CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2012 M. BALANDŽIO 5 D. ĮSAKYMO NR. 4R-89 „DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 4R-127

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 4R-89 „Dėl oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Oro navigacijos informaciją (toliau – ONI) šių taisyklių nustatyta tvarka rengia ir teikia Valstybės įmonė „Oro navigacija“ (toliau – ONI paslaugų teikėjas).

2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. ONI paslaugų teikėjas rengia ir skelbia bendrą ONI paketą, susidedantį iš šių dalių:

5.1. AIP;

5.2. AIP pakeitimai (AIP AMDT);

5.3. AIP papildymai (AIP SUP);

5.4. NOTAM, SNOWTAM ir PIB;

5.5. AIC;

5.6. NOTAM suvestinė ir AIC patikrinimo sąrašai;

5.7. AIP vizualiems skrydžiams, jo papildymai, pakeitimai;

5.8. vietinės aerodromų instrukcijos (savininko prašymu);

5.9. vizualiųjų skrydžių oro navigacijos žemėlapis ICAO 1:500 000.”

3. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Asmenys, turintys oro navigacijos informacijos, turi teikti ONI duomenis, atitinkančius šių taisyklių 7 priede nustatytą ONI duomenų skiriamąją gebą ir integralumo klasifikaciją. Duomenys ONI paslaugų teikėjui teikiami vadovaujantis AIRAC ciklų terminais, paskelbtais AIC ir (arba) kitais ONI teikėjo nustatytais terminais”.

4. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Oro navigacijos duomenų skiriamoji geba ir integralumo klasifikacija nustatyti šių taisyklių 7 priede. Vietovės ir kliūčių duomenys renkami pagal reikalavimus, nustatytus šių taisyklių 8 priede.“

5. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Oro navigacijos duomenų integralumo reikalavimai nustatomi pagal numatomą žalą, galinčią atsirasti naudojantis netiksliais / iškraipytais duomenimis, ir skirstomi į:

24.1. kritinius duomenis – yra didelė avarijos tikimybė, jeigu orlaivis, naudodamas netikslius kritinius duomenis, tęsia skrydį ir tupia;

24.2. svarbius (pagrindinius) duomenis – yra maža avarijos tikimybė, jeigu orlaivis, naudodamas netikslius svarbius duomenis, tęsia skrydį ir tupia;

24.3. įprastinius (reguliarius) duomenis – yra labai maža avarijos tikimybė, jeigu orlaivis, naudodamas netikslius įprastinius duomenis, tęsia skrydį ir tupia.“

6. Papildau 241 punktu:

241 . Oro navigacijos duomenų integralumas turi būti išsaugotas viso duomenų teikimo proceso metu nuo jų stebėjimo iki pateikimo vartotojui. Priklausomai nuo duomenų integralumo, patikrinimo ir patvirtinimo procedūros turi:

241.1. leisti išvengti iškraipymo / netikslumo juos apdorojant – įprastiniams duomenims;

241.2. užtikrinti, kad duomenys nebus iškraipyti viso proceso metu, taip pat numatyti papildomus rizikos nustatymo procesus, jei būtina, visoje sistemos architektūroje, užtikrinant integralumą šiame etape – svarbiems duomenims;

241.3. užtikrinti, kad duomenys nebus iškraipyti viso proceso metu, numatant papildomus integralumo užtikrinimo procesus, visiškai šalinant nustatytų trūkumų poveikį, analizuojant visą sistemos architektūrą, kaip potencialias duomenų integralumo rizikas – kritiniams duomenims.“

7. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Metaduomenys turi apimti:

49.1. organizacijos ar subjekto, nustatančio, perduodančio ar valdančio duomenis, pavadinimą;

49.2. atliktus veiksmus;

49.3. atliktų veiksmų datą ir tikslų laiką.“

8. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Į AIP SUP įeina ilgojo galiojimo (3 mėnesių ir daugiau) ir trumpojo galiojimo ONI informacija, kuri turi didelę tekstinę dalį ir / ar grafinius piešinius. Informaciją, skirtą SUP išleisti apie tarptautines aviacijos pratybas ir čempionatus, organizatoriai turi pateikti prieš 72 kalendorines dienas, jei renginiui bus reikalingi nauji oro erdvės elementai ir prieš 42 kalendorines dienas, jei planuojama naudoti esamus elementus.“

9. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Pranešimai apie nustatytų pavojingų, ribojamų ar draudžiamų zonų aktyvavimą ir apie veiklą, reikalaujančią laikino oro erdvės apribojimo, išskyrus gelbėjimo darbus, turi būti paskelbti ne vėliau kaip prieš 1 dieną iki nurodytų zonų aktyvavimo.“

10. Pakeičiu 170 punktą ir jį išdėstau taip:

170. ONI paslaugų teikėjas gali naudoti 1 zonos kliūčių, kurių aukštis nuo žemės paviršiaus viršija 60 m duomenis, kuriais disponuoja Lietuvos kariuomenės Kartografijos centras ir 1, 2, 3, 4 zonų surinktus elektroninius vietovės duomenis, kuriais disponuoja VĮ „GIS – Centras“.

170.1. CAA teikia naujai statomų kliūčių, patenkančių į Vilniaus, Kauno, Palangos, Šiaulių aerodromų apsaugos zonas ir visų kliūčių Lietuvos Respublikos teritorijoje, viršijančių 100 m. projektinius duomenis ONI paslaugų teikėjui. Teikiama ši informacija:

170.1.1. juridinis fizinis asmuo, teikiantis projektinius duomenis ir jo kontaktai;

170.1.2. kliūties tipas;

170.1.3. koordinatės;

170.1.4. aukštis (nuo jūros lygio ir nuo žemės paviršiaus);

170.1.5. ženklinimas (markiravimas, žiburiai).

170.2. Naujos kliūties, kurios aukštis daugiau nei 60 m savininkas, prieš objekto naudojimo pradžią pateikia ONI paslaugų teikėjui faktinius kliūties duomenis. Teikiama ši informacija:

170.2.1. kliūties tipas pagal AIXM 5.1 specifikaciją;

170.2.2. koordinatės WGS-84;

170.2.3. aukštis (nuo jūros lygio ir nuo paviršiaus) EGM-96 aukščių sistemoje;

170.2.4. ženklinimas (markiravimas, žiburiai);

170.2.5. kliūties metaduomenys.“

11. Pakeičiu 184 punktą ir jį išdėstau taip:

184. Kiekvienos vietovės elektroniniai kliūčių duomenys turi atitikti nustatytus skaitmeninius reikalavimus, pateiktus šių taisyklių 8 priedo 8A-2 lentelėje, ir turėti ONI paslaugų teikėjo suteiktą unikalų kliūties ID, sudarytą iš:

184.1. šalies indekso EY;

184.2. vietos indekso G (pirmai zonai);

184.3. aerodromo raidinio indekso (K – Kaunas, V – Vilnius, S – Šiauliai, P – Palanga);

184.4. kliūties zonos skaičiaus (antra, trečia ir ketvirta zonos);

184.5. trijų skaitmenų numerio.

Šiauriausiame zonos taške aukščiausiai esamai kliūčiai suteikiamas numeris 001 ir numeracija tęsiama pagal laikrodžio rodyklę (pvz., EYK3001 – Kauno trečios zonos aukščiausia šiaurinėje pusėje esanti kliūtis). Jei kliūtis patenka į dvi zonas, kliūčiai suteikiamas zonos su didesniu numeriu ID.“

12. Pakeičiu 186 punktą ir jį išdėstau taip:

186. Kliūties tipas turi būti aprašomas pagal AIXM 5.1 specifikacijoje nurodytus kriterijus.“

13. Pakeičiu 7 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedamas).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas

pavaduojantis direktorių                                                                               Alvydas Šumskas


 

Priedas Nr. 7

 

 

ORO NAVIGACIJOS DUOMENŲ SKIRIAMOJI GEBA IR INTEGRALUMO KLASIFIKACIJA

 

Lentelė A7-1. Platuma ir ilguma

 

Platuma ir ilguma

Skiriamoji geba

Integralumo klasifikacija

Skrydžio informacijos rajono sienos taškai

1 min.

įprastinė

P, R, D zonos sienos taškai (už skrydžių valdymo rajono (toliau – CTA) / aerodromo skrydžių valdymo zonos (toliau – CTR) ribų)

1 min.

įprastinė

P, R, D zonos sienos taškai (CTA / CTR ribos)

1 sek.

svarbi

CTA / CTR ribų taškai

1 sek.

svarbi

Maršruto navigacijos priemonės, susikirtimo ir maršruto taškai, laukimo ir STAR / SID taškai

1 sek.

svarbi

Kliūtys 1 zonoje (visoje šalies teritorijoje)

1 sek.

įprastinė

Aerodromo / sraigtasparnių aikštelės orientyras

1 sek.

įprastinė

Navigacijos priemonės aerodrome / sraigtasparnių aikštelėje

1/10 sek.

svarbi

Kliūtys 3 zonoje

1/10 sek.

svarbi

Kliūtys 2 zonoje

1/10 sek.

svarbi

Priartėjimo tūpti kontroliniai taškai ir kiti svarbūs nustatyti taškai, skirti artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūrai

1/10 sek.

svarbi

KTT slenkstis

1/100 sek.

kritinė

KTT galas

1/100 sek.

kritinė

KTT laukimo vieta

1/100 sek.

kritinė

Riedėjimo tako vidurio linija / judėjimo link stovėjimo aikštelės linijos taškai

1/100 sek.

svarbi

Riedėjimo tako susikirtimo ženklinimo linija

1/100 sek.

svarbi

Išriedėjimo ženklinimo linija

1/100 sek.

svarbi

Orlaivio stovėjimo taškai / INS kontroliniai taškai

1/100 sek.

įprastinė

TLOF geometrinis centras ar FATO slenkstis, sraigtasparnių aikštelės

1/100 sek.

kritinė

Perono ribos

1/10 sek.

įprastinė

Ledo šalinimo ir priešledžio įranga (poligonas)

1/10 sek.

įprastinė

Pastaba. Kliūčių grafines iliustracijas, duomenų rinkimo, paviršių ir kliūčių nustatytose zonose žymėti taikomus kriterijus žr. 8 priede.

 

Lentelė A7-2. Vietos aukštis / absoliutusis aukštis / aukštis

 

Aukščio padidėjimas / absoliutusis aukštis / aukštis

Skiriamoji geba

Integralumo klasifikacija

Aerodromo / sraigtasparnių aikštelės vietos aukštis

1 m ar 1 pėda

svarbi

WGS-84 geoido banguotumas aerodromo / sraigtasparnių aikštelės vietoje

1 m ar 1 pėda

svarbi

KTT ar FATO slenkstis, netikslusis artėjimas tūpti

1 m ar 1 pėda

svarbi

WGS-84 geoido banguotumas KTT ar ant FATO slenksčio, TLOF geometrinis centras, netikslusis artėjimas tūpti

1 m ar 1 pėda

svarbi

KTT ar FATO slenkstis, tikslusis artėjimas tūpti

0,1 m ar 0,1 pėdos

kritinė

WGS-84 geoido banguotumas KTT ar ant FATO slenksčio, TLOF geometrinis centras, tikslusis artėjimas tūpti

0,1 m ar 0,1 pėdos

kritinė

Slenksčio kirtimo aukštis, tikslusis artėjimas tūpti

0,1 m ar 0,1 pėdos

kritinė

Kliūtys 2 zonoje

1 m ar 1 pėda

svarbi

Kliūtys 3 zonoje

0,1 m ar 0,1 pėdos

svarbi

Kliūtys 1 zonoje (visoje šalies teritorijoje)

1 m ar 1 pėda

įprastinė

Nuotolio matavimo įranga, tikslusis artėjimas tūpti (DME/P)

3 m (10 pėdų)

svarbi

Nuotolio matavimo įranga, (DME)

3 m (10 pėdų)

svarbi

Minimalūs absoliutieji aukščiai

50 m ar 100 pėdų

įprastinė

Pastaba. Kliūčių grafines iliustracijas, duomenų rinkimo, paviršių ir kliūčių nustatytose zonose žymėti taikomus kriterijus žr. 8 priede.

 

Lentelė A7-3. Deklinacija ir magnetinės rodyklės nukrypimas

 

Deklinacija / nukrypimas

Skiriamoji geba

Integralumo klasifikacija

VHF NAVAID stoties nukrypimas, taikomas techniniam derinimui

1 laipsnis

svarbi

NDB NAVAID magnetinės rodyklės nukrypimas

1 laipsnis

įprastinė

Aerodromo / sraigtasparnių aikštelės magnetinės rodyklės nukrypimas

1 laipsnis

svarbi

ILS kurso radijo švyturio magnetinės rodyklės nukrypimas

1 laipsnis

svarbi

MLS azimuto antenos magnetinės rodyklės nukrypimas

1 laipsnis

svarbi

 

Lentelė A7-4. Pelengas

 

Pelengas

Skiriamoji geba

Integralumo klasifikacija

Maršruto segmentas

1 laipsnis

įprastinė

Maršruto ir terminalo fiksuotų taškų formavimas

1/10 laipsnio

įprastinė

Terminalo atvykimo / išvykimo maršruto segmentai

1 laipsnis

įprastinė

Artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūros fiksuotų taškų formavimas

1/100 laipsnio

svarbi

ILS kurso radijo švyturio derinimas (tikrasis)

1/100 laipsnio

svarbi

MLS nulinio kurso nustatymas (tikrasis)

1/100 laipsnio

svarbi

KTT ir FATO pelengas (tikrasis)

1/100 laipsnio

įprastinė

 

Lentelė A7-5. Ilgis / atstumas / matmenys

 

Ilgis / atstumas / matmenys

Skiriamoji geba

Integralumo klasifikacija

Maršruto segmento ilgis

1/10 km

 

ar 1/10 jūrmylės

įprastinė

Maršruto fiksuotų taškų formavimo atstumas

1/10 km

 

ar 1/10 jūrmylės

įprastinė

Terminalo atvykimo / išvykimo maršruto segmentų ilgis

1/100 km

 

ar 1/100 jūrmylės

svarbi

Terminalo ir artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūros fiksuotų taškų formavimo atstumas

1/100 km

 

ar 1/100 jūrmylės

svarbi

KTT ir FATO ilgis, TLOF matmenys

1 m ar 1 pėda

kritinė

KTT plotis

1 m ar 1 pėda

svarbi

Paslinktojo slenksčio atstumas

1 m ar 1 pėda

įprastinė

Laisvosios juostos ilgis ir plotis

1 m ar 1 pėda

svarbi

Stabdymo tako ilgis ir plotis

1 m ar 1 pėda

kritinė

Esamas tūpimo nuotolis

1 m ar 1 pėda

kritinė

Esama kilimo rieda (įsiriedėjimo kylant nuotolis)

1 m ar 1 pėda

kritinė

Esamas kilimo nuotolis

1 m ar 1 pėda

kritinė

Turimasis nutrauktojo kilimo nuotolis

1 m ar 1 pėda

kritinė

KTT šoninės saugos juostos plotis

1 m ar 1 pėda

svarbi

Riedėjimo tako plotis

1 m ar 1 pėda

svarbi

Riedėjimo tako šoninės saugos juostos plotis

1 m ar 1 pėda

svarbi

ILS kurso radijo švyturio antenos – KTT galas, atstumas

1 m ar 1 pėda

įprastinė

ILS tūptinės nuolydžio antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją

1 m ar 1 pėda

įprastinė

ILS ženklinamasis švyturys – slenksčio atstumas

1 m ar 1 pėda

svarbi

ILS DME antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją

1 m ar 1 pėda

svarbi

MLS azimuto antena – KTT pabaiga, atstumas

1 m ar 1 pėda

įprastinė

MLS vietos aukščio antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją

1 m ar 1 pėda

įprastinė

MLS DME/P antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją

1 m ar 1 pėda

svarbi