VALSTYBĖS ĮMONĖS „ORO NAVIGACIJA“
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MAŽIAUSIŲ SKIRSTYMO LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO EISMO PASLAUGŲ ORO ERDVĖJE DYDŽIŲ NUSTATYMO
2022 m. kovo 16 d. Nr. V-67
Vilnius
Vadovaudamasis 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010, SERA.8010 dalies a punkto nuostata:
1. T v i r t i n u mažiausius skirstymo Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų oro erdvėje dydžius:
1.1. Horizontalieji radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių minimumai Vilniaus skrydžių informacijos regiono (toliau – FIR) ir viršutinio skrydžių informacijos regiono (toliau – UIR) valdomojoje oro erdvėje:
1.1.2. nuo 95 SL imtinai ir žemiau iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. – ATC Surveillance Minimum Altitude) imtinai – 3 jūrmylės. Šio punkto reikalavimas netaikomas aerodromų skrydžių valdymo zonose (angl. – CTR);
1.1.3. orlaivių kilimo ir tūpimo etapuose dėl valkčio turbulencijos:
Skrendantis priekyje orlaivis |
Skrendantis paskui orlaivis |
Skirstymo minimumai |
Sunkusis |
Sunkusis Vidutinysis Lengvasis |
4 jūrmylės 5 jūrmylės 6 jūrmylės |
Vidutinysis |
Lengvasis |
5 jūrmylės |
1.1.4. šio įsakymo 1.1.3. punkte nurodytieji orlaivių skirstymo minimumai taikomi kai:
1.1.4.1. vienas orlaivis skrenda paskui kitą tokiame pat aukštyje ar mažiau nei 1000 pėdų žemiau jo;
1.2. Horizontalus radiolokacinis skirstymas tarp atpažinto valdomo orlaivio ir neatpažinto orlaivio:
1.3. Vertikalusis skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių minimumas Vilniaus FIR ir Vilniaus UIR valdomojoje oro erdvėje:
1.3.2. tarp 290 SL imtinai ir 410 SL imtinai:
1.3.2.2. 2000 pėdų:
1.3.2.2.1. tarp RVSM nepatvirtinto valstybės orlaivio ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio EUR RVSM oro erdve;
1.3.2.2.2. tarp grupinius skrydžius vykdančių valstybės orlaivių ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio EUR RVSM oro erdve;
1.4. Mažinti vertikalųjį skirstymo tarp valdomų orlaivių minimumą galima tik užtikrinus šio įsakymo 1.1.1, 1.1.2 ir 1.1.3 punktuose nurodytus horizontaliuosius radiolokacinio skirstymo tarp valdomų orlaivių minimumus.
1.5. Mažiausi skirstymo minimumai tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) ribojamųjų, laikinai išskirtųjų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuotosios oro erdvės:
1.5.1. horizontalusis skirstymo minimumas:
1.6. Mažiausi skirstymo minimumai tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) pavojingų zonų:
1.6.1. mažiausias horizontalusis atstumas – atpažinto valdomo orlaivio žymė oro eismo situacijos vaizduoklyje neturi liestis su horizontaliosiomis pavojingos zonos ribomis;
1.6.2. žemiausi SL, paskiriami naudoti atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) pavojingų zonų, atsižvelgiant į aukščiamačio slėgio skalės nustatymo žemėje, norint sužinoti vietos aukštį (QNH), reikšmes, nustatytuose atitinkamuose meteorologinės informacijos teikimo rajonuose (MET):
Pavojingos zonos pavadinimas |
QNH reikšmė didesnė kaip 1049 hPa |
QNH reikšmė nuo 1021 hPa iki 1048 hPa |
QNH reikšmė nuo 978 hPa iki 1020 hPa |
QNH reikšmė mažesnė kaip 978 hPa |
D9 Pabradė (Vilniaus MET) |
200 |
210 |
220 |
230 |
D10 Rukla (Kauno MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
D11 Rokai (Kauno MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
D12 Pilviškiai (Kauno MET) |
150 |
160 |
170 |
180 |
D13 Alytus (Kauno MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
D14 Tauragė (Palangos MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
D15 Telšiai (Palangos MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
D16 Klaipėda (Palangos MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
D17 Juodkrantė (Palangos MET) |
270 |
280 |
290 |
300 |
D18 Nida (Palangos MET) |
270 |
280 |
290 |
300 |
D21 Ignalina 2 (Vilniaus MET) |
100 |
110 |
120 |
130 |
1.6.3. atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) laikinųjų pavojingų zonų, kurios nenurodytos šio įsakymo 1.6.2 punkto lentelėje, ir:
1.6.3.1. jų viršutinės ribos yra virš pereinamojo aukščio bei nustatytos pėdomis nuo vidutinio jūros lygio (MSL) arba nuo jūros paviršiaus (SFC) – žemiausi SL paskiriami naudoti vadovaujantis valstybės įmonės „Oro navigacija“ Oro eismo vadybos skyriaus kiekvienu konkrečiu atveju nurodytomis sąlygomis;
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos direkcijos direktoriaus 1999 m. balandžio 13 d. įsakymą Nr. 130 „Dėl mažiausiojo horizontaliojo radiolokacinio skirstymo“;
2.2. valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymą Nr. V-401 „Dėl mažiausio atstumo tarp valdomųjų orlaivių ir aktyvintų ribojimo bei pavojingų zonų nustatymo“;
2.3. valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2006 m. gruodžio 5 d. įsakymą Nr. V-392 „Dėl generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. Nr. V-401 papildymo“;
2.4. valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2015 m. rugsėjo 10 d. įsakymą Nr. V-157 „Dėl valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. V-401 „Dėl mažiausio atstumo tarp valdomųjų orlaivių ir aktyvintų ribojimo bei pavojingų zonų nustatymo“ papildymo“;