HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAVIVALDYBIŲ VIEŠŲJŲ PASTATŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO PROJEKTŲ RENGIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 18 d. Nr. D1-410

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“ 2.1 papunkčiu,

t v i r t i n u Savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų rengimo ir atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                             Kęstutis Trečiokas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. D1-410

 

SAVIVALDYBIŲ VIEŠŲJŲ PASTATŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO PROJEKTŲ RENGIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų rengimo ir atrankos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projekto, įgyvendinamo pagal Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), rengimo ir atrankos tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. viešojo pastato energinio efektyvumo didinimo projektas (toliau – Projektas) – suprantamas kaip pastato atnaujinimo (modernizavimo) projektas pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą;

2.2. savivaldybės viešasis pastatas – savivaldybei nuosavybės teise priklausantis viešasis pastatas;

2.3. išsamiojo energijos vartojimo audito ataskaita (toliau – Audito ataskaita) – vadovaujantis Išsamiojo energijos, energijos išteklių ir šalto vandens vartojimo audito atlikimo viešojo naudojimo paskirties pastatuose metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-184 „Dėl Išsamiojo energijos, energijos išteklių ir šalto vandens vartojimo audito atlikimo viešojo naudojimo paskirties pastatuose metodikos patvirtinimo“ išsamiojo energijos audito metu parengtas dokumentas, aprašantis išsamų veiksnių, darančių įtaką objekto energijos ir šalto vandens sąnaudoms, tyrimo eigą, panaudojant matavimo prietaisus, energijos ir šalto vandens sąnaudų skaičiavimo metodikas ir pateikiant pasiūlymus ekonomiškai pagrįstoms energijos ir šalto vandens taupymo priemonėms įgyvendinti;

2.4. investicijų projektas – išsamiojo energijos vartojimo audito pagrindu vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, kurią tvirtina viešosios įstaigos Centrinė projektų valdymo agentūros direktorius, parengtas pastato energinio efektyvumo didinimo projektą pagrindžiantis dokumentas, finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiantis investavimo tikslus, įvertinantis investicijų grąžą ir kitus rodiklius, nurodantis projektui įgyvendinti reikalingas lėšas bei finansavimo šaltinius ir terminus;

2.5. kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (toliau – Statybos įstatymas), Programoje.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO RENGIMO ORGANIZAVIMAS

 

3. Projekto rengimą savivaldybės administracija organizuoja Aplinkos ministerijai paskelbus kvietimą teikti paraiškas dėl savivaldybės viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų finansavimo.

4. Projektas rengiamas dviem etapais:

4.1. pirmuoju etapu rengiamas investicijų projektas;

4.2. antruoju etapu vadovaujantis Statybos įstatymu rengiamas pastato atnaujinimo (modernizavimo) techninis darbo projektas.

5. Prieš rengiant investicijų projektą savivaldybė atrenka savivaldybės viešąjį pastatą ir jo naudojimo pagal paskirtį ir naudojimo intensyvumo perspektyvas ne trumpesniu kaip 10 metų laikotarpiu, raštu suderina su ministerijomis (Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija), priklausomai nuo pastato tikslinės naudojimo paskirties. Atrenkant pastatą ir priimant sprendimą dėl investicijų projekto rengimo būtina įvertinti savivaldybės viešojo pastato konstrukcijų ir inžinerinių sistemų būklę, šilumos energijos suvartojimą, patalpų mikroklimatą ir pastato energijos sąnaudas per praėjusį trijų metų laikotarpį.

6. Parengus investicijų projektą viešajai įstaigai Būsto energijos taupymo agentūrai (toliau – Agentūra) teikiama šio Tvarkos aprašo III skyriuje nurodyta paraiška.

7. Gavus Agentūros raštą, kad paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai įvertinti ir investicijų projektas įtrauktas į Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytą savivaldybėms nuosavybės teisė priklausančių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų sąrašą, investicijų projektas svarstomas savivaldybės tarybos posėdyje, kurio metu savivaldybės taryba, pasirinkdama vieną iš priemonių paketų (alternatyvą), kuris turi atsipirkti per ne ilgesnį kaip 20 metų laikotarpį, o investicijos į energinį efektyvumą didinančias priemones būtų padengiamos sutaupytos energijos sąskaita, patvirtina investicijų projektą ir jo įgyvendinimo būdą, priima sprendimą dėl lėšų investicijų projektui finansuoti skolinimosi ir įsipareigoja pasiskolintą sumą grąžinti sutaupytos energijos sąskaita, tam per visą investicijų atsipirkimo laikotarpį planuodama ir skirdama reikiamą lėšų dydį pastatui išlaikyti (šildymui, naudojimui ir investicijų grąžai apmokėti) ir paskiria projektą įgyvendinančią instituciją, įstaigą ar kitą kontroliuojamą subjektą.

8. Antrasis projekto rengimo etapas pradedamas savivaldybės tarybai priėmus Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytus sprendimus ir gavus preliminarų projekto įgyvendinimą finansuojančios finansų įstaigos sprendimą dėl lengvatinio kredito suteikimo.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

9. Paraiškoms dėl Projektų pagal Programą įgyvendinimo teikti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Aplinkos ministerija) skelbia kvietimą.

10. Kvietimas teikti paraiškas tvirtinamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu, kuriame nustatoma:

10.1. priimamų paraiškų skaičius;

10.2. paraiškų teikimo terminas;

10.3. reikalavimai investicijų projektams;

10.4. projektų finansavimo sąlygos;

10.5. paraiškų vertinimo ir atrankos kriterijai.

11. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Aplinkos ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse.

12. Paraiškos dėl projektų įgyvendinimo kvietime nurodytais terminais teikiamos Agentūrai. Paraiškas teikia savivaldybių administracijos arba jų sprendimu savivaldybės viešojo pastato valdytojas. Kartu su paraiška teikiami:

12.1. Audito ataskaita;

12.2. esamos būklės pastato energinio naudingumo sertifikatas;

12.3. investicijų projektas;

12.4. suderinimo raštai dėl viešojo pastato naudojimo pagal paskirtį ir naudojimo intensyvumo perspektyvas ne trumpesniu kaip 10 metų laikotarpiu, nurodyti Tvarkos aprašo 5 punkte;

12.5. nekilnojamojo turto registro išrašas;

12.6. kiti kvietime nurodyti dokumentai.

13. Pateiktos paraiškos Agentūroje registruojamos eilės tvarka pagal paraiškos pateikimo datą ir laiką. Suėjus kvietime nurodytam terminui paraiškos nebepriimamos.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

14. Paraiškas vertina ir jų atranką atlieka Agentūra. Paraiškų vertinimo procedūra pradedama pasibaigus paraiškų teikimo terminui. Paraiškų vertinimo terminas – 20 darbo dienų.

15. Paraiškos vertinamos pagal Tvarkos aprašo 10 punkte nurodytame kvietime nustatytus kriterijus. Paraiškos vertinimas apima paraiškos ir kartu su ja pateiktų dokumentų patikrą. Vertinant su paraiška pateiktus dokumentus patikrinama, ar jie atitinka Programos nuostatas ir kvietime nustatytus reikalavimus ir sąlygas.

16. Jeigu paraiška neatitinka Programos reikalavimų ir kvietime nustatytų sąlygų, Agentūra paraiškai nepritaria ir per 5 darbo dienas raštu informuoja paraišką pateikusį asmenį apie nepritarimo priežastis, nurodydama terminą, per kurį turi būti pateikiama patikslinta paraiška.

17. Atlikus paraiškų vertinimą, vykdoma paraiškų atranka pagal kvietime nustatytus paraiškų vertinimo ir atrankos kriterijus. Paraiškų atrankos terminas – 10 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo termino pabaigos. Atrinktos paraiškos įtraukiamos į Agentūros sudaromą savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų sąrašą. Šis sąrašas skelbiamas Agentūros interneto svetainėje.

18. Užbaigus paraiškų atrankos procedūrą, Agentūra per 5 darbo dienas raštu informuoja paraiškų teikėjus apie atrankos rezultatus, pažymėdama, kad paraiškos teikėjo paraiška atrinkta ir įtraukta į savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų sąrašą.

 

________________