Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2006 M. SAUSIO 19 D. NUTARIMO NR. 61 „DĖL DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMAS BUS FINANSUOJAMAS, SUDARYMO IR JŲ REIKALAVIMŲ VYKDYMO, LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL ŠIUOS DOKUMENTUS, KAUPIMO, NAUDOJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR MAŽIAUSIO ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ KIEKIO, KURĮ TURI SUTVARKYTI ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS GAMINTOJAI IR IMPORTUOTOJAI, NUSTATYMO“ PAKEITIMO
2014 m. birželio 4 d. Nr. 507
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimą Nr. 61 „Dėl Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo ir mažiausio elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, nustatymo“:
1.1. Pakeisti antraštę ir ją išdėstyti ją taip:
„DĖL DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMAS BUS FINANSUOJAMAS, SUDARYMO IR JŲ REIKALAVIMŲ VYKDYMO, LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL ŠIUOS DOKUMENTUS, KAUPIMO, NAUDOJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ NUSTATYMO“.
1.2. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 341 straipsnio 1 dalies 6 punktu ir 7 dalimi ir įgyvendindama 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2012 L 197, p. 38) nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
1.3. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Nustatyti, kad ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojams ir importuotojams netaikomos šiuo nutarimu patvirtintos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotys. Šiems gamintojams ir importuotojams taikomi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatyti ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo reikalavimai.“
1.4. Nurodytu nutarimu patvirtintose Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklėse:
1.4.1. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Buitinė elektros ir elektroninė įranga – namų ūkiuose naudojama elektros ir elektroninė įranga, taip pat komerciniuose ir pramonės ūkio objektuose, institucijose ir kitur naudojama elektros ir elektroninė įranga, kuri savo pobūdžiu ar sudėtimi panaši į namų ūkiuose naudojamą elektros ir elektroninę įrangą. Elektros ir elektroninė įranga, kurią gali naudoti tiek namų ūkiai, tiek vartotojai, kurie nėra namų ūkiai, laikoma buitine elektros ir elektronine įranga.
Ne buitinė elektros ir elektroninė įranga – išimtinai komerciniuose ar pramonės ūkio objektuose, institucijose ar kitur, išskyrus namų ūkius, naudojama elektros ir elektroninė įranga.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme.“
1.4.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. Dokumentai, įrodantys, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, yra:
4.1. banko garantija, užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu nustatyta elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis), kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, tvarkymo finansavimą;
4.2. laidavimo draudimo sutartis, sudaryta elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir draudiko ir užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu nustatyta elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis), kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, tvarkymo finansavimą;
4.3. su Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus atitinkančia Organizacija pasirašyta sutartis, garantuojanti, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas;
1.4.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5. Buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos tiekimo rinkai apskaitos ir atliekų tvarkymo ataskaitas (toliau – ataskaita) aplinkos ministro nustatyta tvarka, vieną iš Taisyklių 4.1–4.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų turi pateikti Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau – Agentūra).“
1.4.4. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6. Ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas ataskaitas aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi Agentūrai deklaruoti, kad rašytiniuose susitarimuose su gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos pirkėjais nustatyta šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo finansavimo tvarka, atitinkanti Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus.“
1.4.5. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.4.6. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.4.7. Pakeisti 9 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
1.4.8. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. Banko garantijoje ir laidavimo draudimo sutartyje nurodoma lėšų suma, kurios reikia buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti. Gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais), per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis) ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius, taikomus atitinkamai elektros ir elektroninės įrangos grupei. Jeigu gamintojas ar importuotojas elektros ir elektroninę įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis).“
1.4.9. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12. Gamintojų ir importuotojų, pradėjusių Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais), planuojamą per einamuosius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis) ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius, taikomus atitinkamai elektros ir elektroninės įrangos grupei. Per einamuosius kalendorinius metus pasikeitus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuotam tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekiui, gamintojas ir importuotojas, atsižvelgdami į šį (pasikeitusį) kiekį, turi atitinkamai pakeisti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį. Pakeista banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis pateikiama Agentūrai.“
1.4.10. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas Taisyklių 12 punkte numatytu atveju, kuris per praėjusius metus faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė didesnį už planuotą elektros ir elektroninės įrangos kiekį ir atsižvelgdamas į šį (pasikeitusį) kiekį Taisyklių 12 punkte nustatyta tvarka nepateikė dėl jo atitinkamų dokumentų, teikdamas ataskaitą einamaisiais metais aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai Agentūrai pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių
4.1–4.3 papunkčiuose, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis nebuvo įskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus, tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“
1.4.11. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
„14. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, kuris neįsiregistravo aplinkos ministro nustatyta tvarka ir ankstesniais metais, pradedant nuo 2006 m. sausio 1 d., Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė elektros ir elektroninę įrangą, einamaisiais metais registruodamasis aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai Agentūrai pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 papunkčiuose, įrodančių, kad per laikotarpį nuo 2006 m. sausio 1 d. jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“
1.4.12. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Agentūra nepriima Taisyklių 4.1–4.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų, kurie neatitinka Taisyklių reikalavimų, kaip įrodymo, kad elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas.“
1.4.13. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, teikiantis ataskaitą aplinkos ministro nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo ataskaitos pateikimo Agentūrai pateikia elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojo aplinkos ministro nustatyta tvarka išrašyto (-ų) elektros ir elektroninės įrangos atliekų sutvarkymą įrodančio (-ių) dokumento (-ų) kopiją (-as).“
1.4.14. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Kartu su Taisyklių 16 punkte nurodytu (-ais) dokumentu (-ais) elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, Agentūrai pateikia informaciją apie elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų eksploatavimą ir atliekų, surinktų šiose vietose, kiekį. Aplinkos ministras nustato elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų įrengimo, eksploatavimo ir informacijos apie šių vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.“
1.4.15. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.4.16. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Jeigu gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, Agentūrai pateikė Taisyklių 4.1 ar 4.2 papunktyje nurodytus dokumentus, bet neįrengė, įrengė per mažai elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų arba netinkamai jas eksploatavo ir (ar) nepateikė Taisyklių 17 punkte nurodytos informacijos apie jo eksploatuojamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietas ir šiose vietose surinktų atliekų kiekį, neįvykdyta užduoties dalis skaičiuojama vertinant elektros ir elektroninės įrangos atliekų užduoties vykdymo 1 variante nurodytą kiekį. Toks elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas papildomai Agentūrai turi pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 papunkčiuose, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis neįskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus dėl pasirinkto vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 varianto, tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“
1.4.17. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20. Jeigu gamintojas ar importuotojas Agentūrai pateikė vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1 ar 4.2 papunktyje, tačiau nepateikė Taisyklių 16 punkte reikalaujamų dokumentų ar pateikti dokumentai įrodo, kad įvykdyta tik dalis kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties, Agentūra per 10 darbo dienų nuo nurodytų dokumentų pateikimo ar dokumentams pateikti skirto termino pabaigos raštu praneša apie tai Aplinkos ministerijai. Pranešime Agentūra nurodo konkretaus gamintojo ar importuotojo faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis pagal kategorijas), elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas), neįvykdytų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas) ir pateikia dokumentą, nurodytą Taisyklių 4.1 ar 4.2 papunktyje, taip pat Taisyklių 16 punkte nurodytų dokumentų kopijas, jeigu tokie dokumentai pateikti.“
1.4.18. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
„21. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi iš Agentūros gautą Taisyklių 20 punkte nurodytą informaciją, kreipiasi į banką ar kitą kredito įstaigą, suteikusią banko garantiją, arba draudimo įmonę, sudariusią laidavimo draudimo sutartį, reikalaudama banko garantijoje ar laidavimo draudimo sutartyje nurodytą sumą ar jos dalį pervesti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą kaip Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nurodytos Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšas.“
1.4.19. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.4.20. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. Agentūra priima tik elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir Organizacijos sudarytas sutartis, kuriose nurodyta, kad šis gamintojas ar importuotojas yra pavedęs Organizacijai tvarkyti atliekų, susidariusių naudojant jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą buitinę elektros ir elektroninę įrangą taip, kad būtų garantuotas šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo finansavimas.“
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 61
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. birželio 4 d. nutarimo Nr. 507
redakcija)
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
KIEKYBINĖS IR KOKYBINĖS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOTYS
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
Užduotis, atsižvelgiant į elektros ir elektroninės įrangos kiekį, tiektą Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais (masės procentais) |
1. |
2006 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
15 |
2. |
2007 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
20 |
3. |
2008 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
25 |
4. |
2009 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
27 |
5. |
2010 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
iki 44 (bet ne mažiau kaip 30) |
6. |
2011 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
iki 56 (bet ne mažiau kaip 44) |
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
||||
7. |
2012–2014 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
50 |
40 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
|||||
8. |
2015 |
surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
55 |
45 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
9. |
|
|
Smulkūs namų apyvokos Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8). Stebėsenos ir kontrolės |
40 |
30 |
|
10. |
2016 |
|
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
60 |
50 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
|
||||||
11. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės |
55 |
45 |
|||
12. |
Smulkūs namų apyvokos Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus Stebėsenos ir kontrolės |
45 |
35 |
|||
13. |
2017 |
|
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10). |
65 |
55 |
|
14. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės |
60 |
50 |
|||
15. |
Smulkūs namų apyvokos Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus Stebėsenos ir kontrolės |
50 |
40 |
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
||
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
|||||
16. |
2018 |
surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
65 |
55 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos |
|
17. |
2019 |
70 |
60 |
|||
18. |
nuo 2020 |
75 |
65 |
|||
II SKYRIUS
MINIMALŪS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ NAUDOJIMO REIKALAVIMAI
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai, taikomi
iki 2015 m. rugpjūčio 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų perdirbimas, procentais |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai (1). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
80 |
75 |
2. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (3). Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4) |
75 |
65 |
3. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
70 |
50 |
4. |
Dujošvytės lempos (5B) |
– |
80 |
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai, taikomi
nuo 2015 m. rugpjūčio 15 d. iki 2018 m. rugpjūčio 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai (1). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
85 |
80 |
2. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4) |
80 |
70 |
3. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
75 |
55 |
4. |
Dujošvytės lempos (5B) |
– |
80 |
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai, taikomi
nuo 2018 m. rugpjūčio 15 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais |
1. |
Temperatūros keitimo įranga (1). Stambi įranga (4) |
85 |
80 |
2. |
Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2) |
80 |
70 |
3. |
Smulki įranga (nė vienas iš išorinių matmenų neviršija 50 cm) (5). Smulki informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (6) |
75 |
55 |
4. |
Lempos (3) |
– |
80 |
III SKYRIUS
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ VYKDYMO SĄLYGOS
1. Buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas gali pasirinkti vieną iš elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių vykdymo variantų.
2. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 80 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Nuo 2015 m. sausio 1 d. elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 90 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Kita kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties dalis gali būti įvykdyta finansuojant kitos kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymą. Tokiu atveju elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurio tvarkymą finansuos gamintojas ar importuotojas, turi būti proporcingas gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos kategorijos kiekiui pagal šiame priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius. Pavyzdžiui, vietoj 100 kilogramų 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ atliekų gamintojas ar importuotojas privalo sutvarkyti ne mažiau kaip 133 kilogramus 3B kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „kompiuterių monitoriai“ atliekų.
3. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, išskyrus 4 punkte numatytą atvejį, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą ir 2013 metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekusio 20 tonų 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 6 tonos. Jeigu gamintojas ar importuotojas elektros ir elektroninę įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą 2013 m. gegužės mėnesį ir per mėnesį vidutiniškai tiekusio 5 tonas 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 18 tonų.
4. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, pradėję Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir planuojamą per kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis).
5. Gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, kokybinei elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočiai įvykdyti būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų (toliau – priėmimo vieta) skaičius turi atitikti bent minimalų šiame apraše nurodytą priėmimo vietų skaičių. Pavyzdžiui, pagal 2014 metų kokybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį, jeigu gamintojas ar importuotojas 2013 metais vidaus rinkai tiekė iki 200 tonų elektros ir elektroninės įrangos per metus, turi būti įrengta mažiausiai 1 priėmimo vieta, jeigu
201–400 tonų per metus – 2 priėmimo vietos, jeigu 401–600 tonų per metus – 3 priėmimo vietos ir taip toliau.
6. Kokybinė elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis turi būti pradėta vykdyti (tai yra priėmimo vietos turi būti pradėtos eksploatuoti) ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šio aprašo 7 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos. Aplinkos ministras nustato priėmimo vietų įrengimo, eksploatavimo ir informacijos apie priėmimo vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.
7. Pasirinkęs vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas ataskaitas, kartu su vienu iš Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių 4.1–4.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų pateikia numatomų įrengti ar jau įrengtų priėmimo vietų aprašymą ir informaciją apie priėmimo vietų eksploatavimą.
8. Minimalių elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimų įvykdymas apskaičiuojamas procentine išraiška kiekvienai elektros ir elektroninės įrangos kategorijai, pagal aplinkos ministro patvirtintų Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus apdorotų tam tikros kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruoštą naudoti pakartotinai, perdirbtą arba panaudotą svorį padalijant iš atskirai surinktų tos kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų svorio. Apskaičiuojant šių reikalavimų įgyvendinimo rodiklius, neįtraukiamos paruošimo naudoti veiklos, įskaitant rūšiavimą ir saugojimą.
9. Visiškas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas yra:
9.1. jeigu gamintojas ar importuotojas pasirinko elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantą – kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas;
Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių
priedas
I SKYRIUS
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas iki 2018 m. RUGPJŪČIO 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Grupė |
Įkainiai už toną (litais**) |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
I |
800
|
2. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B) |
II |
1 300
|
3. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A) |
III |
1 200
|
4. |
Kompiuterių monitoriai (3B). Televizoriai (4B) |
IV |
1 050 |
5. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2), apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai (išskyrus stambius stacionarius pramoninius prietaisus) (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
V |
1 400
|
6. |
Dujošvytės lempos (tiesios fluorescencinės lempos, kompaktinės fluorescencinės lempos, didelio ryškumo išlydžio lempos, įskaitant suslėgto natrio lempas ir metalų halidų lempas, žemo slėgio natrio lempos) (5B) |
VI |
3 600 |
* Pagal aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
** Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:
elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);
20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.
II SKYRIUS
ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas nuo 2018 m. RUGPJŪČIO 15 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Įkainiai už toną (litais**) |
1. |
Temperatūros keitimo įranga (1) |
1 300 |
2. |
Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2) |
1 050 |
3. |
Lempos (3) |
3 600 |
4. |
Stambi įranga (bent vienas iš išorinių matmenų didesnis nei 50 cm) (4) |
800 |
5. |
Smulki įranga (nė vienas iš išorinių matmenų neviršija 50 cm) (5) |
1 400 |
6. |
Smulki IT ir telekomunikacijų įranga (nė vienas iš išorinių matmenų neviršija 50 cm) (6) |
1 200 |
* Pagal aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
** Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:
elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);
20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.