Oro Navigacija_naujas logotipas_2018

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS „ORO NAVIGACIJA“

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MAŽIAUSIŲ SKIRSTYMO LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO EISMO PASLAUGŲ ORO ERDVĖJE DYDŽIŲ NUSTATYMO

 

2022 m. kovo 16 d. Nr. V-67

 

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010,  SERA.8010 dalies a punkto nuostata:

1.  T v i r t i n u  mažiausius skirstymo Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų oro erdvėje dydžius:

1.1. Horizontalieji radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių minimumai Vilniaus skrydžių informacijos regiono (toliau – FIR) ir viršutinio skrydžių informacijos regiono (toliau – UIR) valdomojoje oro erdvėje:

1.1.1.   nuo 660 skrydžio lygio (toliau – SL) iki 95 SL – 5 jūrmylės;

1.1.2.   nuo 95 SL imtinai ir žemiau iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. – ATC Surveillance Minimum Altitude) imtinai – 3 jūrmylės. Šio punkto reikalavimas netaikomas aerodromų skrydžių valdymo zonose (angl. – CTR);

1.1.3.   orlaivių kilimo ir tūpimo etapuose dėl valkčio turbulencijos:

Skrendantis priekyje orlaivis

Skrendantis paskui orlaivis

Skirstymo minimumai

Sunkusis

Sunkusis

Vidutinysis

Lengvasis

4 jūrmylės

5 jūrmylės

6 jūrmylės

Vidutinysis

Lengvasis

5 jūrmylės

 

1.1.4.   šio įsakymo 1.1.3. punkte nurodytieji orlaivių skirstymo minimumai taikomi kai:

1.1.4.1.  vienas orlaivis skrenda paskui kitą tokiame pat aukštyje ar mažiau nei 1000 pėdų žemiau jo;

1.1.4.2.  abu orlaiviai naudoja tą patį kilimo ir tūpimo taką;

1.1.4.3.  paskesnis orlaivis kerta priekyje skrendančio orlaivio kelio liniją tokiame pat aukštyje ar mažiau nei 1000 pėdų žemiau jo.

1.2.    Horizontalus radiolokacinis skirstymas tarp atpažinto valdomo orlaivio ir neatpažinto orlaivio:

1.2.1.   nuo 660 SL iki 95 SL – 5 jūrmylės;

1.2.2.   nuo 95 SL imtinai ir žemiau iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. – ATC Surveillance Minimum Altitude) imtinai – 3 jūrmylės.

1.3. Vertikalusis skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių minimumas Vilniaus FIR ir Vilniaus UIR valdomojoje oro erdvėje:

1.3.1.   iki 290 SL – 1000 pėdų;

1.3.2.   tarp 290 SL imtinai ir 410 SL imtinai:

1.3.2.1.  1000 pėdų tarp RVSM patvirtintų orlaivių;

1.3.2.2.  2000 pėdų:

1.3.2.2.1.  tarp RVSM nepatvirtinto valstybės orlaivio ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio EUR RVSM oro erdve;

1.3.2.2.2.  tarp grupinius skrydžius vykdančių valstybės orlaivių ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio EUR RVSM oro erdve;

1.3.2.2.3.  tarp orlaivio, kuriame skrydžio metu įvyko ryšio gedimas, ir bet kurio kito orlaivio, jeigu abu orlaiviai skrenda EUR RVSM oro erdve.

1.3.3. aukščiau 410 SL – 2000 pėdų.

1.4. Mažinti vertikalųjį skirstymo tarp valdomų orlaivių minimumą galima tik užtikrinus šio įsakymo 1.1.1, 1.1.2 ir 1.1.3 punktuose nurodytus horizontaliuosius radiolokacinio skirstymo tarp valdomų orlaivių minimumus.

1.5. Mažiausi skirstymo minimumai tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) ribojamųjų, laikinai išskirtųjų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuotosios oro erdvės:

1.5.1.   horizontalusis skirstymo minimumas:

1.5.1.1.  nuo 660 SL iki 95 SL – 5 jūrmylės;

1.5.1.2.  nuo 95 SL imtinai ir žemiau iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. – ATC Surveillance Minimum Altitude) imtinai – 3 jūrmylės;

1.5.2.   vertikalusis skirstymo minimumas – 1000 pėdų, aukštį skaičiuojant nuo veikiančių (aktyvuotų) vertikaliųjų ribojamųjų, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuotosios oro erdvės ribų.

1.6. Mažiausi skirstymo minimumai tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) pavojingų zonų:

1.6.1.   mažiausias horizontalusis atstumas – atpažinto valdomo orlaivio žymė oro eismo situacijos vaizduoklyje neturi liestis su horizontaliosiomis pavojingos zonos ribomis;

1.6.2.   žemiausi SL, paskiriami naudoti atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) pavojingų zonų, atsižvelgiant į aukščiamačio slėgio skalės nustatymo žemėje, norint sužinoti vietos aukštį (QNH), reikšmes, nustatytuose atitinkamuose meteorologinės informacijos teikimo rajonuose (MET):

Pavojingos zonos pavadinimas

QNH reikšmė didesnė kaip 1049 hPa

QNH reikšmė nuo 1021 hPa iki 1048 hPa

QNH reikšmė nuo 978 hPa iki 1020 hPa

QNH reikšmė mažesnė kaip 978 hPa

D9 Pabradė

(Vilniaus MET)

200

210

220

230

D10 Rukla

(Kauno MET)

70

80

90

100

D11 Rokai

(Kauno MET)

70

80

90

100

D12 Pilviškiai

(Kauno MET)

150

160

170

180

D13 Alytus

(Kauno MET)

70

80

90

100

D14 Tauragė

(Palangos MET)

70

80

90

100

D15 Telšiai

(Palangos MET)

70

80

90

100

D16 Klaipėda

(Palangos MET)

70

80

90

100

D17 Juodkrantė

(Palangos MET)

270

280

290

300

D18 Nida

(Palangos MET)

270

280

290

300

D21 Ignalina 2

(Vilniaus MET)

100

110

120

130

 

1.6.3.   atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) laikinųjų pavojingų zonų, kurios nenurodytos šio įsakymo 1.6.2 punkto lentelėje, ir:

1.6.3.1. jų viršutinės ribos yra virš pereinamojo aukščio bei nustatytos pėdomis nuo vidutinio jūros lygio (MSL) arba nuo jūros paviršiaus (SFC) – žemiausi SL paskiriami naudoti vadovaujantis valstybės įmonės „Oro navigacija“ Oro eismo vadybos skyriaus kiekvienu konkrečiu atveju nurodytomis sąlygomis;

1.6.3.2. jų viršutinės ribos yra nustatytos SL – vertikalusis skirstymo minimumas – 1000 pėdų, aukštį skaičiuojant nuo vertikaliųjų laikinųjų pavojingų zonų ribų.

2.  P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1.    Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos direkcijos direktoriaus 1999 m. balandžio 13 d. įsakymą Nr. 130 „Dėl mažiausiojo horizontaliojo radiolokacinio skirstymo“;

2.2.    valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymą Nr. V-401 „Dėl mažiausio atstumo tarp valdomųjų orlaivių ir aktyvintų ribojimo bei pavojingų zonų nustatymo“;

2.3.    valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2006 m. gruodžio 5 d. įsakymą Nr. V-392 „Dėl generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. Nr. V-401 papildymo“;

2.4.    valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2015 m. rugsėjo 10 d. įsakymą Nr. V-157 „Dėl valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. V-401 „Dėl mažiausio atstumo tarp valdomųjų orlaivių ir aktyvintų ribojimo bei pavojingų zonų nustatymo“ papildymo“;

2.5.    valstybės įmonės „Oro navigacija“ oro eismo vadybos direktoriaus 2016 m. rugsėjo 19 d. potvarkį Nr. PV-9 „Dėl horizontaliojo skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių minimumų, remiantis oro eismo vadybos stebėjimo sistemomis, taikymo“.

3. N u s t a t a u , kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. kovo 24 d.

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                                  Saulius Batavičius