LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 AKTYVUMO DIENŲ PRIEŠ SMURTĄ“ (2016 M. LAPKRIČIO 25 D.─2016 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2016 m. spalio 21 d. Nr. A1- 572

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. A1-462 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.3 papunktį:

1. T v i r t i n u Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2016 m. lapkričio 25 d.–2016 m gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Daina Urbonaitienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Irena Ceinoriutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Daiva Junevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Jurgita Liaugminė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Tomas Milevičius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus patarėjas;

Irma Mituzienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausioji specialistė;

Rūta Pabedinskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;

Milda Petkevičiūtė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Informacijos analizės ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėja;

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Agnė Uogintienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė;

Gailė Veršekienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė

 


 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2016 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. A1-572

 

 

PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 AKTYVUMO DIENŲ PRIEŠ SMURTĄ“ (2016 M. LAPKRIČIO 25 D.–2016 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, atrankos kONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2016 m. lapkričio 25 d.–2016 m. gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato galimus pareiškėjus, finansuotinas projektų veiklas ir finansavimo prioritetus, reikalavimus paraiškoms, paraiškų teikimo tvarką, projektų atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimą, lėšų skyrimą projektams, jų vykdymą ir kontrolę.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, pateikiami Nuostatai, paraiškos forma ir kita reikiama informacija.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriais siekiama tarptautinės akcijos „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ laikotarpiu (2016 m. lapkričio 25 d.2016 m. gruodžio 10 d.) supažindinti visuomenę su įvairiomis smurto artimoje aplinkoje apraiškomis, jo padariniais, teisinėmis pasekmėmis bei atsakomybe, su prevencinėmis priemonėmis prieš smurtą, ugdyti nepakantumą smurtiniam elgesiui, informuoti apie pagalbos galimybes patyrus smurtą.

4. Projektus konkursui gali teikti nevyriausybinės organizacijos, kurios Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – pareiškėjas).

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme.

6. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

7. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) eurų.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

8. Konkurso būdu finansuojamos projektų veiklos, skirtos smurto artimoje aplinkoje prevencijai vykdyti ir visuomenei šviesti (seminarai, informacinės kampanijos, apskritojo stalo diskusijos, priemonių žiniasklaidoje organizavimas, leidyba ir kt.).

9. Prioritetas teikiamas projektams, kurie:

9.1. į projekto veiklą įtrauks daugiau nei 100 dalyvių;

9.2. veiklai vykdyti įtrauks savanorių;

9.3. bus įgyvendinami kartu su dviem ar daugiau partnerių (savivaldybe, švietimo įstaiga ar kt.).

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

10. Paraiškoje turi būti numatyta:

10.1. projekto pavadinimas;

10.2. informacija apie pareiškėją;

10.3. informacija apie projekto vadovą;

10.4. projekto įgyvendinimo partneriai (jei tokių yra);

10.5. projekto aprašymas (projekto tikslas, projekto uždaviniai, projekto santrauka, projekto atitiktis nustatytiems finansavimo prioritetams, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai ir savanoriai, jų skaičius, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis);

10.6. projekto veiklų įgyvendinimo planas;

10.7. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

10.8. projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais);

10.9. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

11. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

12. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas).

13. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę, pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

14. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

14.1. tinkamai patvirtintą pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ar kt.) kopiją;

14.2. tinkamai patvirtintą galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

14.3. tinkamai patvirtintą projekto buhalterio (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikaciją pagrindžiančio dokumento kopiją;

14.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

14.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;

14.6. bendradarbiavimo susitarimą (-us) su projekto partneriais (jei tokių yra);

14.7. kitus dokumentus, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

15. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 14 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių.

Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta tikrumo žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su vertimais į lietuvių kalbą, šių dokumentų originalais arba tinkamai patvirtintomis jų kopijomis.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jos pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka.

16. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į ministeriją adresu: Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Vilnius, A. Vivulskio g. 11, 105 kab. Ant voko turi būti užrašyta „Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2016 m. lapkričio 25 d.–2016 m. gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkursui“. Ant voko taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.

17. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė nei ministerijos skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

18. Ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

19. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

20.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

20.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

20.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

20.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, Komisijos nariams;

20.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;

20.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

20.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

21. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

22. Projektus vertina Komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorių per pirmąjį Komisijos posėdį iš Komisijos narių skiria Komisijos pirmininkas. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais ir kitais teisės aktais.

24. Komisijos sekretorius:

24.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

24.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

24.3. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 37 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

24.4. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.5. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas konkursui organizuoti svarbias aplinkybes;

24.6. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

24.7. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 46 punkte nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų įgyvendinimo planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.8. rengia ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų priėmimo–perdavimo aktų ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

24.9. informuoja pareiškėjus apie ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

24.10. techniškai aptarnauja Komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

25. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

26. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

27. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, jis kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

28. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

29. Tarp posėdžių Komisijos veiklos einamieji klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

30. Per pirmąjį Komisijos posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

31. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 30 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

32. Komisijos pirmininkas, Komisijos narys ar Komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

32.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

32.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

32.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusiais ar esamais santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

32.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

32.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

33. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) Komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

34. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

35. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

36. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius
Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

37. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:

37.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

37.2. paraiška atitinka Nuostatų 11–13 ir 15 punktuose nustatytus reikalavimus;

37.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

37.4. pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

37.5. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

38. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 14 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame Komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per
3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

39. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

39.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

39.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškų pateikimo termino;

39.3. pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) Komisijos nustatytu laiku nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

39.4. paraiška neatitinka Nuostatų 11–13 punktuose nustatytų reikalavimų;

39.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų, papildymų ar patikslinimų;

39.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

40. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

41. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

42. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

42.1. projekto atitiktį finansavimo prioritetams;

42.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

42.3. projekto įgyvendinimo plano nuoseklumą, veiklų tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

42.4. projekto sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms veikloms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

42.5. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą.

43. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia, tačiau ne mažiau negu 30 balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 30 balų, nefinansuojamos. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Projektams iš rezervinių paraiškų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 53 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetus yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

44. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

45. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

46. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, o pareiškėjas ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo patikslina sąmatą ir veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintus sąmatą bei veiklų planą pateikia ministerijai.

47. Gavus pareiškėjų patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

48. Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

49. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, Komisijos siūlymu ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

50. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudaroma per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2016 m. lapkričio 24 d.

51. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda Departamentui po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 46 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos.

Perdavimas įforminamas už konkurso organizavimą atsakingų ministerijos ir Departamento administracijos padalinių vadovų pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

52. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės per Nuostatų 50 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

53. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 50 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos paskirstomos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu ministerijos potvarkiu, eilės tvarka projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše.

Prieš priimant tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos.

54. Ministerija raštu informuoja pareiškėjus apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant ministerijos kanclerio potvarkio išrašą.

Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius
Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

55. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos bei pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus lėšų naudojimo principo.

56. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

57. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

57.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų lėšų):

57.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

57.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos), ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

57.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

57.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodytų konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 8 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

57.2.1. darbuotojų, įgyvendinančių projektą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

57.2.2. išlaidos projekto veikloms įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, ir kurio vertė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, didesnė nei 500 eurų, įsigyti;

57.2.3. projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, lektoriaus, mokymų, renginių organizavimo, leidybos paslaugoms ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 25 eurai už vieną valandą);

57.2.4. patalpų, inventoriaus nuomai;

57.2.5. transporto išlaidos (transporto nuoma, degalai, tepalai);

57.2.6. komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.);

57.2.7. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms įsigyti;

57.2.8. bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų paslaugų už piniginių lėšų pervedimą mokesčiai;

57.2.9. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.

58. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

58.1. pareiškėjo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

58.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

58.3. išperkamajai nuomai;

58.4. patalpų ir transporto, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos projekto veiklos išlaidoms dengti;

58.5. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti.

58.6. kitoms, tiesiogiai su projekto veiklomis nesusijusioms išlaidoms kompensuoti.

59. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

60. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

61. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

62. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie tai, kad projekte numatytos veiklos nutraukiamos, sustabdomos ar panaikinamos. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui atnaujinus veiklas ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

63. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą ir lyginamąjį sąmatos variantą. Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 3 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

64. Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo jo gavimo privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

65. Pareiškėjas privalo:

65.1. projektą įgyvendinti iki 2016 m. gruodžio 10 d.;

65.2. pasibaigus metams – iki 2017 m. sausio 5 d. Departamentui pateikti Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinę ataskaitą pagal Departamento pateiktą formą;

65.3. pasibaigus metams – iki 2017 m. sausio 5 d. Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas bei buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinę pagal Departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

65.4. ne vėliau kaip iki 2017 m. sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą.

 

66. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

67. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų.

68. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

68.1. Departamentas nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

68.2. Departamentas nustato esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų;

68.3. paaiškėja, kad Nuostatų 14.5 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

69. Departamentas ketvirčio ir metinę projekto įgyvendinimo ataskaitas (toliau – įgyvendinimo ataskaitos), projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia ministerijai iki 2017 m. vasario  mėnesio 5 d.

 

Įgyvendinimo ataskaitose projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 72 punkte nurodytą projektų įgyvendinimo kriterijų. Įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis Departamentas susiduria, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.

70. Departamentas, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Departamentą apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja Departamento apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų reikalavimų, Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

71. Ministerijai ir (arba) Departamentui nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti ministerijai arba Departamentui per jų nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

72. Projektų įgyvendinimo kriterijus – suorganizuotų renginių, priemonių ir dalyvių skaičius.

 

VIII SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

73. Pareiškėjai turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų bei visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdami ir skleisdami informaciją apie projektą, pareiškėjai turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšas skyrė ministerija.

74. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

75. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

76. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.               

______________________________