LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2012 M. GEGUŽĖS 14 D. ĮSAKYMO NR. 1V-380 „DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. kovo 12 d. Nr. 1V-197
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2012 m. gegužės 14 d. įsakymą Nr. 1V-380 „Dėl Vidaus reikalų ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 13 straipsnio 3 dalimi ir Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“, 3 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2012 m. gegužės 14 d.
įsakymu Nr. 1V-380
(2021 m. kovo 12 d.
įsakymo Nr. 1V-197 redakcija)
VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vidaus reikalų ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja Vidaus reikalų ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – operacijų centras) veiklos tikslus, uždavinius, funkcijas, sudarymą, darbo organizavimą, sušaukimą ir veiklą.
2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais, vidaus reikalų ministro įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms, jų prevenciją ir valdymą.
II SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Operacijų centro veiklos tikslai:
4.1. užtikrinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms;
5. Operacijų centro uždaviniai:
6. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, pagal VRM kompetenciją atlieka šias funkcijas:
6.1. kasmet vertina VRM ir VRM pavaldžių įstaigų pasiūlymus dėl VRM ekstremaliųjų situacijų valdymo ar prevencinių priemonių planų peržiūros ir (ar) keitimo;
6.2. kasmet vertina VRM ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano įgyvendinimą ir teikia VRM ir VRM pavaldžioms įstaigoms pasiūlymus dėl ekstremaliųjų situacijų prevencijos organizavimo ir stiprinimo;
6.4. analizuoja ir vertina gautą informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
6.5. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
6.6. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
6.7. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
6.8. kreipiasi pagalbos į kompetentingus civilinės saugos sistemos subjektus įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu;
6.9. teikia Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijai pasiūlymus dėl reikalingų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių poreikio ir (ar) panaudojimo ekstremaliajai situacijai valdyti ar jos padariniams šalinti;
6.10. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;
III SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Operacijų centrą sudaro operacijų centro koordinatorius ir nariai, kurie pagal jų atliekamas funkcijas suskirstyti į grupes (priedas).
8. Laikinai nesant operacijų centro koordinatoriaus, jo funkcijas atlieka operacijų centro Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės vadovas (toliau – operacijų centro koordinatoriaus pavaduotojas).
9. Operacijų centro koordinatorius:
9.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja operacijų centrui priskirtų tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
9.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;
10. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui, o operacijų centro nariai pavaldūs šių nuostatų 11 punkte nurodytų operacijų centro grupių vadovams.
11. Operacijų centrą sudaro šios grupės (toliau – grupės):
12. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė atlieka šias funkcijas:
12.2. prognozuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
12.3. vertina dėl įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos susidariusią situaciją ir operacijų centro koordinatoriui teikia pasiūlymus dėl:
12.3.1. įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo ir gyventojų evakavimo organizavimo ir koordinavimo;
12.4. konsultuojasi su ekspertais dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, jų padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo organizavimo;
12.5. analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, koordinuoja savo veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais;
13. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė atlieka šias funkcijas:
13.1. analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir ją teikia operacijų centro nariams bei operacijų centro koordinatoriui;
13.2. analizuoja ir vertina Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos, valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją ir perduoda ją operacijų centro nariams bei operacijų centro koordinatoriui, organizuoja jos perdavimą civilinės saugos sistemos pajėgoms ir pagal poreikį kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;
13.3. rengia informaciją, skirtą visuomenei apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
13.5. palaiko ryšį su Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos administracijos padaliniu, atsakingu už viešąją komunikaciją;
14. Administravimo, materialinio techninio aprūpinimo ir elektroninių ryšių organizavimo bei palaikymo grupė atlieka šias funkcijas:
14.3. atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja operacijų centro ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą operacijų centro ryšių sistemų būklę;
15. Operacijų centras pagal kompetenciją vykdo kitus operacijų centro koordinatoriaus pavedimus, būtinus Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos ir (ar) valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems operacijų centro uždaviniams įgyvendinti.
16. Grupėms vadovauja grupių vadovai, kurie yra pavaldūs ir atskaitingi operacijų centro koordinatoriui, o jo laikinai nesant – operacijų centro koordinatoriaus pavaduotojui. Laikinai nesant grupės vadovo, jo funkcijas operacijų centro koordinatoriaus nurodymu atlieka kitas grupės narys.
17. Grupės vadovas organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei priskirtų funkcijų atlikimą.
18. Operacijų centras, atlikdamas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančioms ar susidariusioms ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti.
IV SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA
20. Operacijų centro koordinatorius operacijų centrą į posėdį sušaukia:
20.2. dėl įvykių ar ekstremaliųjų įvykių, esant Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės vadovo motyvuotam siūlymui;
21. Atsižvelgęs į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat į šių nuostatų 20 punkte nurodytus operacijų centro sušaukimo į posėdį tikslus, operacijų centro koordinatorius:
21.1. šaukia visą operacijų centrą ar reikalingas operacijų centro grupes arba kai kuriuos jų narius;
22. Asmuo, atsakingas už pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms Vidaus reikalų ministerijoje, sudaro vardinį operacijų centro narių sąrašą su kontaktais (el. pašto adresais, mob. tel. numeriais), kasmet jį peržiūri ir pateikia operacijų centro koordinatoriui.
23. Operacijų centro koordinatorius operacijų centro narius apie šaukiamą operacijų centro posėdį informuoja pats arba paveda tai padaryti kuriam nors iš operacijų centro narių.
24. Darbo metu operacijų centro nariai turi susirinkti į operacijų centro posėdį nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – per 2 valandas arba per operacijų centro koordinatoriaus nustatytą laiką.
25. Operacijų centro sprendimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra operacijų centro koordinatoriaus balsas. Operacijų centro priimti sprendimai protokoluojami. Protokolą pasirašo operacijų centro koordinatorius.
26. Operacijų centro nariai jiems pavestas funkcijas atlieka iš anksto įrengtoje VRM pastato patalpoje (220 kab., Šventaragio g. 2, Vilnius) arba, operacijos centro koordinatoriaus sprendimu, nuotoliniu būdu bet kurioje saugioje darbo vietoje.
27. Operacijų centro narių darbui iš anksto įrengtoje patalpoje turi būti veikiantys kopijavimo aparatai, ne mažiau kaip 5 kompiuteriai su interneto ryšiu ir 5 telefono aparatai. Darbui nuotoliniu būdu operacijų centro nariai aprūpinami reikalinga kompiuterine, interneto ir telefono ryšio įranga.
Vidaus reikalų ministerijos
ekstremaliųjų situacijų operacijų
centro nuostatų
priedas
VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NARIŲ SĄRAŠAS
Eil.
Nr. |
Vidaus reikalų ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro struktūrinis vienetas |
Vidaus reikalų ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro struktūrinio vieneto sudėtis |
1. |
Vidaus reikalų ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro koordinatorius |
Vidaus reikalų viceministras, kuriam pagal vidaus reikalų ministro nustatytas veiklos sritis pavesta koordinuoti ir kontroliuoti vidaus reikalų statutinių įstaigų veiklą |
2. |
Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė |
Grupės vadovas – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vadovas |
Kiti nariai:
1. Policijos generalinio komisaro pavaduotojas.
2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojas.
3. Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vado pavaduotojas.
4. Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos štabo viršininkas.
5. Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kancleris.
6. Asmuo, atsakingas už pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms Vidaus reikalų ministerijoje. |
||
3. |
Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė |
Grupės vadovas – vidaus reikalų ministro patarėjas ryšiams su visuomene |
Kiti nariai:
1. Vidaus reikalų ministerijos Strateginės komunikacijos skyriaus vedėjas.
2. Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovas. |
||
4. |
Administravimo, materialinio techninio aprūpinimo ir elektroninių ryšių organizavimo bei palaikymo grupė |
Grupės vadovas – Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojas. |
Kiti nariai:
1. Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovas.
2. Vidaus reikalų ministerijos Administravimo departamento atstovas.
3. Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojas.
4. Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovas. |