CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2012 M. BALANDŽIO 5 D. ĮSAKYMO NR. 4R-89 „DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 4R-127
Vilnius
P a k e i č i u Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 4R-89 „Dėl oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. ONI paslaugų teikėjas rengia ir skelbia bendrą ONI paketą, susidedantį iš šių dalių:
3. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:
„71. Asmenys, turintys oro navigacijos informacijos, turi teikti ONI duomenis, atitinkančius šių taisyklių 7 priede nustatytą ONI duomenų skiriamąją gebą ir integralumo klasifikaciją. Duomenys ONI paslaugų teikėjui teikiami vadovaujantis AIRAC ciklų terminais, paskelbtais AIC ir (arba) kitais ONI teikėjo nustatytais terminais”.
4. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
„24. Oro navigacijos duomenų integralumo reikalavimai nustatomi pagal numatomą žalą, galinčią atsirasti naudojantis netiksliais / iškraipytais duomenimis, ir skirstomi į:
24.1. kritinius duomenis – yra didelė avarijos tikimybė, jeigu orlaivis, naudodamas netikslius kritinius duomenis, tęsia skrydį ir tupia;
24.2. svarbius (pagrindinius) duomenis – yra maža avarijos tikimybė, jeigu orlaivis, naudodamas netikslius svarbius duomenis, tęsia skrydį ir tupia;
6. Papildau 241 punktu:
„241 . Oro navigacijos duomenų integralumas turi būti išsaugotas viso duomenų teikimo proceso metu nuo jų stebėjimo iki pateikimo vartotojui. Priklausomai nuo duomenų integralumo, patikrinimo ir patvirtinimo procedūros turi:
241.2. užtikrinti, kad duomenys nebus iškraipyti viso proceso metu, taip pat numatyti papildomus rizikos nustatymo procesus, jei būtina, visoje sistemos architektūroje, užtikrinant integralumą šiame etape – svarbiems duomenims;
7. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
„77. Į AIP SUP įeina ilgojo galiojimo (3 mėnesių ir daugiau) ir trumpojo galiojimo ONI informacija, kuri turi didelę tekstinę dalį ir / ar grafinius piešinius. Informaciją, skirtą SUP išleisti apie tarptautines aviacijos pratybas ir čempionatus, organizatoriai turi pateikti prieš 72 kalendorines dienas, jei renginiui bus reikalingi nauji oro erdvės elementai ir prieš 42 kalendorines dienas, jei planuojama naudoti esamus elementus.“
9. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 170 punktą ir jį išdėstau taip:
„170. ONI paslaugų teikėjas gali naudoti 1 zonos kliūčių, kurių aukštis nuo žemės paviršiaus viršija 60 m duomenis, kuriais disponuoja Lietuvos kariuomenės Kartografijos centras ir 1, 2, 3, 4 zonų surinktus elektroninius vietovės duomenis, kuriais disponuoja VĮ „GIS – Centras“.
170.1. CAA teikia naujai statomų kliūčių, patenkančių į Vilniaus, Kauno, Palangos, Šiaulių aerodromų apsaugos zonas ir visų kliūčių Lietuvos Respublikos teritorijoje, viršijančių 100 m. projektinius duomenis ONI paslaugų teikėjui. Teikiama ši informacija:
170.2. Naujos kliūties, kurios aukštis daugiau nei 60 m savininkas, prieš objekto naudojimo pradžią pateikia ONI paslaugų teikėjui faktinius kliūties duomenis. Teikiama ši informacija:
11. Pakeičiu 184 punktą ir jį išdėstau taip:
„184. Kiekvienos vietovės elektroniniai kliūčių duomenys turi atitikti nustatytus skaitmeninius reikalavimus, pateiktus šių taisyklių 8 priedo 8A-2 lentelėje, ir turėti ONI paslaugų teikėjo suteiktą unikalų kliūties ID, sudarytą iš:
184.5. trijų skaitmenų numerio.
Šiauriausiame zonos taške aukščiausiai esamai kliūčiai suteikiamas numeris 001 ir numeracija tęsiama pagal laikrodžio rodyklę (pvz., EYK3001 – Kauno trečios zonos aukščiausia šiaurinėje pusėje esanti kliūtis). Jei kliūtis patenka į dvi zonas, kliūčiai suteikiamas zonos su didesniu numeriu ID.“
12. Pakeičiu 186 punktą ir jį išdėstau taip:
Priedas Nr. 7
ORO NAVIGACIJOS DUOMENŲ SKIRIAMOJI GEBA IR INTEGRALUMO KLASIFIKACIJA
Lentelė A7-1. Platuma ir ilguma
Platuma ir ilguma |
Skiriamoji geba |
Integralumo klasifikacija |
Skrydžio informacijos rajono sienos taškai |
1 min. |
įprastinė |
P, R, D zonos sienos taškai (už skrydžių valdymo rajono (toliau – CTA) / aerodromo skrydžių valdymo zonos (toliau – CTR) ribų) |
1 min. |
įprastinė |
P, R, D zonos sienos taškai (CTA / CTR ribos) |
1 sek. |
svarbi |
CTA / CTR ribų taškai |
1 sek. |
svarbi |
Maršruto navigacijos priemonės, susikirtimo ir maršruto taškai, laukimo ir STAR / SID taškai |
1 sek. |
svarbi |
Kliūtys 1 zonoje (visoje šalies teritorijoje) |
1 sek. |
įprastinė |
Aerodromo / sraigtasparnių aikštelės orientyras |
1 sek. |
įprastinė |
Navigacijos priemonės aerodrome / sraigtasparnių aikštelėje |
1/10 sek. |
svarbi |
Kliūtys 3 zonoje |
1/10 sek. |
svarbi |
Kliūtys 2 zonoje |
1/10 sek. |
svarbi |
Priartėjimo tūpti kontroliniai taškai ir kiti svarbūs nustatyti taškai, skirti artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūrai |
1/10 sek. |
svarbi |
KTT slenkstis |
1/100 sek. |
kritinė |
KTT galas |
1/100 sek. |
kritinė |
KTT laukimo vieta |
1/100 sek. |
kritinė |
Riedėjimo tako vidurio linija / judėjimo link stovėjimo aikštelės linijos taškai |
1/100 sek. |
svarbi |
Riedėjimo tako susikirtimo ženklinimo linija |
1/100 sek. |
svarbi |
Išriedėjimo ženklinimo linija |
1/100 sek. |
svarbi |
Orlaivio stovėjimo taškai / INS kontroliniai taškai |
1/100 sek. |
įprastinė |
TLOF geometrinis centras ar FATO slenkstis, sraigtasparnių aikštelės |
1/100 sek. |
kritinė |
Perono ribos |
1/10 sek. |
įprastinė |
Ledo šalinimo ir priešledžio įranga (poligonas) |
1/10 sek. |
įprastinė |
Pastaba. Kliūčių grafines iliustracijas, duomenų rinkimo, paviršių ir kliūčių nustatytose zonose žymėti taikomus kriterijus žr. 8 priede.
Lentelė A7-2. Vietos aukštis / absoliutusis aukštis / aukštis
Aukščio padidėjimas / absoliutusis aukštis / aukštis |
Skiriamoji geba |
Integralumo klasifikacija |
Aerodromo / sraigtasparnių aikštelės vietos aukštis |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
WGS-84 geoido banguotumas aerodromo / sraigtasparnių aikštelės vietoje |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
KTT ar FATO slenkstis, netikslusis artėjimas tūpti |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
WGS-84 geoido banguotumas KTT ar ant FATO slenksčio, TLOF geometrinis centras, netikslusis artėjimas tūpti |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
KTT ar FATO slenkstis, tikslusis artėjimas tūpti |
0,1 m ar 0,1 pėdos |
kritinė |
WGS-84 geoido banguotumas KTT ar ant FATO slenksčio, TLOF geometrinis centras, tikslusis artėjimas tūpti |
0,1 m ar 0,1 pėdos |
kritinė |
Slenksčio kirtimo aukštis, tikslusis artėjimas tūpti |
0,1 m ar 0,1 pėdos |
kritinė |
Kliūtys 2 zonoje |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
Kliūtys 3 zonoje |
0,1 m ar 0,1 pėdos |
svarbi |
Kliūtys 1 zonoje (visoje šalies teritorijoje) |
1 m ar 1 pėda |
įprastinė |
Nuotolio matavimo įranga, tikslusis artėjimas tūpti (DME/P) |
3 m (10 pėdų) |
svarbi |
Nuotolio matavimo įranga, (DME) |
3 m (10 pėdų) |
svarbi |
Minimalūs absoliutieji aukščiai |
50 m ar 100 pėdų |
įprastinė |
Pastaba. Kliūčių grafines iliustracijas, duomenų rinkimo, paviršių ir kliūčių nustatytose zonose žymėti taikomus kriterijus žr. 8 priede.
Lentelė A7-3. Deklinacija ir magnetinės rodyklės nukrypimas
Deklinacija / nukrypimas |
Skiriamoji geba |
Integralumo klasifikacija |
VHF NAVAID stoties nukrypimas, taikomas techniniam derinimui |
1 laipsnis |
svarbi |
NDB NAVAID magnetinės rodyklės nukrypimas |
1 laipsnis |
įprastinė |
Aerodromo / sraigtasparnių aikštelės magnetinės rodyklės nukrypimas |
1 laipsnis |
svarbi |
ILS kurso radijo švyturio magnetinės rodyklės nukrypimas |
1 laipsnis |
svarbi |
MLS azimuto antenos magnetinės rodyklės nukrypimas |
1 laipsnis |
svarbi |
Lentelė A7-4. Pelengas
Pelengas |
Skiriamoji geba |
Integralumo klasifikacija |
Maršruto segmentas |
1 laipsnis |
įprastinė |
Maršruto ir terminalo fiksuotų taškų formavimas |
1/10 laipsnio |
įprastinė |
Terminalo atvykimo / išvykimo maršruto segmentai |
1 laipsnis |
įprastinė |
Artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūros fiksuotų taškų formavimas |
1/100 laipsnio |
svarbi |
ILS kurso radijo švyturio derinimas (tikrasis) |
1/100 laipsnio |
svarbi |
MLS nulinio kurso nustatymas (tikrasis) |
1/100 laipsnio |
svarbi |
KTT ir FATO pelengas (tikrasis) |
1/100 laipsnio |
įprastinė |
Lentelė A7-5. Ilgis / atstumas / matmenys
Ilgis / atstumas / matmenys |
Skiriamoji geba |
Integralumo klasifikacija |
Maršruto segmento ilgis |
1/10 km
ar 1/10 jūrmylės |
įprastinė |
Maršruto fiksuotų taškų formavimo atstumas |
1/10 km
ar 1/10 jūrmylės |
įprastinė |
Terminalo atvykimo / išvykimo maršruto segmentų ilgis |
1/100 km
ar 1/100 jūrmylės |
svarbi |
Terminalo ir artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūros fiksuotų taškų formavimo atstumas |
1/100 km
ar 1/100 jūrmylės |
svarbi |
KTT ir FATO ilgis, TLOF matmenys |
1 m ar 1 pėda |
kritinė |
KTT plotis |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
Paslinktojo slenksčio atstumas |
1 m ar 1 pėda |
įprastinė |
Laisvosios juostos ilgis ir plotis |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
Stabdymo tako ilgis ir plotis |
1 m ar 1 pėda |
kritinė |
Esamas tūpimo nuotolis |
1 m ar 1 pėda |
kritinė |
Esama kilimo rieda (įsiriedėjimo kylant nuotolis) |
1 m ar 1 pėda |
kritinė |
Esamas kilimo nuotolis |
1 m ar 1 pėda |
kritinė |
Turimasis nutrauktojo kilimo nuotolis |
1 m ar 1 pėda |
kritinė |
KTT šoninės saugos juostos plotis |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
Riedėjimo tako plotis |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
Riedėjimo tako šoninės saugos juostos plotis |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
ILS kurso radijo švyturio antenos – KTT galas, atstumas |
1 m ar 1 pėda |
įprastinė |
ILS tūptinės nuolydžio antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją |
1 m ar 1 pėda |
įprastinė |
ILS ženklinamasis švyturys – slenksčio atstumas |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
ILS DME antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |
MLS azimuto antena – KTT pabaiga, atstumas |
1 m ar 1 pėda |
įprastinė |
MLS vietos aukščio antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją |
1 m ar 1 pėda |
įprastinė |
MLS DME/P antena – slenkstis, atstumas palei vidurio liniją |
1 m ar 1 pėda |
svarbi |