Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. SPALIO 1 D. NUTARIMO NR. 1176 „DĖL PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS STRATEGIJOS PATVIRTINIMO“ IR JĮ KEITUSIŲ NUTARIMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

 

2014 m. sausio 29 d. Nr. 90
Vilnius

 

Įgyvendindama Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, 11.13.6 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Pasienio kontrolės punktų plėtros tarpinstitucinį veiklos planą (pridedama).

2. Paskirti valstybės institucijas, atsakingas už:

2.1. kelių, geležinkelių valstybės sienos perėjimo punktų, oro uostų, jūros ir vidaus vandenų uostų pasienio kontrolės punktų poreikio (kiekio, dydžio ir dislokacijos vietų) nustatymą – Susisiekimo ministeriją;

2.2. kelių, geležinkelių, oro uostų, jūros ir vidaus vandenų uostų pasienio kontrolės punktų infrastruktūros, kuri skirta krovinių judėjimo kontrolei atlikti, reikalavimų nustatymą ir pasienio kontrolės punktų projektų derinimą – Muitinės departamentą prie Finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas);

2.3. kelių, geležinkelių, oro uostų, jūros ir vidaus vandenų uostų pasienio kontrolės punktų infrastruktūros, kuri skirta fizinių asmenų kontrolei atlikti, radiacinės kontrolės infrastruktūros reikalavimų nustatymą ir pasienio kontrolės punktų projektų derinimą – Valstybės sienos apsaugos tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba);

2.4. pasienio kontrolės punktų veterinarijos postų plėtrą – Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą;

2.5. pasienio kontrolės punktų fitosanitarijos postų plėtrą – Valstybinę augalininkystės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Valstybinė augalininkystės tarnyba);

2.6. pasienio kontrolės punktų medicininio karantino postų plėtrą – Sveikatos apsaugos ministeriją;

2.7. pasienio kontrolės punktų infrastruktūros projektavimą ir statybą – Pasienio kontrolės punktų direkciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Pasienio kontrolės punktų direkcija).

3. Sudaryti šią Pasienio kontrolės punktų plėtros komisiją (toliau – Komisija):

susisiekimo viceministras (Komisijos pirmininkas);

Pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius (Komisijos pirmininko pavaduotojas);

vidaus reikalų viceministras arba Vidaus reikalų ministerijos kancleris;

finansų viceministras arba Finansų ministerijos kancleris;

užsienio reikalų viceministras arba Užsienio reikalų ministerijos kancleris;

žemės ūkio viceministras arba Žemės ūkio ministerijos kancleris;

sveikatos apsaugos viceministras arba Sveikatos apsaugos ministerijos kancleris;

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotojas;

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas;

Valstybės sienos apsaugos tarnybos vado pavaduotojas-Štabo viršininkas;

Valstybinės augalininkystės tarnybos direktoriaus pavaduotojas.

4. Nustatyti, kad Komisija koordinuoja Pasienio kontrolės punktų plėtros tarpinstitucinio veiklos plano įgyvendinimą, teikia už jo įgyvendinimą atsakingoms valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus, kaip jį tobulinti, svarsto pasienio kontrolės punktų statybos ir rekonstravimo investicinius projektus, koordinuoja lėšų naudojimą pasienio kontrolės punktams statyti ir rekonstruoti, inicijuoja derybas, svarsto derybinių pozicijų projektus deryboms su kaimyninių valstybių kompetentingomis institucijomis dėl Pasienio kontrolės punktų plėtros, taip pat tarptautinių susitarimų dėl pasienio kontrolės punktų plėtros projektus.

5. Pavesti susisiekimo ministrui tvirtinti personalinę Komisijos sudėtį.

6. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimą Nr. 1176 „Dėl Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rimantas Sinkevičius

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. 90

 

 

 

PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ plėtros tarpinstitucinis VEIKLOS planas

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Pasienio kontrolės punktų plėtros tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės sienos ir jos apsaugos įstatymu ir įgyvendinant Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, Pasienio kontrolės punktų veiklos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. vasario 2 d. nutarimu Nr. 126 „Dėl Pasienio kontrolės punktų veiklos taisyklių patvirtinimo“, Muitinės konvencijos dėl tarptautinio krovinių gabenimo su TIR knygelėmis (1975 m. TIR konvencija), Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl valstybės sienos perėjimo punktų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Rusijos Federacijos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybės sienos perėjimo punktų ir Strateginio planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, nuostatas, taip pat atsižvelgiant į 1984 m. balandžio 10 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1262/84 dėl Tarptautinės prekių pasienio kontrolės derinimo konvencijos sudarymo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 2 tomas, p. 6) ir Šengeno teisyno nuostatas dėl Europos Sąjungos išorinių sienų kontrolės užtikrinimo.

2. Plano paskirtis – nustatyti pasienio kontrolės punktų plėtros tikslus, uždavinius ir priemones jiems įgyvendinti, siekiant, kad pasienio kontrolės punktų infrastruktūra atitiktų Europos Sąjungos teisės aktų, Šengeno teisyno, tarptautinių sutarčių ir susitarimų, tarptautinio saugumo ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.

3. Planas įgyvendinamas 2014–2020 metais. Planuojama, kad iki 2020 metų įgyvendinus Plane nustatytus tikslus ir uždavinius bus išplėtoti ir modernizuoti pasienio kontrolės punktai prie išorinių Europos Sąjungos sienų pagal Europos Sąjungos muitų teisės aktus, Šengeno teisyno ir tarptautinius saugumo reikalavimus. Taip pat bus sudarytos tinkamos sąlygos pasienio kontrolės punktuose dirbantiems pareigūnams atlikti patikrinimus, užtikrinant asmenų, transporto priemonių ir krovinių kontrolę, ir užkardyti nusikalstamas veikas, neteisėtą tarptautinę prekybą ir administracinės teisės pažeidimus.

4. Pasienio kontrolės punktai įsteigti valstybės sienos perėjimo punktuose, atviruose tarptautinei laivybai jūros, upių uostuose ir tarptautiniuose oro uostuose. Juose patikrinimą atliekančioms valstybės institucijoms ir įstaigoms (Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba), Lietuvos Respublikos muitinei, Valstybinei augalininkystės tarnybai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Valstybinė augalininkystės tarnyba), Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai, visuomenės sveikatos centrams apskrityse, karinį krovinių vežimą kontroliuojančioms institucijoms ir įstaigoms) užtikrinamos sąlygos atlikti joms pavestas funkcijas, nustatytas Šengeno teisyno reikalavimų, Europos Sąjungos teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų.

5. Iki Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje pastatytus pasienio kontrolės punktus reikia modernizuoti, periodiškai kas 3–5 metus atnaujinti ir nuolat prižiūrėti atsižvelgiant į asmenų, transporto priemonių ir krovinių srautų per pasienio kontrolės punktus statistiką ir Nacionalinėje susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programoje numatytas asmenų ir krovinių srautų kitimo tendencijas ir pokyčius.

6. Šiuo metu Lietuvoje prie išorinių Europos Sąjungos sienų įsteigti 37 pasienio kontrolės punktai: su Baltarusijos Respublika – 19 pasienio kontrolės punktų, iš jų 4 tarptautiniai automobilių kelių, 11 automobilių kelių vietinio susisiekimo (supaprastinti), 3 tarptautiniai geležinkelių ir vienas tarptautinis upių; su Rusijos Federacija (Kaliningrado sritis) – 10 pasienio kontrolės punktų, iš jų 5 tarptautiniai automobilių kelių (Ramoniškių pasienio kontrolės punktas veikia kaip vietinio susisiekimo (supaprastintas), 2 tarptautiniai geležinkelių ir 3 tarptautiniai upių. Įsteigti 4 tarptautiniai jūrų uostų pasienio kontrolės punktai ir 4 tarptautiniai oro uostų pasienio kontrolės punktai.

Lietuvos Respublikai įstojus į Europos Sąjungą ir prisijungus prie Šengeno erdvės, padidėjo pasienio kontrolės punktų infrastruktūros kokybės reikalavimai. Pasienio kontrolės punktų infrastruktūra turi atitikti patikrinimą atliekančių valstybės institucijų ir įstaigų veiklą reglamentuojančių teisės aktų, Europos Sąjungos muitų teisės aktų, Šengeno teisyno ir tarptautinius saugumo reikalavimus. Šiuo metu tik 19 pasienio kontrolės punktų teisinis statusas ir infrastruktūra prie išorinių Europos Sąjungos sienų atitinka Europos Sąjungos reikalavimus, todėl būtina užtikrinti sklandžią pasienio kontrolės punktų veiklą ir greitą asmenų, turinčių teisę laisvai judėti, ir tinkamą trečiųjų šalių piliečių kontrolę. Būtina sukurti naują ir pertvarkyti esamą pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą.

Per Lietuvos pasienio kontrolės punktus prie išorinių Europos Sąjungos sienų 2012 metais iš viso važiavo 1,249 mln. krovininių automobilių (14,5 procento daugiau nei 2011 metais), 2,285 mln. lengvųjų automobilių (9 procentais mažiau nei 2011 metais). Išorinę Europos Sąjungos sieną per Lietuvos pasienio kontrolės punktus iš viso perėjo 7,317 mln. asmenų (7,8 procento daugiau nei 2011 metais). Transporto priemonių, kertančių valstybės sieną, nuolat daugėja. Tarptautiniuose automobilių kelių pasienio kontrolės punktuose dažnai viršijamas transporto priemonių projektinis pralaidumas, prie pasienio kontrolės punktų susidaro didelės transporto priemonių eilės. Dėl ilgų prastovų vežėjai patiria nuostolių, negali laiku atlikti įsipareigojimų užsakovams, laiku nepristatomos prekės.

Šiuo metu tik 2 tarptautiniuose automobilių kelių pasienio kontrolės punktuose iš 8 pėsčiųjų srautai atskirti nuo transporto priemonių srautų. Tai sunkina asmenų, kertančių valstybės sieną, kontrolę ir kelia didelį pavojų pėsčiųjų saugumui.

Tarptautinių automobilių kelių pasienio kontrolės punktų, esančių prie išorinių Europos Sąjungos sienų, projektinis pralaidumas (automobilių skaičius per parą) 2013 metais buvo 12 220 vienetų.

7. Siekiant sumažinti transporto priemonių prastovas prie pasienio kontrolės punktų su Baltarusijos Respublika, reikia didinti tarptautinių pasienio kontrolės punktų skaičių ir įrengti pasienio kontrolės punktų (Tverečiaus, Adutiškio ir Šumsko) infrastruktūrą. Tam reikės suderinti su Baltarusijos Respublika 1995 m. liepos 18 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl valstybės sienos perėjimo punktų pakeitimą, pasienio kontrolės punktų plėtros ir pasienio kontrolės punktų statuso pakeitimo į tarptautinį terminus.

8. Plano įgyvendinimą koordinuoja Susisiekimo ministerija. Įgyvendinant Planą dalyvauja Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Žemės ūkio ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos, Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė augalininkystės tarnyba ir visuomenės sveikatos centrai apskrityse.

9. Valstybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už Plano įgyvendinimą, pagal kompetenciją, atsižvelgdamos į išorės ir vidaus pokyčius, teikia Pasienio kontrolės punktų plėtros komisijai pasiūlymus dėl Plano tobulinimo, konkrečių įgyvendinimo priemonių tikslinimo ir lėšų poreikio joms įgyvendinti iki einamųjų metų balandžio 15 dienos. Lėšų poreikį tikslinti atsižvelgiant į išorės ir vidaus pokyčius galima iki einamųjų metų rugpjūčio 2 dienos.

 

4

II SKYRIUS

 

PLANO TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, ASIGNAVIMAI IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS

 

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio ir priemonės pavadinimas

2014 metų asignavimai (tūkst. litų)

2015 metų asignavimai (tūkst. litų)

2016 metų asignavimai (tūkst. litų)

Dalyvaujanti institucija

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmo-kesčiui

iš viso

iš jų darbo užmo-kesčiui

iš viso

iš jų darbo užmo-kesčiui

1.

Tikslas – užtikrinti esamų ir būsimų pasienio kontrolės punktų prie išorinių Europos Sąjungos sienų atitiktį Lietuvos Respublikos ratifikuotų tarptautinių sutarčių, Europos Sąjungos ir Šengeno teisyno reikalavimams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Uždavinys plėtoti ir įrengti Europos Sąjungos teisės aktų, Šengeno teisyno, tarptautinių sutarčių ir susitarimų, Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančią pasienio kontrolės punktų prie išorinių Europos Sąjungos sienų infrastruktūrą, atsižvelgiant į asmenų, transporto priemonių ir krovinių srautus, esamą kaimyninių valstybių pasienio punktų infrastruktūrą, jos plėtros planus ir terminus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

Priemonė – pasienio kontrolės punktų modernizavimas ir statyba

24 294,1

 

 

24 294,1

20 470

 

 

20 470

13 960

 

 

13 960

 

Susisiekimo ministerija

 

Įgyvendinant priemonę vykdomi šie projektai:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medininkų (įgyvendinimo terminas – 2013–2017 metai), Kybartų (įgyvendinimo terminas – 2015–2017 metai) ir Rambyno (įgyvendinimo terminas –
2013–2016 metai) pasienio kontrolės punktų modernizavimas; bendra projektų vertė – 76 000 tūkst. litų

1 300

 

 

1 300

12 200

 

 

12 200

8 760

 

 

8 760

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Pilies pasienio kontrolės punkto statyba (įgyvendinimo terminas – 2003–2017 metai); bendra projekto vertė – 19 179 tūkst. litų

604

 

 

604

3 170

 

 

3 170

2 000

 

 

2 000

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Stasylų (Šalčininkų) geležinkelio pasienio kontrolės punkto statyba (įgyvendinimo terminas –
2004–2017 metai); bendra projekto vertė – 74 678 tūkst. litų

3 944

 

 

3 944

5 000

 

 

5 000

3 000

 

 

3 000

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Eišiškių (įgyvendinimo terminas 2012–2014 metai), Latežerio (įgyvendinimo terminas
2012–2014 metai) ir Krakūnų (įgyvendinimo terminas
2015–2017 metai) vietinio susisiekimo pasienio kontrolės punktų statyba; bendra projektų vertė – 22 050 tūkst. litų

8 121

 

 

8 121

 

 

 

 

100

 

 

100

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Švendubrės upių pasienio kontrolės punkto ir Bugiedos prieplaukos statyba (įgyvendinimo terminas –
2011–2014 metai); bendra projekto vertė – 9 843,1 tūkst. litų

9 825,1

 

 

9 825,1

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Pasienio kontrolės punktų informacinių sistemų įrengimas (įgyvendinimo terminas –
2013–2017 metai); bendra projekto vertė – 6 900 tūkst. litų

500

 

 

500

100

 

 

100

100

 

 

100

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

1.1.2.

Priemonė – įrengti pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą, atitinkančią tarptautinių pasienio kontrolės punktų reikalavimus

1 200

 

 

1 200

1 599

 

 

1 599

4 139

 

 

4 139

Susisiekimo ministerija

 

Įgyvendinant priemonę vykdomi šie projektai:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tverečiaus (įgyvendinimo terminas – 2006–2016 metai), Adutiškio (įgyvendinimo terminas – 2006–2017 metai) ir Šumsko (įgyvendinimo terminas – 2014–2020 metai) pasienio kontrolės punktų statyba; bendra projektų vertė – 27 327 tūkst. litų

1 200

 

 

1 200

1 599

 

 

1 599

4 139

 

 

4 139

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

1.2.

Uždavinys – užtikrinti pasienio kontrolės punkto prieigose tinkamą transporto priemonių kontrolę ir valdymą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.

Priemonė – pasienio kontrolės punktų transporto priemonių palaukimo aikštelių statyba (įgyvendinimo terminas –
2012–2014 metai); bendra projekto vertė – 9 643 tūkst. litų

5 000

 

 

5 000

 

 

 

 

 

 

 

 

Susisiekimo ministerija

1.2.2.

Priemonė – elektroninė transporto priemonių eilių reguliavimo sistema (įgyvendinimo terminas –
2013–2014 metai); bendra projekto vertė – 1 135 tūkst. litų

500

 

 

500

 

 

 

 

 

 

 

 

Susisiekimo ministerija

1.3.

Uždavinys – užtikrinti tinkamą ir greitą asmenų, transporto priemonių ir jomis vežamų krovinių, kertančių valstybės sieną, kontrolę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1.

Priemonė – užtikrinti, kad modernizuotuose ir naujuose pasienio kontrolės punktuose dirbtų pakankamai patikrinimus atliekančių institucijų pareigūnų

609

609

478

 

609

609

478

 

609

609

478

 

Vidaus reikalų ministerija

5 200

5 200

3 700

 

5 200

5 200

3 700

 

5 200

5 200

3 700

 

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

1.3.2.

Priemonė – įdiegti muitinės deklaracijų pateikimo elektroniniu būdu taikant vieno langelio principą elektroninę paslaugą

5 159,8

429,2

200,4

4 730,6

2 466

122

50

2 344

 

 

 

 

Finansų ministerija

1.3.3.

Priemonė – aprūpinti pasienio kontrolės punktus radiacinei kontrolei vykdyti reikalingomis techninėmis priemonėmis ir užtikrinti jų techninę priežiūrą

25

25

 

 

25

25

 

 

25

25

 

 

Vidaus reikalų ministerija

1.3.4.

Priemonė – vykdyti pasienio kontrolės punktuose esančių stacionarių radiacinės kontrolės vartų techninę priežiūrą ir užtikrinti, kad gedimai būtų šalinami laiku

21

21

 

 

21

21

 

 

21

21

 

 

Vidaus reikalų ministerija

 

1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, iš jo:

27 403,6

5 855

4 178

21 548,6

27 924

5 855

3 998

22 069

23 954

5 855

3 818

18 099

 

 

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

307

 

 

307

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

5 000

 

 

5 000

4 000

 

 

4 000

 

 

 

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

5 087,2

±

9 518,1

 

14 605,3

429,2

200,4

4 658

±

9 518,1

 

14 176,1

2 466

122

50

2 344

 

 

 

 

 

 

Iš viso Planui finansuoti (1+2)

42 008,9

6 284,2

4 378,4

35 724,4

30 390

5 977

4 048

24 413

23 954

5 855

3 818

18 099

 

 

 

III SKYRIUS

 

PLANO VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

Vertinimo kriterijų reikšmės *

Dalyvaujanti institucija

2014 metų

2015 metų

2016 metų

1.

Tikslas – užtikrinti esamų ir būsimų pasienio kontrolės punktų prie išorinių Europos Sąjungos sienų atitiktį Lietuvos Respublikos ratifikuotų tarptautinių sutarčių, Europos Sąjungos ir Šengeno teisyno reikalavimams

 

 

 

 

 

Pasienio kontrolės punktų projektinis pralaidumas, automobilių skaičius per parą; dabartinė reikšmė (2013 metai) – 12 220 automobilių, siektina reikšmė (2020 metai) – 17 000 automobilių

12 520

12 820

13 220

Susisiekimo ministerija

1.1.

Uždavinys plėtoti ir įrengti Europos Sąjungos teisės aktų, Šengeno teisyno, tarptautinių sutarčių ir susitarimų, Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančią pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą prie išorinių Europos Sąjungos sienų, atsižvelgiant į asmenų, transporto priemonių ir krovinių srautus, esamą kaimyninių valstybių pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą, jos plėtros planus ir terminus

 

 

 

 

 

Sudarytos projektavimo ir statybos darbų rangos sutartys (vienetais)

5

8

11

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Modernizuota Medininkų, Kybartų pasienio kontrolės punktų infrastruktūra (procentais); siektina reikšmė (2020 metai) – 100. Įrengta Rambyno pasienio kontrolės punkto infrastruktūra (procentais); siektina reikšmė (2016 metai) – 100

2

20

35

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengta Stasylų (Šalčininkų) geležinkelio pasienio kontrolės punkto infrastruktūra (įrengtos vaizdo stebėjimo ir perimetro apsaugos sistemos, įrengta apsauginė tvora nuo pasienio kontrolės punkto iki valstybės sienos) (procentais); dabartinė reikšmė (2013 metai) – 70

75

85

100

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengta Pilies pasienio kontrolės punkto infrastruktūra (procentais); siektina reikšmė (2020 metai) – 100

5

10

15

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengta vietinio susisiekimo pasienio kontrolės punktų infrastruktūra (vienetais); siektina reikšmė (2018 metai) – 3

1

2

2

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengta Švendubrės upių pasienio kontrolės punkto infrastruktūra (procentais); siektina reikšmė (2014 metai) – 100

100

 

 

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengtos pasienio kontrolės punktų informacinės sistemos (procentais); siektina reikšmė (2017 metai) – 100

15

35

70

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengta pasienio kontrolės punktų infrastruktūra, atitinkanti tarptautinių pasienio kontrolės punktų reikalavimus (vienetais); siektina reikšmė (2020 metai) – 3

0

0

1

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

1.2.

Uždavinys – užtikrinti pasienio kontrolės punkto prieigose tinkamą transporto priemonių kontrolę ir valdymą

 

 

 

 

 

Įrengta Kybartų pasienio kontrolės punkte transporto priemonių aikštelės infrastruktūra (vienetais)

1

 

 

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

 

Įrengta elektroninė transporto priemonių eilių reguliavimo sistema pasienio kontrolės punktuose (vienetais); dabartinė reikšmė (2013 metai) – 1, siektina reikšmė (2015 metai) – 5

4

5

 

Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos

1.3.

Uždavinys – užtikrinti tinkamą ir greitą asmenų, transporto priemonių, kertančių valstybės sieną, ir jomis vežamų krovinių kontrolę

 

 

 

 

 

Užtikrinta, kad pasienio kontrolės punktuose dirbtų pakankamai personalo (procentais)

100

100

100

Valstybės sienos apsaugos tarnyba, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

 

Sukurtos vieno langelio principu teikiamos muitinės deklaracijų pateikimo elektroninės paslaugos apimtis, palyginti su planuota apimtimi (procentais); dabartinė reikšmė (2013 metai) – 10, siektina reikšmė (2015 metai) – 100

50

100

 

Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos

 

Pasienio kontrolės punktai, aprūpinti tinkama radiacinei kontrolei atlikti reikalinga įranga ir techninėmis priemonėmis (vienetais)

8

9

10

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

 

* Vertinimo kriterijaus reikšmė – nuo 2013 metų kasmet pasiekiamų vertinimo kriterijų reikšmių suma.

 

 

 

__________________