LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS
ĮSAKYMAS
DĖL ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLOS IŠRAŠO IR (AR) pažymos APIE ASMENS padarytus ADMINISTRACINIUS NUSIŽENGIMUS IŠDAVIMO TVARKOS Aprašo patvirtinimo
2020 m. sausio 13 d. Nr. 5-V-21
Vilnius
1. Tvirtinu Administracinio nusižengimo bylos išrašo ir pažymos apie asmens padarytus administracinius nusižengimus išdavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos policijos generalinio komisaro 2013 m. lapkričio 28 d. įsakymą Nr. 5-V-928 „Dėl Administracinio teisės pažeidimo bylos išrašo ir (ar) pažymos apie asmens galiojančias nuobaudas išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos policijos generalinio komisaro
2020 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 5-V-21
ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLOS IŠRAŠO IR (AR) PAŽYMOS APIE ASMENS PADARYTUS ADMINISTRACINIUS NUSIŽENGIMUS IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Administracinio nusižengimo bylos išrašo ir (ar) pažymos apie asmens padarytus administracinius nusižengimus išdavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja fizinio asmens (toliau – Paslaugos gavėjas) prašymo išduoti administracinio nusižengimo bylos išrašą (toliau – Išrašas), administracinio nusižengimo bylos dokumentų, saugomų elektroninių dokumentų ir popierinių dokumentų skaitmeninių kopijų, kurios valdomos originalo teisėmis, formomis Administracinių nusižengimų registre (toliau – ANR), nuorašus (toliau – Nuorašas) ir (ar) pažymą apie asmens padarytus administracinius nusižengimus (toliau – Pažyma) nagrinėjimo tvarką, šių dokumentų suformavimą ir pateikimą pareiškėjui.
2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Administracinių nusižengimų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1278 „Dėl Administracinių teisės pažeidimų registro reorganizavimo ir Administracinių nusižengimų registro nuostatų patvirtinimo“, ir Lietuvos policijos generalinio komisaro 2009 m. liepos 21 d. įsakyme Nr. 5-V-520 „Dėl Policijos elektroninių paslaugų sistemos nuostatų patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.
3. Nuorašo išdavimas yra sudėtinė Išrašo išdavimo paslaugos dalis, t. y. Paslaugos gavėjas, užsakydamas Išrašo išdavimo paslaugą, turi galimybę užsakyti ir Nuorašo išdavimo paslaugą.
4. Išrašas, Nuorašas ir Pažyma išduodami vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo. Paslaugos gavėjų prašymai vykdomi nustačius Paslaugos gavėjų tapatybę ir tik tuo atveju, jeigu jie yra prašomų pateikti asmens duomenų subjektai ar jų įgalioti asmenys.
II skyrius
PRAŠYMO IŠDUOTI IŠRAŠĄ IR (AR) PAŽYMĄ TEIKIMO TVARKA
5. Prašymas dėl Išrašo ir (ar) Pažymos išdavimo gali būti teikiamas Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas), kitoms policijos įstaigoms ir naudojantis Policijos elektroninių paslaugų sistema (toliau – PEPS).
6. Priimami PEPS autorizuoti prašymai, pasirašyti popieriniai prašymai ir elektroniniai prašymai, pasirašyti galiojančiu kvalifikuotu elektroniniu parašu.
7. Paslaugos gavėjas prašymą dėl paslaugos suteikimo gali pateikti šiais būdais:
7.1. užpildydamas nustatytos formos prašymą (Aprašo priedas). Jeigu prašymas teikiamas:
7.1.1. paštu, būtina pridėti prašymą teikiančio asmens (duomenų subjekto) paso arba asmens tapatybės kortelės (toliau – asmens dokumentas) kopiją;
7.1.2. atvykus į policijos įstaigą, prašymą priimančiam darbuotojui privaloma pateikti asmens dokumentą;
7.2. naudodamasis PEPS. Jeigu prašymas teikiamas dėl:
7.2.1. Pažymos išdavimo, lange „Pastabos“ būtina nurodyti, už kokį laikotarpį – 1 metų, 3 metų ar 5 metų – turi būti formuojama Pažyma. Jei Paslaugos gavėjas laikotarpio nenurodo, Pažyma formuojama už 5 metų laikotarpį;
8. Kai prašymą teikia įgaliotas asmuo, vadovaujamasi Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.
9. Išrašo išdavimo paslauga teikiama tik:
9.1. dėl tų administracinių teisės pažeidimų, kurie buvo užregistruoti po 2015 m. liepos 1 d. ir dėl kurių pagal iki 2017 m. sausio 1 d. galiojusį Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą surašyti protokolus ir (ar) nagrinėti bylas turėjo teisę policija;
III SKYRIUS
PRAŠYMO IŠDUOTI IŠRAŠĄ IR (AR) PAŽYMĄ NAGRINĖJIMO TVARKA,
KAI PRAŠYMAS TEIKIAMAS NAUDOJANTIS PEPS
10. PEPS Paslaugos gavėjo prašymą dėl paslaugos suteikimo per Policijos užduočių valdymo sistemą (toliau – PUVS) automatiškai perduoda nagrinėti Policijos departamento Informacijos teikimo skyriui (toliau – ITS).
11. Policijos departamento ITS darbuotojai periodiškai, ne rečiau kaip kartą per darbo dieną, privalo peržiūrėti PUVS įrašus ir priimti nagrinėti Paslaugos gavėjų prašymus dėl paslaugos išduoti Išrašą ir (ar) Pažymą suteikimo.
12. Priėmęs nagrinėti Paslaugos gavėjo prašymą, Policijos departamento ITS atsakingas darbuotojas:
12.2. Policijos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) parengia siunčiamąjį elektroninį dokumentą, prideda ANR suformuotus dokumentus, nurodo, kokiu būdu siunčiamasis dokumentas turi būti pateikiamas Paslaugos gavėjui, ir perduoda jį pasirašyti Policijos departamento ITS vadovui;
IV SKYRIUS
PRAŠYMO IŠDUOTI IŠRAŠĄ IR (AR) PAŽYMĄ NAGRINĖJIMO TVARKA,
KAI PRAŠYMAS TEIKIAMAS KITAIS BŪDAIS
13. Kai prašymas teikiamas asmeniui atvykus į policijos įstaigą, Paslaugos gavėjo prašymą priimantis policijos įstaigos darbuotojas nustato prašymą teikiančio asmens tapatybę ir tai patvirtina pasirašydamas prašymo formoje (jei asmens dokumentas yra negaliojantis arba jame esantys asmens duomenys nesutampa su duomenimis, nurodytais prašyme, policijos įstaigos darbuotojas prašymą priimti atsisako).
14. Priimti prašymai (įskaitant kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytus prašymus) registruojami DVS ir perduodami Policijos departamento ITS vadovui skirti užduotį (jei pateikiamas popierinis prašymas, jo skaitmeninė kopija įkeliama į DVS, o originalas nustatytą terminą saugomas prašymą priėmusioje policijos įstaigoje).
15. Policijos departamento ITS atsakingas darbuotojas, kuriam Policijos departamento ITS vadovas paveda nagrinėti Paslaugos gavėjo prašymą:
15.1. įsitikina, kad prašymas atitinka šio Aprašo 7.1.1, 7.1.2, 7.1.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, jeigu buvo gautas prašymas dėl Išrašo išdavimo – 9.1 ir 9.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, ir sutikrina prašyme nurodytus asmens duomenis (vardą, pavardę, asmens kodą) su duomenimis, pateikiamais Gyventojų registre. Jeigu prašymas neatitinka minėtų reikalavimų arba nesutampa nurodyti asmens duomenys, darbuotojas parengia siunčiamąjį elektroninį dokumentą ir jame nurodo, kad prašymą nagrinėti atsisakoma, atsisakymo priežastis, dokumento kortelėje nurodo, kokiu būdu jis turi būti pateikiamas adresatui, ir perduoda jį pasirašyti Policijos departamento ITS vadovui;
15.3. DVS parengia siunčiamąjį elektroninį dokumentą, prideda ANR suformuotus dokumentus, nurodo, kokiu būdu siunčiamasis dokumentas turi būti pateikiamas Paslaugos gavėjui, ir perduoda jį pasirašyti Policijos departamento ITS vadovui;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. Asmenų skundai dėl sprendimo atsisakyti priimti ar nagrinėti prašymą ir Policijos departamento darbuotojų veiksmų (neveikimo) gali būti paduodami administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo skundžiamo akto įteikimo dienos.