http://intranet.siauliai.lt/files/download/Dokument%C5%B3_formos51/herbai/herbas-didelis-jb.jpg

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. gegužės 25 d. Nr. T-191

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 38 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 ir 4 punktu, 7 straipsniu, įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 2017–2019 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Šiaulių mieto savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-4 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 2017–2019 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 05 Ekonominės plėtros programos 01 tikslą „Įgyvendinti smulkaus ir vidutinio verslo paramos ir skatinimo priemones“, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 2 d. sprendimą Nr. T-62 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus skyrimo“ ir atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisijos siūlymą (2017-03-13 protokolas Nr. VAK-97), Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatus (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimą Nr. T-222 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo ir Smulkiojo verslo rėmimo komisijos sudarymo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.  Nustatyti, kad šis sprendimas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Šiaulių apygardos administraciniam teismui adresu: Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2017 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-191

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo  lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2.    Paramos lėšas sudaro valstybės, Savivaldybės biudžeto, privačių rėmėjų lėšos. Paramos lėšos tvirtinamos Savivaldybės strateginio veiklos plano Miesto ekonominės plėtros programoje ir Savivaldybės biudžete. 

3.    Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).

4.    Lėšos skiriamos smulkiojo verslo subjektams, kurių vykdoma veikla ir buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti. Paramos lėšas skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba savo sprendimu.

5.    Savivaldybė bendradarbiauja su Šiaulių teritorine darbo birža, įgyvendinančia Savarankiško užimtumo rėmimo, Darbo vietų subsidijavimo ir remiamo įdarbinimo priemones, numatytas Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme.

6.    Nuostatuose vartojamos sąvokos:

6.1. smulkiojo verslo subjektas – labai maža įmonė arba verslininkas, atitinkantys Įstatyme nustatytas sąlygas;

6.2. paramos gavėjas – smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija nustato teisę į finansinę paramą;

6.3. paramos teikėjas – Savivaldybė;

6.4. paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento  Ekonomikos ir investicijų skyrius;

6.5. verslo projektas – verslo idėjos įgyvendinimo planas, siekiant sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno;

6.6. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS

 

7.    Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:

7.1. teikia smulkiojo verslo subjektams informaciją apie pasinaudojimo paramos lėšomis galimybes;

7.2. rengia paramos teikimo sutarčių projektus;

7.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;

7.4. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose, konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;

7.5. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja Verslo projektų konkursą;

7.6. vertina paramos gavėjo veiklą ir kontroliuoja sutarties sąlygų įvykdymą;

7.7. teikia Komisijai tvirtinti metinį paramos lėšų panaudojimo planą;

7.8. teikia Komisijai tvirtinti metinę paramos lėšų panaudojimo ataskaitą.

 

III SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI

 

8.    Finansinės paramos priemonės ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:

 

Eil.

Nr.

Finansinės paramos formos

Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui

8.1.

Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas – kai Savivaldybė iš paramos lėšų padengia parodoje dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų dalį

iki 550 Eur

8.2.

Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas

30 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 290 Eur

8.3.

Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių: Registrų centro ir Notarų biuro) dalinis padengimas 

UAB –  iki 116 Eur

MB – iki 87 Eur

IĮ – iki 58 Eur

8.4.

Jaunimo nuo 18 iki 29 m. verslo skatinimas

iki 2000 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų sumos

8.5.

Vyresnių nei 50 m. asmenų verslo skatinimas

iki 2000 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų sumos

 

9.    Tas pats paramos gavėjas kiekviena iš paramos priemonių gali pasinaudoti tik po vieną kartą per trejus metus.

10 Nuostatų 8.1 papunktyje nurodyta parama skiriama už verslo pristatymą Šiaulių mieste vykstančiose parodose.

11.  Prašymas įregistruotų naujų įmonių pradinėms steigimosi išlaidoms iš dalies padengti turi būti pateiktas ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo įmonės įregistravimo datos.

12.  Pagal Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nurodytas priemones parama teikiama smulkiojo verslo subjektams, atrinktiems Verslo projektų konkurso būdu pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Konkurso nugalėtojai įgyja teisę pasinaudoti ir Nuostatų 8.1–8.3 papunkčiuose nurodytomis priemonėmis.

 

IV SKYRIUS

TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

13Parama teikiama paramos gavėjams, veikiantiems gamybos ir paslaugų srityje.

14Parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.

15Parama teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:

15.1yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;

15.2nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);

15.3nėra bankrutavę ar bankrutuojantys ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos;

15.4nekontroliuoja akcijų kitose įmonėse ir jų kontroliuojamoms įmonėms per 2 metus nebuvo inicijuota bankroto procedūra (taikoma Nuostatų 8.3 papunktyje nurodytai paramai).

16Jei Nuostatų 8.1–8.3 papunkčiuose nurodytą paramą norinčių gauti smulkiojo verslo subjektų poreikiai paramai yra didesni, nei tuo metu Savivaldybės turimos lėšos, prašymai ir paraiškos tenkinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo svarbą miestui, verslo idėjos originalumą, sukuriamų naujų darbo vietų skaičių, prašomos paramos dydį. 

17Teikti paraiškas verslo projektų konkursui Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms gali verslininkai ar labai mažos įmonės, kurių vienas iš ne mažiau kaip 50 proc. įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių turinčių asmenų paraiškos pateikimo dieną yra:

17.1nuo 18 iki 29 metų (Nuostatų 8.4 papunktyje nurodytai paramai gauti);

17.2vyresni nei 50 metų (Nuostatų 8.5 papunktyje nurodytai paramai gauti).

18Paramos priemonėms, nustatytoms Nuostatų 8.1, 8.4 ir 8.5 papunkčiuose, įgyvendinti reikalingos apklausos ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodomos datos, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.

 

V SKYRIUS

DOKUMENTAI FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

19Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia atitinkamą kiekvienai paramos priemonei gauti nustatytos formos prašymą ir anketą finansinei paramai gauti (pagal Nuostatų 8.1–8.3 papunkčius) arba paraišką Verslo projektų konkursui (pagal Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčius) su visais prašyme ir anketoje ar paraiškoje reikalaujamais dokumentais. Prašymo ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

20Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su teikiamos paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.

21Dėl Nuostatų 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nurodytų paramos formų gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.

22Savivaldybei, pasirašančiai paramos sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.

23Smulkiojo verslo subjektai, siekiantys paramos lėšomis padengti patirtas finansines išlaidas (atitinkančias Nuostatuose nurodytas finansinės paramos formas), pateikia šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus. 

 

VI SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

24Parama iš paramos lėšų skiriama Komisijos protokoliniu sprendimu.

25Paramos lėšų finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Apskaitos skyrius.

26Paramos priemonių, nurodytų Nuostatų 8.3, 8.4 ir 8.5 papunkčiuose, finansavimas skiriamas išlaidų kompensavimo būdu, paramos gavėjui pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus;

27Verslo projektų finansavimas:

27.1kompensuoti tinkamos išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui finansuoti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso metais iki gruodžio 15 dienos, išskyrus kompensuoti netinkamas išlaidas;

27.2kompensuoti netinkamos išlaidos:

27.2.1. išlaidos nekilnojamajam turtui, žemei įsigyti;

27.2.2. išlaidos nekilnojamojo turto, žemės nuomai;

27.2.3. išlaidos transporto priemonėms įsigyti, išskyrus atvejus, kai transporto priemonė tiesiogiai naudojama Verslo projekte numatytoms paslaugoms teikti;

27.2.4. išlaidos darbo užmokesčiui;

27.2.5. išlaidos valstybės mokesčiams (socialinio draudimo, pridėtinės vertės, akcizo, pelno, gyventojų pajamų, muito ir pan.), nekilnojamojo turto, žemės mokesčiams;

27.2.6. išlaidos finansiniams įsipareigojimams dengti ir palūkanoms mokėti;

27.2.7. išlaidos draudimui (turto, civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų ir pan.);

27.2.8. išlaidos, finansuojamos kitomis finansavimo priemonėmis;

27.2.9. išlaidos komunalinėms paslaugoms;

27.2.10.kitos tiesiogiai su verslo projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos, kurias nustato Komisija savo protokoliniu sprendimu;

27.3jei paramos administratoriui kyla abejonių dėl išlaidų tinkamumo kompensuoti, sprendimą dėl išlaidų tinkamumo ar netinkamumo kompensuoti priima Komisija protokoliniu sprendimu.

 

VII SKYRIUS

PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

28Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.

29Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju, parama neskiriama.

30Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys.

31Verslo projekto konkurso nugalėtojas, gavęs paramą, įsipareigoja:

31.1vykdyti Verslo projekte numatytą veiklą ne trumpiau kaip 24 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos;

31.2įsteigti ir bent 12 mėn. išlaikyti darbo vietų skaičių ne mažesnį, nei nurodyta Verslo projekte, įskaitant darbo vietą sau;

31.3dalyvauti bent vienoje Šiaulių mieste konkurso metais vykstančioje parodoje;

31.4paramos lėšas naudoti tik Verslo projekto sąmatoje numatytoms veikloms finansuoti;

31.5pateikti paramos administratoriui tarpines ir metines finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitas, kitus paramos administratoriaus reikalaujamus dokumentus, reikalingus paramos gavėjo veiklai ir tinkamam paramos panaudojimui įvertinti.

32Paramos gavėjui nevykdant sutarties sąlygų arba jas netinkamai vykdant, paramos gavėjas praranda teisę į paramą ir per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu privalo ją grąžinti. Jei per nustatytą laikotarpį paramos lėšos negrąžinamos, jos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.

33Kaip sutarties šalys laikosi sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi teisę kontroliuoti paramos administratorius, Komisijos nariai ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

 

VIII SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

34.  Komisijos nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.

35.  Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

36.  Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_______________________