LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEGAUTŲ TRANZITO VIZŲ MOKESČIŲ APSKAIČIAVIMO, DEKLARAVIMO IR KOMPENSAVIMO VIDAUS SAUGUMO FONDO FINANSINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 12 d. Nr. 1V-620

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 11 d. nutarimo Nr. 826 „Dėl Vidaus saugumo fondo administravimo“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u Negautų tranzito vizų mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir kompensavimo Vidaus saugumo fondo finansinės paramos lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija apskaičiuotus negautus tranzito vizų mokesčius už 2014 metus deklaruoja įgaliotajai institucijai pateikdama deklaraciją kartu su negautų tranzito vizų mokesčių pagrindimo dokumentais per 10 darbo dienų nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, o apskaičiuotus negautus tranzito vizų mokesčius už 2015 m deklaruoja iki 2016 m. vasario 1 d.;

2.2 įgaliotoji institucija išvadą dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo už 2014 metus tinkamumo teikia atsakingai institucijai raštu per 15 darbo dienų nuo nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos veiksmų įgyvendinimo plano patvirtinimo dienos.

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                    Saulius Skvernelis

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2015 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. 1V-620

 

 

NEGAUTŲ TRANZITO VIZŲ MOKESČIŲ APSKAIČIAVIMO, DEKLARAVIMO IR KOMPENSAVIMO VIDAUS SAUGUMO FONDO FINANSINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

                                                                      

1. Negautų tranzito vizų mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir kompensavimo Vidaus saugumo fondo finansinės paramos lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 515/2014, kuriuo kaip Vidaus saugumo fondo dalis nustatoma išorės sienų ir vizų finansinės paramos priemonė ir panaikinamas sprendimas Nr. 574/2007/EB (OL 2014 L 150, p. 143) (toliau – Reglamentas Nr. (ES) Nr. 515/2014) 11 straipsnio 1 dalyje nustatytų kompensuoti negautų tranzito vizų mokesčių, kurie atsiranda įgyvendinant specialiąją tranzito schemą pagal 2003 m. balandžio 14 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 693/2003, nustatantį specialų supaprastinto tranzito dokumentą (STD), supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumentą (STGD) ir iš dalies pakeičiantį Bendrąją konsulinę instrukciją ir Bendrąjį vadovą (OL 2003 L 99, p. 8) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 693/2003), ir 2003 m. balandžio 14 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 694/2003 dėl supaprastinto tranzito dokumentų (STD) ir supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumentų (STGD), numatytų Reglamente (EB) Nr. 693/2003, vienodos formos (OL 2003 L 99, p. 15) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 694/2003), apskaičiavimą, deklaravimą ir pripažinimą tinkamais kompensuoti iš Vidaus saugumo fondo finansinės paramos lėšų, kuriomis kompensuojami negauti tranzito vizų mokesčiai, ir šių lėšų pervedimą į valstybės biudžetą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Išvada dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo – įgaliotosios institucijos parengta išvada dėl negautų tranzito vizų mokesčių, nurodytų Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos (toliau – Užsienio reikalų ministerija) deklaracijoje, kompensavimo tinkamumo, kurioje nurodomi tinkami, negautų tranzito vizų mokesčių pagrindimo dokumentų nagrinėjimo momentu netinkami ir netinkami kompensuoti negauti tranzito vizų mokesčiai bei
į valstybės biudžetą pervestina suma.

2.2. Negautų tranzito vizų mokesčių pagrindimo dokumentai – Rusijos Federacijos piliečių prašymų išduoti supaprastinto tranzito dokumentą ir prašymų išduoti supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumentą sąrašai, Užsienio reikalų ministerijos skaitmeninėje kopijoje pateikti įgaliotajai institucijai.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 515/2014, Reglamente (EB) Nr. 693/2003, Reglamente (EB) Nr. 694/2003, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 1V-60 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

NEGAUTŲ TRANZITO VIZŲ MOKESČIŲ

APSKAIČIAVIMAS IR DEKLARAVIMAS

 

4. Užsienio reikalų ministerija:

4.1. negautus tranzito vizų mokesčius už prašymus išduoti supaprastinto tranzito dokumentą (toliau – STD) apskaičiuoja pateiktų prašymų išduoti STD skaičių daugindama iš prašymo išduoti vizą nagrinėjimo mokesčio, nustatyto Europos Bendrijos ir Rusijos Federacijos susitarimo dėl vizų Europos Sąjungos ir Rusijos Federacijos piliečiams išdavimo tvarkos supaprastinimo (OL 2007 L 129, p. 27) (toliau – susitarimas dėl vizų išdavimo tvarkos supaprastinimo) 6 straipsnio 1 dalyje, ir konsulinio mokesčio tarifo už prašymo išduoti STD priėmimą ir svarstymą, sprendimo dėl STD išdavimo priėmimą, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 16 d. nutarimu Nr. 1135 „Dėl Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio tarifų ir Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, skirtumo;

4.2. negautus tranzito vizų mokesčius už prašymus išduoti supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumentą (toliau – STGD) apskaičiuoja pateiktų prašymų išduoti STGD skaičių daugindama iš prašymo išduoti vizą nagrinėjimo mokesčio, nustatyto susitarimo dėl vizų išdavimo tvarkos supaprastinimo 6 straipsnio 1 dalyje;

4.3. negautus tranzito vizų mokesčius už prašymus išduoti STD ir STGD apskaičiuoja atskirai;

4.4. už einamųjų metų pirmąjį pusmetį, pradedant nuo 2016 m., apskaičiuotus negautus tranzito vizų mokesčius deklaruoja iki einamųjų metų liepos 20 d., o už antrąjį einamųjų metų pusmetį – iki kitų metų vasario 1 d.;

4.5. apskaičiuotus negautus tranzito vizų mokesčius deklaruoja įgaliotajai institucijai pateikdama įgaliotosios institucijos nustatytos formos negautų tranzito vizų mokesčių deklaraciją (2 originalo egzemplioriais), kartu pateikdama vieną egzempliorių negautų tranzito vizų mokesčių pagrindimo dokumentų, kurių turinio reikalavimus, suderinusi su Užsienio reikalų ministerija, nustato įgaliotoji institucija, ir jeigu deklaruojamu laikotarpiu buvo atliktas negautų tranzito vizų mokesčių auditas, taip pat ir audito ataskaitos kopiją.

5. Įgaliotosios institucijos nustatyta su atsakinga institucija suderinta negautų tranzito vizų mokesčių deklaracijos forma skelbiama įgaliotosios institucijos interneto svetainėje www.cpva.lt.

 

III SKYRIUS

NEGAUTŲ MOKESČIŲ UŽ TRANZITO VIZAS PRIPAŽINIMAS TINKAMAIS KOMPENSUOTI IR JŲ KOMPENSAVIMAS

 

6. Įgaliotoji institucija gautus iš Užsienio reikalų ministerijos Aprašo 4.5 papunktyje nurodytus dokumentus per 30 darbo dienų patikrina, nustato deklaruotų negautų tranzito vizų mokesčių tinkamumą kompensuoti ir teikia atsakingai institucijai raštu savo išvadą dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo (įgaliotosios institucijos nustatytos formos, suderintos su atsakinga institucija) kartu su Užsienio reikalų ministerijos pateiktu negautų tranzito vizų mokesčių deklaracijos originalu ir patikros vietoje lapo kopija (jeigu patikra vietoje buvo atlikta).

7. Užsienio reikalų ministerijos deklaruotų negautų tranzito vizų mokesčių tinkamumas kompensuoti tikrinamas įgaliotosios institucijos vadovo nustatyta tvarka suderinta su atsakinga institucija. 

8. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išvados dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo ir kitų Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos juos patikrina (išvada dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo tikrinama pildant patikros lapą) ir, jeigu jie tinkamai parengti, rengia ir teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl Vidaus saugumo fondo finansinės paramos lėšų, kurios skirtos kompensuoti tinkamais pripažintiems negautiems tranzito vizų mokesčiams, pervedimo į valstybės iždo sąskaitą Nr. LT261010000002132402 nurodant įmokų kodą 10800. Jeigu atsakinga institucija turi pastabų dėl pateiktos išvados dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo, ji raštu informuoja įgaliotąją instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir nurodo terminą trūkumams pašalinti.

9. Tuo atveju, kai yra keičiamas atsakingos institucijos patvirtintas nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos veiksmų įgyvendinimo planas, įgaliotoji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos apie šio plano pakeitimą gavimo iš atsakingos institucijos dienos papildomai įvertina atsakingai institucijai pateiktą (-as) savo išvadą (-as) dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo, susijusią (-as) su minėto plano pakeitimu, ir prireikus ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 25 d. atsakingai institucijai pateikia raštu patikslintą savo išvadą dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo, kurioje negautų tranzito vizų mokesčių pagrindimo dokumentų nagrinėjimo momentu netinkami kompensuoti negauti tranzito vizų mokesčiai turi būti pripažinti tinkamais arba netinkamais kompensuoti negautais tranzito vizų mokesčiais. Atsakinga institucija, gavusi patikslintą išvadą dėl negautų tranzito vizų mokesčių kompensavimo tinkamumo, ją patikrina Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka.

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10. Atsakinga, įgaliotoji, audito institucijos ir Užsienio reikalų ministerija su Vidaus saugumo fondo administravimu susijusių dokumentų (išskyrus negautų tranzito vizų mokesčių pagrindimo dokumentų) saugojimą organizuoja vadovaudamosi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Atsakinga, įgaliotoji, audito institucijos ir Užsienio reikalų ministerija privalo užtikrinti, kad su Vidaus saugumo fondo administravimu susijusius dokumentus galėtų tikrinti, susipažinti ir juos gauti tokią teisę turinčios institucijos ir asmenys.

______________