LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. RUGSĖJO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-1795 „DĖL MOKINIŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, UGDYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. rugsėjo 1 d. Nr. V-1584
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. V-1795 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKINIŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, UGDYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
1. T v i r t i n u Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašą (toliau – aprašas) (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo:
2.1. ugdyti pagal adaptuotą pradinio ugdymo programą ar specialiąją pradinio ugdymo programą, ugdomi pagal pradinio ugdymo individualizuotą programą;
2.2. ugdyti pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ar specialiąją pagrindinio ugdymo programą, ugdomi pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą;
3. N u s t a t a u, kad mokiniai, vieno ar kelių dalykų mokęsi pagal adaptuotą pradinio ugdymo programą ar adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, teisės aktų nustatyta tvarka pakartotinai įvertinus jų specialiuosius ugdymosi poreikius, ugdomi atitinkamai pagal pradinio ugdymo programą ar pagrindinio ugdymo programą, jas pritaikius vadovaujantis šio įsakymo 1 punkte nurodyto aprašo 10 punktu, arba pagal pradinio ugdymo individualizuotą programą ar pagrindinio ugdymo individualizuotą programą.“;
1.2. pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašą:
1.2.1. pakeičiu tvirtinimo žymą ir ją išdėstau taip:
1.2.2. pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Bendrojo ugdymo programas ir (ar) formaliojo profesinio mokymo programas, pritaikytas vadovaujantis šio aprašo 10 punktu, mokiniai gali baigti per trumpesnį ar ilgesnį, negu nustatytas, laiką, gali mokytis su pertraukomis, šias programas baigti atskirais moduliais. Studijų programas, pritaikytas vadovaujantis aprašo 11 punktu, galima baigti per trumpesnį ar ilgesnį, negu nustatytas, laiką, jas studijuoti su pertraukomis, baigti atskirais moduliais. Bendrojo ugdymo mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 21 metai, pabaigos, o jei šie mokiniai dėl ligos mokėsi su pertraukomis ir buvo pateikti tėvų (globėjų, rūpintojų) dėl ligos praleistų pamokų pateisinimai arba pateikti ligos faktą patvirtinantys medicinos dokumentai, ir iki gegužės 1 d. tėvai (globėjai, rūpintojai) mokyklai yra pateikę prašymus, gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos. Rekomenduojama, kad, atsižvelgiant į pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, šie mokiniai gali mokytis iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos, jei jie dėl ligos mokėsi su pertraukomis, kurios sudarė ne mažiau kaip pusę mokymosi laiko.“.