LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
2004 M. LAPKRIČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. V-812 „DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TERITORINĖMS LIGONIŲ KASOMS PAGAL GYVENTOJŲ SKAIČIŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. spalio 1 d. Nr. V-2218
Vilnius
1. P a k e i č i u Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų paskirstymo teritorinėms ligonių kasoms pagal gyventojų skaičių tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-812 „Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų paskirstymo teritorinėms ligonių kasoms pagal gyventojų skaičių tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.1. Metinės lėšos GMP paslaugoms apmokėti TLK paskirstomos pagal formulę:
BTLK = (m1 x k1 + m2 x k2 + m3 x k3 + (m4 x k1 + m5 x k2) x K) x (1,003 + 0,077) x BVGMP,
čia:
BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos GMP paslaugoms apmokėti;
m1 – TLK veiklos zonos GMP paslaugas teikiančių įstaigų GMP dispečerinių tarnybų aptarnaujamos teritorijos, išskyrus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ar Panevėžio miestą, gyventojų skaičius metų pradžioje Lietuvos statistikos departamento naujausiais duomenimis, kurį nustatant suimtieji ir nuteistieji, atliekantys arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes, priskiriami savivaldybės, kurioje yra jų suėmimo ar bausmės atlikimo vieta, gyventojams, tokiu būdu mažinant tos savivaldybės, kurioje yra šių asmenų deklaruota gyvenamoji vieta, gyventojų skaičių (toliau – statistinis gyventojų skaičius). Skaičiavimams naudojami Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos duomenys apie einamųjų metų sausio 1 d. suimtųjų ir nuteistųjų, atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes, skaičių pagal suėmimo ar bausmės atlikimo vietos savivaldybes bei Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro duomenys apie šių asmenų, kurie privalomuoju sveikatos draudimu yra apdrausti valstybės lėšomis, einamųjų metų sausio 1 d. deklaruotą gyvenamąją vietą;
k1 – GMP dispečerinės tarnybos teikiamų paslaugų, tenkančių vienam gyventojui, metinė bazinė kaina (balais), nustatyta GMP paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-1131 „Dėl Greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašas);
m2 – TLK veiklos zonos GMP paslaugas teikiančių įstaigų GMP budinčių brigadų aptarnaujamų miesto gyvenamųjų vietovių (joms priskiriami miestai, kurių gyventojų skaičius yra didesnis nei 3 tūkstančiai), išskyrus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ar Panevėžio miestą, statistinis gyventojų skaičius;
k2 – atitinkama GMP budinčių brigadų teikiamų paslaugų, tenkančių vienam miesto gyvenamosios vietovės gyventojui, metinė bazinė kaina (balais), nustatyta GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos apraše;
m3 – TLK veiklos zonos GMP paslaugas teikiančių įstaigų GMP budinčių brigadų aptarnaujamų kaimo gyvenamųjų vietovių (joms priskiriami miesteliai, kaimai ir viensėdžiai) bei miestų, kurių gyventojų skaičius neviršija 3 tūkstančių, statistinis gyventojų skaičius;
k3 – atitinkama GMP budinčių brigadų teikiamų paslaugų, tenkančių vienam kaimo gyvenamosios vietovės ir miesto, kurio gyventojų skaičius neviršija 3 tūkstančių, gyventojui, metinė bazinė kaina (balais), nustatyta GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos apraše;
m4 – TLK veiklos zonos GMP paslaugas teikiančių įstaigų GMP dispečerinių tarnybų aptarnaujamo Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ar Panevėžio miesto statistinis gyventojų skaičius;
m5 – TLK veiklos zonos GMP paslaugas teikiančių įstaigų GMP budinčių brigadų aptarnaujamo Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ar Panevėžio miesto statistinis gyventojų skaičius;
K – migracijos koeficientas, kuris taikomas Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestams ir apskaičiuojamas pagal formulę:
K = (GSt + GPr)/(2 x GSt),
čia:
K – migracijos koeficientas;
GSt – statistinis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ar Panevėžio miesto gyventojų skaičius;
GPr – prisirašiusiųjų prie Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ar Panevėžio miesto ASPĮ, teikiančių PAASP paslaugas, skaičius einamųjų metų sausio 1 d. privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ duomenimis;
1,003 – koeficientas, kurį taikant 0,3 proc. didinamos GMP paslaugoms skiriamos lėšos. Suma, kuria didinamos GMP paslaugoms numatytos lėšos, skiriama GMP paslaugoms, už kurias mokamas skatinamasis priedas, nurodytoms GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos apraše (toliau – GMP paslaugos, už kurias mokamas skatinamasis priedas), taip pat GMP paslaugoms, teikiamoms užsieniečiams, neteisėtai kirtusiems Lietuvos Respublikos valstybės sieną;
0,077 – koeficientas, kurį taikant 7,7 proc. didinamos GMP paslaugoms skiriamos lėšos. Suma, kuria didinamos GMP paslaugoms numatytos lėšos, skiriama GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo 101 punkto nuostatoms įgyvendinti. Ši lėšų suma tikslinama pagal TLK raštu Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) pateiktus duomenis apie lėšų dviejų GMP brigadų darbui nuo 2022 m. sausio 1 d. užtikrinti poreikį;
BVGMP – atitinkamų metų, kuriems skiriamos lėšos, planuojama GMP paslaugų balo vertė.“
1.2. Pakeičiu 4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.6. Einamaisiais metais papildomos lėšos TLK skiriamos VLK direktoriaus įsakymais, atsižvelgiant į PSDF biudžeto galimybes ir šių lėšų poreikį:
4.6.1. GMP paslaugas teikiančioms ASPĮ, einamaisiais metais perėmusioms GMP paslaugų teikimo funkcijas tose aptarnaujamose savivaldybių teritorijose, kuriose vienu metu negalėjo būti užtikrinamas minimalus dviejų GMP budinčių brigadų darbas. Tuo tikslu TLK raštu informuoja VLK apie minėtas GMP paslaugas teikiančias ASPĮ. Papildomos lėšos skiriamos vadovaujantis Aprašo 4.1 ir 4.2 papunkčių nuostatomis, įvertinus vienam gyventojui tenkančių GMP budinčių brigadų teikiamų paslaugų metinių bazinių kainų (balais), nustatytų GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos apraše, skirtumus (perskaičiavus pagal taikytinas bazines kainas), tačiau tik už tuos einamųjų metų mėnesius, kuriais GMP paslaugas teikiančios ASPĮ jau buvo perėmusios GMP paslaugų teikimo funkcijas tose aptarnaujamose savivaldybių teritorijose, kuriose vienu metu negalėjo būti užtikrinamas minimalus dviejų GMP budinčių brigadų darbas;
4.6.2. GMP paslaugas teikiančioms ASPĮ, kurioms skiriamų lėšų nepakanka užtikrinti dviejų GMP budinčių brigadų darbą. Tuo tikslu TLK raštu informuoja VLK apie minėtas GMP paslaugas teikiančias ASPĮ ir joms trūkstamas lėšas dviejų GMP budinčių brigadų darbui užtikrinti, apskaičiuotas vadovaujantis GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo 101 punktu.“
1.3. Pakeičiu 10.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.9. didinamas gyventojus aptarnaujančių GMP budinčių brigadų skaičius, jei padidėja dėl ASPĮ (paslaugų) restruktūrizavimo ir ASPĮ tinklo optimizavimo pacientų srautai arba padaugėja GMP paslaugų, už kurias mokamas skatinamasis priedas, arba padidėja lėšų poreikis GMP paslaugoms, teikiamoms užsieniečiams, neteisėtai kirtusiems Lietuvos Respublikos valstybės sieną, apmokėti, arba einamaisiais metais įsteigiamos papildomos nuolatinės klasterinės GMP brigados, numatytos GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos apraše, arba padidėja lėšų poreikis GMP paslaugoms apmokėti, įvertinus Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pateiktus duomenis apie einamųjų metų liepos 1 d. suimtųjų ir nuteistųjų, atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes, skaičių pagal suėmimo ar bausmės atlikimo vietos savivaldybes bei Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro duomenis apie šių asmenų, kurie privalomuoju sveikatos draudimu yra apdrausti valstybės lėšomis, einamųjų metų liepos 1 d. deklaruotą gyvenamąją vietą, arba einamaisiais metais GMP paslaugas teikiančioms ASPĮ nepakanka joms skiriamų lėšų dviejų GMP budinčių brigadų darbui užtikrinti (lėšų poreikis apskaičiuojamas vadovaujantis GMP paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo 101 punktu).“