PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL INDIVIDUALIŲ BUITINIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. vasario 23 d. Nr. T1-41
Plungė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi, Nuotekų tvarkymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“ ir jo pakeitimais, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“ ir jo pakeitimais, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T1-271 „Dėl Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Plungės rajono savivaldybės tarybos
2023 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T1-41
INDIVIDUALIŲ BUITINIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių (toliau – Įrenginiai) įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojų ir Plungės rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų prašymų teikimo, vertinimo ir lėšų skyrimo už individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimą ir įrengimą tvarką.
2. Įrenginių įsigijimas ir įrengimas iš dalies kompensuojamas Savivaldybės biudžeto lėšomis šio Aprašo nustatyta tvarka.
4. Kompensacijos Įrenginių įsigijimui ir įrengimui gali būti skiriamos tik tuo atveju, kai nėra techninės galimybės prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų arba kai nuotekų surinkimo tinklai yra toliau kaip 45 m nuo pareiškėjo sklypo ribos.
5. Prašymus kompensacijai gauti gali teikti vienbučių, dvibučių gyvenamųjų namų savininkai, savo gyvenamąją vietą deklaravę Plungės rajono savivaldybėje, ir Plungės rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (toliau – Pareiškėjai), kurie yra atlikę Įrenginių statybos darbus Plungės rajone ir visiškai užbaigę juos Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Tinkamomis kompensuoti paraiškos galės būti pripažintos tų Pareiškėjų, kurie įrenginius įsirengė ne anksčiau kaip 2021 m. sausio 1 dieną.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI BUITINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO ĮRENGINIAMS
7. Nuotekų valymo įrenginiai turi atitikti Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 ir jo pakeitimais bei Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“ ir jo pakeitimais, reikalavimus.
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA
9. Nustatytos formos prašymai (pagal šio Aprašo priedą) priimami ir registruojami Plungės rajono savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyriuje kiekvienais metais nuo liepos 1 d. iki rugsėjo 30 d. Kvietimas teikti prašymus skelbiamas vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.
10. Su prašymu turi būti pateikti šie dokumentai:
10.1. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti Įrenginiai, kopija;
10.2. Pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaracija ir pažyma apie būste gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičių;
10.3. Pareiškėjo vardu išrašyti medžiagų, Įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir kitas išlaidas pagrindžiantys dokumentai (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.);
10.4. Įrenginių eksploatacinių savybių deklaracija (Įrenginio sertifikatas). Įrenginio išvalomos ir į gamtinę aplinką išleidžiamos buitinės nuotekos negali viršyti Reglamente nurodytų užterštumo reikšmių;
10.5. Įrenginio tiekėjo (gamintojo) ar statybos darbus atlikusio rangovo pasirašyto Įrenginio paleidimo–derinimo darbų akto kopija;
11. Prašymus pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija). Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos posėdžio sekretorius, o jam nedalyvaujant − vienas iš Komisijos narių, paskirtas Komisijos pirmininko.
12. Pasibaigus kvietime nurodytam terminui teikti prašymus, Komisijos narys, kuriam pavesta koordinuoti prašymų priėmimą, per 20 (dvidešimt) darbo dienų patikrina gautų dokumentų tinkamumą, ir, nustatęs pateiktų dokumentų trūkumus, informuoja Pareiškėjus. Pareiškėjai per 5 (penkias) darbo dienas privalo pašalinti pateiktų dokumentų trūkumus.
13. Kompensavimo prioritetai teikiami:
13.3. pastate gyvenamąją vietą deklaravusiam neįgaliam asmeniui/ims (pripažintas 0-55 proc. ir daugiau nedarbingumas);
13.4. daugiabučiams gyvenamiesiems namams:
15. Komisija sprendimus priima posėdžiuose paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu; posėdžio eiga ir sprendimai įforminami protokolu.
16. Visi nustatytus reikalavimus atitinkantys prašymai yra įtraukiami į prašymų eilę daliniam finansavimui gauti. Prašymai, kuriems einamaisiais metais dėl viršyto Savivaldybės biudžete numatyto paskirstyti lėšų limito nebus skirtas finansavimas, įtraukiami į rezervinę prašymų eilę. Kitų metų biudžete numačius lėšas Įrenginių statybos išlaidoms iš dalies kompensuoti, į eilę prioriteto tvarka įrašomi prašymai iš rezervinės prašymų eilės.
17. Apie numatytas skirti (neskirti) lėšas Pareiškėjai informuojami per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymų pateikimo termino pasibaigimo.
19. Sudarius Pareiškėjų, kuriems siūloma skirti dalinį finansavimą, prašymų eilę, parengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl lėšų skyrimo.
20. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skirtų biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Vietos ūkio skyrius.
21. Kompensuojama (apmokama) 50 proc. patirtų išlaidų, tačiau ne daugiau kaip 1 000 Eur (vienas tūkstantis eurų). Dvibučių ir daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo valdytojams – ne daugiau kaip 800 Eur ( aštuoni šimtai eurų) vienam butui.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.
Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo
priedas
PARAIŠKA
DĖL INDIVIDUALIŲ BUITINIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ
ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO
______________
(pateikimo data)
Plungės rajono savivaldybės administracijai
Aš, _________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________,
(vardas, pavardė, telefono Nr., el. paštas)
20___ metais adresu:___________________________________________________________
esu įsirengęs individualių buitinių nuotekų valymo įrenginį.
Informuoju, kad (pažymėti pasirinktą variantą X):
□ esame daugiavaikė šeima;
□ būste gyvena neįgalus asmuo.
Vartotojų skaičius (deklaruoti gyventojai)_____ vnt.
Prašau kompensaciją pervesti į _______________sąskaitą Nr.__________________________.
(banko pavadinimas)
Pateikiu šiuos dokumentus, (pažymėti pasirinktą X):
□ Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti įrenginiai, kopija;
□ Pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaracija ir pažyma apie būste gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičių;
□ Pareiškėjo vardu išrašyti medžiagų, įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir projektinės dokumentacijos rengimo pagrindžiantys dokumentai (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.);
□ Įrenginių eksploatacinių savybių deklaracija (Įrenginio sertifikatas). Įrenginio išvalomos ir į gamtinę aplinką išleidžiamos buitinės nuotekos negali viršyti Reglamente nurodytų užterštumo reikšmių;
□ Įrenginio tiekėjo (gamintojo) ar statybos darbus atlikusio rangovo pasirašyto Įrenginio paleidimo–derinimo darbų akto kopija;
□ UAB „Plungės vandenys“ išduota pažyma Pareiškėjo techninių galimybių prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų (esamų ir planuojamų nutiesti per artimiausius 5 (metus).
Kiti dokumentai _________________________________________________________________
Pareiškėjas ______________ ____________________________
(parašas) (vardas, pavardė)