LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2022 M. LAPKRIČIO 22 D. ĮSAKYMO NR. 3-526 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-05-03-02 „GERINTI SUSISIEKIMĄ GELEŽINKELIŲ TRANSPORTU“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 13 d. Nr. 3-402
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-03-02 „Gerinti susisiekimą geležinkelių transportu“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 3-526 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-03-02 „Gerinti susisiekimą geležinkelių transportu“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:
„II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO PLANAS
Finansavimo šaltiniai |
Finansavimo apimtis, eurais; iš jų: |
||
Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) finansinėse projekcijose numatytų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomai skirtų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
- |
- |
63 776 488,40 |
1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos |
- |
|
63 776 488,40 |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
- |
- |
87 968 823,47 |
1.2.3.1.59. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) 2021–2027 m. bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos |
-
|
- |
87 968 823,47 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
602 373 714,13
|
0 |
0 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos (2021–2027 m. Sanglaudos fondo lėšos, Visa Lietuva) |
90 607 235,10
|
0 |
0 |
1.3.3.1.59. EITP 2021–2027 m. lėšos |
511 766 479,03 |
0 |
0 |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
- |
- |
2. Kitos lėšos |
112 136 990,29
|
- |
- |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
- |
- |
- |
2.2. Privačios lėšos |
112 136 990,29
|
0 |
0 |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
- |
- |
- |
IŠ VISO: |
714 510 704,42
|
0 |
151 745 311,87“. |
2. Pakeičiu III skyriaus lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. EITP 2021–2027 m. lėšomis finansuojami projektai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3.1. „Rail Baltica“ – 1435 mm standartinės vėžės geležinkelio linijos plėtra Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje (VII dalis) (CEF VIII) (vykdant projektą Nr. 101079279 „Rail Baltica – 1435 mm standard gauge railway line development in Estonia, Latvia and Lithuania (Part VII)“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2022-10-18) |
I |
Susisiekimo ministerija; AB „LTG Infra“ |
P |
Ne |
D |
108 168 891
19 088 629,41 |
EITP
BF lėšos |
Neaktualu |
P-10-001-05-03-02-02, „Rail Baltica“ ruožo „Lenkijos ir Lietuvos valstybės siena–Kaunas–Vilnius“ statybų techninis projektas, komplektas |
1 (2027 m.) |
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra“. |
|
3.2. Standartinės (1435 mm) geležinkelio linijos tiesimas koridoriuje „Rail Baltica“ (RB) per Estiją, Latviją ir Lietuvą (VIII C dalis) (CEF IX C) (vykdant projektą Nr. 101122614 „Rail Baltica – 1435 mm standard gauge railway line development in Estonia, Latvia and Lithuania (Part VIII)“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2023-10-16) |
I |
Susisiekimo ministerija; AB „LTG Infra“ |
P |
Ne |
D |
180 727 874,03
31 893 154,24 |
EITP
BF lėšos |
Neaktualu |
P-10-001-05-03-02-03, Geležinkelio magistralinės linijos tiesimas ruože „Ryga–Latvijos ir Lietuvos valstybės siena–Kaunas“, kilometrai |
29,2 (2028 m.) |
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
3.3. Standartinės (1435 mm) geležinkelio linijos tiesimas koridoriuje „Rail Baltica“ (RB) per Estiją, Latviją ir Lietuvą (VIII G dalis) (CEF IX G) (vykdant projektą Nr. 101122611 „Rail Baltica – 1435 mm standard gauge railway line development in Estonia, Latvia and Lithuania (Part VIII )“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2023-10-16) |
I |
Susisiekimo ministerija; AB „LTG Infra“ |
P |
Ne |
D |
209 593 214
36 987 039,82 |
EITP
BF lėšos |
Neaktualu |
19 (2027 m.) |
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
|
3.4. Palemono pakrovimo aikštelės įrengimas kariniam / civiliam naudojimui (vykdant projektą Nr. 101079587 „Military/civilian loading facility in Palemonas“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2022-09-12) |
I |
AB „LTG Infra“ |
P |
Ne |
D |
13 276 500
13 276 500 |
EITP
Priva-čios lėšos |
Neaktualu |
P-10-001-05-03-02-04, Krovinių krovos objekto statybos darbai, vienetai |
1 (2026 m.) |
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra“. |
|
3. Pakeičiu 2 priedo lentelę „Veiklos ar poveiklės, kurioms nustatomos projektų finansavimo sąlygos“ ir ją išdėstau taip:
„VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės numeris ir pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Priori-tetas ar kompo-nentas |
Užda-vinys ar prie-monė |
Veikla ar po-veiklė |
Inter-vencinės priemo-nės kodas |
Regio-nas, ku-riam priski-riama veikla |
Para-mos for-mos ko-das |
Pagrin-dinės terito-rinės srities kodas (-ai) |
Eko-no-minės veiklos kodas (-ai) |
„Euro-pos sociali-nio fondo +“ antri-nių temų kodai |
Lyčių lygy-bės mat-mens kodas |
Nepa-naudo-tos Eko-nomi-kos gaivi-nimo ir atspa-rumo didi-nimo prie-monės lėšos (Taip / Ne) |
2.1. Projektas „Ruožo Kaišiadorys–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifika-vimas. II etapas“ |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investici-jų programa ir valstybės biudžeto lėšos |
3 |
3.1 |
3.1.1. Tobu-linti ir plėtoti TEN-T gele-žinke-lių infra-struk-tūrą |
100 Rekon-struoti ar moderni-zuoti geležin-keliai – TEN-T pagrindi-nis tinklas |
Visa Lietuva (San-glau-dos fondas (toliau – SaF)
|
01 – Dota-cija |
33 – Nesio-rien-tuojant į terito-rišku-mą |
14 – Tran-sportas ir sandė-liavi-mas |
- |
03 – Neutra-lumas lyties požiū-riu |
Netai-koma“. |
4. Pakeičiu 3 priedo I skyrių ir jį išdėstau taip:
„I SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio „GYVENTOJŲ, GYVENANČIŲ IR VEIKIANČIŲ TRIUKŠMO PREVENCIJOS ZONOSE, DALIS, KURIAI SUMAŽINTAS GELEŽINKELIŲ KELIAMAS TRIUKŠMAS“ aprašymo kortelė
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Gyventojų, gyvenančių ir veikiančių triukšmo prevencijos zonose, dalis, kuriai sumažintas geležinkelių keliamas triukšmas |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Procentai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-10-001-05-03-02-01 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Transporto sukeliamas triukšmas – transporto priemonių (kelių, geležinkelių, orlaivių) eismo sukeliamas nuolatinis arba daugelio kartotinių pavienių garso įvykių triukšmas (šaltinis: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymas Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“). Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas (šaltinis: Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymas). Triukšmo prevencijos zona – gyvenamųjų vietovių teritorija, kurioje triukšmas viršija ribinius dydžius ir kurioje būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones (šaltinis: Triukšmo valdymo įstatymas). Triukšmo ribinis dydis – triukšmo rodiklio vertė, kurią viršijus triukšmo šaltinio valdytojas privalo imtis priemonių skleidžiamam triukšmui šalinti ar mažinti (šaltinis: Triukšmo valdymo įstatymas). |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Rodiklis skaičiuojamas pagal formulę: (∑ P / ∑ B) * 100%, kur: P (pokyčio kintamasis) – gyventojų, gyvenančių ir veikiančių triukšmo prevencijos zonoje, kuriems sumažinamas geležinkelių keliamas triukšmas, skaičius. Matavimo vienetas – skaičius (minėtų gyventojų skaičiaus suma visuose projektuose). B (bazinis fiksuotasis) – gyventojų, gyvenančių ir veikiančių triukšmo prevencijos zonoje, skaičius. Matavimo vienetas – skaičius (minėtų gyventojų skaičiaus suma visuose projektuose).
Projekto lygiu rezultatas apskaičiuojamas pagal formulę: (P / B) * 100%, kur: P (pokyčio kintamasis) – gyventojų, gyvenančių ir veikiančių triukšmo prevencijos zonoje, kuriems sumažinamas geležinkelių keliamas triukšmas, skaičius. Matavimo vienetas – skaičius. B (bazinis fiksuotasis) – gyventojų, gyvenančių ir veikiančių triukšmo prevencijos zonoje, skaičius. Matavimo vienetas – skaičius. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminis duomenų šaltinis: projekto vykdytojo (AB „LTG Infra“) pateiktas geležinkelių transporto keliamo triukšmo matavimų protokolas (kopija); dokumentas, kuriame būtų nurodytas gyventojų, gyvenančių ir veikiančių triukšmo prevencijos zonoje, kuriems sumažinamas geležinkelių keliamas triukšmas, skaičius. Antrinis duomenų šaltinis: projekto veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Rodiklis vertinamas vieną kartą įgyvendinus projektus. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje. Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje vykdant statybos užbaigimo procedūras, vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ 93.14 papunkčio nuostatomis, bus atlikti geležinkelių transporto keliamo triukšmo matavimai, kurių metu bus nustatyta, kad geležinkelių transporto keliamas triukšmas neviršija Lietuvos higienos normoje HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ nustatytų ribinių dydžių. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Susisiekimo ministerijos Biudžeto ir investicijų departamento ES investicijų koordinavimo skyrius, tel. +370 613 10279 |
16. |
Kita svarbi informacija |
2021–2027 m. IP rezultato specialusis rodiklis. Rodiklio kodas R.S.2.3020.“ |