ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. gegužės 25 d. Nr. T-191
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 38 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 ir 4 punktu, 7 straipsniu, įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 2017–2019 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Šiaulių mieto savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-4 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 2017–2019 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 05 Ekonominės plėtros programos 01 tikslą „Įgyvendinti smulkaus ir vidutinio verslo paramos ir skatinimo priemones“, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 2 d. sprendimą Nr. T-62 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus skyrimo“ ir atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisijos siūlymą (2017-03-13 protokolas Nr. VAK-97), Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimą Nr. T-222 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo ir Smulkiojo verslo rėmimo komisijos sudarymo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nustatyti, kad šis sprendimas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Šiaulių apygardos administraciniam teismui adresu: Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2017 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-191
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.
2. Paramos lėšas sudaro valstybės, Savivaldybės biudžeto, privačių rėmėjų lėšos. Paramos lėšos tvirtinamos Savivaldybės strateginio veiklos plano Miesto ekonominės plėtros programoje ir Savivaldybės biudžete.
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).
4. Lėšos skiriamos smulkiojo verslo subjektams, kurių vykdoma veikla ir buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti. Paramos lėšas skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba savo sprendimu.
5. Savivaldybė bendradarbiauja su Šiaulių teritorine darbo birža, įgyvendinančia Savarankiško užimtumo rėmimo, Darbo vietų subsidijavimo ir remiamo įdarbinimo priemones, numatytas Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme.
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
6.1. smulkiojo verslo subjektas – labai maža įmonė arba verslininkas, atitinkantys Įstatyme nustatytas sąlygas;
6.2. paramos gavėjas – smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija nustato teisę į finansinę paramą;
6.4. paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Ekonomikos ir investicijų skyrius;
6.5. verslo projektas – verslo idėjos įgyvendinimo planas, siekiant sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno;
II SKYRIUS
PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS
7. Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:
7.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;
7.4. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose, konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;
III SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI
8. Finansinės paramos priemonės ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:
Eil. Nr. |
Finansinės paramos formos |
Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui |
8.1. |
Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas – kai Savivaldybė iš paramos lėšų padengia parodoje dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų dalį |
iki 550 Eur |
8.2. |
Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas |
30 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 290 Eur |
8.3. |
Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių: Registrų centro ir Notarų biuro) dalinis padengimas |
UAB – iki 116 Eur MB – iki 87 Eur IĮ – iki 58 Eur |
8.4. |
Jaunimo nuo 18 iki 29 m. verslo skatinimas |
iki 2000 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų sumos |
8.5. |
Vyresnių nei 50 m. asmenų verslo skatinimas |
iki 2000 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų sumos |
9. Tas pats paramos gavėjas kiekviena iš paramos priemonių gali pasinaudoti tik po vieną kartą per trejus metus.
10. Nuostatų 8.1 papunktyje nurodyta parama skiriama už verslo pristatymą Šiaulių mieste vykstančiose parodose.
11. Prašymas įregistruotų naujų įmonių pradinėms steigimosi išlaidoms iš dalies padengti turi būti pateiktas ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo įmonės įregistravimo datos.
12. Pagal Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nurodytas priemones parama teikiama smulkiojo verslo subjektams, atrinktiems Verslo projektų konkurso būdu pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Konkurso nugalėtojai įgyja teisę pasinaudoti ir Nuostatų 8.1–8.3 papunkčiuose nurodytomis priemonėmis.
IV SKYRIUS
TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
14. Parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.
15. Parama teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:
15.2. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);
16. Jei Nuostatų 8.1–8.3 papunkčiuose nurodytą paramą norinčių gauti smulkiojo verslo subjektų poreikiai paramai yra didesni, nei tuo metu Savivaldybės turimos lėšos, prašymai ir paraiškos tenkinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo svarbą miestui, verslo idėjos originalumą, sukuriamų naujų darbo vietų skaičių, prašomos paramos dydį.
17. Teikti paraiškas verslo projektų konkursui Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms gali verslininkai ar labai mažos įmonės, kurių vienas iš ne mažiau kaip 50 proc. įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių turinčių asmenų paraiškos pateikimo dieną yra:
18. Paramos priemonėms, nustatytoms Nuostatų 8.1, 8.4 ir 8.5 papunkčiuose, įgyvendinti reikalingos apklausos ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodomos datos, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.
V SKYRIUS
DOKUMENTAI FINANSINEI PARAMAI GAUTI
19. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia atitinkamą kiekvienai paramos priemonei gauti nustatytos formos prašymą ir anketą finansinei paramai gauti (pagal Nuostatų 8.1–8.3 papunkčius) arba paraišką Verslo projektų konkursui (pagal Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčius) su visais prašyme ir anketoje ar paraiškoje reikalaujamais dokumentais. Prašymo ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.
20. Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su teikiamos paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.
21. Dėl Nuostatų 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nurodytų paramos formų gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.
22. Savivaldybei, pasirašančiai paramos sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.
VI SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS
25. Paramos lėšų finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Apskaitos skyrius.
26. Paramos priemonių, nurodytų Nuostatų 8.3, 8.4 ir 8.5 papunkčiuose, finansavimas skiriamas išlaidų kompensavimo būdu, paramos gavėjui pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus;
27. Verslo projektų finansavimas:
27.1. kompensuoti tinkamos išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui finansuoti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso metais iki gruodžio 15 dienos, išskyrus kompensuoti netinkamas išlaidas;
27.2. kompensuoti netinkamos išlaidos:
27.2.3. išlaidos transporto priemonėms įsigyti, išskyrus atvejus, kai transporto priemonė tiesiogiai naudojama Verslo projekte numatytoms paslaugoms teikti;
27.2.5. išlaidos valstybės mokesčiams (socialinio draudimo, pridėtinės vertės, akcizo, pelno, gyventojų pajamų, muito ir pan.), nekilnojamojo turto, žemės mokesčiams;
VII SKYRIUS
PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ
28. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.
29. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju, parama neskiriama.
30. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys.
31. Verslo projekto konkurso nugalėtojas, gavęs paramą, įsipareigoja:
31.1. vykdyti Verslo projekte numatytą veiklą ne trumpiau kaip 24 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos;
31.2. įsteigti ir bent 12 mėn. išlaikyti darbo vietų skaičių ne mažesnį, nei nurodyta Verslo projekte, įskaitant darbo vietą sau;
32. Paramos gavėjui nevykdant sutarties sąlygų arba jas netinkamai vykdant, paramos gavėjas praranda teisę į paramą ir per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu privalo ją grąžinti. Jei per nustatytą laikotarpį paramos lėšos negrąžinamos, jos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
KITOS NUOSTATOS
34. Komisijos nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.
35. Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.