LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PLANO IR NACIONALINIŲ STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 24 d. Nr. A1-90

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, patvirtinimo“, 6.2.3 papunkčiu, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 119 punktu bei 177.2 papunkčiu ir Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-341 „Dėl Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo taisyklių patvirtinimo“, 54 punktu:

1. T v i r t i n u:

1.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą (pridedama).

1.2. Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                  Algimanta Pabedinskienė

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros 2014 m.

spalio 31 d. raštu Nr. SB-2014-00460

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2014 m. gruodžio 19 d. raštu Nr. (24.39)-5K-1425025-6K-1409879

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. sausio 14 d. raštu Nr. (24.39)-5K-1425025-6K-1500296

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. sausio 28 d. raštu Nr. (24.39)-5K-1425025-6K-1500983

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros 2015 m. sausio 30 d. raštu Nr. SB-2015-00063

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. vasario 10 d. raštu Nr. ((24.39)-5K-1502540)-6K-1501375

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. vasario 13 d. raštu Nr. (24.39)-5K-1425025-6K-1501455


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2015 m. vasario 24 d. įsakymu

Nr. A1- 90

 

2014−2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS

 

I SKYRIUS

2014−2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS (TOLIAU – VEIKSMŲ PROGRAMA) 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMASĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS (TOLIAU – PRIEMONĖS)

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖ

NR. 07.3.1-ESFA-V-401 „BEDARBIŲ INTEGRACIJA Į DARBO RINKĄ“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos: aktyvios darbo rinkos politikos (toliau – ADRP) priemonių įgyvendinimas (profesinis mokymas ir neformalusis švietimas, konsultavimas ir profesinis orientavimas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant, darbo rotacija, parama bedarbių teritoriniam judumui, kitos bedarbių užimtumo gebėjimus ir galimybes didinančios ADRP priemonės).

1.4. Galimas pareiškėjas: Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

1.5. Galimi partneriai: teritorinės darbo biržos

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

 

4.  Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

 

5.  Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš Europos Sąjungos (toliau – ES) ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi

 

6.  Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas 

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.B.027

„Dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklis skaičiuojamas nuo bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius)

Procentai

35

35

R.B.026

„Dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose įgijo kvalifikaciją“ (rodiklis skaičiuojamas nuo bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius)

Procentai

42

42

R.B.034

„Dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklis skaičiuojamas nuo vyresnių negu 54 metų asmenų, kurie yra bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, arba neaktyvūs, nesimokantys asmenys, dalyvavę ESF veiklose)

Procentai

35

35

R.B.033

„Dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose įgijo kvalifikaciją“ (rodiklis skaičiuojamas nuo vyresnių negu 54 metų asmenų, kurie yra bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, arba neaktyvūs, nesimokantys asmenys, dalyvavę ESF veiklose)

Procentai

42

42

P.B.001

„Bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose“

Skaičius

19 250

55 000

P.B.002

„Bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose, iš kurių: ilgalaikiai bedarbiai“

Skaičius

7 650

25 500

P.B.008

„Vyresni negu 54 metų asmenys, kurie yra bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, arba neaktyvūs nesimokantys asmenys, dalyvavę ESF veiklose“

Skaičius

10 500

30 000

 

7.  Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

118 035 205

34 239 832

 

 

 

 

 

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

5 997 956

2 443 356

 

 

 

 

 

3. Iš viso

124 033 161

36 683 188

 

 

 

 

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖ

NR. 07.3.1-ESFA-V-402 „NEĮGALIŲJŲ PROFESINĖ REABILITACIJA“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1.   Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2.   Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ įgyvendinimo.

1.3.   Remiamos veiklos: profesinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems teikimas.

1.4.   Galimas pareiškėjas: Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

1.5.   Galimi partneriai:

1.5.1.                      teritorinės darbo biržos;

1.5.2.                      Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

 

4.  Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

 

5.  Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.350

„Neįgalieji, kurie sėkmingai baigė ESF remiamas profesinės reabilitacijos programas“

Procentai

92

92

R.N.401

„Neįgalieji, kurie sėkmingai baigę profesinės reabilitacijos programą pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Procentai

50

55

P.S.350

„Neįgalieji, dalyvavę ESF remiamoje profesinės reabilitacijos programoje“

Skaičius

2400

5000

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

8 398 980

 

3 243 744

3 243 744

 

 

 

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

8 978 220

 

 

 

 

 

 

3. Iš viso

17 377 200

 

3 243 744

3 243 744

 

 

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖ

NR. 07.3.2-ESFA-V-403 „LIETUVOS DARBO BIRŽOS ADMINISTRACINIŲ GEBĖJIMŲ UGDYMAS“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.                      Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiklos tobulinimas: darbuotojų specialiųjų gebėjimų tobulinimas; naujų paslaugų kūrimas ir jau teikiamų paslaugų tobulinimas; aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo stebėsena, jų tinkamumo ir efektyvumo vertinimas ir tobulinimas, kitos Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiklos ir paslaugų kokybę gerinančios priemonės;

1.3.2.                      Jaunimo garantijų įgyvendinimo stebėsenos sistemos sukūrimas;

1.3.3.                      Europos užimtumo tarnybos (EURES) veiklos užtikrinimas Lietuvoje: parama veiklos valdymo tobulinimui, darbuotojų kompetencijos tobulinimui, paslaugų kokybės gerinimui ir paslaugų teikimui.

1.4. Galimas pareiškėjas: Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1.                      teritorinės darbo biržos;

1.5.2.                      Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

 

4.  Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

 

5.  Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi

 

6.  Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.351

„Laisvos darbo vietos užpildymo vidutinė trukmė“

Darbo dienų skaičius

11,3

8,7

R.S.352

„Lietuvos darbo biržos darbuotojai, kurie po dalyvavimo ESF veiklose įgijo kvalifikaciją“

Procentai

98

98

R.S.353

„Sukurta ir įgyvendinama ADRP ir tvaraus įdarbinimo stebėsenos ir vertinimo sistema“

Skaičius

1

1

P.S.351

„Lietuvos darbo biržos darbuotojai, dalyvavę ESF veiklose“

Skaičius

400

1200

P.N.402

„Sukurtas ir naudojamas Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis“

Skaičius

1

1

 

7.  Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

2 316 960

 

 

 

 

 

 

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

 

 

 

 

 

 

 

3. Iš viso

2 316 960

 

 

 

 

 

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖ

NR. 07.4.1-ESFA-V-404 „JAUNIMO UŽIMTUMO DIDINIMAS“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1.   Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis.

1.2.   Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Sumažinti nedirbančio, nesimokančio ir mokymuose nedalyvaujančio 15–29 m. amžiaus jaunimo skaičių“ įgyvendinimo.

1.3.   Remiamos veiklos:

1.3.1.   ankstyvos intervencijos ir jaunimo aktyvinimo paslaugos (pirminė intervencija): papildomų gebėjimų ir kompetencijų ugdymo priemonės (verslumo, projektų valdymo, IT žinių tobulinimo ir pan.); psichologinės socialinės reabilitacijos priemonės; minimalios priežiūros paslaugos; pagalbos pažįstant save paslaugos; socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos; motyvavimo paslaugos; informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos; tarpininkavimo su švietimo įstaigomis paslaugos; savanorystės vietos paieškos paslaugos; savanoriškos veiklos atlikimo organizavimas; mokymai savanoriškos veiklos metu; mentorystės paslaugos savanoriškos veiklos metu ir kitos veiklos pagal individualius veiklos planus;

1.3.2.   integraciją į darbo rinką skatinančios priemonės (antrinė intervencija): bedarbių profesinis mokymas; darbo įgūdžių įgijimo rėmimas; įdarbinimas subsidijuojant; darbo rotacija; teritorinis judumas; savanoriška praktika; darbo įgūdžių įgijimas pagal dvišalę darbo įgūdžių įgijimo sutartį ir kitos veiklos pagal individualius veiklos planus.

1.4.   Galimas pareiškėjas: Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

1.5.   Galimi partneriai:

1.5.1.   Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

1.5.2.   teritorinės darbo biržos;

1.5.3.   nevyriausybinės organizacijos;

1.5.4.   savivaldybės

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

 

4.  Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

 

5.   Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi

 

6.  Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.B.101

„Bedarbiai dalyviai, kurie baigė dalyvauti JUI remiamoje intervencijoje“

Procentai

75

75

R.B.102

„Bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo pasiūlymą dėl darbo, tolesnio mokymosi, gamybinės praktikos ar stažuotės“

Procentai

50

50

R.B.103

„Bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą pradėjo mokytis, įgijo kvalifikaciją arba pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Procentai

50

50

R.B.104

„Ilgalaikiai bedarbiai dalyviai, kurie baigė dalyvauti JUI remiamoje intervencijoje“

Procentai

50

50

R.B.105

„Ilgalaikiai bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo pasiūlymą dėl darbo, tolesnio mokymosi, gamybinės praktikos ar stažuotės“

Procentai

32

32

R.B.106

„Ilgalaikiai bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą pradėjo mokytis, įgijo kvalifikaciją arba pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Procentai

26

26

R.B.107

„Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigė dalyvauti JUI remiamoje intervencijoje“

Procentai

35

35

R.B.108

„Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo pasiūlymą dėl darbo, tolesnio mokymosi, gamybinės praktikos ar stažuotės“

Procentai

30

30

R.B.109

„Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigę dalyvavimą pradėjo mokytis, įgijo kvalifikaciją arba pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Procentai

10

10

R.B.110

„Dalyviai, kurie baigę dalyvavimą po šešių mėnesių tęsia mokymąsi, dalyvauja kvalifikaciją suteikiančiose mokymo programose, atlieka gamybinę praktiką ar stažuotę“

Procentai

16

16

R.B.111

„Dalyviai, kurie baigę dalyvavimą po šešių mėnesių dirba, įskaitant savarankišką darbą“

Procentai

44

44

R.B.112

„Dalyviai, kurie baigę dalyvavimą po šešių mėnesių savarankiškai dirba“

Procentai

9

9

P.S.357

„15–29 metų nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys asmenys, dalyvavę JUI remiamoje intervencijoje“

Skaičius

35 000

35 000

P.S.359

„15–29 metų nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys asmenys, dalyvavę JUI remiamoje intervencijoje, iš kurių: 25–29 metų asmenys“

Skaičius

8 000

8 000

 

7.  Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

63 565 266

5 608 700

 

 

 

 

 

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

 

 

 

 

 

 

 

3. Iš viso

63 565 266

5 608 700

 

 

 

 

 

 

II SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖ

NR. 08.4.1-ESFA-V-405 „INSTITUCINĖS GLOBOS PERTVARKA“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Didinti bendruomenėje teikiamų paslaugų prieinamumą ir kokybę, plėtoti paslaugas šeimai“ įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.   naujų formų socialinių, sveikatos ir kitų paslaugų, reikalingų įgyvendinti institucinės globos pertvarką (toliau – paslaugų), metodinių dokumentų ir jų teikimo paketų: standartų, šių paslaugų organizavimo ir teikimo modelių aprašų, paslaugų teikimo metodikų, veiklos aprašų (kartu su aprašymų vadovais, architektūriniais sprendimais ir (ar) modeliais tipinėms įstaigoms) parengimas;

1.3.2.   pertvarkomų įstaigų (bandomųjų projektų) gyventojų poreikių vertinimas: poreikių įvertinimo ir vadovų aprašų parengimas; ekspertų, kurie atliks gyventojų poreikių vertinimą, atranka ir komandų sudarymas; ekspertų, kurie atliks gyventojų poreikių vertinimą, mokymai ir metodinės pagalbos jiems teikimas;

1.3.3.     pertvarkomų įstaigų (bandomųjų projektų) gyventojų individualių planų sudarymas pagal įvertintus gyventojų poreikius: individualaus plano parengimo aprašų rengimas; ekspertų, kurie sudarys individualius planus, rengimas; metodinės pagalbos ekspertams teikimas; proceso stebėsena;

1.3.4.     pertvarkomų įstaigų (bandomųjų projektų) darbuotojų kompetencijų ir motyvacijos dirbti bendruomenėje įvertinimas: vertinimo ir įsivertinimo įrankio ir (ar) metodikos parengimas; vertinimo ir įsivertinimo organizavimas; poreikių tobulinti profesinę kompetenciją ir (ar) persikvalifikuoti įsivertinimas ir vertinimas; įstaigos darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo ir (ar) perkvalifikavimo planų rengimas;

1.3.5.     regionų, kuriuose įgyvendinami bandomieji projektai, infrastruktūros planų rengimas: esamos situacijos regione analizė ir galimybių studijos pagal įvertintus pertvarkomų įstaigų gyventojų ir bendruomenėje gyvenančių neįgaliųjų, vaikų, šeimų poreikius; reikiamos infrastruktūros detalizavimas visame regione ir pagal atskiras savivaldybes; pastatų, patalpų įrengimo ir (ar) pritaikymo planų rengimas;

1.3.6.     naujų formų paslaugų pagal ekspertų parengtus standartus, modelius ir kt. diegimas ir teikimas tikslinėms grupėms;

1.3.7.     bendruomeninių paslaugų plėtra ir teikimas tikslinėms grupėms;

1.3.8.     socialinių paslaugų sistemos darbuotojų (pertvarkomų įstaigų, seniūnijų, socialinio darbo organizatorių, savivaldybių administracijų, socialinių paslaugų centrų, pagalbos šeimai tarnybų, dienos centrų, bendruomenės centrų ir nevyriausybinių organizacijų, psichikos sveikatos centrų, sutrikusio vystymosi kūdikių namų, švietimo, kultūros ir kitų įstaigų darbuotojų, globėjų, įtėvių, šeimynų dalyvių) profesinės kompetencijos tobulinimas;

1.3.9.     institucinės globos pertvarkai įgyvendinti reikalingų visuomenės informavimo ir švietimo priemonių vykdymas;

1.3.10.   institucinės globos pertvarkos įgyvendinimo vidiniai ir išoriniai vertinimai, atliekant kokybinius ir kiekybinius tyrimus.

1.4.   Galimas pareiškėjas: Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

1.5.   Galimi partneriai:

1.5.1.     Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

1.5.2.     socialinių paslaugų įstaigos;

1.5.3.     sutrikusio vystymosi kūdikių namai;

1.5.4.     savivaldybių administracijos;

1.5.5.     nevyriausybinės organizacijos

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

 

4.  Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

 

5.  Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai nekeliami

 

6.  Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.369

„Įgyvendintų asmeniui taikomų individualių perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų planų dalis nuo parengtų planų“

Procentai

25

80

R.S.370

„Paslaugų šeimai gavėjai, palankiai vertinantys gaunamų paslaugų kokybę“

Procentai

98

98

R.S.371

„Socialinių paslaugų sistemos darbuotojai, kurie po dalyvavimo ESF veiklose įgijo kvalifikaciją“

Procentai

95

95

P.S.368

„Socialines paslaugas gavę tikslinių grupių asmenys (šeimos)“

Skaičius

400

2 000

P.S.369

„Parengti asmeniui taikomi individualūs perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų planai“

Skaičius

1 700

1 700

P.S.370

„Socialinių paslaugų sistemos darbuotojai, kurie dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo veiklose“

Skaičius

4 000

5 000

 

7.  Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

12 191 359

6 094 052

 

 

 

 

 

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

9 408 570

1 446 778

 

 

 

 

 

3. Iš viso

21 599 929

7 540 830

 

 

 

 

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖ

NR. 08.5.1-ESFA-V-406 „PARAMA NEĮGALIESIEMS SOCIALINĖSE ĮMONĖSE“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Paskatinti socialinį verslumą ir socialinę atsakomybę didinančių iniciatyvų atsiradimą“ įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.   socialinėse įmonėse dirbančių neįgaliųjų įdarbinimo rėmimas, subsidijuojant darbo užmokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų dalį;

1.3.2.   asistento (gestų kalbos vertėjo) įdarbinimas, subsidijuojant išlaidas, susijusias su pagalba, kuri yra būtina neįgaliajam atlikti darbo funkcijas.             

1.4. Galimas pareiškėjas: Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1.   teritorinės darbo biržos;

1.5.2. socialinės įmonės

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

 

4.  Atsakinga institucija

Europos socialinio fondo agentūra

 

5.  Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai nenustatomi

 

6.  Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. pab.

Galutinė reikšmė 2023 m. pab.

R.S.375

„ESF subsidijas gavę socialinių įmonių darbuotojai, kurie išsilaikė darbo vietoje“

Procentai

75

78

P.S.374

„ESF subsidijas gavę socialinių įmonių darbuotojai, priklausantys tikslinėms grupėms“

Skaičius

4 400

5 500

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai:

 

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

35 333 642

 

11 089 132

 

 

 

11 089 132

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

 

 

 

 

 

 

 

3. Iš viso

35 333 642

 

11 089 132

 

 

 

11 089 132

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2015 m. vasario 24 d.

įsakymu Nr. A1- 90

 

NACIONALINIŲ STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS

 

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Sąvokų apibrėžtys

Apskaičiavimo tipas

Skaičiavimo būdas

Duomenų šaltinis

Pasiekimo momentas

Institucija

R.N.401

„Neįgalieji, kurie sėkmingai baigę ESF remiamą profesinės reabilitacijos programą pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

 

Procentai

 

Neįgalieji – asmenys, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų  ir  mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis  (šaltinis: Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas).

 

Taip pat įskaičiuojami asmenys, pirmą kartą besikreipiantys į Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos dėl darbingumo lygio nustatymo, kuriems Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 31 d. įsakyme Nr. A1-302 „Dėl Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo kriterijų aprašo ir Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo bei finansavimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka nustatytas profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis.

 

Profesinės reabilitacijos programą sudaro: profesinių gebėjimų įvertinimas; profesinis orientavimas ir konsultavimas; profesinių gebėjimų atkūrimas arba naujų išugdymas; pagalba įsidarbinant; palaikymas darbo vietoje (šaltinis: Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gegužės 31 d. įsakymas Nr. A1-159 „Dėl Reikalavimų profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančioms įstaigoms aprašo patvirtinimo“).

 

Sėkmingai baigusiais ESF remiamą profesinės reabilitacijos programą laikomi asmenys, kurie po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos gavo profesinės reabilitacijos programos baigimo pažymėjimą.

 

Užimtais gyventojais (dirbančiaisiais) laikomi 15 metų ir vyresni asmenys, dirbantys bet kokį darbą, gaunantys už jį darbo užmokestį pinigais ar išmoką natūra arba turintys pajamų ar pelno (Lietuvos statistikos metraštis, 2013).

 

Savarankiškai dirbantys asmenys – turintys verslą asmenys, kurie dirba vieni arba su partneriu (-iais) ir neturi nuolatinių samdomųjų darbuotojų (šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas: http://zodynas.stat.gov.lt/index/detail.aspx?id=184).

Savarankiškai dirbančiais laikomi ir padedantys šeimos nariai, t. y. asmenys, dirbantys giminaičiui priklausančioje įmonėje (ūkyje), orientuotoje į rinką, ir gyvenantys tame namų ūkyje (šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas: http://zodynas.stat.gov.lt/index/detail.aspx?id=258)

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas pagal formulę:

P/B * 100 proc.

 

 

Pirminiai šaltiniai: profesinės reabilitacijos programos baigimo pažymėjimai (kopijos), darbo, paslaugų (civilinės) ar kitos sutarties kopija arba SODROS duomenų bazės arba darbo biržos duomenų bazės išrašas apie asmens įsidarbinimą, verslo liudijimų, individualios veiklos vykdymo pažymos kopija, VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymos apie žemės valdų dydį kopija.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai

Rodiklis laikomas pasiektu, kai per 4 savaites (28 kalendorines dienas) po sėkmingo ESF remiamos profesinės reabilitacijos programos baigimo asmuo pradeda dirbti ir gauna tai patvirtinantį dokumentą, nurodytą prie pirminių šaltinių

 

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas

 

R.N.401-1

B – bazinis rodiklis (kintamasis): „Asmenys, kurie sėkmingai baigė ESF remiamą profesinės reabilitacijos programą“

Skaičius

 

Sumuojami asmenys, kurie sėkmingai baigė ESF remiamą profesinės reabilitacijos programą.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą

 

 

 

 

R.N.401-2

P – pokyčio rodiklis (kintamasis): „Asmenys, kurie sėkmingai baigę ESF remiamą profesinės reabilitacijos programą pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Skaičius

 

Sumuojami asmenys, kurie sėkmingai baigę ESF remiamą profesinės reabilitacijos programą pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą

 

 

 

 

P.N.402

„Sukurtas ir naudojamas Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis“

Skaičius

Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis – Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos modulis, skirtas rinkti, kaupti ir teikti duomenis apie Jaunimo garantijų iniciatyvos priemonių, finansuojamų Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis, dalyvius, veiklos įgyvendinimą ir rezultatus, reikalingus stebėsenai atlikti, rezultatams analizuoti ir ataskaitoms parengti.

Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis turi atitikti 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1081/2006 (OJ, L 347, 2013 12 20, p. 470–486), Europos Komisijos 2014–2020 m. programavimo periodo stebėsenos ir vertinimo gairių bei kitų Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimą reglamentuojančių dokumentų reikalavimus

Automatiškai apskaičiuojamas

Sumuojami Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos moduliai

Pirminiai šaltiniai:

paslaugų priėmimo ir tinkamumo eksploatuoti aktas, paslaugų teikimo įvykdymo ataskaita (kopijos).

 

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymai

Laikoma, kad Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis yra sukurtas, kai paslaugos pirkėjas (projekto vykdytojas) pasirašo paslaugų priėmimo ir tinkamumo eksploatuoti aktą, paslaugų teikimo įvykdymo ataskaitą.

Laikoma, kad Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis yra naudojamas, kai sistemos naudotojai turi prieigą prie sistemos, joje yra kaupiami duomenys ir generuojamos ataskaitos. Sistemos naudojimas turi būti patikrintas per 4 savaites (28 kalendorines dienas) po jos sukūrimo

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas

 

__________________________