius (darbo dienos laiku arba kitu iš anksto suderintu laiku).

Prieš asmeniui pateikiant skundą žodžiu, kuris bus fiksuojamas garso ar garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis, darbuotojas, priimantis tokį skundą, turi įspėti asmenį apie skundo turinio fiksavimą minėtomis priemonėmis ir pateikti jam Reglamento (ES) 2016/679 13 straipsnyje nurodytą informaciją. Asmeniui sutikus, pradedamas fiksuoti garsas ar garsas ir vaizdas. Asmens sutikimas gali būti pateiktas raštu arba užfiksuojamas garso ar garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis įrašant žodinį asmens pareiškimą, kuriuo jis patvirtina, kad sutinka su savo duomenų naudojimu.

11. Skunde turi būti:

11.1. fizinio asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą;

11.2. Civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, t. y. juridinio asmens: pavadinimas, teisinė forma, buveinė; E. pristatymo sistemos dėžutės adresas, kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie tą juridinį asmenį - jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu;

11.3. kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti – telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas arba prireikus kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar (ir) numeriai.

12. Skundas raštu turi būti:

12.1. parašytas valstybine kalba arba anglų kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio turiniui ir autentiškumo užtikrinimui mutatis mutandis taikomos Aprašo 11.1, 11.3, 12.2, 12.3 ir 12.5 papunkčių nuostatos;

12.2. parašytas įskaitomai;

12.3. konkretus ir suprantamas;

12.4. parašytas taip, kad jo turinys ar forma nepažeistų etiketo ir geros moralės normų;

12.5. pasirašytas prašymą pateikusio asmens arba jo atstovo. Kai teikiant prašymą naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą.

13. Prie skundo gali būti pridedami asmens turimi dokumentai (priedai), pagrindžiantys skundžiamas aplinkybes.

14. Skundas Inspekcijos viršininko arba jo įgalioto asmens sprendimu, kuris įforminamas rezoliucija DBSIS, gali būti nenagrinėjamas, jeigu:

14.1. nėra galimybės skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti skundo autentiškumo;

14.2. jis grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to Inspekcija negali tokio skundo išnagrinėti;

14.3. paaiškėja, kad dėl to paties klausimo sprendimą yra priėmusi Inspekcija, ir asmuo nepateikia naujų duomenų, leidžiančių ginčyti Inspekcijos priimtą sprendimą;

14.4. paaiškėja, kad skundą dėl to paties klausimo pradėjo nagrinėti išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucija ar teismas;

14.5. nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo asmeniui dienos iki skundo padavimo dienos yra praėjęs daugiau kaip vienas mėnuo;

14.6. skundas Inspekcijai pateiktas ne pagal kompetenciją.

15. Jeigu Inspekcija pagal kompetenciją negali spręsti skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo, kuriam pavesta nagrinėti skundą, persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai praneša asmeniui.

Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų būti perduotas nagrinėti pagal kompetenciją prašymas ar skundas, Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo, kuriam pavesta nagrinėti skundą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos susisiekia su asmeniu ir apie tai praneša jam, paaiškindamas jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis jei asmuo pageidauja informuoja apie tai raštu.

16. Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo, kuriam pavesta nagrinėti skundą turi jį išnagrinėti ir pateikti motyvuotą siūlymą Inspekcijos viršininkui sprendimo priėmimui dėl neplaninio patikrinimo atlikimui kiek galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos Inspekcijoje.

17. Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo nagrinėdamas skundą ir teikdamas motyvuotą siūlymą turi įvertinti šiuos kriterijus:

17.1. ar skunde aiškiai nurodomas ūkio subjektas, galimo pažeidimo veiklavietės adresas arba vieta, dėl kurios pateiktas skundas;

17.2. ar skunde aiškiai nurodomas galimo teisinės metrologijos pažeidimo padarymo laikas;

17.3. su skundu pateikiami galimo pažeidimo teisinės metrologijos srityje padarymo įrodymai, kuriais grindžiami pažeidimo padarymo faktai ir aplinkybės (pvz.: dokumentų kopijos, fotonuotraukos: kasos čekio, matavimo priemonės, fasuotos prekės vardinio svorio etiketė, svėrimo rezultatų, matavimo priemonės patikros žymens ar pažeistos plombos ar kt.);

17.4. ar skunde nurodomas galimas pažeidimas teisinės metrologijos srityje gali turėti neigiamų pasekmių didėliai daliai vartotojų;

17.5. ar skunde nurodomas galimas pažeidimas teisinės metrologijos srityje gali turėti įtakos didelės žalos atsiradimui;

17.6. ar ūkio subjektas, dėl kurio pateiktas skundas pagal Inspekcijos turimus duomenys jau buvo padaręs teisinės metrologijos srityje pažeidimų.

18. Inspekcijos viršininko sprendimas dėl neplaninio patikrinimo atlikimo priimamas įvertinus motyvuotą siūlymą – kai nagrinėjamas skundas atitinka 17.1.-17.3. punktuose apibrėžtus vertinimo kriterijus ir bent vieną iš 17.4.-17.6. punktuose nurodytų kriterijų, t .y. kriterijus ir galimas rizikas susijusias su žalos teisės normų saugomoms vertybėms atsiradimo tikimybe ir galimu šios žalos dydžiu bei mastu (tai yra, kad patikrinimas padės apsaugoti vartotojus), ir įforminamas rezoliucija DBSIS.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Inspekcijos viršininkui priėmus sprendimą dėl skundo Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo organizuoja atsakymo parengimą ir išsiuntimą asmeniui pateikusiam skundą. Asmeniui atsakoma tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas skundas. Jeigu asmens skunde buvo nurodytas būdas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, atsakoma nurodytu būdu.

20. Atsakyme į skundą siunčiamame pranešime privalo būti Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nurodyta informacija.

21.Su šiuo Aprašu Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis supažindinami per DBSIS. Susipažinimas šioje sistemoje paspaudus mygtuką „susipažinau“ prilyginamas rašytiniam parašui.

22. Pasikeitusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nuostatomis būtina vadovautis iš karto, įsigaliojus šiems teisės aktams, nelaukiant Aprašo pakeitimo ar papildymo.

 

 

_________