PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 8 d. Nr. A-424

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016–2018 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. A1-460 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016–2018 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 punktu, atsižvelgdamas į Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinius nuostatus, patvirtintus Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2016 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. V-4 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinių nuostatų, būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo sutarties formos ir sutarties dėl asociacijos atstovų dalyvavimo savivaldybių būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijų darbe išlaidų finansavimo formos patvirtinimo“, ir Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016-03-14 raštą Nr. (3.13)-SD-448 „Dėl atstovo į neįgaliųjų būsto pritaikymo komisiją skyrimo“:

1. S u d a r a u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:

1.1. Saulius Glinskis – Architektūros skyriaus vedėjas;

1.2. Mindaugas Malinauskas – Vietinio ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas;

1.3. Aldona Pranciška Paškevičienė – Socialinės paramos skyriaus vedėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);

1.4. Rasa Sakalauskienė – Savivaldybės administacijos direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);

1.5. Virginija Savickienė – Socialinės paramos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

1.6. Seniūnijos seniūnas (asmens gyvenamosios vietos).

2. K v i e č i u dalyvauti komisijos darbe Algį Gibą – neįgaliųjų asociacijos atstovą.

3. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus (pridedama).

4. N u s t a t a u asmenų, turinčių judėjimo ir apsitarnavimo funkcijų sutrikimų, prašymų pateikimo terminą – iki balandžio 1 d.

5. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

5.1. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. A-518 „Dėl būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos sudarymo“;

5.2. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 8 d. įsakymą Nr. A-550 „Dėl Būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos nuostatų tvirtinimo“;

5.3. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. kovo 21 d. įsakymą Nr. A-294 „Dėl administracijos direktoriaus 2010 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. A-498 „Dėl administracijos direktoriaus 2007 m. gegužės 31 d. įsakymo Nr. A-518 „Dėl būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos sudarymo pakeitimo“ pripažinimo netekusiu galios“.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                              Eugenijus Lunskis


 

patvirtinta

Savivaldybės administracijos direktoriaus

2016 m. balandžio 8 d.

įsakymu Nr. A-424

 

Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos

nuostatai

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – komisija) paskirtį ir funkcijas, komisijos narių teises ir atsakomybę, darbo organizavimą, sprendimų priėmimą, posėdžio protokolų parengimą.

2. Komisija sudaroma Neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos
2013–2019 metų programos įgyvendinimo 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“,
2.1.6 priemonės įgyvendinimo laikotarpiui – iki 2018 m. gruodžio 31 d.

3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

4. Savo veikloje komisija vadovaujasi šiais nuostatais, socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016–2018 metais tvarkos aprašu ir kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

5. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II. komisijos PASKIRTIS ir funkcijos

 

6. Komisijos paskirtis – padėti Panevėžio rajono savivaldybės administracijai (toliau – savivaldybės administracija) organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia. Veikdama pagal savo paskirtį, komisija atlieka šias funkcijas:

6.1. įvertina būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo neįgaliesiems poreikį;

6.2. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo poreikio tenkinimo ir teikia rekomendacijas savivaldybės administracijai dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo finansavimo, svarsto ir patvirtina Socialinės paramos skyriaus atsakingo specialisto (toliau – atsakingas specialistas) sudarytas būsto pritaikymo eiles, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

6.3. siūlo savivaldybės administracijai dengti dalį būsto pritaikymo išlaidų, kurios susidaro, kai mokestinė būsto vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

6.4. sprendžia dėl valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo būstams pritaikyti teisės aktų nustatyta tvarka;

6.5. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pakartotinio pritaikymo neįgaliesiems nuo 7 iki 24 metų bei neįgaliesiems, kuriems anksčiau buvo skirtas laiptų kopiklis, tikslingumo;

6.6. nagrinėja skundus dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo, įgyvendinamo vadovaujantis Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016–2018 metais tvarkos aprašu, organizavimo ir vykdymo;

6.7. įvertina neįgaliesiems pritaikytus būstus ir gyvenamąją aplinką;

6.8. viešina informaciją apie būsto pritaikymą neįgaliesiems savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje, jei savivaldybėje tokia yra.

7. Vykdydama jai pavestas funkcijas, komisija atlieka šiuos uždavinius:

7.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus atsakingo specialisto pateiktus dokumentus;

7.2. vyksta apžiūrėti būstų, įvertina ir priima sprendimus dėl būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio;

7.3. dalyvauja priimant perduodamą pritaikytą būstą ir gyvenamąją aplinką.

2

Iii. komisijos narių teisės ir atsakomybė

 

8. Komisijos nariai turi teisę:

8.1. gauti informaciją apie komisijos posėdžius bei kitą su komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

8.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl komisijos posėdžių darbotvarkės;

8.3. likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki komisijos posėdžio ir posėdžio metu gauti svarstyti pateiktus prašymus pritaikyti būstą ir visus kitus komisijai pateiktus dokumentus;

8.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę komisijos posėdžio protokole;

8.5. teikti pastabas dėl komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:

9.1. posėdžiai;

9.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo neįgaliajam poreikį bei priimant perduodamą pritaikytą būstą ir gyvenamąją aplinką.

10. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja komisijos pirmininkas:

10.1. šaukia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

10.2. kviečia komisijos narius vykti įvertinti nepritaikyto būsto ir vadovauja komisijai vertinant būsto pritaikymo poreikį neįgaliesiems;

10.3. kviečia komisijos narius vykti įvertinti pritaikytą būstą ir vadovauja komisijai apžiūroje.

11. Komisijos paskirtas komisijos sekretorius (savivaldybės administracijos darbuotojas):

11.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia komisijos pirmininkui tvirtinti;

11.2. komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę apie tai raštu per 3 darbo dienas informuoja komisijos narius;

11.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia komisijos sprendimams priimti;

11.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas registruojamas ir saugomas Socialinės paramos skyriuje;

11.5. atsako už komisijos dokumentų tvarkymą, saugo komisijai pateiktus dokumentus per visą komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda Archyvų skyriui;

11.6. teikia kitą reikalingą informaciją, susijusią su svarstomais prašymais pritaikyti būstą;

11.7. prireikus ar komisijos narių prašymu pateikia savivaldybės administracijos susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas posėdžio metu;

11.8. teikia Socialinės paramos skyriui komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

11.9. vykdo kitus komisijos pirmininko pavedimus.

12. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

13. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

14. Komisija kontroliuoja būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja komisijos pirmininkas po to, kai atsakingas specialistas gauna rangovo arba savarankiškai būstą pritaikiusio pareiškėjo arba nepritaikyto būsto keitimą organizavusio pareiškėjo pranešimą apie galimybę atvykti apžiūrėti būsto. Būsto pritaikymo apžiūros laiką atsakingas specialistas suderina su pareiškėju bei su komisijos nariais.

15. Nepritaikyto būsto apžiūrą organizuoja atsakingas specialistas. Komisijos vykdoma nepritaikyto būsto apžiūra dėl būsto pritaikymo poreikio neįgaliajam nustatymo laikoma įvykusia, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip vienas trečdalis komisijos narių (neįgaliųjų asociacijos atstovo dalyvavimas būtinas).

3

16. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

17. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus, įvertina būsto pritaikymo pokytį pagal užpildytus Būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktus ir prireikus teikia Socialinės paramos skyriui, rangovui ar pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai.

18. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo būsto pritaikymo darbų priėmimo–perdavimo aktą tik komisijai pasirašius būsto pritaikymo neįgaliajam darbų užbaigimo aktą bei visiems komisijos nariams pasirašytinai susipažinus su būsto pritaikymo darbų priėmimo–perdavimo aktu.

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

19. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į komisijos protokolą.

 

VI. KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

20. Komisijos posėdžio bei būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai – apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

20.1. posėdžio data ir vieta;

20.2. posėdyje dalyvavusieji komisijos nariai;

20.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

20.4. apžiūrimo būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitiktis patvirtintam būsto pritaikymo darbų aprašui ir išlaidų sąmatai;

20.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

20.6. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

21. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per 7 darbo dienas elektroniniu paštu arba raštu pateikia komisijos nariams derinti. Komisijos nariai per 2 darbo dienas gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, visi komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Protokolo originalas pateikiamas Socialinės paramos skyriui, o protokolo kopija pateikiama (išsiunčiama) visiems komisijos nariams.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose komisijos nuostatuose, sprendžia komisijos pirmininkas.

23. Kiekvienas komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

___________________________