KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO IR KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS LYGMENS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 7 d. Nr. AD-1-4

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 20 ir 28 punktais, Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymo Nr. V-620 „Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“,

1. T v i r t i n u Kėdainių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

2. T v i r t i n u Kėdainių rajono savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą (pridedama).

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. lapkričio 8 d. įsakymą Nr. AD-1-1396 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                           Arūnas Kacevičius

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. sausio 7 d. įsakymu

Nr. AD-1-4

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS Švietimo stebėsenos tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1Kėdainių rajono savivaldybės švietimo stebėsena (toliau – savivaldybės švietimo stebėsena) yra švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė švietimo būklės ir kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas bei reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, profesinį mokymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.

2Kėdainių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – savivaldybės) švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektą, principus, stebėsenos organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.

3Savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę.

4Savivaldybės švietimo stebėsenos uždaviniai:

4.1. tirti savivaldybės švietimo valdymo subjektų informacijos apie švietimą poreikius;

4.2. rinkti, kaupti ir apdoroti duomenis apie savivaldybės švietimo sistemos būklę;

4.3. analizuoti ir vertinti savivaldybės švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;

4.4. prognozuoti savivaldybės švietimo sistemos kaitą;

4.5. teikti ir skelbti savivaldybės švietimo stebėsenos duomenis ir (ar) analitinę informaciją.

5Savivaldybės švietimo stebėsenos objektas – švietimo būklė.

6Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – savivaldybės institucijos, vykdančios švietimo stebėseną:

6.1. savivaldybės administracija;

6.2. švietimo įstaigos;

6.3. švietimo pagalbos įstaigos.

7Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:

7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai ir švietimo pasekmės);

7.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);

7.3. švietimo valdymo lygmenų –savivaldybės ir įstaigų;

7.4. kitais teisės aktų nustatytais teminiais-analitiniais aspektais.

8Savivaldybės švietimo stebėsenos principai:

8.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo ir mokslo būklei vertinti bei savivaldybės švietimo valdymo subjektų sprendimams priimti;

8.2. nešališkumas – savivaldybės švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;

8.3. patikimumas – skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;

8.4. konfidencialumas – skelbiama tik tokia informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus.

9Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.

10.     Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos apraše vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas

 

11Savivaldybėje švietimo stebėsena organizuojama ir vykdoma savivaldybės ir švietimo įstaigos lygmenimis.

12Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

13Švietimo skyrius organizuoja ir vykdo šias veiklas:

13.1tiria informacijos, rodiklių ir duomenų poreikius;

13.2sudaro, atnaujina ir šiame apraše nustatytiems subjektams teikia rodiklių sąrašus;

13.3vykdo duomenų rinkimą, kaupimą ir apdorojimą;

13.4paskelbia apibendrintą savivaldybės švietimo stebėsenos informaciją visuomenei;

13.5teikia informaciją užsakovams ir (ar) skelbia naudotojams.

14Švietimo įstaiga organizuoja ir vykdo įstaigos lygmens švietimo stebėseną.

15Švietimo įstaiga švietimo stebėsenos organizavimą ir vykdymą reglamentuoja įstaigos veiklos dokumentuose.

 

III SKYRIUS

švietimo Stebėsenos rodikliAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS

 

16Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliai yra nuolatos stebimi rodikliai, glaustai atskleidžiantys savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą. Šių rodiklių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

17Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių atrankos kriterijai:

17.1.  rodiklio aiškumas ir informatyvumas;

17.2.  validumas;

17.3.  rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, švietimo būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;

17.4. rodikliui skaičiuoti reikalingų duomenų prieinamumas ir patikimumas.

18Švietimo įstaigos lygmens stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, parodantys švietimo būklę ir (ar) pokyčių mastą švietimo įstaigoje. Jos švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina švietimo įstaigos vadovas.

 

IV SKYRIUS

DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA

 

19Visais savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti renkamais savivaldybės lygmens duomenimis disponuoja savivaldybės administracijos  Švietimo skyrius. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos apibendrinta informacija skelbiama savivaldybės internetinėje svetainėje.

20Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.

21Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos administracijos ar jos įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai.

23Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai naudojami Švietimo valdymo informacinės sistemos prieinami duomenys bei kitų institucijų – Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. – viešai skelbiami duomenys.

24Švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo savivaldybės švietimo įstaigose priežiūrą vykdo savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

 

__________________________

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. sausio 7 d. įsakymu

Nr. AD-1-4

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS LYGMENS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠAS

 

1.  Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):

1.1.    švietimo aplinka:

1.1.1. gyventojų skaičiaus pokytis;

1.1.2. gimusiųjų skaičius;

1.1.3. vaikų, kuriems organizuojamas privalomas ikimokyklinis ugdymas, skaičius;

1.1.4. švietimo įstaigų skaičius pagal tipus ir jų kaita per 5 metus.

2.  Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):

2.1.    besimokančiųjų charakteristika:

2.1.1. besimokančiųjų skaičiaus kaita per 5 metus;

2.1.2. švietimo įstaigose ugdomų 1–5 (6) metų vaikų skaičius;

2.1.3. mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo programas (priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio);

2.1.4. bendrojo ugdymo mokyklų vykdomas neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programas lankančių mokinių dalis (proc.);

2.1.5. tikslinėmis valstybės NVŠ lėšomis pasinaudojančių mokinių dalis (proc.);

2.1.6. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programose dalyvaujančių mokinių dalis (proc.);

2.1.7. mokinių, dalyvavusių vasaros stovyklose, dalis (proc.);

2.1.8. mokyklos nelankančių mokinių skaičius;

2.2.    personalo charakteristika:

2.2.1. mokyklų pedagogų pasiskirstymas pagal amžių;

2.2.2. mokyklų pedagogų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas;

2.2.3. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal amžių ir lytį;

2.3.    materialieji ir finansiniai ištekliai:

2.3.1. rajono savivaldybės biudžeto išlaidų dalis švietimui;

2.3.2. mokyklos aplinkai skirtų lėšų suma, tenkanti vienam besimokančiajam;

2.3.3. vieno mokinio išlaikymo kaina mokykloje;

2.3.4. jungtinių ir (ar) nepilnų klasių skaičius;

2.3.5. švietimo įstaigų, pritaikytų neįgaliesiems, dalis;

2.3.6. švietimo įstaigų, turinčių standartus atitinkančias gamtos bei technologijų mokslų laboratorijas;

2.3.7. pavežamų besimokančiųjų dalis (proc.), transporto išlaidos vienam pavežamam besimokančiajam;

2.3.8. nemokamai maitinamų besimokančiųjų skaičius ir dalis (proc.);

2.3.9. visos dienos mokyklų/pailgintos darbo dienos grupių skaičius, jas lankančiųjų skaičius;

2.3.10. mokyklų, turinčių higienos pasą, dalis;

2.3.11. mokyklų pastatų, atnaujintų per paskutinius 5 metus, skaičius;

2.3.12. mokiniui tekęs mokyklos patalpų plotas;

2.3.13. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti panaudotų ir skirtų lėšų santykis (proc.).

3.  Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):

3.1. mokymas, mokymasis:

3.1.1. besimokančiųjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis (proc.);

3.1.2. grįžusių (atvykusių) iš užsienio mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;

3.2. ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:

3.2.1. mokytojų, dirbančių pilnu etatu, dalis (proc.);

3.2.2. vidutinis mokinių skaičius klasės komplekte ar grupėje;

3.2.3. vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius;

3.2.4. specialiąją pedagoginę ir specialiąją, psichologinę ir socialinę pedagoginę pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis.

4.    Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):

4.1.    švietimo rezultatas:

4.1.1. nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinime (NMPP) dalyvavusių 2, 4, 6 ir 8 klasės mokinių skaičius;

4.1.2. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime dalyvavusiųjų dalis pagal dalykus (proc.);

4.1.3. brandos egzaminus laikiusių ir išlaikiusių mokinių skaičius pagal dalykus;

4.1.4. pagrindinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.);

4.1.5. vidurinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.);

4.1.6. gabių mokinių, laimėjusių I, II ir III vietas akademinės, meno, technikos ir sporto sričių olimpiadose, skaičius ir dalis (proc.);

4.2. švietimo pasekmės:

4.2.1. įgijusių pagrindinį išsilavinimą ir tais pačiais metais tęsiančiųjų mokslą dalis (proc.);

4.2.2. pagal privalomojo ugdymo programas asmenų, turinčių 6–16 metų, nesimokančių dalis (proc.);

4.2.3. mokinių, nutraukusių mokymąsi, skaičius ir (ar) dalis (proc.);

4.2.4. mokinių, kartojančių kursą pagal ugdymo programas, dalis (proc.).

 

__________________________