LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA
SPRENDIMAS
DĖL LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJOS 2015 M. RUGSĖJO 9 D. SPRENDIMO NR. KS-166 „DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. kovo 20 d. Nr. KS-64
Vilnius
Pakeisti Lietuvos radijo ir televizijos komisijos 2015 m. rugsėjo 9 d. sprendimą Nr. KS-166 „Dėl Asmenų prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos radijo ir televizijos komisijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos radijo ir televizijos komisijos
2015 m. rugsėjo 9 d. sprendimu Nr. KS-166
(Lietuvos radijo ir televizijos komisijos
2024 m. kovo 20 d. sprendimo Nr. KS-64
redakcija)
ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJOJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos radijo ir televizijos komisijoje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų ir skundų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Lietuvos radijo ir televizijos komisijoje (toliau – Komisija).
2. Aprašo nustatyta tvarka taip pat nagrinėjami asmenų kreipimaisi į Komisiją, kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Komisijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie pareigūnų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, (toliau – darbuotojai) piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, Aprašo V skyriuje nurodyti prašymai atlikti tyrimą ir kitokie asmenų kreipimaisi į Komisiją.
3. Komisija, nagrinėdama asmenų prašymus ir skundus vadovaujasi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais įstatymais, Aprašu ir kitais teisės aktais.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo ar skundo turinį, žodžiu ar raštu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikiama administracinė paslauga, pateikiama informacija, įteikiama prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstoma Komisijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus, priimamas administracinis sprendimas.
4.2. Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į Komisiją, prašant atlikti teisės aktuose nustatytus veiksmus – išduoti leidimą, licenciją, dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą. Taip pat nustatyta tvarka pateikti Komisijos turimą informaciją ar priimti administracinį sprendimą ar kitą nustatytos formos dokumentą, kuriame išreiškiama Komisijos valia bei atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.
4.3. Prašymo ar skundo nagrinėjimas – Komisijos administracijos darbuotojo (darbuotojų) veikla, apimanti asmens prašymo ar skundo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, faktinių duomenų patikrinimą (jeigu to reikia), faktų ir aplinkybių atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.
4.4. Skundas – asmens kreipimasis į Komisiją, kuriame tas asmuo nurodo, kad Komisijos veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais arba kito asmens (ne Komisijos) veiksmais ar neveikimu yra pažeistos jo ar kito asmens teisės ar teisėti interesai ir prašo juos apginti.
4.5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.
5. Apraše nustatytų terminų eiga skaičiuojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
6. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus ir skundus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio Komisijos administracijos darbuotojo. Komisijos administracijos darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo darbe atvejais asmenų prašymus ir skundus nagrinėti pavedama kitiems darbuotojams.
7. Nagrinėjantis prašymą ar skundą Komisijos administracijos darbuotojas pats nusišalina nuo jo nagrinėjimo arba yra nušalinamas Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą ar skundą, Komisijos administracijos darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti savo tiesioginiam vadovui ir Komisijos pirmininkui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Komisijos pirmininko nusišalinimo nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo priima jis pats arba jį į pareigas paskyręs institucijos vadovas.
8. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Komisijos kompetenciją. Jeigu Komisija neturi įgaliojimų spręsti dėl prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Komisijoje dienos persiunčia jo kopiją kitoms institucijoms nagrinėti pagal jų kompetenciją ir apie tai praneša asmeniui, paaiškina jo prašymo ar skundo persiuntimo priežastis. Jeigu nėra kitos Lietuvos Respublikos kompetentingos institucijos, kuriai prašymas ar skundas galėtų būti perduotas nagrinėti pagal kompetenciją, Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui, paaiškindama jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.
9. Asmenų prašymai ir skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su specialių kategorijų asmens duomenimis, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą, išskyrus atvejus, kai institucija, kuriai persiunčiamas asmens prašymas, pagal kompetenciją yra įgaliota tvarkyti to asmens specialių kategorijų asmens duomenis. Komisija per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per nustatytą terminą pateikti rašytinį sutikimą. Jeigu per šį terminą rašytinis sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Jeigu dalis prašyme ar skunde keliamų klausimų susiję su Komisijos kompetencija, negavus asmens rašytinio sutikimo dėl prašymo ar skundo persiuntimo, prašymas ar skundas nagrinėjimas ta dalimi, kiek tai susiję su Komisijos kompetencija.
10. Asmens prašymo ar skundo, adresuoto Komisijai, kai prašyme nurodyti klausimai priskiriami kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir į jį atsako Komisija. Kitos institucijos, su kurių kompetencija susijęs prašymo ar skundo nagrinėjimas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Komisijos persiųsto prašymo ar skundo gavimo institucijoje pagal kompetenciją atsako Komisijai.
11. Asmens prašymą ar skundą, kai jis adresuotas kelioms Lietuvos Respublikos institucijoms ir kai prašyme ar skunde nurodyti klausimai priskirtini kelių institucijų kompetencijai, nagrinėja kiekviena prašymą ar skundą gavusi institucija pagal savo kompetenciją ir asmeniui į jį atsako, pridėdama atsakymo kopijas kitoms prašymą ar skundą nagrinėjusioms Lietuvos Respublikos institucijoms.
12. Prašymas ar skundas, su kuriuo tas pats asmuo kreipiasi į Komisiją tuo pačiu klausimu, kurį Komisija ar kita kompetentinga institucija jau išnagrinėjo ir pateikė atsakymą, arba jeigu paaiškėja, kad tuo pačiu klausimu sprendimą yra priėmęs teismas, pakartotinai nenagrinėjamas, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo ar skundo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas ar skundas nenagrinėjamas, Komisija per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo ar skundo gavimo Komisijoje praneša asmeniui nenagrinėjimo priežastis.
13. Jeigu asmens prašymo ar skundo ir (ar) prie jo pridedamų dokumentų turinyje yra teisės pažeidimo požymių, Komisija per 5 darbo dienas nuo šio prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia tokio prašymo ar skundo kopiją ir prie jo pridedamų dokumentų kopijas institucijoms, kompetentingoms tirti šiuos teisės pažeidimus. Komisija tokį prašymą ar skundą nagrinėja pagal kompetenciją, laikydamasi Aprašo 36 punkte nustatyto termino. Tais atvejais, kai tolesniam prašymo ar skundo nagrinėjimui būtinas kompetentingos institucijos atsakymas, prašymo ar skundo nagrinėjimas Komisijos pirmininko sprendimu gali būti sustabdytas iki šios institucijos galutinio sprendimo priėmimo. Apie tokio prašymo ar skundo nagrinėjimo sustabdymą Komisija nedelsdama raštu praneša asmeniui.
II SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS TAIKANT VIENO LANGELIO PRINCIPĄ
14. Asmenų prašymų nagrinėjimas taikant vieno langelio principą reiškia, kad prašymai ir skundai priimami ir atsakymai į juos pateikiami vienoje darbo vietoje ir sprendimui priimti reikalingą informaciją iš Komisijos administracijos padalinių, prireikus – ir iš kitų institucijų Komisija gauna pati, neįpareigodama to atlikti asmens, kuris kreipiasi.
15. Asmenys, atvykę į Komisiją aptarnaujami pagal Komisijos kompetenciją sprendžiant asmeniui rūpimus klausimus arba paaiškinant, kas tuos klausimus sprendžia bei nurodant, į kokią instituciją asmuo privalo kreiptis.
16. Asmenys Komisijoje priimami Komisijos darbo laiku: pirmadieniais–ketvirtadieniais – 8.00–17.00 val., penktadieniais – 8.00–15.45 val., pietų pertrauka – 12.00-12.45 val., prieššventinę dieną Komisijos administracija dirba valanda trumpiau.
17. Prašymų priėmimą ir asmenų aptarnavimą vieno langelio principu Komisijoje organizuoja, prašymus ar skundus priima ir registruoja Komisijos administracijos sekretorius-referentas arba jo funkcijas atliekantis kitas Komisijos administracijos darbuotojas. Prašymų ar skundų priėmimo klausimas gali būti perduodamas spręsti ir kitiems Komisijos administracijos padaliniams pagal kompetenciją.
18. Asmens, atliekančio prašymų priėmimą ir asmenų aptarnavimą Komisijoje, funkcijos:
18.1. priima prašymus ir skundus, preliminariai nustato, kokia jų esmė, ar Komisija pagal kompetenciją gali spręsti prašyme ar skunde išdėstytus klausimus, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, patikrina, ar visa reikalinga informacija ar dokumentai, kuriuos privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, yra pateikti, numato, kokią informaciją Komisija turi ar gali gauti iš kitų institucijų, valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų, finansuojamų iš valstybės ar savivaldybės biudžeto ir (ar) valstybės pinigų fondų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Komisija pati neturi ir gauti negali arba kuriuos privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;
18.2. jei Komisija pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, kai asmuo kreipiasi asmeniškai – žodžiu tą paaiškina asmeniui ir nurodo instituciją, į kurią pagal kompetenciją asmuo su prašymu ar skundu turi kreiptis (šiuo atveju prašymas ar skundas priimamas ir pažyma (informacija) apie priimtus dokumentus asmeniui įteikiama tik tuo atveju, jeigu asmuo to prašo), o jeigu prašymas ar skundas gautas kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu – atlieka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje nurodytus veiksmus;
18.3. pagal Komisijos kompetenciją konsultuoja asmenis, kaip išdėstyti ar užpildyti reikalingus dokumentus;
18.4. grąžina asmeniui prašymus ar skundus, neatitinkančius Aprašo 27 ir 28 punktuose nustatytų reikalavimų;
18.6. teikia informaciją apie Komisijos veiklą ir konsultuoja Komisijos kompetencijos klausimais, išskyrus atvejus, kai dėl keliamų klausimų sudėtingumo (specifiškumo) ar kompleksiškumo asmenį turi konsultuoti kiti Komisijos administracijos darbuotojai, turintys reikalingą kompetenciją;
18.7. kartą per metus atlieka arba Komisijos pirmininko pavedimu organizuoja asmenų aptarnavimo institucijoje kokybės vertinimą ir šio vertinimo rezultatus, o prireikus ir pasiūlymus dėl asmenų aptarnavimo gerinimo pateikia Komisijos pirmininkui;
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS
19. Asmenų prašymai ir skundai gali būti pateikiami raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Komisiją, atsiuntus paštu, per kurjerį arba elektroniniais ryšiais) ir žodžiu (telefonu, tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Komisiją). Asmenų skundai taip pat gali būti pateikiami Komisijos interneto svetainės www.rtk.lt skyriuje „Pateikti el. skundą“ užpildžius pateiktą elektroninę formą. Atstovo teisė atstovauti turi būti įrodoma rašytiniu sutikimu.
20. Komisijos administracijos darbuotojas, jam Komisijos suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą ar skundą, turi nedelsdamas persiųsti jį Komisijos elektroninio pašto adresu lrtk@rtk.lt, išskyrus atvejus, kai į prašymą pagal kompetenciją gali atsakyti iš karto jį perskaitęs.
21. Komisija taip pat teikia asmenims konsultacijas radijo ir (ar) televizijos programų transliavimą, retransliavimą, užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų, dalijimosi vaizdo medžiaga platformos ar televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikimą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais. Konsultacijų asmenims rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką Komisijoje nustato Asmenų konsultavimo Lietuvos radijo ir televizijos komisijoje tvarkos aprašas, patvirtintas Komisijos 2019 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. KS-45 „Dėl asmenų konsultavimo Lietuvos radijo ir televizijos komisijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“.
22. Asmenų prašymai ar skundai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti arba kuriais galima išspręsti asmeniui rūpimus klausimus iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Komisijos darbo dieną, nepažeidžiant asmenų ar Komisijos interesų, Komisijoje neregistruojami. Asmenys, kurie kreipiasi su tokiais prašymais ar skundais, nepažeidžiant asmenų ar Komisijos interesų, prašymą ar skundą priimančio Komisijos administracijos darbuotojo sprendimu gali būti neidentifikuojami. Į tokius prašymus ar skundus atsakoma iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Komisijos darbo dieną. Jeigu į žodžiu pateiktą asmens prašymą ar skundą negalima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Komisijos darbo dieną, asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą ar skundą raštu arba, jeigu yra galimybė, priimti prašymą ar skundą žodžiu, užfiksuoti ir saugoti jo turinį, panaudojant garso ar garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemones. Asmuo turi būti įspėtas apie prašymo ar skundo turinio, asmens tapatybės nustatymo ir autentifikavimo proceso fiksavimą ir saugojimą Komisijoje, jam pateikiama Reglamento (ES) 2016/679 13 straipsnyje nurodyta informacija. Asmeniui sutikus, pradedamas fiksuoti garsas ar garsas ir vaizdas. Asmens sutikimas gali būti pateiktas raštu arba užfiksuojamas garso ar garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis įrašant žodinį asmens pareiškimą, kuriuo jis patvirtina, kad sutinka su savo duomenų naudojimu.
23. Asmens prašymas ar skundas, pateiktas žodžiu, panaudojant garso ar garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemones, prašymo ar skundo turinį fiksuojant ir saugant, registruojamas ir nagrinėjamas kaip asmens prašymas ar skundas, pateiktas raštu.
24. Jeigu prašymą ar skundą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinių teisės pažeidimų požymių, arba asmens prašymas ar skundas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti prašymo ar skundo turinio, Komisijos administracijos darbuotojas turi teisę tokio asmens neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį tiesioginiam vadovui. Šio vadovo sprendimu apie asmens elgesį, turintį akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio teisės pažeidimo požymių, pranešama kompetentingoms teisėsaugos institucijoms.
25. Asmens pageidavimu asmens priėmimas Komisijoje ir tiesioginis prašymo ar skundo išdėstymas gali būti derinamas iš anksto žodžiu ir raštu Aprašo 19 punkte nurodytais būdais.
26. Prašymas ar skundas žodžiu pateikiamas valstybine kalba arba anglų kalba. Jeigu asmuo nemoka valstybinės kalbos, o Komisijoje nėra darbuotojo, suprantančio užsienio kalbą, kuria asmuo kreipiasi arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Komisiją turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Komisiją, savo iniciatyva.
27. Asmenų prašymai ir skundai raštu turi būti:
27.1. parašyti valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio turiniui ir autentiškumo užtikrinimui taikomos Aprašo 27.2, 27.3, 27.5, 28.1, 28.3 papunkčių nuostatos, išskyrus Aprašo 29 punkte nurodytą atvejį;
27.5. pasirašyti prašymą pateikusio asmens arba jo atstovo. Kai teikiant prašymą naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą.
28. Asmenų prašymuose ir skunduose raštu turi būti:
28.1. fizinio asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą, išskyrus Aprašo 22 punkte nurodytą atvejį;
28.2. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu;
29. Asmenų prašymai ir skundai raštu gali būti teikiami valstybine ir ne valstybine – anglų kalba. Kai į Komisiją su prašymu ar skundu raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija, šie prašymai ir skundai priimami ir kitomis užsienio kalbomis.
30. Asmens skundas, kurio nagrinėjimas susijęs su faktinių aplinkybių patikrinimu, radijo ar televizijos programų ar atskirų programų stebėsena, turi būti pateikiamas užpildant Aprašo 1 priede pateiktą Skundo/prašymo atlikti tyrimą formą, nurodant konkretų transliuotoją, retransliuotoją, televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėją, užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos ar dalijimosi vaizdo medžiaga platformos paslaugų teikėją, televizijos, radijo programą (pavadinimą) ir konkrečią atskirą programą (jos pavadinimą, transliavimo (retransliavimo) datą, laiką), dėl kurios turinio pateikiamas skundas.
31. Kai prašymą ar skundą Komisijai pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS
32. Prašymai ir skundai gali būti nenagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytais atvejais, taip pat kituose įstatymuose nustatytais pagrindais.
33. Prašymai ir skundai, pateikti tiesiogiai, išskyrus Aprašo 22 punkte nurodytus prašymus ar skundus, atsiųsti paštu, Komisijos elektroninio pašto adresu lrkt@rtk.lt, užpildžius Aprašo 19 punkte nurodytą elektroninę formą ar kitais elektroniniais ryšiais, registruojami Komisijos dokumentų valdymo sistemoje, atitinkamame Komisijos dokumentų registre, laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų.
34. Priėmus prašymą ar skundą asmeniui kreipiantis asmeniškai, asmens pageidavimu įteikiama, o jeigu prašymas ar skundas gautas paštu arba elektroniniais ryšiais – asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Komisijoje naudojant asmens nurodytą kontaktinę informaciją išsiunčiama Aprašo 2 priede nustatytos formos pažyma apie priimtus dokumentus.
35. Užregistruoti prašymai ir skundai perduodami Komisijos pirmininkui ar jo įgaliotiems asmenims rezoliucijoms įrašyti. Draudžiama perduoti skundą nagrinėti Komisijos administracijos padaliniui ar darbuotojui, kai skundžiami šio padalinio ar darbuotojo veiksmai ar neveikimas. Jei prašymą ar skundą pavedama nagrinėti keliems Komisijos administracijos darbuotojams, už jo išnagrinėjimą laiku atsako tas darbuotojas, kuris nurodytas pirmuoju užduoties vykdytoju. Kiti užduoties vykdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pagal savo kompetenciją privalo jam pateikti reikalingą informaciją (žodžiu ar raštu) bei pasiūlymus dėl prašymo ar skundo išnagrinėjimo.
36. Asmenų prašymai ir skundai, išskyrus asmenų prašymus ir skundus, į kuriuos, nepažeidžiant asmenų ar Komisijos interesų, galima atsakyti tuoj pat, turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo jų gavimo dienos (su visais papildomais dokumentais ir informacija) Komisijoje arba per 20 darbo dienų nuo visų privalomų pateikti dokumentų ir informacijos gavimo Komisijoje (kai prašymui ar skundui išnagrinėti reikia kreiptis į kitus subjektus dėl dokumentų ir informacijos gavimo), jei Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymas ar jo pagrindu priimti teisės aktai nenustato kitaip.
37. Asmens kreipimasis, kuris pateiktas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytais būdais, kuris neturi prašymo ar skundo požymių ir kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Komisijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti Komisijos veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, turi būti priimtas, užregistruotas ir įvertintas jo turinys, su juo turi būti susipažindintas Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo, tačiau į jį nėra atsakoma, jei Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
38. Jei prašymo ar skundo nagrinėjimo metu asmuo jį patikslina (papildo) arba suformuluoja iš esmės naujus reikalavimus, nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto (papildyto) prašymo ar skundo gavimo dienos.
39. Jeigu dėl objektyvių priežasčių administracinis sprendimas per 20 darbo dienų negali būti priimtas, Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Pratęsus nustatytą terminą, Komisija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo ar skundo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.
40. Jeigu asmens prašymui ar skundui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti prašymą ar skundą atsiuntęs asmuo, ir Komisija tokių duomenų pati gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikta papildoma informacija. Jeigu per Komisijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymo ar skundo nagrinėjimas Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nutraukiamas ir per 3 darbo dienas nuo Komisijos nustatyto termino dienos visi jai pateikti dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Komisija pasilieka šių dokumentų kopijas.
41. Jeigu asmens prašymas ar skundas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko būtinos papildomos informacijos, reikalingos prašymui ar skundui išnagrinėti, asmeniui dar kartą pateikus prašymą ar skundą su būtina papildoma informacija, toks prašymas ar skundas nelaikomas teikiamu pakartotinai.
42. Jeigu Komisija, užregistravusi asmens prašymą ar skundą, nustato, kad prašymas ar skundas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba prašymo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to Komisija negali tokio prašymo išnagrinėti, prašymo ar skundo nagrinėjimas Komisijos pirmininko sprendimu nutraukiamas. Apie tokio prašymo ar skundo nagrinėjimo nutraukimą Komisija nedelsdama praneša asmeniui.
43. Prašymas ar skundas, pateiktas raštu nesilaikant Aprašo 27 ir (ar) 28 punktuose nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Komisijoje dienos naudojant asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją grąžinamas (arba, jei dokumentai elektroniniai, pateikiama toliau išdėstyta informacija) asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, nurodant tokio prašymo ar skundo grąžinimo priežastis, siūlant ištaisyti nustatytus trūkumus ir nustatant terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, trūkumams ištaisyti, jei Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Kai per Komisijos nustatytą terminą asmuo nepateikia Komisijai pagal Aprašo 27 ir 28 punktuose nustatytus reikalavimus įforminto prašymo ar skundo, toks prašymas ar skundas laikomas nepaduotu.
44. Skundas, pateiktas neteisingai užpildžius Aprašo 19 punkte nurodytos elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *, paliekamas nenagrinėtas, jeigu Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
V SKYRIUS
PRAŠYMŲ ATLIKTI TYRIMĄ DĖL NESKELBTINOS VIEŠOSIOS INFORMACIJOS PASKLEIDIMO NAGRINĖJIMO YPATUMAI
46. Komisija nagrinėja asmenų prašymus atlikti tyrimą dėl galimai neskelbtinos viešosios informacijos paskleidimo radijo ir (ar) televizijos programoje ar atskiroje programoje (toliau – prašymas atlikti tyrimą).
47. Prašymas atlikti tyrimą turi būti motyvuotas ir atitikti Aprašo 27 ir 28 punktų reikalavimus. Prašymas atlikti tyrimą pateikiamas užpildant Aprašo 1 priede pateiktą Skundo/prašymo atlikti tyrimą formą, jame nurodant:
47.1. konkretų transliuotoją, retransliuotoją, televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėją, užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos ar dalijimosi vaizdo medžiaga platformos paslaugų teikėją, televizijos, radijo programą (pavadinimą) ir konkrečią atskirą programą (jos pavadinimą, transliavimo (retransliavimo) datą, laiką), kurioje buvo paskleista galimai neskelbtina viešoji informacija;
49. Komisija nenagrinėja prašymo atlikti tyrimą, jeigu jis nėra motyvuotas ir jame nėra nurodyta Aprašo 47 punkte nurodyta informacija. Asmuo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo atlikti tyrimą gavimo Komisijoje informuojamas apie jo pateikto prašymo atlikti tyrimą turinio reikalavimų trūkumus ir nurodomas terminas jiems pašalinti. Pašalinus trūkumus asmens prašymas atlikti tyrimą nagrinėjamas šiame skyriuje nustatyta tvarka. Prašymo atlikti tyrimą gavimo Komisijoje diena laikoma ta diena, kai gaunamas asmens prašymas atlikti tyrimą su pašalintais trūkumais.
50. Komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo atlikti tyrimą gavimo Komisijoje išnagrinėja prašyme atlikti tyrimą nurodytas aplinkybes ir informuoja prašymą atlikti tyrimą pateikusį asmenį apie nagrinėjimo rezultatus.
51. Komisija, atlikusi Aprašo 50 punkte nurodytą tyrimą ir nustačiusi, kad radijo ir (ar) televizijos programoje buvo paskelbta neskelbtina informacija, per 20 darbo dienų nuo prašymą atlikti tyrimą pateikusio asmens informavimo apie prašymo atlikti tyrimą nagrinėjimo rezultatus priima sprendimą, kuriuo patvirtinamas neskelbtinos informacijos paskleidimo faktas ir kuriame nurodomos objektyviai būtinos poveikio priemonės transliuotojui ar užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėjui.
VI SKYRIUS
ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS IR SKUNDUS RENGIMAS IR TVARKYMAS
52. Į asmenų prašymus ir skundus atsakoma valstybine kalba arba anglų kalba. Atsakymai į prašymą ar skundą pateikiami tokiu būdu, kokiu jie pateikti, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Į skundą, pateiktą užpildžius Aprašo 19 punkte nurodytą elektroninę formą, atsakoma skunde nurodytu elektroninio pašto adresu, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Atsakymas į prašymą ar skundą, siunčiamas naudojant elektroninių ryšių priemones, turi būti pasirašytas Komisijos pirmininko arba jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas naudojant tokias informacines technologijas, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, išskyrus atvejus, kai į prašymus ar skundus atsakoma iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Komisijos darbo dieną – šiais atvejais Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu atsakoma iš Komisijos administracijos darbuotojo jam Komisijos suteikto elektroninio pašto.
53. Atsakymai į prašymus ar skundus raštu rengiami ir tvarkomi laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų.
54. Atsakymai į prašymą ar skundą parengiami, atsižvelgiant į jo turinį:
54.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti licenciją, leidimą, dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba pateikiant motyvuotą atsisakymą tą padaryti;
54.2. į prašymą pakonsultuoti asmenį jam aktualiu klausimu atsakoma suteikiant konsultaciją pagal Komisijai nustatytą kompetenciją arba pateikiant motyvuotą atsisakymą tą padaryti;
54.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – sprendimą ar nustatyta tvarka kitą nustatytos formos dokumentą, kuriame išreikšta Komisijos valia – atsakoma Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka;
54.5. į prašymą atlikti tyrimą atsakoma pateikiant atsakymą, kuriuo prašymą atlikti tyrimą pateikęs asmuo informuojamas apie tyrimo rezultatus, o nustačius neskelbtinos viešosios informacijos faktą – pateikiant Komisijos sprendimo, kuriuo patvirtinamas neskelbtinos informacijos paskleidimo faktas ir nurodomos taikytinos poveikio priemonės, kopiją;
55. Komisija, pati pastebėjusi ar gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą ar skundą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir pateikia asmeniui ištaisytą atsakymą arba praneša jam, kodėl klaidos nebuvo taisomos.
56. Atsakyme į prašymą ar skundą arba Komisijos siunčiamame pranešime apie asmens prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis asmuo turi būti informuojamas apie tokio atsakymo ar pranešimo apskundimo tvarką, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, nurodant konkrečios institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimą (-us) ir adresą (-us), taip pat terminą (-us), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.
57. Asmuo, nesutinkantis su Komisijos atsakymu į jo prašymą ar skundą arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl Komisijos administracijos darbuotojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.
58. Prašymą atlikti tyrimą pateikęs asmuo turi teisę skųsti Komisijos priimtą sprendimą, o tais atvejais, kai Komisija per 20 darbo dienų nuo prašymą atlikti tyrimą pateikusio asmens informavimo apie prašyme atlikti tyrimą nurodytų aplinkybių patvirtinimą dienos nepriima sprendimo, asmuo gali skųsti Komisijos neveikimą, paduodamas motyvuotą skundą Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
59. Dėl Komisijos atsakymų ir sprendimų dėl prašymo atlikti tyrimą prokuroras ir (ar) visuomenės informavimo srityje veikiančios asociacijos, turinčios pagrindą manyti, kad Komisija nevykdė arba netinkamai vykdė jai teisės aktuose nustatytas pareigas, susijusias su Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje nurodytos neskelbtinos informacijos kontrole, ir tokiais veiksmais buvo pažeistas viešasis interesas visuomenės informavimo srityje, kreipiasi į Komisiją su motyvuotu prašymu imtis būtinų veiksmų pažeidimui pašalinti. Jeigu Komisija per 20 darbo dienų nepriima sprendimo, kuriuo pašalinamas viešojo intereso pažeidimas, prokuroras ir (ar) visuomenės informavimo srityje veikiančios asociacijos Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka turi teisę kreiptis į Regionų administracinį teismą dėl Komisijos neveikimo su motyvuotu prašymu įpareigoti Komisiją tinkamai vykdyti neskelbtinos informacijos kontrolės funkciją ir taikyti Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme nurodytas poveikio priemones.
VII SKYRIUS
ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS
60. Komisijos internetiniame puslapyje skiltyje „Atviri duomenys“ ir „Apklausos“ asmenims užtikrinama galimybė anonimiškai užpildyti Komisijos teikiamų paslaugų kokybės vertinimo anketą. Asmenys Komisijos elektroninio pašto adresu lrtk@rtk.lt taip pat turi teisę anonimiškai pareikšti savo nuomonę apie prašymų ar skundų nagrinėjimą ir aptarnavimo Komisijoje kokybę, pateikti pageidavimus ir siūlymus, informaciją.
Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo
ir jų aptarnavimo Lietuvos radijo ir
televizijos komisijoje tvarkos aprašo
1 priedas
(Skundo / prašymo atlikti tyrimą formos pavyzdys)
_____________________________________________________________________
(asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma)
_____________________________________________________________________
(adresas, kiti kontaktiniai duomenys, kuriais pageidauja gauti atsakymą)
Lietuvos radijo ir televizijos komisijai
Šeimyniškių g. 3A, 09312 Vilnius
SKUNDAS / PRAŠYMAS ATLIKTI TYRIMĄ
(tinkamą pabraukti)
________________
(data)
________________
(vieta)
1. Informacija apie skundžiamą juridinį asmenį, radijo ar televizijos programą ir atskirą programą:
1.1. Transliuotojas / retransliuotojas / televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėjas / užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėjas / dalijimosi vaizdo medžiaga platformos paslaugų teikėjas (pavadinimas).............................................................................................................
1.2. Televizijos / radijo programa (pavadinimas)..........................................................................
1.3. Konkreti atskira programa, dėl kurioje paskleistos informacijos teikiamas skundas / prašymas atlikti tyrimą:
1.3.1. pavadinimas.........................................................................................................................
1.3.2. transliavimo (retransliavimo) data, laikas...........................................................................
2. Skundžiamas veiksmas (neveikimas): išsamiai išdėstykite aplinkybes ir faktus, kuriais grindžiate savo skundą / prašymą atlikti tyrimą, jei kreipiatės dėl neskelbtinos informacijos paskleidimo, nurodykite, kokia galimai neskelbtina viešoji informacija buvo paskleista.
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................. .................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Ar kreipėtės į transliuotoją / retransliuotoją / televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėją / užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėją ar dalijimosi vaizdo medžiaga platformos paslaugų teikėją, dėl kurio televizijos ar radijo programoje paskleistos informacijos ar jo veiksmų (neveikimo) teikiate skundą / prašymą atlikti tyrimą? Nurodykite aplinkybes, kada ir kokia forma (telefonu, raštu, kt.) kreipėtės, kokio sulaukėte atsakymo. Jeigu turite, pridėkite kreipimosi bei gauto atsakymo kopijas.
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
4. Pareiškėjo reikalavimas / prašymas.
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Ar skundas tuo pačiu klausimu jau išnagrinėtas ar dar nagrinėjamas teisme? Jeigu išnagrinėtas ar nagrinėjamas, nurodykite, kada ir kokiame teisme.
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
6. Pridedamų dokumentų, kitų įrodymų sąrašas (pridėkite dokumentus ir kitus įrodymus, patvirtinančius Jūsų išdėstytas aplinkybes):
1. ............................................................................................................................................................
2. ............................................................................................................................................................
3. ............................................................................................................................................................
4. ............................................................................................................................................................
5. ............................................................................................................................................................
Patvirtinu, kad visa mano pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.
Pastaba. Jeigu esate įgaliotas pateikti kito asmens skundą / prašymą atlikti tyrimą, pridėkite įstatymo nustatyta tvarka tinkamai patvirtintą įgaliojimo kopiją.
____________________ ______________________
(parašas) (vardas, pavardė)
____________________ ______________________
(atstovo parašas) (atstovo vardas, pavardė)
Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo
ir jų aptarnavimo Lietuvos radijo ir
televizijos komisijoje tvarkos aprašo
2 priedas
(Prašymo ar skundo priėmimo faktą patvirtinančio dokumento forma)
LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA
Valstybės biudžetinė įstaiga. Šeimyniškių g. 3A, LT-09312 Vilnius, tel. (8 5) 233 0660, faks. (8 5) 264 7125, el. p. lrtk@rtk.lt.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188741498
(pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefono numeris arba juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, buveinės adresas, telefono numeris*)
PAŽYMA APIE PRIIMTUS DOKUMENTUS
_____________ Nr. ___________
(data)
Jūsų prašymas / skundas / dėl ______________________________________________
(trumpas turinio apibūdinimas)
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
__________________________________________ gautas ____________ Nr. _______________.
(data) (registracijos numeris)
Dokumentus priėmė
_______________________ ______________ _______________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
________________
(telefono numeris)
––––––––––––––––––––
___________________________
* Jeigu pareiškėjas duomenis nurodo.