Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2019 M. BALANDŽIO 1 D. NUTARIMO NR. O3E-93 „DĖL ŠILUMOS TIEKĖJŲ, Nepriklausomų šilumos gamintojų, Geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo valstybinėje energetikos REGULIAVIMO TARYBOJE tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2023 m. rugsėjo 29 d. Nr. O3E-1425

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 35 straipsniu, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo (toliau – Įstatymas) 9 straipsnio 1 dalies 21 punktu ir atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Investicijų skyriaus 2023 m. rugsėjo 25 d. pažymą Nr. O5E-795 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2019 m. balandžio 1 d. nutarimo Nr. O3E-93 „Dėl Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

Pakeisti Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašą, patvirtintą Tarybos 2019 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. O3E-93 „Dėl Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų (šilumos tiekėjai, nepriklausomi šilumos gamintojai toliau kartu vadinami – Šilumos įmonės), geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų, viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, regioninių viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų (geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, paviršinių nuotekų tvarkytojai, viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, regioniniai viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai (toliau kartu vadinami – Vandens įmonės) investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Šilumos įmonių ir Vandens įmonių ir garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų planuojamų vykdyti, vykdomų ar įvykdytų investicijų, susijusių su reguliuojama veikla, vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje (toliau – Taryba) ir įvykdytų investicijų kontrolės tvarką.“

2Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Tvarkos aprašas taikomas Tarybos reguliuojamoms Šilumos įmonėms ir Vandens įmonėms, garantiniams geriamojo vandens tiekėjams ir nuotekų tvarkytojams.“

3Pakeisti 4.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

4.1. Bendrai derinamų investicijų sąrašas – šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų, viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, regioninių viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Taryboje tvarkos aprašo IV skyriaus reikalavimus atitinkantis šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų, viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, regioninių viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų parengtas dokumentas, kuriame nurodytos planuojamos ir (ar) faktinės metinės investicijos su konkrečiu pagal vienodus turto vienetus sugrupuotų objektų sąrašu, investicijų projektams įgyvendinti reikalingi finansavimo šaltiniai;“

4Pakeisti 4.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:

4.13. Reguliuojamos kainos – Tarybos šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, regioninių viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų derinamos ir (arba) nustatomos paslaugų (produkto) bazinės kainos arba perskaičiuotos bazinės kainos, arba konkrečios kainos;“

5. Papildyti 6.2.4 papunkčiu:

6.2.4. investicijos, atliekamos garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų;“

6. Papildyti 6.2.5 papunkčiu:

6.2.5. investicijos atliekamos regioninių viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų;

7Pakeisti 7.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

7.2.2. investicijos pagrindimas ir detalus investicijos aprašymas. Šilumos įmonių atveju turi būti užpildytos Tvarkos aprašo 3 priedo 1‒10 lentelės, kurios atitinka pagal temą teikiamas derinti investicijas. Vandens įmonių atveju turi būti užpildytos Tvarkos aprašo 5 priedo 1‒3 lentelės, kurios atitinka pagal temą teikiamas derinti investicijas;“

8. Pakeisti 7.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

7.6. Vandens įmonių atveju investicijų atliktų vadovaujantis Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų perėmimo arba išpirkimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 440 „Dėl Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5 straipsnio įgyvendinimo“, nuostatomis suderinimui, Vandens įmonės pateikia nepriklausomų turto arba verslo vertintojų pažymos kopiją apie išperkamo turto vertę, išskyrus Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų perėmimo arba išpirkimo tvarkos apraše numatytus atvejus ir pirkimo–pardavimo sutarties kopiją patvirtinančią išpirkimo vertę. Šalims susitarus, kad infrastruktūros objektas perduodamas viešojo geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo nuosavybėn neatlygintinai, pateikiama viešojo geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo ir infrastruktūros objekto savininko sudarytos sutarties kopija;

9 Pakeisti 7.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

7.7. Vandens įmonių atveju savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti  investicijos yra patvirtintos savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų, arba savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinto veiklos plano dalis, nurodant, kurio veiklos plano dalis yra teikiama derinti investicija. Vandens įmonių atveju investicijų projekte nurodomi investicijų finansavimo šaltiniai. Jei teikiamas derinti įstatinio kapitalo didinimo būdu Šilumos įmonei, Vandens įmonei akcininko į įmonės balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti Šilumos įmonei, Vandens įmonei nuomos pagrindu, panaudos ar patikėjimo teise ilgalaikis turtas, pateikiama tokio turto perdavimą patvirtinanti savivaldybės sprendimo kopija. Teikiant derinti investicijas į geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtrą, Vandens įmonės pateikia veiklos planą tvirtinančios institucijos patvirtinimą, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje numatytų dokumentų sprendinius;“

10.       Papildyti 7.71 papunkčiu:

7.71. Šilumos tiekėjų atveju savivaldybių institucijų dokumentų kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra suderintos savivaldybių institucijų. Savivaldybės institucijai atsisakius derinti šilumos tiekėjo investicijas Tarybai turi būti pateiktas atsisakymo derinti investicijas pagrindimas;“

11.    Papildyti 7.10.3 papunkčiu:

7.10.3. Vandens įmonių atveju, įmonė pateikia savivaldybės sprendimo perduoti turtą kopiją, jei turtas neatlygintinai perduotas kitų asmenų, pateikiama perdavimo faktą patvirtinančio dokumento kopija;“.

12.       Papildyti 7.13 papunkčiu:

7.13. Regioniniai viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai pateikia detalią informaciją, veiklos planą ir kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 33 straipsnio 7 dalies 1‒3 punktuose nustatytus kriterijus, išskyrus investicijas vykdytas garantinio geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo laikotarpiu;“

13.    Pakeisti 8.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

8.10. Vandens įmonių atveju investicijų atliktų vadovaujantis Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų perėmimo arba išpirkimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 440 „Dėl Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5 straipsnio įgyvendinimo“, nuostatomis suderinimui, Vandens įmonės pateikia nepriklausomo turto arba verslo vertintojų pažymos kopiją apie išperkamo turto vertę, išskyrus Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų perėmimo arba išpirkimo tvarkos apraše numatytus atvejus ir pirkimo–pardavimo sutarties kopiją patvirtinančią išpirkimo vertę. Šalims susitarus, kad infrastruktūros objektas perduodamas viešojo geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo nuosavybėn neatlygintinai, pateikiama viešojo geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo ir infrastruktūros objekto savininko sudarytos sutarties kopija;

14.    Pakeisti 8.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:

8.13. Vandens įmonių atveju savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti  investicijos yra patvirtintos savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų, arba savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinto veiklos plano dalis, nurodant, kurio veiklos plano dalis yra teikiama derinti investicija. Vandens įmonių atveju investicijų projekte nurodomi investicijų finansavimo šaltiniai. Jei teikiamas derinti įstatinio kapitalo didinimo būdu Šilumos įmonei, Vandens įmonei akcininko į įmonės balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti Šilumos įmonei, Vandens įmonei nuomos pagrindu, panaudos ar patikėjimo teise ilgalaikis turtas, pateikiama tokio turto perdavimą patvirtinanti savivaldybės sprendimo kopija. Teikiant derinti investicijas į geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtrą, Vandens įmonės pateikia veiklos planą tvirtinančios institucijos patvirtinimą, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje numatytų dokumentų sprendinius;

15. Papildyti 8.131 papunkčiu:

8.131. Šilumos tiekėjų atveju savivaldybių tarybų institucijų dokumentų kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra suderintos savivaldybių institucijų. Savivaldybės institucijai atsisakius derinti šilumos tiekėjo investicijas Tarybai turi būti pateiktas atsisakymo derinti investicijas pagrindimas;“

16. Papildyti 8.16.3 papunkčiu:

8.16.3. Vandens įmonių atveju, įmonė pateikia savivaldybės sprendimo perduoti turtą kopiją, jei turtas neatlygintinai perduotas kitų asmenų, pateikiama perdavimo faktą patvirtinančio dokumento kopija;

17. Papildyti 8.17 papunkčiu:

8.17. Regioniniai viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai pateikia detalią informaciją, veiklos planą ir kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 33 straipsnio 7 dalies 1‒3 punktuose nustatytus kriterijus, išskyrus investicijas vykdytas garantinio geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo laikotarpiu;

18. Pakeisti 9.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.4. Vandens įmonių atveju investicijų, atliktų vadovaujantis Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų perėmimo arba išpirkimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 440 „Dėl Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5 straipsnio įgyvendinimo“, nuostatomis suderinimui Vandens įmonės pateikia nepriklausomų turto arba verslo vertintojų pažymos kopiją apie išperkamo turto vertę, išskyrus Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros objektų perėmimo arba išpirkimo tvarkos apraše numatytus atvejus ir pirkimo–pardavimo sutarties kopiją patvirtinančią išpirkimo vertę. Šalims susitarus, kad infrastruktūros objektas perduodamas viešojo geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo nuosavybėn neatlygintinai, pateikiama viešojo geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo ir infrastruktūros objekto savininko sudarytos sutarties kopija.“

19. Pakeisti 9.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.7. Vandens įmonių atveju savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti  investicijos yra patvirtintos savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų arba savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinto veiklos plano dalis, nurodant, kurio veiklos plano dalis yra teikiama derinti investicija. Vandens įmonių atveju investicijų projekte nurodomi investicijų finansavimo šaltiniai. Jei teikiamas derinti įstatinio kapitalo didinimo būdu Šilumos įmonei, Vandens įmonei akcininko į įmonės balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti Šilumos įmonei, Vandens įmonei nuomos pagrindu, panaudos ar patikėjimo teise ilgalaikis turtas, pateikiama tokio turto perdavimą patvirtinanti savivaldybės sprendimo kopija. Teikiant derinti investicijas į geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtrą, Vandens įmonės pateikia savivaldybių veiklos planą tvirtinančios institucijos patvirtinimą, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje numatytų dokumentų sprendinius;“

20. Papildyti 9.71 papunkčiu:

9.71. Šilumos tiekėjų atveju savivaldybių institucijų dokumentų kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra suderintos savivaldybių institucijų. Savivaldybės institucijai atsisakius derinti šilumos tiekėjo investicijas Tarybai turi būti pateiktas atsisakymo derinti investicijas pagrindimas;“

21. Papildyti 9.10.3 papunkčiu:

9.10.3. Vandens įmonių atveju įmonė pateikia savivaldybės sprendimo perduoti turtą kopiją, jei turtas neatlygintinai perduotas kitų asmenų, pateikiama perdavimo faktą patvirtinančio dokumento kopija;“

22. Papildyti 9.11 papunkčiu:

9.11. Regioniniai viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai pateikia detalią informaciją, veiklos planą ir kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 33 straipsnio 7 dalies 1‒3 punktuose nustatytus kriterijus, išskyrus investicijas vykdytas garantinio geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo laikotarpiu;“

23. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Šilumos įmonių, Vandens įmonių ataskaitinio laikotarpio (paskutiniai kalendoriniai metai iki artimiausio ateinančio reguliuojamų paslaugų (produkto) kainų derinimo, nustatymo ar koregavimo duomenų vėliausio pateikimo termino Tarybai) faktiškai įvykdytos investicijos Tarybai teikiamos derinti vienu metu vieną kartą per metus (Vandens įmonės, aptarnaujančios daugiau nei 40 tūkstančių vartotojų, faktiškai įvykdytas investicijas gali teikti derinti du kartus per metus) ne vėliau kaip 3 mėnesiai iki reguliuojamų paslaugų (produkto) kainų artimiausio planuojamo derinimo, koregavimo ar nustatymo duomenų pateikimo termino. Planuojamos ateinančių metų (kalendoriniai metai, kurių metu yra artimiausio ateinančio reguliuojamų paslaugų (produkto) kainų derinimo, nustatymo ar koregavimo vėliausio duomenų pateikimo termino Tarybai) arba penkerių metų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų bazinės kainos reguliavimo laikotarpio Tvarkos aprašo 6.1.1 papunktyje  nurodytos investicijos gali būti teikiamos Tarybai derinti kartu su ataskaitinio laikotarpio investicijomis. Tvarkos aprašo 6.1.2 papunktyje  nurodytos investicijos teikiamos derinti tik faktiškai įgyvendinus ir gali būti teikiamos Tarybai derinti kartu su ataskaitinio laikotarpio investicijomis. Planuojamos investicijos, kurias numatoma finansuoti Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšomis, arba investicijos, vykdomos garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, teikiamos derinti nelaukiant, kol bus teikiami artimiausi reguliuojamų paslaugų (produkto) kainų derinimo, nustatymo ar koregavimo dokumentai. Regioninių viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų faktiškai įvykdytos investicijos Tarybai teikiamos derinti vienu metu vieną kartą per metus (įmonės, aptarnaujančios daugiau nei 40 tūkstančių vartotojų, faktiškai įvykdytas investicijas gali teikti derinti du kartus per metus) ne vėliau kaip 3 mėnesiai iki reguliuojamų paslaugų kainų artimiausio planuojamo derinimo, koregavimo ar nustatymo duomenų pateikimo termino tik tuo atveju, jei investicijos atitinka Įstatymo 33 straipsnio 7 dalies 1‒3 punktų reikalavimus.“

24. Papildyti 113 punktu:

113. Vadovaujantis Šilumos kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“, 96 punktu ir Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3-92 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“, 17.3 papunkčiu, nustatant reguliuojamas šilumos, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainas, gali būti nustatoma papildoma dedamoji investicijoms įgyvendinti. Tokie investiciniai projektai derinami, jei tenkinami šie kriterijai (raštu pateikiamas pagrindimas ir pagrindžiantys dokumentai apie kriterijų tenkinimą):

113.1. Šilumos įmonių investicinis projektas pagal paskirtį turi būti priskirtas investicijoms, nurodytoms Tvarkos aprašo 36.1, 36.2 (tik teisės aktuose nustatytai plėtrai įgyvendinti) arba 36.3 papunkčiuose, Vandens įmonių investicinis projektas investicijoms nurodytoms Tvarkos aprašo 37.1, 37.2 (tik teisės aktuose nustatytai plėtrai įgyvendinti) arba 37.3 papunkčiuose. Papildoma dedamoji taip pat skiriama kitoms investicijoms, kurių FGDV yra didesnė arba lygi nuliui, FVGN yra ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma ir investicija nedidina kainos esamiems vartotojams;

113.2. Investicijoms į turto atnaujinimą Šilumos ar Vandens įmonė pateikia detalų eksploatuojamos infrastruktūros vertinimą (reitingavimą), kuriame būtų nurodytos vertinimo prielaidos, kriterijai, arba pateikia ekspertų išvadą, techninį pagrindimą, rizikos vertinimą, vizualinę medžiagą pagrindžiančias infrastruktūros atnaujinimo poreikį bent 5 ateinančių metų laikotarpiui;

113.3. Šilumos ar Vandens įmonė pateikia detalų įmonės piniginių srautų vertinimą be ir su investicijų dedamąja bent 10 metų laikotarpiui (pamečiui), kuriame būtų įvertintas veiklos plane numatytų investicijų poreikis ir apimtys. Kasmetinio vertinimo metu nustatoma investicijų dedamosios įtaka įmonės finansiniams rodikliams – skolos ir nuosavo kapitalo santykiui, skolos (grynosios skolos) ir EBITDA santykiui bei kitiems rodikliams atspindintiems investicijų dedamosios poreikį. Vertinime turi būti atskirai nurodoma, kokiam investicijų tipui pagal pirminę investicijos paskirtį yra priskirtos investicijos, kurioms prašoma nustatyti papildomą dedamąją;

113.4. Investicijos dedamosios intensyvumas negali būti didesnis nei 30 proc. viso investicinio projekto vertės, t. y. ne mažiau nei 70 proc. investicinio projekto yra finansuojama skolintomis lėšomis, kai turto nusidėvėjimas yra 35 ir mažiau metų. Investicijos dedamosios intensyvumas gali būti iki 40 proc. viso investicinio projekto vertės, t. y. ne mažiau nei 60 proc. investicinio projekto yra finansuojama skolintomis lėšomis, kai turto nusidėvėjimas yra daugiau nei 35 metai. Šilumos ar Vandens įmonei pateikus finansinį pagrindimą Taryba gali nustatyti kitokį investicijos dedamosios intensyvumą;

113.5. Šilumos ar Vandens įmonės pateikia pagrindimą, kad be papildomos dedamosios nustatymo Šilumos ar Vandens įmonė neturi galimybės įgyvendinti investicinius projektus. Šilumos ar Vandens įmonės pateikia savivaldybės raštus, kad investiciniam projektui ar jo daliai įgyvendinti savivaldybės nepasirašo garantijos ir (ar) laidavimo sutarčių ar kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų. Taip pat pateikia bankų (ne mažiau kaip trijų) atsisakymą suteikti paskolą investiciniam projektui arba jo daliai įgyvendinti;

113.6. Investicijų derinimo metu nustatoma ir Tarybos skyriaus parengtoje pažymoje ir (ar) nutarime nurodoma, kokia suma skiriama per papildomą investicijų dedamąją.

25. Pakeisti 13.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.3. Vandens įmonių atveju savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra patvirtintos savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų, arba savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinimo kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinto veiklos plano dalis, nurodant, kurio veiklos plano dalis yra teikiama derinti investicija. Vandens įmonių atveju investicijų projekte nurodomi investicijų finansavimo šaltiniai. Jei teikiamas derinti įstatinio kapitalo didinimo būdu Šilumos įmonei, Vandens įmonei akcininko į įmonės balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti Šilumos įmonei, Vandens įmonei nuomos pagrindu, panaudos ar patikėjimo teise ilgalaikis turtas, pateikiama tokio turto perdavimą patvirtinanti savivaldybės sprendimo kopija;“

26. Papildyti 13.31 papunkčiu:

13.31. Šilumos tiekėjų atveju savivaldybių institucijų dokumentų kopijos, nurodančios, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra suderintos savivaldybių institucijų. Savivaldybės institucijai atsisakius derinti šilumos tiekėjo investicijas, Tarybai turi būti pateiktas atsisakymo derinti investicijas pagrindimas;“

27. Papildyti 13.4 papunkčiu:

13.4. Regioniniai viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai pateikia detalią informaciją, veiklos planą ir kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad teikiamos derinti investicijos atitinka Įstatymo 33 straipsnio 7 dalies 1‒3 punktuose nustatytus kriterijus, išskyrus investicijas vykdytas garantinio geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo laikotarpiu;“

28. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Visais atvejais Šilumos įmonių, išskyrus nepriklausomus šilumos gamintojus, garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, Vandens įmonių, išskyrus paviršinių nuotekų tvarkytojus, teikiančių derinti investicijas finansinis pajėgumas turi būti pakankamas pagal Ūkio subjektų technologinio, finansinio ir vadybinio pajėgumo įvertinimo tvarkos apraše, patvirtintame Tarybos 2009 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. O3-6 „Dėl Ūkio subjektų technologinio, finansinio ir vadybinio pajėgumo įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytus vertinimo kriterijus. Taryba turi teisę derinti įmonių, kurių finansinis pajėgumas vertinamas kaip nepakankamas, investicijų projektą, jei jis pagerintų įmonės finansinius rodiklius.“

29. Papildyti 202 punktu:

202. Šilumos tiekėjo Tarybai pateiktos atliekinės šilumos gamintojo šilumos įrenginių prijungimo investicijos sąnaudos laikomos ekonomiškai pagrįstomis tada, kai tokia investicija tenkina Tvarkos aprašo 1 priedo 31 eilutėje nurodytus ekonominio investicijų vertinimo kriterijus.“

30. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Naujų vartotojų ir abonentų prijungimo prie centralizuotos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros viešojo geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo teritorijose ir aglomeracijose, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų atliktos investicijos yra derinamos, kai minėtos investicijos atitinka Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje numatytų dokumentų sprendinius. Informaciją apie investicijos atitikimą geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planams, kitiems savivaldybės dokumentams (patvirtinantiems planuojamą plėtrą) ir Vandens įmonių veiklos planams geriamojo vandens tiekėjai, nuotekų tvarkytojai pateikia Tvarkos aprašo 5 priedo 1 lentelėje.“

31. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:

32. Vandens įmonių Tarybai teikiamos derinti investicijos ir teikiamos derinti faktinės investicijos turi būti savivaldybių vykdomųjų institucijų arba Vandens įmonių valdybų patvirtinto investicijų plano dalis, Vandens įmonių veiklos plano dalis. Jei su savivaldybės vykdomąja institucija ar Vandens įmonių valdyba patvirtintos investicijos, kurios suma viršija ribinę sumą 3 kartus, vertė po viešųjų pirkimų procedūros (ar atlikus statybą ūkio būdu) padidėjo daugiau kaip 10 proc., tokia padidėjusi investicija turi būti iš naujo patvirtinta savivaldybės vykdomosios institucijos ar Vandens įmonių valdybos ir suderinta su Taryba. Jei Tarybai teikiamos derinti investicijos darbų apimtys, finansavimo šaltiniai ir sudėtis skiriasi nuo savivaldybės vykdomosios institucijos arba Vandens įmonių valdybos patvirtintos investicijos darbų apimčių, finansavimo šaltinių ir sudėties ir dėl to pasikeičia investicinio projekto esminės charakteristikos (uždaviniai, bendrieji rodikliai), tokia investicija (su pasikeitusia darbų sudėtimi ir apimtimi) turi būti pakartotinai patvirtinta savivaldybės vykdomosios institucijos arba Vandens įmonių valdybos ir suderinta su Taryba. Jeigu faktiškai įvykdytos investicijos vertė yra mažesnė už investicijos vertę, nustatytą su Taryba derinant investiciją, arba yra iki dešimt procentų didesnė su Taryba suderintos investicijos vertės, laikoma, jog investicijos pakartotinai derinti su Taryba nereikia, pateikiant Tarybai tai pagrindžiančius dokumentus (paaiškinimas laisva forma, viešųjų pirkimų dokumentai, sudarytos sutartys, sąskaitos faktūros ar kt.) (dokumentai teikiami tik tuo atveju, kai investicijos vertė viršija Tvarkos aprašo 6.1.1.2 papunktyje numatytą ribinę sumą).“

32. Papildyti 321 punktu:

321. Šilumos įmonių Tarybai teikiamos derinti investicijos ir teikiamos derinti faktinės investicijos turi būti suderintos su savivaldybių institucijomis. Savivaldybės institucijai atsisakius derinti šilumos tiekėjo investicijas ir nepateikus atsisakymo jas derinti pagrindimo, šios investicijos šilumos tiekėjo prašymu derinamos su Taryba jos nustatyta tvarka. Jei su savivaldybės institucija suderintos investicijos, kurios suma viršija ribinę sumą 3 kartus, vertė po viešųjų pirkimų procedūros (ar atlikus statybą ūkio būdu) padidėjo daugiau kaip 10 proc., tokia padidėjusi investicija turi būti iš naujo suderinta su savivaldybės institucija ir Taryba. Jei Tarybai teikiamos derinti investicijos darbų apimtys, finansavimo šaltiniai ir sudėtis skiriasi nuo su savivaldybės institucija suderintos investicijos darbų apimčių, finansavimo šaltinių ir sudėties ir dėl to pasikeičia investicinio projekto esminės charakteristikos ( uždaviniai, bendrieji rodikliai), šilumos tiekėjas turi tokią investiciją (su pasikeitusia darbų sudėtimi ir apimtimi) pakartotinai suderinti su savivaldybės institucija ir Taryba. Jeigu faktiškai įvykdytos investicijos vertė yra mažesnė už investicijos vertę, nustatytą su Taryba derinant investiciją, arba yra iki dešimt procentų didesnė su Taryba suderintos investicijos vertės, laikoma, jog investicijos pakartotinai derinti su Taryba nereikia, pateikiant Tarybai tai pagrindžiančius dokumentus (paaiškinimas laisva forma, viešųjų pirkimų dokumentai, sudarytos sutartys, sąskaitos faktūros ar kt.) (dokumentai teikiami tik tuo atveju, kai investicijos vertė viršija Tvarkos aprašo 6.1.1.2 papunktyje numatytą ribinę sumą);“

33. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Šilumos įmonės, Vandens įmonės investicijas, finansuojamas ES struktūrinių fondų lėšomis, arba investicijas, vykdomas garantinių geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, gali teikti derinti nelaukiant, kol bus teikiami artimiausi reguliuojamų paslaugų (produkto) kainų derinimo, nustatymo ar koregavimo dokumentai.“

34. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Tvarkos aprašo 39 punkte nurodytos ES struktūrinių fondų lėšomis nefinansuojamos Šilumos ar Vandens įmonių investicijos, kurių suderinimui Taryboje neteikiamas investicijų įgyvendinimo alternatyvų įvertinimas, teikiamos Tarybai derinti tik šias investicijas įgyvendinus.“

35. Pakeisti 37.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

37.1. investicijos, atliekamos Vandenų srities plėtros programoje/plane nustatytiems tikslams įgyvendinti pagal aplinkos ministro ir žemės ūkio ministro patvirtintą veiksmų planą, kaip privalomos vandens įmonėms infrastruktūros plėtrai, renovacijai, saugumui ir patikimumui užtikrinti, vartotojų ir abonentų prijungimui prie centralizuotos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros, atitinkančios aplinkos apsaugos, sveikatos apsaugos reikalavimus, investicijos, kurios galiojančiuose teisės aktuose yra nurodytos kaip privalomos atlikti Vandens įmonėms;“

36. Pakeisti 39.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

39.2. Vandens įmonių investicijos, atliekamos Vandenų srities plėtros programoje/plane nustatytiems tikslams įgyvendinti pagal aplinkos ministro ir žemės ūkio ministro patvirtintą veiksmų planą, kaip privalomos vandens įmonėms infrastruktūros plėtrai, renovacijai, saugumui ir patikimumui užtikrinti, vartotojams ir abonentams prijungti prie centralizuotos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros, atitinkančios aplinkos apsaugos, sveikatos apsaugos reikalavimus, investicijos, kurios galiojančiuose teisės aktuose yra nurodytos kaip privalomos atlikti Vandens įmonėms;“

37. Pakeisti 66 punktą ir jį išdėstyti taip:

66. Šilumos įmonės ir Vandens įmonės visą informaciją apie investicijas (taip pat ir investicijas pagrindžianti informacija bei investicijų projektai) privalo Tarybai pateikti elektronine forma per Tarybos Duomenų surinkimo ir analizės informacinę sistemą (toliau – DSAIS), išskyrus atvejus, numatytus Tvarkos aprašo 62 punkte. Jeigu dokumentų pateikimo metu dėl techninių kliūčių Šilumos įmonės, Vandens įmonės negali pateikti informacijos elektronine forma arba (ir) per DSAIS, gali pateikti el. paštu elektroniniu parašu pasirašytas DSAIS investicijų derinimo dokumentų formas (tekstinė informacijos dalis – .docx, formatu, o informacijos lentelėse dalis – .xls formatu arba juos atitinkančiais formatais arba pasirašytas DSAIS investicijų derinimo dokumentų formas popieriniu formatu ir el. paštu info@vert.lt  pateiktas šių dokumentų duomenų rinkmenas (MS Excel, MS Word formatu). Informacija elektroniniu formatu Tarybai teikiama el. paštu. Šilumos įmonių, Vandens įmonių teikiamoje informacijoje investicijoms pagrįsti piniginės vertės yra nurodomos be PVM. “;

38. Papildyti 69 punktu:

69. Garantinis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas garantinio geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo laikotarpiu viešojo vandens tiekėjo, kurio licencijos galiojimas panaikintas (toliau – Vandens tiekėjas), aptarnautoje teritorijoje investicijas, numatytas Vandens tiekėjo veiklos plane, derina Tvarkos apraše numatyta tvarka. Regioniniai viešieji vandens tiekėjai investicijas, atliktas garantinio vandens tiekėjo garantinio geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo laikotarpiu ir nenumatytas Vandens tiekėjo veiklos plane, derina Tvarkos apraše numatyta tvarka. Regioninio viešojo vandens tiekėjo veiklos plane turi būti numatytos garantiniu laikotarpiu faktiškai atliktos investicijos, kurios nebuvo numatytos Vandens tiekėjo veiklos plane.“

39. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

40. Pakeisti 4 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

41. Pakeisti 5 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

42. Nustatyti, kad šio nutarimo 10 punktu patvirtintas Tvarkos aprašo 7.71 papunktis, 15 punktu patvirtintas Tvarkos aprašo 8.131 papunktis, 20 punktu patvirtintas Tvarkos aprašo 9.71 papunktis, 26 punktu patvirtintas Tvarkos aprašo 13.31 papunktis, 29 punktu patvirtintas Tvarkos aprašo 202 punktas, 32 punktu patvirtintas Tvarkos aprašo 321 punktas, 39 punktu pakeisto 1 priedo eilutė Nr. 31 galioja nuo 2023 m. spalio 1 d.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                  Renatas Pocius

 

Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų,

geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų,

paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo

ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo

taryboje tvarkos aprašo

1 priedas

 

Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo kriterijai

 

Eil. Nr.

Investicijos

Finansinis investicijos pagrindimas

Ekonominis investicijos vertinimas

Finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV)

Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN)

Įmonės finansinio pajėgumo įvertinimas

Investicijos nauda (IN)**

Įtaka reguliuojamoms kainoms

Kiti socialiniai-ekonominiai ir sistemos saugumo aspektai

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

1.

Investicijos, skirtos pagal Vyriausybės patvirtintą priemonių įgyvendinimo planą Nacionalinėje energetikos nepriklausomybės strategijoje nustatytiems energetikos prioritetams įgyvendinti, Nacionalinei šilumos ūkio plėtros programai įgyvendinti, paminėtos galiojančiuose teisės aktuose, kaip privalomos atlikti šilumos tiekėjams, nepriklausomiems šilumos gamintojams, sistemų saugumui ir tiekimo patikimumui užtikrinti bei esamos sistemos atnaujinimui, šilumos vartotojų prijungimui

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV.*

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN.*

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams ir šilumos įmonei (IN)**.

Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

2.

Investicijos, skirtos įgyvendinti Vandenų srities plėtros programoje/plane nustatytiems tikslams įgyvendinti pagal Aplinkos ministro ir Žemės Ūkio ministro patvirtintą veiksmų planą ir kituose teisės aktuose nurodytos, kaip privalomos vandens įmonėms infrastruktūros plėtrai, renovacijai, saugumui ir patikimumui užtikrinti, vartotojų ir abonentų prijungimui prie centralizuotos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros, atitinkančios aplinkos apsaugos, sveikatos apsaugos reikalavimus.

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV.*

 

 

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN.*

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir vandens įmonei (IN)**.

Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

3.

Investicijos, skirtos šilumos, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo sistemų plėtrai, naujų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo vartotojų ir abonentų prijungimui (neapima naujų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo vartotojų ir abonentų prijungimo centralizuoto geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo zonose investicijų)

FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui***.

FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma***.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir šilumos įmonei, vandens įmonei (IN)**.

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams.

Nevertinama.

31.

Investicijos, skirtos atliekinę šilumą generuojančių asmenų prijungimui prie šilumos perdavimo tinklų.

FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui***.

FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma***.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir šilumos įmonei, vandens įmonei (IN)**.

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams.

Nevertinama.

4.

Investicijos, skirtos esamų šilumos, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo sistemų efektyvumo didinimui modernizuojant sistemas.

FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui***.

FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma***.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir šilumos įmonei, vandens įmonei (IN)**.

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

5.

Reguliuojamų NŠG, kurie neužtikrina šilumos generavimo šaltinių galios rezervo, investicijos.

Nevertinama.

Nevertinama.

Nevertinama.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams ir šilumos įmonei (IN)**

Neturi didinti kainos esamiems šilumos vartotojams.

Nevertinama.

6.

Su energetikos inovacijų, atitinkančių Bandomosios aplinkos apraše inovacijai nustatytus kriterijus, diegimu susiję investiciniai projektai, kurie pretenduoja į dalies investicinių išlaidų finansavimą iš reguliuojamų šilumos kainų.

 

FGDV be iš reguliuojamų šilumos kainų finansuotos investicinių išlaidų dalies turi būti neigiama

 

FGDV su iš reguliuojamų šilumos kainų finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti didesnė arba lygi nuliui.

 

FVGN be iš reguliuojamų šilumos kainų finansuotos investicinių išlaidų dalies turi būti mažesnė, nei šilumos įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

 

FVGN su iš reguliuojamų šilumos kainų finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti ne mažesnė, nei šilumos įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

(IN)** su iš reguliuojamų šilumos kainų finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti didesnė arba lygi nuliui****.

Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

7.

Tvarkos aprašo 113.1.  punkte nurodyti investiciniai projektai, kurie pretenduoja į dalies investicinių išlaidų finansavimą iš reguliuojamų šilumos, geriamojo vandens, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų tiekimo kainų.

FGDV yra didesnė arba lygi nuliui*****.

 

FVGN yra ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma*****.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir šilumos įmonei, vandens įmonei (IN)*****.

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams*****.

Nevertinama.

 

* Netaikoma Šilumos įmonių, Vandens įmonių investicijoms, kurios paminėtos Tvarkos aprašo 6.1.1.2, 6.1.1.3, 6.1.2 papunkčiuose.

** Skaičiuojama 471 punkte nurodytoms investicijoms. 471 punkte nenurodytoms investicijoms skaičiuojama tik tuo atveju, kai investicijos derinimo metu reikia nuspręsti ar derinti investiciją ar investicijos alternatyvą. Derinama ta investicija ar investicijos alternatyva, kurios IN yra didesnis.

*** Netaikoma Šilumos įmonių, Vandens įmonių investicijoms, kurios paminėtos Tvarkos aprašo 6.1.2 papunktyje.

**** IN gali būti mažesnė už nulį tik Tvarkos aprašo 471.3 papunktyje nurodytu atveju.

***** Netaikoma Šilumos įmonių 36.1, 36.2 (tik teisės aktuose nustatytai plėtrai įgyvendinti) arba 36.3 papunkčiuose, Vandens įmonių nurodytoms Tvarkos aprašo 37.1, 37.2 (tik teisės aktuose nustatytai plėtrai įgyvendinti) arba 37.3 papunkčiuose nurodytoms investicijoms.

 

____________________________