izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SVEIKATINIMO PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 22 d. Nr. M-906

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi ir 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, įgyvendindamas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 6 d. sprendimą Nr. T- 204 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės pelno nesiekiančių juridinių asmenų projektų ir (ar) programų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatinimo projektų finansavimo konkurso nuostatus, patvirtintus Šiaulių miesto savivaldybės mero 2023 m. rugsėjo 19 d. potvarkio Nr. M-891 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatinimo projektų finansavimo konkurso nuostatų ir sutarties formos patvirtinimo“ 1.1. papunkčiu, ir siekdamas  užtikrinti  efektyvų  Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą ir finansinės atskaitomybės teisingumą: 

1. T v i r t i n u Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatinimo projektų vertinimo komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. vasario 24 d. įsakymą Nr. A-306 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatinimo projektų vertinimo komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Artūras Visockas

 

 


 

 

PATVIRTINTA

 

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2023 m.              d. potvarkiu Nr. M-

 

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SVEIKATINIMO PROJEKTŲ VERTINIMO  KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatinimo projektų (toliau – SP) vertinimo komisijos veiklos nuostatai (toliau – Komisijos nuostatai) reglamentuoja sveikatinimo projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) uždavinius, funkcijas, teises, pareigas ir darbo organizavimą.

2. Komisija  savo  veikloje  vadovaujasi  Lietuvos Respublikos  Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimais, Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos SP finansavimo konkurso nuostatais (toliau –Nuostatai), kitais teisės aktais ir šiais Komisijos nuostatais.

3. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas, pirmininko pavaduotojas, sekretorius ir ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai, į kuriuos deleguojama ne mažiau kaip po vieną atstovą iš Savivaldybės administracijos, Savivaldybės visuomenės sveikatos biuro ir nevyriausybinių organizacijų. Komisijos pirmininku ir sekretoriumi skiriami Savivaldybės administracijos atstovai, o pirmininko pavaduotoju - vienas iš Komisijos narių. Komisijos techninį organizacinį darbą atlieka jos sekretorius.

4. Komisijos nariai, vertina SP vadovaudamiesi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais bei SP vertinimo anketoje nustatytais vertinimo kriterijais, nurodytais Nuostatų 2 priede.

 

 

 

II SKYRIUS

 

KOMISIJOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

 

5. Komisijos uždavinys – pateikti rekomendacijas Savivaldybės merui dėl dalinai finansuojamų SP sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam SP vykdyti.

6. Komisija atlieka šias funkcijas:

6.1. analizuoja SP finansavimo konkursui teikiamas paraiškas;

6.2. vertina paraiškas vadovaudamasi Nuostatais ir kriterijais, nurodytais Nuostatų 2 priede, ir priima argumentuotą sprendimą dėl siūlymo finansuoti ar nefinansuoti SP.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

7. Komisijos nariai turi teisę:

7.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius ir  kitą su SP vertinimu susijusią reikalingą informaciją;

7.2. susipažinti su svarstyti pateiktais SP, jų vertinimo dokumentais. Komisijos narys, norėdamas gauti papildomos informacijos apie konkretų SP, žodžiu, el. paštu ar raštu kreipiasi į Komisijos sekretorių su prašymu;

7.3. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų SP ir lėšų paskirstymo.

8. Komisijos narys įsipareigoja:

8.1. analizuoti, vertinti ir teikti siūlymus dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo  SP vadovaujantis Nuostatų reikalavimais ir SP vertinimo anketoje nustatytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 2 priedas);

8.2. prieš pradėdamas eiti Komisijos nario pareigas pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą (Komisijos nuostatų 1 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (Komisijos Nuostatų 2 priedas);

8.3. nusišalinti nuo SP vertinimo, jeigu su pareiškėju yra susijęs giminystės ar svainystės ryšiais, yra SP juridinio asmens steigėjas ar narys, darbuotojas, valdymo organo narys arba suinteresuotas vertinimo rezultatais. Jeigu Komisijos narys nenusišalina nuo SP vertinimo, teisę jį nušalinti turi Komisijos pirmininkas. Į Komisijos posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą. Nusišalinus Komisijos pirmininkui, Komisijos pirmininko pareigas toliau eina Komisijos pirmininko pavaduotojas.

 

 

 

IV SKYRIUS

 

KOMISIJOS  DARBO ORGANIZAVIMAS

 

 

9. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

10. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas, jam nesant – pirmininko pavaduotojas.

11. Komisijos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas.

12. Komisijos sekretorius:

12.1. atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą, užpildydamas paraiškos administracinės atitikties vertinimo formą (Nuostatų 3 priedas), ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienas nuo nustatytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

12.1.1. paraiška pateikta iki skelbime nurodytos datos;

12.1.2. paraiška atitinka konkurso Nuostatų 18-21 punktuose nustatytus reikalavimus;

12.1.3. paraiškos teikėjas patenka į subjektų, nurodytų Nuostatų 3 punkte grupę;

12.1.4. paraiškos teikėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš Savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;

12.1.5. nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 13 punkte;

12.1.6. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal konkurso reikalavimus. Jeigu su paraiška nepateikti visi konkurso skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba paraiška pateikta nesilaikant konkurso sąlygose nustatytų administracinių reikalavimų ir yra galimybė pašalinti trūkumus, Komisijos sekretorius paraiškoje nurodytu projekto paraiškos teikėjo elektroninio pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 (trijų) darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios Nuostatuose nustatytų formalių reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos Komisijai kokybiniam vertinimui;

12.2. techniškai aptarnauja Komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

12.3. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytus konfidencialumo pasižadėjimus, nešališkumo deklaracijas;

12.4. per 3 (tris) darbo dienas nuo paskutinės paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu el. paštu išsiunčia pranešimą paraiškos teikėjams, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą yra atmetamos, nurodydamas atmetimo priežastis:

12.4.1. paraiška pateikta pasibaigus galutiniam jos pateikimo terminui;

12.4.2. paraišką pateikė paraiškos teikėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę pagal Nuostatų 3 punkto reikalavimus;

12.4.3paraiška pateikta nesilaikant nustatytos paraiškos pildymo tvarkos pagal nustatytą formą (Nuostatų 1 priedas);

12.4.4. paraiškos teikėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų, patikslinimų pagal Nuostatų 23 punkto reikalavimus;

12.4.5. yra Nuostatų 13 punkte nurodytos aplinkybės;

12.5. ne vėliau kaip per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos pateikia paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, Komisijai kokybiniam vertinimui;

12.6. jeigu SP paraiškos vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos SP vertinimui, Komisijos pirmininko pavedimu, paraiškoje nurodytu el. paštu, paprašo pareiškėjo paaiškinti ar patikslinti pateiktą paraišką per 3 (tris) darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos, renka paaiškinimus, patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

12.7. apibendrina Komisijos narių užpildytas paraiškų vertinimo anketas apskaičiuodamas skirtų balų vidurkį. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami. Lėšos SP finansuoti apskaičiuojamos taikant matematinę proporciją. Gauta lėšų suma apvalinama
iki artimiausių šimtų;

12.8. informuoja pareiškėjus el. paštu apie Komisijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

12.9. rengia Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl lėšų skyrimo SP finansuoti;

12.10. el. paštu išsiunčia pareiškėjui pranešimą su Savivaldybės mero potvarkiu ir kvietimą sudaryti sutartį;

12.11. rengia sutarties SP įgyvendinti projektą;

12.12. privalo saugoti, neatskleisti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją.

13. Komisijos narys (-iai):

13.1. jeigu SP paraiškos vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos SP vertinimui, informuoja apie tai Komisijos pirmininką;

13.2. siūlo SP skirti lėšas ar neskirti lėšų, nurodydamas lėšų neskyrimo ar atmetimo priežastis, vadovaudamasis Nuostatų reikalavimais, Komisijos nuostatais ir SP vertinimo anketoje nustatytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 2 priedas);

13.3. ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo paraiškų perdavimo Komisijos nariams dienos raštu įvertina SP, atskirai pildydamas SP vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), skiria balus už kiekvieną nurodytą kriterijų SP vertinimo anketoje, nurodydamas SP privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl siūlymo finansuoti SP, siūlymus dėl atskirų SP veiklų, išlaidų nefinansavimo.

14. Jeigu, apibendrinus SP vertinimo rezultatus matoma, kad skiriama lėšų suma (apskaičiavus taikant matematinę proporciją, skiriamą sumą apvalinant iki artimiausių šimtų) mažesnė nei nurodyta paraiškoje, pareiškėjas turi teisę sumažinti SP įgyvendinimo darbų mastą, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio:

14.1. prieš sudarant sutartį, Komisijos sekretorius el. paštu informuoja paraiškos teikėją apie jam skirtų lėšų dydį ir nurodo per 3 (tris) darbo dienas patikslinti SP išlaidų sąmatą ir SP priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą (Nuostatų 4 priedas);

14.2. pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo pranešimo, nurodyto Nuostatų 34.1. papunktyje gavimo, turi patikslinti sąmatą bei SP veiklų įgyvendinimo planą, aiškiai nustatydamas įgyvendinant SP privalomus atlikti darbus, patvirtinti, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant SP numatytus tikslus, ir patikslintus sąmatą ir SP įgyvendinimo planą (Nuostatų 4 priedas) pateikti Komisijos sekretoriui;

14.3. Komisijos sekretorius, gavęs paraiškos teikėjo patikslintus dokumentus, ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo patikslintų paraiškų iš Komisijos sekretoriaus gavimo dienos;

14.4. Komisija ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas po patikslintų paraiškų įvertinimo, posėdyje įvertina paraiškos teikėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria paraiškos teikėjų suplanuotoms lėšoms bei jų veikloms pagal atitinkamam SP įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;

14.5. paraiškos teikėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems paraiškos teikėjų dokumentams, Komisijos siūlymas dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti neteka galios.

15. Paraiškas vertina kiekvienas vertinimo Komisijos narys atskirai pildydamas SP vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas). Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Maksimalus balų skaičius, kurį SP paraiškai gali skirti vienas Komisijos narys – 100. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami, apskaičiuojami skirtų balų vidurkiai. Lėšos SP finansuoti apskaičiuojamos taikant matematinę proporciją. Gauta lėšų suma apvalinama iki artimiausių šimtų.

16. Galimybę būti finansuojamais turi SP, kurie surinko daugiausia Komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų. SP, surinkę mažiau kaip 60 balų, nefinansuojami. SP, surinkę 60 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl Savivaldybės biudžeto lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių SP sąrašą. SP  iš rezervinių SP sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio SP buvo paskirtas finansavimas, nesudarė sutarties per Nuostatų 40 punkte numatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar nutraukus sutartį grąžino nepanaudotas lėšas.

17. Pasiūlymus dėl finansuojamų SP sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam SP vykdyti Komisija protokoliniu sprendimu pateikia Savivaldybės merui: Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į Komisijos rekomendaciją per 7 (septynias) darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo SP, kuris įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu.

18. Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl finansuojamų SP sąrašo, nurodant kiekvienam SP skiriamų lėšų sumą, rengia Komisijos sekretorius.  Komisijos sekretorius el. paštu išsiunčia pareiškėjui pranešimą su Savivaldybės mero potvarkiu ir kvietimą sudaryti sutartį.

19. Paraiškos teikėjui nesudarius sutarties per Nuostatų 40 punkte numatytą terminą ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, Komisijos siūlymu ir Savivaldybės mero potvarkiu lėšos eilės tvarka gali būti skiriamos SP, esantiems rezervinių SP sąraše. Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti paraiškos teikėjo iš rezervinių SP sąrašo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus.

20. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai.

21. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

22. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos el. paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 (vieną) darbo dieną, rezultatais, juos įforminant el. posėdžio protokolu.

23. Komisijos posėdžiai rengiami pagal poreikį.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Komisija nevykdo finansinės veiklos.

25. Komisija dirba visuomeniniais pagrindais.

26. Komisijos nuostatai keičiami ar papildomi, ar naikinami Savivaldybės  mero potvarkiu.

27. Komisija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų ryšiams palaikyti duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) paraiškos teikėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais.

28. Tai, kas nereglamentuota šiuose Komisijos nuostatuose, sprendžiama Nuostatų ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_____________________________________