ŠILUTĖS rajono savivaldybės

Administracijos direktorius

 

Įsakymas

DĖL PARAMOS IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO TEIKIMO ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖs gyventojams

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2022 m. gruodžio 13 d.  Nr. A1-2274

Šilutė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 5, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. A1-307 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 5 patvirtinimo“, 25 ir 26 punktais:

1. Tvirtinu Paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo  teikimo Šilutės rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. birželio 21 d. įsakymą Nr. A1-639 „Dėl Paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo teikimo Šilutės rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nurodau šį įsakymą skelbti viešai.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,                                                                    Daiva Žebelienė

pavaduojanti Administracijos direktorių                                                                                                

 


 

PATVIRTINTA

Šilutės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. A1-2274

 

PARAMOS IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO TEIKIMO ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS gyventojams TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – EPLSAF) teikimo Šilutės rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja paramos organizavimą ir teikimą Šilutės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojams, apibrėžia paramos tikslus, tikslines grupes ir kreipimąsi dėl paramos.

2. Pagal Aprašą teikiama parama – maisto produktai ir (ar) asmens higienos prekės (toliau – EPLSAF parama).

3. Paramos tikslas – sudaryti sąlygas labiausiai skurstantiems Savivaldybės gyventojams gauti EPLSAF paramą sumažinti skurdą ir socialinę atskirtį.

4. EPLSAF paramos teikimą Savivaldybės gyventojams organizuoja Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija (toliau – Partneris), kuri Savivaldybėje turi priskyrusį kompetentingą atsakingą atstovą (toliau – Partnerio atstovas).

5. EPLSAF paramos teikimą koordinuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius).

6. Šilutės mieste prašymų EPLSAF paramai gauti priėmimą, gavėjų sąrašų sudarymą ir jų perdavimą Partneriui vykdo Skyrius, o Savivaldybės administracijos seniūnijose (toliau – seniūnija) – seniūnijų atsakingi darbuotojai.

7. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 5, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. A1-307 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 5 patvirtinimo“ (toliau – Sąlygų aprašas), 2 punkte nurodytuose teisės aktuose bei Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas).

 

II SKYRIUS

TIKSLINĖS GRUPĖS EPLSAF PARAMAI GAUTI

 

8. EPLSAF tikslinės grupės:

8.1. asmenys, kurių vidutinės mėnesinės pajamos neviršija 1,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžio per mėnesį;

8.2. užsieniečiai, pasitraukę iš Ukrainos dėl Rusijos Federacijos karinių veiksmų Ukrainoje, nevertinant jų pajamų.

9. Jei Skyriaus ar seniūnijų atsakingas asmuo turi pagrįstų įrodymų, kad asmuo, gaunantis ar norintis gauti EPLSAF paramą kaip Aprašo 8.2 papunktyje nurodytos tikslinės grupės atstovas, nepriklauso 8.2 papunktyje nurodytai tikslinei grupei, EPLSAF parama Skyriaus vedėjo ar seniūnų sprendimu nesuteikiama arba EPLSAF paramos teikimas nutraukiamas.

 

 

10. EPLSAF parama gali būti skiriama kitais atvejais, kai vieno gyvenančio asmens ir (ar) bendrai gyvenančio (-ių) asmens (-ų) pajamos vienam nariui viršija 1,5 VRP dydžio, bet neviršija 2,5 VRP dydžių per mėnesį:

10.1. kai vienas iš tėvų augina vaiką (vaikus);

10.2. kai bendrai gyvenantys asmenys augina tris ar daugiau vaikų;

10.3. kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo augina neįgalų vaiką (-us);

10.4. kai vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų yra neįgalus (-ūs);

10.5. kai vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų yra sukakę pensinį amžių;

10.6. asmeniui (šeimai) nukentėjus nuo gaisro ar stichinės nelaimės; patekus į sunkią materialinę padėtį dėl ligos; (pateikus pažymas ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes);

10.7. kai vienas gyvenantis asmuo ir (ar) bendrai gyvenantys asmenys patiria socialinę riziką;

10.8. netekus maitintojo;

10.9. asmenims, nurodytiems Sąlygų aprašo 28 punkte;

10.10. kai vaikui, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka, nustatyta vaiko laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) šeimoje;

10.11. kai vienam gyvenančiam asmeniui nuo 18 metų arba bent vienam iš bendrai gyvenančių asmenų nuo 18 metų, paskirta globos (rūpybos) išmoka;

10.12. kai paskirtas nemokamas maitinimas pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą;

10.13. nenumatytais atvejais, įvertinus vieno gyvenančio asmens ir (ar) bendrai gyvenančių asmenų gyvenimo sąlygas bei surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

11. Vieno gyvenančio asmens ir (ar) bendrai gyvenančio (-ių) asmens (-ų) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, išskyrus pajamas, gaunamas iš žemės ūkio veiklos, kurios skaičiuojamos tik pagal šios veiklos apskaitos dokumentus, netaikant pajamų nustatymo tvarkos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus žemės ūkio veiklos pajamų, įvertintų pagal sąlygines išlaidas, normatyvus arba pagal pajamų normą hektarui žemės ūkio naudmenų.

12. Prieglobsčio prašytojų, perkeltų į Lietuvos Respublikos teritoriją pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 22 d. nutarimą Nr. 628 „Dėl užsieniečių perkėlimo į Lietuvos Respublikos teritoriją“, ir prieglobstį Lietuvos Respublikoje gavusių asmenų pajamos per mėnesį apskaičiuojamos vadovaujantis Sąlygų aprašo 28 punkte nurodytomis nuostatomis.

 

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL EPLSAF PARAMOS GAVIMO

 

13. Dėl EPLSAF paramos gali kreiptis asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą arba faktiškai gyvenantys Savivaldybėje, pagal faktinę gyvenamąją vietą:

13.1. Šilutės miesto gyventojai – Skyriuje;

13.2. Šilutės seniūnijos kaimiškosios dalies gyventojai – Šilutės seniūnijoje;

13.3. kitų seniūnijų gyventojai – seniūnijose.

14. Kreipdamasis dėl EPLSAF paramos, asmuo pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SADM) patvirtintos formos Prašymą gauti Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo paramą (Sąlygų aprašo 1 priedas) (toliau – Prašymas). Prašymas yra registruojamas Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje SPIS (toliau – sistema SPIS).

15. Asmuo, kreipdamasis dėl EPLSAF paramos gavimo, užpildo Prašymą, kuriame nurodo EPLSAF paramai skirti būtinus duomenis apie save ir bendrai gyvenančius asmenis, prideda reikalingus dokumentus, išskyrus atvejus, kai informacija gaunama iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

16. Prašymą dėl EPLSAF paramos gali būti pateiktas tiesiogiai atvykus į Skyrių ar gyvenamosios vietos seniūniją, pašto siunta, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kreipiantis asmeniškai, per kurjerį arba per atstovą, kurio teisė atstovauti turi būti įrodyta teisėtą atstovavimą patvirtinančiu dokumentu (pvz., teismo sprendimu (nutartimi) dėl globos (rūpybos), teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintu įgaliojimu) (kreipiantis asmeniškai į Skyrių ar gyvenamosios vietos seniūniją padaroma teisėtą atstovavimą patvirtinančio dokumento kopija, o originalas grąžinamas atstovui) arba pateikiama dokumento kopija, jeigu kreipiamasi ne asmeniškai atvykus į Skyrių ar gyvenamosios vietos seniūniją:

16.1. jeigu prašymą dėl EPLSAF paramos teikia asmens atstovas, jis turi pateikti vieną iš jo atstovaujamo asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų (paso, asmens tapatybės kortelės, Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos sąjungoje (toliau – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas) kopiją;

16.2. jeigu prašymas dėl EPLSAF paramos pateikiamas tiesiogiai atvykus į Skyrių ar gyvenamosios vietos seniūniją, pareiškėjas pateikia vieną galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Prašymą priėmęs darbuotojas, įsitikinęs tiesiogiai prašymą teikiančio asmens tapatybe, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą grąžina jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma;

16.3. jeigu prašymas dėl EPLSAF paramos teikiamas pašto siunta, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, arba per kurjerį, prie jo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, išskyrus 16.3.1 ir 16.3.2 papunkčiuose nustatytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama:

16.3.1.  jeigu užpildytas prašymas siunčiamas elektroniniu paštu, yra pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus;

16.3.2.  jeigu asmuo teikia prašymą kitomis elektroninių ryšių priemonėmis ir jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokia elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę.

17. Kreipiantis 16 punkte numatytais atvejais dėl EPLSAF paramos gavimo, reikalavimas pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą netaikomas Aprašo 8.2 papunktyje nurodytos tikslinės grupės atstovams, jeigu kreipimosi dėl EPLSAF paramos metu jie neturi asmens tapatybę patvirtinančio dokumento.

18. Gyventojai, gaunantys socialinę pašalpą pagal Įstatymą, nemokamą maitinimą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą ir atitinkantys sąlygas gauti piniginę socialinę paramą, taip pat globojami šeimose vaikai ir asmenys nuo 18 metų, kuriems paskirta globos (rūpybos) išmoka pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą, į EPLSAF paramos gavėjų sąrašus įrašomi jiems pateikus Aprašo 14 punkte nurodytą Prašymą.

19. Prašymus dėl EPLSAF paramos gavimo ateinantiems metams, Skyriaus ir seniūnijų atsakingi darbuotojai, priima nuo einamųjų metų gruodžio 1 dienos.

20. Einamaisiais metais Prašymai gali būti teikiami bet kuriuo metu.

21. Asmens prašymas galioja iki vienų kalendorinių metų (nuo n metų sausio 1 d. iki n metų gruodžio 31 d.), jeigu nepasikeitė asmens ir (ar) su juo bendrai gyvenančio (-ių) asmens (‑ų) padėtis pagal Sąlygų aprašo IV skyriuje nurodytus teisės aktus.

 

 

 

IV SKYRIUS

EPLSAF PARAMOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

22. Asmenis pateikusius Prašymą dėl EPLSAF paramos gavimo ir atitinkančius labiausiai skurstančių asmenų atrinkimo kriterijus, Skyriaus ar seniūnijos atsakingas darbuotojas, sistemoje SPIS asmenis, įtraukia į EPLSAF paramos gavėjų sąrašą, kuris patvirtintas SADM 2014 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. A1-268 „Dėl dokumentų, skirtų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo tikslinės grupės asmenų, maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių apskaitai užtikrinti, formų patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas dėl formų patvirtinimo).

23. Paramos gavėjų sąrašų elektronines ir popierines versijas Skyriaus ir seniūnijų atsakingi darbuotojai formuoja iš SPIS suvestų duomenų.

24. Skyriaus ir seniūnijos atsakingas darbuotojas, sudaręs EPLSAF paramos gavėjų sąrašą, ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 10 dienos (kai dalinimas atliekamas vasario mėnesį, ne vėliau kaip iki 25 d.), po kurio bus dalinama EPLSAF parama, Partnerio atstovui pateikia informaciją apie EPLSAF paramos gavėjų skaičių, o Partneriui perduoda EPLSAF paramos gavėjų sąrašų elektronines versijas (sugeneruotas Excel formatu iš SPIS).

25. Partnerio atstovas priima EPLSAF paramą į centrinį sandėlį ir organizuoja EPLSAF paramos pristatymą į seniūnijas bendradarbiaudamas su seniūnais. 

26. Pagal Partnerio atstovo sudarytą ir su Skyriumi bei seniūnijų atsakingais darbuotojais suderintą grafiką Šilutės miesto gyventojams EPLSAF paramą dalina Partnerio atstovas Šilutės mieste, seniūnijų gyventojams – seniūnijų atsakingi darbuotojai.

27. Seniūnijų atsakingi darbuotojai ir (ar) Partnerio atstovas, kurie skirsto EPLSAF paramą ir kurie yra atsakingi už tinkamą EPLSAF paramos perdavimą paramos gavėjams, pasirašo popierinius paramos gavėjų sąrašus, kuriuos Partnerio atstovas saugo 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo pabaigos.

28. Nepanaudota EPLSAF parama (jos likučiai), turi būti naudojama Įsakyme dėl formų patvirtinimo nustatyta tvarka.

29. Kiekvieno dalinimo pabaigoje Skyriaus ir seniūnijų atsakingi darbuotojai, iki einamojo mėnesio, prieš kurį buvo tiekiama EPLSAF parama, 10 dienos, sistemoje SPIS užpildo paslaugų suteikimo žurnalą.

30. Užpildžius paslaugų suteikimo žurnalą, Skyriaus atsakingas darbuotojas, sistemoje SPIS suformuoja ataskaitą apie gautą ir paskirstytą EPLSAF paramą iš EPLSAF lėšų, kurios forma patvirtinta Įsakymu dėl formų patvirtinimo. Ataskaitos elektroninė versija pateikiama Partneriui.

31. Asmenys, kurie 2 (du) kartus iš eilės neatsiėmė EPLSAF paramos ir raštu ar žodžiu nenurodė objektyvių priežasčių, neįtraukiami į vėliau sudaromus EPLSAF paramos gavėjų sąrašus ir dėl EPLSAF paramos turi kreiptis iš naujo.

32. EPLSAF paramos neatsiėmusių, 31 punkte nurodytų gavėjų sąrašai yra suformuojami sistemoje SPIS. Šiems asmenims, Skyriaus vedėjo ar seniūnų sprendimu, EPLSAF parama yra nutraukiama, o EPLSAF paramos neatsiėmusių asmenų sąrašo elektroninė versija pateikiama Partneriui.

33. Pasikeitus asmens pajamoms, apie tai asmuo, per 10 darbo dienų, privalo informuoti Skyriaus ir (ar) seniūnijų atsakingus darbuotojus. Atsakingas darbuotojas turi iš anksto įspėti būsimą EPLSAF paramos gavėją dėl šio reikalavimo vykdymo.

34. Skyriaus ar seniūnijos atsakingas darbuotojas priėmęs naujus asmenų Prašymus sudarytą EPLSAF paramos gavėjų sąrašą papildo, o pasikeitus bendrai gyvenančių asmenų (vieno gyvenančio asmens) sudėčiai, pajamoms, jį koreguoja, atnaujina ir apie pasikeitimus informuoja Partnerį.

35. Savivaldybės gyventojus apie EPLSAF paramos dalijimą (internetinėje erdvėje, žiniasklaidoje, EPLSAF paramos dalinimo vietoje ir kt.) informuoja Skyriaus, seniūnijų atsakingi darbuotojai ir (ar) Partnerio atstovas.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Asmuo, pasirašydamas užpildytą Prašymą, užtikrina pateiktos informacijos teisingumą.

37. Skyriaus ir (ar) seniūnijos atsakingas darbuotojas turi teisę gauti papildomų dokumentų, kurių nėra sistemoje SPIS ar kitoje jiems prieinamoje duomenų bazėje, būtinų priimti sprendimą dėl EPLSAF paramos skyrimo. 

38. Už asmenų, besikreipiančių dėl EPLSAF paramos gavimo, atitikimo labiausiai skurstančių asmenų atrinkimo kriterijams vertinimą, teisingą EPLSAF paramos gavėjų elektroninių ir (ar) popierinių sąrašų sudarymą ir EPLSAF paramos dalinimą atsako Skyriaus, seniūnijų atsakingi darbuotojai ir (ar) Partnerio atstovas.

39. Ginčai, kilę dėl Paramos paskirstymo ir dalijimo, sprendžiami bendradarbiaujant Partnerio atstovui ir (ar) Partneriui, Skyriaus, seniūnijų atsakingiems darbuotojams.

40. Skyriaus, seniūnijų atsakingų darbuotojų ir Partnerio atstovo veiksmus dėl netinkamo Prašymų priėmimo, EPLSAF paramos gavėjų sąrašų sudarymo, EPLSAF paramos paskirstymo ir dalijimo, Savivaldybės gyventojai gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

41. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. balandžio 27 d. reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

42. Prašymai su pateiktais dokumentais saugomi 10 metų po Jungtinės veiklos sutarties įsipareigojimų įvykdymo pagal Prašymo pateikimo vietą – Skyriuje bei seniūnijose.

43. Pasikeitus šiame Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

 

part_2282a0938733427ebb2cb4c9834d811a_end