UŽIMTUMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PETICIJŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. rugpjūčio 29 d. Nr. V-167
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo 21 straipsnio 2 dalimi, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. A1-306 „Dėl Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.4.3 papunkčiu:
1. Tvirtinu Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos peticijų komisijos sudarymo ir peticijų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Įpareigoju Teisės skyrių teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos direktoriaus
2023 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymu Nr. V-167
UŽIMTUMO TARNYBOS prie LIETUVOS RESPUBLIKOS Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PETICIJŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos peticijų komisijos sudarymo ir peticijų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) peticijų komisijos (toliau – Peticijų komisija) sudarymo tvarką, kompetenciją, teises ir pareigas, darbo organizavimo, kreipimosi ir peticijų nagrinėjimo tvarką.
2. Peticijų komisija yra Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu sudaryta nenuolatinė komisija, kuri sudaroma kiekvienam konkrečiam kreipimuisi nagrinėti ir sprendžia kreipimosi į Užimtumo tarnybą pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, jas nagrinėja ir pateikia išvadas dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka.
3. Peticijų komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Peticijų konstituciniu įstatymu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais, turi šių teisės aktų pagrindu suteiktas teises.
4. Peticijų komisija nenagrinėja skundų, pareiškimų ir pasiūlymų, kurių nagrinėjimo tvarką nustato kiti įstatymai ir teisės aktai.
II SKYRIUS
PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS
6. Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu kiekvieno Užimtumo tarnyboje gauto ir Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) registruoto kreipimosi nagrinėjimui sudaroma Peticijų komisija. Peticijų komisiją sudaro ne mažiau kaip 3 nariai, iš kurių bent vienas narys skiriamas iš to Užimtumo tarnybos administracijos padalinio, kurio kompetencijai priskiriamas kreipimesi prašomo priimti, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios Užimtumo tarnybos norminio teisės akto rengimas, ir bent vienas narys skiriamas iš Teisės skyriaus.
7. Peticijų komisijai vadovauja pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Peticijų komisijos pirmininkas (jo nesant – pirmininko pavaduotojas) šaukia Peticijų komisijos posėdžius ir jiems vadovauja, rūpinasi reikalingų dokumentų ir medžiagos parengimu, duoda Peticijų komisijos nariams pavedimus, palaiko bendrą tvarką ir konstruktyvų Peticijų komisijos narių dalyvavimą posėdžiuose.
8. Pagrindinė Peticijų komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Posėdžiai gali būti organizuojami gyvai arba nuotoliniu būdu, naudojant informacines bei elektroninių ryšių technologijas (per vaizdo konferencijas, telekonferencijas).
9. Peticijų komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Peticijų komisijos narių.
10. Peticijų komisijos sprendimai, išvados priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma ir įforminami protokolu. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Peticijų komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas. Protokolą pasirašo visi Peticijų komisijos nariai.
III SKYRIUS
KREIPIMOSI NAGRINĖJIMAS
11. Kreipimasis (pavyzdinė forma pateikta Aprašo priede) Užimtumo tarnybai gali būti pateikiamas raštu tiesiogiai, paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, laikantis Peticijų konstitucinio įstatymo 8 straipsnyje nustatytų reikalavimų.
12. Užimtumo tarnyboje gautas kreipimasis, kuris teikiamas pagal Peticijų konstitucinį įstatymą, registruojamas DVS ir perduodamas Užimtumo tarnybos direktoriui įrašyti rezoliuciją dėl Peticijų komisijos sudarymo. Apie kreipimosi užregistravimą DVS pareiškėjui ar jo atstovui pranešama Peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
13. Peticijų komisija patikrina, ar kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Užimtumo tarnybos kompetencijai. Jeigu kreipimąsi turi nagrinėti kita institucija, atliekami Peticijų konstitucinio įstatymo 11 straipsnyje nustatyti veiksmai dėl kreipimosi persiuntimo atitinkamai institucijai.
14. Peticijų komisijos sprendimu kreipimasis paliekamas nenagrinėtu, nustačius Peticijų konstitucinio įstatymo 10 straipsnyje nurodytus atvejus.
15. Peticijų Komisija patikrina kreipimosi atitiktį Peticijų konstitucinio įstatymo 8 straipsnyje nustatytiems reikalavimams. Jei kreipimasis neatitinka šių reikalavimų, pareiškėjas ar jo atstovas informuojamas apie nustatytus trūkumus ir terminą jiems pašalinti. Jeigu pareiškėjas ar jo atstovas nepašalina nurodytų trūkumų per nustatytą terminą, kreipimasis toliau nenagrinėjamas.
16. Peticijų komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Užimtumo tarnybos kompetencijai, sprendžia klausimą dėl kreipimosi pripažinimo peticija.
17. Kreipimosi vertinimo, pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimus Peticijų komisija sprendžia Peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
18. Pripažinusi kreipimąsi peticija, Peticijų komisija tame pačiame posėdyje išsprendžia peticijos priėmimo nagrinėti klausimą, taip pat nustato peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paskelbia Užimtumo tarnybos interneto svetainėje. Nepripažinus kreipimosi peticija, atliekami Peticijų konstituciniame įstatyme nurodyti veiksmai.
19. Pareiškėjui ar jo atstovui atsiėmus kreipimąsi, kreipimosi vertinimo ar peticijos nagrinėjimo procedūros nutraukiamos Peticijų komisijos sprendimu. Tokiu atveju visa Užimtumo tarnybos interneto svetainėje paskelbta informacija apie kreipimąsi yra pašalinama. Jeigu Peticijų komisija savo sprendimu pripažįsta peticijos svarbą ir tęsia peticijos nagrinėjimą, informacija Užimtumo tarnybos svetainėje skelbiama.
IV SKYRIUS
KREIPIMOSI NEPRIPAŽINIMO PETICIJA IR ATSISAKYMO PRIIMTI PETICIJĄ NAGRINĖTI APSKUNDIMAS
20. Pareiškėjas ar jo atstovas, vadovaudamiesi Peticijų konstitucinio įstatymo 13 straipsnio nustatyta tvarka, gali apskųsti Peticijų komisijos sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti Užimtumo tarnybai. Skunde turi būti nurodyti Peticijų konstitucinio įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje nurodyti duomenys. Skundas gali būti teikiamas šio Aprašo 11 punkte nurodytais būdais.
21. Užimtumo tarnybos direktorius skundą paveda nagrinėti Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, (toliau kartu – darbuotojai) arba jų grupei. Skundas negali būti perduotas nagrinėti darbuotojui, dalyvavusiam Peticijų komisijoje, kurios sprendimas yra skundžiamas. Skundas išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos.
22. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija, peticija perduodama Peticijų komisijai spręsti dėl jos priėmimo nagrinėti. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą priimti peticiją nagrinėti, peticija perduodama Peticijų komisijai nagrinėti.
V SKYRIUS
PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS
24. Peticijų komisija, nagrinėdama peticiją, vadovaujasi Peticijų konstitucinio įstatymo 17 straipsnyje nustatytais principais ir šio įstatymo 18 straipsnyje nustatyta tvarka ir terminais.
25. Peticijų komisija peticiją išnagrinėja Peticijų komisijos paskirto posėdžio metu ir Užimtumo tarnybos direktoriui teikia vieną iš Peticijų konstitucinio įstatymo 18 straipsnio 4 dalyje nurodytų išvadų.
26. Peticijų komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas ir (ar) jo atstovas. Jie gali išdėstyti savo reikalavimus, atsakyti į Peticijų komisijos narių klausimus.
27. Peticijų komisija, išnagrinėjusi peticiją, teikia Užimtumo tarnybos direktoriui išvadą dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo.
28. Galutinį ir neskundžiamą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo priima Užimtumo tarnybos direktorius. Priimant šį sprendimą, atsižvelgiama į Peticijų komisijos išvadą, tačiau ja vadovautis neprivaloma. Apie priimtą galutinį sprendimą per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti pranešama pareiškėjui (ar jo atstovui) ir apie tai paskelbiama Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.
29. Sprendimas visiškai ar iš dalies tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, kai reikia priimti, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios norminį teisės aktą, įgyvendinamas įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių teisėkūrą, nustatyta tvarka, parengiant teisės akto projektą.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Apie Peticijų komisijos priimtus sprendimus, išvadas pareiškėjas ar jo atstovas yra informuojami Peticijų konstitucinio įstatymo nustatytais atvejais, tvarka ir terminais.
31. Siekiant viešinti Peticijų komisijos veiklą, Užimtumo tarnybos interneto svetainėje skelbiama Peticijų komisijos veiklos ir kita informacija, nurodyta Peticijų konstitucinio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje ir šiame Apraše. Ši informacija viešinama ne ilgiau nei numatyta Peticijų konstitucinio įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje, užtikrinant asmens duomenų apsaugą.
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministerijos
peticijų komisijos sudarymo ir
peticijų nagrinėjimo
tvarkos aprašo priedas
(Pavyzdinė kreipimosi forma)
___________________________________________________________________________
(pareiškėjo vardas ir pavardė, asmens kodas)
(jeigu kreipimąsi pateikia asmenų grupė, šioje vietoje nurodomi bent vieno pareiškėjo duomenys, o kitų asmenų duomenys, įskaitant ir kontaktinius, gali būti nurodomi kreipimosi pabaigoje prie jų parašų)
___________________________________________________________________________
(pareiškėjo atstovo (jeigu jis yra) vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(pareiškėjo ir (ar) atstovo kontaktiniai duomenys (adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas, telefono numeris), kuriais turi būti siunčiama informacija, susijusi su priimtais sprendimais dėl kreipimosi (peticijos)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(atstovavimo pagrindas, jei atstovas įgaliotas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka, ir atstovui suteiktos teisės, jeigu jam suteikiamos ne visos Lietuvos Respublikos peticijų konstituciniame įstatyme numatytos pareiškėjo teisės)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
KREIPIMASIS
____________________
(surašymo data ir vieta)
Prašau šį kreipimąsi pripažinti peticija.
Visai visuomenei ar jos daliai svarbus klausimas, kurį prašoma ar siūloma spręsti:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
Kreipimosi pateikimo priežastys ir tikslai:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
Prašymas ar siūlymas priimti, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios norminį teisės aktą:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
Kita svarbi informacija:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
1. Prašymą ar siūlymą pagrindžiantys dokumentai ar jų kopijos;
2. Norminio teisės akto projektas;
3. Kita su kreipimusi susijusi medžiaga:
4. Atstovavimą patvirtinantis dokumentas (pateikti privaloma, jei kreipimąsi pasirašo pareiškėjo atstovas įgaliotas Civilinio kodekso nustatyta tvarka).
______________________ _________________________________
(pareiškėjo arba jo atstovo parašas) (pareiškėjo arba jo atstovo vardas ir pavardė)