VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 30 d. Nr. T3-105
Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.    Patvirtinti Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimą Nr. T3-99 „Dėl  Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“.

3.    Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. rugsėjo 1 d.

4.    Paskelbti sprendimą Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                             Marija Rekst

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 30 d.

sprendimu Nr. T3-105

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų (toliau – Mokykla) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) – dokumentas, kuriuo Mokyklos, vadovaudamosi nustatytais Apraše priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliais ir jų ypatumais, atsižvelgdamos į tėvų (globėjų) poreikius, savivaldybės finansines galimybes, organizuoja priešmokyklinį ugdymą. Mokyklos priešmokyklinį ugdymą vykdo pagal vienerių metų priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (toliau – Programa).

2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO REIKALAVIMAI

 

3. Priešmokyklinis ugdymas:

3.1. pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai;

3.2. gali būti teikiamas anksčiau tėvų (globėjų) sprendimu, bet ne anksčiau, negu vaikui sueina 5 metai;

3.3.  tėvai (globėjai) turi teisę kreiptis į pedagoginę psichologinę tarnybą arba švietimo pagalbos tarnybą, kurios aptarnavimo teritorijoje yra švietimo teikėjas, dėl 5 metų vaiko brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes);

3.4. vykdomas pagal Programą, kurios minimali trukmė yra:

3.4.1. 640 valandų per metus;

3.4.2. 160 valandų per metus, jei gydytojų konsultacinė komisija (toliau – GKK) vaikui yra paskyrusi ugdymą namie 12 mėnesių;

3.4.3. 5 valandos per savaitę, jei GKK vaikui yra paskyrusi ugdymą namie ne trumpiau kaip 1 mėnesį;

3.4.4. 5 valandos per savaitę vaikui, sergančiam įvairiomis ligomis, besigydančiam medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigoje.

3.5. antrus metus pagal Programą vaikai nėra ugdomi.

4. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė).

5. Pagal Programą vaikas gali būti ugdomas (ugdytis) šeimoje. Vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams) padeda organizuoti Mokykla, kurios nuostatuose įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas, vadovaudamasi Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

6. Grupės darbo / veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė (per mėnesį, savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto,  valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kitų), dirbančių Grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).

7. Mokykla, atsižvelgdama į tėvų (globėjų) poreikius ir galimybes, su tėvais (globėjais) aptaria ir pasirašo mokymo sutartį, kurioje nurodoma: mokymo sutarties šalys, ugdymo Programa, jos pradžios ir pabaigos laikas, šalių įsipareigojimai, sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai, padariniai ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios kitiems teisės aktams.

8. Mokyklai ir tėvams (globėjams) pasirašius mokymo sutartį tėvai (globėjai) privalo užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą (jei vaikas negali atvykti į Mokyklą, nedelsiant turi informuoti Mokyklą) ir kitų mokymo sutartyje nurodytų pareigų vykdymą.

9. Vaiko lankomumas yra žymimas grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras. Jei grupėje daugumą sudaro vaikai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programą, tai priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvaujantys vaikai žymimi ikimokyklinės grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.

10. Mokykla dienynus gali sudaryti elektroninių dienynų duomenų pagrindu.

11. Mokyklose, kuriose ugdymo procesas vykdomas tautinės mažumos kalba, Programoje ne mažiau kaip 5 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba. Ugdymą lietuvių kalba pagal Programą gali vykdyti lietuvių kalbos ir (ar) pradinio ugdymo mokytojas, atitinkantis Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-774 „Dėl Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus, priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir Aprašo 17.2. papunktyje nurodytu atveju – ikimokyklinio ugdymo auklėtojas.

12. Programą įgyvendina:

12.1. priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį;

12.2.  vadovaujantis Aprašo 17.2. papunkčiu, ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį.

13. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programa yra pritaikoma vadovaujantis Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

14. Grupėje, kurioje pritaikius Programą ugdosi vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir mokytojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą.

15. Grupėje vaikų skaičius negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nurodyto vaikų skaičiaus.

16. Grupė:

16.1. su pradine klase nejungiama;

16.2. gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė). Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos.

17. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:

17.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai);

17.2. ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (-ai).

18. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

 

III SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS MOKYKLOJE

 

19. Mokykla:

19.1. informuoja tėvus (globėjus) apie priešmokyklinio ugdymo organizavimą Mokykloje;

19.2. po mokymo sutarties pasirašymo vaiką įregistruoja Mokinių registre nurodant pirmąją mokinio ugdymosi dieną. Iš Mokinių registre sukauptų duomenų – mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio ugdymosi diena); namų adresas; grupė, į kurią mokinys atvyko; grupė, kurioje mokinys ugdosi; grupė, iš kurios mokinys išvyko; įsakymo apie išvykimą data ir numeris; Mokykla, į kurią mokinys išvyko ugdytis / mokytis, – automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas Mokinių abėcėlinis žurnalas;

19.3. Mokinių abėcėliniame žurnale mokinių pavardes ir vardus surašo abėcėlės tvarka. Registracijos numeriai kasmet pradedami nuo 1. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Tuo atveju, kai nežinoma, į kokią Mokyklą mokinys yra išvykęs, gali būti įrašoma: užsienio valstybės, savivaldybės pavadinimas arba „Nežinoma“. Išvykus iš Mokyklos priešmokyklinės grupės mokiniui, baigusiam Programą, įrašoma „baigė Programą“, nebaigusiam Programos, – „nebaigė Programos“. Kitų mokslo metų Mokinių abėcėlinio žurnalo aplankas Mokinių registre formuojamas iš atitinkamais mokslo metais sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę / klasę, kurioje jis ugdosi / mokosi, ir įrašius duomenis apie tais mokslo metais išvykusius ir atvykusius mokinius;

19.4. nustato ugdomosios veiklos planavimo, pasiekimų vertinimo ir jų parengimo terminus;

19.5. pateikia mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys pradinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojo (-ų), (švietimo pagalbos specialisto (-ų), jeigu buvo teikta pagalba), rekomendaciją, parengtą pagal Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede pateiktą formą (toliau – Rekomendacija). Rekomendacija turi būti pasirašyta priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ir patvirtinta Mokyklos vadovo;

19.6. namie ugdomų vaikų, tėvų (globėjų) pageidavimu ir GKK leidus, sudaro galimybę dalyvauti veiklose ar renginiuose bendrojo ugdymo mokykloje.

20. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, dirbantis Grupėje ar Jungtinėje grupėje:

20.1. organizuoja ugdomąją veiklą pagal Programą, atsižvelgdamas į patvirtinto Modelio ypatumus, individualius vaikų poreikius. Priešmokyklinio ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką;

20.2. siekdamas dermės ir ugdymo tęstinumo tarp priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų, yra susipažinęs su pirmos klasės ugdymo programos nuostatomis, skirtomis pirmai–antrai klasei;

20.3. vertina vaikų pažangą ir pasiekimus vadovaudamasis Programa;

20.4. per 4 savaites nuo Programos pradžios atlieka vaikų pirminį pasiekimų vertinimą ir aptaria jį su tėvais (globėjais);

20.5. pagal Mokyklos nustatytą formą vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėse laikmenose ar kt.;

20.6. įgyvendinęs Programą, atlieka vaikų galutinį pasiekimų vertinimą, aptaria jį su tėvais (globėjais)  ir parengia Rekomendaciją pradinių klasių mokytojui;

20.7. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiekimus vertina kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys pradinio ugdymo programą, ir Mokyklos vaiko gerovės komisijai;

20.8. vaikų pažangą Programos įgyvendinimo laikotarpiu vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus;

20.9. atlieka kitus darbus, nurodytus jo pareigybės aprašyme, kurį rekomenduojama rengti atsižvelgiant į Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinį pareiginį aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinio pareiginio aprašo patvirtinimo“, ir į Pavyzdinį auklėtojo pareigybės aprašymą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-2249 „Dėl Pavyzdinio auklėtojo pareigybės aprašymo patvirtinimo“.

21. Ugdymas namie organizuojamas laikantis ugdymo proceso organizavimo higienos reikalavimų, atsižvelgiant į vaiko sveikatos būklę ir organizmo funkcines galimybes, Mokyklos vadovo patvirtintą ir su vienu iš mokinio tėvų (globėjų) suderintą individualų ugdymo tvarkaraštį, bet ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę.

22. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar vadovaujantis Aprašo 17.2. papunkčiu, ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, ugdantis vaiką namie, vaikų pažangą vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus, vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėse laikmenose ar kt. Ne rečiau kaip kartą per Mokyklos nustatytą ugdymo laikotarpį namie ugdomo vaiko ugdymo rezultatus aptaria kartu su tėvais (globėjais) ir Mokyklos vaiko gerovės komisija.

 

IV SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPIŲ MODELIAI

 

23. I modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną:

23.1. Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla;

23.2. Grupę lanko vaikai 5-6 metų;

23.3. Ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba;

23.4. Vaikų skaičius grupėje:

23.4.1. minimalus – 5 vaikai;

23.4.2. maksimalus – 20 vaikų;

23.5. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų;

23.6. Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas;

23.7. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius;

23.8. Mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Mokykla organizuoja nemokamus pietus, kurie skiriami Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka nevertinant gaunamų pajamų.

 

24. II modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 8 val. arba 10,5 val. per dieną:

24.1. Grupės formavimo vieta – vaikų lopšelis-darželis, vaikų darželis, bendrojo ugdymo mokykla;

24.2. Grupę lanko vaikai 5-6 metų;

24.3. Ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba;

24.4. Vaikų skaičius grupėje:

24.4.1. minimalus – 10 vaikų;

24.4.2. maksimalus – 20 vaikų;

24.5. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų;

24.6. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 mokytojo padėjėjo etatas;

24.7. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą bendrojo ugdymo mokyklose, atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius. Tėvams pageidaujant, atostogų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, Mokykloje gali būti sudaryta galimybė priimti vaikus ir vykdyti jų priežiūrą;

24.8. Sudaromos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Mokykla organizuoja nemokamus pietus, kurie skiriami Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka nevertinant gaunamų pajamų. Už pusryčius ir pavakarius tėvai moka vadovaujantis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtinto Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

25. III modelis. Jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 8 val. arba 10,5 val. per dieną:

25.1. Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla;

25.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai vietovėje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio amžiaus vaikai ugdomi kartu su ikimokyklinio amžiaus vaikais;

25.3. Ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

25.4. Grupę lanko vaikai 3-6 metų;

25.5. Ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba;

25.6. Vaikų skaičius grupėje:

25.6.1. minimalus kartu su ikimokyklinio amžiaus vaikais – 10 vaikų;

25.6.2. maksimalus – 20 vaikų;

25.7. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų;

25.8. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 mokytojo padėjėjo etatas;

25.9. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą bendrojo ugdymo mokyklose, atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius. Tėvams pageidaujant, atostogų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, Mokykloje gali būti sudaryta galimybė priimti vaikus ir vykdyti jų priežiūrą;

25.10. Sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Mokykla organizuoja nemokamus pietus, kurie skiriami Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka nevertinant gaunamų pajamų. Už pusryčius ir pavakarius tėvai moka vadovaujantis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtinto Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

26. IV modelis. Jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per dieną:

26.1. Grupės formavimo vieta – vaikų lopšelis-darželis, vaikų darželis, mokykla-darželis;

26.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai yra ne mažiau kaip 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio amžiaus vaikai ugdomi kartu su ikimokyklinio amžiaus vaikais;

26.3. Ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

26.4. Grupę lanko vaikai 5-6 metų;

26.5. Ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba;

26.6. Vaikų skaičius grupėje:

26.6.1. minimalus kartu su ikimokyklinio amžiaus vaikais – 15 vaikų;

26.6.2. maksimalus – 20 vaikų;

26.7. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų;

26.8. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 mokytojo padėjėjo etatas;

26.9. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą bendrojo ugdymo mokyklose, atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius. Tėvams pageidaujant, atostogų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, Mokykloje gali būti sudaryta galimybė priimti vaikus ir vykdyti jų priežiūrą;

26.10. Sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Mokykla organizuoja nemokamus pietus, kurie skiriami Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka nevertinant gaunamų pajamų. Už pusryčius ir pavakarius tėvai moka vadovaujantis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtinto Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS KARANTINO, EKSTREMALIOS SITUACIJOS, EKSTREMALAUS ĮVYKIO AR ĮVYKIO, KELIANČIO PAVOJŲ MOKINIŲ SVEIKATAI IR GYVYBEI, LAIKOTARPIU ARBA ESANT APLINKYBĖMS MOKYKLOJE, DĖL KURIŲ UGDYMO PROCESAS NEGALI BŪTI ORGANIZUOJAMAS KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

 

27. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei (toliau – ypatingos aplinkybės) laikotarpiu arba esant aplinkybėms Mokykloje, dėl kurių priešmokyklinis ugdymas negali būti organizuojamas Grupėje (Mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai Mokykloje ir kt.), ugdymo procesas gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (toliau – nuotolinis mokymo būdas).

28. Mokyklos vadovas, nesant valstybės, savivaldybės lygio sprendimų dėl ugdymo proceso organizavimo esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms Mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, gali priimti sprendimus:

28.1. laikinai koreguoti ugdymo proceso įgyvendinimą:

28.1.1. keisti nustatytą ugdymo trukmę;

28.1.2. keisti nustatytą ugdymo pradžios ir pabaigos laiką;

28.1.3. ugdymo procesą perkelti į kitas aplinkas;

28.1.4. priimti kitus aktualius ugdymo proceso ir vidaus bei darbo tvarkos (pvz., dėl veido kaukių dėvėjimo ir pan.) organizavimo sprendimus, mažinančius / šalinančius pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei;

28.2. laikinai stabdyti ugdymo procesą, kai dėl susidariusių aplinkybių Mokyklos aplinkoje nėra galimybės jo koreguoti ar tęsti ugdymo procesą Grupėje kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu nei nuotoliniu mokymo būdu, pvz., sutrikus elektros tinklų tiekimui ir kt. Ugdymo procesas Mokyklos vadovo sprendimu gali būti laikinai stabdomas 1–2 darbo dienas. Mokyklos vadovas sprendimą dėl ugdymo proceso stabdymo raštu derina su Vilniaus rajono savivaldybės administracija;

28.3. valstybės, savivaldybės lygiu priėmus sprendimą ugdymą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu, Mokykla:

28.3.1. vadovaujasi Mokyklos parengtomis ugdymo organizavimo gairėmis dėl ugdymo organizavimo ypatingomis aplinkybėmis ar esant aplinkybėms Mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo procesu Grupėje;

28.3.2. vadovaujasi Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“, rekomendacijomis dėl priešmokyklinio ugdymo organizavimo;

28.3.3. įvertina, ar visi mokiniai gali dalyvauti ugdymo procese ne Grupėje, susitarti dėl galimų šios problemos sprendimo būdų, pasirinkimo alternatyvų, galimos pagalbos priemonių. Svarbu, kad visi mokiniai turėtų priėjimą prie mokymosi išteklių. Pastebėjus, kad mokinio namuose nėra sąlygų ugdytis, sudaromos sąlygos ugdytis Mokykloje, jeigu Mokykloje nėra aplinkybių, kurios keltų pavojų mokinio gyvybei ir sveikatai. Nesant galimybių ugdymo proceso organizuoti Mokykloje. Mokykla sprendimus suderina su Vilniaus rajono savivaldybės administracija, ugdymo proceso organizavimas laikinai perkeliamas į kitas saugias patalpas;

28.3.4. susitaria su atsakingais darbuotojais dėl mokinių emocinės sveikatos stebėjimo, taip pat mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo specifikos ir švietimo pagalbos teikimo;

28.3.5. skiria ne mažiau kaip 50 procentų ugdymo procesui numatyto laiko (per savaitę ir (ar) mėnesį) sinchroniniam ugdymui ir ne daugiau kaip 50 procentų – asinchroniniam ugdymui;

28.3.6. pertvarko ugdymo pagal Programą veiklų tvarkaraštį, pritaikydama jį ugdymo procesui organizuoti nuotoliniu mokymo būdu: konkrečios grupės tvarkaraštyje numato sinchroniniam ir asinchroniniam ugdymui skiriamą laiką. Galima nepertraukiamo sinchroninio ugdymo trukmė per dieną – iki 1 val.;

28.3.7. susitaria ir suderina su mokytojais (priešmokyklinio ugdymo pedagogais, ikimokyklinio ugdymo mokytojais, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojais, neformaliojo švietimo mokytojais, pagalbos mokiniui specialistais, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojais ar kt.) dėl tarpusavio bendradarbiavimo, ugdymo turinio integracijos, kad asinchroniniu būdu vykdomas ugdymo procesas būtų įvairus ir prasmingas: tikslingas tiesioginio transliavimo internetu ar televizijoje veiklų stebėjimas, užduočių atlikimas ir t. t., atsižvelgiant į vaikų galimybes ir amžiaus ypatumus;

28.3.8. susitaria, kaip bus skiriamos ugdymosi užduotys, kaip pateikiama ugdymui(si) reikalinga medžiaga ar informacija, kada ir kokiu būdu vaikai kartu su tėvais (globėjais) gali paprašyti mokytojo pagalbos ir paaiškinimų, kiek vaikai turės skirti laiko užduotims atlikti, kaip reguliuojamas jų krūvis, kaip suteikiamas grįžtamasis ryšys vaikams, jų tėvams (globėjams) ir fiksuojami pasiekimai ir pan.;

28.3.9. paskiria atsakingą asmenį (-is), kuris (-ie) teiks bendrąją informaciją apie ugdymosi proceso organizavimo tvarką, švietimo pagalbos teikimą ar komunikuos kitais svarbiais klausimais (pvz., informacinių komunikacinių technologijų perdavimas vaikų tėvams (globėjams), pagalbos teikimas diegiant, naudojantis informacinių technologijų programomis ar pan.) tol, kol neišnyksta ypatingos aplinkybės ar aplinkybės Mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negalėjo būti organizuojamas kasdieniu ugdymo būdu Grupėje. Informacija apie tai skelbiama Mokyklos tinklalapyje;

28.3.10. sudaro planą, kaip pasibaigus ypatingoms aplinkybėms grįžti prie įprasto ugdymo proceso organizavimo.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Vilniaus rajono savivaldybės taryba kasmet įvertina priešmokyklinio ugdymo poreikį, turimus išteklius ir prireikus tikslina ir tvirtina Mokyklas, vykdančias Programą, Grupių Mokyklose skaičių ir pasirinktą (-us) konkretų (-ius) Modelį (-ius).

30. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, savivaldybių biudžetų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.

 

__________________