VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TARYBOS 2011-04-06 SPRENDIMO NR. 1-2070 „DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. rugsėjo 19 d.   Nr. 1-1726

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Vilniaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011 m. balandžio 6 d. sprendimu Nr. 1-2070 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ patvirtintą Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą:

1. Išdėstyti 2 straipsnio 3 dalį taip:

3. Taryba, įgyvendindama valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas, turi įstatymų nustatytą sprendimų priėmimo laisvę. Atskirais atvejais valstybinės funkcijos gali būti perduotos Savivaldybei įgyvendinti sutarčių pagrindu. Savivaldybė tokią sutartį gali sudaryti tik tuo atveju, kai pritaria Taryba. Taryba prižiūri Savivaldybės vykdomąsias institucijas ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, išklausydama šių institucijų ir subjektų ataskaitas Tarybos posėdyje ir priimdama dėl šių ataskaitų sprendimus. Už šios funkcijos įgyvendinimo organizavimą yra atsakingas meras.“

2. Papildyti 2 straipsnį nauju 6 punktu ir jį išdėstyti taip:

6. Seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai, tačiau atitinkama Savivaldybės institucija privalo nustatyta tvarka juos įvertinti. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Savivaldybės tarybos kompetencija, jie vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje; jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Savivaldybės administracijos direktorius kompetencija, direktorius priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai vertinami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo Savivaldybės institucijoje gavimo dienos.  Savivaldybės institucijos, įvertinusios gautus sprendimus, privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Taryba seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus įvertina Reglamente nustatyta sprendimų projektų svarstymo  ir priėmimo tvarka.“

3. Išdėstyti 4 straipsnio 2 dalį taip:

2. Tarybos nario pareigos nesuderinamos su Lietuvos Respublikos Prezidento, Seimo nario, Europos Parlamento nario, Vyriausybės nario pareigomis, su Vyriausybės įstaigos ar įstaigos prie ministerijos vadovo, kurio veikla susijusi su savivaldybių veiklos priežiūra ir kontrole, pareigomis, su Vyriausybės atstovo apskrityje pareigomis, su valstybės kontrolieriaus ir jo pavaduotojo pareigomis. Be to, Tarybos nario pareigos nesuderinamos su tos kadencijos Savivaldybės mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigomis, su Savivaldybės kontrolieriaus ar Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos valstybės tarnautojo pareigomis, su tos kadencijos Savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo ar su Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigomis, su Savivaldybės tarybos ir mero sekretoriato karjeros valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigomis, su Savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurios savininkė ar viena iš savininkų yra Savivaldybė, vadovo pareigomis, su Savivaldybės viešosios įstaigos, kurios savininkė ar viena iš dalininkų yra Savivaldybė, vienasmenio vadovo ir kolegialaus valdymo organo nario pareigomis, su Savivaldybės įmonės vienasmenio vadovo ir kolegialaus valdymo organo nario pareigomis, su Savivaldybės kontroliuojamos akcinės bendrovės kolegialaus valdymo organo (valdybos) nario pareigomis arba su Savivaldybės kontroliuojamos akcinės bendrovės vadovo pareigomis.“

4. Išdėstyti 5 straipsnio 2 dalies 2.3 punktą taip:

2.3. gauti iš Savivaldybės administracijos ar kitų Savivaldybės įstaigų, organizacijų bei Savivaldybės kontroliuojamų įmonių visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją (prašyme pateikti informaciją turi būti nurodytas prašymą pateikęs Tarybos narys, nurodytas gavėjas, kuriam teikiamas prašymas, taip pat aiškiai suformuluota, kokia informacija Tarybos nariui yra reikalinga; prašymas gali būti teikiamas raštu ar elektroniniu paštu), dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti siūlymus, pastabas, pataisas dėl Tarybos sprendimų projektų, Tarybos darbo tvarkos ir kitais klausimais;”.

5. Išdėstyti 6 straipsnio 1 dalį taip:

1. Tarybos nariams, išskyrus merą ir mero pavaduotojus, už darbo laiką atliekant Tarybos nario pareigas, yra atlyginama šiame Reglamente nustatyta tvarka. Tarybos narys turi teisę atsisakyti šio atlyginimo, pateikdamas prašymą raštu Tarybos sekretoriatui dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui šioje dalyje nurodytas atlyginimas neskaičiuojamas nuo po prašymo pateikimo einančios dienos ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.“

6. Išdėstyti 6 straipsnio 15 dalies pirmąją ir antrąją pastraipas taip:

15. Merui, mero pavaduotojams, komitetų pirmininkams, Kolegijos nariams, frakcijų vadovams, Tarybos nariams su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar neapmoka tiesiogiai Savivaldybės administracija, kas mėnesį skiriama ne didesnė kaip 300 (trijų šimtų) Eur išmoka, už kurią atsiskaitoma vieną kartą per ketvirtį.

Pirmojoje pastraipoje numatyta išmoka gali būti naudojama:

1) fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio tinklais teikiamų nacionalinių ir tarptautinių Tarybos nario telefoninių pokalbių paslaugoms apmokėti bei šio ryšio įrangai išsinuomoti, kai Tarybos nariui tokios įrangos nesuteikia ir paslaugų neapmoka Savivaldybės administracija;

2) Tarybos nario interneto ryšio paslaugoms (t. y. apmokėti už vienkartinį ar nuolatinį interneto ryšio paslaugų teikimą) apmokėti bei interneto įrangai išsinuomoti, kai Tarybos nariui tokios įrangos nesuteikia ir paslaugų neapmoka Savivaldybės administracija;

3)  pašto prekėms ir paslaugoms įsigyti;

4) Tarybos nario veiklai naudojamų transporto priemonių nuomai, eksploatavimui (degalams, tepalams ir kt.), techninei priežiūrai, remontui, plovimui ir valymui, draudimui (neviršijant Tarybos nario kadencijos laiko), statymui ir (ar)  saugojimui, taksi paslaugoms,  viešojo   transporto bilietui įsigyti ir kitoms transporto paslaugoms. Apmokamos Savivaldybės teritorijos ribose teikiamos transporto paslaugos;

5) kanceliarinėms prekėms įsigyti;

6) biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti.“

7. Pripažinti netekusiais galios 14 straipsnio 2 dalies 2.3–2.7 punktus.

8. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.2 punktą taip:

1.2. atstovauja pats (atskirais atvejais pavedant merui atstovauti Savivaldybės interesams Tarybos sprendime nurodomi konkretūs įgaliojimai) arba įgalioja kitus asmenis (Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ar tarybos narius) atstovauti Savivaldybei teismuose, bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ar užsienio valstybių institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis. Įgaliojimai atstovauti Savivaldybei išduodami Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatyta tvarka ir įforminami mero potvarkiais;“.

9. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.14 punktą taip:

1.14. savo iniciatyva, Kontrolės komiteto teikimu ar atskirų Tarybos narių prašymu gali siūlyti Tarybai pavesti Savivaldybės kontrolieriui (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai) atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės kontroliuojamų įmonių finansinį ir veiklos auditą, priima Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto finansinio ir veiklos audito rezultatų, prireikus organizuoja šių ataskaitų ir išvadų svarstymą komitetų ir Tarybos posėdžiuose. Mero siūlymas įforminamas potvarkiu, taip pat pridedamas Reglamento nustatyta tvarka parengtas Tarybos sprendimo projektas, kuriame nurodomas pavedimas Savivaldybės kontrolieriui (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai) atlikti finansinį ar veiklos auditą;“.

10. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.22 punktą taip:

1.22. skelbia vietos gyventojų apklausą ir kontroliuoja pasirengimą vietos gyventojų apklausai;“.

11. Išdėstyti 26 straipsnio 1 dalį taip:

1. Meras pagal savo kompetenciją kontroliuoja ir prižiūri Savivaldybės viešojo administravimo institucijų, įstaigų ir įmonių vadovų veiklą, kaip jie įgyvendina įstatymus, Vyriausybės bei Tarybos sprendimus. Meras rūpinasi, kad būtų pasinaudota visomis suteiktomis teisėmis savarankiškai spręsti Savivaldybės administracijos padalinių, seniūnijų, Savivaldybės institucijų, įmonių, įstaigų, organizacijų kompetencijai priklausančius klausimus.“

12. Išdėstyti 29 straipsnio 1 dalį taip:

1. Analizuoja Savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų padalinių veiklą, teikia pasiūlymus Tarybai dėl šių padalinių veiklos gerinimo ir jų vadovų išklausymo. Taryba, atsižvelgdama į Tarybos kolegijos rekomendacijas, gali priimti sprendimą išklausyti Savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų padalinių vadovus dėl padalinių veiklos gerinimo, pakviečiant šių padalinių vadovus į Tarybos posėdį, taip pat Tarybai nusprendus gali būti teikiami pasiūlymai raštu dėl šių institucijų padalinių veiklos gerinimo.“

13. Išdėstyti 32 straipsnio 2 dalį taip:

2. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus mero siūlymu skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus. Komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas gali būti perrenkami, merui raštu pasiūlius naują komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrą iki komiteto posėdžio pradžios. Komiteto posėdyje balsuojama dėl naujos komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūros. Komiteto posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, pritarus mero pasiūlytai pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrai, esamas komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas netenka pirmininko ar pavaduotojo įgaliojimų. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria Taryba. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas laikomi paskirti, jeigu už juos balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

Iki komiteto pirmininko, išskyrus Kontrolės komiteto pirmininką, išrinkimo, pirmajam komiteto posėdžiui vadovauja vyriausias pagal amžių komiteto narys. Komiteto pirmininku ir pavaduotoju negali būti meras ir jo pavaduotojai.

14. Išdėstyti 33 straipsnio 1 dalį taip:

1. Komitetai privalo nustatytu laiku apsvarstyti ir pateikti išvadas dėl jiems svarstyti perduotų klausimų, atlikti kitus Tarybos pavedimus. Komitetų veiklą koordinuoja meras.“

15. Išdėstyti 33 straipsnio 14 dalį taip:

14. Komiteto darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti ekspertai, Savivaldybės administracijos tarnautojai ir kiti suinteresuoti asmenys, kai komitetas nusprendžia, kad šių asmenų dalyvavimas yra reikalingas sprendžiant svarstomus klausimus. Visuomenės atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai ‒ gali dalyvauti Komiteto posėdžiuose patariamojo balso teise, kai svarstomi klausimai, susiję su seniūnaitijos gyventojais, ir pareikšti seniūnaitijos gyventojų nuomonę apie poreikius ir interesus šiais klausimais, siūlyti problemų sprendimo variantus.

Komitetas gali prašyti seniūnaičių, ekspertų, Savivaldybės administracijos tarnautojų ir kitų suinteresuotų asmenų komiteto posėdyje pateikti nuomonę svarstomais klausimais. Komiteto posėdžio pirmininkui sutikus, posėdyje dalyvaujantiems seniūnaičiams, ekspertams, Savivaldybės administracijos tarnautojams ir kitiems suinteresuotiems asmenims gali būti leidžiama kalbėti svarstomais su jų veikla susijusiais klausimais.

Komiteto pirmininkas kviečia dalyvauti komiteto posėdžiuose reikalingus asmenis. Komiteto posėdyje pageidaujantys dalyvauti seniūnaičiai, ekspertai, Savivaldybės administracijos tarnautojai ir kiti suinteresuoti asmenys privalo ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki posėdžio pradžios pateikti raštu Komitetui prašymą. Jame turi būti nurodyta posėdyje pageidaujančio dalyvauti asmens (asmenų) vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, jį (juos) delegavusi organizacija ir kokį darbotvarkės klausimą svarstant norima dalyvauti. Prie prašymo pridedama organizacijos registravimo pažymėjimo kopija (jeigu Komitetui ji nebuvo pateikta anksčiau), įgaliojimas dalyvauti posėdyje ir pasiūlymai dėl konkretaus darbotvarkės klausimo.

Organizacijoms nepriklausantys asmenys gali dalyvauti komiteto posėdyje, jeigu svarstomi su jais susiję darbotvarkės klausimai.

Komitetas gali riboti posėdyje dalyvaujančių seniūnaičių, ekspertų, Savivaldybės administracijos tarnautojų ir kitų suinteresuotų asmenų skaičių.“

16. Išdėstyti 34 straipsnio 9 dalies 9.8 ir 9.9 punktus taip:

9.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą. Komitetas už savo veiklą atsiskaito Tarybai, pateikdamas komiteto veiklos ataskaitą už praėjusius metus iki kovo 31 d. Komiteto veiklos ataskaitą pristato Kontrolės komiteto pirmininkas ar kitas jo įgaliotas asmuo;

9.9. nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie Savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus Savivaldybės administracijai ir Tarybai.“

17. Išdėstyti 35 straipsnio 2 dalies 1 punktą taip:

1) Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nustatytais atvejais Tarybos protokoliniu pavedimu ar mero potvarkiu Antikorupcijos komisijai gali būti pavesta atlikti arba dalyvauti atliekant Savivaldybės institucijų parengtų norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, pateikiant išvadą ar pasiūlymą prie sprendimo projekto;“.

18. Išdėstyti 35 straipsnio 15 dalį taip:

15. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar Savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“

19. Išdėstyti 38 straipsnio 1 dalį taip:

1. Posėdžių, išskyrus pirmąjį, rengimą organizuoja meras. Jis, atsižvelgdamas į frakcijų ir jų vadovų sueigos, Tarybos narių grupių, Tarybos narių, komitetų, komisijų, Savivaldybės kontrolieriaus ir Administracijos direktoriaus pasiūlymus, sudaro Tarybos posėdžio darbotvarkę. Į darbotvarkę gali būti įtraukiami tik tie sprendimų projektai, kurie parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje įtvirtintais teisėkūros principais (šis reikalavimas netaikomas tais atvejais, kai siūlymą dėl darbotvarkės pakeitimo ar papildymo Tarybai teikia 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių ar Tarybos frakcija) ir įregistruoti dokumentų valdymo sistemoje „@vilys. Ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Tarybos posėdžio svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba. Dėl neįtrauktų klausimų sprendžiama prieš tvirtinant posėdžio darbotvarkę. Tarybos posėdžio pradžioje pirmininkas žodžiu informuoja Tarybos narius apie klausimų neįtraukimo priežastis. Konkretūs klausimai į darbotvarkę įtraukiami posėdyje dalyvaujančiųjų Tarybos narių balsų dauguma.

Tarybos posėdžio darbotvarkė ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

Posėdžių darbotvarkė, pasiūlius komitetui, komisijai, frakcijai, frakcijų vadovų sueigai ar 1/3 posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu, tačiau dėl šių siūlymų sprendimų projektai turi būti užregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki Tarybos posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo (pavaduotojų), Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), Kontrolės komiteto ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju (pavaduotojais), Administracijos direktoriumi, Administracijos direktoriaus pavaduotoju (pavaduotojais), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininku pareiškimu. Posėdį šaukiant šio Reglamento 37 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka posėdžio darbotvarkėje svarstomi tik posėdžio sušaukimo iniciatorių pasiūlyti svarstyti klausimai.“

20. Išdėstyti 43 straipsnio 2 dalį taip:

2. Visi sprendimai projekto pateikimo ir svarstymo Tarybos posėdyje metu priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma.“

21. Išdėstyti 47 straipsnio 6 dalį taip:

6. Tarybos sprendimų projektus dėl mero pavaduotojų, Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojų skyrimo ar atleidimo, nepasitikėjimo meru, mero pavaduotojais ir kitų personalijų klausimų, taip pat sprendimus dėl komitetų, Tarybos kolegijos, komisijų sudarymo Taryba svarsto ir priima sprendimus tame pačiame posėdyje, kuriame yra pateiktas projektas, išskyrus atvejus, kai Taryba nusprendžia kitaip.“

22. Išdėstyti 49 straipsnio antraštę taip:

49 straipsnis. Vyriausybės atstovo bei kitų valdžios ir valdymo institucijų teikimų ar pasiūlymų svarstymas“.

23. Pripažinti netekusiomis galios 49 straipsnio 1 ir 2 dalis.

24. Išdėstyti 50 straipsnio 9 dalį taip:

9. Kandidatą į mero pavaduotojo pareigas siūlo meras. Atsižvelgdama į sudarytą koalicinę sutartį, valdančioji dauguma siūlo kandidatus į mero pavaduotojų pareigas. Kandidatūros aptariamos politinėse frakcijose, o jei jų nėra – politinių partijų sąrašuose išrinktų Tarybos narių grupėse. Mero sprendimas teikti mero pavaduotojo kandidatūrą Tarybai įforminamas potvarkiu. Meras Tarybos posėdyje pristato siūlomą kandidatą į mero pavaduotojus ir kviečia kandidatą prisistatyti bei trumpai išdėstyti veiklos programą. Kandidatas į mero pavaduotojus pareiškia, ar sutinka būti kandidatu į mero pavaduotojus, prisistato ir atsako į Tarybos narių klausimus.

Mero pavaduotojas skiriamas slaptu balsavimu ir laikomas paskirtu, jeigu už jį balsavo visų išrinktų Tarybos narių dauguma. Taryba mero siūlymu gali nuspręsti, kad mero pavaduotojai pareigas atlieka visuomeniniais pagrindais.“

25. Išdėstyti 52 straipsnį taip:

1. Taryba skiria Savivaldybės pareigūnus ir skiria ar sudaro kolegialias institucijas, kurias numato Lietuvos Respublikos įstatymai ir Tarybos sprendimai. Asmenis, kurie teikia kandidatus į šias pareigas, nustato atitinkami įstatymai ir Tarybos sprendimai. Jei pareigūno skyrimas arba institucijos sudarymas numatytas įstatyme, tačiau nenurodyta, kas teikia kandidatus, juos Tarybai teikia meras.

2. Administracijos direktoriaus kandidatūrą Tarybai teikia meras savo potvarkiu, gavęs ir įvertinęs Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nustatytą Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą informaciją apie kandidatą į Administracijos direktoriaus pareigas. Administracijos direktoriaus kandidatūra teikiama svarstyti politinėse frakcijose ir politinių frakcijų vadovų sueigoje. Meras Tarybos posėdyje pristato siūlomą kandidatą į Administracijos direktoriaus pareigas ir kviečia kandidatą prisistatyti bei trumpai išdėstyti veiklos programą. Kandidatas į Administracijos direktoriaus pareigas pareiškia, ar sutinka būti kandidatu į Administracijos direktoriaus pareigas, prisistato ir atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos nariai pateikia kandidatui klausimus, klausimui skiriama iki vienos minutės. Kandidatui atsakyti į kiekvieną Tarybos nario klausimą skiriama ne daugiau kaip 3 minutės.

3. Administracijos direktoriaus pavaduotojo kandidatūrą Tarybai teikia meras savo potvarkiu Administracijos direktoriaus rašytiniu siūlymu. Administracijos direktorius siūlo kandidatą į Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas, gavęs ir įvertinęs Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nustatytą Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą informaciją apie kandidatą į Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas. Administracijos direktoriaus pavaduotojo kandidatūra teikiama svarstyti politinėse frakcijose. Meras Tarybos posėdyje pristato siūlomą kandidatą į Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas ir kviečia kandidatą trumpai prisistatyti. Kandidatas į Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas pareiškia, ar sutinka būti kandidatu į Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas, prisistato ir atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos nariai pateikia kandidatui klausimus, klausimui skiriama iki vienos minutės. Kandidatui atsakyti į kiekvieną Tarybos nario klausimą skiriama ne daugiau kaip 3 minutės.

4. Kitus kandidatus į Tarybos skiriamas pareigas Tarybos posėdyje pristato asmuo, teikiantis tuos kandidatus ar kolegialios institucijos sudėtį. Atskiriems kandidatams pristatyti skiriama ne ilgiau kaip 10 minučių, o kolegialios institucijos nariams pristatyti – ne ilgiau kaip 30 minučių.

Kandidatai, įskaitant ir kolegialių institucijų sudarymo atvejus, turi dalyvauti Tarybos posėdyje, kuriame jie pristatomi.

Kandidatams į Savivaldybės pareigūnų ar vadovų pareigas po pristatymo suteikiamas žodis (ne ilgiau kaip 10 minučių). Jie turi atsakyti į Tarybos narių klausimus: ne ilgiau kaip 10 minučių skiriama kiekvienam kandidatui ir ne ilgiau kaip 30 minučių – visiems kandidatams į kolegialias institucijas.

5. Po pristatymo kandidatus svarsto frakcijos ir atitinkami komitetai.

Frakcijos ir komitetai turi teisę suderintu laiku pakviesti kandidatus į savo posėdžius ir pateikti klausimų.

Frakcijos ir komitetai turi pateikti Tarybai išvadas dėl kandidatų ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kandidatų pristatymo Taryboje.

6. Siūlomi kandidatai turi būti svarstomi kitame Tarybos posėdyje. Jame turi dalyvauti kandidatą teikiantis asmuo ir kandidatas, įskaitant ir kandidatus į kolegialias institucijas in corpore.

Pirmiausia išklausomos frakcijų ir komitetų išvados. Po to rengiama diskusija, kurios pabaigoje kandidatams ir kandidatus teikiančiam asmeniui Tarybos nariai gali užduoti klausimų (ne ilgiau kaip 15 minučių kiekvienam kandidatui ir ne ilgiau kaip 20 minučių kolegialiai institucijai). Be to, kandidatams į Savivaldybės institucijų, įmonių, įstaigų, organizacijų vadovų pareigas prieš klausimus dar suteikiamas žodis (ne ilgiau kaip 5 minutes).

Po to Taryba balsuoja dėl atitinkamų pareigūnų ar vadovų paskyrimo, kolegialios institucijos in corpore paskyrimo ar sudarymo.

7. Jeigu Savivaldybės pareigūnas ar vadovas atšaukiamas, atsistatydina ar dėl kokių nors kitų priežasčių toliau negali eiti pareigų, ne vėliau kaip per mėnesį nuo laisvos vietos atsiradimo artimiausiam Tarybos posėdžiui turi būti teikiami nauji kandidatai. Kol bus patvirtinti nauji kandidatai, Savivaldybės taryba gali kam nors pavesti laikinai eiti pareigas.

8. Tarybai nutarus, sprendimai dėl kandidatų paskyrimo ar kolegialių institucijų sudarymo gali būti priimami skubos tvarka – po pristatymo iš karto balsuojant dėl jų patvirtinimo.

9. Administracijos direktorius į pareigas skiriamas mero teikimu Tarybos sprendimu Tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Tol, kol Administracijos direktorius ir jo pavaduotojas nėra paskirti, Administracijos direktoriaus pareigas gali eiti mero ar laikinai mero pareigas einančio Tarybos nario siūlymu Tarybos paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas. Administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) į pareigas skiriamas (skiriami) Administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu Tarybos sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Gali būti steigiamos ne daugiau kaip trys Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės. Administracijos direktorius yra pavaldus Tarybai, atskaitingas Tarybai ir merui.

Tarnybines nuobaudas Administracijos direktoriui (direktoriaus pavaduotojui (pavaduotojams) už tarnybinius nusižengimus skiria Taryba. Atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą ar tarnybinės nuobaudos skyrimo procedūra pradedama mero iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie Administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų) tarnybinius nusižengimus ar apie Tarybos pateiktus nepasitikėjimo Administracijos direktoriumi motyvus.

10. Kai Administracijos direktorius atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, Administracijos direktoriaus pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kituose įstatymuose bei kituose teisės aktuose, mero potvarkiu pavedama atlikti Administracijos direktoriaus pavaduotojui.“

26. Išdėstyti 54 straipsnio 1 dalį taip:

1. Paklausimu laikomas toks Savivaldybės kompetencijai priskirtas klausimas, dėl kurio Tarybos narys ar Tarybos narių grupė Tarybos posėdžio metu kreipėsi į Savivaldybės pareigūną, Savivaldybės įmonės, įstaigos ar organizacijos vadovą, taip pat ir valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus. Paklausimu gali būti ir toks klausimas, kurio reikšmingumą balsuodama pripažįsta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.“

27. Papildyti 54 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:

6. Tarybos narys ar Tarybos narių grupė turi teisę kreiptis į Savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus, pateikdami paklausimus raštu, elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis. Paklausime turi būti aiškiai nurodytas paklausimą pateikęs Tarybos narys, nurodytas asmuo (Savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovai ir valstybės tarnautojai), kuriam teikiamas paklausimas, aiškiai išdėstoma problemos esmė ir turi būti suformuluotas konkretus klausimas, į kurį norima gauti atsakymą. Paklausimas turi būti susijęs su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytomis savivaldybių funkcijomis ir Tarybos kompetencija.“

28. Išdėstyti 55 straipsnio 6 dalį taip:

6. Pasibaigus kadencijai, meras, mero pavaduotojai, jeigu neišrenkami ar nepaskiriami į ankstesnes pareigas arba prieš terminą netenka savo įgaliojimų (išskyrus atvejus, kai mero pavaduotojas savo įgaliojimų netenka šio straipsnio 1 dalies 1.1 ir 1.3 punktų nustatyta tvarka arba netenka Tarybos nario įgaliojimų Tarybos sprendimu pagal šio Reglamento 551 straipsnį), turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka grįžti į iki išrinkimo Tarybos nariais eitas pareigas, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas tos pačios ar žemesnės kategorijos pareigas, jeigu eitos pareigos pagal teisės aktus priskiriamos valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms. Taip pat meras ar mero pavaduotojai turi teisę grįžti į iki išrinkimo Tarybos nariais eitas pareigas, jeigu jie ėjo šias pareigas Savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas pareigas Savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje. Jeigu šie asmenys iki išrinkimo Tarybos nariais tokių pareigų nėjo arba atsisakė pasiūlytų kitų žemesnės kategorijos pareigų, pagal teisės aktus priskiriamų valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms, arba kitų pareigų Savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, jiems išmokama 3 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Išmoka išmokama per 3 mėnesius lygiomis dalimis kas mėnesį. Jeigu asmuo pradeda eiti pareigas valstybės tarnyboje anksčiau negu po 3 mėnesių, likusi neišmokėta išmokos dalis nemokama. Jeigu šie asmenys mero ir mero pavaduotojo pareigas ėjo trumpiau kaip vienus metus iki kadencijos pabaigos, jiems išmokama vieno mėnesio jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Nutrūkus mero pavaduotojo įgaliojimams prieš terminą šio straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, jiems išmokama 2 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka.

29. Išdėstyti 551 straipsnio 3 dalį taip:

3. Teikimas pradėti Tarybos nario ar Tarybos nario – mero įgaliojimų netekimo procedūrą galimas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

1) jis sulaužė priesaiką;

2) jis nevykdo jam Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ar kituose įstatymuose nustatytų įgaliojimų.

Teikimas pradėti Tarybos nario ar Tarybos nario – mero įgaliojimų netekimo procedūrą turi būti išdėstytas raštu ir pasirašytas visų ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių grupę sudarančių asmenų. Teikimas turi būti pateiktas Tarybai ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio straipsnio 3 dalyje nustatytų bent vieno iš pagrindų paaiškėjimo dienos.“

30. Pripažinti netekusia galios 56 straipsnio 4 dalį.

31. Pripažinti netekusiomis galios 57 straipsnio 3–7 dalis.

 

 

 

Meras                                                                       Remigijus Šimašius