TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2018 m. gruodžio 27 d. Nr. T1-359

Telšiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo,  patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą ir priedus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Telšių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. T1-55 „Dėl Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Telšių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 13 d. sprendimą Nr. T1-347 „Dėl Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Petras Kuizinas

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. T1-359

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės lėšų, skiriamų Telšių rajono  savivaldybės mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos skiriamos savivaldybei neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

3. Aprašas parengtas, vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12  d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II. NVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI

 

4. Teikėjams lėšos skiriamos Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – administracijos direktorius) įsakymu.

5.  NVŠ teikėjams lėšos skiriamos, atsižvelgus į Telšių rajono savivaldybei  skirtų NVŠ lėšų sumą, mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais sutartis, skaičių ir NVŠ programos trukmę. Jei programą nori lankyti labai didelis skaičius vaikų, pirmumo tvarka finansuojami:

5.1. tais pačiais mokslo metais pageidaujantys tęsti ugdymą toje pačioje programoje;

5.2. turintieji teisę į socialinę paramą.

6. NVŠ lėšomis finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa. Lėšas skiria savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai nuo to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi.

7. NVŠ programos vykdomos dviem etapais: nuo sausio 1 d. ir nuo spalio 1 d.. Vaikas gali pasirinkti ar keisti programą tik 2 kartus per metus, prieš prasidedant programų vykdymo etapui.

8. Savivaldybės planuojamas NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra ne mažiau kaip 10 eurų per mėnesį ir ne daugiau kaip 20 eurų.

9. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu gali padidinti arba sumažinti lėšų, skirtų

vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas, dydį, atsižvelgdamas į savivaldybės keliamus prioritetus ir vykdomų programų kokybinius bei kiekybinius rodiklius, taip pat  skirti finansavimą tik ribotam mokinių skaičiui programoje.

10. Atsižvelgus į rajono situaciją, nustatomos šios prioritetinės  NVŠ programų kryptys:

10.1. etnokultūros stiprinimas;

10.2. ekologinio ar gamtosauginio ugdymo programos;

10.3. techninės kūrybos programos.         

11. Savivaldybė, atsižvelgdama į prioritetus, nustato kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ

programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius. Prioritetinėms kryptims gali būti skiriamas 20 procentų didesnis įkainis nuo savivaldybės nustatyto NVŠ lėšų dydžio.

12. Vykdomų programų stebėsenos tvarkos aprašą įsakymu patvirtina  administracijos direktorius.

13. NVŠ teikėjas privalo visu Telšių rajono savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinti savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytą mokestį / paslaugos kainą asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.

14. NVŠ teikėjų vykdomoms programoms lėšos skiriamos 2 kartus per kalendorinius metus:

14.1. sausio–gegužės laikotarpiui ir spalio–gruodžio laikotarpiui;

 

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

15. NVŠ lėšos skiriamos mokinio neformaliojo švietimo procesui finansuoti.

16. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

16.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

16.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu (pvz., ugdymui būtinų patalpų nuoma (baseino, salės ar stadiono), išlaidos NVŠ kokybei užtikrinti ir kt.).

17. Lėšų negalima naudoti:

17.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su juo susijusioms išlaidoms apmokėti;

17.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrojo ugdymo mokyklų, finansuoti;

17.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

17.4. remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

17.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

18.  NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:

18.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

18.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu: www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf );

18.3. turi NVŠ programai įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

18.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(-si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

18.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais:

18.5.1 pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;

18.5.2. asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;

18.5.3. asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

19. NVŠ teikėjai privalo turėti pažymas apie higienos žinių įgijimą, gebėjimą teikti pirmąją pagalbą. Privalo būti susipažinę su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-599 patvirtintomis Lietuvos higienos normų HN 20:2012

„Neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo bendrosiomis sveikatos saugos reikalavimų“ nuostatomis.

20. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

20.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 18.5 papunktyje;

20.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

20.3. turi registruotis ŠMIR ir, vadovaudamiesi 18.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

21. Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

V. REIKALAVIMAI NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOMS

 

22. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

23. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

24. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

 

VI. NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

25. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 18.5 papunkčio numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui (toliau – Švietimo skyrius) teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (Aprašo 1 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas (ne daugiau kaip 3), vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.

26. NVŠ programų paraiškos atitikčiai nustatyti yra adresuojamos administracijos direktoriui ir su lydraščiu teikiamos registruoti Telšių rajono savivaldybės priimamajame iki einamųjų metų gruodžio 10 d. ir rugsėjo 10 d.

27. NVŠ programa teikiama vertinti administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

28. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (Aprašo 2 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758).

29. Administracijos direktorius, atsižvelgęs į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Akredituotų NVŠ programų atitiktis peržiūrima kas metai.

30. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas Švietimo skyriaus specialistas, atsakingas už NVŠ, pažymi tai KTPR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, paskelbiamos Telšių rajono savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

31. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Aprašo 3 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758) ir Švietimo įstatymo nustatyta tvarka per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą  apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

32. NVŠ teikėjas Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia Mokinių registro sistemoje suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus programoje dalyvaujančių vaikų sąrašus sausio 1d. ir spalio 1 d. duomenimis.

33. Mokinių registre NVŠ teikėjas suformuoja savo darbo grupes ir fiksuoja savo darbo grafiką KTPR. Vienoje grupėje gali būti  ne daugiau kaip 25 mokiniai.

34. Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programą ir joje dalyvaujančius vaikus.

35. NVŠ teikėjai (Telšių rajono savivaldybei nepavaldžios biudžetinės įstaigos arba nebiudžetinės įstaigos, laisvieji mokytojai), kuriems yra paskirtos lėšos NVŠ programoms įgyvendinti, sudaro su administracijos direktoriumi biudžeto lėšų naudojimo sutartį, patvirtintą administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-724 „Dėl biudžeto lėšų naudojimo sutarties patvirtinimo“.

36. Prieš prasidedant kitam NVŠ veiklų vykdymo etapui, programų vertinimo komisija dar kartą peržiūri programas, jei nebuvo fiksuota  pažeidimų, NVŠ teikėjas rašo prašymą administracijos direktoriui dėl programos vykdymo tęstinumo, Švietimo skyriui pateikia patikslintą mokinių sąrašą ir darbo grafiką. Jei prisijungia nauji teikėjai, administracijos direktoriaus įsakymu perskirstomos lėšos. Peržiūrimas ir programų aktualumas bei vykdymo laikotarpis.

37. Jei yra pažeidimų  dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Švietimo skyrius teikia siūlymą administracijos direktoriui dėl NVŠ teikėjo programos atitikties panaikinimo.

38. NVŠ programų teikėjai naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programų vykdymo kokybę.

39. Telšių rajono savivaldybė perveda NVŠ teikėjui lėšas už praėjusį mėnesį pagal fiksuotą mokinių skaičių Mokinių registre paskutiniąją mėnesio darbo dieną.

40. Telšių rajono savivaldybė naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo NVŠ programų planines ir neplanines patikras savo nustatyta tvarka, užtikrina programos vykdymo kokybę.

 

VII. ATSISKAITYMAS UŽ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠAS

 

41. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas lėšas turi grąžinti į Telšių rajono savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

42. NVŠ programų teikėjai:

42.1. už gautas lėšas atsiskaito Telšių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, vadovaudamiesi Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartimi. Pasibaigus kiekvienam ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos ir pasibaigus biudžetiniams metams iki kitų metų sausio 5 dienos pateikia  buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę, suderintą su priemonės koordinatoriumi (2018 m. spalio 1d. įsakymu Nr. A1-1611patvirtinto Sąnaudų apskaitos tvarkos aprašo 4 priedas);  Švietimo skyriui pristato Vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitą (Biudžeto lėšų naudojimo sutarties, patvirtintos administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-1724, 3 priedas);

42.2. Telšių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia 2 formą – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą už praėjusius metus, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje“;

42.3. iki kitų metų sausio 5 d. Telšių rajono savivaldybė skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas  privalo grąžinti į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

44. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

45. Švietimo skyriaus specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

46. Telšių rajono savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, turi siekti, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų

skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

2.

Kodas

3.

Juridinis statusas

4.

Adresas

5.

Telefono numeris

6.

El. pašto adresas

7.

Interneto svetainės adresas

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

11.

El. pašto adresas

12.

Telefono numeris

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

1)

2)

...

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja /

bendradarbiauja

1)

R

B

2)

R

B

...

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

Iš viso val.:

17.

Programos apimtis ir trukmė

valandas per savaitę

kartus per mėnesį

mėnesių

skaičius

Mažiausia 2 val. per savaitę

Mažiausia 8 val. per mėnesį

Mažiausia 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje)

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

 

23.

Numatoma paslaugos kaina asmeniui

 

 

24.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

25.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese)

 

26.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

27.

Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

· prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties;

· individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

· aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

· demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

· patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

· ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

· pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

28.

Patvirtinkite, kad:

· vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

· vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

· nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

· jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

· jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

· jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.)

TAIP

 

Institucijos vadovas /

laisvasis mokytojas

A. V.

__________________________

(vardas, pavardė)

__________________

(parašas)

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO  FORMA

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra.

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais.

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius.

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas).

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais.

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu.

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį.

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa.

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą.

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos.

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime.

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti.

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui.

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais.

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ.

6.3. Kitos teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų.

 

 

(vertintojo vardas, pavardė)                                                                                         (parašas)

___________________________

 

 

 

Biudžeto lėšų naudojimo sutarties,

patvirtintos Telšių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-1724

3 priedas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(organizacijos pavadinimas, įmonės kodas)

 

 

(priemonės kodas ir pavadinimas)

 

 

(biudžeto lėšų naudojimo sutarties data ir Nr.)

VERTINIMO KRITERIJŲ ĮVYKDYMO ATASKAITA

 

Vertinimo kriterijus

Mato vnt.

Planas

Įvykdyta

Plano įvykdymas proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________                                      _____________                               ________________

 

(Vykdytojo pareigos)                                                     (parašas)                                           (vardas, pavardė)

 

 

 

Rengėjas __________________________________________

 

(pareigos, vardas, pavardė, telefono Nr., el. paštas)

 

 

 

 

 

Priemonės koordinatorius                        _________                         ____________

 

(parašas)                                                    (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

Sąnaudų apskaitos tvarkos aprašo

4 priedas

(organizacijos pavadinimas, įmonės kodas)

(priemonės kodas ir pavadinimas)

(biudžeto lėšų naudojimo sutarties data ir Nr.)

BUHALTERINĖS APSKAITOS DOKUMENTŲ, PAGRINDŽIANČIŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ,

 

SUVESTINĖ

 

 

(data)

 

 

Eil.Nr.

Išlaidų ekonominė paskirtis

Ūkio subjektas, surašęs apskaitos dokumentą 

Apskaitos dokumentas

Ūkinės operacijos turinys

Apmokėta iš priemonei skirtų lėšų

 

 

Pavadinimas

Įm. kodas

Pavadinimas

Data

Nr.

Suma

Pavedimo Nr.

Data

Suma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos išlaidos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus

__________

(Vykdytojo pareigos)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

Priemonės koordinatorius

__________

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Rengėjas

( pareigos, vardas, pavardė, telefono Nr., el.paštas)