Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BIRŽELIO 27 D. NUTARIMO NR. 785 „DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKOS pATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. rugpjūčio 20 d. Nr. 812
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimą Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

1.2. Nurodytu nutarimu patvirtintoje Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje:

1.2.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Metodikoje vartojama sąvoka „mokinio krepšelis“ – lėšos, skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienų metų mokymo reikmėms. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.“

1.2.2. Pakeisti 9.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.4. neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti;“.

1.2.3. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Metodikos 9.1 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti savivaldybės turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o nurodytai 9.4 papunktyje – ne mažiau kaip 100 procentų Metodikos 2 priede atitinkamai mokymo reikmei nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos. Metodikos 9.2, 9.3, 9.5 ir 9.6 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti savivaldybės skiria lėšų pagal poreikį.“

1.2.4. Pakeisti 12.1 papunktį ir jį išdėstyti taip: 

12.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba; ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti; iš šiame papunktyje nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo ir mokslo ministro patvirtintame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;“.

1.2.5. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Metodikos 12.2 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 12.3–12.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms – ne mažiau kaip 40 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų.“

1.2.6. Pakeisti 14.1.2. papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.1.2. Specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti suma, gauta iš bendros perskirstomos sumos atėmus sumas, perskirstomas pagal Metodikos 14.1.1 ir 14.2 papunkčius, savivaldybėms paskirstoma proporcingai joms iki perskirstymo nustatytoms metinėms specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti sumoms. Šias lėšas savivaldybės skiria darbuotojams, kuriems už darbą mokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti.“

1.2.7. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Savivaldybėms ateinantiems biudžetiniams metams skiriama mokinio krepšelio lėšų suma apskaičiuojama pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, o ligoninių mokykloms (ligoninių klasėms), sanatorijų mokykloms (sanatorijų klasėms), nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų mokykloms (nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų klasėms), tardymo izoliatorių ir (ar) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokykloms (suaugusiųjų klasėms), Švėkšnos specialiajai mokyklai, Šiaulių sanatorinei mokyklai – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Vidutinis mėnesinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaitomi tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1–4, 5–8, 9–10
(I–II gimnazijos) ir 11–12 (III–IV gimnazijos) klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveikojo skaičiaus
.“

1.2.8. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.2.9. Pakeisti 2 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės iš jam atitinkamiems metams patvirtintų valstybės biudžeto bendrųjų asignavimų jo nustatyta tvarka ir sąlygomis skiria lėšų bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su sporto ugdymu programas), išlaidoms, susijusioms su mokinių sportinio meistriškumo plėtojimu (mokomosioms treniruočių stovykloms, dalyvavimui sporto varžybose, sportinei aprangai ir sporto inventoriui, maisto papildams, sporto inventoriaus priežiūros priemonėms ir medžiagoms, sportininkų reabilitacijos priemonėms ir medžiagoms, kitoms reikmėms).

3. Nustatyti, kad:

3.1. Šis nutarimas, išskyrus 1.2.3 ir 1.2.9 papunkčius, įsigalioja 2014 m. rugsėjo 1 dieną.

3.2. Šio nutarimo 1.2.3 ir 1.2.9 papunkčiai įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                           Dainius Pavalkis

 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir
paskirstymo metodikos
1 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. rugpjūčio 20 d. nutarimo Nr. 812
redakcija)

 

 

 

SUTARTINIŲ MOKINIŲ APSKAIČIAVIMO KOEFICIENTŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Eil. Nr.

Mokyklos (klasės, grupės, mokymosi formos, programos, mokinių) apibūdinimas

Mokymosi forma / mokymo proceso organizavimo
būdas / ugdymo programa

Klasės mokinių skaičiaus vidurkis

Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai / jų didinimo procentai

Pastabos

1–4 klasės / ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupės

5–8 klasės

9–10
(I–II gim­nazijos) klasės

11–12
(III–IV gim­nazijos) klasės

1.

Kaime:

grupinio / kasdie-nio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo (vaikų)

 

 

 

 

 

1 jeigu filialas ar skyrius yra toje pat vietovėje kaip ir bazinė mokykla, jam taikomi bazinės mokyklos sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

 

2 tik bendrųjų klasių mokiniai pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Klasių tipų klasifikatorių (toliau – Klasių tipų klasifikatorius)

 

pradinė mokykla (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi iki 40 mokinių2

10

1,9177

x

x

x

pagrindinė mokykla (progimnazija) (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi iki 80 mokinių2

10

1,8264

2,2644

2,7438

x

2.

Kaime:

 

 

 

 

 

 

313 klasei taikomas sutartinio mokinio apskaičiavimo koeficientas – 2,5908

 

4 taikoma tik bendrojo ugdymo mokykloms, skirtoms mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, vykdančioms Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre įregistruotas specializuoto ugdymo krypties programas

 

5 išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, vykdančias specializuoto ugdymo krypties programas (pradinio, pagrindinio ir vidurinio  ugdymo kartu su sporto ugdymu programas)

 

 

pradinė mokykla (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi nuo 41 iki 50 mokinių2

 

12

1,5644

x

x

x

 

pagrindinė mokykla (progimnazija) (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi nuo 81 iki 120 mokinių2

 

12

1,5644

1,9095

2,4028

x

 

vidurinė mokykla (gimnazija) (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi iki 300 mokinių2

 

1–8 kl. – 15,

9–12 kl. – 18

1,2435

1,5276

1,6018

1,6661

3.

Kaime:

 

 

 

 

 

 

pradinė mokykla (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi nuo 51 iki 80 mokinių2

 

15

1,2435

x

x

x

pagrindinė mokykla (progimnazija), kurioje mokosi nuo 121 iki 200 mokinių2

 

15

1,2435

1,5276

1,9222

x

pagrindinė mokykla (progimnazija), kurioje mokosi nuo 201 iki 300 mokinių2

 

1–8 kl. – 15,

9–10 kl. – 18

1,2435

1,5276

1,6018

x

 

vidurinė mokykla (gimnazija) (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi nuo 301 iki 500 mokinių2

 

1–4 kl. – 20,

5–12 kl. – 22

0,9792

1,2685

1,4206

1,4735

 

4.

Kaime:

 

20/22/25

 

 

 

 

6 šie koeficientai taikomi ir vyresniems nei 16 metų mokiniams, jeigu jų priėmimo į mokyklą (klasę) metų rugsėjo 1 d. jie buvo
12–16 metų, tačiau nėra baigę pagrindinio ugdymo programos

 

7 išskyrus 16–17 metų dirbantį jaunimą

 

8 išskyrus pakartotinai pageidaujamų mokytis suaugusiųjų vidurinio ugdymo programos dalykų (už kuriuos mokinys sumoka savo lėšomis)

 

9 16–17 metų dirbančio jaunimo klasės koeficientai taikomi ir vyresniems nei 17 metų mokiniams, jeigu jų priėmimo į mokyklą (klasę) metų rugsėjo 1 d. jie buvo 16–17 metų, tačiau nėra baigę pagrindinio arba vidurinio ugdymo programos

 

 

pradinė mokykla, kurioje mo­kosi 81 ir daugiau mokinių2

 

20

0,9963

x

x

x

 

pagrindinė mokykla (progim­nazija), kurioje mokosi 301 ir daugiau mokinių2

 

1–4 kl. – 20, 5–10 kl. – 22

0,9792

1,2685

1,4206

x

 

vidurinė mokykla (gimnazija) (filialas1, skyrius1), kurioje (kuriame) mokosi 501 ir daugiau mokinių2

 

1–4 kl. – 20, 5–12 kl. – 25

0,9792

1,2064

1,4077

1,4345

5.

Mieste:

 

22/25

 

 

 

 

 

pradinė mokykla

 

22

0,9963

x

x

x

 

pagrindinė mokykla (progimnazija)

 

25, išskyrus
1–4 kl. – 22

0,9461

1,2064

1,4077

x

 

vidurinė mokykla ir gimnazija, turinti I–IV gimnazijos klases ir 1–8 arba 5–8 klases

 

25, išskyrus
1–4 kl. – 22

0,9461

1,1274

1,4077

1,4345

 

vidurinės mokyklos (gimnazijos) tarptautinio bakalaureato klasės

 

25

x

x

x

1,6568

10 koeficientai taikomi mokiniams, laikinai ir nuolat gyvenantiems užsienyje (jeigu gyvenamąją vietą užsienyje yra deklaravę Lietuvos Respublikos gyventojų registre) ir mokomiems pagal lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programas, taip pat mokiniams, kurie mokosi ne visų dalykų (visomis mokymo formomis ir mokymo proceso organizavimo būdais)

 

11 koeficientai taikomi mokiniams, kuriems rugsėjo 1 d. dar nėra sukakę 16 metų

 

12 išskyrus pakartotinai pageidaujamus mokytis suaugusiųjų vidurinio ugdymo programos dalykus (už kuriuos mokinys sumoka savo lėšomis)

gimnazija, turinti tik
I–IV gimnazijos klases

25

x

x

1,4077

1,4345

6.

Mokyklos, skirtos mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių3/4:

 

 

 

 

 

 

 

bendrajam ugdymui5

grupinio / kasdie-nio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

0,7501

0,8938

1,1160

1,1373

sportiniam ugdymui

grupinio / kasdie-nio / specializuoto ugdymo krypties

 

pavienio / individualaus / specializuoto ugdymo krypties

x

0,9116

1,3229

1,6087

meniniam ugdymui:

 

 

 

 

dailei

0,8098

0,9650

1,2048

1,2278

muzikai

1,9097

2,2757

2,8414

2,8955

baletui

2,4047

2,8655

3,5779

3,6460

choreografijai

1,1568

1,3785

1,7212

1,7540

neakivaizdiniam mokymui

1,2016

1,4318

1,7878

1,8219

7.

Jaunimo mokyklos (klasės) 12–16 metų mokiniams6

grupinio / kasdie-nio / pagrindinio ugdymo

10

 

2,1565

2,7438

x

8.

Suaugusiųjų mokyklos (klasės) (išskyrus tardymo izoliatorius); 16–17 metų dirbančio jaunimo klasės9; pataisos įstaigos mokyklos (klasės)

grupinio / kasdie-nio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

grupinio / nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

20

0,57567

0,85487

1,0309

1,0653

13 pagal 10 punktą didinami tik ligoninių ir sanatorijų mokyklose (sanatorijų klasėse) esančių integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

 

14 tautinės mažumos kalba

 

15 taikoma mokiniams, kurie mokosi pagal socialinių įgūdžių (darbinio) ugdymo programą ne ilgiau kaip 3 mokslo metus ir iki asmeniui sueina 21 metai

 

16 taikoma tik bendrųjų klasių mokiniams ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų mokymosi pasiekimų), mokiniui, kuris mokosi ne daugiau kaip 28 pamokas per savaitę

 

 

grupinio / nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programos)

 

20

0,168410

0,139510

0,127510

0,115510

 

 

grupinio / neakivaizdinio, nuotolinio, kasdienio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (ne visų dalykų)

 

pavienio / neakivaizdinio, nuotolinio, kasdienio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (ne visų dalykų)

 

 

 

 

 

17 vaikų socializacijos centruose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, integruotiems bendrojo ugdymo klasėse, bendrosios paskirties ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėse, sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai papildomai nedidinami

 

18 12.2 papunktyje nurodyti koeficientai taikomi, jeigu mokiniai mokomi klasėse, kurių klasių paskirčių kodai, nurodyti Klasių paskirčių klasifikatoriuje, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2013 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V-856 „Dėl Klasių paskirčių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – Klasių paskirčių klasifikatorius), yra šie: 210401, 210402, 210403, 210205, 210206, 210207)

 

19 12.3.1 papunktyje nurodyti koeficientai taikomi, jeigu mokiniai mokomi klasėje, kurios klasių paskirčių kodas, nurodytas Klasių paskirčių klasifikatoriuje, yra 210301, 210302

 

 

grupinio / neakivaizdinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)8

pavienio / savarankiško, nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)8

 

0,2577

0,4983

0,6272

0,6873

20 12.3.2 papunktyje nurodyti koeficientai taikomi, jeigu mokiniai mokomi klasėje, kurios klasių paskirčių kodas, nurodytas Klasių paskirčių klasifikatoriuje, yra 210301, 210302

 

21 12.4 papunktyje nurodyti koeficientai taikomi, jeigu mokiniai mokosi klasėse, kurių klasių paskirčių kodai, nurodyti Klasių paskirčių klasifikatoriuje, yra 210701, 210702 ir 210703

 

22 iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę ugdymas

 

9.

Mokiniai tardymo izoliatoriuose:

 

 

 

 

 

 

9.1.

nepilnamečiai (14–15 metų)11

grupinio / kasdienio, nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

4

4,4112

5,2092

6,6279

 

 

 

pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

8

1,9717

1,9717

1,9719

 

23 mokykla, kuri atitinka vieną iš šių kriterijų:

iki 1985 metų buvusi rajono teritorijoje, o po 1985 metų esanti miesto savivaldybės teritorijoje arba iki 1985 metų buvusioje rajono teritorijoje, po 1985 metų įsteigta mokykla;

miesto savivaldybės mokykla, esanti prie savivaldybės ribos ir nutolusi nuo kitos toje pačioje savivaldybėje esančios mokyklos, vykdančios tokias pat bendrojo ugdymo programas kaip ir mokykla, ne mažesniu kaip 10 km atstumu;

mokykla, buvusi kaimo gyvenamojoje vietovėje, o kaimo gyvenamąją vietovę padalijus į kaimo ir miesto gyvenamąsias vietoves, tapusi miesto mokykla, esančia prie rajono centro ribos

9.2.

suaugusieji (16 metų ir vyresni)12

grupinio / kasdienio, nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

8

1,2232

1,6522

1,9717

2,2638

 

 

pavienio / savarankiško / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

8

0,8380

1,3555

1,5445

1,3802

 

 

grupinio / kasdie-nio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (ne visų dalykų)

 

 

 

 

 

10.

Mokiniai, kurie mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas savarankiško ar nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdais13:

 

 

 

 

 

 

24 koeficientai taikomi tik mokiniams, kurie mokomi tautinės mažumos kalba

 

25 taip pat vienintelė miesto pataisos namų mokykla (klasė) 14–16 metų mokiniams (išskyrus šio priedo 9.1 papunktyje nurodytus mokinius)

 

26 iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę ugdymas

 

27 išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. V-395 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatorius): 2310, 2311, 2312, 2313, 2321)

10.1.

mokomi namie (pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Mokinių mokymo stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir namuose organizavimo tvarkos aprašą)

pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

pavienio / nuotolinio / pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

grupinio / nuotolinio / pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

x

1,5805

2,2830

2,5757

2,6927

10.2.

nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdu:

pavienio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo

 

grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo

 

0,2564

0,2791

0,3473

0,3586

28 koeficientas taikomas ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų pasiekimų) mokiniui, kuriam skiriama daugiau bendrojo ugdymo dalykų / pamokų nei tos klasės mokiniui

 

29 mokykla, kurioje mokoma valstybine mokomąja kalba ir kuri yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje; taip pat mokykla, kurioje mokoma valstybine mokomąja kalba ir kuri yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje, jeigu joje pagal bendrojo ugdymo programas mokoma ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, kurių gimtoji kalba kita, ne valstybinė kalba

 

30 mokiniui, kuris turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantas, didinama 35 procentais

10.2.1.

Lietuvos Respublikos mokiniai, kurie laikinai ir nuolat gyvena ir mokosi užsienyje (jeigu gyvenamąją vietą užsienyje yra deklaravę Lietuvos Respublikos gyventojų registre) pagal lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programas (grupinio, pavienio mokymosi forma)

 

10.2.2.

kiti mokiniai, kurie mokosi pavienio mokymosi forma pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas

10.3.

ligoninių mokyklose (klasėse)

grupinio / kasdie-nio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

10

1,8905

2,0165

2,1425

2,0582

10.4.

sanatorijų mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, sergantiems įvairiomis ligomis (išskyrus įvairių formų tuberkuliozę)

pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

10

1,5596

1,9273

2,0780

2,3604

31 išskyrus mokinius, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ugdymo programą

 

32 šios mokyklos mokiniui, besimokančiam tautinės mažumos kalba, koeficientas didinamas 20 procentų, o mokiniui, besimokančiam valstybine mokomąja kalba, koeficientas didinamas 20 procentų, jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje arba mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba yra kita, ne valstybinė kalba

 

10.5.

sanatorijų mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, sergantiems įvairių formų tuberkulioze (iki 50 mokinių)

 

8

2,5554

2,9295

3,1613

2,9505

10.6.

sanatorijų mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, sergantiems įvairių formų tuberkulioze (51 ir daugiau mokinių)

 

10

2,0443

2,3436

2,5290

2,3604

11.

Profesinės mokyklos

 

25

x

x

1,2420

1,304114

0,8694

0,978114

12.

Specialiosios mokyklos, specialiosios klasės, išlyginamosios klasės, vaikų socializacijos centrai:

 

 

 

 

 

 

12.1.

specialiosios klasės (išskyrus nurodytas šio priedo 12.2 ir 12.3 papunkčiuose)

grupinio / kasdie-nio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

8

2,2830

2,6956

3,4298

2,4991

12.2.

specialiosios klasės akliesiems, silpnaregiams, kurtiesiems, neprigirdintiesiems ir (ar) turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų (parengiamosios klasės)18

(mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 1210, 1220, 1230, 1240, 1250, 1320, 1330, 1340, 1350, 1400, 1700, 2221, 2222, 2231, 2232)

grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

7

3,2332

3,7384

4,0143

3,9140

33 17 punktas taikomas pagal Klasių tipų klasifikatorių bendrųjų klasių mokiniams, kurie mokosi jungtinėse klasėse (pagal 10 punktą taikomas tik mokiniams ligoninių ir sanatorijų mokyklose), taip pat mokiniams pagal 7, 8 ir 9 punktus, neatsižvelgiant į koncentrą ir šių mokinių mokymosi formas

 

12.3.

specialiosios klasės, skirtos intelekto sutrikimą turintiems mokiniams:

 

 

 

 

 

 

12.3.1.

turinčiųjų vidutinį, žymų ar labai žymų intelekto sutrikimą (lavinamosios klasės)19

(mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 1120, 1130, 1140, 1150)

 

6

4,036

4,036

4,03615

x

 

12.3.2.

turinčiųjų kompleksinių negalių, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas20

(mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 1800+1120/1130/1140/1150)

 

4–6

4,4396

4,4396

4,4396

 

 

12.4.

išlyginamosios klasės, sudarytos iš mokinių, nutraukusių mokymąsi ar nesimokiusių kai kurių bendrojo ugdymo dalykų16/21

 

10

1,8732

1,8732

1,8732

1,8732

12.5.

vaikų socializacijos centrai17

 

4

4,4112

5,2092

6,6279

6,6279

13.

Priešmokyklinio ugdymo grupės22:

 

 

 

 

 

 

 

 

kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi iki 80 mokinių, ir pagrindinė mokykla, kurioje mokosi iki 130 mokinių

 

10

1,3529

 

x

x

 

kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi 81 ir daugiau mokinių, pagrindinė mokykla, kurioje mokosi 131 ir daugiau mokinių, kito tipo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo mokykla

 

15

0,9211

 

x

x

 

miesto bendrojo ugdymo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo mokykla

 

20

0,6908

 

x

x

 

 

specialiosios grupės

 

10

2,5326

 

x

x

14.

Mokyklos (klasės), kurioms taikomos finansavimo išimtys (tik bendrųjų klasių mokiniams):

 

 

 

 

 

 

 

14.1.

miesto gimnazija, kurioje mokoma tik tautinės mažumos kalba, jeigu joje yra
I–IV gimnazijos klasės, taip pat vidurinė mokykla, kurioje mokoma tik tautinės mažumos kalba, jeigu joje yra tik
9–12 klasės arba nutrauktas mokinių priėmimas mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį

 

5–8 kl. – 25

9–10
(I–II) kl. – 25

11–12 kl.
(III–IV) – 20

x

1,1274

1,4077

1,4995

 

14.2.



14.3.


vienintelė miesto ar kaimo gimnazija ar vidurinė mokykla valstybine mokomąja kalba25

 

vienintelė kaimo gimnazija ar vidurinė mokykla tautinės mažumos kalba

 

kai mokykloje iki 300 mokinių:

1–4 kl. – 15

5–8 kl. – 15

9–10 kl. – 18

11–12 kl. – 15

1,2435

1,5276

1,6018

1,9993

14.4.

gimnazija ar vidurinė mokykla, priskirta miesto pakraščiui23

 

kai mokykloje 301–500 mokinių:

1–4 kl. – 20

5–8 kl. – 22

9–10 kl. – 22

11–12 kl. – 20

 

0,9792

1,2685

1,4206

1,4995

 

kai mokykloje 501 ir daugiau mokinių:

1–4 kl. – 20

5–8 kl. – 25

9–10 kl. – 25

11–12 kl. – 22

 

0,9792

1,2064

1,4077

1,4735

14.5.

vienintelė miesto gimnazija ar vidurinė mokykla, kurioje mokoma tautinės mažumos kalba / kalbos (jeigu mokiniai mokomi tautinės mažumos kal-ba / kalbos pagal vidurinio ugdymo programą)

 

1–4 kl. – 15

5–8 kl. – 15

9–10 kl. – 18

11–12 kl. – 15

1,2435

1,5276

1,6018

1,9993

14.6.

gimnazija ar vidurinė mokykla, esanti pasienio ruože

 

kai mokykloje iki 300 mokinių:

1–4 kl. – 15

5–8 kl. – 15

9–10 kl. – 15

11–12 kl. – 15

1,2435

1,5276

1,9222

1,9993

 

kai mokykloje 301–500 mokinių:

1–4 kl. – 20

5–8 kl. – 22

9–10 kl. – 22

11–12 kl. – 20

0,9792

1,2685

1,4206

1,4995

kai mokykloje 501 ir daugiau mokinių:

1–4 kl. – 20

5–8 kl. – 25

9–10 kl. – 25

11–12 kl. – 22

 

0,9792

1,2064

1,4077

1,4735

14.7.

savivaldybės teritorijoje esanti vienintelė gimnazija ar vidurinė mokykla valstybine mokomąja kalba

 

kai mokykloje iki 300 mokinių:

1–4 kl. – 15

5–8 kl. – 15

9–10 kl. – 15

11–12 kl. – 10

1,2435

1,5276

1,9222

2,9990

 

14.8.

savivaldybės teritorijoje esanti vienintelė gimnazija ar vidurinė mokykla tautinės mažumos mokomąja kalba

 

 

 

 

 

14.9.

miesto ar kaimo gimnazija ar vidurinė mokykla, jeigu toje vietovėje yra 2–3 gimnazijos ar vidurinės mokyklos skirtingomis mokomosiomis kalbomis

 

kai mokykloje 301–500 mokinių:

1–4 kl. – 20

5–8 kl. – 22

9–10 kl. – 22

11–12 kl. – 20

0,9792

1,2685

1,4206

1,4995

14.10.

vienintelė kaimo gimnazija ar vidurinė mokykla keliomis mokomosiomis kalbomis

 

kai mokykloje 501 ir daugiau mokinių:

1–4 kl. – 20

5–8 kl. – 25

9–10 kl. – 25

11–12 kl. – 22

0,9792

1,2064

1,4077

1,4735

14.11.

klasė, kurios mokiniai mokomi pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba, jei ši klasė yra vienintelėje savivaldybės mokykloje, kurioje mokoma tautinės mažumos kalba24

 

1–4 kl. – 10

5–8 kl. – 10

9–10 kl. – 10

1,8264

2,2644

2,7438

x

 

14.12.

miesto pakraščiui priskirta mokykla19 , taip pat mokykla, esanti vienintelė Juodkrantės gyvenvietėje ir vykdanti pradinio ir / ar pagrindinio ugdymo programą (-as)

 

kai pradinėje mokykloje iki 40 mokinių – 10

1,9177

 

 

 

14.13.

vienintelė mieste savitos pedagoginės sistemos mokyk-la / klasė (Valdorfo, M. Montessori arba Š. Suzuki)

 

kai pradinėje mokykloje 41–50 mokinių – 12

1,5644

 

 

 

kai pradinėje mokykloje 51–80 mokinių – 15

1,2435

 

 

 

kai pradinėje mokykloje 81 ir daugiau mokinių – 20

0,9963

 

 

 

 

 

 

kai pagrindinėje / progimnazi-joje iki 80 mokinių – 10

1,8264

2,2644

2,7438

 

 

kai pagrindinėje / progimnazi-joje 81–120 mokinių – 12

1,5644

1,9095

2,4028

 

kai pagrindinėje / progimnazi-joje 121–200 mokinių – 15

1,2435

1,5276

1,9222

 

kai pagrindinėje / progimnazi-joje 201–300 mokinių – 15 (1–8 kl.) ir 18 (9–10 kl.)

1,2435

1,5276

1,6018

 

 

 

 

kai pagrindinėje / progimnazijo-je 301 ir daugiau mokinių –20 (1–4 kl.) ir 22 (5–10 kl.)

0,9792

1,2685

1,4206

 

 

kai vidurinėje mokykloje iki 300 mokinių – 15 (1–8 kl.) ir 18 (9–12 kl.)

1,2435

1,5276

1,6018

1,6661

kai vidurinėje mokykloje 301–500 mokinių – 20 (1–4 kl.) ir 22 (5–12 kl.)

0,9792

1,2685

1,4206

1,4735

kai vidurinėje mokykloje 501 ir daugiau mokinių – 20 (1–4 kl.) ir 25 (5–12 kl.)

0,9792

1,2064

1,4077

1,4345

15.

Ikimokyklinio ugdymo grupės26

 

x

0,7720

x

x

x

 

16.

Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai didinami:

 

 

 

16.1.

specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių27:

 

 

35 procentai

16.1.1.

integruotų bendrojo ugdymo klasėse, bendrosios paskirties ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėse

 

 

16.1.2.

ugdomų specialiosiose ikimokyklinio ugdymo mokyklose, specialiosiose ikimokyklinio ugdymo grupėse

 

 

16.2.

užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių iš užsienio gyventi ir dirbti Lietuvoje, kurie mokosi bendrojo ugdymo klasėse (migrantai)28

 

 

30 procentų

16.3.

Mokinių, besimokančių daugiakalbėje aplinkoje esančiose mokyklose (skyriuose) valstybine mokomąja kalba29/31;

mokinių, besimokančių mišrioje mokykloje, kuri yra daugiakalbėje aplinkoje31/32

 

 

20 procentų;

integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių – iš viso 35 procentai, o migrantų – iš viso 30 procentų30

 

16.4.

tautinių mažumų kalba besimokančių mokinių, kurie mokosi mokykloje (skyriuje), kurioje mokoma tik tautinių mažumų kalba31;

tautinių mažumų kalba besimokančių mokinių, kurie mokosi mišrioje mokykloje (skyriuje), kuri yra nedaugiakalbėje aplinkoje31

 

 

20 procentų;

mokinių, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, – iš viso 5 procentai, integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių – iš viso 35 procentai, o migrantų – iš viso 30 procentų30

17.

Mokyklose, kuriose mokiniai mokosi jungtinėje klasėje, atitinkamo ugdymo turinio koncentro sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai mažinami, kai koncentre yra33:

 

 

 

17.1.

viena jungtinė klasė

 

 

15 procentų

17.2.

dvi ir daugiau jungtinių klasių

 

 

20 procentų

18.

Specialiojo ugdymo centras, skirtas šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

 

 

 

 

 

 

 

kuriame mokosi iki 100 mokinių

 

 

0,3345

kuriame mokosi 101 ir daugiau mokinių

 

 

0,1937

 

Pastabos:

1. Bazinis mokinio krepšelio koeficientas iki 2014 m. gruodžio 31 d. K= 2,2869 lito, o nuo 2015 m. sausio 1 d. – K= 0,6653 euro.

2. Vidutinis sąlyginis mokytojo tarifinio atlygio koeficientas iki 2014 m. gruodžio 31 d. R = 12,75, o nuo 2015 m. sausio 1 d. – R=12,81.

3. Mišri mokykla – mokykla, kurioje mokoma ne mažiau kaip dviem mokomosiomis kalbomis ir yra ne mažiau kaip vienas pilnas klasės komplektas, kuriame mokoma tautinės mažumos mokomąja kalba.

4. Miesto mokyklomis laikomos tik mokyklos, esančios savivaldybių centruose, kitos mokyklos laikomos kaimo mokyklomis.

5. Mokyklų, nurodytų šio priedo 10.3–10.6, 14.1–14.13, 16.3, 16.4 papunkčiuose ir 18 punkte, sąrašus tvirtina švietimo ir mokslo ministras. Jeigu mokykla įtraukta į vieną iš šio priedo 14.1–14.13 papunkčiuose nurodytų mokyklų sąrašų ir atitinka šio priedo 16.3 arba 16.4 papunktyje nurodytus kriterijus, jai taikomos dviejų papunkčių nuostatos: viena iš šio priedo 14.1–14.13 papunkčių nuostatų ir 16.3 arba 16.4 papunkčio nuostatos.

6. Į mokinių skaičių mokyklose pagal šio priedo 1–5 punktus neįtraukiami mokiniai pagal šio priedo 7, 8, 11, 12, 13 ir 15 punktus.

7. Šiame priede nurodyti mokymo formos ir mokymo proceso organizavimo būdai atitinka nustatytuosius švietimo ir mokslo ministro patvirtintame Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos apraše.

 

 

 

________________________

 

 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir
paskirstymo metodikos

2 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2014 m. rugpjūčio 20 d. nutarimo Nr. 812
redakcija)

 

 

 

MOKYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ IR REKOMENDUOJAMŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ SUMŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Mokymo reikmės

Mokymo reikmių koeficientai
(BMA dydžiais)

Rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos*

1. Mokymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybių skirstomų mokinio krepšelio lėšų:

 

 

1.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti

0,0130

6,6 Eur/sut. mok./m.

 

1.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti

0,0040

1,68 Eur/mok./m.

1.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti

0,0026

1,1 Eur/mok./m.

1.4. neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti

0,0410

1,45 Eur/mok./mėn.

2. Mokymo reikmės, finansuojamos iš mokyklų skirstomų mokinio krepšelio lėšų (pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos 12.2–12.5 papunkčius):

 

 

2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms

0,0478

20,27 Eur/mok./m.

(tautinių mažumų mokyk­lose –
23,17 Eur/mok./m.)

2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0071

3,01 Eur/mok./m.

2.3. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0130

5,5 Eur/sut. mok./m.

2.4. IKT diegti ir naudoti

0,0137

5,79 Eur/mok./m.

 

*Eur/mok./mėn. – eurai vienam mokiniui per mėnesį; Eur/mok./m. – eurai vienam mokiniui per metus;
Eur/sut. mok./m. – eurai vienam sutartiniam mokiniui per metus.

Šio priedo 1.2–1.4 papunkčiuose nurodytos lėšos mokiniams, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos 9.5 papunktyje nurodytoms reikmėms – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti.

 

 

––––––––––––––––––––