LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ 01.1.1-CPVA-V-701 PRIEMONĖS „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA IR INTEGRACIJA Į EUROPINES INFRASTRUKTŪRAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO
2016 m. balandžio 14 d. Nr. V-328
Vilnius
Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.1.1-CPVA-V-701 priemonės „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų infrastruktūros plėtra ir integracija į europines infrastruktūras“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2016 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. V-328
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ 01.1.1-CPVA-V-701 PRIEMONĖS „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA IR INTEGRACIJA Į EUROPINES INFRASTRUKTŪRAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ
APRAŠAS NR. 2
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.1.1-CPVA-V-701 priemonės „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų infrastruktūros plėtra ir integracija į europines infrastruktūras“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.1.1-CPVA-V-701 priemonės „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų infrastruktūros plėtra ir integracija į europines infrastruktūras“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“;
2.2. Nacionalinį stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 (toliau – Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);
2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.5. Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Prioritetų įgyvendinimo programa);
2.6. Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos įgyvendinimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos valdymo srityje bendrąjį veiksmų planą, patvirtintą 2015 m. rugpjūčio 13 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-895 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos įgyvendinimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos valdymo srityje bendrojo veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Bendrasis veiksmų planas);
2.7. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1219 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas);
2.8. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodiką (toliau – Kokybės metodika), patvirtintą 2014 m. spalio 13 d. 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto posėdžio protokolu Nr. 35;
2.9. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K–499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas).
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 10 935 000,00 Eur (dešimties milijonų devynių šimtų trisdešimt penkių tūkstančių eurų 00 ct) ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) lėšų.
8. Priemonės tikslas – siekti aktyvesnio turimos ir naujai kuriamos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) infrastruktūros panaudojimo.
9. Pagal Aprašą remiama veikla – Jūrinio slėnio branduolio sukūrimas, įgyvendinant infrastruktūros atnaujinimo 2-ąjį etapą.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
11. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra Klaipėdos universitetas, galimi partneriai –viešieji juridiniai asmenys. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas projektiniame pasiūlyme ir investiciniame projekte.
12. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
15. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus:
15.1. Prioritetų įgyvendinimo programos nuostatas ir bent vieno Prioritetų įgyvendinimo programoje nustatyto prioriteto veiksmų planą. Vertinama ar projektas prisideda prie Prioritetų įgyvendinimo programos ir atitinka bent vieno konkretaus prioriteto veiksmų plane nustatytą bent vieną prioriteto teminį specifiškumą;
15.2. Bendrojo veiksmų plano nuostatas. Vertinama, ar projekto vykdytojas, projektas ir projekto veiklos numatytos Bendrojo veiksmų plano 1 priedo „Bendrojo veiksmų plano uždavinius įgyvendinančios priemonės ir jų pagrindu įgyvendinami projektai“ 4.9 papunktyje;
15.3. kuriama MTEPI infrastruktūra. Vertinama, ar projekte ne mažiau nei 80 proc. naujai kuriamos infrastruktūros bus naudojama MTEPI veiklai vykdyti. MTEPI infrastruktūros dalis (proc.) nustatoma, vadovaujantis iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai parengto naujai kuriamos infrastruktūros techninio projekto duomenimis, vertinant MTEPI infrastruktūrai priskiriamų patalpų plotą bendrame naujai kuriamos infrastruktūros plote. Tuo atveju, jeigu iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai naujai kuriamos infrastruktūros techninis projektas nėra parengtas, MTEPI infrastruktūros dalis (proc.) nustatoma, vadovaujantis investicinio projekto duomenimis, vertinant MTEPI veiklų išlaidų dalį bendroje naujai kuriamos infrastruktūros išlaidų sumoje (pareiškėjas investiciniame projekte turi atskira pozicija išskirti MTEPI veiklų išlaidas bendroje naujai kuriamos infrastruktūros išlaidų sumoje);
15.4. užtikrinamas sukurtos MTEPI infrastruktūros įveiklinimas. Vertinama, ar projekto metu sukūrus MTEPI infrastruktūrą bus pakankamas tyrėjų skaičius, kuris užtikrintų optimalų MTEPI infrastruktūros veikimą. Paraiškoje ir investiciniame projekte turi būti pagrindžiama, kad sukurtoje infrastruktūroje bus įdarbinta ne mažiau kaip 80 tyrėjų;
15.5. kuriama infrastruktūra atitinka ūkio poreikius. Vertinama, ar įgyvendinus projektą ne mažiau kaip 10 proc. pareiškėjo vykdomos MTEPI veiklos bus skirta verslo užsakymams vykdyti, o 3 metais po projekto įgyvendinimo ne mažiau kaip 20 proc. pareiškėjo vykdomos MTEPI veiklos bus skirta verslo užsakymams vykdyti. Skaičiuojamos projekto įgyvendinimo metu sukurtos infrastruktūros generuojamos MTEPI veiklos pajamos iš verslo užsakymų vykdymo. Verslo užsakymams skirtos pareiškėjo MTEPI veiklos dalis nustatoma, vadovaujantis investicinio projekto duomenimis, vertinant pareiškėjo planuojamų pajamų iš verslo užsakymams skirtos pareiškėjo MTEPI veiklos dalį bendroje pajamų iš MTEPI veiklos sumoje (pareiškėjas investiciniame projekte turi atskira pozicija išskirti pajamas iš verslo užsakymams skirtos MTEPI veiklos bendroje pareiškėjo MTEPI veiklos pajamų sumoje).
16. Projektu turi būti prisidedama prie Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos Europos Komisijos (toliau – EK) 2009 m. birželio 10 d. komunikatu Nr. COM(2009) 248 final, kuri skelbiama EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1 (toliau – ES BJRS), tikslo – didinti regiono klestėjimą, įgyvendinimo pagal ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame EK 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177 final, kuris skelbiamas EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, numatytą politinę sritį „Inovacijos“.
18. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei iki 2018 m. birželio 1 d.
19. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.
20. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje ir jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai.
21. Projektu turi būti siekiama visų toliau išvardytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:
21.1. produkto rodiklio „Tyrėjų, dirbančių pagerintoje tyrimų infrastruktūros bazėje, skaičius“ (rodiklio kodas P.B.225). Minimali rodiklio reikšmė – 80 tyrėjų (ši reikšmė turi būti pasiekta iki 2018 m. birželio 1 d.);
22. Aprašo 21.2 papunktyje nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Aprašo 21.1 papunktyje nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
23. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
23.1. jei pareiškėjas projekto įgyvendinimo metu planuoja vykdyti statybos darbus, jis iki projektinio pasiūlymo pateikimo turi būti įgijęs daiktines pareiškėjo (partnerio) teises į statinį ir (arba) žemės sklypą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, daiktinės teisės turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus po projekto įgyvendinimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos / nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo / nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;
23.2. jei planuojama ūkinė veikla gali turėti poveikį aplinkai ir ji patenka į Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo taikymo sritį ir vadovaujantis Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu yra privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, pareiškėjas, iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai turi būti parengęs planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ar atrankos išvadą;
23.3. jei planuojama veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įstaigoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įstaigoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą.
24. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
25. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.
26. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
27. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje (pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas) ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios patvirtintos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
28. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 10 935 000,00 Eur (dešimt milijonų devyni šimtai trisdešimt penki tūkstančiai eurų 00 ct) iš kurių ne mažiau kaip 1 500 000,00 Eur (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių eurų 00 ct) turi sudaryti investicijos į MTEPI įrangą.
29. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis pagal Aprašo remiamą veiklą sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
30. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
31. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
32. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkama finansuoti. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkama finansuoti, išskyrus tikslinių transporto priemonių pirkimo, nuomos ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidas. |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamos finansuoti tik investicinio projekto parengimo išlaidos. Paraiškos ir projektinio pasiūlymo parengimo (pildymo) išlaidos netinkamos finansuoti. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnį. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą. |
Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.
34. Pagal fiksuotąją normą apmokamos netiesioginės projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnio nuostatas.
35. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti, išskyrus projektinio pasiūlymo priedo – investicijų projekto, parengimo / pirkimo išlaidas, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. Šio priedo rengimo / pirkimo išlaidas pareiškėjas gali įtraukti į projekto biudžetą.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
37. Galimi pareiškėjai turi raštu pateikti Ministerijai projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo pagal formą, nustatytą Valstybės projektų atrankos tvarkos apraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:
37.1. investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės ir (arba) sąnaudų efektyvumo analizės rezultatų lentelės Excel formatu. Investicijų projekte minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:
37.2. jei pareiškėjas projekto įgyvendinimo metu planuoja vykdyti statybos darbus ir statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos / nuomos sutartį, pareiškėjas turi pateikti panaudos davėjo / nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas arba panaudos / nuomos sutartį, kai toks sutikimas joje jau numatytas;
38. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.
39. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.
40. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 43 punkte nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir jos priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.
41. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
42. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedų paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienomis ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus per DMS, jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės arba jos laikinai nėra užtikrintos – raštu.
43. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (43.1–43.4 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškos finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą formos priedai“):
43.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);
43.2. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t.y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;
43.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus. Šis paraiškos priedas pildomas ir teikiamas kartu su paraiška visais atvejais, kai projekte planuojama ūkinė veikla gali turėti poveikį aplinkai ir ji patenka į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo taikymo sritį, ir (arba) projekto planuojama ūkinė veikla yra susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis;
43.4. informaciją apie iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas;
43.5. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas, pasirašytas sutartis, jeigu įvykdyti viešieji pirkimai, ar kt.);
43.6. statinio ir (arba) žemės sklypo panaudos / nuomos sutartį, jei pareiškėjas projekto įgyvendinimo metu planuoja vykdyti statybos darbus, o statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos / nuomos sutartį ir šio statinio ir (arba) žemės sklypo panaudos / nuomos sutartis nebuvo pateikta kartu su projektiniu pasiūlymu;
43.7. įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 straipsnyje, kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000,00 Eur (vieną šimtą septyniasdešimt penkis tūkstančius eurų 00 ct), dokumentus;
43.8. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;
43.9. planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir atsakingos institucijos sprendimą, jei vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, ar atrankos išvadą;
43.10. atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą, jei planuojama veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka;
44. Jeigu su paraiška teikiamas techninis projektas, jis teikiamas kartu su paraiška per DMS elektronine forma (PDF formatu). Jeigu DMS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, techninis projektas elektroninėje laikmenoje (PDF formatu) teikiamas įgyvendinančiajai institucijai raštu (su lydraščiu, kuriame nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, teikiamo dokumento pavadinimas, data ir numeris).
45. Aprašo 43 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.
46. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
47. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.
48. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
49. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
50. Įgyvendinančioji institucija gali atmesti paraišką, jei vertinimo metu nustatyta, kad pareiškėjas ar su paraiška susiję asmenys siekė gauti konfidencialią informaciją arba neteisėtai daryti įtaką vertinimo rezultatams ar vertintojams.
51. Įgyvendinančioji institucija taip pat gali atmesti paraišką, jei joje, palyginus su projektiniu pasiūlymu dėl valstybės projekto įgyvendinimo ar valstybės projektų sąrašu, yra atlikti esminiai pakeitimai. Esminiai pakeitimais laikomi Projektų taisyklių 178.1–178.4 papunkčiuose nurodyti pakeitimai.
53. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS, jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės arba jos laikinai nėra užtikrintos – raštu.
54. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–15 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS, jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės arba jos laikinai nėra užtikrintos – raštu, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
55. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
56. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.
57. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS, jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės arba jos laikinai nėra užtikrintos – raštu, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
58. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos.
59. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
61. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
62. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA