LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SKUNDŲ DĖL SPRENDIMŲ DĖL KVALIFIKACIJOS ATESTATŲ IR (AR) TEISĖS PRIPAŽINIMO DOKUMENTŲ IŠDAVIMO AR NEIŠDAVIMO ARBA GALIOJIMO SUSTABDYMO AR GALIOJIMO PANAIKINIMO TEISĖTUMO NAGRINĖJIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. gegužės 24 d. Nr. D1-439
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 12 straipsnio 23 dalimi ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.6.4 papunkčiu:
1. Sudarau šios sudėties Skundų dėl sprendimų dėl kvalifikacijos atestatų ir (ar) teisės pripažinimo dokumentų išdavimo ar neišdavimo arba galiojimo sustabdymo ar galiojimo panaikinimo teisėtumo nagrinėjimo komisiją (toliau – komisija):
Rėda Brandišauskienė – aplinkos viceministrė, komisijos pirmininkė;
Agnė Jakstienė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisės taikymo skyriaus vedėja, komisijos pirmininko pavaduotoja.
Nariai:
Tomas Baranauskas – Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo departamento Statybos normavimo skyriaus vyriausiasis specialistas;
Gintarė Izokaitytė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisės taikymo skyriaus vyriausioji specialistė;
Marius Narmontas – Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo departamento direktorius;
Algimantė Treinienė – Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo departamento Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėja;
Dangyras Žukauskas – Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo departamento Statybos normavimo skyriaus vedėjas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2017 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. D1-439
SKUNDŲ DĖL SPRENDIMŲ DĖL KVALIFIKACIJOS ATESTATŲ IR (AR) TEISĖS PRIPAŽINIMO DOKUMENTŲ IŠDAVIMO AR NEIŠDAVIMO ARBA GALIOJIMO SUSTABDYMO AR GALIOJIMO PANAIKINIMO TEISĖTUMO NAGRINĖJIMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Skundų dėl sprendimų dėl kvalifikacijos atestatų ir (ar) teisės pripažinimo dokumentų išdavimo ar neišdavimo arba galiojimo sustabdymo ar galiojimo panaikinimo teisėtumo nagrinėjimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Skundų dėl sprendimų dėl kvalifikacijos atestatų ir (ar) teisės pripažinimo dokumentų išdavimo ar neišdavimo arba galiojimo sustabdymo ar galiojimo panaikinimo teisėtumo nagrinėjimo komisijos (toliau – komisija) funkcijas, teises, sprendimų priėmimą ir jų privalomumą.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos statybos įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
4. Komisija nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų, nurodytų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 12, 16, 17 ir 18 straipsniuose (toliau – pareiškėjai), skundus dėl atestavimą atliekančių organizacijų (Lietuvos Respublikos architektų rūmų ir valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro) (toliau – organizacijos) sprendimų dėl kvalifikacijos atestatų ir (ar) teisės pripažinimo dokumentų išdavimo ar neišdavimo arba galiojimo sustabdymo ar galiojimo panaikinimo teisėtumo:
4.1. fizinių asmenų skundus dėl Lietuvos Respublikos architektų rūmų sprendimų, priimtų vadovaujantis Architektų atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. D1-341 „Dėl Architektų atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teisėtumo;
4.2. fizinių ir juridinių asmenų skundus dėl valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro direktoriaus arba jo įgalioto asmens sprendimų, priimtų vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, teisėtumo.
5. Komisija turi teisę:
5.1. prašyti, kad pareiškėjas ir skundžiamą sprendimą priėmusi organizacija pateiktų skundo nagrinėjimui trūkstamus dokumentus ar kitą informaciją, ir nustatyti ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą jų pateikimui. Kol bus gauti skundo nagrinėjimui trūkstami dokumentai ar informacija, terminas skundo nagrinėjimui sustabdomas ir atnaujinamas gavus trūkstamus dokumentus ar informaciją. Jei per nustatytą terminą trūkumams patikslinti ar dokumentams pateikti negaunamas pareiškėjo motyvuotas prašymas (jei komisija prašė patikslinti trūkumus ar pateikti dokumentus skundui išnagrinėti) dėl termino pratęsimo, komisija nutraukia pareiškėjo skundo nagrinėjimą. Tokiu atveju skundą galima pateikti iš naujo;
III SKYRIUS
KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
6. Komisijos personalinė sudėtis tvirtinama ir keičiama aplinkos ministro įsakymu. Komisiją sudaro 7 nariai: komisijos pirmininkas, komisijos pirmininko pavaduotojas ir penki komisijos nariai. Komisijos sudėtis formuojama iš Aplinkos ministerijos specialistų.
7. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kuriems vadovauja komisijos pirmininkas, kai jo nėra, – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos posėdžiai vyksta ir jos sprendimai yra teisėti, kai posėdžiuose dalyvauja ne mažiau kaip 4 komisijos nariai.
8. Komisija sprendimą priima per 20 darbo dienų nuo skundo užregistravimo Aplinkos ministerijoje dienos. Jeigu skundo nagrinėjimui reikia gauti papildomų dokumentų, informacijos ar pasitelkti nepriklausomus specialistus ir ekspertus, skundo nagrinėjimo terminas pratęsiamas ne ilgesniam kaip 10 darbo dienų terminui. Pareiškėjas informuojamas apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą.
9. Komisija sprendimą priima posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas, kai jo nėra, – komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
10. Komisija, išnagrinėjusi Nuostatų 4 punkte nurodytus skundus, priima vieną iš šių sprendimų:
10.1. pripažinti organizacijos (Lietuvos Respublikos architektų rūmų ir VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centro) sprendimą pagrįstu (teisėtu);
11. Komisijos posėdžio eiga ir sprendimai surašomi protokole, kurį pasirašo komisijos pirmininkas, kai jo nėra – komisijos pirmininko pavaduotojas, ir visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Komisijos posėdžio protokolą surašo posėdyje dalyvaujantis komisijos narys, pavedus komisijos pirmininkui, kai jo nėra, – pavedus komisijos pirmininko pavaduotojui.
12. Komisijos narys, dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti komisijos pirmininkui, kai jo nėra, – komisijos pirmininko pavaduotojui.
14. Komisijos pirmininkas, kai jo nėra – komisijos sekretorius, paskiria komisijos posėdžio vietą ir laiką, sudaro komisijos posėdžio darbotvarkę ir apie posėdį informuoja komisijos narius. Komisijos pirmininkas, kai jo nėra, – komisijos pirmininko pavaduotojas, privalo per 3 darbo dienas nuo pareiškėjo skundo gavimo paskirti posėdžio skundui nagrinėti datą, kuri negali būti vėlesnė kaip 10 darbo dienų po prašymo gavimo dienos.
15. Komisijos posėdžio protokolas surašomas 2 egzemplioriais, vienas iš jų įteikiamas pareiškėjui, kitas lieka Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo departamente. Komisijos posėdžio protokolo kopija įteikiama skundžiamą sprendimą priėmusiai organizacijai – Lietuvos Respublikos architektų rūmams arba valstybės įmonei Statybos produkcijos sertifikavimo centrui.