TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T1-234

Telšiai 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 papunkčiu ir 16 punktu, Telšių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Telšių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Tomas Katkus


 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. rugpjūčio 31 d.

sprendimu Nr. T1-234

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Telšių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų planavimą, organizavimą ir teikimą Telšių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2.  Prevencinės socialinės paslaugos – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslauga, kompleksinės paslaugos šeimai, darbas su bendruomene, šeimos konferencija, atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu.

3Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos Socialinių paslaugų kataloge konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai teikti numatytose vietose: asmens namuose, įstaigose ir organizacijose, pagal šioms paslaugoms numatytą paslaugų sudėtį, teikimo vietą, trukmę, dažnumą, ypatumus ir kitas sąlygas.

4.  Prevencinių socialinių paslaugų tikslas – padėti asmeniui (šeimai) ir (ar) bendruomenei išvengti galimų socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos atsiradimo, sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ir (ar) stiprinti gebėjimus savarankiškai spręsti socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, taip pat padėti didinti socialinę įtrauktį.

5. Prevencinės socialinės paslaugos organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais su prevencinėmis socialinėmis paslaugomis susijusiais teisės aktais bei šiuo Tvarkos aprašu.

6. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMAS, ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

7.  Savivaldybėje organizuojamos ir teikiamos šios prevencinės socialinės paslaugos:

7.1. potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška, kuri susideda iš:

7.1.1. konkrečios teritorijos ir (ar) tikslinės grupės asmenų stebėjimo ir situacijos vertinimo;

7.1.2. veiklų, veiksmų, siekiant užmegzti ryšius su pasirinktos tikslinės grupės asmeniu;

7.1.3. veiklų ir veiksmų, siekiant palaikyti ryšį ir stiprinti santykius;

7.1.4. pasiūlymo asmeniui kreiptis pagalbos, siekiant spręsti jo patiriamus sunkumus;

7.2. kompleksinės paslaugos šeimai – tai rinkinys paslaugų, skirtų asmens (šeimos), patyrusio (-osios) sunkumų, gebėjimams savarankiškai spręsti iškilusias problemas stiprinti, siekiant ateityje išvengti galimų didesnių socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos, kurių sudėtis:

7.2.1. individualių ir (ar) grupinių konsultacijų organizavimas ir teikimas asmenims, patiriantiems sunkumų asmeniniame gyvenime ir (ar) šeimoje;

7.2.2. savitarpio pagalbos grupių organizavimas ir vedimas asmenims, patyrusiems sunkumų asmeniniame gyvenime ir (ar) šeimoje;

7.2.3. socialinių įgūdžių grupių vaikams ir paaugliams organizavimas ir vedimas – vaikų ir paauglių gyvenime reikalingų įvairius socialinius įgūdžius, nuostatas ugdančių teminių grupių užsiėmimai;

7.2.4. tėvystės mokymų organizavimas ir teikimas – paslaugos, teikiamos šeimoms, norinčioms tobulinti ar įgyti tėvystės įgūdžių, siekiant išugdyti geriausias tėvų ir vaikų savybes ir padėti jiems atskleisti savo gebėjimus ir galimybes;

7.2.5. šeimos mediacija – paslauga, teikiama neteisminiam civilinių ginčų taikinamajam tarpininkavimui, siekiant ginčus, tarpusavio konfliktus spręsti taikiai;

7.2.6. šeimos konsultavimas asmens (šeimos) namuose – konsultacijos asmens (šeimos) namuose (gyvenamojoje vietoje), gimus kūdikiui, nustačius neįgalumą ir (ar) specialiuosius poreikius asmeniui ir kt.

7.3. darbas su bendruomene asmenų, šeimų, jų grupių bei organizacijų gebėjimų, įgūdžių ir motyvacijos spręsti bendruomenės problemas puoselėjimas ir stiprinimas, siekiant kurti bendruomenei socialiai saugią aplinką. Paslauga apima šiuos elementus:

7.3.1. vietos žmonių ir bendruomenių gebėjimų, mokėjimo ir motyvacijos stiprinimas spręsti bendruomenėje esančias situacijas ar problemas, taip pat veikti prevenciškai, siekiant bendruomenės narių socialinės gerovės;

7.3.2. įvairiapusės pagalbos vietos žmonėms suteikimas, siekiant atpažinti gyventojų stiprybes ir juos įgalinant per bendruomenės telkimą;

7.3.3. telkiančių ir įgalinančių bendruomeninių veiklų inicijavimas ir palaikymas;

7.3.4. socialiai pažeidžiamų grupių identifikavimas ir jų ryšio su bendruomene stiprinimas;

7.4. šeimos konferencija šeimos ir vaiko (vaikų) įgalinimas ir taikinimas, ieškant šeimos ir vaiko paramos išteklių tarp išplėstinės šeimos ir (ar) kitų šeimai svarbių asmenų, siekiant įtraukti į sprendimo dėl vaiko šeimoje ir kitoje aplinkoje situacijos gerinimo priėmimą patį vaiką, jo šeimą ir išplėstinę šeimą;

7.5. atvirasis darbas su jaunimu –paslauga teikiama siekiant ugdyti jaunų žmonių asmenines ir socialines kompetencijas, padėti jiems aktyviai įsitraukti į bendruomeninius ir visuomeninius procesus, lanksčiai ir konstruktyviai reaguoti į jauno žmogaus gyvenimo pokyčius. Jaunimas motyvuojamas dalyvauti jo interesus atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, ugdyti verslumą ir darbo rinkai reikalingus įgūdžius;

7.6. mobilusis darbas su jaunimu – darbo su jaunimu organizavimas Savivaldybės vietovėse, teikiant šią paslaugą, siekiama padėti jauniems žmonėms išspręsti kylančias problemas ir įveikti sunkumus (pvz., ugdymosi, užimtumo problemas ir pan.), sukurti saugią, atvirą, neformalią, neįpareigojančią aplinką, kurioje jauni žmonės galėtų kartu su draugais ir bendraamžiais ugdyti(s) socialinius įgūdžius. Teikiant paslaugą, siekiama padėti jaunimui įsitraukti į arčiausiai jo esančią darbo su jaunimu infrastruktūrą, savanorišką veiklą ir jaunimo organizacijų veiklą, užtikrinant turiningą laisvalaikį, ugdymą (-si) ir socialinę integraciją, įgalinti jaunimą aktyviai veikti jaunų žmonių gyvenamojoje teritorijoje.

8. Kompleksinės paslaugos šeimai organizuojamos, o prireikus ir teikiamos vieno langelio principu bendruomeniniuose šeimos namuose, kurie:

8.1 organizuoja kompleksinių paslaugų šeimai teikimą, o prireikus ir jas teikia;

8.2. informuoja asmenis (šeimas), bendruomenę apie teikiamas kompleksines paslaugas šeimai, konsultuoja juos šių paslaugų teikimo klausimais;

8.3. informuoja tikslines grupes apie kitas aktualias savivaldybės teritorijoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas programas ir (ar) kitą socialinę paramą;

8.4. organizuoja bendruomenės įtraukimą į pagalbos asmenims (šeimoms) organizavimą ir (ar) teikimą;

8.5. plėtoja tarpinstitucinį bendradarbiavimą;

8.6. skelbia ir nuolat atnaujina informaciją apie vykdomą veiklą (funkcijas, teikiamų kompleksinių paslaugų šeimai turinį) savo interneto svetainėje.

9. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose, asmens namuose ir kitose vietose pagal Socialinių paslaugų kataloge nustatytus kriterijus ir apibūdinimus.

10. Prevencinių socialinių paslaugų planavime, organizavime ir teikime dalyvauja žemiau nurodyti subjektai:

10.1. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis socialinių paslaugų planavimo principais, įtvirtintais Socialinių paslaugų planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1132 „Dėl Socialinių paslaugų planavimo metodikos patvirtinimo“, 6 punkte, planuoja prevencines socialines paslaugas:

10.1.1. nustato prevencinių socialinių paslaugų plėtros prioritetus;

10.1.2. prognozuoja lėšų poreikį prevencinėms socialinėms paslaugoms organizuoti;

10.1.3. įtraukia į Telšių rajono savivaldybės strateginius planavimo dokumentus, socialinių paslaugų planus.

10.1.4. užtikrina bendruomeninių šeimos namų veiklos kokybės priežiūrą, kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams vertinimą.

10.2. Savivaldybės biudžetinė įstaiga Telšių rajono vaiko ir šeimos gerovės centras (toliau − Telšių rajono vaiko ir šeimos gerovės centras), kuris:

10.2.1 koordinuoja, organizuoja ir esant poreikiui teikia šio Tvarkos aprašo 7.1 – 7.4 papunkčiuose reglamentuotas prevencines socialines paslaugas;

10.2.2. skelbia ir organizuoja projektų atrankos ir finansavimo konkursus ir (arba) vykdo prevencinių socialinių paslaugų pirkimą viešųjų pirkimų būdu;

10.2.3. užtikrina bendruomeninių šeimos namų funkcijas organizuodami ir / ar teikdami kompleksines paslaugas šeimai;

10.2.4. tobulina darbuotojų, organizuojančių ir (ar) teikiančių kompleksines paslaugas šeimai, profesinę kompetenciją, gerina šių paslaugų kokybę Metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro teikiama metodine pagalba (dalyvauja organizuojamuose mokymuose, konsultacijose ir kt.);

10.2.5 renka, kaupia, sistemina informaciją apie suteiktas prevencines paslaugas, duomenis suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą SPIS;

10.3. VšĮ Telšių jaunimo centras (toliau – Telšių jaunimo centras), kuris organizuoja ir teikia šio Tvarkos aprašo 7.5-7.6 papunkčiuose reglamentuotas prevencines socialines paslaugas;

10.4. Telšių rajone veikiančios socialinių paslaugų įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, atitinkančios Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme nustatytas nuostatas, (toliau − NVO), kaimo bendruomenės, kurios prisideda prie Tvarkos aprašo 7.1 ir 7.3 papunkčiuose nustatytų prevencinių paslaugų įgyvendinimo;

10.5. Šeimos konferencijos koordinatoriai, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė teikti šeimos konferencijos paslaugą ir su kuriais Vaiko ir šeimos gerovės centras pasirašęs paslaugos teikimo sutartį.

11.Prevencines socialines paslaugas asmeniui (šeimai) gali inicijuoti:

11.1. pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), norintis gauti prevencines socialines paslaugas, jo globėjas ar rūpintojas;

11.2. socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios prevencines socialines paslaugas;

11.3. bendruomenės narys ar kitas suinteresuotas fizinis asmuo;

11.4. institucija (organizacija), Savivaldybės administracijos padalinys (toliau kartu – suinteresuotas asmuo).

12.          Tvarkos aprašo 11 punkte nurodyti subjektai (toliau – subjektas) dėl prevencinių socialinių paslaugų kreipiasi į paslaugų teikėjus tiesiogiai žodžiu, raštu, paštu ar elektroniniu paštu, nurodydami:

12.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), dėl kurio kreipiamasi, vardą ir pavardę;

12.2. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), dėl kurio kreipiamasi, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma);

12.3. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), dėl kurio kreipiamasi, problemą;

12.4. kai dėl paslaugų kreipiasi ne Tvarkos aprašo 10.1 papunktyje nurodytas subjektas, jis taip pat privalo nurodyti savo vardą, pavardę ir priežastį, dėl kurios pats subjektas negali pats kreiptis dėl prevencinių socialinių paslaugų gavimo.

13.          Paslaugų teikėjas, gavęs informacijos apie prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (-ų) poreikį (toliau – prevencinė paslauga), susisiekia su subjektu ir aptaria subjekto situaciją, labiausiai atitinkantį prevencinių paslaugų turinį, siekiamus rezultatus:

13.1. nedelsdamas, jei subjektas kreipiasi tiesiogiai;

13.2. per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos, jei subjektas kreipiasi paštu ar elektroniniu paštu arba jei dėl prevencinių paslaugų teikimo kreipiasi kitas suinteresuotas subjektas.

14. Aptarus prevencinių paslaugų poreikį ir pobūdį subjektui yra pasiūloma  kreiptis į atitinkamą paslaugų teikėją ir nurodomas paslaugos teikėjo pavadinimas, veiklos adresas, kontaktinis telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas. Esant poreikiui, specialistas padeda suinteresuotam asmeniui susisiekti su atitinkamu paslaugų teikėju asmens kreipimosi metu ar jam prašant kitais atvejais.

15. Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencinę paslaugą, įvertina, kad asmeniui (šeimai) reikia:

15.1. priklausomybės konsultanto paslaugų, informuoja subjektą apie galimybę gauti priklausomybės konsultanto paslaugas, kurios teikiamos Telšių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biure;

15.2. gerovės konsultanto pagalbos − informuoja subjektą apie galimybę gauti gerovės konsultanto paslaugas Telšių socialinių paslaugų centre.

16. Jei specialistas, teikiantis prevencines socialines paslaugas asmens gyvenamojoje vietoje, esant galimybei, vizualiai įvertintina asmens (šeimos) gyvenamosios vietos saugumo būklę (ar yra autonominiai dūmų jutikliai, ar tvarkinga šildymo sistema, elektros instaliacija) ir, esant poreikiui, informuoja asmenį apie savivaldybėje vykdomas gaisrų prevencijos priemones ir (ar) informuoja Savivaldybės administraciją dėl asmens (šeimos) įtraukimo į vienišų, senyvo amžiaus, neįgalių asmenų ir auginančių nepilnamečius vaikus asmenų, turinčių specialiųjų poreikių ir gyvenančių riziką keliančiuose individualiuose gyvenamuosiuose būstuose, sąrašus, kaip numatyta vidaus reikalų ministro tvirtinamame gaisrų prevencijos veiksmų plane.

17. Jeigu dėl objektyvių aplinkybių su subjektu nėra galimybės susisiekti per 5 darbo dienas (asmuo gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, nurodomi netikslūs asmens (šeimos) kontaktiniai duomenys ar kitais nenumatytais atvejais), specialistas susisiekia su asmeniu (šeima) nedelsdamas, kai tik išnyksta šios aplinkybės.

18. Kai dėl prevencinės paslaugos teikimo kitam subjektui kreipiasi suinteresuotas subjektas, bet subjektas, dėl kurio buvo kreiptasi, atsisako siūlomos pagalbos, specialistas po 10 darbo dienų pakartotinai susisiekia su subjektu ir dar kartą pasiūlo galimybę gauti prevencinę paslaugą arba informuojama apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas. Atsisakius siūlomos pagalbos, esant galimybei, pagal turimus kontaktinius duomenis (paštu arba elektroniniu paštu) išsiunčiama informacija apie Savivaldybėje teikiamas prevencines paslaugas (paslaugų rūšis ir jas teikiančias įstaigas, nurodant juridinio asmens pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą).

19. Specialistas paslaugų teikėjo nustatyta tvarka fiksuoja atvejus, kai su subjektu nepavyksta susisiekti ilgiau nei 5 darbo dienas, taip pat fiksuojami atvejai, kai, susisiekus subjektas atsisako siūlomos pagalbos.

20. Jei prevencinę paslaugą gaunančiam subjektui jų nepakanka, kitų socialinių paslaugų teikimo poreikis nustatomas ir jos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“.

21. Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencinę paslaugą, įvertina, jog asmeniui reikia kitų (ne socialinių) paslaugų (sveikatos, švietimo ir kitų paslaugų), informuoja apie galimybę gauti kitas paslaugas ar pagalbą ir pasiūlo kreiptis į šias paslaugas teikiančias ir (ar) organizuojančias įstaigas (nurodo jų pavadinimus, veiklos adresus, kontaktinius telefono ryšio numerius ir elektroninio pašto adresus).

22. Paslaugų teikėjas teikia informaciją Telšių rajono vaiko ir šeimos gerovės centrui subjektui suteiktas prevencines paslaugas, kaip tai nustatyta prevencinių paslaugų teikimo sutartyje.

23. Telšių rajono vaiko ir šeimos gerovės centras Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau − SPIS) suveda duomenis apie suteiktas prevencines paslaugas ir pasibaigus ketvirčiui iki kito mėnesio paskutinės darbo dienos elektroninėmis ryšio priemonėmis Skyriui teikia informaciją apie suteiktas prevencines paslaugas (Tvarkos aprašo 2 priedas).

 

III. BENDRUOMENINIŲ ŠEIMOS NAMŲ VEIKLOS KOKYBĖS PRIEŽIŪRA IR KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ ŠEIMAI ATITIKTIES GYVENTOJŲ POREIKIAMS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

24. Bendruomeninių šeimos namų veiklos kokybės priežiūrą ir kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams vertinimą (toliau – Vertinimas) vykdo Skyrius.

25. Vertinimas atliekamas ne rečiau kaip 1 kartą per dvejus metus.

26. Bendruomeninių šeimos namų veikla vertinama pagal žemiau nurodytus kriterijus:

26.1. nuolatinis bendruomeninių šeimos namų veiklos viešinimas;

26.2. užtikrintas informacijos apie Telšių rajone teikiamas prevencines socialines paslaugas suteikimas paslaugų gavėjams;

26.3. kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams vertinimas;

26.4. efektyvus kompleksinių paslaugų šeimai koordinavimas, organizavimas ir teikimas;

26.5. suinteresuotų asmenų ar institucijų prašymai / skundai;

26.6. pakankami bendruomeninių šeimos namų žmogiškieji resursai, organizuojamas profesinis tobulėjimas ir kompetencijų didinimas.

27. Neatitikus Tvarkos aprašo 26 punkte nustatytų kriterijų, sprendžiama dėl Bendruomeninių šeimos namų veiklos stabdymo ir naujų Bendruomeninių šeimos namų atrankos vykdymo ar paskyrimo. Bendruomeninių šeimos namų veikla atitinka taikomus kriterijus, kai vertinimo balų suma ne mažiau 15 balų.

28. Skyrius planinį ir neplaninį Vertinimą atlieka teikimo vietoje ir / ar nuotoliniu būdu.

29. Apie numatomą vykdyti planinį Vertinimą pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios (netaikoma neplaniniams vertinimams). Atliekant Vertinimą, užpildoma Vertinimo lentelė (Tvarkos aprašo 1 priedas).

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30.       Prevencinės socialinės paslaugos asmenims (šeimoms) teikiamos nemokamai ir finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto. Kompleksinės paslaugos šeimai, jų organizavimas ir teikimas finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir (ar) valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.

31. Telšių rajono vaiko ir šeimos gerovės centras kiekvieną einamojo mėnesio paskutinę darbo dieną (pasibaigus ketvirčiui per 10 darbo dienų) suveda duomenis apie suteiktas prevencines socialines paslaugas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS) ir elektroninėmis ryšio priemonėmis Skyriui teikia apibendrintą informaciją apie suteiktas prevencines socialines paslaugas (Tvarkos aprašo 2 priedas);

32.          Skyrius vykdo prevencinių socialinių paslaugų teikimo priežiūrą, stebėseną ir kokybės kontrolę, vadovaudamasis Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Telšių rajono savivaldybės mero potvarkiu.

33.          Skyrius vykdo Bendruomeninių šeimos namų priežiūrą, kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams vertinimą bei atitiktį Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytiems kriterijams (toliau kartu – bendruomeninių šeimos namų priežiūra).

34.          Bendruomeninių šeimos namų priežiūra vykdoma vadovaujantis Telšių rajono savivaldybės mero potvarkiu patvirtinto Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašu nuostatomis, kurios taikomos socialinių paslaugų teikėjams, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

35.          Įstaigą, teikiančią prevencines paslaugas, dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Telšių rajono savivaldybės merui.

36.          Savivaldybė ir įstaiga, teikianti prevencines socialines paslaugas, viešai savo interneto svetainėje, taip pat kitomis informavimo priemonėmis skelbia informaciją apie Savivaldybėje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį bei siekiamą rezultatą, prevencinių socialinių paslaugų teikėjus (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

37.          Pasikeitus Tvarkos apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų aktų nuostatos.

38.          Įgyvendindami Tvarkos aprašą, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

39.          Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

40.          Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

41.          Už Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą valstybės tarnautojai atsako Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka, o darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis – Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

_____________________________

part_4e76e1fbb5a64b3ca55559d89ee6f02c_end

 


 

Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir

teikimo Telšių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

BENDRUOMENINIŲ ŠEIMOS NAMŲ VEIKLOS KOKYBĖS, KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ ŠEIMAI ATITIKTIES GYVENTOJŲ POREIKIAMS VERTINIMO LENTELĖ

1. Organizacijos pavadinimas: _________________________________________________

2. Pildymo data: __________________________________________________

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimas

Vertinimo balas (nuo 1 iki 3 balų)

Vertinimo balas

Pastabos

1

2

3

4

5

6

1

Bendruomeninių šeimos namų viešinimas ir informavimo priemonės

Visuomenei organizuojama ir vykdoma sklaida viešinimo priemonių, skirtų bendruomeninių šeimos namų, kompleksinių paslaugų šeimai (informacija apie teikiamas paslaugas aktyviai skelbiama ir atnaujinama socialiniuose tinkluose, internetinėje svetainėje), organizuojamos šventės ir (ar) renginiai, vertinamas grįžtamasis ryšys iš dalyvių, aktyviai bendradarbiaujama su kitomis organizacijomis, įstaigomis.

3

Viešinimui naudojama keletas priemonių (informacija nereguliariai skelbiama socialiniuose tinkluose ar internetinėje svetainėje, skelbiama informacija atnaujinama retai arba neatnaujinama, nevertinamas viešinimo priemonių efektyvumas). Bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis, organizacijomis, vietos bendruomene vyksta tik sprendžiant krizinius atvejus.

2

Viešinimui naudojamos primityvios viešinimo priemonės (tušinukai, balionai, skrajutės, plakatai ir pan.), nevertinamas viešinimo efektyvumas arba sklaida nevykdoma, bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis,

1

 

 

 

organizacijomis, vietos bendruomene yra pasyvus arba jo visai nėra.

 

 

 

2

Informacijos apie Telšių rajone teikiamas prevencines socialines paslaugas suteikimas paslaugų gavėjams

Asmenys informuojami apie Telšių rajone teikiamas prevencines socialines paslaugas. Į informavimo metu gautą informaciją atsižvelgiama organizuojant renginius, seminarus ar kitas veiklas.

3

Asmenys informuojami apie Telšių rajone teikiamas prevencines socialines paslaugas. Į informavimo metu gautą informaciją retai atsižvelgiama organizuojant renginius, seminarus ar kitas veiklas.

2

Asmenys informuojami nenuosekliai apie Telšių rajone teikiamas prevencines socialines paslaugas.

1

3

Kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams

Atliekamas vertinimas. Paslaugų teikėjas organizuoja individualius susitikimus su asmeniu (šeima), prireikus teikiamos rekomendacijos ir siūloma pagalba.

3

Atliekamas vertinimas. Paslaugų teikėjas vertinimo metu organizuoja grupinius susitikimus su paslaugų gavėjais, teikiamos rekomendacijos ir siūloma pagalba.

2

Atliekamas vertinimas. Paslaugų teikėjas vertinimo metu neteikiamos rekomendacijos ir nesiūloma pagalba.

1

4

Kompleksinių paslaugų šeimai koordinavimas, organizavimas ir teikimas

Pagal poreikį teisės aktų nustatytais terminais skiriamos kompleksines paslaugos šeimai. Dokumentai ir / ar jų kopijos atitinka kompleksinėms paslaugoms organizuoti ir teikti nustatytus reikalavimus dokumentams. Su paslaugų gavėju nuolat palaikomas ryšys, atsižvelgiant į jo individualius poreikius, organizuojama ir teikiama reikiama pagalba.

3

Pagal poreikį ne visada teisės aktų nustatytais terminais skiriamos kompleksinės paslaugos. Dokumentai ir / ar jų kopijos ne visada atitinka kompleksinėms paslaugoms organizuoti nustatytus reikalavimus dokumentams. Su paslaugų gavėju nuolat palaikomas ryšys, atsižvelgiant į jo individualius poreikius, ne visada organizuojama ir teikiama reikiama pagalba.

2

Pagal poreikį ne visada teisės aktų nustatytais terminais skiriamos kompleksinės paslaugos. Dokumentai ir / ar jų kopijos neatitinka kompleksinėms paslaugoms organizuoti nustatytus reikalavimus dokumentams. Su paslaugų gavėju nuolat palaikomas ryšys, atsižvelgiant į jo individualius poreikius, ne visada organizuojama ir teikiama reikiama pagalba.

1

5

Suinteresuotų asmenų ar institucijų prašymai/skundai

Išnagrinėti prašymai / skundai yra viena veiklos kokybės gerinimo priemonių.

3

Gautų prašymų / skundų turinys (kreipimosi priežastys) analizuojamas tik formaliai, aptarimai dėl galimų veiklos ir teikiamų paslaugų organizavimo problemų neorganizuojami.

2

Gautų prašymų / skundų turinys (kreipimosi priežastys) neanalizuojamas.

1

6

Bendruomeninių šeimos namų administravimas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, profesinis tobulėjimas

Žmogiškieji ištekliai užtikrina nustatytus reikalavimus atitinkantį veiklos organizavimą ir funkcijų vykdymą, palaikoma ir skatinama personalo nuolatinio profesinio tobulėjimo aplinka. Darbuotojai informacijos konfidencialumo užtikrinimą yra patvirtinę raštiškais pasižadėjimais, kiekvienas darbuotojas tobulina savo kvalifikaciją pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

3

Žmogiškieji ir finansiniai ištekliai užtikrina nustatytus reikalavimus atitinkantį veiklos organizavimą ir funkcijų vykdymą. Ne visi darbuotojai informacijos konfidencialumo užtikrinimą yra patvirtinę raštiškais pasižadėjimais, darbuotojas tobulina savo kvalifikaciją neatsižvelgdamas į teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

2

Darbuotojai informacijos konfidencialumo užtikrinimo nėra patvirtinę raštiškais pasižadėjimais, darbuotojai tobulina savo kvalifikaciją neatsižvelgdami į teisės aktuose nustatytus reikalavimus arba netobulina visiškai. Bendruomeninių šeimos namų paslaugų savivaldybė nefinansuoja arba finansuoja minimaliai ir nepanaudoja valstybės skirtų savivaldybės biudžetui lėšų.

1

 

 

 

Pastaba. Veiklos pagrindimu laikoma (vykdoma / iš dalies vykdoma / nevykdoma): dokumentai, veiklos planai, individualūs pagalbos planai, konsultacijų fiksavimas, susirašinėjimas elektroniniu paštu, raštais ir t.t. Taip pat pagrindimu laikoma vizito metu organizacijos darbuotojų pateikta žodinė informacija.

 

 

Bendruomeninių šeimos namų veiklos kokybės, kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams vertinimą atliko:

 

(pareigos)                                                                                 (parašas)                                                                                   (vardas, pavardė)

 

(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

part_21e1910890d14fa9a3b89542abdac4ec_end


 

Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo

ir teikimo Telšių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Informacijos apie suteiktas prevencines socialines paslaugas ataskaitos forma)

____________________________________________________

(paslaugos teikėjo pavadinimas)

___________________________________________________________________

(adresas, veiklos adresas, telefono nr., el. pašto adresas )

 

Telšių rajono savivaldybės administracijos

_________________________skyriui

 

20___M. ________________ MĖN. INFORMACIJA APIE SUTEIKTAS PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS

Paslaugos pavadinimas

Gavėjų skaičius / paslaugų skaičius*

Suminis gavėjų skaičius

Unikalių fizinių asmenų

Konsultacijų skaičius

Unikalių fizinių asmenų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičius

Potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška

X

 

X

X

X

Bendruomeninių šeimos namų paslaugos organizuojant kompleksines paslaugas šeimai

X

X

X

 

X

Kompleksinės paslaugos šeimai:

X

X

 

X

 

–    individualios ir (ar) grupinės konsultacijos;

 

 

 

 

 

–    savitarpio pagalbos grupių organizavimas ir vedimas;

 

 

 

 

 

–    tėvystės mokymų organizavimas ir teikimas;

 

 

 

 

 

–    šeimos mediacija;

 

 

 

 

 

–    šeimos konsultavimas asmens namuose;

 

 

 

 

 

–    pavėžėjimo paslauga asmenims (šeimoms) gaunantiems kompleksines paslaugas;

 

 

 

 

 

–    vaikų priežiūros paslauga.

 

 

 

 

 

Darbas su bendruomene

 

X

X

X

X

Atvirasis darbas su jaunimu

X

X

 

X

X

 

_____________________________________                      _____________            ____________________________________

(įstaigos vadovas)                                                             (parašas)                                              (vardas, pavardė)        

 

 

 

Ataskaitą parengė ______________________________________, tel. nr. ____________________, el. p. ________________________

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

part_d3f36653be3840fea145ebc05b0b87e7_end