LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS VIENIJANČIŲ ASOCIACIJŲ INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 30 d. Nr. A1-1057
Vilnius
Įgyvendindamas Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-950 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.1 papunktyje nurodytą priemonę:
1. Tvirtinu Nevyriausybines organizacijas vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2020 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. A1-1057
NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS VIENIJANČIŲ ASOCIACIJŲ INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybines organizacijas vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO) vienijančių asociacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus, projektų turinio reikalavimus, paraiškų teikimo tvarką, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams ir projektų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – biudžeto lėšos) skyrimo projektams, projektų vykdymo ir kontrolės tvarką, projektų įgyvendinimo kriterijus.
2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje https://socmin.lrv.lt.
3. Konkurso tikslas – stiprinti NVO sektorių, konkurso būdu finansuojant skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų (toliau – skėtinės nacionalinės NVO) institucinio stiprinimo projektus: skatinti NVO partnerystę, bendradarbiavimą, tarpusavio komunikavimą ir didinti NVO darbo efektyvumą, atstovauti visuomenės interesams valstybės ir savivaldybių institucijose, atlikti valstybės institucijų vykdomų programų ir priemonių vertinimą, padėti valstybės institucijoms formuoti viešąją politiką ir teikti konkrečius siūlymus valstybės bei savivaldybių institucijoms dėl viešųjų paslaugų teikimo, socialinio verslo plėtros ir piliečių įtraukimo į sprendimų priėmimo procesus.
4. Projektas gali būti įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) juridiniu (-iais) asmeniu (-imis), kuris (-ie) kartu su pareiškėju pagal pasirašytą sutartį įgyvendins dalį projekte numatytų veiklų ir (ar) kuriam pareiškėjas perves dalį lėšų.
5. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
5.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;
5.2. paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;
5.3. pareiškėjas – skėtinė nacionalinė NVO, kuri veikia NVO nacionalinės politikos plėtros, vaiko gerovės, neįgaliųjų, moterų ir vyrų lygių galimybių, žmogaus teisių apsaugos, šeimų stiprinimo, bendruomenių stiprinimo, socialinės atskirties ir skurdo mažinimo, švietimo ir mokslo, vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo, vartotojų teisių apsaugos, pasaulio lietuvių, sveikatos apsaugos, aplinkos apsaugos ir socialinio verslo plėtros viešosios politikos srityse (toliau kartu – viešosios politikos sritys), vienija tik pelno nesiekiančius juridinius asmenis ir turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti viešąją politiką, veikloje. Pareiškėju nelaikomos skėtinės nacionalinės NVO, kurios yra kitos veikiančios skėtinės nacionalinės NVO narės, tuo atveju, kai pastaroji veikia toje pačioje viešosios politikos srityje ir teikia paraišką konkursui;
5.4. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai; Konkurse dalyvaujančios skėtinės nacionalinės NVO ir jas vienijančios NVO, negali būti kito (kitų) šiame konkurse dalyvaujančio (-ių) pareiškėjo (-ų), projekto vykdytojo (-ų) partnerės;
5.5. projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
6. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.
7. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m.
birželio 6 d. įsakymu Nr. A1‑155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), todėl, jei Nuostatuose neaptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Taisyklėmis.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS
8. Vienam projektui mažiausia galima skirti biudžeto lėšų suma – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) Eur, didžiausia galima skirti biudžeto lėšų suma – 54 000 (penkiasdešimt keturi tūkstančiai) Eur.
III SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS, SIEKTINI RODIKLIAI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI
11. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos ir siektini rodikliai:
Nr. |
Finansuotinos veiklos |
Iki 2021 m. gruodžio 31 d., pareiškėjai, pagal įgyvendinti pasirinktas finansuotinas veiklas, įsipareigoja pasiekti šiuos rodiklius: |
11.1. |
Priemonių NVO sektoriaus skaidrumui, viešumui ir (ar) atskaitomybei užtikrinti (pvz., etikos kodeksas) kūrimas, diegimas ir (ar) sklaida. |
Sukurta ir (ar) įdiegta ne mažiau nei 1 priemonė ir (arba) vykdoma šios priemonės sklaida. |
11.2. |
Skėtinės nacionalinės NVO narių kompetencijų, skirtų užtikrinti kokybišką atstovaujamos viešosios politikos srities stebėseną ir dalyvavimą sprendimų priėmimo procesuose, tobulinimas. Advokacijos strategijų Nuostatų 5.3 papunktyje nurodytose viešosios politikos srityse vystymas. |
Atliktas bent 1 tyrimas (studija ar analizė) ir (ar) suorganizuoti bent 5 mokymai, kurių kiekviename dalyvauja ne mažiau nei 30 dalyvių), parengta bent 1 advokacijos strategija. |
11.3. |
NVO ir valstybės ar savivaldybės institucijos (-ų) ir (arba) įstaigos (-ų) bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas ir stiprinimas, siekiant ilgalaikės strateginės partnerystės sprendžiant viešojo sektoriaus klausimus. Gerosios viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimo patirties sklaida. |
Užmegztas arba sustiprintas bendradarbiavimas su bent 2 valstybės ar savivaldybės įstaigomis ir (ar) institucijomis, parengti ir pateikti ne mažiau nei 5 pasiūlymai šioms įstaigoms ir (arba) institucijoms. Įvykdyta bent 1 gerosios viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimo patirties sklaidos veikla, užtikrinant ne mažesnį nei 300 unikalių žinutės gavėjų skaičių. |
11.4. |
NVO finansinio tvarumo stiprinimas, gebėjimų teikti viešąsias paslaugas ar kurti socialinį verslą konkrečioje viešosios politikos srityje stiprinimas. |
Atliktas bent 1 tyrimas (studija ar analizė) ir (ar) suorganizuoti bent 5 mokymai, kurių kiekviename dalyvauja ne mažiau nei 20 dalyvių). Įgyvendintos ne mažiau nei 5 veiklos skatinančios NVO dalyvavimą viešųjų paslaugų teikime ir (ar) socialinio verslo plėtrą ar žinomumą nacionaliniame bei regioniniame lygmenyse. |
11.5. |
Raštiškų siūlymų ir (ar) rekomendacijų ir (ar) mokymų apie didesnį NVO ir bendruomenių dalyvavimą teikiant viešąsias paslaugas, teikimas ir (ar) organizavimas kompetentingai (-oms) valstybės ir (ar) savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (-oms). |
Parengti ir kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (-oms) pateikti ne mažiau nei 5 pasiūlymai ir (ar) suorganizuoti bent 5 mokymai, kurių kiekviename dalyvauja ne mažiau nei 15 dalyvių. |
11.6. |
Į NVO strateginį ir (ar) veiklos planą įtrauktos veiklos, susijusios su 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinis pažangos planas), tikslais, uždaviniais ir poveikio rodikliais. |
Įgyvendinta ar įgyvendinama (tuo atveju, kai veiklos numatytos ilgesniam nei vienerių metų laikotarpiui, nurodomas iki 2021 m. gruodžio 31 d. numatomas pasiekti rezultato rodiklis) bent 1 su Nacionaliniu pažangos planu susijusi veikla.
|
11.7. |
Savanoriškos veiklos plėtra nacionaliniu ir regioniniu lygmenimis.
|
Sustiprinti bent 10 NVO gebėjimai pritraukti savanorius ir užtikrinti kokybišką savanoriškos veiklos vadybą skėtinės nacionalinės NVO narės organizacijoje (organizuojant mokymus, konsultacijas ar kitą gebėjimus stiprinančią veiklą). |
12. Pareiškėjas privalo paraiškoje numatyti vykdyti, o projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo įgyvendinti pasirinktinai bent 3 veiklas, nurodytas Nuostatų 11 punkte.
13. Finansavimo prioritetai, už kuriuos, vertinant projektus skiriami papildomi balai, teikiami pareiškėjams:
13.1. kurie narystės pagrindu vienija ne mažiau kaip 10 NVO arba kurių veikla apima visas apskritis bei ne mažiau kaip 30 savivaldybių (paraiškoje būtina pateikti vienijamų NVO narių ir jų veiklos vykdymo apskričių ir savivaldybių sąrašą);
13.2. kurių atstovas (-ai) 2018–2020 metų laikotarpiu dalyvavo valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių veikloje ir raštu pateikė (inicijavo) bent penkis pasiūlymus (iniciatyvas) kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (-oms) dėl viešojo valdymo sprendimo (-ų) (paraiškoje būtina nurodyti pateiktų pasiūlymų tikslą, teikimo datą ir registracijos numerį);
13.3. kurie 2018–2020 metų laikotarpiu yra įgyvendinę ne mažesnės kaip 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur vertės projektą;
14. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:
14.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;
14.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą, skatina diskriminuoti lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;
14.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, alkoholio, tabako ir (ar) psichotropinių medžiagų populiarinimą;
14.5. bet kokiomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, kitus įstatymus, Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus bei kitus teisės aktus;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTO PARTNERIAMS
15. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai, privalo atitikti visas šias sąlygas:
15.1. pareiškėjas yra nacionalinė skėtinė NVO vienijanti nemažiau kaip 3 NVO ir atitinka konkurso Nuostatų 5.3 papunktyje keliamus reikalavimus;
15.2. pareiškėjas yra viešai internete paskelbęs 2018 ar 2019 metų metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą (paraiškoje pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete);
15.4. pareiškėjas paskutinę konkurso skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 Eur;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
17. Projektų vykdytojai, iki 2021 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti Nuostatų 11 punkte nurodytus rodiklius, pagal pasirinktas vykdyti veiklas, ir teikdami SPPD pusmečio ir metinę projekto veiklos ataskaitas, turi nurodyti projekto įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus pagal Nuostatų 11 punkte išvardytus veiklų įgyvendinimo rodiklius.
18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą. Projekto vykdytojas, gavęs Ministerijos ir (ar) SPPD prašymą pateikti informaciją apie projekto įgyvendinimą, raštu pateikdamas šią informaciją Ministerijai ir (ar) SPPD privalo pateikti vadovaudamasis šiame Nuostatų punkte nurodytuose teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
19. Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą projekto vykdytojas turi:
19.1. nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija bei kokiu tikslu ir kiek lėšų buvo panaudota vykdant projektą;
20. Projekto vykdytojas privalo viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
22. Lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų. Projektams vykdyti skirtos biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos, jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.
23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus biudžeto lėšų naudojimo principo.
24. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 25 procentų nuo visos projektui įgyvendinti iš Ministerijos prašomos ir skirtos biudžeto lėšų sumos):
25.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
25.1.3. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, jei asmuo nėra sudaręs darbo sutarties buhalterinės apskaitos paslaugoms atlikti su programos vykdytoju).
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 11 punkte numatytų veiklų vykdymu):
25.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokestis:
25.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;
25.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis ir būtinos projektui įgyvendinti (vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros prekių ir paslaugų kainų rinkos analize), įskaitant išlaidas savanoriškai veiklai organizuoti:
25.2.2.2. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju). Užsienyje patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje ar veikloje užsienyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);
25.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);
25.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų organizacijos biurui ar renginiams nuoma);
25.2.2.5. išlaidos kvalifikacijai kelti (lėšos projekto vykdytojo darbuotojų ar narių mokymams, seminarams, skirtiems kvalifikacijai kelti, organizuoti ar juose dalyvauti, įskaitant išlaidas, skirtas savanorių kvalifikacijai kelti);
25.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, lektorių, teisininkų, konsultantų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
25.2.2.7. organizacijos biuro ar projektui vykdyti naudojamų patalpų komunalinės paslaugos (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo išlaidos);
25.2.2.8. kitos Nuostatų 25.2.2.2–25.2.2.3 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);
25.2.2.9. kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
25.2.2.9.1. maitinimo paslaugos (maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos maitinimo paslaugos). Užsienyje patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje ar veikloje užsienyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);
25.2.2.9.2. apgyvendinimo paslaugos. Užsienyje patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje ar veikloje užsienyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);
26. Išlaidos, kartu nurodytos Nuostatų 25.1.1-25.1.2 ir 25.2.1.1-25.2.1.2 papunkčiuose ir skirtos darbo užmokesčiui, iš viso gali sudaryti iki 80 procentų iš Ministerijos projektui įgyvendinti prašomų ir skirtų biudžeto lėšų.
27. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
27.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
27.3. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, statinių priežiūros ir (ar) aplinkos tvarkymo;
27.4. susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2020 m. gruodžio 31 d. imtinai;
27.5. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
27.7. išlaidos ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Pareiškėjas paraišką pildo informacinėje sistemoje. Pareiškėjo paraiška užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas. Informacija apie gautas paraiškas skelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.
29. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną, lietuvių kalba parašytą, paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 32 punkte. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
30. Paraiškoje turi būti nurodoma:
30.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
30.6. informacija apie pareiškėjo vienijamas organizacijas, nurodant organizacijos pavadinimą, teisinę formą ir registracijos savivaldybę;
30.8. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 13 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);
30.12. trumpas projekto veiklų aprašymas ir veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyta:
30.12.8. laukiami projekto veiklų įgyvendinimo rezultatai (kiekybiniai, pagal Nuostatų 11 punktą ir pareiškėjo nustatyti kokybiniai rodikliai), taip pat informacija apie planuojamą projekto viešinimą;
30.12.9. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma skirti iš valstybės biudžeto;
30.12.10. projekto veiklos (-ų) vykdymą užtikrinantys ištekliai: projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai, projekto vadovo, projekto veiklų vykdytojo (-ų), kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą);
30.12.11. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);
31. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:
31.1. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
31.2. dokumentą, įrodantį pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jeigu projektas vykdomas bendradarbiaujant su partneriu (-iais);
31.3. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančius dokumentus;
31.4. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne anksčiau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi mokesčių (išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas) mokėjimo įsipareigojimų (skolų), viršijančių 150 Eur sumą;
31.5. pareiškėjo atitiktį finansavimo prioritetams (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.2–13.3 papunkčiuose nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us) pagrindžiančius dokumentus:
31.5.1. dokumentus (pvz., įsakymo kopiją), patvirtinančius, kad pareiškėjo atstovas ir (ar) partnerio atstovas 2018–2020 m. dalyvavo valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybose, komitetuose, komisijose, darbo grupėse ir raštu pateikė (inicijavo) bent penkis pasiūlymus (iniciatyvas) kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (-oms) dėl viešojo valdymo sprendimo (-ų) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);
31.5.2. dokumentus (pvz., įgyvendinto projekto sutarties kopiją), įrodančius, kad pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) 2017–2019 m. yra įgyvendinęs (-ę) bent vieną ne mažesnės kaip 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur vertės projektą (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.3 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);
31.6. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimą (-us), jeigu toks (-ie) yra, kurie turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
32. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.
33. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias teikia Ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Vilija Terezaitė (tel. 8 620 63976, el. p. Vilija.Terezaite@socmin.lt), jos laikinai nesant – Ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Milda Saudargė (tel. 8 658 60494, el. p. Milda.Saudarge@socmin.lt). Informacija pareiškėjams teikiama darbo dienomis iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.
34. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuris jau yra arba buvo finansuotas dalyvaujant kituose Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų / programų finansavimo konkursuose.
VIII SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS IR PROJEKTŲ TURINIO IR LĖŠŲ VERTINIMAS
36. Paraiškų pateiktų informacinėje sistemoje atitiktį formaliesiems kriterijams, ne ilgiau nei per 5 darbo dienas nuo konkurso skelbime nurodytos paskutinės konkurso paraiškų pateikimo dienos, vadovaujantis Taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka vertina SPPD, kuri atlieka Taisyklėse numatytas konkursą administruojančios įstaigos funkcijas.
37. Jei pateikta paraiška, pridedami dokumentai, pareiškėjas ir (ar) partneris, Taisyklių nustatyta tvarka SPPD pateikus prašymą patikslinti paraiškoje nurodytą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, atlikus formaliųjų kriterijų vertinimą neatitinka bent vieno iš Nuostatų 15-16, 28–29, 31-32, 34, punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus paraiškos, pareiškėjo ir (ar) partnerio pateiktos informacijos netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties vertinimui, t.y. klaidingai nurodytas atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos surašymo data, rašybos klaidos ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimas, paraiškos priedų pateikimas kita nei nuostatuose nustatyta forma).
38. Projektai, kuriems siūloma skirti biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Nuostatuose nustatytos tvarkos.
39. Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz.: iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos, ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).
Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus įsakymu patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus, nešališkumo deklaracijas ir atlieka kitas (ekspertų informavimą ir darbo tvarką nustatančias) Taisyklėse numatytas procedūras. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda Komisijos sekretoriui.
40. Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.
41. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja Komisiją bei nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisijos sekretorius pateikia Komisijai SPPD siūlymą tokį projektą atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria paraiškos atmetimui.
42. Ekspertai projektų turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami konkurso paraiškos turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Kiekvienas eksperto skirtas balas vertinimo anketoje privalo būti išsamiai pagrįstas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.
43. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už šias aplinkybes:
43.1. numatyto projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0–3 – neaiškūs, neatitinka, 4–7 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka, 8–10 – aiškūs, atitinka;
43.2. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertinant 0 (nulis) arba 5 (penki) balais;
43.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolika) balų: 0–5 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti, 6–10 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti, 11–15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti;
43.4. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą bei konkretumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0–3 – neaiškūs ir nekonkretūs, 4–7 – iš dalies aiškūs ir konkretūs, 8–10 – aiškūs ir konkretūs;
43.5. sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolika) balų: 0–5 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis, 6–10 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis, 11–15 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis;
43.6. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) patirtį, kvalifikaciją ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penki) balų: 0–1 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti, 2–3 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti, 4–5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.
44. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75, privaloma surinkti minimali balų suma – 40. Paraiškos, kurios nesurinko 40 balų sumos, nefinansuojamos.
45. Įvertinti projektai reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka, atskirai pagal viešosios politikos sritis, kuriose veikia pareiškėjai. Finansuoti siūloma tik vieną, aukščiausiu balu, atitinkamoje viešosios politikos srityje, įvertintą projektą.
Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 60 punkto antrojoje pastraipoje nustatytais atvejais. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
46. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
47. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti biudžeto lėšų sumų vidurkį), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia Komisijai ir Komisijos pirmininko prašo organizuoti Komisijos posėdį.
48. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas (elektronines jų versijas su patikslintais dokumentais), Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas organizuoja Komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina Komisiją su ekspertų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.
49. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.
50. Jeigu Komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, Komisijos argumentuotu sprendimu paraiška perduodama SPPD, kuris paraišką skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, Komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu Komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio vertinimo, kurį atlieka Komisijos nariai. Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną paraišką turi vertinti ne mažiau kaip du Komisijos nariai. Paraiškas Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Komisijos nariai šį vertinimą atlieka užpildydami vertinimo anketą ir ją pristato kitame Komisijos posėdyje.
51. Jeigu Taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais įvertinti projektą paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas Komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (ar) šio eksperto išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos sumos dydžio sprendžia Komisija.
52. Jei Komisija, įvertinusi paraiškų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, priima sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, nurodydama, kokias projekto veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti.
53. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną nuo Komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios projekto (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus.
54. Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) projekto veiklų planą.
55. Komisijai gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) projekto veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams SPPD patvirtinto ekspertų darbo reglamento nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) projekto veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę ir ekspertų vertinimo anketas, Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.
56. Pareiškėjui per Nuostatų 54 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) projekto veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) projekto veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
57. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma tampa mažesnė nei Nuostatų 8 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.
58. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.
Ministerijos kanclerio potvarkio turinys turi atitikti Taisyklių 31 punkte nurodytus reikalavimus.
59. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.
Esant būtinybei (pvz., pareiškėjui pateikus skundą dėl paraiškų vertinimo ir (ar) projektui įgyvendinti skiriamų lėšų), SPPD, rengdamas atsakymus pareiškėjams, gali pasitelkti ekspertus.
60. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.
Ministerijos interneto svetainėje paskelbiamas finansuojamų ir rezervinių projektų sąrašas. Rezervinių sąraše esantiems projektams finansavimas skiriamas vadovaujantis Nuostatų 61 punktu, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui.
61. Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, taip pat Nuostatų 56 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 53–55 punktuose nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.
IX SKYRIUS
BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
62. Sutartis, tarp pareiškėjo, kurio projektui įgyvendinti yra skirtas finansavimas, ir SPPD, informacinės sistemos priemonėmis sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.
63. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, SPPD teikia Ministerijos kancleriui siūlymą panaikinti sprendimą skirti projektui įgyvendinti biudžeto lėšų.
64. Laikotarpiu nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos iki Sutarties sudarymo dienos, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2020 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD ar viešoji įstaiga „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ raštu apie tai informuoja Ministeriją. Konkurso Komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja Komisijos posėdį dėl biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui arba Ministerijos kancleris, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
65. Konkurso komisiją sudaro komisijos pirmininkas, komisijos pirmininko pavaduotojas, komisijos nariai ir pakaitiniai nariai, sekretorius bei pakaitinis sekretorius. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, kaip tai numatyta Taisyklių VI skyriuje. Komisijos sekretoriaus, komisijos narių ir komisijos posėdžių stebėtojų teisės ir pareigos vykdomos, kaip tai numatyta Taisyklių VI skyriuje.
Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.
66. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku ir yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Posėdžiai Komisijos narių sprendimu gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, Komisija Nuostatų 71 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui arba projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti SPPD atstovas ir (ar) projektus vertinę ekspertai.
67. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
68. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl Komisijos posėdžio eigos Komisijai, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl Komisijos posėdžio eigos, Komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia ar neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad Komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.
69. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos šaukiamas Komisijos posėdis. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.
70. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti Taisyklių konfidencialumo pasižadėjimus (Taisyklių 2 priedas) užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas (Taisyklių 3 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai, taip pat projektus vertinantys ekspertai.
Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (nariai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus Komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (pranešę) Komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (-ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (projektus) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu Komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, Komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio Komisijos nario balsas, Komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįskaičiuojamas.
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ
72. Projektų vykdytojai gautas biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinę biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
73. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos sustabdo biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, tęsiamas sustabdytas biudžeto lėšų pervedimas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.
74. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis SPPD pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Apie leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD informuoja projekto vykdytoją informacinės sistemos priemonėmis.
75. Prašymai tikslinti sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
76. Jeigu tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi elektroniniu paštu pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, Apie leidimą tikslinti projekto veiklų planą SPPD informuoja projekto vykdytoją informacinės sistemos priemonėmis. SPPD turi teisę kreiptis į Ministerijos paskirtą už konkursą atsakingą asmenį dėl veiklų plano tikslinimo tinkamumo.
77. Prašymai tikslinti projektų veiklų planą gali būti teikiami iki 2021 m. gruodžio 15 d. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.
79. SPPD tikrina, ar biudžeto lėšas gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų SPPD nustatyta tvarka.
80. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas, biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas biudžeto lėšas gautas palūkanas, projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.
81. SPPD nustačius, kad skirtas biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektus trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
82. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., pusmečio ir metų projekto veiklos ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
82.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
82.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
82.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
82.4. Veiklos ataskaita, kurioje turi būti nurodyta:
82.4.1. ataskaitą teikiant už pirmąjį einamųjų metų pusmetį (teikiama iki einamųjų metų liepos 5 d.) – informacija apie Nuostatų 11 punkte išvardytų kiekybinių rodiklių ir pareiškėjo nustatytų kokybinių rodiklių pasiekimą iki einamųjų metų liepos 5 d.;
82.4.2. ataskaitą teikiant už visą projekto vykdymo laikotarpį (teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.):
82.4.2.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;
83. SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Ministerija arba SPPD apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
84. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:
84.1. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su SPPD įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;
84.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba, sudarius Sutartį, įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos biudžeto lėšos;
84.5. nustatoma, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl projekto vykdymo;
84.6. nustatoma, kad projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2020 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.
85. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2021 m. gruodžio 31 d.).
86. Projekto vykdytojas privalo informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
87. Ministerija tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
88. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
89. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą lėšų panaudojimą ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
90. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
91. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl pareiškėjo, projekto vykdytojo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
92. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriamos papildomos biudžeto lėšos.
Šios biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui. Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Ministerijos kancleriui dėl papildomų biudžeto lėšų skyrimo.
Sprendimą dėl papildomų biudžeto lėšų projektų vykdytojams skyrimo Ministerijos kancleris priima per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.
93. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti projekte numatytų veiklų, taip kaip jos numatytos projekto veiklų plane, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, vykdytojas gali keisti veiklos įgyvendinimo būdą (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones), jei dėl to nereikia atlikti projekto išlaidų sąmatos tikslinimo.
94. Veiklos įgyvendinimo būdas gali būti keičiamas esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui. Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia sprendimą dėl leidimo keisti veiklos vykdymo būdą. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą lėšų sumą.
95. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių / konkursų įgyvendinimo ataskaitas.